reklama

Hladomor

Pridal/a Aja1 dňa 20. 08. 2011 - 16:49

reklama

Už sa mi zopár krát stalo že ma moje deti označili za hluchú.Dokonca mi odporúčali kúpiť si načúvací prístroj.Je to daň za moju hlučnú prácu,ale pri nej potrebujem uši,takže zaštupľovať si ich nemôžem.Popri mojej práci mám zapnuté rádio(a občas ešte hlasnejšie ako samotný stoj).A už dávnejšie som zachytila informáciu o hladomore v Afrike.Počula som síce útržkovito,ale základ som si stihla zapísať.Na malom zdrape papiera mi svietil červený nápis "MAGNA".
Neskôr som pátrala po samotnom názve.Je to slovenská humanitárna organizácia na pomoc deťom v Afrike kde je hladomor.Odoslala som zopár SMS s textom.
DMS HLADOMOR na číslo 877.Cena jednej správy je 1€ .Pridáte sa aj vy na pomoc deťom v Afrike?
Tu si môžete prečítať viac: http://www.magna.sk/sk/Hlad-v-Afrike/


reklama

reklama

ivet36, So, 20. 08. 2011 - 19:12

Nechcem nikoho od nicoho odradzovat, ale este kym som studovala som sa dozvedela, ako a kde peniaze z tychto -nazvem to- projektov koncia....a ako sa k cielovej skupine sa dostane mizivy zlomok z vyzbieranych penazi.....nebudem to rozpisovat podrobne.

Ak by som ja chcela podporit deti v Afrike, a dokonca- ak by som chcela podporit nasich - slovenskych odbornikov- lekarov, zdravotne sestry, socialnych pracovnikov atd. atd., ktori sa dennodenne potykaju priamo v terene s nedostatkom vsetkeho- podporila by som konkretny projekt, konkretnych ludi, konkretnu pracu a konkretne prostredie a viem, ze aj tych mojich par euracov by skoncilo v tych spravnych rukach.....
Nechcem tu robit reklamu- ak je to tak, posim admina, aby opat skorigoval prispevok- ale doporucim v pripade zaujmu kontaktovat mojuZlomené srdce "alma mater"- Vš zdravotnictva a soc. prace sv. Alzbety- odd. pre zahranicie a humanitarne projekty....podnetov na pomoc detom nielen v Afrike, ale napr. aj v detskych domovoch na Ukrajine mozno dostat neurekom.....
ivetMrkám

Maka, So, 20. 08. 2011 - 20:05

Áno Áno súhlas Áno Áno

naše 1€ ani neprekročí hranice SK.

alebo skončí takto
http://www.pluska.sk/zahranicie/strelba-pri-rabovani-potravinovej-pomoc…

http://www.sme.sk/c/6017164/potravinova-pomoc-somalsku-konci-na-trhoch…

http://dnes.atlas.sk/svet/afrika/763141/potraviny-pre-somalsku-ukradli-…

netvrdím že je pomoc zbytočná, ale podľa mňa tam musí pomáhať celá spoločnosť inak ak posielaním DMS správ.

loulou, So, 20. 08. 2011 - 20:04

súhlasím. Ak chcete pomôcť krajinám tretieho sveta, odporúčam podporovať vzdelanie.

Aja1, So, 20. 08. 2011 - 20:25

Bez dovolenia geo by som to sem nedávala.Všade chýbajú peniaze,ale v Afrike stav hladomoru trvá už neskutočne dlho a aj vzdelanie traba podporiť,ale ak pomrú ľudia od hladu,nebude už koho učiť.

Maka, So, 20. 08. 2011 - 20:29

Bez dovolenia geo by som to sem nedávala. - čo potrebuje Geo dovoľovať?

Vyjadrovať sa k hladomoru?
Vyjadrovať sa k pomoci?

Tebe dnes Geo dovolila písať?

dulka, So, 20. 08. 2011 - 20:36

Maka, myslím, že Aja1 to myslela tak, že mohla napísať tento príspevok - ktorý je v podstate reklama na nejaký projekt, ktorý Aju1 oslovil. Mne sa zdá pochopiteľné, že sa v tomto prípade najprv radšej poradila, vzhľadom k pravidlám stránky.

lydusha (bez overenia), So, 20. 08. 2011 - 20:43

Aja, precitaj si ten moj link a skus pouvazovat ako inac by sa im dalo pomoct lebo naozaj, cely svet leje peniaze do Afriky a co je z toho? Ho.no. Hladomor. Epidemie. Podla teba je to normalne? Tam je niekde inde chyba a nie v tom, ze im nikto nic neda.

georgina, So, 20. 08. 2011 - 20:50

Ajka, nič som nedovoľovala - na také niečo je tu Kamilka, ako autorka a majiteľka NM Úsmev Mrkám.
Len som ti odpísala na tvoju mailovú otázku, že takýto príspevok nie je v rozpore s pravidlami stránky Úsmev Slnko Slnko Slnko.

loulou, So, 20. 08. 2011 - 22:04

Aja, tento argument : "Všade chýbajú peniaze,ale v Afrike stav hladomoru trvá už neskutočne dlho a aj vzdelanie traba podporiť,ale ak pomrú ľudia od hladu,nebude už koho učiť" používajú nadácie už dobrých 40 rokov.

akalenkak67, So, 20. 08. 2011 - 21:56

Naši chudobní zvlášť dôchodcovia si za celoživotnú prácu čakajú v radoch na múku,cestoviny.Pritom celý život poctivo pracovali.Za celoživotnú prácu poberajú dôchodky,ktoré im nestačia na lieky,potraviny.
Lenže z každej strany počuť ktorý štát,ktorý kontinent treba podporiť.
Nie som proti žiadnej pomoci.Kto má,nech podporí trebárs aj tú Afriku.Lenže ozaj nikto nevie,koho podporuje.Po takýchto zbierkach pribudne zopár milionárov,zbierky sa niekde stratia a treba robiť novú dalšiu zbierku.Smútok

diid, Ne, 21. 08. 2011 - 05:46

treba aftriku podporit masivnou sterilizaciou. Je hrozne pozerat na tolko deti ako trpia a zomieraju. zahranicne organizacie ich nemoze donekonecna zivit. Bil Gates takyto projet planuje, ockovanim znizit populaciu rozvojovych krajin. v 2004 to uz vyskusali v Nigerii.

eniXelka, Ne, 21. 08. 2011 - 09:00

Jasne, vystrielajme vsetkych nepohodlnych ludi a mame pokoj......lenze zrazu zistis, ze medzi nepohodlnych patris aj ty a potom budes robit co?????? Nechas sa zatrelit??????

Keby si bola africanka, akokolkvek skusana osudom, brala by si vlastnu sterilizaciu ako riesenie?? Netvrdim, ze su pripady, kedy to je RIESENIE, ale to su specialne pripady. Sterilizacia v Afrike, riesenie nie je. Jednoznacne suhlasim s lydush a spol, podpora vzdelania. Je to sice dlhodoby proces,ale podla mna ten spravny. Co mas v hlave, to tinikto nevezme, s tym mozes menit svet. Vsetko odtatne, peniaze specialne, sa vziat da.....

georgina, Ne, 21. 08. 2011 - 14:52

Nuž, vždy sa nájde niekto, komu škriabe oči ktosi, kto je nejako "iný"... Má to však háčik - krásne to vystihol evanjelický pastor a teológ Martin Niemoller, keď napísal o svojej spoluzodpovednosti za zločiny nacistov v Nemecku: Najprv prišli po komunistov, a ja som sa neozval, lebo som nebol komunistom. Potom prišli po Židov, a ja som sa neozval, lebo som nebol Židom. Potom prišli po vedúcich odborových organizácii, a ja som sa neozval, lebo som nebol v nijakej organizácii. Potom prišli po katolíkov, a ja som sa neozval, lebo som bol evanjelikom. Konečne prišli aj po mňa... Ale vtedy už nebolo nikoho, kto by sa bol mohol ozvať...

diid, Ne, 21. 08. 2011 - 15:23

tu neide o nepohodlnych ludi. Ide o to , ze roky tam ludia maju rovnaky problem, deti rodia nadprimerne, nepoznaju antikoncepciu, muzi zeny znasilnuju, zeny zomieraju pri porode alebo male deti sa nedoziju ani 5r. Urcite aj africanky by chceli sterilizaciu len ju nemaju. Preco sa ciganom na sk ponuka zadarmo sterilizacia? ak by sa ponukala aj v afrike mozno polovica zien by si ju priala. A kto im bude platit vzdelanie? ludia si ich vo vyspelych statoch musia platit samy. Tam im najprv treba prezit, pomoct s jedlom, nad vzdelanim teraz nerozmuslaju ked tisice deti denne zomiera od hladu.

georgina, Ne, 21. 08. 2011 - 15:36

Preco sa ciganom na sk ponuka zadarmo sterilizacia?

Diid, prosím ťa, naozaj ťa prosím, ak už sa z tej dokonalej USA vyjadruješ k slovenskej dennej realite, aspoň poriadne čítaj. Nikto nikomu nič neponúka, jedná sa len o veľmi pochybný návrh ministerstva práce pre extrémne chudobné komunity, proti ktorému sa postavilo KDH, časť SDKÚ a vznikla proti nemu petícia. Ministerstvo svoj návrh pravdepodobne stiahne: http://www.sme.sk/c/6016012/mihal-na-sterilizacii-netrva.html

ivet36, Ne, 21. 08. 2011 - 14:59

Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie ....
A netusim o ziadnom podobnom projekte Bila
Gatesa.....ivetMrkám

georgina, Ne, 21. 08. 2011 - 15:38

A po anglicky je ten projekt aj riadne a veľmi oprávnene kritizovaný Úsmev Mrkám

ivet36, Ne, 21. 08. 2011 - 20:04

Treba, treba......ale poriadne! a ak sa povie "A" ma sa povedat aj "B".....nielen vytrhat veci z kontextu.....ivetMrkám

diid, Po, 22. 08. 2011 - 01:08

ake "b" ti treba? sto ludi, sto nazorov. Netusila si o Getesovom plane, dala som ti link. Ak s jeho napadom nesuhlasis nemusis, ja v tomto pripade vidim takuto sterilizaciu ako riesenie v Afrike. A v dnesnom svete sa krituzuje vsetko, politika, ockovania, zdravotnictvo, skolstvo atd.

hanele, Po, 22. 08. 2011 - 09:57

jaj diid, z teba by mal aj hitler radost...

staronova (bez overenia), Ne, 21. 08. 2011 - 11:11

Každý z nás má aké také informácie o zbierkach.Každý si môže utvoriť názor a následne sa pripojiť alebo nepripojiť.Ja si tiež myslím,že posielanie nejakých SMS je mlátenie prázdnej slamy.Nepripájam sa už k zbierkam,ktoré končia ktovie kde.A hlavne odkedy som pracovala s kolegynkou,ktorej syn sa chodí /ešte aj tento rok/rekreovať aj s frajerkou k moru za vyzbierané SMS-kové Eurače nejakej nadácie.Brala by som, keby to bola odmena za dobrovoľnícku prácu.Ale popri plate si nadelia aj nádhernú prímorskú dovolenku.
Radšej podporím niekoho na Slovensku.Aj tu je mnohokrát "hladomor".
Toť moja skúsenosť a môj názor.

akira13, Ne, 21. 08. 2011 - 14:10

Priamo s Magnou som komunikovala, keď sme od "nej" mali adoptovanú SreylakZlomené srdce Myslím, že sú to profesionáli a vedia, čo robia...
Inak- aj NM má nadáciu, aj tu niekto zarába milióny? Prekvapenie Jasné, ja tiež radšej pomôžem tak, aby som videla, že som naozaj pomohla- chcem tým len povedať, že nie vždy peniaze zákonite musia niekde miznúť...
Situácia v Afrike je strašnáSmútok Čo za to môže alebo nemôže sú dohady... ale tí ľudia, tie detičky za to naozaj nesmú trpieťSmútok

georgina, Ne, 21. 08. 2011 - 14:17

Technická poznámka - NM nemá žiadnu nadáciu, založili sme občianske združenie Mamám Slovenska.

szilo, Ne, 21. 08. 2011 - 14:19

ehmmm po dlhom uvazovani ci pisat alebo nie, tu je par poznatkov odo mna, pred casom som sa vratil zo strednej afriky. je to tak, bohatstvo na strane jednej a chudoba na strane druhej. a kedze som tam nebol ako turista ale zarabat si peniazky na chlebik tak som mal tu cest sa stretnut s tymi chudobnejsimi. den zacinal s tym ze sme mali pridelenych 7 pomocnikov, pravdaze prichadzali v rozmedzi troch hodin od zaciatku smeny, ich prve slova zacinali otazkou ci uz koncime, takze viac tam boli na okrasu ako na robotu. to nehovoriac ze na konec smeny ani nepockali a zduchli. heslom vsetko sa zide, brali vsetko co sa im dostalo do ruk. od folie cez velike vrecia (big bag) a plechove sudy. mimochodom po dvoch tyzdnoch sme sa dozvedeli ze za sud maju asi 7,5€. ked som si spocital kolko si zarobily za den tak to bolo viac co som zarobil ja, na moje pocudovanie nechybal kazdodenny joint (marihuana) a pivo. na to prisli za mnou ze su hladny. ja reku mate sudy za peniaze si kupte jest. a oni ze nie tie peniaze budu mat vecer do baru a na lahke devy. takze ich treba naucit najprv pracovat a rozumne hospodarit a potom im pomoct financne alebo materialne. lebo oni ziju sposobom dnes hojno a zajtra .... uvidime
tolko mojich poznatkov.
kto chce nech pomoze i financne. ale tie peniaze dostanu ty co ich maju dostatok, a ty co nemaju minu na chlast cigarety a ine nepotrebne veci.
szilo

georgina, Ne, 21. 08. 2011 - 14:40

Szilo, nuž, niet nad vlastnú skúsenosť, ale... Podľa siedmych ľudí si si vytvoril názor na to, ako treba "vychovať" cca miliardu afričanov...

Tvoj komentár mi pripadá, ako keby napísal nejaký Japonec, ktorého vysadili kdesi na východnom Slovensku, aby tam pracoval v niektorej miestnej osade - a on by podľa týchto poznatkov posudzoval úplne všetkých obyvateľov Európy...

ivet36, Ne, 21. 08. 2011 - 14:56

...suhlas s geo...
ivetMrkám

diid, Po, 22. 08. 2011 - 01:14

asi chcel poukazat, ze ked sa povie Afrika rovno si netreba predstavit hladomor ale su mesta, staty kde sa zije na vysokej urovni. Tieto mesta by mali podporovat svojich krajanov. TAkisto mozu vo svete reklamovat ciganske ostady na sk, a Japonci, australcania nech im posielaju eura.

georgina, Po, 22. 08. 2011 - 09:39

Reklamovať? Ty berieš písanie o hladomore (a o obdobných situáciach) len ako reklamu, ktorá má za účel z niekoho nejako vytiahnuť peniaze? Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie

Diid, neviem, stále mám pocit, že nás tu na Slovensku všetkých doradu považuješ za mierne pribrzdených ľudkov, čo si nevedia o ničom pogoogliť, v živote nevytiahli päty z rodnej viesky a nemajú potuchy, ako to vo svete naozaj vyzerá...
Samozrejme, že vieme, že v Afrike je nielen hladomor, ale sú tam aj mestá, kde sa žije na vysokej úrovni. Vieme dokonca aj o rôznych iniciatívach afričanov pre afričanov. A aj mnoho ďalšieho. Dokonca si vieme na to všetko utvoriť aj vlastný názor Úsmev Mrkám.

staronova (bez overenia), Po, 22. 08. 2011 - 08:34

k tej Afrike...niečo na tom szilovom príspevku bude....MM pracoval na družstve.V čase žatvy prijali na brigádu 4 čiernych občanov neviem ktorého štátu Afriky.Celý den by boli preležali pod stromom,keby nebol prišiel obed.Boli prví hladní.Chlapi boli z nich na nervy.Sami sa vyjadrovali,že sa im nechce.Že doma nič nemusia, len ležia.Vôbec si nevážili,že sa mohli dostať skúsenosťou, z chudoby a biedy v akej doma žili.Je to aj tam na dlhú trať podobne ako u nás s Romami.Zbierky im pomôžu asi na desať minút.

magic, Po, 22. 08. 2011 - 08:52

afriku netreba nic ucit. ak ich vzdelame, pojdu nasou cestou. a potom zemeguli nepomoze komplet nikto.

oni sa musia naucit sami. od piky. prejst si celym procesom a najst si svoju cestu. co uponahlame, to sa zmrsi.

stveme europu, ameriku, seba ako blaznov. pachtime sa, urychlujeme, uz nevieme, co dalej, aby sme mali vsetko rychlejsie, viac, hned.

kasleme na cykly, kasleme na rovnovahu, po nas potopa.

a potom sa nevieme dodivit, co sa to deje.

georgina, Po, 22. 08. 2011 - 09:43

Magic, tiež si myslím, že ak sa Európa snaží pomáhať Afrike tým, že ju ťahá na svoju cestu, robí viac škody ako osohu.

Pripomenulo mi to film,ktorý tu minule linkla Ribišška: http://cestyksobe.cz/archiv/archiv-2011/813.html
Krásne zamyslenie nad tým, kto je vlastne vyspelý - a prečo... Úsmev Mrkám

Ariesa, Po, 22. 08. 2011 - 09:42

mozno teraz posplietam pojmy a dojmy: bolo to davno, bola som tu pomerne cerstva, ked sme tu mali debatu o hlade, epidemiach a pod. do ktorej sa zapojila Jarmila. neviem tu debatu vyhladat. kedze zila/zije istu dobu v afrike, posunula par skusenosti, postrehov. napriklad to, ze tam nie su vyhladovani muzi. maju silu, maju zbran, su dobre ziveni. miesto prace na poli sa nechavaju najimat ako zoldnieri, ci skor by som to nazvala vypalnicke skupiny. staraju sa o svoje zivobytie. hladom trpia zeny a deti. mne sa tiez nepozdava humanitna pomoc vo forme potravin. skor by sa mi pozdavali skoly, pri skolach farmy. uvedomuje si to pokrytectvo alebo to, ze nemam potuchu ako to tam je ... ale potravinami to nepojde.

georgina, Po, 22. 08. 2011 - 09:50

Ariesa Áno Áno Áno
Pamätám si na tú diskusiu a usilovne ju hľadám. Ale to nebola Jarmila (tá žije v Emirátoch a popísala o nich veľa zaujímavého), ale (myslím) Hagar...
Ja tú debatu nájdem (ak to teda autorka blogu nevymazala...)

georgina, Po, 22. 08. 2011 - 10:39

Tak nič, asi je naozaj tá debata fuč...

Ale našla som aspoň pár písmeniek od Hagar, kde sa o Afrike a charitatívnych akciách zmieňuje:

Keď sa podarí, tak pracujem na rôznych projektích so ženami a deťmi v Afrike. Niekto si povie wow... no žiadna sláva. Nerada pútam na seba pozornosť a aj na týchto ľudí. Keď už som to tu prezradila, to len preto, aby som dodala, že ženy majú v podstate rovnaké problémy na celom svete, len možno úroveň je iná. Spolu so ženami a deťmi hľadáme cesty k sebaistote a k rozmýšľaniu, aby sa ten ich život zlepšil a skvalitnil.

*****

Z rôznych dôvodov nemám rada veľké oficiálne charitatívne organizácie. Nepáči sa mi, ak sa ľudom roky všetko základné rozdáva a naučia sa len čakať, čo kedy kde dostanú. Vysvetľovať to nemusím, všetci poznáte - princíp Rómovia. V Afrike je to v oveľa väčšom, to má však aj iné dôvody ako len to, že nevedia ako na to. V takýchto spoločnostiach sa oveľa ľahšie udržuje napätie a v prípade potreby vyvolá konflikt. O tom inokedy.
Naším princípom je zohnať peniaze od rôznych "menších" či "väčších" konkrétnych prispievateľov, pokryť nimi základné výdavky a učiť ľudí, čo môžu robiť, ako to môžu robiť sami, čím sa dá uživiť, učiť ich, že sú schopní, že môžu dokázať všetko čo chcú. Ženy učiť, že netreba celý život obskakovať mužov, ktorí len sedia a čakajú kto bude za nich robiť. Žena v Afrike sa musí často postarať o seba, rodinu a ešte aj "jeho veličenstvo", ktorý nebude robiť hociakú robotu, a doma si ani lyžičku neprinesie k jedlu.

*****

Obyčajná charita - navonok obyčajné "dávanie", je tak nesmierne citlivý a komplikovaný "organizmus". Jedno či na Slovensku, alebo niekde v buši, či púšti.
Bola som nadšencom OSN, a dcérskych organizácií a mnohých iných, mala som úžasnú predstavu, čo chcem robiť, ako to chcem. Postupne ako som sa zaujímala, bola som sklamaná, znechutená. Nechcem tu nikoho od ničoho odrádzať, každý by si mal vybrať to čo chce.
Osobne som bola sklamaná predovšetkým z toho, aké peniaze sa dokážu získať na charitu, a len zlomok sa z toho vždy použije skutočne pre tých, pre ktorých to bolo "získavané". Preto som tak trochu rebelka, že to chcem robiť inak. "Charita" je aj o politike, a veľmi to je spolu prepletené.
V každom jednom konflikte na svete, kde sa deje niečo nepekné, je niečo "ukryté". Určite to je ropa, plyn, zlato, diamanty, urán, siahodlhé strategické pobrežie s množstvom kreviet, ktoré daná krajina vôbec neloví a vo svete idú na dračku. Nie sú etnické, či náboženské konflikty, tie sa používajú len ako zámienka na vyvolanie nepokojov a nikto si nevšíma iné a potichučky sa už berie, alebo bude brať. Za všetko, napr. taký Darfur, dokonca aj miláčik G.Clooney sa tam angažuje. Je to síce pekné, pre niekoho je však "krajšie" obrovské územie s ešte väčšími zásobami uránia a plutónia, k tomu Francúzi a Amíci, k tomu židovská business lobby, kdeže hladujúce deti.

*****

Jediná škola na takéto je "život". Z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že ak chceme čo najúčinnejšie pomáhať, tak treba stáť pevne na tých vlastných nohách. Znamená to asi toľko, že človek sa musí postarať sám o seba, svoj život a potom môže pomáhať. Hlavne by sa mal zabezpečiť materiálne, je na každom koľko toho potrebuje k životu.

Ariesa, Po, 22. 08. 2011 - 11:25

Áno super geo

aspon ulomky, nie od organizacie, ale priamo od jednotlivca na mieste.

georgina, Po, 22. 08. 2011 - 12:55

Ariesa, ono by sa toho o rôznych druhoch pomoci našlo na NM veľa - naozaj sa to tu rozoberá pomerne často.

A ja pomerne často nad tým premýšľam... Vlastne ma k tomu "doviedla" Elin, keď raz na NM písala o našom projekte Podaj ďalej... Písala som o tom aj na NM tu: http://www.nanicmama.sk/ja-zena/musime-si-pomahat

Nie som si ista, ci je dobre robit to ako "pomoc v nudzi". Myslim, ze charitativnych organizacii je vo svete dost - a cim viac sa rozvijaju, tym vacsmi sa kamsi straca ich povodny zmysel, ucel, vyznam...
Na jednej strane plne chapem a ocenujem, ze vas nenechava lahostajnymi pohlad na cudzie nestastie a biedu. No... neviem, ako to co najlepsie vysvetlit - akosi sa mi nepozdava ta predstava, ze sa v duchu rozdelime na dve skupiny - ti "bohati" a ti "chudobni". Ale ano, viem, ze ono to tak jednoducho je - ze niekto ma aj to, co nepotrebuje a uz nechce a iny ani zakladne veci... ale aj tak si myslim, ze taka komunita, za aku NM povazujem, ma na viac...
Ak ostaneme pri tom, ze chceme pomahat tym, ktori su v nudzi, svojim sposobom (na energetickej urovni, myslienkovo) ich vlastne "udrziavame" v tomto stave. Lebo ich "potrebujeme" - bez nich by sme neboli my ti "bohati"...

Nie je proste pomoc ako pomoc...
Podstatný je podľa mňa zámer - keď chcem pomôcť, tak pomôžem. Napríklad pošlem SMS za jedno euro a basta. Nešpekulujem, či sa náááhodou na tom niekto obohatil (mojim eurom???? jeeeežkove oči!), alebo či si za tie peniaze, ktoré som ja posielala dotyčnému na jedlo, náááhodou nekúpil niečo iné. (Veď ako ja viem posúdiť, či to nebolo niečo, čo dotyčný v danom momente nepotreboval viac? No, neviem, že?)

Samozrejme, ak niekto usúdi, že nejaký charitatívny projekt podľa neho nie je to pravé orechové - tak SMS nepošle.
A svet sa pre to tiež nezrúti...

Myslím si, že je skvelé, ak si to tu preberieme a rôzni ľudia tu píšu svoje rôzne pohľady na vec.

V prípade rôznych projektov pomoci pre Afriku mám často pocit, že sa riešia dôsledky a nie príčiny. Hagar vlastne tiež píše o tom istom - len trochu inak.
Rieši sa, rieši, ale sitácia je vlastne stále horšia.

Evokuje mi to vynález USA - tzv. pozitívnu diskrimináciu, ktorá v konečnom dôsledku narobila viac škody ako osohu, lebo sme si síce rovní - ale nie sme rovnakí (tieto dve slová totiž nie sú synonymá).
Belosi v minulosti niečo pokašlali (niečo hooodne veľa) a teraz sa to snažia napraviť. A čím viac to naprávajú, tým je situácia horšia.
Zrejme to bude tým, že to robíme po svojom - po belošsky. A silou-mocou sa snažíme "vychovať" ostatných, aby to robili ako my. Čo je zrejme blbosť ako mraky.

Stále neviem, prečo sme tak pevne presvedčení, že len ten náš spôsob je jediný správny.
Myslím si, že najlepší prístup je heslo Márie Montessori: "Pomôž mi, aby som to zvládol sám." A ja dodávam: "...a po svojom."

V podstate niečo na tento spôsob má ako zámer aj naše OZ Mamám Slovenska:
Uvedomujeme si, že najefektívnejšie je pomáhať ženám tak, aby boli schopné zvládnuť zlú situáciu predovšetkým vlastným úsilím. Aj týmto smerom zameriavame naše aktivity - vzdelávanie (projekt "Škola rodinných financií"), tvorivé dielne (projekt "Tvoríme spolu života školu") a pracujeme na databáze odborných poradcov a "pomocných" organizácii.

Dospeli sme tiež k poznaniu, že veľa slovenských žien si neuvedomuje vlastnú hodnotu, dôležitosť úlohy matky, ale aj to, že popri starostlivosti o rodinu môžu realizovať aj svoje sny. Poznanie vlastných schopností a vyššie sebavedomie by im mohlo pomôcť odísť z nefunkčného, alebo ubližujúceho vzťahu; alebo z práce, ktorá im prináša len utrpenie; alebo nájsť si v bezútešnej situácii niečo „svoje“. Chceme pomáhať ženám k takejto pozitívnej zmene myslenia.

Teki, Po, 22. 08. 2011 - 21:03

Tlieskam Poznanie vlastných schopností a vyššie sebavedomie,plus vzdelávanie Áno

viktory, Po, 22. 08. 2011 - 10:00

Áno Áno Áno staré príslovie hovorí: nedávaj hladnému rybu, nauč ho uloviť si ju...tiež si myslím, že peniaze nepomôžu, lebo končia bohvie kde. A potraviny? Pamätám ešte roky deväťdesiate, keď sa posielali potraviny po záručnej dobe, len aby niekto na tom zarobil. Takisto lieky a zdravotnícky materiál. Na humanitárnej pomoci zrejme niekto len dobre zarobí....Smútok

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama