reklama

ako to vlastne je.. ?

Pridal/a cicus dňa 09. 04. 2011 - 09:26

reklama

Ahojte,chcem sa opytat,ak som rozvedena a by som sa chcela znovu vydat ( na urade ) a priatel je veriaci tak on bude moct chodit do kostola na prijimanie ?
Dakujem


reklama

reklama

margesimpson, So, 09. 04. 2011 - 09:53

moja mamina je rozvedena a nechodia. Lebo vlastne aj ked sa vyspoveda, stale zije ocino "v hriechu" s manzelkou blizneho svojho. Ale bohvie ako to vlastne je.

cicus, So, 09. 04. 2011 - 10:05

myslela som si,ze to tak asi je... :(

inkag23, So, 09. 04. 2011 - 10:18

podla mna ide o to akeho mate knaza ci to on povoli lebo viem ze u nas v obci chodi do kostola zena ktora je rozvedena ma nemanzelske dieta a zije zo svojim svagrom a obaja chodia aj do kostola aj na prijimanie v inej dedine zase nechodi do kostola jedna zena ktora je slobodna mamicka (farar jej zakazal chodit aj na spoved) a zase ina zena ktora ma dieta zo zenatym muzom chodi do kostola aj na prijimanie a aj ten muz co jej dieta spravil tak chodi aj do kostola aj na prijimanie ..... tak sa v tom potom vyznaj no ze ako to vlastne je

cicus, So, 09. 04. 2011 - 10:28

tak to je komplikovane

Veron, So, 09. 04. 2011 - 10:46

asi fakt treba nájsť len dobrého farára ja nie som veriaca ale vieru chápem tak že ak človek verí mal by mať možnosť chodiť do kostola bez ohľadu na svoj život

lydusha (bez overenia), So, 09. 04. 2011 - 11:30

Ja tomuto okliestovaniu celkom dobre nerozumiem, boh dal ludom slobodnu volu, cize sa slobodne rozhodujeme, co ne/budeme robit a ako budeme zit. Je celkom pochopitelne, ak si dvaja prestanu rozumiet a najdu si novy vztah, no pochopitelne nie je, preco uz potom nesmu chodit do kostola a prijmat sviatosti. Ja naozaj velmi silne pochybujem o tom, ze boh by pred niekym zatvaral dvere svojho domu- ako s oblubou veriaci hovoria kostolom.
Svet sa vyvija, napreduje sa vo vsetkom, este aj v gramatike prebiehaju reformy, len akosi cirkev funguje na svojich starych principoch a nehybe sa ani doprava ani dolava nieto este dopredu, co je dost smutne, pretoze cim dalej, tym menej ludi ma cas sa zaoberat navstevami kostolov a ked aj niekto chce, tak mu nedovolia, lebo trvaju na nejakych smiesnych "zakonoch", ktore si vymysleli pred milion rokmi.

margesimpson, So, 09. 04. 2011 - 12:32

ale dvere domu predsa nik nezatvara. Do kostola moze prist kazdy.
Ale prijimanie to je nieco ine. To predsa priamo suvisi so spovedou a s odpustenim hriechov (a odpustene ti bude cokolvek, len nesmies zotrvavat v hriechu). A s cirkvou to nema akosi nic spolocne. Toto sa tyka 10 bozich prikazani alias pre teba 10 smiesnych zakonov.
PS: nie kazda zmena a reforma je "napredovanie". Spomen si na chut masla pred rokmi a teraz Váľam sa od smiechu po podlahe

lydusha (bez overenia), So, 09. 04. 2011 - 19:31

Ktore prikazanie hovori o tom, ze druhykrat vydata nesmie ist do kostola????
Nevkladaj mi do ust nieco, co som nepovedala, a ak sa tebe zda desat bouich smiesnych tak ok, ja som to nepovedala.
Zakony, ktore si vymysla cirkev su smiesne, nie bozie. To su dve veci.

margesimpson, So, 09. 04. 2011 - 20:27

ziadne, ved ako som pisala, do kostola su ti dvere otvorene kedykolvek. Akurat na spoved nemoze ist, respektive nedostane odpustenie pokial zotrvava v hriechu.
Konkretne:
Nepoziadas manzelku blizneho svojho (plati pre noveho manzela)
hriech cudzolozstva (plati pre rozvedenu manzelku)

A tvoje vyjadrenie:
lebo trvaju na nejakych smiesnych "zakonoch", ktore si vymysleli pred milion rokmi.

No a kedze trvaju na 10 bozich zakonoch - prikazani, ktore sa vztahuju na tento priklad, tak mi to tak prislo. Alebo ktore stare zakony si mala na mysli, ze na nich cirkev trva?

lydusha (bez overenia), So, 09. 04. 2011 - 20:49

Nepoziada manzelku blizneho svojho, pretoze je rozvedeny. A ona tiez. To, ze sa raz dvaja vezmu neznamena, ze su majeto kjeden druheho na veky vekov amen- toto je jeden z vymyslov cirkvi.
Druhy vymysel cirkvi je ten, ze takyto clovek nesmie prijmat sviatosti.
O tom boh vo svojich prikazaniach nehovori.
Zaujima ma, preco potom mozu chodit do kostola a prijmat sviatosti ludia, co prekracuju jedno z prikazani a je ich viac nez dost- nesvatia nedelu. Otvorene obchody a podobne institucie pocas nedele nezabezpecuju veriacim dodrzat toto prikazanie a teda je to rovnaky preslap ako "akoze porusenie nezosmilnis" a teda vidim dvojaky meter. Co ma u cirkvi ako takej vobec neprekvapuje. velmi vela svojich zakonov maju postavenych iba vo vlastny prospech. Vbacovu fujaru im ide o blaho oveciek. Ide im na 80% o blaho hlavne svoje a teda opat pricchadza porusenie prikazania cislo jedna a jeho volneho vykladu o materializme.

margesimpson, So, 09. 04. 2011 - 21:03

Poziada manzelku blizneho svojho pokial nedosiahne cirkevny rozvod.
hmmm, tu casto ludia zabudaju na jednu vec. Nik ich nenuti brat sa v kostole. A co nasleduje po krestanskom obrade? Taky pekny podpis na jednu listinu, na ktoru potvrdzujes okrem mnohych dalsich veci aj "co boh spojil, clovek nerozlucuj". Citaju ludia vobec to co podpisuju a k comu sa dobrovolne zavazuju???? Nie, a potom sa stazuju rovnako ako hoci aj u nebankoviek. Zakony si mozes ohybat a vykladat ako chces, aj sa presvedcis o svojej pravde. Pokial ti na cirkvi nezalezi, tak ti moze byt jedno ze nejdes na prijimanie. Ale nemozes sediet na dvoch stolickach a pozadovat aby ti vysli v ustrety aj napriek tomu co maju v zakonoch, aj napriek tomu co si podpisala, dobrovolne a bez natlaku.

- Dalsou pikoskou je ze podpisujes ze deti z tohoto manzelstva das pokrstit a budes ich viest ku krestanskemu zivotu a k sviatostiam - na to tiez vela ludi rado zabuda, moderne je tvrdit "ved nech si dieta samo vyberie". - koniec odbocky od temy

lydusha (bez overenia), So, 09. 04. 2011 - 21:50

Nastastie sa toto mna netyka, nie som organizovana v ziadnej cirkvi- iba pokrstena, ale to sa ma nikto nepytal, a je mi to v podstate srdecne jedno, no je totalne na hlavu, ze niekto chce (dokonca dobrovolne) chodit do kostola, prijmat sviatosti a nemoze, lebo medved.
Inak co boh spojil je poriadne od veci. Aky boh? Farar je boh? Videl niekto boha? Dalsi cirkevny vymysel.

dasa_, So, 09. 04. 2011 - 22:37

Citát z biblie
" Pristúpili farizeji a pokúšali Ježiša. Pýtali sa ho, či smie muž prepustiť manželku. On im odpovedal: „Čo vám prikázal Mojžiš?“ Oni vraveli: „Mojžiš dovolil napísať priepustný list a prepustiť.“ Ježiš im povedal: „Pre tvrdosť vášho srdca vám napísal toto prikázanie. Ale Boh ich stvoril od počiatku stvorenia ako muža a ženu. Preto muž opusti svojho otca i matku a pripúta sa k svojej manželke a budú dvaja v jednom tele. A tak už nie sú dvaja, ale jedno telo. Čo teda Boh spojil, nech človek nerozlučuje!“ Doma sa ho učeníci znova na to pýtali. On im povedal: „Každý, kto prepustí svoju manželku a vezme si inú, dopúšťa sa voči nej cudzoložstva. A ak ona prepustí svojho muža a vydá sa za iného, cudzoloží.“
"

A na okraj, poznamka k tomu "Videl niekto boha? Dalsi cirkevny vymysel."

Nebudem citovat Bolka z Dedicstvi :))) (ja ji taky nevidel a verim, ze ji máte...) , ale uvediem dvoch ludí, ktorí sú veriaci a vôbec sa to nebije s ich vedeckou karierou

Astronóm Jiří Grygar (možno si niekto spomenie na Okná vesmíru dokorán) je veriaci človek, poznanie sa mu s vierou nebije.
A pán profesor Krempaský http://www.osobnosti.sk/index.php?os=zivotopis&ID=59474 (na vysokej škole sme chodili na jeho prednášky dobrovolne, naviac) je napríklad tiež veriaci. Napísal aj knihu http://www.martinus.sk/knihy/autor/Julius-Krempasky/ o vzťahu vedy a viery.

lydusha (bez overenia), So, 09. 04. 2011 - 22:54

Aj stary zakon sa zmenil sa na novy a neplati uz oko za oko....preco stale skostnatele trva cirkev na novom zakone a do kedy?
Ja verim, ze boh je, len neverim, ze je taky jesitny aby nedovolil svojim "malickym" ku nemu prist a ze im odoprie sviatosti, ktore chcu prijmat. A neverim, ze to niekomu povedal,aby to takto ako to jeho cirkev chce- aj bolo.
Rovnako ako neverim na kakane peklo a uzasne nebo, rovnako neverim v boha ako kruteho "chlapca, ktory velkou lupou pali mravce".
Mimochodom,ked uz ideme podla biblie- kde v biblii sa pise, ze cirkev ma byt nechutne prachata, zlatom vysivane rucha,prstene ako past, obrovske domy, pozlatene chramy a krize, kniznice, ktore su lakomo verejnosti zavrete, hrady, kam verejnost nesmie, auta za ake by sa nehanbil ani boss podsvetia, ze ludia maju chodit za knazmi a nie naopak, ze za vsetko si zaplatis, ze niekoho vylucia spomedzi seba lebo sa tak rozhodli. Dodrziavat bozie prikazania maju iba ti mali, zda sa, no ze cirkvy davno vladne materialno a mamon- na to kazdy prdi, to sa berie ako samozrejmost,to ma byt tak... poukazuju na male hriechy biednych smrtelnikov, aby vlastne obrovske preslapy zamaskovali, radsej nech sa hovori o inych ako o nich.
Cele skostnatele, s klapkami na ociach, naucene naspamat, ani za svet vybocit z ramca a robit nieco prirodzene...

Tatiana 13, So, 09. 04. 2011 - 23:34

Lyduš SÚHLAS !!!!
Od začiatku až do samého konca Áno Tlieskam
Aj ja to vidím presne takto.
Som veriaca,verím v Boha,ale tak ako ja chcem.Nedržím sa Božích prikázaní len preto,že je to tak napísané,alebo prikázané.Žijem si svoj život a žijem ho tak ako ho vidím ja,podla najlepšieho vedomia a svedomia.Nie všetko čo je pre mna dobré,je dobre aj pre iného.Nedržím sa striktne Božích prikázaní ale žijem tak,že nerobím iným to čo nechcem aby oni robili mne.Neriadim sa ani niečím ako..oko za oko zub za zub...pri tomto si často poviem " no si pako a ked sa chceš mstiť tak nech sa páči,ale najdi si iného a seberovného blbca.
Verím ale do kostola nechodím a práve pre takých ludí,ktorí striktne dodržujú prikázania,ale len pre nejakú formu,ktorú hrajú pre okolie,lebo často práve tí ludia čo každú nedelu cupitajú s bibliou pod pazuchou robia najviac škody medzi ľuďmi.
Žijem tak,aby som neubližovala svojím správaním iným a nie tak ako je to kdesi napísané.
A keby som sa chcela znovu vydať za niekoho s kým by mi bolo naozaj dobre a bola by som s ním šťastná,tak verte tomu,že to posledné čo by som riešila by bolo,či sa môžeme zobrať v kostole,či s tým súhlasí nejaký farár,lebo po a A a po B a nedajbože aj po C.
Pamätajte že ten farár vám nikdy nepomôže ked budete v úzkych,ale bude to ten človek ktorý stojí pri vás v dobrom aj v zlom Objímam

margesimpson, Ne, 10. 04. 2011 - 00:12

Ked taketo reci pocujem, vzdy si spomeniem na svojho dedka. Cely zivot sa drzal toho, ze najviac ti pomozu ludia okolo teba a vlastne vsetko co si spomenula.
No a potom prisla rakovina, posledne dni a prisla veru aj prva spoved v zivote a volanie boha o odpustenie dnom aj nocou. A si predstav ze posledna osoba ktoru si zelal vidiet pri smrtelnej posteli bol farar s pomazanim (rodinu nevidel, ti sme ho drzali za ruky). Takze asi tolko. Pomoze ti ten koho budes chciet.

lydusha (bez overenia), Ne, 10. 04. 2011 - 14:25

Chapem stareho cloveka, ktory bol predsa len vychovavany v nejakej viere, ze v posledne hodiny volal boha o pomoc a teda logicky farara, ktory ako bozi zastupca dava posledne rozhresenie. No tazko by som farara volala ja alebo niekto, kto institucii zvanej cirkev neveri. Mas pravdu, pomoze mi ten, koho budem chciet. Ci boh, ci energia, ci laska, univerzum, vesmir, alah, budha- je jedno ako tomu kto hovori. Cesty mnohe, ciel len jeden jediny. Ak mi raz bude dozicena posledna rozlucka s milovanymi, chcem aby to boli milovani, nie farar, ktory ma ani len nepozna....

kefara, Po, 11. 04. 2011 - 21:19

lyduscha, Mrkám ... to ako myslíš: "aj stary zakon sa zmenil sa na novy" ?

lydusha (bez overenia), Ut, 12. 04. 2011 - 16:26

Stary zakon- prva cast biblie, bol nahradeny novym zakonm- prichodm jezisa na svet. Tak ako kedysi platilo oko za oko zub za zub a prestalo platit, zacalo platit kto do teba kamenom a td, tak pokojne by sa mohla zmenit kopa nezmyslov z noveho zakona a nastolit nove pravidla.
Lenze vsetko skyslo v druhej casti a nema pokracovanie. Preco? Lebo to niekomu tak vyhovuje? Zit ako pred milionosemstodesiatimi rokmi?

dasa_, Ut, 12. 04. 2011 - 16:53

Nejak nechápem, ako bol Starý zákon nahradený Novým zákonom? Dnešná Cirkev nepoužíva podľa teba Starý zákon?

linda999, Ut, 12. 04. 2011 - 17:57

ak si niekedy citala Bibliu, Jezis to tam sam hovori. Pogoogli.
linda©

linda999, Ut, 12. 04. 2011 - 18:32

neznamena to, ze sa nemoze z neho citat, prave naopak, krestania by mali poznat Bibliu celu a nie len vybrane pasaze citane niekde, kde sa to prave niekomu hodi.
Jezis tym myslel, ze Novy Zakon nahradza vo svojej laske napriklad k nepriatelom Stary zakon, kde bolo vela krutosti a vela pomsty.
Nad vsetko stavia lasku a odpustenie, naproti tomu Stary Zakon sa vyznacoval krvou, pomstou a podrobnymi zakonmi na kazdu cinnost, co Jezis vycital aj nabozenskym ucitelom jeho doby. Ked sa tak pozriem na dnesnych, asi by s nimi nebol spokojny.

Ak ked ja si kladiem otazku, ci sa Boh tak povahovo zmenil?
Dobre otazky su tu:
http://www.i-ateismus.cz/2011/01/problemy-s-novym-zakonem/
Ak ich dokazes zodpovedat, tvoje znalosti Pisma a viera su super.
linda©

kefara, Ut, 12. 04. 2011 - 18:05

Lydusch,

to ako by si tvrdila, že v abecede písmeno B nahradilo A .
Nový Zákon je samostatná časť biblie. Zaznamenáva udalosti po príchode Ježiša, ale určite nenahrádza Starý Zákon Mrkám

lydusha (bez overenia), Ut, 12. 04. 2011 - 18:43

Urcite ano. Nastoluje nove poriadky.

magic, Ut, 12. 04. 2011 - 20:47

skor by som povedala modernym jazykom, ze sa jednoducho znovelizoval. novy zakon je nieco ako novela stareho zakona.
stary zakon neprestal platit cely, ale iste veci, ktore boli svojim sposobom jeho piliere, sa nahradili. oko za oko, zub za zub vs. kto do teba kamenom, ty do neho chlebom, ak dostanes po ustach, nastav aj druhu tvar,... a tak.
ale sviatky napriklad zachovava podla stareho zakona nadalej.

lydusha (bez overenia), Ut, 12. 04. 2011 - 20:49

ktore sviatky?

magic, Ut, 12. 04. 2011 - 20:56

viem ja? bibliu mam precitanu z rychlika. a co nas ucili na katechizme, si pamatam velmi matne, lebo to bolo davno.
ale napriek vsetkemu si myslim, ze smahom ruky nezrusili aj vsetky sviatky, co sa dovtedy slavievali a ustanovili nove. dokonca sa mi mari, ze aj dnesna velka noc bola vtedy sviatok, co sa slavil. nezaviedol sa az potom. ktory vsak po ukrizovani presmeroval svoje tazisko na ine zakladne myslienky. posledna vecera nebola iba nieco ako jezisov banket na rozlucku, ale konala sa v ramci sviatocnej slavnosti, ktora sa vtedy normalne konala vo vsetkych domacnostiach.
dufam, ze netrepem.

dasa_, Ut, 12. 04. 2011 - 21:15

Pesach, alebo sviatok nekvasených chlebov, alebo aj židovská veľká noc

lydusha (bez overenia), Ut, 12. 04. 2011 - 21:22

Nuz nechcem byt mudra, ale v starom zakone sa slavilo jedno a v novom druhe
Sviatky v období Starého Zákona.
Židovské sviatky boli spojené s oslavami, hodovaním ale zároveň bol postoj každého účastníka kultický a mravný. Oslavy zahŕňali vyznávanie hriechov a oddanosť Božiemu Zákonu. Prinášané obete zaisťovaly odpustenie hriechov a zmierenie sa s Hospodinom. Príkazy na slávenie sviatkov od samotného Boha, boli detailne presné, nielen čo sa času týka, ale i opisom formy. Zvlášť veľký dôraz je kladený na spôsob obetovania, čistotu obetovaného zvieraťa, na jeho krv, masť, loj. Obeta musela byť vždy bezchybná a v prípade úrody i zvieraťa muselo ísť o najcenejšie kusy a najkvalitnejšie plody. Ako vidieť, je tu jasný súvis s čistotou a dokonalosťou obete samotného Pána Ježíša Krista. Je zrejmé, že sviatky a dodržiavanie ich boli v období SZ dôležitým pojivom medzi vyvoleným ľudom a Hospodinom. Hriešny človek sa od nepamäti utiekal k rôznym božstvám a bohom. I vyvolený národ Izraelský sa tomu nevyhol, a tento fakt je o to zarážajúci, že sa tak stalo už v období, kedy sa im Boh dal poznať. Z toho vyplýva, že človek je tak hrozne náchylný k hriechu a jeho viera tak slabá čo do výdrže, že jednoducho potrebuje výchovu a neustály dohľad. V tomto prípade to Boh zabezpečuje príkazmi, nariadeniami o čase, ktorý má človek tráviť s Ním a ktorý mu má obetovať. Ďalším aspektom SZ sviatkov, ktorý si židia veľmi dobre uvedomovali je oslava Boha čoby Stvoriteľa a všemocného vládcu, ktorý im denne dáva všetko čo potrebujú, a oslava Boha, čoby záchrancu, ktorý ich ako národ vytrháva z ruky nepriateľov či zo zajatia. V neposlednom rade ide o zmierenie sa s Bohom a očisťovanie sa od hriechov. Napriek všetkým týmto skutočnostiam prejavovali proroci k židovským slávnostiam odpor, Iz 1:13-20, ktorý však vychádzal z toho, že veľa izraelcov znevažovalo duchovný význam a cieľ 1, ktoré jednotlivé sviatky mali. Nezabúdajme, že skrze prorokov hovoril samotný Boh, preto slová o tom ako niektorí židia pristupovali k sláveniu sviatkov treba brať veľmi vážne ako nemenný fakt a ako uvidíme pri pohľade na dnešný spôsob sláveni sviatkov, nič sa na tom nezmenilo!
http://www.krestan.info/sviatky.php

magic, Ut, 12. 04. 2011 - 21:45

ja mam skor pocit, ze sa, aspon v ramci velkej noci, slavi stale to iste - zmierenie s Bohom. zmena je v tom, ze predtym to boli zive obety, teraz je to zastupna obrazna obet vo forme ukrizovania.
urcite aj dnes klepnu prasiatko, zajaca, sliepku a davaju sa klobasky a ine jedla v kosiku svatit v kostole, ale uz to nema nic spolocne s obetou Bohu. aspon myslim, ze sa to neberie ako obet bohu. uz len preto, lebo zakladna myslienka dokonalosti je porusena tym, ze klepneme to, co sa nam hodi klepnut, nie najlepsiu nosnicu v kurine.
a dalsia zmena je v tom, ze dnes sa zdoraznuje ukrizovanie, dovtedy asi tazko.
hlavna myslienka ale zostala - odpustenie, zmierenie.

a teraz mozno trepnem uplne, ale nie je pesach pozostatok toho, co slavili v egypte v case poslednej zo siedmych ran egyptskych (pomazanie dveri krvou obetovaneho baranka, aby sa domu vyhla smrt prvorodenych?)

lydusha (bez overenia), Ut, 12. 04. 2011 - 21:53

Neslavi sa to iste, je to zmena a riadna..... stary zakon stratil platnost prichodom noveho. Podla mna je to prirodzeny vyvoj, ktory postal a nenapreduje.

magic, Ut, 12. 04. 2011 - 23:05

asi sa nezhodneme. mne to so starym a novym zakonom pride asi ako teraz zmeny v zakone o dani z prijmu. niektore casti, co boli platne roky, platnost stratili (napr. o uplatneni si zrazkovej dane v priznani ako preddavkovej a zabezpecit si tak jej vratenie). ale zakon ako taky funguje dalej rovnako. proste jezis a jeho posobenie urobilo v zakone velke zmeny, ale doslovna revolucia to nebola. okliestil jeho striktnost, spravil nabozenstvo ustretovejsim, ale neprekopal ho hore nohami.
napr. s tou pracou v sobotu a somarom v studni. nezrusil tym platnost sviatku soboty. len upresnil, ze absolutna striktnost je hlupost.

kefara, St, 13. 04. 2011 - 04:33

Starý Zákon je súbor kníh zaznamenávajúci určité historické obdobie a udalosti pred príchodom Ježiša.

V kresťanskej Bibli sú knihy Starého zákona zoskupené do štyroch súborov: Pentateuch, Dejepisné knihy, Poučná literatúra (alebo múdroslovná ), Prorocké knihy .

Z obdobia medzi SZ a NZ jestvuje súbor kníh nazývaný Apokryfy.

Nový Zákon obsahuje Evanjeliá, Skutky apoštolov a Listy.

V tomto kontexte mi nie je celkom jasné, ako mohol stratiť platnosť SZ (cca 40 kníh) s príchdom NZ .Slnko

.

margesimpson, St, 13. 04. 2011 - 08:07

pekne zhrnute, mas pravdu. Mozno len by som trosku poopravila. Apokryfy nie su knihy medzi SZ a NZ, ale su to knihy/spisy z roznych obdobi, ktore neboli zaradene do kanona (bud kvoli vierohodnosti, alebo neboli dostatocne zachovane, alebo v pripade niektorych NZ apokryfov neboli pisane sucasnikmi Krista ale az dalekymi nastupcami, pripadne sa nehodili do celkoveho kontextu)

kefara, St, 13. 04. 2011 - 14:12

margesimpson - Áno Áno

- vidím, že sa vyznáš ...Kvietok
Môj zdroj o apokryfoch hovorí asi toto: - súbor kníh napísaný po grécky v čase medzi hrebrejskou Bibliou a Novým zákon Mrkám
No nechcem to tu nejak rozpitvávať, lebo viem, aká je táto problematika rozsiahla, členitá a - povedzme si úprimne, aj komplikovaná.

Som úprimne prekvapená, koľko exegédov sa nám tu prezentuje MrkámSlnko

Ariesa, St, 13. 04. 2011 - 16:18

Áno ano, toto mam aj ja v zdrojoch aj doma po knizkach, stale to sledujem a v novinkach historici uvadzaju, ze apokryfy su povacsinou mladsie, nez sa myslelo.

margesimpson, St, 13. 04. 2011 - 16:56

ech, to je ironia? MOze byt, velmi sa v tom nevyznam, len mam niektore apokryficke evanjelia a gnosticke spisy doma a vtedy som sa tak velmi isla do toho pustit, ze si to precitam, tak som si nieco o tom nacitala, co to vlastne je. Ale pravdu povediac boli dost nudne tie spisy, som sa nimi akosi neprehryzla. Asi som na to nedorastla Chichocem sa
http://www.krestan.info/biblia-apokryfy.php
Inak so slovickom exaged som sa este nestretla. Co to znamena? To je nejaky tvar od exageracia?

kefara, St, 13. 04. 2011 - 20:12

Margesimpson Chichocem sa zle si si prečítala: exegéda som mala na ume.

Je to odvodené od slova exégéza - čo je v krátkosti povedané "výklad biblie".
Tí, čo sa mu venujú, sú exegédi ( alebo exegéti ?? Vyplazený jazyk ) včul som v ľahkom pomykove, ale verím, že si pochopila, čo som chcela povedať Mrkám Slnko

margesimpson, St, 13. 04. 2011 - 20:27

jaaaj, tak to je inee. Aj ked ani toto slovo som nepoznala, ale toto sa da aspon vygooglit Chichocem sa. No ved to som rozmyslala, lebo exegeracia je zvelicovanie. Tak som teraz netusila ze co, kde, ako Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe . Ale aspon som mudrejsia zase, dik, velmi pekne slovicko.

margesimpson, St, 13. 04. 2011 - 08:25

nie je to pravda lydusha. Nestratil platnost ani nic podobne, len jednoducho mapuje inu cast dejin ako uviedla magic. Zmeny nastali, lebo bola vykonana najvyssia ziva obeta - Jezis. A symbolicke ukrizovanie/krizova cesta, zarezanie baranka - ziva obeta sa vykonava podnes.
Novy zakon je na rozdiel od stareho vytvoreny cirkvou, preto je tak rozdielny. Kym v SZ sa jedna cisto o zapisy v style clovek vs Boh, NZ je nieco ine. Prisiel Kristus a ustanovil CIRKEV ako svojich zastupcov. A cirkev definovala svoje zakony, povyberala a kanonizovala spisy tak, aby respektovali jej ideu a zostavila NZ. Kanonizacia podla toho co viem este nie je uzavreta, respektive je otvorena spisom v apostolskej casti NZ.

lydusha (bez overenia), St, 13. 04. 2011 - 16:11

Nechapem preco sa ma snazite presvedcit o svojej pravde. Mozete si pisat aj do sudneho dna, moj nazor na skostnatele a nikam neveduce, za vlasy pritiahnute cirkevne zakony to nezmeni. Vy to vidite tak, ja inac. Nevidim na tom nic zvlastne, zvlastna je iba ta snaha, ked katolikovi niekto stupi na otlak, okamzite trubi do utoku a stavia sa do pozicie vsetko viem, vsade som bol a vsetkemu rozumiem, lebo je to tak napisane v knihe, ktora je pekna rozpravka, ale inak nema nijaku vypovednu hodnotu najma pre ludi, ktori s nou nie stotozneni a zziti.

kefara, St, 13. 04. 2011 - 21:51

Lyduscha, neviem, ktorú reakciu máš na mysli.
Ja TVOJU pravdu ohľadom cirkevných zákonov neriešim Mrkám

Len uvádzam na pravú mieru fakty ohľadom zvláštnych tvrdení na tému Starý Zákon & Nový Zákon.
A nemá to nič spoločné s mojou príslušnosťou k nejakej cirkvi.

Myslím,že by si tiež nemlčala, keby tu niekto zatasil, (nie veľmi fundovane)na tému, ktorá je tebe blízka.
A v ktorej sa, na základe niečoho, vyznáš Mrkám Slnko

( Nemyslím internet / google Mrkám Kvietok Slnko )

kefara, St, 13. 04. 2011 - 15:53

Veľkonočné sviatky/ Pascha - sú spojené s príbehom úteku z egyptského otroctva.
Boh zabil prvoreodených Egypťanov, ušetril však Izraelcov a umožnil im utiecť.
Viac o tom pojednáva udalosť v knihe Exodus 12-14 - opisuje blízky vzťah medzi útekom z Egypta a slávením Paschy a nekvasených chlebov.

Magic Áno Slnko

lia6, So, 09. 04. 2011 - 11:48

Boh možno áno...ale tá cirkev, tak u nej je to presne, ako píšeš...bohužiaľ...oni vyhlasujú bez násilia všetko...ale ako sa to?-vodu káže a víno pije?!..."dobrovoľne nasilu", že?!...no musím povedať, že možno(a to teda dúfam a verím tomu), že nie všetci sú takí...osobne poznám jedného, ktorý je novotám otvorenýÁno a s týmto problém nemá...ani s tým, keď rodičia nemajú krstenie, ani nič čo k tomu treba a dieťa im pokrstíÁno je ozaj skvelýSlnko

dasa_, So, 09. 04. 2011 - 14:01

cicus a ty si bola sobášená v kostole?
Lebo ak si sobášená na úráde, rozvedená, potom existuje možnosť, že by ste mohli mať svadbu v kostole.

cicus, So, 09. 04. 2011 - 18:50

ano v kostole.Teraz riesim nulaciu...ale ak to nevinde tak uz sa nikdy v kostole nevydam :(

glloria17, So, 09. 04. 2011 - 23:31

ak je priateľ veriaci a zosobášite sa na úrade, tak nemôže chodiť na prijímanie. lebo pred bohom si stále vydatá za svojho prvého muža. ale ak budeš mať veľmi dobrý dôvod, tak ťa cirkev rozsobásši, ale to trvá dosť dlho a viem, že k tomu treba svedkov.moja kámoška po cirkevnom sobáši zistila, že si vzala homosexuála, nakoniec sa jej podaril rozsobáš. ale trvalo to niekoľko rokov.
môjho chorého brata opustila o úraze manželka, rozviedla sa, jemu po čase biskup povolil chodiť na prijímanie. zase kámoške, ktorú opustil muž pre inú, po rokoch povolil prijímanie náš farár, ale môže sa spovedať len u neho.cirvek má svoje zákony, ktoré automaticky , kto je veriaci a má sobáš v kostole, by mal prijať. nie potom sa čudovať.každý má slobodnú voľbu. ved nás nikto nenúti sobášiť sa v kostole a potom sa sťažovať. skôr sa čudujem, ked sa dvaja vezmú na úrade, tvária sa, že sú neveriaci a ked sa narodí dieťa, tak urputne zháňajú farára, ktorý im dieťa pokrstí. no, načo to? a ešte som nepučula, aby niekomu niekto zakázal chodiť do kostola. alebo ked niekto celý život tvrdí, že je neveriaci, nechodí do kostola a ked umiera, tak si volá farára a potom rodina urobí cirkevný pohreb. a neviem, žeby niekoho farár nepochoval.

Plamienka., Po, 11. 04. 2011 - 01:23

"cirvek má svoje zákony, ktoré automaticky , kto je veriaci a má sobáš v kostole, by mal prijať. nie potom sa čudovať.každý má slobodnú voľbu. ved nás nikto nenúti sobášiť sa v kostole a potom sa sťažovať."Áno
" skôr sa čudujem, ked sa dvaja vezmú na úrade, tvária sa, že sú neveriaci a ked sa narodí dieťa, tak urputne zháňajú farára, ktorý im dieťa pokrstí. no, načo to?"

no napríklad Úsmev my obaja sme s manželom krstení, máme aj birmovku a zobrali sme sa na úrade...prečo? pretože ja som aj napriek týmto sviatostiam neveriaca
od útleho detstva ,som bola vedená k viere starkou,bola to len vlastne snaha našich vyhovieť jej...moji rodičia, aj keď sú tiež krstení ,do kostola nechodia
počas dospievania sa môj postoj k cirkvi a viere v boha vykryštalizoval, a dospela som k tomu, k čomu som dospelaKvietok
keď sme sa mali s manželom brať, odmietla som cirkevný sobáš preto, lebo som nemohla sľúbiť to, čo sa v kostole sľubuje (okr. iného aj to čo vyššie spomínala margesimson "ze deti z tohoto manzelstva das pokrstit a budes ich viest ku krestanskemu zivotu a k sviatostiam") ...bolo by to pokrytectvo
napriek tomu , môj muž deti chcel dať pokrstiť a ja som povedala, že mu nebudem robiť prekážky, ak chce deti viesť k viere v boha
a problém bol na svete , samozrejme nikto nám deti nechcel pokrstiť...tiež sme "zháňali farára" a nezohnali
trochu sme boli z toho rozmrzení, lebo cirkev sama má v tomto zrejme gulášMrkám
napr.:
-máme známu ktorá žije s druhom len tak nadivoko, a jej ten istý farár, ktorý nás odmietol, dieťa pokrstil
-ten istý odmietol pokrstiť, dieťa mojim známim , ktorí sú sobášení v kostole , ale sú nepraktizujúci(nechodia do kostola).. v inej farnosti im dieťa pokrstili bez problémovPohoda
-ďalší farár pokrstil bez problému dieťa manželom, ktorí sú sobášení na úrade, on je dokonca rozvedený (predtým sobášený v kostole)

no a teraz vyznaj sa

chcela som zistiť ako to vlastne s tým krstom je, a vďaka tým obštrukciám som si urobila v tejto veci jasnoÚsmev

"Pôvodne sa krstili, v zmysle evanjeliového posolstva iba dospelí ľudia: Marek 16:16 Ten, kto uverí a pokrstí sa, bude spasený; a kto neuverí, bude odsúdený. To znamená, že najskôr mal byť človek rozhodnutý ísť za Kristom, nasledovať jeho učenie a prijať odpustenie hriechov, až potom mohol byť pokrstený. Krst bol súčasne verejným vyznaním vnútorného presvedčenia a viery v Krista. V počiatkoch to bolo často vyznaním, ktoré znamenalo podpísanie si ortieľu smrti - kresťanstvo bolo úradmi prenasledované a jeho prívrženci zabíjaní. Neskôr, keď sa kresťanstvo v Rímskej ríši stalo jediným legálnym náboženstvom a prostredníctvom rímskokatolíckej cirkvi prichádzalo ku násilnému pokresťančovaniu rímskych provincií, sa začali krstiť aj malé deti. Tieto sa pri ponorení do vody topievali, preto sa zaviedol krst pokropením, alebo poliatím vodou. Pôvodne biblický spôsob krstu sa teda zmenil v jednej zásadnej veci - začali sa krstiť i tí, ktorí evanjeliu neuverili a keďže išlo o malé deti, nemluvňatá, ani nemohli. Prax prvej cirkvi bola však iná, ako dokazuje i text zo Skutkov apoštolov: „Ako šli cestou ďalej, prišli k akejsi vode. I prehovoril eunuch: Ajhľa, voda! Čo mi prekáža dať sa pokrstiť? 37 [Filip mu povedal: Ak veríš z celého srdca, môže sa stať. A (eunuch) odpovedal: Verím, že Ježiš Kristus je Syn Boží.] 38 Nato kázal zastaviť voz a obaja, Filip a eunuch, zostúpili do vody; i pokrstil ho.“[2
http://sk.wikipedia.org/wiki/Sviatos%C5%A5_krstu

preto cirkev vyžaduje "záruky" - manželský sľub a krstných rodičov s birmovkou, aby bolo zaručené, že dieťa bude vychované vo viere v Krista

Nemluvňatá sa nás bohužiaľ nemôžu opýtať "akým právom nás krstíte?"

(trochu som odbočila od témy, ono to však akosi súvisí a nadväzuje)

glloria17, Po, 11. 04. 2011 - 10:17

tak vidíš, keby si urobila manželovi po vôli a vzala si ho v kostole, nemala by si potom problém, vyhovieť zase manželovi, aby sa deti pokrstili..Veľký úsmev
jasné, mne je úplne jasné, že veľa vecí záleží od farára.oni sú tiež len ľudia. ja som prišla do kontaktu s rôznymi, ale našťastie, nemusela som nikdy riešiť niečo podstatné. akurát moja kámoška mala ten istý problém, že sa vzali na úrade, on ani nepokrstený a dieťa chceli pokrstiť.dôvod? hoci neveriaci, ale čo ak predsa..a nastal problém, lebo najprv bolo treba pokrstiť otca, rodičov zosobášiť a tak pokrstiť dieťa. a další problém, tatko chcel vyhovieť mamke, ale odmietol chodiť na prípravu, ktorá trvá dva roky. tak nakoniec, po roku hľadania, našli farára, ktorý to všetko urobil počas jednej omše. to, že nevedeli, kedy kľaknúť, kedy sa prežehnať, dobre, ale ked ona začala chodiť počas obradu po kostole ako po múzeu, už ma dostalo. preto mám ten názor, že načo to niektorým ľudom treba, o čo im ide.bud som veriaca a s pokorou a úctou prijímam sviatosti, alebo nie som veriaca a potom načo pokrytectvo. nehovorím o tebe, aby nenastal omyl.len všeobecne..Úsmev

Plamienka., Po, 11. 04. 2011 - 11:27

Tiež som toho názoru , že ľudia majú prijímať sviatosti, pokiaľ je to ich vnútorné rozhodnutie. Ak sa nechá niekto pokrstiť, aby vyhovel budúcemu manželovi/manželke alebo rodine, je to nesprávne.
Takýchto "papierovo veriacich" je veľmi veľa.
A patria medzi nich aj neveriaci pokrstení v detstve.
Takisto je podľa mňa nesprávne, že cirkev odopiera sviatosti veriacim ,ktorí si zoberú neveriaceho alebo inoverca a pod. Cirkev ich berie ako ľudí v žijúcich v hriechu...
V tomto je rímskokatolícka cirkev (neviem ako iné kresťanské cirkvi) veľmi skostnatelá, zotrváva naozaj na stredovekých "pravidlách" , ktoré nepripúšťali miešanie katolíkov, luteránov, moslimov skrátka inovercovMlčím
A je viac takých cirkevných pravidiel( nebavíme sa božích prikázaniach) , ktoré sú už demokratickou spoločnosťou dávno prekonané. Cirkev však naďalej okliešťuje. Veriaci sa dostávajú do rozporu. Na jednej strane práva ,ktoré majú ako občania demokratickej spoločnosti. Na druhej strane zákazy cirkvi.

dulka, Po, 11. 04. 2011 - 11:43

Plamienka, troška od témy, ale v spojení "mojim známym" sa píše y, čiže nie "mojim známim", ale správne je "mojim známym" Úsmev

Plamienka., Po, 11. 04. 2011 - 11:59

vďaka,pozerám, že aj čiarku mám úplne mimoHambím sa Chichocem sa

Ariesa, Po, 11. 04. 2011 - 11:46

Úsmev velmi pekny prispevok, bez trpkosti, fakty, rozsirujuci Áno

do 14tich som mala vsetky potrebne sviatosti i birmovku. potom som z toho prostredia vypadla, dietko mam ako slobodna matka a do jeho krstu som vhupla ani neviem ako. nevybavovala som ja. ale mali snahu odmietnut nam krst - ja tvrdohlava, v tu sekundu mi zalezalo, aby syna pokrstili. cim vacsi odpor, tym vacsia snaha odo mna Veľký úsmev , dalej ale tlacit nemienim. moji mali bratranci v tom ziju ako ja kedysi, moj syn uz nie. je to aj skoda, je to osobny rast, vela mi ten iny pohlad na svet dal. ale ked som hladala smer a natrafila som na fanatikov, nielen katolickych ale aj ezoterikov a pod., ci uplne naopak duchovne a neduchovne orientovanych ... clovek sa musi najst aj sam. nemoze do vsetkeho liezt len z folkloru.

Plamienka., Po, 11. 04. 2011 - 12:26

"clovek sa musi najst aj sam. nemoze do vsetkeho liezt len z folkloru." ánoÁno

Ešte by som chcela dodať, že jedným z tých okliešťujúcich "pravidiel" je aj to , že napriek tomu ,že sa s krstom (v detstve)nestotožňuješ, nemôže ti byť zrušený.
Môžu ťa vylúčiť, môžeš vystúpiť, konvertovať...ale v cirkevnej matrike ostaneš kresťanom.

Pred pár rokmi bol aj medializovaný súdny spor, keď nejaký pán z Košíc , chcel dosiahnuť zrušenie krstu.
http://www.sme.sk/c/3705228/krstu-cloveka-nezbavi-ani-sud.html
Žiaľ cirkevné zákony neakceptujú zákony svetské.
Myslím ,že krst detí je naozaj v rozpore s právom na slobodu vierovyznania.
Veď veriacim rodičom, ktorých dieťa nie je pokrstené, nič nebráni aby svoje deti vychovávali vo viere, učili náboženstvo atď . Potom už by bolo len na slobodnej vôli detí, či túto vieru príjmu alebo nie.

margesimpson, Po, 11. 04. 2011 - 13:00

nerozumiem tomu, naco je to dobre. Vsak ked si neveriaci tak si z cirkvi vyluceny na zaklade svojho rozhodnutia, nik ta nenuti v nej zotrvat, nik neobmedzuje tvoje pravo na vierovyznanie. Cize tvoj krst tym padom "neplati", nesplna ziaden zo svojich zmyslov, je to len zapis.
1. krst zmyva prvy hriech - ak neveris, tak ti to moze byt uplne ukradnute, lebo neveris ani na prvotny hriech
2. krstom vstupujes do cirkvi. Vystupenim na svoju ziadost, alebo podla svojich skutkov z nej vystupujes, "problem" vyrieseny
3. konvertovat na inu cirkev mozes hocikedy
Neberiem pravo na rozhodnutie, len akosi nevidim ziaden dovod na takyto formalny krok, pride mi to ako ze sa chce len zviditelnit.

Plamienka., Po, 11. 04. 2011 - 13:32

Ano, ak tomu neverí, môže mu to byť srdečne jedno.
Ale zas na druhej strane ostáva vedený ako kresťan.
voltaire.netkosice.sk/archive/nabozenstvo/Exkomunikacia.doc
Pred časom sa v TV nejaký predstaviteľ cirkvi vyjadril , že na slovensku je vyše 70% kresťanov...pochybujem ,že toto číslo je také vysoké.
A nie je náhodou podľa toho, koľko má cirkev ovečiek aj financovaná?
Prečo,ma má mať nejaká inštitúcia zapísaného, ako svojho "člena", keď stým nesúhlasím?
(odkaz treba skopírovať do prehliadača)

linda999, Po, 11. 04. 2011 - 14:17

to je velmi zle, ked sa pojem "katolik" zamiena za pojem "krestan".
"A nie je náhodou podľa toho, koľko má cirkev ovečiek aj financovaná?
Prečo,ma má mať nejaká inštitúcia zapísaného, ako svojho "člena", keď stým nesúhlasím?"
Plamienka Áno Áno Áno
linda©

linda999, Po, 11. 04. 2011 - 14:14

nevidim dovod, aby ma niekto evidoval, ked s tym nesuhlasim a bola som pokrstena ako male, partyzdnove dieta nasilu jednym z rodicov.
"len zapis" umoznuje RKC vykrikovat, kolko maju clenov a to je scestne.
Cize realne ked sa napisem list na faru, ze si neprajem aby ma evidovali ako ich clena, oni to nevymazu?
Pekne...

linda©

margesimpson, Po, 11. 04. 2011 - 14:22

1. vymazu ta ako clena, nevymazu ti ze si absolvovala krst.
2. cirkev nie je platena od poctu veriacich, ale od poctu duchovnych

margesimpson, Ut, 12. 04. 2011 - 08:29

Jasne, suhlasim. ALe nesluzia omse v prazdnych kostoloch, pokial maju svoje "ovecky", tak OK. Inak som sa tak nad tym zamyslela. Cirkevni zamestnanci nie su len farari a podobni "sutanisti" ako ich vola kamarat Váľam sa od smiechu po podlahe. Cirkev castokrat simuluje samospravu a stat tam kde to nestaci. Rozne charity, vypomoci s imobilnymi (napriklad pri bdelej kome ti stat akosi velmi nepomoze), praca s detmi, dochodcami, azylove domy atd atd. Takisto v pripade akejkolvek nudze mozete zaklopat na dvere najblizsej fary a bude vam poskytnute jedlo, odpocinok a vypomoc.A vsetky tieto veci platia napriec cirkvami a statmi.

magic, Ut, 12. 04. 2011 - 08:48

mini jazykove okienko:
nie simuluje, ale supluje. (predstierat nieco, co nie je pravda vs. nahradzat nieco)

margesimpson, Ut, 12. 04. 2011 - 09:00

dakujem, neuvedomila som si Chichocem sa

ja_hodka (bez overenia), Ut, 12. 04. 2011 - 10:56

a mozno je tam slovicko "simuluje" spravne Chichocem sa

linda999, Ut, 12. 04. 2011 - 12:49

Ako ovecky by mali byt vedeni len ludia, ktori chcu, vyuzivaju bohosluzby a su aktivnymi clenmi cirkvi. Ostatni mozu byt divaci, ved je jedno, kolko ludi pocuva stojac pred kostolom (neviem, ci pocuju, ale nevadi).

Charita ak funguje, je ok a tiez zalezi od jednotlivcov - spolupracovala som s OZ ktore malo katolicky clensky zaklad a zasady z krest. moralky, ktoru beriem.
Boli tam vitani ludia kazdej viery, ked konali v sulade s OZ a pomahali.
To su tie krajsie stranky RKC.
K ostatnym sa radsej nevyjadrujem, je to zbytocne. Kto chce, vie, kto nie, nevidi ani pod nosom.
linda©

akalenkak67, So, 09. 04. 2011 - 23:54

Ked dobre zaplatíš,tak napokon pochová.Ale do chrámu božieho,čiže kostola nepustí.Len vysvätí jamu.

Tatiana 13, So, 09. 04. 2011 - 23:57

Ale ja na tom že niekto nechodí do kostola a potom si dá pokrstiť svoje dieťa nevidím absolútne,ale absolútne nič zlé.
Je to jeho volba a napokon aj jeho peniaze,lebo povedzme si to aj takto,že dnes už aj tie krstiny nie sú najlacnejší špás.
To ako keby niekto kto nechodí do kostola bránil niekomu kto chodí ísť sa zabaviť niekam,lebo je to zlé,hanebné či hriešne.
Ja neviem,že akým právom niekto určuje,že kto čo môže a čo nie.
Ved kto je napr. farár ? Človek ako aj my s mäsa a kostí a ja napríklad poznám farára,ktorý nám aj krstil obe deti ( hoci nechodím do kostola) a to je jeden úžasný charizmatický človek,ktorý sa neštíti obliecť do maskáčov a pomôcť rúbať drevo staršiemu susedovi.

No pripadá mi to scestné a choré zaoberať sa tým,či dám pokrstiť svoje deti či nie,lebo ja nechodím do kostola.
Mám nato predsa rovnaké právo ako všetci.
A tiež aj to,či nechám niekoho pochovať farárom,lebo nechodím do kostola ???
A čo ??? Dám ho hodiť len tak do jamy,a nech to urobí nejaký mäsiar či drevorúbač,ale nie farár,lebo nechodil do kostola ??? Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie
A toto čo je ???

Tak podme zriadiť obchody zvlášť pre blondíny a zvlášť pre brunety,lebo...lebo...a zase len lebo

margesimpson, Ne, 10. 04. 2011 - 00:24

"Mám nato predsa rovnaké právo ako všetci"
Nie nemas pravo na vsetko. Existuju okrem prav totiz aj povinnosti. To by som sa ja napriklad mohla ist dozadovat svojich prav na zidovsky sobas? Alebo pravoslavny obrad? A na zaklade coho? Lebo sa mi veeelmi pacia ciapocky na muzoch pripadne korunky na novomanzeloch? Do ich svatostankov vstupit mozem bez problemov. Aj ich pozehnanie napriklad mozem rada prijat a oni ma radi pozehnaju. K ich sviatostiam som akosi nesplnila ich podmienky. Respektive k sviatostiam sa musi clovek aj pripravit v ramci tej ktorej cirkvi. Aby plne pochopil o co tam vlastne ide, a aby nepodpisoval napriklad sobasny papier bez citania :)
PS: A naozaj som nepocula o niekom, koho by odmietli pochovat. Tusim len samovrahovia idu do nevysvatenej zeme, alebo ako to je.

Tatiana 13, Ne, 10. 04. 2011 - 08:16

Margesimpson.....zareagovala si na moje slová ako keby som bola nejaké rozmandnané dieťa ktoré si na pieskovisku dupne...a ja chcem,lebo mám nato právo !!!
Nemýl si prosím dojmy a pojmy Mrkám
Hovorili sme predsa o tom,že mám právo dať si pokrstiť svoje dieťa aj ked nechodím do kostola,alebo dať niekoho pochovať farárom hoci nechodil každú nedelu na spovede.
O tomto som hovorila. Viem že nemám právo na všetko preboha a ani nechcem.To čo by som bola za človeka.Jasné že sa nebudem hrabať medzi židov či moslimov ked nesplňam ICH podmienky.A mimochodom...žid,či kresťan alebo moslim či právoslávny....ja toto nerozlišujem nejak dramaticky.Všetci sú rovnaký ľudia pre mna,tak nerobím nijaké rozdiely ani v ich svätostiach.Rozdiely si robia len oni sami vo svojich zvyklostiach ktoré IM vyhovujú,preto že majú nato právo,tak isto ako každý človek.
Mne sú blízske všetky národnosti či vieri.

Raz neviem pochopiť,že prečo sa národy medzi sebou hádajú kôli odlišnej viere,ked Boh je napokon aj tak všade ten istý,no dobre niekde Alah,ale v podstate ide o to isté len v pozlátku.
A potom aj veta...mluj blížneho svojho ...v preklade znamená áno miluj,ale rozlišuj kto chodí do kostota a kto nie ??? či ako je to vlastne ? Vyplazený jazyk

Viem,že sa teraz moje slová určite niekomu nepáčia,ale mám nato právo a zato že nechodím každú nedelu do kostola,ešte nie som zlý človek.
A nikoho tým neurážam ani nezosmiešnujem.

margesimpson, Ne, 10. 04. 2011 - 09:17

Áno ospravedlnujem sa ti. Precitala som si tvoj prispevok este raz a veelmi pozorne a naozaj som ho mohla zle pochopit (zasustredila som sa na spodnu polovicu). Chapem co si povedala a chcela povedat. MOJA CHYBA
PS: S tym dietatom na pieskovisku si mala pravdu, presne tak mi to pripadalo Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa

glloria17, Ne, 10. 04. 2011 - 21:10

tatiana, vôbec si ma nepochopila, asi sa zle vyjadrujem. ja si myslím, ty si to nemusíš myslieť, že ked som neveriaca, tak nedám dieťa pokrstiť. nieže, preto, že som veriaca a nechodím do kostola. v tom je veľký rozdiel. ked je niekto veriaci, nechodí do kostola, a dá dieťa pokrstiť, tak asi vie prečo. ale ked je on sám nepokrstený, nezosobášený, proste neveriaci, tak toto neviem pochopiť, prečo ide krstiť.samozrejme, že má na to právo. ja mu ho neberiem. len sa čudujem, aký má ten človek dôvod. to mi príde, akože pre istotu. a tiež neviem o nikom, koho nepochoval farár v kostole, ak mala rodina záujem, nie napriek tomu, že nechodil pravidelne do kostola, ale zase, opakujem, že bol neveriaci. to sú tie dojmy a pojmy.a ty, ked nechodiš do kostola, tak kde si dala deti pokrstiť? podľa čoho si si vyberala cirker?či židovskú, či evanjelickú, pravoslávnu...je rozdiel, opakujem, ak niekto verí, ale nechodí do kostola a niekto, kto neverí a sa dožaduje sviatostí. a ešte, nestretla som sa s farárom, ktorý by pýtal peniaze za krst. či pohreb. je to tvoja voľba, či dáš, či nie.

Tatiana 13, Ne, 10. 04. 2011 - 21:44

Glloria...to čo si hovorila o tom,že si sa ešte nestretla s takým farárom,ktorý by pýtal za krst...nooooo nemôžem s tebou až tak úplne súhlasiť,či je to moja volba alebo nie.Jednoducho mi bolo pred krstom povedané kolko to bude stát,a ešte aj tomu čo zvonil treba do obálky a tej čo otvorila kostol a tak dalej.
Jednoducho či sa to niekomu páči a či nie,cirkev je najziskovejšia organizácia.

A asi ťa teraz dorazím tým čo napíšem Chichocem sa ale ja nie som krstená,lebo ma jednoducho moji rodičia nedali pokrstiť,a ja som chcela aby moji chlapci boli krstení ako je aj ich otec.
Nie som krstená,lebo mi to bolo odopriaté,ale som veriaca a neviem prečo by mi nemali pokrstiť deti ? Prekvapenie
Oni predsa nemôžu zato že ich mama nie je krstená,alebo no toto je sranda...ich otec nie je veriaci,ale je krstený lebo ho rodičia dali pokrstiť.A čo s tým majú deti ?....nič

Ono o tomto by sa dalo polemizovať hodiny a hodiny a každý by mal nato svoj názor.
To vieš...sto ludí sto chutí...a takto je to správne Mrkám

glloria17, Ne, 10. 04. 2011 - 22:51

pozri, možno som mala šťastie na farára. aj u nás sa platí kostolníčke, kto koľko chce, ale ked nedáš, nič sa nedeje. robí to zadarmo. a pamätám pohreb, ked zomrel otec a syn prišiel dať farárovi peniaze, ten mu ich vrátil..
to že ťa rodičia nepokrstili a chcela by si, aký problém? šak sa môžeš dať pokrstiť.ak máš pocit, že tvoje deti tým trpia. inak si mylsím,že rodičia idú príkladom. nemôžem žiadať dieťa, aby išlo na spoved a ja nepôjdem.a opakujem, ja len rozmýšľam nahlas, prečo to niekto robí, ked tomu neverí.

Tatiana 13, Ne, 10. 04. 2011 - 09:23

V pohode...tiež si len vyjadrila svoj názor,ved máš naň plné právo Mrkám
A nič sa nestalo Úsmev

andrea77, Ne, 10. 04. 2011 - 10:09

Ahoj cicuš, prečo sa priateľ nespýta priamo v kostole, kde sa chcete sobášiť, kde chodí na príjimanie? Minule si tu riešila niečo podobné,dokonca ste zaplatili aj dosť vysoký poplatok, tak sa aj informujem ohľadom toho čo chcem vedieť. Kvietok

inkag23, Ne, 10. 04. 2011 - 21:43

noo ja som mala tiez svadbu v kostole (koly manzelovi on sa chcel sobasit v kostole) a pokial viem tak ak manzel alebo manzelka ma nejaku vaznu chorobu, alebo je homosexual alebooo co ja viem este co proste hocico co Ti zatajil pred svadbou tak je z cirkevneho hladiska manzelstvo neplatne alebo Ta alebo ty jeho podvedies pocas manzelstva tak je manzelstvo z cirkevneho hladiska neplatne..aspon tak nam to povedal farar.....a k tej diskusii tam vyssie co bola medzi dievcatamy nechcem sa nejako miesat alebo provokovat ale podla mojho nazoru je uplne jedno ci je clovek katolik, evanielik, zid alebo co ja viem co este ale v podstate su vsetky tieto viery jedno a to iste vsetky su zalozene na uctievani boha a je jedno ake ma v tej a tej viere meno je to to iste len su ine pravidla a ked sa to tak vezme ako moze bit taky velky rozdiel medzi katolikmi a zidami ked Jezis bol v podstate zid.

jasietka, Po, 11. 04. 2011 - 12:11

Cicuš, ak Tvoje predošlé manželstvo nie je uznané ako anulované, t.j. neplatne uzavreté od začiatku, potom si Ty stále ženou svojho muža, ktorému si slobodne a nedobrovoľne sľúbila, že ho nikdy neopustíš, ani v dobrom, ani v zlom. Cirkev rešpektuje Tvoje rozhodnutie a stále Ťa považuje za ženu Tvojho prvého muža, aj keď ste na úrade civilne rozvedení. (Ako sme už rozoberali na tom predošlom Tvojom príspevku, toto rozhodnutie je také vážne, že je na celý život žena môže odísť od muža - alebo naopak - ak je ohrozená jej dôstojnosť, život, zdravie..., ale tým neprestáva byť manželkou. Preto ak si Tvoj súčasný partner chce ako veriaci vziať Teba, chce si vlastne vziať ženu, ktorá patrí inému. Pred Cirkvou nie si slobodná. On nemôže prijať za manželku ženu, ktorá patrí právne inému - preto by ste nemohli mať svadbu v kostole. Ak sa vezmete na úrade, preňho ako pre veriaceho takéto manželstvo nie je platné, a navyše aj keď by ste sa nezobrali, aj tak, kým s Tebou žije, žije so ženou iného. Preto k sviatostiam nemôže pristupovať. Nepočula som o tom, žeby niekomu bolo zakázané ísť na spoveď či do kostola. Ak áno, je to nesprávne, túto možnosť má každý. Ale viem si predstaviť, že kňaz odmietne dať v spovedi rozhrešenie, ak ten dotyčný stále chce zotrvať v tom istom stave. Potom je zbytočné, aby na spoveď chodil.
Som veriaca, ale nemyslím si, žeby sme mali všetkých krstiť, všetkých v kostole sobášiť... som za to, aby sa ľudia čestne rozhodli - ak nemienia dodržať, čo sľubujú, tak načo majú robiť divadlo?
Ak napr. pre cicuš bol sobáš v kostole len "divadlo", nikdy nemienila dodržať, čo sľubovala, manželstvo je neplatné - ale to treba dokázať. Preto je celý ten proces, kedy sa to zisťuje.

magic, Po, 11. 04. 2011 - 13:26

takze cicus ma sancu, ze anulciu manzelstva postavi na tom, ze to ona klamala pri sobasi - zatajila informacie pred nastavajucim?

a co v pripade, ze anulaciu chce ten z manzelov, ktory nieco zatajil, ale ten druhy mu to chce odpustit a odmieta anulaciu?

jasietka, Po, 11. 04. 2011 - 20:19

Nie v tom, že ona "zatajila informáce" - ona nič nezatajila. Ale môže byť, že ona nebrala a nemyslela vážne, čo sľubuje. Teda že aj keď vyjadrila svoj súhlas s tým, že manželstvo je nerozlučiteľné, aj keď to podpísala, aj keď o tom bola informovaná, predsa šla na sobáš s vedomím, že ona s tým nesúhlasí a v skutočnosti nechce.
O tom hovoria tieto kánony:

Kán. 1101 - § 1. Prezumuje sa, že vnútorný súhlas sa zhoduje so slovami alebo znakmi, použitými pri slávení manželstva.
§ 2. Ak však niektorá stránka alebo obidve stránky pozitívnym úkonom vôle vylučujú samo manželstvo alebo niektorý podstatný prvok, alebo niektorú podstatnú vlastnosť manželstva, uzavierajú ho neplatne.

Kán. 1103 - Neplatné je manželstvo uzavreté pod nátlakom alebo z veľkého strachu, vyvolaného zvonku, hoci aj neúmyselne, od ktorého aby sa niekto oslobodil, je nútený vybrať si manželstvo.

Neviem to možno dobre vyjadriť - ale anuláciu nie je možné si nejako "vybaviť" - buď sa zistí, že manželstvo bolo uzavreté platne, alebo že platne uzavreté nebolo. Ak by niekto tak prispôsoboval výpovede, aby mu to vyšlo, možno sa mu podarí tých, ktorí to posudzujú, ovplyvniť, ale predovšetkým tu ide o zistenie pravdivej skutočnosti. Teda ak niekto bude teraz klamať, aby dokázal, že manželstvo nebolo uzavreté platne, aj keby mu tá anulácia vyšla, aj tak to pred bohom skutočnosť neovplyvní. Preto je predovšetkým potrebné hovoriť len pravdu.

Ak niekto uzatváral manželstvo v dobrej vôli a ten druhý nie - tak ak sa potvrdí, že manželstvo bolo uzavreté neplatne, je neplatné. Ak by chceli spolu zostať, tak je ho možné tzv. "sanovať" - teda "splatniť".
Ak niekto chce vedieť, ktoré sú napr. tie zneplatňujúce prekážky, pozrite sa sem, je tu celý KKP (Manželstvo je od K 1055).
http://www.kbs.sk/?cid=1117700007

glloria17, Po, 11. 04. 2011 - 14:27

dobre si to napísalaÁno Áno

jasietka, St, 13. 04. 2011 - 17:02

opravujem sa - v prvej vete má byť "dobrovoľne", nie "nedobrovoľne". (Ak by to bolo nedobrovoľne, a dokázalo by sa to, manželstvo je neplatné.)

vločka, Ut, 12. 04. 2011 - 09:31

ahoj, tvoj nastávajúci je veriaci, na spoveď samozrejme môže, ale.... musí oľutovať, že s tebou žije.... či mu farár dá rozhrešenie, je len na ňom..... a je aj na tvojom nastávajúcom či na niečo také bude mať žalúdok....
...je dokonalá tá veta? "čo Boh spojil, človek nech nerozlučuje????"... pre mňa čo Boh spojil, môže aj Boh rozdeliť.....

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama