reklama

Chcela by som jej pomôcť.....

Pridal/a Paulínka023 dňa 08. 11. 2009 - 13:17

reklama

Ahoj všetkým žienkam...Slnko
Tento problém ak ho mám tak nazvať sa netýka mna ale mojej dobrej kamarátky s ktorou sa poznáme už od detstva.Pred pár rokmi sa usadila v Taliansku,kde si našla priateľa a majú spolu prekrásnu dcérku,na Slovensko chodí raz do roka.Nezdá sa mi jej spolužitie s tým talianom,sama mi vravela,že už ako otehotnela tak ju nikam samú nepúšťal a zamykal ju aj na pár dní do bytu,kým bol on preč,ale to sa mi nesťažovala,len "vravela".Nejdem to rozoberať do podrobna,ale ked jej píšem ja,alebo volám nezdvihne mi a zavolá mi až 1-2 týždne potom,ked jej muž nie je doma a povie mi,že nemala čas.Ale ako si mamina nenájde čas na pár sekúnd telefonátu?Nedaleko od nej býva naša spoločná kamarátka a tá ked k nej ide tak jej neotvorí,pokiaľ je muž doma a neskôr jej povie,že neboli doma.Myslím si a viem to isto,že jej všetko zakazuje,nemôže ísť sama s malou ani do obchodu,iba ked ide on s nimi a dovolí jej to.Ona navonok vyzerá,že je všetko ok a aj predo mnou a kamarátkou sa rozplýva aký je jej život super,ale vieme aj to,že nám nechce povedať o svojich problémoch kôli tomu,že my dve môžme vlastne robiť všetko slobodne,nepotrebujeme čakať na súhlas našich mužíčkov.Raz ked som jej povedala,že tak toto nie je ŽIVOT,ale väzenie tak mi povedala:"Ty to nechápeš,nie je to tak ako si myslíš."Chcela by som jej nejako pomôcť,lebo viem,že nemôže byť spokojná s takým životom,lebo kým nebola s ním,bola to rozlietaná,vždy usmiata žena so svojim názorom a nedala si skákať po hlave.Plačem
Neviem či som to napísala dosť jasne,ale ak máte nejakú dobrú radu ako mám začať s nou o tom rozprávať,aby sa neurazila a čo vlastne dalej?Objímam


reklama

reklama

lydusha (bez overenia), Ne, 08. 11. 2009 - 13:25

Preco jej chces nasilu pomahat, ked ta nepoziadala? Co ked jej naozaj taky zivot vyhovuje?

Paulínka023, Ne, 08. 11. 2009 - 13:50

Nemyslím si,že jej to vyhovuje,lebo písala som o tom aká bola ked bola "slobodná",ale zdá sa mi,že sa hanbí za to,alebo niečo v tom zmysle,neviem ako to mám správne povedať,ale jej rozprávania sa veľmi odlišujú vo všetkom niečo povie mne a to isté len prekrútené inak povie tej druhej kamoške,v ničom sa nezhoduje.

lydusha (bez overenia), Ne, 08. 11. 2009 - 13:54

Mne by islo dobre na nervy keby sa mi takto niekto montoval do zivota....tiez som kedysi zila inac, chodila po diskotekach a hore dole a od kedy som vydata tak nemam potrebu ani vysedavat s kamoskami po kavickach ani chodit po navstevach a ani nikomu vysvetlovat preco zijem tak ako zijem....takze pokial ti ona vravi, ze jej to tak vyhovuje, neostava ti ine ako sa s tym zmierit, jej sa mozno nepaci tvoj sposob zivota a nechce ta nasilu menit, tak preco mas ty potrebu riesit cudzi zivot?

tyjamy, Ne, 08. 11. 2009 - 14:05

nemozes niekomu na silu pomahat....jej situacia aj tak vobec neni lahka...a ona si to zrejme uvedomuje...verim..ze ked bude najhorsie...o tu pomoc poziada sama..ale nemyslim si ze svoje priatelky...mozno jej to hrdost nedovoluje...Úsmev..a mozno je aj naozaj spokojna...a idete jej na nervy..ked jej neverite...

svetlana (bez overenia), Ne, 08. 11. 2009 - 14:05

casto na nu mysli a zelaj jej len to naj Úsmev Slnko

Zuzana1978, Ne, 08. 11. 2009 - 14:20

Draha Paulinka,
v prvom rade je od teba pekne, ze sa o nu bojis.
ked mas podozrenie, ze tvoja priatelka trpi vo vztahu, aj ked o tom nehovori..alebo sa nestazuje..
mozes jej pomoct nasledovne:
1. pocas rozhovoru s nou jej povedz:
"viem, ze mas tazku situaciu a budem stat pri tebe, ked ma budes potrebovat.."potom zmen temu
2. ziskavaj info z netu o rieseni podobnych situacii
www.mzv.sk maju uvedene presne instrukcie o konzularnej pomoci slovenskym obcanom zijucim v zahranici.
3. z netu mozes ziskat viac info z webov ktore sa zaoberaju pomoci tyranym osobam a komunikaciou s nimi
Drzim palce

Paulínka023, Ne, 08. 11. 2009 - 14:30

ĎAKUJEM ZA VAŠE NAZORYSlnko

Lydusha,nechcem sa do jej života starať,ale ked bola tu na Slovensku v lete bez muža,boli sme každý den spolu a bola ako odtrhnutá z reťaze a ked jej volal,povedala,že je pri sestre a ked prišiel po mesiaci za nou na Slovensko už sa mi neozvala.

-a ešte jedna vec,ani mna už tak neláka zábava ako pohoda doma pri telke,ale neviem či by sa Ti páčilo,že by Ťa muž zamkol na dva tri dni doma a potom prišiel a povedal:"NO teraz môžeš ísť kúpiť rožky,ale vrať sa rýchlo a potom pôjdeme spolu von a zajtra ked odídem preč zasa Ťa zamknem a Ty ma tu budeš čakať.
Hm...?

lydusha (bez overenia), Ne, 08. 11. 2009 - 14:41

A co je teba do toho? Ona nema pat rokov aby si sa jej takto starala do zivota. Je nesvojpravna? A to ze klame ze je so setrou a nie s kamoskou je tiez jej problem, nie TVOJ. Kazdy si zije svoj zivot. Mozes jej ponuknut pomoc a aj sa na slize pokrajat ale ked ona nechce, tak nechce a bohuzial, mozes sa s tym jedine zmierit!

Zuzana1978, Ne, 08. 11. 2009 - 14:51

Draha Lyduska,
v podstate mas pravdu, treba sa s tym zmierit a vyckavat..
no ale pomoc treba ponuknut, aj ked nepriamo alebo v naznakoch a urcite je mat dobre k dispozicii informacie o rieseni situacie, keby sa priatelka raz rozhodla to riesit..
mnohe obete citoveho, ci fyzickeho tyrania roky mlcia z roznych dovodov, ale vela ludom sa podarilo z takychto situacii dostat, za pomoci inych ludi, co im v urcitej zlomovej situacii pomohli..
Kvietok

lydusha (bez overenia), Ne, 08. 11. 2009 - 15:00

Zuzi, ale ja mam pocit, ze ona ta kamoska vie, ze si o nu robi starosti a ked bola na slovensku sama, bez muza, mala dost vela prilezitosti povedat ci poziadat o pomoc ale ona vravi ze jej to vyhovuje, tak kde je problem?
Moja teta zije so strykom vadia sa ako psi aj sa biju a vela ludi na nu kuka ako na chuderu ale oni su taki ani spolu ani bez seba a tiez kazdeho polse do certa ked jej vravia ze to nie je normalne, pre nu je, aj pre neho, a tak si myslim, ze prehnana starostlivost o to, co sa mna netyka, nie je celkom na mieste...spytam sa: mas problem? Odpoved: Nie nemam...je pre mna zavazna.Potrebujem to pitvat a rypat sa v tom, co sa ma bytostne netyka? Musim spasit svet? Nemusim. A nakolko to posudzujem zo svojho hladiska, tiez mi vela ludi vravi ze zijem nenormalne...ale preco? Co je koho do toho ako JA zijem?
Musim niekomu skladat ucty? Musim sa divat na to co ludia hovoria? Co ak je aj ta kamoska na tom tak...pre nieco zije tak ako zije a evidenzne nechce aby tam ktokolvek strkal nos...

aretta, Ne, 08. 11. 2009 - 19:20

Tlieskam Tlieskam Tlieskam Súhlasím. Je isté porekadlo: Nehas čo ťa nepáli. Kamarátka o pomoc nestojí a ani nežiada. Mňa osobne by takáto iniciatíva dostala do vývrtky a už by sme kamošky neboli.

aleg, Ne, 08. 11. 2009 - 14:42

Ahoj Paulínka, prosím ťa, ak ti nejakým nedopatrením nabehne príspevok viackrát, mohla by si tie ostatné vymazať a nechať len jedenMrkám

sonia, Ne, 08. 11. 2009 - 14:44

Podla mna,čo môžeš pre nu urobiť,daj jej najavo že ti na nej záleží a ked bude potrebovať pomoc že budeš pri nej stáť a pomôžeš jej...Zatial ale tiež si myslím,že pokial ťa o to sama nepožiada,nechaj to tak a bud s nou aj nadalej v kontakte - keby niečo Mrkám ...Ale máš môj obdiv že ti tak záleží na priatelke Áno Kvietok Áno ...

vinciffuk, Ne, 08. 11. 2009 - 15:33

Paulínka, napísala si to celkom jasne.Čo - podľa môjho názoru - môžeš pre ňu urobiť teraz? Ja by som sa jej pravidelne ozývala - len tak,veď sme kamarátky...ak nie telefonáty, tak listy.Ak tomu dobre rozumiem, vaše priateľstvo trvá.Ak je v situácii,kedy o tom nesmie hovoriť /bojí sa/, neopusť ju Ty ani tá druhá kamarátka, čo blízko býva.Jemne a citllivo,ale blízko, pretože ak má týraná žena dieťa a je do krajnosti zastrašená, snaží sa HLAVNE prežiť.Strach je ničivá sila, naozaj väzenie. Treba byť pripravení, ak bude možnosť z tohto väzenia utekať spolu s prekrásnou dcérkou /prišlo mi na um ako som čítala knihu Bez dcéry neodídem/.Týrané ženy sa stávajú po čase závislé na svojich "manželoch"trýzniteľoch, veľmi ťažko sa vyslobodzujú a najozaj to správne vidíš a cítiš,vyzerá to tak, že Tvoja kamarátka JE v ohrození.Ak sa mýlim,budem veľmi rada.

ivet36, Ne, 08. 11. 2009 - 18:06

..suhlasim s lydushou v kazdom prispevku....ak by kamoska chcela, tak aj mala prilezitosti sa postazovat a poziadat o pomoc....ak raz povie, ze je vsetko o.k., tak je vsetko o.k.....nikto nema pavo strkat nos do ich osobneho a partnerskeho zivota a nakoniec sa Ti moze stat, ze Ta obvinia z obtazovania....a suhlasim aj so soniou-ubezpecit kamosku, ze ak nieco, tak jej pomozes.....tam tvoja misia konci.
ivetMrkám

Vierik, Ne, 08. 11. 2009 - 18:14

No asi tak, ako sumarizuje ivet. Kto vie, prečo mu to "trpí". Možno na ňu čosi vie... Nechaj ich tak. Kúp jej poprípade na najbližší sviatok knihu v tomto duchu, možno ju k niečomu rozhýbe. Ale ak vyslovene nezaklope pri tvojich dverách alebo nepožiada o pomoc, nechaj ich, nech si žijú.

... a možno je masochistka...

Paulínka023, Po, 09. 11. 2009 - 09:50

Ďakujem ešte raz za všetky komentáre,nechám tomu zatiaľ voľný priebeh a uvidím.
Nie je to síce pre mna ľahké lebo viem,že to nie je v poriadku....Objímam Kvietok

Moni14, Po, 09. 11. 2009 - 10:09

Paulinka, neviem v ktorej oblasti tvoja kamaratka zije... Taliani su osobnost sama o sebe Váľam sa od smiechu po podlahe tiez s jednym zijem, ale u nas to je ine ako u tvojej kamaratky (zijeme v alpach) nuz taliani pokial maju rodinu je to najvecsi poklad pre nich a rodina znamena pre nich vsetko! Myslim si ze on ju doma rozmaznava, ale nemieni sa delit s nou a s ostatnymi. Je to zlozite, hlavne ak je dieta. Pokial by chcela od neho odyst chlap pride o vsetko a musi platit nesmierne davky na dieta. Pokial su manzelia a rozvadzaju sa, 3 roky nesmu byvat v spolocnej domacnosti a az potom ich MOZNO rozvedu. Mysli ale ze ona sama najlepsie vie ako sa ma a pokial by mala problemy, urcite by ti to povedala. Pokus sa byt jej dobrou oporou ked poprosi o radu alebo sama poziada o pomoc. Viac jej pomozess ked budes respektovat jej rozhodnutie, ako jej nutit myslienky TOTO NIE JE ZIVOT PRE TEBA. Úsmev

novacka, Po, 09. 11. 2009 - 18:11

Ahoj Paulinka, naplno suhlasim s Lydushou, aj ked to tebe mozno pride trosku drsnejsie, ale kazda z nas si zvoli svojho partnera sama a tak to urobila aj tvoja kamoska.neviem presne aki su Taliani ale ak zije mimo Slovenska, myslim ze ma viac prilezitosti -myslim pracovnych - keby sa chcela osamaostatnit od partnera, urcite by pochodila lepsie ako na Slovensku.takze -ako si zariadila tak ma.a ked to budes chciet s nou rozoberat,mozno narazis doslova na stenu a mas po kamaratke.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama