reklama

nase matky !!!

Pridal/a drobec dňa 30. 01. 2008 - 13:41

reklama

ahojte vsetci ktorych prenasleduje duch matiek. cely zivot som pocuvala mamu a bola som vzorna dcera a vsetko co povedala mama bolo sväte. ako som dospievala zistovala som ze ta mama nie je taka sväta a nerobi len super rozhodnutia a super veci ale ze robi aj chyby . dnes sa tie chyby este 1000 x zvatsili a zasahuje to aj do môjho zivota. neviem ako sa zachovat nemôzem predsa matku povysovat v potrebach pred potrebami mojej rodiny .
nemam dobry pocit ked sa od nej odvratim ale zas syn a muz su na 1 mieste nie?? dokedy budem davat pozor na nu??? ako na male dieta???ked sme boli male robila to iste co ja dnes pre svojho syna a za to caka odmenu?? ved sme chceli my deti???nie?? nik nas do toho nenuti je to nas e rozhodnutie mat deti a postarat sa o ne??? nie???? aj ked vdacnost je pekna vec a ja dnes viem ze by sa mi jej tiez trocha zislo... no sme v tom same aj ked sme vydate deti ti nikdy nepodakuju a ked tak bude s uz taka senilna ze si to ani neuvedomis ze toto je ta vdaka za vestko!!!!!!Plačem ????


reklama

reklama

heder (bez overenia), St, 30. 01. 2008 - 14:12

Deti si rodičov nevyberajú,platí to aj naopak. Si viac sklamaná zo seba alebo zo svojej mamy? Keby som ja mala svoju mamu každý deň na očiach asi by som bola už na psychiatrii a v tom sme sa zhodli aj so sestrou. Odpoveš asi nečakáš, zdá sa mi,že si sa len potrebovala vyventilovať.

elin, St, 30. 01. 2008 - 14:17

... a občas sa zdá, že rodičia si vyberajú deti a deti si vyberajú rodičov a to len preto, aby sa každý z nich čomusi naučil, čosi pochopil, akosi viac "učlovečil"...

elin, St, 30. 01. 2008 - 14:15

Drobec, nie je mi jasné, čo všetko si mala na mysli, keď si písala svoj príspevok, no spomenula som si na úryvok z mojej obľúbenej knižočky Prorok od Chalíla Džibrana... Často si na naň spomeniem, keď počujem rozhohory - náreky o nevďačnosti detí...
- Hovor nám o deťoch. A on riekol:
Vaše deti nie sú vašimi deťmi. Sú synmi a dcérami Života, túžiaceho po sebe samom.
Prichádzajú cez vás, ale nie od vás, a hoci sú s vami, nikdy vám nepatria.
Môžete im dať svoju lásku, ale nie svoje myšlienky. Môžete vytvoriť domov ich telám,
ale nie ich dušiam, lebo ich duše prebývajú v dome zajtrajška, ktorý nemôžete
navštíviť ani vo svojich snoch. Môžete sa usilovať byť ako ony, ale nechcite ich
urobiť podobnými sebe, lebo život sa nevracia ani nezostáva pri dnešku.
A ešte jeden citát:
Deti začínajú tým, že svojich rodičov milujú, neskôr ich odsudzujú a zriedka, ak vôbec niekedy, im odpúšťajú. (Oscar Wilde)

klodik, St, 30. 01. 2008 - 15:14

Tiež nemám ten pocit že by deti nevedeli poďakovaťˇ...To tiež treba deti učiť a viesť ich k tomu- nečakať že sa samé dovtípia...občas chlapcom nadhodím, že som šťastná že ich mám, že sú skvelí, šikovní, že som na nich pyšná a veru sa mi aj odozvy od nich dostane.Občas keď mi je smutno, alebo keď sa im zazdá že mi je smutno tak sa ma opýtajú: maminka trápi ťa niečo? Raz ma syn nečakane nádherne obdaroval-v období keď mi bolo ťažko- išiel si pokúpiť na burzu zberateľov nejaké drobnosti za svoje ušetrené korunky a prišiel s knihou ručných prác, že ešte aj zľavu s tou pani dojednal, len aby ma potešil. A bola to super knižka taká stará, ale sú v nej pre mňa zaujímavé textilné techniky a to mal 8 rokovZlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce

klodik, St, 30. 01. 2008 - 15:22

Alebo keď mi syn po nejakom čase ako som dostala vodičák len tak zapotil: maminka už super šoféruješ- lepšie ako tatinkoTlieskam To proste potešíZlomené srdce

yaya, St, 30. 01. 2008 - 15:31

ja si myslím, že viem o čom písala drobec..pretože aj ja mám kvázy problém s mojou mamou...vyvrcholilo to na vianoce, kedy som si ja 34 ročná po prvý raz vo svojom živote dovolila zvýšiť hlas na moju mamu....doteraz to neprichádzalo do úvahy....mama by mi potom, ako už tisíc ráz predtým vyvolávala, ako preplakala celú noc kvôli tomu, čo som jej povedala, podotýkam, slušne som jej povedala svoj názor...ale ani to som nemohla...celý život som si dávala pozor, na to čo a ako poviem svojej mame, aby som jej to hodiny nemusela vysvetľovať...z toho dôvodu som návštevy s nou obmedzila na minimum a celé roky už ako dospelá som sa prispôsobovala ,to znamená celú rodinu jej rozhodnutiu, poprípade som klamala, aby som sa čomusi, čo vymyslela vyhla...niekomu sa to bude zdať absolútne absurdné, ale celý život som žila tým, čo povedala mama a žil tým aj brat a žije tým aj otec...viem, že mi teraz napíšete, čo mám ako dospelá vedieť, že si mám stáť za svojím, v kľude povedať mame svoj názor, ale asi neuveríte, nejde to...neviem, či ma tu niekto chápe, či to niekto pozná....

drobec, So, 02. 02. 2008 - 16:43

dakujem citit ze mas skusenosti , samozrejme ze som dobra dcera a dnes ked mi je uz pomaly 40 tak si to zacinam opakovat castejsie a castejsie lebo doteraz som bolablba lebo... a nezavolala si ...a nemas na mna cas..... atd proste robila som max a aj tak som nestihala aj jej predstavy. aj ked tu citam od inych aj veela negativneho viem k comu vediem maleho aby bols kromny a vdacny aj za malo mame len jedneho tak je jasne ze nemam malo tak to ide tazko ale ked ma operovali a ja som chodila o barliach tak take dieta nema nikto na svete aby ste vedlei vsetky tie ktore si myslia ako som zle vychovala svoje dieta, ako mi pomahala aodsuval vsetko nabok apodbne ale myslim ze môzme dieta viest k tomu ci onomu aj tak je v nom vela veci danych geneticky, a nie som si vedoma nicho zleho co som urobila vo svojom zivote vzdy som sa len obetovala pre druhych ale nechem mu to opakovat tak akomoja mama mne!!!!!!!!co pre nas musela obetovat/boli sme bez otca/. kazdy robi to co chce alebo o com je pesvedceny ze robit ma.
nie som nevdacna, som si vedoma co hovorim , tiez mam nieco za sebou a mozno viac ako kazda 5 tu co vyprava o vychove deti. moja mama mala tazky zivot .
aly musim sa zamysliet ze to je ako ked -mojsejovka hovori o tom ze ked chceme môzme mat tiez miliony ......??ha ha ha a porovnava sa s chudakom co zarobi 8tisic a ma 3deti!! kazdy ma ine moznosti a podmienky tak ako sa neda porovnat zivot nasich rodicov s nasim lebo by sme platili cely zivot a nezili svoj zivot.
do teraz som bola kazde vianoce so svojou celou rodinou teda aj mama dosla k nam odhliadnuc od toho ze nikdy jej neosatlo na darceky pre jedineho vnuka ani koruna a pripominam ze mala na to. tak som ju musela prehovarat aby dosla a potom aj nabalila a odisla vzdy asi okolo 7-8 cim pokazila tu vianocnu pohodu .
a ked niekoho obtazuju moje vylevy SORY myslela som ze to je tu na to!! Mlčím

Ali, Ne, 03. 02. 2008 - 10:03

drobec, nie je ľahké čítať tvoj príbeh. Viem o čom píšeš - nechcem tu rozpisovať svoje žiale. Jedno je však isté, že tvoja mama je možno nešťastný človek, ktorému dvíha sebavedomie, keď si môže na niekom "zgustnúť". Ty si pre ňu ľahká korisť, lebo cítiš záväzok. Len Ty to však môžeš zastaviť. Nikto nehovorí, že to bude jednoduché, ale ustupovať už nie je kam.Budem sa opakovať, ale keď človek veci riešiť chce, nakoniec sa mu to viac - menej podarí - moja vlastná skúsenosť.Držím Ti palce...Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce

Polárka (bez overenia), St, 30. 01. 2008 - 15:32

drobec netusim co vsetko je za tvojimi pismenkami
ale
na to ze moja mamina nie je dokonala som prisla davno, robila chyby, a stalo sa ze mi aj ublizila a velmi (nie bitkou, ale tym, ze mi neverila, ale v tej dobe mi neveril nik z rodiny - muselo to zajst neskutocne daleko aby sa vsetci zobudili)
no na druhej strane ja ako dcera som nebola o nic lepsia. tiez som robila chyby a ulbizila

co tym chcem povedat : ked vsak vsetko zle prehrmelo, a ja som potrebovala pomoc bola tu pre mna a je tu pre mna !!! navzdory mojim a jej chybam a obcasnemu ublizeniu lubime jedna druhu a snazime sa jedna druhej pomoct !!!
moja maminka je len jedna jedina na tomto svete a ju strasne LUUUBIM Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce nech uz sa stalo cokolvek, viem , ze nikto jej miesto v mojom srdiecku nikdy nenahradi
myslim si ze clovek by mal mat v sebe trochu pokory a hlavne vela pochopenia a odpustenia pre tych srdcu najblizsich
a podakovat sa viem a da sa to rozne aj kazdodennymi "blbostami": kvietkom len tak aj ked maminka ziadny sviatok nema, alebo sa opytam ci si da kavicku, potom jej ju spravim doniesiem a poklabosime - to su take kazdodenne drobne radosti za ktorymi je slovo lubim ta

Eva.N, St, 30. 01. 2008 - 17:08

Ano,toto je život s mamou.Aj hádky,ktoré v taj chvíli považujeme za straaašne dôležité,ale najhlavnejšie a najdôležitejšie je to pochopenie,vuriešenie a odpustenie. Napísala si to presne,ako som aj ja prežívala svoje chvíle s mojou maminou,Polárka. Krásne si opísala váš vzťah,ktorý je určite pevný a plný láskyZlomené srdce . Užívaj si maminu prítomnosť aj naďalej,z celého srdca to ti prajem! Načo sa zaoberať maličkosťami a nevidieť podstatné veci? Nech máš aj stále tak pekný a pevný kontakt s tvojou maminou!!Kvietok

Polárka (bez overenia), St, 30. 01. 2008 - 17:18

Dakujem Evicka Slnko
snad preto si to tak uvedomujem, lebo mamicka uz ma svoj vek (65r) ... ale aj preto lebo som si konecne uvedomila ze je tu pre mna dnom i nocou a jej laska je tak cista a nezistna Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce !!! a ja sa snazim jej to oplatit tak ako viem - tym ze ju lubim a ze som jej neskutocne vdacna...

presne ako vravis kaslat na tie zabomysie vojny ! treba si uzivat pritomnost ludi ktorych lubime ! lebo ked tu uz nebudu ostanu nam len spomienky

drobec, So, 02. 02. 2008 - 16:48

ano moja suhlasim pokora je pekna vec, a myslim ze som aj ked to mozno nevyzera lebo tieto veci jej dodnes nehovorim a aj tak idem a za peniaze co mam pre syna jej kupim cigarety dennne za 50.-sk!!!! dost velka pokora ci blbost????

Polárka (bez overenia), So, 02. 02. 2008 - 22:18

drobec
nic presne si tam nepisala tak som reagovala cisto subjektivne (z mojho hladiska a mojej situacie) a len z toho mala co bolo napisane v tvojom uvodnom prispevku...
nepoznam detaily takze neposudzujem Teba to bolo skutocne myslene vseobecne...

Inak ja by som ani vlastnej mame nekupila cigarety. Mne to prekaza ked maminu vidim fajcit jej 20 cigaretu za den, vzdy ju na to upozornim.

klodik, St, 30. 01. 2008 - 15:44

Tie vzťahy sú niekedy asi dosť zložité.Ja som maju maminku fakt veľmi ľúbila, vždy som ju vystískala, vyobjímala, ale tiež boli momenty kedy sme sa aj pochytili. A nie raz som sa pochytila aj s otcom, ale moji rodičia- ani mamina, ani otec nemali problém, keď si to nechali prejsť hlavou a zistili, že chyba je na ich strane zdvihnúť telefón a ospravedlniť sa- oni mne z pozície rodičov k dcére. A veľmi si ich za to vážim. Podľa mňa je to málokde ideálne- vzájomné vzťahy- ale je veľmi dôležité napriek tomu sa ľúbiť a vedieť si to dať najavo, že sa ľúbime.Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce

Eva.N, St, 30. 01. 2008 - 17:00

Čo by som ja dala za jednu,jedinú hádku s mojou mamou..Maminu už bohužiaľ nemámPlačem ale chýba mi stále a veľmi..Mamu ničím nenahradíš! A že sa niekedy treba aj o ňu postarať? Ona sa nestarala,keď si bola maličká? Nepiplala v chorobách a neradovala z tvojich úspechov? Všetko sa dá,len treba chcieť. Kto chce- hľadá spôsoby, kto nechce-hľadá dôvody..
S mamou je svet celý,bez mamy zneho kus chýba..(brokenheart)

drobec, So, 02. 02. 2008 - 16:50

evka dokedy by si davala?????? napr. syn by ti drogoval a predaval by ti nabytok????? dokedy by si mu davala????????
odpis cakam .
moja mama fajci cely zivot a dôchodok ma sotva na stravu a seky a na cigarety minie viac ako 2tisicky!!! to mam do kedy sa starat?????

klodik, St, 30. 01. 2008 - 17:29

Evička môj tatino je na tom zdravotne dosť zle a s bratom- jeho synom si nikdy nijako extra nerozumeli- vždy bola medzi nimi akási rivalita, nepochopenie, alebo ani neviem ako to nazvať.A teraz? Brat sa o otca stará 24 hodín denne a minule mi povedal-bodaj by ma ešte roky vládal "buzerovať", dávať do pozoru a rozkazovať mi čo všetko treba na záhrade porobiť. Je to tak- veď keď sa naši rodičia pominú- odchádza kus nás, keď si nerozumieme so svojimi rodičmi- akoby sme nerozumeli veľkej časti samých seba a to bolí...Netreba sa nechať ovládať takými žabomyšími vojnami- je to úplne zbytočné

drobec, So, 02. 02. 2008 - 16:53

klodi ma volali na strednejVeľký úsmev
inak suhlasim aj ked som taka zla dcera aj ja si neviem rpedstavit smrt a ze tu raz nebude , bola som v stave ze som tu svoju mala blizko mam po rakovine krcku asi 5 rokov a tak som bola kvazi zmierena so smrtou ze to je mozne a ze pride to . ale ju ktora aj pri vsetkych problemoch stale sa ma k zivotu dufam ze tu bude 20rokov ma hnevat.

klodik, So, 02. 02. 2008 - 17:00

To je zlaté, je to taký iný pohľad že? Aj to treba aspoň na chvíľočku sa človek cíti lepšie. Môj tatino s bratom boli na seba niekedy ako psy, ale teraz by za neho aj dýchal /brat za otca/, spáva pri ňom v noci aby mohol vstať keď treba, aby mu mohol okno otvoriť keď sa mu zle dýcha, podať pohár vody... Brat sa nikdy nevedel zmieriť s tým aké chyby otec v živote narobil, že mu ej ublížil- nemal v sebe preňho odpustenie a teraz? Teraz je v jeho každodennosti množstvo lásky, pochopenia a zmierenia- aj tak je to krásne ako to život vráti- všetko, aj dobré aj zlé

Tuti, St, 30. 01. 2008 - 18:31

ahoj, drobec. Ja len toľko: každý vzťah by mal mať hranice.Mrkám

drobec, So, 02. 02. 2008 - 16:55

ake???kde si ich mam dat???ked si ich postavim tak budem nevdacna.... necitas????? a ked budem stale blba a platit a platit na ukor rodiny dokedy????? to vydrzi moja rodina.....

klodik, So, 02. 02. 2008 - 17:04

drobec-a či drobček nech to krajšie znie ak si dáš hranice- čo cítiš ty ako hranice je jasné že na druhej strane nastane "búrka citov", ale to musíš ustáť a tá druhá strana potrebuje čas aby ich strávila... Aj rodičia by sa mali vedieť takto trápiť, vedieť viesť dialóg so svojím vnútrom ako to teraz robíš ty.To pochopenie by malo byť na oboch stranách

nielen žienka domáca, St, 30. 01. 2008 - 19:41

Ja sa s matkou znesiem, len ked byvam daleko odtial a pridem raz za dlhy cas na obed (odstahovala som sa v osemnastke). Ine to uz nebude... Je to cudna osoba, panovacna, urazliva, ked nie je po jej, tak trieska, rozbija, kuje intrigy... Moj otec pri nej podla mna len trpi, nikdy nepochopim, preco ju neopusti, myslim, ze je len lenivy este nieco v zivote menit. Som zo 4 deti, bratia su voci rodicom ignoranti, ja a sestra sme "ocinove" - aj si tak vravime, ako sa budeme starat o fotra, ked bude stary... a potom vzdy pride rec na to, kto sa bude starat o mamu, ked je taka, aka je. Vysvetlila by som to takto - dava rany pod pas. A to sa tazko zabuda...

drobec, So, 02. 02. 2008 - 16:56

sucitim , poznam no ta moja ma obcas aj svetle dni...

lydusha (bez overenia), St, 30. 01. 2008 - 19:51

Ach jaj, aj ja to mam so vztahmi v rodine zlozite.....ale nedokazem si predstavit ze by som po otcovi mala stratit aj mamminu...aj ked je aka je, aj ked si obcas lezieme na nervy, aj ked sa niekedy chovam ako nevdacnica....viem, ze ma lubi a ja lubim ju.
Ona bola s tatinom dlhe roky, deno denne spolu....chyba nam vsetkym Plačem ale jej najviac...ja viem ze sa teraz citi zbytocna ale musi ist dalej a ja ju nesmiem lutovat, i ked mi jej je velmi luto.....ked ju budem lutovat tak sa nikdy nespamata....stale bude v tom svojom uzialenom svete.....Plačem
Napriek tomu ze ma nejake ocakavania voci mne, zijem si svoj zivot ale nechcem aby mala pocit ze do neho nepatri...a hlavne sa desim toho ze aj ja raz budem stara a aky Lucia bude mat vztah ku mne? Plačem

klodik, St, 30. 01. 2008 - 19:53

Vzťahy majú vždy dve strany mince...a tiež sa vraví: že čo zaseješ to budeš žať...niektorý rodičia nechápu, že vzťah medzi nimi a deťmi je proces na celý život, že sa doňho treba vkladať srdiečkom a na staré kolená sa potom len čudujú aké sú tie deti nevďačné /videné ich optikou- nevďačné/...aj také vzťahy sú

Miamia, St, 30. 01. 2008 - 22:09

Dovolim si dodat,MATKU MAS LEN JEDNU,nech je aka chce,vzdy pre nu budes dietatom,aj kd ti bude 50,mozes ju nenavidiet aj milovat zaroven,ved laska a nenavist,nemaju daleko od seba.Ale nezabudaj,je to tvoja matka,aje krasne ze je,lebo ked tu raz nebude bude ti smutno,budes plakat a vsetko tie chyby ti budu chybat.Zlomené srdce

jana3, St, 30. 01. 2008 - 22:59

Ja mám užasnu maminu, vždy sme si rozumeli, občas sme sa pochytili ale nikdy sme na seba nekričali a nehádali sa, vždy som mala voči nej rešpekt a nikdy by som jej nepovedala škaredé slovo, ale ani som nemala dôvod. Ked som bola v puberte tak sme mali sem tam nezhody, ale to tak raz za pol roka, ale to ja som vtedy robila chyby, až teraz si uvedomujem aká tažká uloha je vychovať deti a hlavne ich vychovať dobre. Ona vždy stojí za mnou a ked ma na niečo iný názor tak si sadneme ku kávičke a pekne mi povie že by som mala nad niečim porozmýšlať. Som na nu velmi naviazaná a teraz ked už bývame sami tak mi velmi chýba. Neviem si predstaviť že by tu už nemala byť, velmi ju potrebujem. Ked sa udeje niečo zle vždy viem že nájdem v rodičoch oporu a to mi dodáva silu. Preto musí byť pre vás ostatne velmi tažke, ked s maminou nevychádzate dobre alebo ju už nemáte. Ked sa udeje človeku hocičo vždy by mal mať oporu v maminej náruči.

anita, Št, 31. 01. 2008 - 11:52

Pamätám si, ako som ako malé dievčatko kráčala s mamou do obchodu. Držala som ju za ruku a čudovala sa, prečo má ona ruku vystretú a ja zohnutú. Či to bude niekedy inak. Mala som vtedy asi päť rokov a o mamu neskutočný strach. Len aby tu bola, aby sa jej nič nestalo.
Rástla som a moje názory sa prestali zhodovať s názormi mojej mamy. /Čo iné sa dalo čakať v puberte?/ Nie vždy sa jej páčilo, čo sa okolo mňa deje. No prešli sme i tým.
Niekedy v lete sme na tejto stránke rozoberali mamy a myslím že to bol Unbelami, čo prišiel s návrhom, povedať naším mamám, ako ich ľúbime. Priznám sa, že sa mi do toho nešlo ľahko. ĽÚBIM svoju mamu, ale povedať jej to len tak? Z ničoho nič? Veď som jej to naposledy povedala v deň mojej svadby. A to ma pohlo. Deň mojej svadby bol pred trinástimi rokmi. Ja som mojej mame nepovedala trinásť rokov ako ju ľúbim. Chytila som mobil a volala. Žiaľ, nebrala telefón. Bola v práci a telefón mala v šatni. Tak som jej poslala sms-ku: "Mami, chcela som Ti len povedať, že Ťa veľmi ľúbim." No keďže som vedela, že to bude mojej mame čudné, dopísala som ešte: "Neboj sa, nezomieram."
Chúďa moja mamina. Keď to prečítala, okamžite volala na môj mobil. Myslela si, že som niekde odpadla a ešte kým ma odviezla sanitka, stihla som poslať túto sms-ku. Tak sme sa na tom nasmiali.
Ale moja mama bola v ten deň usmiata a všetky jej kolegyne s ňou Kvietok.

drobec, So, 02. 02. 2008 - 16:59

to je krasne oki. tvoja mama v praci???? to je tiez krasne!

klodik, Št, 31. 01. 2008 - 07:59

To je krásny príbeh anita.

molekula, Št, 31. 01. 2008 - 08:37

nechcem zlahcovat situaciu ale nemozem si pomoct napadol ma jeden genialny vtipMrkám
deti mali napisat sloh na temu "MAMA JE LEN JEDNA"
ANICKA napisala:vcera som bola v zoo a som sa stratila a maminka ma nasla a kupila mi zmrzlinu "MAMA JE LEN JEDNA"
ZUZKA napisala:vcera sme boli v lese a ja som spadla a rozbila si kolienkO maminka mi ho pofukala a osetrila "MAMA JE LEN JEDNA"
a MORICKO napisal:vcera som prisliel zo skoly,mama lezala na gauci opita ako cepy a krici na mna"MORIC PODAJ MI Z CHLADNICKY DVE FLASE PIVA...a ja jej kricim MAMÁ JE LEN JEDNA!!!!!Vyplazený jazyk Mrkám Chichocem sa

eifelovka, Št, 31. 01. 2008 - 09:43

Ani my nie sme dokonale a ktovie, co o nas raz budu hovorit nase deti Pohoda

drobec, So, 02. 02. 2008 - 17:01

pametam si ako raz moja mama ked som bola mala a boli sme niekde v nemoc. ci niekde aj so starkou otocila sa namna a prevratila oci a povedala ked ja budem raz taka tak mi to povedz!!!!!!! a aka je dnes????? taka ista!! a asi ja ja budem Smútok

klodik, Št, 31. 01. 2008 - 12:29

No presne tak eifelovka-a naše matky mali tiež svoje matky, a tie mali tiež svoje matky a problémy tam isto vždy nejaké boli- či väčšie, či menšie, ale napokon je krásne to že tento vzťah nás učí naozaj milovať.Zlomené srdce Zlomené srdce Partnera môžme milovať, môžme mu porodiť dieťa a môže to byť krásne, ale môže to tiež skončiť rozvodom pri nedorozumeniach, pri nepochopení...lenže s matkou sa rozviesť nedá- to je puto na celý život...môže to byť aj vzťah s prepáčením na " hovno", ale s matkou sa proste nerozvediešZlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce ide len o to či to napokon skončí pochopením a láskou,Zlomené srdce alebo zatvrdnutým srdiečkom(brokenheart) - ale je to puto na celý život

eifelovka, Št, 31. 01. 2008 - 13:26

Neznasam maminine poznamky stylu "Nechcem ti radit, ale.." ale zavsetko ostatne ju neskutocne zboznujem Bozkávam

drobec, So, 02. 02. 2008 - 17:03

moja sestra sa rozviedla pripravila nas o byt a tak sa mama s nou nerozprava si par rokov.... tak sa zbavila zodpovednosti po mamu...pohodlne???nie?

drobec, Pi, 27. 11. 2009 - 20:47

cauky po roku si citam nase komunikovanie na temu skoro dokoanale..kvoli mamine
mamine stale pomaham ani ti nebudem pisat ako...dokola dokola dokola,az mam pocit dnes ze uz si na to ona zvykla a aj somonu rata....
co je aj nevyhoda lebo sa mi zda ze sa trochu spolieha a potom nic nerobi, nemam sa cas rozpisovat ale som sa pobavila ako sa za rok s mojim trapenim mama.nic nestalo..nove.
vsak zijeme a priklad ? pre mojho syna myslim poriadny.myslime na to ci ma mama chleba olej a maso a cigarety...a podobne.
myslim ze aj on v tomto svete uponahlanom a ziskuchtivom bude mysliet na nas si mame to alebo to a nie len an seba.
dakujem za prispevky pridem zas paTlieskam

motylik, Št, 31. 01. 2008 - 17:27

Myslím že rozumiem tomu, čo myslia drobec a yaya. Ja som vždy bola taká, kam vietor, tam plášť. Každý kto chcel so mnou mohol manipulovať, ako sa mu chcelo. A ja som sa nechala napriek môjmu pocitu, že by to tak nemalo byť – sebadôvera a sebavedomie boli pre mňa neznáme veci. Moji rodičia ma vždy dokonale vedeli zadupať do zeme.
Ked som trochu načala ezoterické a karmické veci a vdaka numerologii som spoznala lepšie svoje gró, vzťahy medzi mnou a zvyškom okolia, začala som pracovať na zmene mňa a aj všetkých okolo seba, vrátane mojej mamy. V súčasnosti je to tak, že moja mama vie, že je manipulátorka, dávno to pochopila i prijala a snaží sa pracovať na tom, aby manipulátorom nebola. Je mi vďačná za to, že ju vediem a učím ju pozerať sa na všetko okolo seba inými, novými očami a pracovať na sebe. Som učiteľom aj pre dalších ľudí v rodine, učím ich rada, s láskou a s pozitívnou energiou – to zn. že často neverbálne. Naše vzťahy sú stále lepšie a lepšie, ale treba na tom stále pracovať.

Ali, Št, 31. 01. 2008 - 17:29

Milé dievčence, prešla som všetky vaše "žiale" aj rady. Je to veľmi zaujímavé čítanie. Tiež si myslím,že rodičov si vyberáme - Elin to spomenula.Zlomené srdce
drobec: Láska si nekladie podmienky - alebo mamu ľúbiš a aj ona Teba - potom spoločne nájdete riešenie tejto krízy. Aj mama by mala pochopiť, že si nemôže dovoliť všetko. Mysli na to, že takto priamo aj nepriamo vplývaš na svoje dieťa, preto rozumne zváž každý unáhlený krok. Popretŕhať vzťahy je jednoché, ale čo keď sa ti to vráti? Z vlastnej skúsenosti viem, že deti sú tak trochu naše zrkadlo. Spýtaj sa sama v čom sa mame tak veľmi podobáš a možno pochopíš...Kvietok

drobec, So, 02. 02. 2008 - 17:06

je mi az do placu ani nevies ako sa jej podobam !!!!! strasne a aj si uvedomujem ze syn na mna pozera ked urobim toto ci ono ci je to kladne ci zaporne!!! je to tazke ist stredom a aj mysliet na svoju rodinu nielen na nu stale ci ma chleba ci ma fajcit!!!!!

Mira-Mária, Št, 31. 01. 2008 - 17:50

Kvietok Ali, zlatko, kde si bola tak dlho...
... chápem, čo drobec aj yaya chceli povedať, moja máti bola od rozvodu ako matka troch detí generál...nebudem ďalej rozvádzať, JA pre dobro v rodine dodnes ustupujem a vyhýbam sa dialógom, ktoré končia pri peniazoch a ...moja polovička často preto zúri /samozrejme diskrétne). Tak alebo onak, je to moja mama a ja som rada, že ju mám - môj manžel nemá mamku od puberty... aj keď ma, ako dospelú samostatne mysliacu a nezávislú osobu akceptuje až odkedy sa jej narodil vnuk...
... chápem ju, obdivujem - nedokázala by som v takej krízovej situácii vychovávať sama tri deti ako ona a ... milujem juZlomené srdce , hoci jej to tiež často nehovorím.

Ali, Ne, 03. 02. 2008 - 11:13

Bozkávam Mira-Maria, bojíš sa o peniazoch rozhodovať, lebo máš strach, že sa rozhodneš ako Tvoja mama??? Oprav ma ak sa mýlim. Ak smiem - skús si najbližšie v mysli (len tak sama pre seba) prehrať, čo by urobila mama, a čo Ty, keby Ťa nezväzoval strach. Skús rozhodnúť, keď o nič veľké nepôjde - len tak na skúšku. VER SIZlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdceŽivot má zmysel pre humor a prinúti Ťa rozhodnúť, ale Ty nebudeš pripravenáSlnko a prepáč mi moju trúfalosť...(aj o mne moje deti povedali, že som bola generál Slnko dúfam, že už si to nemyslia...)

Mira-Mária, Ne, 03. 02. 2008 - 11:31

Nie,nie, nie, zlatko, ja si o svojich peniazoch chvalabohu rozhodujem už 20 rokov odkedy pracujem... je síce pravda, že mama ma nenaučila šetriť a že mi trvalo roky, kým som si zoradila priority - teda čo je dôležité, čo nie, čo potrebujem čo nie a že nemusím mať všetko, čo sa mi páči a čo si môžem dovoliť... toto je o našej komunikácii, ktorá končí a vlastne sa točí len okolo peňazí ktorých má máti málo a to si na dôchodku privirába doma pri PC a fakt pekne, lenže ona "musí" mať všetky zbytočnosti z katalógov (o čom snívala pri Burdách za socíku) a tak zapratáva svoj malý byt zbytočnosťami a nezvýša na ostatné - škoda reči, hraničí to so závislosťou a starej žene nič nevyhovoríš aj keby ťa chcela vypočuť...
Ja si verím ohromne a mám ohromnú polovičku s ktorou sa v zásadných veciach zhodneme vždy bez konfliktov. Moje peniaze sú jeho peniaze a naopak a klape nám to v spoločnej domácnosti už 16ty rokZlomené srdce Tu je reč o matkách a matka = generál znamená: neprístupnosť k akéjkoľvek, konfrontácii, riešeniu = rozhodovať za všetkých a všetkými manipulovať a tváriť sa urazene, hlučne komentovať a dudrať na celý svet, ak jej niekto nevyhovie... nebudem si ďalej zvyšovať adenalín.

Ali, Ne, 03. 02. 2008 - 12:00

Kvietok som rada, že som sa "sekla"Kvietok

yaya, Št, 31. 01. 2008 - 17:58

zvláštne, čítam tu, ako píšete, že ľúbite a máte radi svoje mamy...a nikdy mi to nebolo viac cudzie ako teraz...nikdy som si neuvedomila až teraz, že mne mama, pokiaľ mi pamäť siaha napovedala "ľúbim ťa...", viem, že nie vždy sa to dá, alebo nie každý to vie, ale ani ja to mojej mame neviem povedať...myslela som, že je odsúdenia hodné, čo som písala o svojej mame, že by som mala trpieť pocitom viny, že som o nej v podstate nenapísala nič dobré...ona dobrá je, neublížila by mi, ani mojim deťom, peniaze mi dá, bojí sa o mna, ked dačo, volá mi....ale nepovadala to a predstavte si, ani ja to neviem celkom povedať mojim deťom...to znamená, že im to poviem, lebo viem, že im to mám povedať, že to potrebujú počuť, možno práve preto, že som to nepočúvala ja....ale ked to hovorím cítim sa tak zvláštne, tak cudzo....neviem, či ste ma pochopili....

Polárka (bez overenia), Št, 31. 01. 2008 - 19:48

yaya
asi chapem co chces povedat... ani mne mamina uz davno nepovedala lubim ta a aj mne to tazko lezie z ust a je mi to take zvlastne...
no my to nejako citime obe, ze jedna druhu lubime.. staci pohlad ci gesto a netreba nam slova, ale je pravda, ze podobny (ne)osobny vztah sme mali do nedavna... bola som taktiez vdacna za to aka bola a je, ale nieco mi v tom nasom vztahu chybalo...

Lenze nastali problemy a ja som zostala sama bez pomoci, prilis hrda ziadat o pomoc inych ale napriek tomu zufala... Vtedy prisla mama a podala mi pomocnu ruku, a drzi ma nou do teraz. Dava mi nadej, ze zajtra bude lespie, ze nie som sama a spolu vsetko zvladneme. Zacala som maminku vidiet inak. Je to moj anjel strazny.

svetlana (bez overenia), Št, 31. 01. 2008 - 23:02

yaya, u nas to bolo detto, nikto nic take nikdy nepovedal.
tiez si velmi dobre spominam na diskusiu, co spominala anita vyssie .. ja som to vtedy nezvladla, proste nedokazem len tak zdvihnut telefon ... so svojimi detmi uz problem nemam, to ale podla mna suvisi aj s velmi otvorenym , co mame s manzelom.
Skor som vsetky tie prejavy lasky a vdacnosti voci rodicom umiesnovala len do myslienok ... a tie sa tiez nestracaju a su rovnako cenne ako slova.
A vies, co sa stalo ? Otec mal na tohtorocneho silvestra potrebu nam to po telefone povedat ...mozno prvykrat v zivote? neviem. Nemali sme to ako deti s nim v detstve uplne najlahsie, ja som si v niekedy v case dospievania povedala, ze dost bolo, odpustam mu vsetko, co sa kedy udialo a odvtedy vzdy na mojich rodicov myslim v tomto duchu. Som presvedcena, ze to nezosava bez odozvy, aj ked to fakt nebolo nikdy vypovedane a neviem, ci niekedy bude .... nie je to vobec dolezite.

drobec, So, 02. 02. 2008 - 17:09

ani ja si neviem predstavit ze jej budem vyznavat lasku . no urcite ju mam rada ani ona mi nehovori podobne veci. ked sa jej niecim pochvalim co mam nove kukne a nic nikdy mi nepovedala dobre to vyzera si super skôr to povedala synovi o mne a ked pride do kontaktu s muzom tak snim rozprava viac ako somnou. ako by som bola vzduch.

klodik, Št, 31. 01. 2008 - 18:17

yaya to je len nezvyk prejavovať takto city- si myslím, isto sa necítiš tak cudzo a zvláštne preto lebo by ti to bolo cudzie- ten obsah slov, ale jednoducho si nevyrastala v prostredí kde sa to častejšie hovorilo.Ja to mojím loptošom hovorím často a oni ma tiež občas takto potešiaZlomené srdce Zlomené srdce

Ali, Št, 31. 01. 2008 - 19:12

Zlomené srdce...veľa ľudí - veľa odlišných životov. Pokiaľ chceme veci meniť,je nádej dospieť k lepšiemu - ak to vzdáme, cítime to ako prehru. Niektorí ľudia nevedia vyjadriť svoje city, lebo ich to tiež nik nenaučil.Plačem

elin, Št, 31. 01. 2008 - 19:18

Vzťahy medzi rodičmi a deťmi bývajú všelijaké... napríklad nevlastný otec, s ktorým som vyrastala, ma prvýkrát v živote oslovil krstným menom až na maminom pohrebe... a nebolo to tým, že by ma vôbec nemal rád...

eifelovka, Pi, 01. 02. 2008 - 10:30

Elin, ak sa mozem opytat, ako ta dovtedy volal? Inac ja si tiez myslim, ze niektori ludia proste nevedia povedat, to co citia, ale neznamena to, ze by nas nemali radi.. moja mama mi tiez nikdy nepovedala priamo "lubim ta" ale ved nie vzdy su potrebne slova na to, aby sme vedeli, ze ti druhi nas miluju...

klodik, Pi, 01. 02. 2008 - 18:09

Ale keď sa to vie povedať tak sa žije o trošičku krajšie, aj keď to nie je najpodstatnejšie

molekula, Pi, 01. 02. 2008 - 07:29

dievcata...mne mamina zomrela ked mala 34 rokovPlačem ja som mala 13 a sestra 8...otec od nas odisiel uz davno a neprisiel ani na pohreb jedine co ho zaujmalo bolo ked som mala 18,ze mi uz nebude platit vyzivne vo vyske 320,-SkSmútok on mal svoju rodinu a z toho druheho manzelstva ma syna..ja som ho vyhladala pred par rokmi a teraz sa navstvujeme ale ani ja ani on z otcom nekomunikujeme..je to cudak na pohladanie......ked mu brat povedal,ze som sa mu ozvala tak sa vyjadril,ze on ma vidiet nechce dobre nie????a teraz je sam zije na morave opusteny ako prst a ani nevie ake ma skvele vnucatka...

lienka, Pi, 01. 02. 2008 - 11:32

MOLEKULA to je smutné a kto sa vás potom ujal???

molekula, Pi, 01. 02. 2008 - 11:51

uz som to spominala v inom prispevku ze starkaZlomené srdce ale viac menej sa o nas starala mamina sestra Zlomené srdce ona bola slobodna a ked mala 27 rokov tazko ochorelaPlačem ..poslali ju domov zomrietPlačem a v tom case zomerela moja mama Plačem a ona ako keby dostala novu sancu od zivota..proste zubami nechtami bojovala a dostala sa z toho bola to zena z velkym "Ž" ona snad vedela vsetko..nepamatam zeby bolo nieco coby nevedela z mojou segrou mala ine starosti to bolo trucovite dieta hoc kedy za nu prepisovala ulohy alebo mlada dama od zlosti roztrhala pisanku..aj ked nikdy nemala svoje deti tak aj tak ich mala vela pretoze vychovala vsetky deti svojim sestram taka nahradna MAMA to bola...pisem bola pretoze.........pred vianocami bol rok co zomrelaPlačem Plačem

simplemente maria, Pi, 01. 02. 2008 - 22:35

Mylsím, že deti si svojich rodičov vyberajú s nejakým zámerom. Stále nad tým rozmýšľam, keď sa s mamou pohádam - je to málokedy, nie som konfliktný typ, ale ako správny kozoroh si urobím aj tak svoje, aj keď mamin názor je úplne inýMlčím Mlčím
Moja mama má stále pocit, že ona jediná vie, čo je pre koho správne a aj keď sa jej človek vôbec na nič nepýta, tak má radu hneď naporúdziPrekvapenie .
Každý rok nastáva stále ten istý problém - kde budeme na Štedrý večerObjímam !!Bývame s priateľom a synom už nejaké tri roky spolu a keď som minulého roku povedala, že budeme doma, tak som si vypočula svoje - od nevďačnosti až po vydieranie typu, že keď neprídeme, tak už nemusíme chodiť vôbec...(už som si na tieto reči zvyklaVyplazený jazyk ) Pritom nie je sama, žije už roky so svojim priateľom. Na Štedrý večer som si dovolila takú drzosť, že som sa tri týždne pred termínom pobrala do pôrodniceChichocem sa . Keď ma prišli pozrieť, tak prvé čo z nej vypadlo bolo: To si teraz porodila naschvál, len aby si nemusela prísť do Čaju (dedina za KE)(brokenheart) ... Nevedela som, či to myslí ironicky - ale celá situácia spolu s hormónmi ma dosť položilaSmútok - no depka jak sviňa..
V takých chvíľach rozmýšľam, ako sa na to pozerať z nadhľadu, aj keď jej málokedy povedať, čo si o tom myslímZlomené srdce - ale sú určité hranice, za ktorými už nie som ochotná tolerovať jej povahu a reči - to jej poviem, že ma to nezaujíma a že urobím ako ja uznám za vhodné. To sa stalo tak tri krát, ale myslím, že keby som jej nič nepovedala, už by nevedela kedy dosť.
Niekedy aj vlastnej matke treba dať najavo kedy je už toho dosť.
Niekedy sa hrozím toho,aká ja budem - lebo sa občas pristihnem, že sa zachovám ako ona - čo ma dosť rozhodí a som naštvaná sama na seba, že sa na ňu v tej chvíli podobám(brokenheart)
Ako napísala Motýlik, tak som veľa pochopila práve z numerológie, prednášok a literatúry z ezoteriky (veľa tých seminárov, meditácií aj kurz numerológie a tarotu sme absolvovali spoluBozkávam )Boli to zaujímavé chvíle, pri ktorých sme mohli o problémoch hovoriť akoby vo všeobecnej rovine.
Ale "prekvapkaná" som priebežne aj tak - vždy sa jej podarí ma niečím "doraziť".
Ale vymeniť ju už asi nemôžem...Veľký úsmev

lydusha (bez overenia), So, 02. 02. 2008 - 08:21

simplemente maaaariaaaaaa, aj ja som kozorozec, xixi a tie vianoce su kamen urazu aj u nas....

"Niekedy sa hrozím toho,aká ja budem - lebo sa občas pristihnem, že sa zachovám ako ona - čo ma dosť rozhodí a som naštvaná sama na seba, že sa na ňu v tej chvíli podobám "........tu si napisala obrovsku pravdu...kazdy hnev je tvoj vlastny obraz....kazdym strachom davas zivnu podu predstavam a tie sa potom casto plnia....

Asi by sme si v mnohom rozumeli. Prides do Avenu?Úsmev

simplemente maria, So, 02. 02. 2008 - 23:43

Ahoj Lydush,
do Avenu som sa prihlasila aj so susedou. Este som nebola, ale uz teraz tesim.
Sice sa moj mili "storcuje", ale to rozchodime...

drobec, So, 02. 02. 2008 - 17:18

drz sa moja rozumiem dnes ked mam 40 som pochopila ze ma nechvalila a ze asi z toho som bola dlho pod jej vplyvom a neista. aj ked sme boli v kontakte a obcas som citila ze je tu a pomohla mi. konecne som pochopila ze mam svoj nazor a ze mam na to aj roky mat svoj nazor a ze môj nazor je spravny pre mna a ze ona ma svoje nazory a ze ich nemusim davat dokopy aj ked uz to asi ona pochopila ale ja stale som v pomykove ze ked mi povie nieco ine co som mala robit tak ma nahlodava cervik ze ci som urobila dobre....

svetlana (bez overenia), Ne, 03. 02. 2008 - 00:23

bingo, drobec, cervikovi treba vysvetlit, ze sa ma prestahovat niekde inde Úsmev
Verim, ze chces tvojej mame dobre, len si musis poriadne ujasnit, ze mas pravo zit podla svojich nazorov a starat sa o matku, ak to uznas za vhodne. Uvidis, ze to bude casom prinosom pre vas obe Áno

klodik, So, 02. 02. 2008 - 09:40

A ja by som ešte rada dodala, že keď s láskou pochopíme svoju matku - pochopíme seba, alebo keď pochopíme seba - pochopíme matku- je to cesta akceptácie, lásky, porozumenia- preto je to tak, preto nám to je tak v živote dané. Keď nás takto vytáčajú cudzí ľudia- sú cudzí a nemusíme to riešiť- môžme si zanadávať a ísť ďalej, ale keď to robí matka- neutečieme- môže nás to vytáčať, ale zároveň to nejako "musíme riešiť"- a to nás posúva vpred- a to pochopenie ktoré v isto období života príde je krásneZlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce.Od mamy nás to učí viac sa zamýšľať nad životom- nielen ním preletieť

nielen žienka domáca, So, 02. 02. 2008 - 18:07

Ja by som cigarety teda nekupovala. Ked ma potrebu stale sa o niekoho starat a kybicovat, kupte jej psa. Fakt nevieme nic o tom, ako to u vas doma vyzera, ale podla mna, zaklad je teda sukromie. Ak musite mat maminu pod dohladom, mozno by mohla mat samostatny vchod a kuchynku a toaletu, nestretavali by ste sa tak casto, neliezli si na nervy, ale keby potrebovala pomoc, mohla by sa ohlasit. Cely zivot sa snazim vychadzat s matkou, ale my dve si k sebe fakt cestu nenajdeme. Neviem si predstavit situaciu, ze by s nami byvala, ale podla mna je pre dobro veci, ze sa stretavame malo. Potom, aj ked ma vytaca svojimi pomotanymi nahladmi na vec, dokazem nevyletiet a mysliet si svoje... Aj ked neviem, ci to, co pisem, vobec suvisi s tvojim problemom. A co konkretne ta vlastne trapi...
Ked si dvaja ludia nevedia nijako porozumiet, netreba to silit - podla mna.

yaya, St, 06. 02. 2008 - 19:11

vianoce sú aj u nás problém...a tento rok to max. vyvrcholilo hádkou, prvý raz v živote som ale pre zmenu kričala ja...a aj ja sa niekedy pristihnem pri tom, že sa smejem ako moja mama, že práve som použila frázu ako moja mama...až sa desím toho, že budem ako ona...znie to nevdačne, ale fakt by som mohla byť sama sebou Chichocem sa

lydusha (bez overenia), St, 06. 02. 2008 - 19:20

YaYa u nas je to tak ze mna asi moja sestra strasne preklina za to ze JA si zijem svoj zivot a ona sa MUSI starat o maminu....
Len mi je divne ze to robi cely zivot....a az teraz jej to pride zatazko....ja som od strnastich na intraku...potom som chvilu robila a ked som sa vydala byvali sme sami, nastatstie sme dostali byt a sup sup z domu...lebo doma to bolo o tom...kym chodis do skoly, budes ma posluchat...potom prislo kym jes moj chlieb a dalsia faza bola kym si pod mojou strechou....takze ked som sa osamostatnila povazovala som vsetky puta za pretate a nemusela som uz nikomu skladat ucty lebo som uz nechodila do skoly, nejedla ich chlieb a ani nezila pod ich strechou....
sestra skoncila skolu , vydala sa a este si dobrych par rokov uzivala rodicovskych kridiel....a napriek tomu ze uz aj byvali oddelene, deno denne sa s nasimi videla a nadalej si uzivala ochrany rodicovskeho domu...cize co sa zomlelo u nich doma vedeli a riesili aj nasi....
Teraz ked nam tatino umrel, lostala mamina s nou....su v jednej dedine, par minut od seba....mamina nechce byt v dome sama, ale nechce byt ani u sestrz... u mna uz vonkoncom nie, ani za svet, ani na vikend....
tazka situacia...
rady by si narokovali na moj cas....ale bohuzial...nejde to....nase puta boli pretate pred takmer dvadsiatimi rokmi...ked som odisla z domu a prestala jest ich chlieb.....

nuda, Št, 07. 02. 2008 - 19:06

čítam tieto vaše postrehy ale nie náhodou. Mama bude mať oslavu životného jubilea a ja som ju chcele prekvapiť príhovorom ale akosa termín blíži mám v hrdle obrovskú hrču a neviem či zvládnem jej povedať že ju mám rada aj napriek našim rozdielnym názorom. Hoci alebo práve preto, že sme vodnári .nie som s ńou schopná normálne komunikovať. Ale to má príčinu niekde inde ,a to JE téma SURODENECKĚ VZŤAHY. Poraďte ako ísť na to.Zlomené srdce

eifelovka, Pi, 08. 02. 2008 - 08:39

Ja nedokazem mamine povedat, ze ju lubim, ale odkedy som v Italy, tak sa snazim byt pritomna v jej zivote co najviac aspon formou telefonatov.. Minuly rok ma zamrzelo, ze na jej narodky nie som nikdy doma a tak som nasla na nete donasku kvetov a objednala jej obrovsku kyticu.. napisala k tomu par riadkov, ktore mi prepisali takym krasnym pismom a pridali ku kvetom.. v den narodenin mi volal otec, lebo mamina nebola od placu od radosti schopna slova Hambím sa ja si myslim, ze obcas slova netreba a ak budes mat moznost byt s maminou, mozno staci pohladit ju po vlasoch Zlomené srdce

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama