reklama

jasno na duši

Pridal/a janda dňa 03. 08. 2008 - 10:23

reklama

chcem vás poprosiť o radu ako sa netrápiť.moj manžel je fajn,ale má prácu ktorá mne moc nesedí.neviem ako to vskratke napísať.Okrem klasickej výplaty je odmenovaný firemnými akciami ako učasť na športovom dni,alebo vikende na horách,alebo v super hotely.Často máva školenia v takýchto zariadeniach a to nielen na slovensku.mne sa to zdá nespravodlivé a beriem to ako sólo dovolenky.nemám pocit,že by som žiarlila,proste mám pocit,že je to nefér.moj manžel je velmi spoločenský a okolo neho je kopec srandy a zábavy,len na doma mu už moc sily nezostáva aby bola zábava.Ja som na materskej viem niekto by dal zato modré zneba,no ja mám piate dieťa.pravdaže som šťastná,že ho mám nedala by som ho za nič na svete.napriek tomu že cítim kopu lásky k mojím detičkám a samozrejme aj k manželovy,predsa sa cítim smutná a mám pocit že mi niečo chýba.mám pocit že musím niečo zmeniť,ale neviem čo.možno aj toto písanie mi pomôže Plačem


reklama

reklama

filipka, Ne, 03. 08. 2008 - 11:07

Janda a čo keby ste na tie odmeny (víkend, hotel...) išli aspoň raz do mesieca (raz za dva mesiace...) vy dvaja s mužom. Neviem, aké malé je deculo, ale vyhradiť si pravidelný čas len pre vás dvoch, kedy ste sami bez detí (a vypneš nachvíľu, 5 detí je dosť)... upevníte tak váš vzťah s mužom.

"manžel má prácu, ktorá mne moc nesedí." To je fajn. Ty do tej práce predsa nechodíš. Ale vďaka nej sa (predpokladám, neviem to) máte dobre. Rozumiem tomu, že odmeny ti vlastne muža berú preč. Aj vďaka tvojej práci v domácnosti sa muž môže venovať zamestnaniu, on dostane odmenu a ty figu borovú. Ešte aj muž odíde mimo domu.
Keby ste tú odmenu nechali prepadnúť... viem že je to škoda, ale má taká odmena cenu, keď triešti rodinu? Nech sa z odmeny nestáva povinnosť - je to zadarmo, tak to musím využiť.
Možno by sa muž mohol pozhovárať so zamestnávateľom, či vezme na vedomie, že má veľkú rodinu a ak mu ponúkne odmenu, nech to neni tak často ale aspoň pre všetkých členov rodiny.

Ešte jedna otázka: s mužom si sa rozprávala, že ti tie odmeny nevyhovujú? Že odmeny pre neho sú trestom pre teba, lebo ti ho (muža) berú preč?

janda, Ne, 03. 08. 2008 - 11:44

presne tak filipka pochopila si ma.máš pravdu jeho práca nás živý.rozprávali sme sa o tom no väčšinou sa to obráti proti mne,nie som taká pohotová anie vždy viem správne reagovať skoro vždy sa naštve.pripadám si totálne odstavená od okolitého sveta.

filipka, Ne, 03. 08. 2008 - 11:52

A ako sa ti vidí ísť na tie víkendy s ním? Bolo by to možné? Máš kde nechať deti?

Alebo, že by ste chodili na odmeny celá rodina?

janda, Ne, 03. 08. 2008 - 12:05

v jeho firme sa to nedá je to určené len pre nich.chcela som vedieť či aj né žienky majú s takými vecami skúsenosti a ako to berú,alebo ako to brať aby ma to neničilo.chcem len volne dýchať a netrápiť sa.viem že potrebujem zmeniť pohlad na veci a chcem trochu volnosti aj pre seba,aspon trošku...

lydusha (bez overenia), Ne, 03. 08. 2008 - 15:38

janda a co tak spojit sa inymi zienkami manzelovych kolegov a zacat sa stretavat? Urcite je viac takych nespokojnych.... I ked mi pripada dost cudne ze firma, ktora tak dba o blaho svojich zamestnancov, ich takto diskriminuje a odlucuje od rodiny...ja nevidim dovod, preco by zena a deti nemohli byt ucastni na nejakom sportovom podujati?
Tak ja na jeho mieste by som zaplatila hotel aj pre teba a decka a aspon by ste mu boli na blizku...nie?
A okrem ineho...je to povinne? Musi tam chodit? Ani moj sa nezucastnuje takychto aktivit vo firme, jednoducho bez nas nie a basta.

georgina, Ne, 03. 08. 2008 - 16:56

No, počkať - buď sú všetky tie akcie odmena a v tom prípade je účasť dobrovoľná, alebo je účasť povinná a v tom prípade to nie je odmena, ale ďalšia pracovná povinnosť. Aspoň ja to tak vidím Mrkám.

Janda, ak je to za odmenu a nemusí tam chodiť - prečo tam chodí? Je mu tam lepšie, ako doma? Asi áno, keď tam chodí. Prečo je mu tam lepšie? Takéto otázky by si mala položiť sebe, aj jemu... To by mohol byť začiatok riešenia problému. Lebo ty to tu píšeš ako svoj problém - ale mne sa zdá, že nejaký problém má aj tvoj manžel...

Kamila, Ne, 03. 08. 2008 - 17:06

Pri piatich detoch by utekal skoro kazdy chlap z domu. To su stale povinnosti, natahovacky, riesenia problemov, pri tolkych detoch musi byt vzdy "veselo". Jasne , ze mu je lepsie na vyletoch uprostred zabavy, ved komu by nebolo. Ale pri realizacii deti bolo predsa dvaja, preco ma mat vsetko na starosti mama a on sa z toho elegantne vyzuje.

georgina, Ne, 03. 08. 2008 - 17:11

Veď hovorím - nejaký problém bude aj u pána manžela Chichocem sa Mrkám!

ja_hodka (bez overenia), Ne, 03. 08. 2008 - 17:24

janda, neviem, ci ako pisu baby, je problem v nom. Moj muz ma pracu, kvoli ktorej cestuje po celom svete a RAD!A ja ho chapem. Cestovanie je jedna z veci, ktora rozsiruje obzor. Nieco pozitivne.Nikdy by som ho netlacila k tomu, aby si hladal nieco ine.
Ja chapem ako ti je. Ver mi. Niekedy som sama aj tri tyzdne. Bez rodiny, mimo Slovenska, sama na vsetko. Je to tazke, ale da sa to zvladnut. Mame malu dcerku, ty mas pat deticiek...je to rozdiel, ale v podstate pointa zostava v tom, ze ty sedis doma a on cestuje. Byt na tvojom mieste, nebrala by som mu to.Oceni to a bude ustretovy, ked sa budes chciet realizovat ty. Teda aspon by teoreticky mal bytMrkám
Neviem aky je tvoj pripad, ale ja som pred tym tiez vela cestovala a som v tom smere tak polo-uspokojenaMrkám.Mozno aj to je dovod, preco ho dokazem pochopit.Ja dokonca niekedy tak polozartom tvrdim, ze nam tento sposob zivota prospieva, vztah nam prosperujeVeľký úsmev. Chodi von tak kazde tri mesiace na dva az tri tyzdne.Je to zvladnutelne.
Ak vam to vo vsetkom ostatnom klape, nerob z toho problem. Teda ja by som ho nerobila. Ty vies najlepsie, co potrebujes.No ale aspon vies, ze nie si sama. Je nas viacMrkám Drz sa!

georgina, Ne, 03. 08. 2008 - 17:39

Nuž, Jahôdka - podľa mňa je rozdiel, keď manžel cestuje, lebo je to jeho práca a MUSÍ (aj keď ho to zároveň teší a baví) a keď manžel cestuje, lebo CHCE! Tak, ako problém opísala Janda mi to vychádza, že jej manžel sa chodí ZABÁVAŤ, a ona sedí doma a stará sa o ich päť detí. To mi príde (spolu s Jandou) od pána manžela ako trochu nefér prístup...

ja_hodka (bez overenia), Po, 04. 08. 2008 - 15:30

Mila Georgina, nikto nic nemusi. Moj muz by mohol pracu zmenit, keby som ho o to poziadala. Myslim, ze 99% zien by to tak aj urobilo. Nerobim to, lebo viem, ze ho to, ako pises, tesi a bavi. Neviem ako by som reagovala, keby sme mali pat deti. To som napisala. Neviem kde zije Janda, ale predpokladam, ze na sk. My sme vonku, takze mam to mozno o trosicku tazsie zase v tomto smere. Aj ked len s jednym dietatom, ale uplne sama. To je len konstatovanie. Nestazujem sa. Ide o to, kto kolko znesie a zvladne. Janda sama pisala, ze mozno sa musi zacat na veci pozerat inac. Je to predsa len na nej. Na druhej strane nevieme aku poziciu ma jej manzel vo firme a nakolko dolezita je jeho ucast na spominanych akciach(zrejme nepovinnych, ale...). Ved snad vies ako to chodi...Ak mu na tej praci zalezi, vie ju robit a hlavne ZIVI celu rodinu, tak mozno to nie je take jednoznacne, ako to tu vsetky zineky pisu.

georgina, Po, 04. 08. 2008 - 15:59

Jahôdka, nechcem rýpať - ale naozaj by tvoj manžel zmenil prácu, keby si ho o to požiadala? Súhlasím s tebou v tom, že 99% žien by takú žiadosť vznieslo. A potom by sa jedovali, že im pán manžel nevyhovel. To jedno percento, do ktorého patríš aj ty, si uvedomuje, že je zbytočné o to žiadať a tak sa s danou situáciou zmieria a zariadia sa podľa toho Mrkám.

(A to MUSÍ bolo myslené tak, že do práce sa chodiť proste musí. Keď nie do jednej, tak do druhej, či do tretej. V jednej musí cestovať, v druhej musí sedieť do noci, v tretej musí pracovať cez víkendy... a tak ďalej. Manžel sa síce môže rozhodnúť, že nemusí, že do práce nebude chodiť vôbec, ale kto a z čoho potom poplatí účty?)

Kvietok

ja_hodka (bez overenia), Ut, 05. 08. 2008 - 14:45

Dobre dedukujesMrkám Nie nezmenil by ju. Mas pravdu.A ak ano, tak len pod hrubym natlakom a to naozaj nemienim robit.Nevidim dovod.Faktom ostava, ze ja ani tak hrozne netuzim po tom, aby ju zmenil. Vies, keby chodil do prace, ktora by ho nebavila, otraveny a znudeny by sa mi vracal domov. K comu by mi bola jeho pritomnost za takych okolnosti? Teraz je spokojny a kazdy ma predsa pravo si vybrat sam co chce robit. On mna tiez neobmedzoval, ani neobmedzuje.Ze ide raz za tri mesiace prec?To snad nie je take hrozne. Aspon nie pre mna. Je to typ muza, ktory potrebuje viest dynamicky zivot. Nemozem ho priviazat ku kuchynskemu stoluVeľký úsmev

georgina, Ut, 05. 08. 2008 - 18:19

No, som rada, že si rozumieme Úsmev. Ty si s tým všetkým uzrozumená, vieš, že manžel je spokojný tam a tak, ako je a nerobí potom doma dusno. Ty si tiež spokojná tam a tak, ako si. A je to v pohode. (Samozrejme, že občas každého pochytí pochybnosť, či je všetko v poriadku - ale to by sme asi neboli ľudia, keby sme stále nešpekulovali Chichocem sa Mrkám.)

Ja som to moje malé rypnutie myslela skôr tak, že Jandin manžel je spokojný tam a tak, kde je, ale Janda nie. Manželovi to vyčíta. Jandin manžel sa hnevá a potom tým skôr sa snaží dostať z domu. Aspoň tak sa mi to zdá. Keby Janda našla spôsob, ako sa dostať do pohody, aby na manžela nevrčala a nevyčítala mu, som si istá, že jeho účasti na nepovinných firemných akciách by začali rednúť.

Jandin problém je v tom, že nevie nájsť spôsob, ako sa dostať do pohody. A problém jej manžela vidím v tom, že sa nejako nesnaží Jande v tom pomôcť... Utiecť niekam, kde je veselo, je predsa jednoduchšie.

vyvyka, Ne, 03. 08. 2008 - 22:07

jahodka,keď máš doma päť detí,môžeš svojho muža seba viac milovať,ale keď stále ide na nejaké "výlety",tak by aj teba šliak triafal,hoci v inej situácii by si svojmu manželovi aj milenku dopriala myslím to samozrejme obrazne.jednoducho je toho na ňu veľa a miesto toho,aby ona oddychovala a chodila si na výlety chodí manžel.ja som tiež mužovi dopriala,pokiaľ sme mali jedno dieťa,ale ke´d už máme dve a sú ťažšie zvládnuteľné,niekedy zúfalo čakám,kedy príde domov a pomôže mi aspoň na chvíľu.takže si viem presne predstaviť,ako to myslí pri piatich deťoch.Úsmev

ja_hodka (bez overenia), Po, 04. 08. 2008 - 15:41

ja som si prave precitala posledny Jandin komentar a myslim, ze v tom uz mam celkom jasno. To, ze pat deti je tazsie zvladnut ako jedno, je bez debaty. Ale Janda sama napisala ako to vlastne je. Nepovinnych akcii je par v roku a skolenia su pracovne a ze sa tam vecer zabavi? No a? Ani ja nie som nadsena, ked sedim doma a moj muz sa bavi v jazz clube v Pretorii. Lepsie povedane, su momenty, ked ma ide slak uchytit, ale som ticho. Nie je smiesne nieco niekomu vytknut, len preto, ze to nemozme mat sami? Z nas dvoch som ja ta jedina, ktora mohla porodit dieta. Moj muz to tak nevymyslel, tak preco bicovat jeho?Veľký úsmev Alebo snad chciet po nom aby cely tyzden makal a cez vikend sedel na hotelovej izbe a cumel do telky? Vie mi to kompenzovat nekonecnym pochopenim pre moje veci a vynasa ma do nebies za moju toleranciu. Zatial ma to uspokojuje. Ked budeme mat pat deti, napisemChichocem sa Okrem ineho, ako som uz pisala, tiez som si uz svoje odcestovala. Teraz je cas na rodinu. A ak je Jandin manzel taky, aky by mal byt, tak dostane aj ona svoj priestor.
Snad sa treba zacat trosku realizovat aj sama. Tam je asi pes zakopany ( ako obycajne )

vyvyka, Ut, 05. 08. 2008 - 22:36

Vieš,ono to je ťažké,ja som doma šsť rokov a aj by som niekedy šla,le zase nemám s kým, a tak,ale sa mi už nechce.Niekedy by som chcela len,aby som mohla dva dni ležať a spať.A to fakt mám len dve deti.Ale ja som dosť razantnej povahy a môjmu mužovi som sa už naučila hovoriť,čo chcem a potrebujem,lebo oni to väčšinou nechápu.A možno Janda nie je ten typ,dusí to v sebe a potom sa aspoň tu vypíše.Úsmev Celkom to chápem,ja som bola pri prvom dieťati taká a ešte som sa aj hnevala,že mi nevie čítať myšlienky.Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa A chystáš sa päť detí?Veľký úsmev potom napíš ako to zvládaš.Ja by som to teda určite nezvládla,klobúk dole pred ostatnými.

filipka, Ne, 03. 08. 2008 - 21:30

Janda, s tou voľnosťou pre teba - čo keby si si ty vyžiadala pre seba jeden deň (poobedie alebo len večer, to závisí od teba) voľna v mesiaci, kedy by sa muž staral o deti a ty sa venovala len sebe (bazén, turistika, bicykel, kniha čítaná kdesi na lúke...). Ja by som mužovi tie odmeny nebrala, ak je aj on ochotný dať odmenu i tebe. On sa regeneruje v hoteloch, ty zase v pár hodinách kľudu a ticha, ktoré máš len pre seba.

janda, Ne, 03. 08. 2008 - 23:41

dakujem Vam všetkým ste zlaté,pomohli ste.nechcem na manžela kydať no aj teraz nieje doma príde zajtra.minulý týžden sme boli na športovom dni aj s detmi bolo tam fajn,možme sa na to tešiť opäť o rok.ja mu to nechcem brať a ani hovoriť či tam má ísť alebo nie,rozhoduje sa sám.našťastie nieje tých akcii tak vela ale, školení je bohato či už jedno-dvoj-trojdnové.a myslím si že sa neškolia do desiatej večer istotne tam majú aj volný program na relax.ked je doma neviem sa uvolniť a odísť na pár hodín,taký bicykel,alebo tá kniha na lúčke,to by bolo.ja sama to nechápem prečo sa nezoberiem a nejdem akoby som mala zviazané nohy,som naňho a deti príliš upnutá.je mi lúto byť bez nich.ďakujem že ste reagovali na moj problém,pomohli ste.Hambím sa

filipka, Po, 04. 08. 2008 - 15:44

Janda, možno potrebuješ len začať. Starať sa o deti je ako bludný kruh, furt je čo robiť, furt treba na ktorési dávať pozor, furt je ktorési choré... Ale tým, že od nich na chvíľu odídeš - budeš aj pre nich cennejšia a ty pookreješ, zregeneruješ. A oni to budú cítiť. Neublížiš im, ak sa na 3 hodinky vzdiališ.
Jednoducho to skús aspoň raz. A buď ťa to naštartuje a na svoje hodinky sa budeš tešiť, alebo nie.

Mimochodom, odkiaľ si? Naničmamky sa i stretávajú, tak sa môžeš pridať k nejakej skupine. Neni to často, ale za seba a martinčanky hovorím, že je to bomba. Sú tu aj úžasné baby.

janda, So, 09. 08. 2008 - 23:57

Filipka dakujem moc.Zistila som že ste tu super babinec,rada si sem zajdem,len to nieje tak často.Bývam pri Ilave a osobne poznám jednu žienku ktorá je jedna z Vás,sme priatelky z detstva.Stretávame sa na budúci týždeň sme si naplánovali s deťmi výlet.Úsmev

Loriel, Po, 04. 08. 2008 - 19:04

Ja by som mu to tiež nebrala. Ak ti inak doma pomaha alebo to mate proste nejak zadelene a len nesedi pred TV alebo v krčme s kamarátmi, tak to ešte nie je také zlé.
Veru napíš odkiaľ si, napr. ja by som ti ich postrážila, aj tak sa mi syn stale sťažuje, že sa doma nuuudíííí Chichocem sa

A ešte tak mimo témy: ako ste sa dopracovali k 5 deťom? To by bolo možno zaujímavé čítanie. Mne sa páči, keď je doma veselo, ktovie s koľkými skončíme Váľam sa od smiechu po podlahe.

janda, Ne, 10. 08. 2008 - 00:20

Ahoj Loriel.Moj manžel nieje moc na domáce práce,ale pomože inak,najradšej sa realizuje na záhrade.máme postavený domček takže s okolím máme ešte vela práce,ale už sa to risujeÚsmevNašťastie nie je krčmový typ a vela pekného by som mohla onom napísať.Len teraz sa to akosi nakopilo od minulého piatku bol z domu preč päť dní,aj teraz je preč.a predtým...tak som sa Vás chcela spýtať čo vy nato.pýsali tu rôzne názory,ja to berem.Ďakujem za ponuku na postráženie.som od Ilavy.a ty si odkial?Tvoj syn je v akom veku?Moja najstaršia dcera bude mať dvanásť a už začína pokukovať po chalanochChichocem sa.Potom mám dvojičky desaťročné chlapec a dievčatko.Potom mám päť ročného chapčeka a potom Úsmev mám ešte polročného chlapčeka.som šťastná že sú zdravotne v poriadku,moc si to uvedomujem, je to obrovsky dar.Takto sa to dá zvládať.

klodik, Ne, 10. 08. 2008 - 15:48

Ahoj Janka...No veď sa už konečne raz pripoj ku mne na nejaké super školenie na viac dní, Peťa necháme doma s deťúrencami a ako ti bude dobreeeeee....Jednoducho to potrebuješ vyvážiť, lebo aj ty si veľmi spoločenská...Nepotrebuješ Peťa v niečom obmedzovať, ty sa potrebuješ sama realizovať a nie polemizovať o tom, že keby si ty niekam išla na dlhšie tak jemu bude smutno, alebo to doma nezvládne...Ako bolo super v Štiavnici- hodiny sme sa tam plácali s hlinou, naučili sme sa novú senzačnú techniku, bolo kopec srandy, pobehali sme okolie Štiavnice, a o mesiac sa doma budem pýšiť vlastnoručne vyrobenými, vypálenými úžasnými miskami...A tí skvelí ľudia ktorí sa tam stretli...Normálne ti chyba to čo Peťo bežne dostáva a prijíma to s najváčšou samozrejmosťou...Aj Tonko si teraz zobral deti na dva týźdne, aj im navaril, aj popral a požehlil veci, aj športovali, aj prácu dokázal okresať...pred pár rokmi by to takto perfektne nebol zvládol...a nebol by to zvládol a nevedela by som o tom, že to dokáže keby som na dva týždne nevypadla z domu...Problém je hlavne v tebe, obmedzuješ sa a neuvedomuješ si to, lebo máš asi pocit že to robíš z lásky k svojmu manželovi a deťom...Ale oveľa viac urobíš pre svoju rodinu ak urobíš niečo dôležité a podstatné pre seba...a budeš šťastnejšia a spokojnejšia a potom to pozitívne pocíti aj manžel aj celá rodina...

klodik, Ne, 10. 08. 2008 - 15:50

Ozaj a budúci rok mám typ na dovolenku v Chorvátsku- súkromné ubytovanie- v pohode by som tam s tebou šla- to by Peťo teda kukal...Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa

cucoriedka2, Ne, 10. 08. 2008 - 20:32

janda, klodik co takto zucastnit sa stretka "trencin a okolie" ? Prihlasili ste sa? Ja do ilavy chodim pri trencine byvam a ak bude cas chystam sa tam. A vy? Úsmev

klodik, Ne, 10. 08. 2008 - 21:21

cucoriedka priznám sa, že nad stretkom som vôbec neuvažovala-dva týždne som bola totálne mimo domova a akurát sa doma rozkukávam a liečim nachytanú chorobu antibiotikami...

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama