reklama

na verejnosti??

Pridal/a - dňa 29. 07. 2008 - 15:52

reklama

Vždy mi akosi podskočilo srdiečko, keď som zahliadla kdesi v nákupnom centre mamičku s malilinkatým drobčekom, aké to bolo krásne a nežnéZlomené srdce Väčšinou nič nebolo vidno a bábuško si sladko papkalo.
Tento víkend sme boli v jednom elektrodome a stalo sa to opäť. Len s jediným rozdielom.
Mamina bola mladá žena, mala oblečené šaty na ramienka a dieťa asi raz také veľké, ako moja Nicol. Behalo, rozprávalo a celkovo bolo už akési "odrastené" na prsník. Držala ho na rukách, nič prehodené cez seba a vlastne všetko bolo vidno.
Najviac ma "pohoršilo", že nemala ani toľko chochmesu, a počas takejto "intímnej" chvíľky sa rozprávala s predavačom. Chudák mladý chalan, červený ako paprika blabotal ako nemluvňa.
Vysvetlil jej, prečo je ten oný foťák výhodnejší, žena dieťa odtiahla od prsníku, utrela si vlhkú bradavku a vytiahla si ramienko. V tej chvíli bolo vidno celkom všetko.
Od nej predavač putoval k nám. Keď videl, že som to divadlo videla, zakrútil hlavou a zhlboka vydýchol.
Musela som sa zasmiať.
Ale tak ma napadlo- kde je už tá hranica- kedy sa z akéhosi "euforického" zážitku stáva nepríjemnosť?
Toto veru nepríjemné bolo- mne osobne určite a nedokážem si predstaviť, ako sa cítil ten chalan. Nedokážem pochopiť, že nemohli vydržať 10 minút do auta alebo dcérke zapchať ústočká piškótou. Alebo si sadnúť kamsi bokom. Také veľké dieťa...
Kedy už považujete kojenie za "extrém"?


reklama

reklama

bettty, St, 30. 07. 2008 - 12:33

Myslím, že kojacim maminám môžu závidieť aj silikonové krásky. Len škoda,že to nie je na stálo. Viete koľko by sme ušetrili peňazí???Mrkám Vyplazený jazyk

Vea, St, 30. 07. 2008 - 12:41

Hm, pravda pravda ... ta nestalost .... z PAMELY ANDERSON na USI KOKRSPANIELA Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa no kym gumicka na teplakoch netlaci na prsia, sme na tom dobre nie? Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa

Natinka, St, 30. 07. 2008 - 12:42

otazka - co ma Nora Mojsejova medzi bradavkami? PUPOK. .. hahahahe

Natinka, St, 30. 07. 2008 - 12:41

ja uz si viac neprosim, mala som patky a vyzerala som ako Samanta Fox. Najprv isli cecky a potom ja...a chrbaaat boleeel...

Polárka (bez overenia), St, 30. 07. 2008 - 12:53

tak ja vam kocky uprimne zavidim, ja sice kojim, ale prsnikovy boom nezazivam Smútok Chichocem sa ...
ja sa klidanko vojdem do svojich podprd Smútok
aka je ta priroda nespravodliva !!!

Natinka, St, 30. 07. 2008 - 13:02

sa ti to presunulo na ritku popletko Mrkám Vyplazený jazyk Chichocem sa

Polárka (bez overenia), St, 30. 07. 2008 - 13:16

nooo vsetko slo do prdele Váľam sa od smiechu po podlahe Veľký úsmev Váľam sa od smiechu po podlahe Chichocem sa a to doslovaaa Veľký úsmev Chichocem sa !!!
boze, baby uz ste videli push-up nohavicky ??? to je nato aby ste mali taku naducnutejsiu gulatu ritku... Nooo tak ja ich nepotrebujem Veľký úsmev Váľam sa od smiechu po podlahe Veľký úsmev ...

-, St, 30. 07. 2008 - 13:59

ja ich chcééééééééééééééémPrekvapenie Prekvapenie Prekvapenie Ale fakt- môžem pribrať totiž aj na 200 kíl a rici nikde. Kedysi bejvávalo aspoň cici, ale po ČiČi neni niciChichocem sa Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe

Polárka (bez overenia), St, 30. 07. 2008 - 14:04

videla som ich v quelle katalogu ... skoro som odpadla Veľký úsmev Veľký úsmev Chichocem sa Chichocem sa

-, St, 30. 07. 2008 - 14:57

áno, ja som ich už tiež videla. Ale ako- na tom obrázku v tých rifliach je celkom prehnutá- to vtedy mám aj ja aspoň nejakú riťkuChichocem sa aj bez vypchatých gaťiekChichocem sa Veľký úsmev

Vea, St, 30. 07. 2008 - 13:26

Mne sa to zvacsilo hore aj dole .... a tu je kde zas spravodlivost? Menit vsetko oblecko pocnuc spodnym pradlom......

Polárka (bez overenia), St, 30. 07. 2008 - 13:48

Vea
aspon nepadas do zadu ako ja Veľký úsmev Chichocem sa pekne ta to vyvazuje Chichocem sa Áno

dufinka, St, 30. 07. 2008 - 14:01

Akira13 Tlieskam suhlasim Áno

babatko88, St, 30. 07. 2008 - 14:21

ahoj Akira13, máš absolútnu pravdu, čo to bolo za mater? Trápne, neprístojné a takto v obchode, pred cudzím chlapom a ešte sa s ním zhovárať!??? Máš u mňa veľké PLUS... úplne s tebou súhlasím, mám 10 mesačného synčeka, ktorého by som si na verejnosti kojiť proste nedovolila, pre mňa je teraz limit, práve sa odúčame od takéhoto papkanie a prechádzame na umelé mliečko.... Raz som kojila v meste na pešej zone, ale to bolo iné, malý mal sotva dva mesiace a akosi mi srdiečko nedovolilo ho dlhšie nechať sa trápiť, pretože domov to aj v behu bolo tak 30 minút, tak som sa zakryla plienkou a nikde nič netrčalo ani len nekukalo na svet :) ... Si super mamina so správnymi názormi... pa Zlomené srdce

Vea, St, 30. 07. 2008 - 15:05

Ja si v prvom rade myslim ze to nebola MATER ale MAMA ktora iste svoje dieta lubi ....
Nemlatila ho, nevrieskala po nom, neurazala ho na verejnosti ..... len ho kojila - nic viac nic menej ....

Moja dcera ma 8 mesiacov a ZIADNE ODUCANIE sa U NAS KONAT nebude, dufam ze ju budem kojit co najdlhsie .... a nech si kludne o mne niekto mysli ze som MATER ....

-, St, 30. 07. 2008 - 15:08

he he he, nevolá sa synáčik nááááhodou Nicolas?Chichocem sa /ale nie,v prvom momente ma napadlo, že kamarátka, keď takýto verejný súhlasChichocem sa Chichocem sa
Ale ďakujem, nechcem byť za tábor "zákaz verejného kojenia", vlastne je mi to šum a fuk, neobťažuje ma to ani nepohoršuje, kojenie považujem za prirodzenú súčasť života a čosi krásne, ale ... toto bol na môj "meter" proste extrém...
Držím pršteky /od odúčaniaÚsmev /Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce

babatko88, St, 30. 07. 2008 - 15:10

nie, synčeka sme si nazvali Thomas... to vieš, nemecký príbuzný... Tomas ani Tomáš sa nikomu nepozdával :) dakujeme

ribišška, St, 30. 07. 2008 - 16:51

www.ribisska.sk taka blbosť, ja možem, aj si to ospravedlním a druhí nemožu, lebo oni nie su ja Chichocem sa ... divný meter! ked maš zasady, tak ich maj komplet! je jedno aky vek, cecek maš vonku tak či tak! ta pani sa rozhodla kojiť pri rozhovore s chlapcom. bolo na nom či ju upozorní že mu je to nepríjemné, alebo nie. on ju neupozornil a tak je to vyriešené. akira, babatko88 a ostatné baby či už moralistky, alebo pozorovateľky, pozeráte správy??? sledujete ukážky z násilia a z pouličných bitiek??? keby som si mohla vybrať ja, tak by som tam dala tých mladých ako mali ruky v gatiach navzajom, alebo tuto mamičku ako kojí radšej ako by som mala pozerať na vojny a bitky a na strielanie! hole prsia po 22h, ked deti spia a vojny a bitky kludne od rána do večera. vdaka čomu žijeme a sme tu????? vdaka strielaniu? alebo vdaka milovaniu??? akesi divne Mrkám

Polárka (bez overenia), St, 30. 07. 2008 - 17:00

heee Veľký úsmev pekne napisane
Tlieskam Áno suhlasim
a uz radsej nic nepisem lebo budem za debila Veľký úsmev Chichocem sa

ribišška, St, 30. 07. 2008 - 18:36

www.ribisska.sk hihihihehehehahaha... budeš len za to, za čo sa sama pokladášš... hihiihehehhahah... som hnusobka, že? Mrkám Chichocem sa Vyplazený jazyk Bozkávam Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko

Polárka (bez overenia), St, 30. 07. 2008 - 18:46

ale deeee Váľam sa od smiechu po podlahe ... len mi to tak prislo ked som bola oznackovana za premudreluuuu Veľký úsmev Chichocem sa .... ale kto vie ? mozno som talent od prirodzenia Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa

ribišška, St, 30. 07. 2008 - 18:52

www.ribisska.sk hihihihehehehahahah... aj ja som celááá od prirodzenia Chichocem sa Mrkám Slnko

Polárka (bez overenia), St, 30. 07. 2008 - 19:00

no totot !!!! ze sa nehanbis byt od prirodzenia Veľký úsmev Váľam sa od smiechu po podlahe Veľký úsmev Váľam sa od smiechu po podlahe Veľký úsmev Váľam sa od smiechu po podlahe Veľký úsmev Váľam sa od smiechu po podlahe Veľký úsmev Váľam sa od smiechu po podlahe Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa !!!!

mozem mat otazku ???
ako clovek zisti, ze jedna od srdieska a nie z ega ??? ja viem asi to sem nepatri, ale zvedavaaa som ....

ribišška, St, 30. 07. 2008 - 19:34

www.ribisska.sk xixi... odpísala aj akira a pozri si to tam: od srdiečka je: zaleži mi na mne ako sa vidím ja. od ega je : zaleží mi aj ako ma vidia iní... Úsmev ... príroda nas stvorila takých akí sme. bud ber alebo neber a nechaj tak... bud sa budeme cítiť nahovno ale budeme po chuti iným, alebo si v rámci úcty, pokory a slušneho spravania budem za sebou a svojimi činmi stáť a to je od srdca. Slnko

-, St, 30. 07. 2008 - 17:20

ja som možno práve preto nahodila takú tému- odrezaných hláv a zrazených detí už bolo rozobratých dosť, toto malo byť trošku odľahčenie a čisto diskusia. Počuť názory ľudí, zhodnotiť svoje, zistiť ako to vidí iný.
Vieš, Key /ozaaaaj, nevadí ti, že ťa stále oslovujem taktoooo?Hambím sa /, ja nie som ani jedno z tvojich možností, nepíšem to vôbec preto, ako to mnohý pochopili, aby boli tieto ženy ukameňované. Iba som položila otázku a napísala som na ňu svoj názor. Moja blbá povaha ma núti nonstop vysvetľovať, keďže je to "moja téma" a tak sa možno zamotávam viac a viac. Ale všeobecne tvrdím iba, že myslím, že to bolo už moc a tak ako baby ZA ja obhajujem svoje /nie proti, ale/ MOC.
To čo je v televízii, či už sex alebo vraždy by bolo dobré nahodiť do inej diskusie, určite by to bolo zaujímavé, ale na jedno kopyto- čoho je moc, toho je moc. O živom holom ceckíku sa dá viac diskutovaťÚsmev

ribišška, St, 30. 07. 2008 - 18:31

www.ribisska.sk hovor mi ako ty chceš predsa Úsmev . skus pozorovať život okolo seba. nepridavaj energie niečomu, čo sa ťa netýka až tak bytostne. ved potom by sme chodili po ulici ako stare babky a všetko komentovali. a ked sa to tak vezme, ja som nebola iná, ale život ma naučil že posudzovanie a potom nasledne odsudzovanie a nebodaj sa ešte porovnavanie že " ako by som to urobila, alebo neurobila JA " ma naučilo že každá z nás je svoja. každý jeden človek je jedinečný. a len vdaka tomu a dobrým priateľom, ktorí ma usmernili som tam kde som a taka aka som. a zase len vdaka tomu že som sa dala usmerniť podla toho, ako som to cítila zo srdiečka a nie z ega. cmuk Mrkám Slnko Kvietok

-, St, 30. 07. 2008 - 19:15

ale zas musíme aj čosi riešiť. Vieš, slová v takejto podobe znejú tak ...zle? "posudzovanie, odsudzovanie, porovnávanie"...ale pritom ich využívame denno denne. Životom sa snáď ani nedá, minimálne ja neviem a vlastne ani nechcem preplávať s klapkami na očiach. Sú veci, ktoré riešiť chcem a ktoré musím. Túto neriešim, nepálim "čarodejnice" ani vám nedávam podpisovať petíciu /nie že by bolo trebaPrekvapenie /.
Vidíš, ja už vysvetľujem úúúúúplne všetko, aby som nebola pochopená inak. Mne záleží na tom, ako sa vidím ja ale aj ako ma vidia iní. A preto aj pútam takéto diskusie- sú veci v mojej hlave, ktoré vďaka rozumným argumentom viem zmeniť a verím, že niekomu pomôžu moje slová...

ribišška, St, 30. 07. 2008 - 19:43

www.ribisska.sk praveže sa da, len nam to je akesi uplne prirodzene kecať o niečom, čo sa nas vobec, ale vooooobec netýýýka. ale pri tom nechceme byť ako naše mama, babky a svokry... oni to tak robia, že? hlavne prd kostolmi.. da sa aki, hlavne si práve pri posudzovaní iných ludí treba dávať pozor... nie len preto aby si sa nemusela sama pred sebou hanbiť, ak ti život da presne taku istu skušku, aku si ty odsudila a dostaneš priučku aby si sa v skutočnosti sama musela zo svojej pozicie pozrieť na taku istu udalosť a musela ju riešiť, čo si posudila, odsudila a hlavne seba porovnala v tom lepšom svetle. každý z nás je jedinečný. každý človek má svoj uhol pohladu a ma ho už iný, aj keby ste mali hlavy prilepene pri sebe. že? Slnko ... ešte si nemala druhe dieťa, ešte nevieš kedy ho budeš mať, a ak to bude chlapec a budeš hom po tomto musieť kojiť do jeho 6 rokov a počka kym zaspíš a povyhrna ta a vysaje ta že budeš mat 25 kíl ako to robil kamaratkin syn Váľam sa od smiechu po podlahe Vyplazený jazyk Chichocem sa ... hm hm hm... zbavme sa posudzovania a odsudzovania a porovnavania sa... bude sa nam žiť oveľa ľahšie Chichocem sa Váľam sa od smiechu po podlahe

Polárka (bez overenia), St, 30. 07. 2008 - 14:30

baby - zahalme sa ako na arabskej dedine - az poclenky Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev - len oci nam budu kukat Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev
nahota je prirodzena si myslim, ale tak ako pre koho, vsak ? Slnko

babatko88, St, 30. 07. 2008 - 14:39

no ty inteligentne premúdrelá osôbka, a už sa ti niečo také stalo? nekrič hop, kým neskáčešVáľam sa od smiechu po podlahe

-, St, 30. 07. 2008 - 15:01

je celkom rozdiel medzi arabským hábitom, bežným európskym oblečením a holými prsiami. Nahota nie je pre mňa prirodzená a na verejnosti určite nie.
/inak neviem, kedy sa zo mňa stal takýto puritán, ako decko mi mama vštepovala, že ľudské telo je "prirodzené"- keď sa okúpala, natierala som jej chrbát telovým mliekom. Asi to je proste vo mne...ale zas na nuda pláži by som cecíky kľudne obnažilaChichocem sa Ide o situáciu a prostredieTorta Torta

babatko88, St, 30. 07. 2008 - 15:08

tak tak, na nuda či len pláži s tým problém nemám, ale toto je predsa úplne iná situácia, toto by sa robiť proste nemalo, je veľa miest, kam sa možno s bábom zašiť, no vlastne toto už bábo dávno nebolo (a pre ostatných, nie je to ani o cikaní chlapcov na ulici) Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe

Polárka (bez overenia), St, 30. 07. 2008 - 16:03

cickaaa neber ma vazne a doslova - to bolo myslena ironicky Hambím sa Veľký úsmev Chichocem sa

dufinka, St, 30. 07. 2008 - 14:44

nahota je prirodzena ale toto bolo trapne a nanajvys neprijemne

bettty, Št, 31. 07. 2008 - 06:41

Presne tak nahota je prirodzená. Veď sa len spýtajte svojích polovičiek ako sa kúpali na vojne. 20 ich nahnali do sprchy kde boli natiahnuté len rúrky a žiadne predelené steny. Boli náhy a bolo ich tam určite habadej. žiadna hanba, prežili to všetci a nik sa nad tým nepohoršoval.Hambím sa

Ariesa, Št, 31. 07. 2008 - 10:37

bettty ano, nahota je normalna este aj dnes. na nasom VS intraku boli 3 sprchy-v jednej miestnosti. bud sme tam boli 3 baby, alebo 3 chalani, popripade sa to rozne parovalo, na intraku sa to nejak extremne neriesi. na dverach nebola zamka, ta tam pribudla len v lete, kedze turisti boli sakramensky vykolajeny, ze ako sa maju sprchovat.

neviem preco by tieto story o normalnej nahote v sprchach boli niecim zaujimave - akurat nahota medzi nahymi ludmi, je oslisna od nahoty na nejakom verejnom priestranstve. ked do sprchy chces ist sama(hanbis sa, mas komplex, alebo jednoducho sa sem tam clovek potrebuje oholit kade-tadeHambím sa ) tak proste ides sama. ked na nudaplazi si naha medzi nahymi, ten komu to vadi tam nejde. mne vyslovene vadi, ked sa ku mne v autobuse postavi v letnej horucave chlpaty chlap bez tielka ci tricka a este dvihne ruku a chyti sa hore drzadla ... vela ludi obmedzuje svojim teplym spotenym telom. to este nevravim o tych, ktori zasadne nepouzivaju kozmetiku ... takze aj nahota moze obmedzovat, clovek sa snazi vycuvat - neviem preco by mal byt zly ten ktoremu to nevyhovuje. stacilo by, ak by sa poniektori uvedomili a spravali sa ohladuplnejsie. matka s nahym prsnikom pred predavacom, vyzleceny chlap v MHD - nespravaju sa tak aby budili pohorsenie - akurat by sa mohli zamysliet nad ohladuplnostou.

-, Št, 31. 07. 2008 - 16:16

toto bolo prenááááááádherne napísanéééééééÁno Áno Áno Áno Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Akosi mi v poslednej dobe chýba dar prejavu a slova, ale ty si to, čo sa snažím povedať vystihla totálne presneÁno Áno Áno Áno
Ď-A-K-U-J-E-MÚsmev

-, St, 30. 07. 2008 - 15:16

skúsim to napísať takto /už som to písala Polárke, ale kto by to chcel hľadať v tej koooope príspevkovÚsmev /

Si predstav, že ste s malým v parku a odrazu ťa zastaví pánko so spustenými gaťááááámi, ukazuje synovi ako sa ciká po stojačky a teba sa pýta, ako sa dostane do mesta.

Je to asi najpríbuznejšie tejto situácii- aj cikať treba, rovnako ako papať. A ani pánko nepočkal hoci mohol, nezvolil "piškótku", neotočil sa ku kríku aby to bolo intímne, robil vec dôležitú pre jeho dieťatko- vychovával, priviedol kohosi do trapasu, hoci mohol sa teda vyčúrkať a potom kohosi osloviť- rovnako ako spomínaná mamina ...

...súhlasíte s takýmto riešením?

babatko88, St, 30. 07. 2008 - 15:19

Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam
úplne Hambím sa

Polárka (bez overenia), St, 30. 07. 2008 - 16:02

v zivote by ma nenapadlo kojacie matku zrovnavat s uchylom v parku Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie Smútok

-, St, 30. 07. 2008 - 16:24

prečo úchyl? Ukazuje synovi, ako sa ciká. Teda v mojom svete je bežné, keď chodia ženy s bábätkom na WC a chlapy zasvecujú svojich následníkov do tajov "mužského sveta". Ako píšete- kojenie je predsa prirodzené a človek je cicavec. Rovnako je pre mňa prirodzené vylučovanie a keď hovoríme o tej zvieracej ríši, psy cikajú kdekoľvek a riťku si neutierajúChichocem sa Váľam sa od smiechu po podlahe
Vieš, toto bude ten rozdiel- ja vidím kojenie iba ako nejakú súčasť života- nepodceňujem ju, ale ani ju nenadnášam.
Zato ty ju vidíš ako podstatnú časť života, práve teraz si kojaca maminka a robíš všetko pre svoje Slnko . Neučíš Maťulka ako cikajú chlapy a tak sa ti to môže zdať ako úchylenie. A pre mňa je rovnako nepríjemné hľadieť na pre mňa rovnako intímne miesto ľudského tela ako je ženský prsník. Ale veď je rovnako prirodzený, ako ...mužská pýchaChichocem sa A účel je rovnaký- dať to najlepšie svojmu dieťaťu aj napriek tomu, že možno pre niekoho nie rozumnou formou.

Polárka (bez overenia), St, 30. 07. 2008 - 16:33

pisala som to uz na prvej strane
Tak ako ma neirituje muzske nahe hrude, neirituju ma ani tie zenske
Zato spodky - tak tie by ma dokazali nastvat . A primne keby na neho vytiahlu "huňu" bolo by to pre mna ozaj nepristojne, tak ako ked niekto vytiahne "vogla" z gati

A ano kojaciu matku nemozno porovnavat s nudaplazou - to sa neda ... Ja to beriem normalne - jednoducho toto nie je pre mna pohorsujuca situacia a asi by som sa len pousmiala a neriesila by som to. Ale to som ja

a nemam pocit ze beriem kojenie nejak zvlôastne, praveze uplne normalne... a ani som nikde nepisala, ze je to nieco carovne alebo pod. skor mam dojem, ze som pisala opak...
ehm nemam rada ak mi do ust niekto vklada slova co som nikdy nevyslovila Mrkám Slnko

-, St, 30. 07. 2008 - 17:10

hmmm, ale zas ty vkladáš mne... lebo to ja som písala, že kojenie je čarovné, nehovorím, že to hovoríš tyChichocem sa Chichocem sa Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe jáááá ti už Karlíku nevíííím ništChichocem sa Nejak som sa zamotala do toho hovoril a hovorilaaaaaHambím sa

Polárka (bez overenia), St, 30. 07. 2008 - 17:37

Bozkávam cmug respektujem

-, St, 30. 07. 2008 - 17:40

KujéééééééémÚsmev A cmuq aj MatinkoviiiiBozkávam Bozkávam

Polárka (bez overenia), St, 30. 07. 2008 - 18:11

aj my dakujemeeee Zlomené srdce Slnko

dufinka, St, 30. 07. 2008 - 15:21

ale tu nikto nevravi, ze dvojrocne deti sa nemaju kojit. Kludne kojte aj na verejnosti, len stat v predajni oproti mlademu (ci staremu - to je jedno), s vytiahnutym prsnikom je hlupe. Mozno nie pre kojacu matku ale pre toho chalana urcite.
Nikto tu nehovori o tom, ze sa starsie dieta nema kojit.
To je v pohode, nech koji kto chce, koho chce, kde chce. Ale nie sa postavit pred predavaca a vytiahnut cecok?
Tak nech sa vsetky kojacie mamy vyzlecu a v supermarketoch nech sa prechadzaju hole, s detmi pricucnutymi na hrudi.
Kojenie je intimna chvilka, pre dieta aj zenu. Aj ja som kojila v parku a na lavicke, ale nie otocena s holym prsom k celemu svetu.
Tak len tolko.

Polárka (bez overenia), St, 30. 07. 2008 - 15:56

Nemyslim si ze som premudrela Babatko88

Len mami ny pohlad na svet Slnko ! Kojacia zena nech sa nachadza kdekolvek nie je pre mna moralne neprietelna. Vobec by som ju neriesila.
Myslim si, ze je omnoho viac nepristojnesich veci co ludia robia na verejnosti a niiiikoho to neserie...
neviem co je trapne na krmeni byt aj trojrocneho dietata, trebars aj v obchode pche Pohoda
co sa ma kazda mama schovat do zachoda (apropo vy tiez jete na wc?)? prikrivat plachtami ? alebo podriadovat mienke ostatnych ???

mmch komu sa nelubi nach kuka inam - no nie ??? ona predsa nekricala na celu predajnu aha mam holu cicku kukajte ako teraz nakrmim svoje 2 rocne dieta alebo "no skus sa nekukat na mna kopnem ta"...

neviem preco je to pre vas take hrozne ?? Ked sa ona nehanbila ? Ked to jej nevadilo ? Je to je bordel. Hotovo. Proste ignorujem, respektujem, neriesim - kazdy z nas je slobodny Slnko

Dufinka
intimna ? vidis a pre niekoho nemusi byt taka intimna Mrkám ... Ani ja to neberiem tragicky ked kojim na verejnosti, a pritom kecam s tebou a spod spodneho lemu mi cuha dida Váľam sa od smiechu po podlahe ... Nebolo to ktovie ako intimne Hambím sa, ale kto sa nechcel tak sa nekukal Pohoda

Ariesa, St, 30. 07. 2008 - 15:59

hm, pred chvilou som pochvalila diskusiu roznorodych nazorov, lenze za ten moment sa to z diskusie zmenilo na urazanie sa navzajom. no super Mlčím

ked mal syn 1 rok, dostaval mliecko pred obednym spankom aby sme sa pekne ukludnili, pohladili a este pred ulozenim do postielky vecer. cely den pekne jedol co mu bolo nalozene.

no mal nehodu-uraz. v nemocnici sme boli 12 dni, bol operovany. za ten cas ho nikto nedonutil zjest ani lyzicku krupice, vypit caj, ani zo striekacky vodu. davali mu infuzie pretoze zacal byt dehydrovany a apaticky. prestal reagovat i na bolestive podnety. a pritom bol relativne v poriadku (a bez bolesti-pokial netestovali jeho reakcie). tak som ho zacala znovu kojit na jeho poziadanie. ono da sa vycitit kedy dieta s vami "cvici" a kedy je ozaj zle a zacina to ohrozovat zdravotny stav po operacii. a mali ste vidiet ako za kravou za mnou chodili sestricky sa kukat, ze jednorocne dieta kojim (ono im uz bolo cudne, ze ho vobec kojim 2x denne, asi 5 minut). a pritom to bol zdravotnicky personal.

z bratislavy z porodnice som bola poucena, ze kojit by bolo vhodne do dvoch rokov a v kosiciach sa na mna chodili pozerat ako na raritu. riso sice riadne pochudol, ale zacal sa citit fajn, potom ku koncu mu bolo lepsie a co to zjedol aj z taniera. bol takym slnieckom, poobvazovaneho som potom mala problem, ked sa mu polepsilo udrzat v jednej izbe.

no na tie opovrhujuce sesticky nezabudnem. byt 12 dni s dietatom v nemocnici, prognozy boli zle, trvale nasledky bude mat - nastastie len kozmeticke - a este aby mnou zdravotnici opovrhovali a vysmievali sa z danej situacie ... ide pointa (konecne, vsakze) tato diskusia bola fajn, no volako sa to zvrhlo do urazania. kazda matka robi co vie. niektora ma inu mieru tolerancie ako ina. niektora sa naozaj niekedy zachova netaktne. ale take nazory ako sa tu niekedy objavia ma fakt dostavaju do kolien.

-, St, 30. 07. 2008 - 16:13

Myslím Arieska, že ti to teraz už nepomôže, ale môj názor je, že si urobila to najlepšie rozhodnutie, aké si mohla. Ak by som sa mala rozhodnúť, či budem pozerať na moje dieťa ako chradne alebo ho aj /2,3,8,10,50/ ročné nakojím, neváhala by som. V tomto je to, prečo má žena "výsadu" hovoriť jej "mama"...
Dúfam, že nemyslíš o tom urážaní mňa, snažím sa všetko vysvetľovať priateľskou formou, bez akéhokoľvek "bočného" úmyslu niekomu ublížiť. Dokonca vôbec ani tej mamine, len ma zaujímalo, ako sa na to dívajú iný ľudia. Myslím, že sa to tu zatiaľ tak príliš nezvrtlo, je to vrámci slušnosti a diskusie, verím, že to tak zostane.
/teda jediné čo som našla ja, bolo že Polárka je premúdreláMrkám Veľký úsmev , ja som ženská čo sa pohoršujePrekvapenie Chichocem sa a zámena pojmu "mama" a "mater" sa môže niekoho dotknúť.
Tak sa ospravedľňujem, neberte túto tému prosím osobne, je to IBA diskusia. Všetky sa aj tak zariadime iba podľa sebaSlnko Slnko Slnko

svetlana (bez overenia), St, 30. 07. 2008 - 16:29

Ariesa, a len si predstav, ze by si ho nekojila, mlieko nemala .... mne sa to zda z tohoto pohladu celkom logicke a prirodzene (teraz myslim tak zivocisne pudovo rpirodzene), aby matka cca do tych 2-3r rokov mlieko mala.

svetlana (bez overenia), St, 30. 07. 2008 - 16:23

Baby, niet sa co rozculovat Úsmev Ak to niekomu fakt tak strasne vadi, este moze poziadat o pomoc trebars policiu a oznamit to rovno ako trestny cin Vyplazený jazyk

su proste matky, co nechcu zapchat dietatu usta piskotkou, umelym mliekm, kravskym mliekom (ja odkedy nekojim, neponukam svoje deti ani kravskym mliekom, dostanu ho, ked si ho vypytaju, doma ho mame, manzel ho sem-tam pije). Niektore mozno cisto z vyzivovych pohnutok, niekedy mozno preto, ze chcu dat dietatu to, co si ziada, chcu uspokojit aj jeho potrebu blizkosti (ja viem, ked ho drzite v naruci, ste mu tiez blizko Úsmev) ... Nech si to kludne kazda matka vnima po svojom Slnko
Ono sa moze zdat, ze 2r dieta uz s matkou poriadne cvici, ked sa trieska o zem kvoli ciciku ... no, zdat sa to moze, z pozicie dospeleho cloveka je to tak, z pozicie aj 2-3r urcite nie. Nevysvetlim, kojace matky mozno rozumeju.

-, St, 30. 07. 2008 - 16:32

Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe hi hi, že "prepáčte, ale tu jedna žena odhaľuje cicíííííkChichocem sa "Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe
Ale nie, toto bolo dobre napísanéÁno Ja rozumiem jednej aj druhej strane, viem aký bol pocit kojiť. Ale vtedy to bolo také malé a bezbranné Slnko ...Úsmev
A cvičenie- no, moja ročná slečinka už cvičí ako víťaz zlatej medaily na olympiádeChichocem sa - che stáť, chce sedieť, chce loziť, chce piškótu, chce vodičku, nechce mrkvu, nechce sa umývať, nechce sa prebaliť, nechce sa obliecť, nechce sa vyzliecť... a ja to beriem rovnako ako aj v prípade kojenia- môže byť po jej, ale aj nemusíSlnko Slnko Slnko

Polárka (bez overenia), St, 30. 07. 2008 - 16:38

svetlana
super napisane !!! Áno Áno Áno Áno Áno Áno Áno Áno Áno Áno Áno Áno Áno Áno Áno Áno Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Zlomené srdce

Ariesa, St, 30. 07. 2008 - 16:37

neboj, nemusis zachranovat situaciu Akira Slnko , kazda z nas si sama musi v siske usporiadat co napise ostatnym. diskusia sa mi paci, taka plodna debata tu uz davno nebola Úsmev Áno

ja som na risa dost prisna, niekedy sa moja mama ozve a upozorni ma: "maria, nebud na neho zla ako na svojho". fakt sa nase detvaky snazime vychovat co najlepsie. dakedy rozmyslam ci by som na drobca nemala byt makksia, napokon kamosi s makkymi rodicmi casto dokazali viac, ako kamosi s prisnou vychovou. zeby to bolo tym, ze ich nezastavi nejaka hranica urcena niekym inym? v detstve rodicom, v dospelosti ucitelom ci sefom ...? mozno prave to dieta, kojene pred mladikom, bude v dospelosti aj vdaka rodicom velmi kreativnym clovekom, bez konvencii. toto bola len taka usmevna prihoda-fakt dobra story, trosku trapny okamih, cerveny predavac. matka konala po svojom - i ked dost netradicne Hambím sa ublizene nebolo nikomu, ani zasiahnute do jeho slobod.

do buducnosti nevidim, preto tolerujem nazory ostatnych nanicmam. nenadarmo sa hovori "mama je len jedna". v jej zaujme je vychovat uspesne, stastne i slusne dieta - mozno, ak sa nam to podari, nas v starobe budu krmit cajikom z flasky prave nase deti Mrkám

Ariesa, St, 30. 07. 2008 - 16:41

no dnes sa ja ale rozpisujem...! Váľam sa od smiechu po podlahe a viete preco? bola som darovat krv - zrejme mi odkrvilo mozog Vyplazený jazyk , potom som absolvovala pohovor, bo v septembri by som uz mala pracovne zarezavat. mozno mi do tohto vsetkeho vbehlo este aj PMS ... a riso taaak dlho spi, bol sa vysaliet na trampolinach v aquaparku...no bodaj by som nemala cas rozpisovat Zlomené srdce pekny den vsetkym Slnko

katika2, Št, 31. 07. 2008 - 09:21

Za zlé považujem to, ak sa niekomu psychicky alebo fyzicky ubližuje, pán predavač v danej situácii to isto prežil bez akejkoľvek ujmy. Veľký úsmev
Kojiť dieťa je nádherné, ľudské, každý rozumný človek uzná, že dieťa má matka kojiť najdlhšie ako vládze.

Akira, to čo si písala o tých sestričkách - že Ti povedali, že rozdiel medzi nedojčeným a dojčeným dieťaťom je taký, že dojčené sú uškriekané, urevané a neviem čo ešte - tak som ma dosť šoklo, to Ti sestričky z ktorého oddelenia a nemocnice povedali??? Napovedá to o ich zaostalosti, neprofesionálnosti a obrovskej neznalosti!
Ja Ti môžem vysvetliť, ak o to stojíš aký je tu rozdiel. Rozdiel je taký, že keď sa malé dieťa "nadundá" umelého mlieka, tak toto mlieko je pre jeho žalúdok omnoho ťažšie stráviteľné ako maminkine a tak bábo vydrží dlhšie bez ďalšej dávky jedla. Pre samotné dieťa je nesporne lepšie dojčenie, veď jemu je jedno ako často papá.

Výhodu a najmä POHODLNOSŤ umelého mlieka si zvolí matka. Je to pre ňu lepšie vyspať sa dlhšie, mať dlhšie "pokoj". Ja som vždy bola za dojčenie, lebo nehľadím na vlastnú pohodlnosť ale na to, čo je pre dieťa najlepšie - tie výhody materského mlieka už výborne popísala Adinka Kvietok.

-, Št, 31. 07. 2008 - 16:33

Ja celkom presne rozumiem a veľa mám sčítaného o podstatnosti dojčenia. Ale nepokladám ho za numero uno na rebríčku hodnôt, ani si nemyslím, že pre človeka je mlieko škodlivé a mal by celý život ocucávať iba prsiaChichocem sa
Boli to patologický novorodenci, dietky niektoré menšie ako 700g. Sestrička si viac menej robila srandu, hovorila to nadnesene a vlastne aj asi pravdu- UM lepšie zasýti a deti, ktoré na tom oddelení dostávali MM mali mamu väčšinou pri sebe, takže si zvykli na jej prítomnosť a dožadovali sa jej aj keď tam nebola /sama som bola svedkom/. A detičky na UM rýchlo "pochopili", že aj keď budú plakať že chcú pohladkať, asi nikto nepríde, pretože sestričky majú moc práce. Aspoň takto som jej slová pochopila ja. A mala som šancu zhodnotiť na vlastnej koži. Keď som k slečne "pribudla" ja, stala sa uplakaná a vyžadovala si dotyky, papať, láskať oveľa viac oproti dobe, keď som chodila iba na návštevy. A rozdiel nezrelého bruška 940g dieťaťa kojeného a na UM? V našom prípade materské aj ženské mlieko spôsobovalo koliky. Po prechode na UM zmizli a mohli sme vysadiť antinadúvacie lieky.
Druhé dieťa hodlám kojiť do roku, veľmi som chcela aj Nicol, ale nebolo mi dopriate. Viem, že je to v oblasti výživy najlepšie možné východisko, ale keĎ to nejde tak to nejde. A tak ako je niekomu lepšie nejesť mandarínky lebo má alergiu, tak je pre niekoho lepšie nebyť "prirodzeným"- ako je moja Nicol. A aj keď kojiť chcem a verím, že budem, vždy budem hľadieť aj na iných. Ak budem môcť dieťaťu ponúknuť 50 iných riešení určite si nevyberiem tú, ktorá niekoho privedie do rozpakov...Dnes už píšem asi ostro, pardonpivo , ale akosi som dnes "naštartovaná"Vyplazený jazyk

nielen žienka domáca, Št, 31. 07. 2008 - 10:03

Akira nie je proti dojčeniu. Akira je proti tomu, aby si ukazovala holé prso a diskutovala popritom s mladíkom o výhodách optických a digitálnych zoomov.

katika2, Št, 31. 07. 2008 - 10:31

Viem, že Akira nie je proti dojčeniu, ja proti nej nič nemám, mňa skôr šokovali tie sestričky, ja by som im na toto asi niečo povedala. A čo sa týka odhaľovania prsa na verejnosti, je to každého osobná vec, mňa nepohoršuje, keď vidím chlapa do pol pása vyzlečeného, tak prečo by žena nemohla Veľký úsmev, toto sú len predsudky našej spoločnosti, v iných kultúrach je to zas normálne... chcela som len povedať, že nemám rada suché moralizovanie najmä keď ide o niečo, čo nikomu neubližuje, tak nech si každý robí ako uzná za vhodné.

-, Št, 31. 07. 2008 - 16:19

Ďakujem Kati za obhajobuZlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce ...z "vtipu" sa stal predmet diskusie. Síce sa celkom vymyká tomu, o čom diskutujeme, ale okÚsmev

katika2, Št, 31. 07. 2008 - 18:00

Nemyslím, že by sa môj dotaz vymykal tomu, o čom bola diskusia, to ty sama si uviedla to s tými sestričkami a preto ma zaujímalo o aké sestričky išlo (nedozvedela som sa). Ďalej si spomínala, že podľa teba stačí dojčiť rok a koniec, niečo na ten význam že ročné dieťa je už dosť veľké... Len som si dovolila oponovať - skrátka AK SA DÁ, tak prečo nedojčiť ďalej???
A taktiež som sa vyjadrila aj k tomu odhaľovaniu sa na verejnosti a to v tom zmysle, že mňa to nepopudzuje, príde mi to normálne v tom zmysle, že pokiaľ niekto nerobí nikomu zle, nech si robí čo chce. Tebe to nejakým spôsobom robilo zle? Alebo ťa to LEN pohoršovalo? Úsmev Nevnímaj ale toto ako slová do boja, ja si vždy rada vypočujem a prečítam protichodné názory, ako som už kedysi písala, mám veľmi rada oponentov. Veľký úsmev

-, Št, 31. 07. 2008 - 21:42

ja som odpísala hore- toto nebolo ani tak na teba, veľa ľudí sa tu do mňa obulo, že píšm o tom veku viac ako o dojčení a ja stále vysvetľujem, že keby bolo to miminko mesačné, mamina by nemala na výber- musela by ho nadojčiť.
O tom kojení dlhšie- ja som napísala, že JA dlhšie nebudem, že sa mi zdá už moja malá veľká a neviem si predstaviť, že by som takému "človekovi" mala dávať prsník. /Toť iba moje rozhodnutie/... sestričky a ostatné som popísala vyššie- k tvojmu prvému príspevku, nevyhýbam sa odpovedi, napísala som aj na akom oddeleníÚsmev
A k tomu... pohoršeniu- vôbec nie, iba sa mi to zdá v takejto forme už prehnané a pýtala som sa na názor, aký na to máte vy. Nedávam vám podpísať petíciu ani nepálim čarodejnicuChichocem sa

katika2, Št, 31. 07. 2008 - 23:45

Vďaka za odpoveď, vážim si to. Slnko Kvietok

antonia, Št, 31. 07. 2008 - 10:12

pan predavac to prezil...ale je otazka? musel to prezivat???????????
ak tej panej co kojila a nakupovala to bolo normalne...dobre je to jej vec, ale nezije na svete sama, tak ked nieco idem urobit, tak trosku uvazujem ci aj pre ostatnych je to normalne..podla reakcie predavaca asi mu to nebolo...

-, Št, 31. 07. 2008 - 16:36

Ďalší vynikajúci postrehÁno Áno Áno Stačí si prečítať čo k téme napísal jediný chlap...Kvietok

antonia, Št, 31. 07. 2008 - 19:14

aky chlap?? ja nie som chlap Prekvapenie

-, Št, 31. 07. 2008 - 21:52

nie, niekde na prvej strane napísal...ehm, pardon, už si nepamätám ktorýHambím sa , že sa mu čosi podobné stalo a bolo to veľmi nepríjemné a tej dáme sa potom veľkým oblúkom vyhýbal.
PS: jasné, že nie si chlap- moja mamina sa volá Antónia, moja sestra sa volá Antónia a aj moja neter sa volá Antónia, tak už som pochopila, že Antónia nemá pipíkaChichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Mrkám Váľam sa od smiechu po podlahe Kvietok

antonia, Pi, 01. 08. 2008 - 09:49

ahaaaaa uz viem citala som..sefova dcera tusim kojila pred nim.. Mrkám
jej tolko antoničky mate v rodine Slnko Slnko 6.januara mate potom veselo Torta pivo

ribišška, Pi, 01. 08. 2008 - 17:27

www.ribisska.sk a 6.1. nemaju sviatok traja krali? Chichocem sa

antonia, Pi, 01. 08. 2008 - 18:19

jasne ze maju ...ale my antonicky sme kralovneMrkám a tak sa zvezieme spolu Chichocem sa v jeden den..Torta

-, Pi, 01. 08. 2008 - 22:28

my máme veselo fuuuuuuuurtVáľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe , ale 6 sa dotrepe neter po "výplatu"Chichocem sa Je to ešte také "mláďa nevycválané"Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa , tak aspoň cez sviatky ju vidímeVyplazený jazyk
/nie že by sme častejšie chceliChichocem sa /
A to ešte nehovorím o tom, že švagrov otec bol Timotej, švagor je Timotej a aj synovec je Timotej. Sestra so švagrom sa proste rozhodli pre trojgeneračné mená...možno aj viacPrekvapenie , ak v tom budú Tonka junior a Timo junior pokračovaťPrekvapenie Prekvapenie Prekvapenie Úsmev

Polárka (bez overenia), Št, 31. 07. 2008 - 10:32

baby a sak ho ta tetula nedrzala na retazi Veľký úsmev kluuuudne mohol povedat, prepacte tato situacia mi je trosku neprijemna, alebo pockam az nakojite, alebo prepacte musim na chvilku odist, alebo cokolvek Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev keby tam silou mocou nechcel zostat odide....

antonia
keby som robila len to co je pre ostatnych normalne asi by som v ziiiiivote nenaviazale dietko do satky Veľký úsmev
vies prekolkych ludi som nenormalna Veľký úsmev Mrkám ??? a co ma po nich... sa fcul nebudem buchat o zem, ked niketo priskoci a rozprava mi nezmysli typu, ze si dusim dieta a kazim mu chrbat... vidis je to o nas - keby si taky clovek daco o tom precital zistil by ze je to ciiiiry nezmysel Mrkám

no takze zhrniem - mohol sa otocit a decentne vycuvat zo sytuejsn ten mladik... a zbytok ludi ktorym sa to zdalo nevhodne sa mohli kukat inam Pohoda

Ariesa, Št, 31. 07. 2008 - 10:45

sranda, vies bud bol taky zaskoceny alebo priam slusny, ze sa ani neodvazil tej zene priznat, ze je takyto vykolajeny Váľam sa od smiechu po podlahe ona by ho neobmedzila kebu kojila v klude v obchode. obmedzila ho tym ze ho vtiahla do rozhovotu. a on ju neobmedzil tym, ze by sa bol porucal a usiel Váľam sa od smiechu po podlahe

a kedze sa tu kadejako zle chapeme - nemam nic proti kojacim matkam ani cervenym mladikom Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Áno

Polárka (bez overenia), Št, 31. 07. 2008 - 10:50

sak pohodkaaa Veľký úsmev
ja si fcul predstavujem aky musel byt cerveny Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Hambím sa chudaaaacisko - ale zas ma o com rozpravat
taketo zazitky su carovneeee Slnko a nestavaju sa kazdy den

mno ale ked sme pri didikoch - raz mi kamos ukazoval video na youtube, cinanka na foto nemala ziadne didiky,
dalsie foto : cinanaka tehotna ma maxi didiky
a posledne video - cinanka mala take vytahane didiky, ze si ich lazo plazo prehodila cez plecia a odkracala ako staar Veľký úsmev Váľam sa od smiechu po podlahe Veľký úsmev Váľam sa od smiechu po podlahe Veľký úsmev Váľam sa od smiechu po podlahe (uf tu som sa cervenala aj jaVeľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev !!!)

antonia, Št, 31. 07. 2008 - 10:39

polarka Slnko pre kazdeho, je normalne, nieco ine..mne sa deticky v satke pacia a veeelmi, ak budem este nejake mat, urcite ho supnem do satky...
predavac, bol v praci...to skor ta pani mala vycuvat ked jej dieta potrebovalo papat a fotacku alebo co si to kupovala, mohla aj o 5 minut..Mrkám

Polárka (bez overenia), Št, 31. 07. 2008 - 10:45

samozrejme, ze mohla Mrkám ... mohla si tam hacat na lavicku a kojit Veľký úsmev ... ale ako si spravne napisala - pre kazdeho je nieco ine normalne... a kto vie, mozno sa chcela pochvalit svojimi vnadami Váľam sa od smiechu po podlahe Veľký úsmev Váľam sa od smiechu po podlahe

ano ano beriem bol v praci, ale stale, aj keby sa pani s odhalenou cickou stazovala panovi veducemu/panej veduce - myslim, ze by mladika pochopili Veľký úsmev Chichocem sa a z tetusky by boli tiez riadne ne vetvu Veľký úsmev

antonia, Št, 31. 07. 2008 - 10:58

som vedela ze najdeme kompromis Slnko Slnko Slnko Bozkávam

martinaj, Pi, 01. 08. 2008 - 01:11

Moja dcéra má dnes narodeniny. 3 roky. A zaspávala ako inokedy - prisatá na prsník. V tomto veku jej ide viac o psychický aspekt dojčenia, veď naje sa z tuhej stravy a napije vody a čaju. Okrem zaspávania "cucká" ešte aj vtedy, keď sa veľmi udrie, alebo sa jej deje nejaká veľká krivda - na upokojenie. Takže dokážem dotyčnú maminu pochopiť, možno aj jej dcéra sa potrebovala ukľudniť a to piškótka nespraví. Pripúšťam však, že na jej mieste by som sa v danej chvíli nevenovala ničomu inému, len dieťaťu a rozprávala by som sa s ním. Nákup by počkal. Každý máme ale hranice niekde inde...

Mimka -, Št, 02. 10. 2008 - 13:01

no na toto musim reagovat
babatko nemam ale ked bude budem ho dojcit pokial tomu bude chutit alebo kym to pojde.Ale co som raz zazila, este teraz mi je zle ked si na to spomeniem.Niekam som cestovala,neviem kam ale bolo to vlakom lebo v autobuse mi byva zle.Zrazu nastupila romska rodinka s jednym asi 2 rocnym a jednym malilinkym asi pol rocnym babatkom.Tiez mi to pripada krasne ako ten maly chrustik hlce a mlaska a chrochce od spokojnosti ale toto... to bol otras.Pani si vyhrnula povodne biely,teraz sivo-hnedo-cierny sveter pod ktorym nemala podprsenku,pricapila to male chuda na kozy a dojcila.Az potom som si vsimla aku spinu ma za nechtami ona aj to male a tie dupacky...akoby sa valalo v blate.Normalne som musela vstat a odist lebo by som sa tam znova pozrela na svoj obed.Smútok Smútok Smútok
Uz to viac nechcem zazit.

lydusha (bez overenia), Št, 02. 10. 2008 - 21:22

vidis, odsudila si ju a nevies v akych podmienkach zije....

Polárka (bez overenia), Pi, 03. 10. 2008 - 08:10

Lydush
Ved je lahsie dvihnut nos a povedat FUUUUJ ! Chichocem sa

-- Co keby v takychto pripadoch ludia podisli k danemu cloveku a ponukli pomoc, bolo by to urcite krajsie. Lepsie ako pohrdanie, odsudenie a pod. Ved ludia strkaju bezdomovcom do ruk drobne na pockanie. Tak preco v takejto situacii nikto nepomohol ? Preco sa ludia zdvihnu a odidu s opovrhovanim ?
Zaujmave je, ze slecne alebo pani pisatelke pribehu bolo luto babatka, ale nic neurobila preto, aby jej bolo toho dietka luto menej... Radsej sa zdvihla a odisla... Hm, aj to je riesenie...
To bola len taka mala uvaha, neberte to ako utok Mrkám --

Mimka -, Pi, 03. 10. 2008 - 15:24

ja som nenarazala na to ze neboli obleceni nobl ale ze ta matka by mala za kazdu cenu udrzat dieta v cistote.nevravim ze ma prat v arieli ale cierno za nechtami maleho babatka?A ufulane dupacky?A zabudla som napisat ze tato pachol od cigariet.Ak ma na cigarety nema na mydlo na pranie?Myslim ze to bola len ich pohodlnost.A k tej pomoci: keby som im dala peniaze na 99% ich rodicia prepiju a detske veci pri sebe bezne nenosim.

lydusha (bez overenia), Pi, 03. 10. 2008 - 19:50

Vela romov zije v osade, bez poriadnej vody a moznosti hygieny....tie ich decka su odolnejsie na bacili, chlad a spinu ako nase "sterilne", cistunke deti. Im ich zivot pride normalny, oni iny nepoznaju. Tak im ho neber a nesnaz sa ich ani pocopit ani odsudit, je to ich vec, nie tvoja. Cigarety a alkohol im mozno pomahaju prezit, ktovie? Mozno je to ich jedina radost. Ale nie tvoja starost a tvoj problem.

Polárka (bez overenia), Pi, 03. 10. 2008 - 22:11

ja len doplnim, ze pomahat sa da aj inak ako materialne Mrkám ... niekedy staci slovo, opora, zaujem - je vela moznosti Kvietok

lydusha (bez overenia), Pi, 03. 10. 2008 - 23:07

A ja este doplnim co ma naucila ribisska, ze ked niekomu nieco dam, tak potom je uz len na nom ako s darom nalozi....ja som dala v dobrej viere...a ked to on aj hodi do smeti tak je to na jeho svedomi....
takze ked dam chudakovi stovku a on ju prepije namiesto toho aby si kupil jedlo, nebudem sa nad tym pozastavovat....je to na nom ako s tym nalozi...on sa s tym musi vyrovnat, nie ja...

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama