reklama

Deti konzumu

Pridal/a ivusa dňa 29. 11. 2009 - 14:53

reklama

mile nanicmamy, ak mate zaujem, skuste si pozriet tento dokument (original v anglictine s titulkami). nakolko mam este malicku dcerku, neviem posudit uplne, co vsetko masiruje v dnesnej dobe hlavicky nasich deti. poprosim vas o vase nazory. dakujem pekne Mrkám
este link: http://www.mustwatch.cz/film/consuming-kids-deti-konzumu/


reklama

reklama

ivusa, Ne, 29. 11. 2009 - 15:13

diki georina, skusim si to pozriet, tie komentare. prepac, ale asi som telepat, ked som to rovnako nazvala...fakt som si to nevsimla. v tom case som lezala v porodnici Mrkám ak ti to prekaza, zmazem to.

georgina, Ne, 29. 11. 2009 - 15:21

Vôbec mi to neprekáža Úsmev. Pokojne tento blog nechaj tu Pohoda.

Link na ten starší blog som sem dala len preto, že sa mi debata k nemu naozaj zdá zaujímavá....
A je tu veľa nových naničmám - možno si to bude chcieť niektorá z nich prečítať Úsmev Mrkám.

lydusha (bez overenia), Ne, 29. 11. 2009 - 15:21

Ivusa, neboj, je tu iste dost novych nanicmam, ktore si rady pokecaju a nam sa opakovanie mozno tiez zide Úsmev nemyslim, ze by komukolvek prekazalo, ze si sem zavesila tuto temu Úsmev

ivusa, Ne, 29. 11. 2009 - 15:29

Tato tema pri pride ako jedna z dominantnych pri vychove dietata. Pretoze dieta je ovplyvnovane dvoma zakladnymi faktormi- rodinnym kruhom a okolim. A v okoli nan ciha velke mnozstvo nastrah. Sama viem, ake to bolo este "kedysi" (strednu som skoncila pred takmer 10 rokmi) ked sme boli uz vtedy posudzovani podla znaciek veci atd. Ja osobne som salamistka, takze ked sa niekomu nepaci moje "vrece" na oblecenie, nech sa mu nepaci, ale viem, ako velmi sa dokaze dieta rozrusit, ked nie je pochvalene. Preto som sa pytala na nazor, mozno aj postrehy, ako ste tieto veci riesili vy. Citam vsak i starsi blog, takze dakujem za ten odkaz.
ps. ten film sa oplati naozaj pozriet cely.Bozkávam

svetlana (bez overenia), Ne, 29. 11. 2009 - 19:44

neviem, ci ste to preberali v tej zmienej diskusiu, ais som necitala. ale podobne sa tu uz vyskytlo aj v inej forme.

nehovorim, ci suhlasim, alebo nesuhlasim ...
pytam sa, ako ide tento nazor na konzum deti dokopy s filozofiou tolko dnes oblubenych smerov ako secret, krabicky, ... proste dospelych ludi, kt. si mozu zelat cokolvek chcu a dostanu to, zjednodusene povedane.
alebo teda lepsie povedane - deti maju byt vychovavane v "skromnosti", jasne im ma byt dane na javo, co je vhodne a co nie ... a dospely uz mozu "vsteko", lebo su dosplely a vedia rozhodovat sami za seba o tom, co je spravne, moralne, ...

nehovorim, co je dobre a co zle - len sa proste niekedy pytam, ako asi zmyslaju dospely o svojcih snoch, ked vedia tak jasne ohodnotit detsky konzum.

georgina, Ne, 29. 11. 2009 - 20:18

Hm... A zas mám nad čím dumať... Ďakujem, Svetlanka Úsmev Slnko Slnko Slnko

svetlana (bez overenia), Po, 30. 11. 2009 - 14:51

a na co si prisla ? Úsmev

georgina, Po, 30. 11. 2009 - 18:48

Zatiaľ len na to, že tento rozpor ma doteraz nenapadol preto, že používam na seba aj na deti rovnaký "meter". Nerobím proste to, čo píše tuto nižšie Ariesa o ne/dovolených čokoládkach a podobne Úsmev Mrkám.

No, ale stále mi to beží "na pozadí" - takže sa možno ešte nejakej (snáď) zmysluplnej myšlienky dočkám Pohoda.

Ariesa, Po, 30. 11. 2009 - 21:20

Váľam sa od smiechu po podlahe Áno mam proste rezervy, ale siniem si to dalej k dokonalosti, len otazkou casu Mrkám Veľký úsmev v dobrom zavidim, ani nevies ako Tlieskam Áno

georgina, Po, 30. 11. 2009 - 21:46

Nebuď na seba zlá Úsmev. Ty máš zase iné kvality, ktoré ja nemám - a tiež v dobrom závidím Mrkám.

svetlana (bez overenia), Ut, 01. 12. 2009 - 10:43

nejako mi asi nedochadza, co je v tomto dokonalost Úsmev
ja mam zase pocit, ze nase deti dostanu (takmer) vsetko, co chcu ... najdu sa nejaku hluposti, co proste odfiltrujem.
Ono to asi vychadza z mojho presvedcenia, ze sama viac-menej netuzim "po nepotrebnostiach" a tak aj im aj sebe dozicim vsetky "potrebnosti".
ako ich to postihne do buducnosti, uvidime Pohoda Úsmev

Ariesa, Ne, 29. 11. 2009 - 21:16

Áno na toto vzdy myslim ... ked napriklad odmietnem dat prckovi vecer kindercokoladku - a ked ho suchnem do postele tak si po nejaku skocim. Vyplazený jazyk aaalebo ho taham od hrackarstva prec aby som mohla prejst okolo vykladu s bizu Mrkám ...

apple, Ne, 29. 11. 2009 - 21:24

...priznám sa,že nemám odvahu si to pozrieť...a poučiek ako vychovávať dieťa som počula miliooooon...snažím sa a budem sa snažiť vychovávať Dávidka správne...objímame sa, spievame si, rozprávky-maškrty-hračky má za zásluhy,každý večer sa modlíme...ale aj tak sa veľmi bojím,že sa niečo pokazí...bo fakt, čo vidíme, a počúvame nie je podľa našich predstáv...deti ovplyvnené masmédiami, partiou a neviem čím všetkým...ľudia ja mám taký strachSmútok ...Zlomené srdce

apple, Ne, 29. 11. 2009 - 21:44

...no prečítala som si i ja pár príspevkov z blogu od Georgina...
...Dávidko má hromady hračiek, najčastejšie sa hrá s Legom,ktoré mu dal tetin frajer(30r) a podobnou väčšou stavebnicou, s hračkami s ktorými sa nehrá dávame do detského domovu, tiež výhoda že JA nemám peniaze(tak spolu tvoríme), ale u otca väčšinou dostane po čom túži....
...Oblečenie-ešte je malý takže to nerieši, ale topánky musia byť značkové, inak kamarátka vlastní sekáč,tak chodíme tam,zatiaľ je šťastný jak blcha, keď mu oblečenie dá môj brat(ktorý je o mesiac mladší ako Dávidko,ale je tučný), a väčšinu oblečenia mu kupuje tato,alebo mu ja niečo ušijem...
...asi najväčší reklamný "zabiják" je u nás strava: KINDER vajcia(hračky), Kostíci, CHIPICAO do albumov nálepky, aktimel(si spája s rozprávkou BOL RAZ JEDEN ŽIVOT)

lua, Po, 30. 11. 2009 - 07:09

nedá sa mi to pustiť, o čom je ten príspevok? dá sa to povedať v skratke?

ivusa, Po, 30. 11. 2009 - 10:25

ludkaaa poviem ti co som si tam vsimla najviac ja. masivny marketing zamerany na cielovu skupinu - deti. ako a kde sa vsade da umiestnit co najatraktivnejsia reklama a ako sa da ovplyvnit detske rozmyslanie. co su korporacie schopne spravit, aby predali svoje produkty.
svetlana- pytas sa ako ide konzum dokopy s filozofiou secretu atd. napisem ti moj nazor, ak ta zaujima. vo filozofii secretu pokial viem je jeden z dolezitych bodov prave vediet co chceme. to sa vsak netyka len dospelych, ale aj deti. masivnou reklamou sa ovplyvnuje prave to chcenie. dospeli si uz vedia viac vyargumentovat preco toto a ono chcu, ako sa k tomu da dostat, atd. dieta jednoducho chce a padla.
pekny dnik Slnko

svetlana (bez overenia), Po, 30. 11. 2009 - 14:08

ivusa, fakt myslis, ze reklama az tak velmi ovplyvni dospelych, kt. "nemaju zaujem" ?

ale ten argument o ovplyvnovani chcenia chapem ... no zoberme to z druhej strany - na tej totiz stoji kopa ludi, kt. si plnia svoje sny (vratane financnych) tym, ze vyrabaju tie reklamy, tie vyrobky, ... proste biznis. je to OK, je to nemoralne, da sa to regulovat, ide vlastne o to regulovat nieco ... ? ja neviem Úsmev

alebo inak ... momentalna kriza je asi z velkej casti sposobenej nekrytymi peniazmi - bud sa tlacia, alebo ich banky tocia (myslim, ze len 5%, max 10% musia zostat v banke ako istina, zostatok moze banka pouzit na uvery a pod.). Je to od bank nemoralne ? Ale kto stoji na druhej strane - ludia, co tie uvery pouzivaju, ludia, co si do bank ukladaju peniaze a ocakavaju, ze na tom aspon nejaky urok zarobia.

Ano, treba vediet predovsetkym, co chceme, s tym suhlasim.
No co konketne to cca ma byt, ake velke "pravo" ma jednotlivec pouzit zdroje planety a co vsetko je este realizovatelne vzhladom na pocet ludi na Zemi, to fakt neviem ... a niekedy by som rada vedela.
Niekedy by som fakt rada vedela, ci ludia, co maju existencne problemy, len "zle myslia", alebo je problem aj niekde inde ...

Mne sa take filmy zdaju trochu ako demagogia, ved za kazdym dietatom nakoniec stoja rodicia.
neviem, ja nemam pocit, ze by som mala nejake obrovske problemy s tym, ze by nase deti nejako extra vela chceli, aspon si mylsim, tazko porovnavat.

adus, Po, 30. 11. 2009 - 14:23

Svetlanka,

myslím, že ten konzum u detí (hlavne u menších, ako sú tvoje) ani tak nie je o tom, že chcú veľa, ale že chcú určité konkrétne veci - a nie ani tak veľmi kvôli ich samotnému účelu (napríklad vitamíny Marťankovia) - ale kvôli ich vzhľadu (forma marťanskej postavičky), inými "odmenami" s nimi spojenými (často sa k baleniu vitamínov pridávajú rôzne "hračky" a pod.) - možno iné vitamíny majú dokonca lepšiu účinnosť a sú lacnejšie, ale deti poznajú z reklamy a hlavne od kamarátov, ktorí to dostávajú práve tieto konkrétne a iné nechcú. Rovnako tam niekto spomínal Chipicao - tam sú zase tie nálepky čo sa zbierajú - verím, že aj iné "pečivo" je rovnako dobré, alebo aj lepšie, ale deti budú chcieť kvôli obrázkom práve toto - a takýchto príkladov by mohlo byť uvedených na stovky a možno aj tisíce.
Dokument som nevidela, ja len hovorím zo skúseností matky už dospelých detí - takéto praktiky výrobcov a niekedy výrobcov v spojení s predajcami jednoznačne pestujú návyk na konzumný spôsob života, aj keď ide o veci úplne bežné a nepredstavujúce žiadne "extra" - u vás asi nebeží reklama na Pribináček - ale to je úplne vzorový príklad: malé škôlkarske deti sa tam dohadujú či daný produkt je alebo nie je skutočný Pribináček - možno iný mliečny dezert je dokonca lepší, ale ak neješ Pribináček, nie si "in" - podobná reklama kedysi bežala na Jim Beam whiskey - tiež tam taký urastený mladík tvrdil barmanovi, že "toto nie je Jim Beam" - ale to už bolo o dospelých a teda z iného súdka.

svetlana (bez overenia), Po, 30. 11. 2009 - 17:50

aha, no tak to ja dobrovolne kupujem napr. synovi vela spidermenovych veci (casto aj sama bez neho), ale su veci, kt. proste nekupim, ani keby sa roztavil .... napr. spidermenove topanky, tie nebyvaju bohviejakej kvality Úsmev
naviac u nas zvacsa nie je vobec rozdiel v cene, alebo nie ziaden extremny.

a ked uz sme pri znackach, to nemam vzdy pocit, ze radsej kupit lacnejsiu ne-znacku.

adus, Ut, 01. 12. 2009 - 09:51

Nie, takto celkom som to nemyslela, pre mňa rozhodujúcim kritériom bola je a bude kvalita - (viac-menej) bez ohľadu na cenu a značku.
Čo mne pripadá nefér a drsné - voči deťom - je to spájanie produktu X s nejakou "odmenou" (nálepky ku keksíkom,.....) - lebo potom je ten tlak na kúpenie výrobku nie kvôli výrobku samému ale kvôli tej "odmene"
Toto mi môžno nebudeš veriť - ale poznala som rodinu, kde dcére kupovali kindervajcia (a v doooosť veľkých množstvách) a pritom ona tie čokolády odhadzovala (doslova!!!) - chcela len tie hračky!

svetlana (bez overenia), Ut, 01. 12. 2009 - 10:47

kludne verim Úsmev to sa u nich nik nenasiel, co by jedol cokoladu ? Úsmev Pohoda
my to zas robime skor opacne ... ked mam uz pocit, ze hraciek, co sa pohadzuju a nic z nich, stacilo, tak ich radsej prehovorim, ze kupim cokoladu bez hracky.

ivusa, Po, 30. 11. 2009 - 22:03

mas pravdu s tym nemoralnym..vies vela veci mi pride nemoralnych. ale aspon vidime kto sa ako riadi podla svojho vedomia a svedomia. obrovska vacsina celosvetovych penazi je sustredena v najvacsich korporaciach sveta, vladach (najviac vzdy v ministerstve obrany). pysia a kochaju sa svojou mocou, silou sirit strach a manipulaciu, ktoru oni skryvaju za obranu a respekt. a masy posluchaju a hybu sa ako oni piskaju.
ano, za detmi vzdy stoja ich rodicia a ich rodicia atd., ktori roky zili v istej filozofii, predavali ju dalej. rokmi sa vsak vsetko meni a preto treba opustit stare nazory a prijat nove, "usite na mieru" tejto dobe. zit v starom vzorci chovania je podla mna ako chodit na voze s konmi po dialnici. citim, ze teraz je taka era, kde naozaj treba vediet velmi dobre citat medzi riadkami, inak budeme kracat len ako ovce na pasu a spat.
ako rodic si svojim detom urcite ukazala dobry priklad co je v zivote dolezite, ze treba vycitovat rovnovahu medzi materialnym a nematerialnym.
drzim vsetkym palce, dakujem, ze prispievate Áno Slnko

svetlana (bez overenia), Ut, 01. 12. 2009 - 10:56

toto je podla man velmi komplikovane, co si zacala ...
ak sa mozem spytat, co te teda tvojou filozofiou ? aka miera konzumu/spotreby je "vhodna" pre teba, pre odobnych ludi tebe ?

ink s tou filozofiou secret (iba som zbezne potrela film) - fakt je jednou z nosnych mysleinok, ze si treba dobre zelat ? ja mam skor pocit, ze vypisuju seky na zelane sumy a pod. Nedsudzujem, momenatlne tent krok chapem, ako fakt krok vpred a skor k dalsim krokom.

ivusa, Ut, 01. 12. 2009 - 15:54

ja mozem povedat co sa tyka konzumu jedine za mna. ostatni su zodpovedni za seba, mali by vediet sami co chcu. vyuzivam zdroje ucelne, u nas sa nevyhadzuje. kupujeme co potrebujeme, co sa bude stale uzivat.
moja zivotna filozofia je velmi jednoducha. (aj ked tie najlahsie veci v zivote nam robia casto najviac problem zit ich, priznajme si nejedna.) zijem podla svojho vedomia a svedomia. vycitujem jednotlive situacie. radim sa, som optimista do spiku kosti, verim, ze vsetko je stale lepsie a lepsie. pre mna je dolezite si stale uvedomovat, co je mojim poslanim, cim vlastne chcem byt, co chcem robit, co si prajem pre seba a okolie. a veci sa mi plnia.. Slnko Úsmev

nielen žienka domáca, Ut, 01. 12. 2009 - 16:18

neviem, či toto bude k téme, ale v tejto súvislosti ma napadlo, že sme ako puberťáci samozrejme nemali peniaze, a tak sme si "frajersky" kupovali najlacnejšie cigarety a davali ich do krabičky od marlboriek Pohoda

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama