reklama

Zabudli ste odkiaľ ste vyšli?

Pridal/a aramana dňa 27. 04. 2020 - 16:37

reklama

Vy, všetci, čo sa v týchto korona časoch vracajú na rodnú hrudu či už pravidelne alebo po dlhých rokoch...

Naozaj ste zabudli prečo ste stadeto odišli?No pripomeniem - lebo je tu všetko v tomto štáte naprd a inde máte lepšie podmienky na život, zárobok, získanie vedomostí...Lebo všade je lepšie ako na Slovensku.Preto ste odišli...

Keď prepukla korona v európskych štátoch, zrazu bolo aj Slovensko dobré a všetci sa húfne vracali...lebo veď rodiny chcú byť v ťažkých časoch spolu - to bol najčastejšie spomínaný argument.Nikto nepriznal že predsa len tu, u nás v krajine, kde je všetko naprd, predsa len umiera menej ľudí a teda je tu určite bezpečnejšie.Vôbec do toho nechcem vŕtať, ja kľudne prijmem argument "lebo rodina"...

Ale do čoho vŕtať už rozhodne chcem, je pripomenúť odkiaľ ste vyšli lebo ste asi na to zabudli pri tých plačlivých statusoch ako s ľuďmi zaobchádzajú v karanténnych centrách, ako vyzerajú izby, sociálne zariadenia...

Vy ste odišli z krajiny kde nič nefungovalo!Nič!A teraz si myslíte že šmahom ruky, keď sa desiatky tisíc ľudí začali vracať, znova to zopakujem, na rodnú hrudu, zrazu, len tak, z ničoho nič, začne niečo fungovať???

Vy, čo žijete v zahraničí, koľkokrát ste sa rozprávali so svojimi rodičmi, dlhé roky dozadu alebo aspoň tesne pred voľbami, že to, že je ujo premiér pekný a sympatický a na mdž dáva kvietky, že to skutočne nestačí ku tomu aby sa v krajine niečo zmenilo?Kto z vás svojim starým rodičom vysvetľoval doslova doblba že toho uja už voliť skutočne nemôžu, lebo vy sa chcete vrátiť domov?

Kedy ste vy, čo ste sa vrátili alebo vracali na rodnú hrudu, kedy ste apelovali na kompetentných že stredoškolské, vysokoškolské a iné internáty a ubytovne nemôžu byť plesnivé, nábytok nemôže byť plesnivý, omietka nemôže opadávať...halooo!Naše deti v tých internátoch žijú celý rok!Robotníci v ubytovniach tak isto!Veď preto ste odišli!Lebo to tu vyzerá tak ako vyzerá!

Strava v obedári premiešaná a identifikovateľná...áno, klasický školský obed.Preto ste vzali svoje deti a šli ste žiť inde.

Žijete v krajine, kde rešpektujete podmienky krajiny.Prichádzate na Slovensko s tým, že budete rešpektovať podmienky...a zrazu je problém.Ak s tými podmienkami nesúhlasím, tak sa sem netlačím.Či?

V krajinách, odkiaľ prichádzate, sa nedajú spraviť korona testy ak nie sú príznaky.Bez tohoto testu momentálne do karantény musí každý.Ale skutočne treba aj za toto kydať na našu krajinu?Prečo nekydáte na krajiny z ktorých prichádzate že vám to neumožnia?

A teraz čo ste čakali?

Roky rokúce tu nefungovalo nič a teraz, zrazu, tu niekto čakal na zázrak?

My, čo tu žijeme, si už dva mesiace tlačíme do hláv kaviár a zapíjame šampanským na svojich terasách s vírivkou?Nie.My sme zachraňovali zadky zdravotníkom, onko pacientom, domovom dôchodcom, iným sociálnym zariadeniam tým, že sme šili rúška deň a noc...my ozaj nemáme na ružiach ustlané a obmedzení sme zažili viac ako dosť...tisícky ľudí už bez roboty ostali, tisícky ľudí výpovede čakajú...vy sa zase za tie hranice vrátite keď korona skončí, títo ľudia tu ostanú...

Nemáme na ružiach ustlané, pretože so savom v ruke funguje veľmi veľa domácností a každý člen si všetko po sebe musí umyť vrátane záchoda, kľučky, pretože niektorý člen rodiny pracuje vo fabrike kde vírus potvrdený bol u viacerých a len vďaka dodržiavaniu hygieny sa mohla aj v domácom prostredí nákaza eliminovať...Nikomu z prichádzajúcich nenapadne vziať si so sebou dezinfekciu a handru a fungovať takto na tých plesnivých hnusných ubytovniach?Alebo je to proste tak že v zahraničí utieram zadok ale tu som panička?

Všetci, my všetci na Slovensku sme zaťali zuby a len vďaka tomu je táto krajina bezpečné miesto.

Preto by bolo na mieste aj u vás, zaťať zuby a vážiť si to, že sa máte kde "skovať".

A nie, nič sa tu nezmenilo odkedy ste odišli...nová vláda je tu veľmi krátko.


reklama

reklama

dulka, Po, 27. 04. 2020 - 19:17

Akým právom súdiš ľudí prečo odišli, prečo sa vracajú... Ako ty vieš, o čom sa ľudia ktorí odišli do zahraničia rozprávajú so svojimi rodičmi? Poznáš ich príbehy? Vieš koľkým sa ťažko odchádzalo, ale ak chceli slušne žiť, veľa krát nemali na výber? A že kritizujú? Nečudujem sa, pretože to, v akom stave sú internáty je jedna veľká hanba. Každý má právo odísť, aj sa vrátiť. Časy socializmu sú už našťastie za nami. 

dan-cula, Po, 27. 04. 2020 - 21:19

aramamaÁnoÁnoÁno..

presne dnes sme toto preberali!.(.aby jazyky nezdreveneli)a to sa priznám ,že mám 3príbuzných von..neprišli lebo robotu majú..

repatrianti-študentov do toho nemontujem..

ale takých čo povedali,že na Slovensku už treba len štuknúť vypínačom..alebo nebol som na Slovensku 5rokov a zrazu vie kde je Slovensko..

a myslia si ,že celý národ padne z nich na zadok..

jarka46, Po, 27. 04. 2020 - 22:03

Marianka plne s tebou súhlasím, odišli lebo tu neboli spokojní, užívali si hojnosť a teraz im je aj osočované Slovensko dobré, kde ich dovezú. ubytujú spravia test, ktorý im v zahraničí kde platia dane nechceli spraviť a to len preto, aby uchránili aj ich mami , otcov, babky a ešte sa im

nepáči?

alive33, Ut, 28. 04. 2020 - 07:39

aramana,si len zavistliva a v nazoroch dost..no ved vies....ze sa nehanbis..malo mas starosti?..asi ano,ked mas potrebu toto riesit..smiesne a zaroven trapne..

aramana, Ut, 28. 04. 2020 - 07:43

Neskutočne ako sú ľudia nastavení na nenávisť. Musíte ju v sebe hodne dusiť... 

Písala som o tom, že ľudia čo sa vracajú tu hľadajú to, čo tu nikdy nebolo. Nič sa tu nezmenilo. 

Každý si v tom ale našiel to svoje, to, čo má v hlave. 

alive33, Ut, 28. 04. 2020 - 07:49

to skor ty tu nenavist v sebe dusis..a pomaly vypustas von zacinajuc tymto prispevkom..nesud,nie kazdemu sa odtialto odchadzalo lahko..mozno odisli presne koli takym ludom,ako si Ty..a pokial chcu byt teraz s rodinami,nestaraj sa do toho..a vedia velmi dobre,ako to tu chodi a necakaju pecene holuby..tak neries,do coho Ta nic nie je..

aramana, Ut, 28. 04. 2020 - 07:51

Čítanie s porozumenim je všeobecný problém. Nie len tvoj. Neboj. 

lastovička, Ut, 28. 04. 2020 - 14:29

ja úplne súhlasím. Väčšina ľudí ktorí odišli odtiaľto odišla kvôli podmienkam. Ako sa to tu nedá vydržať. A zrazu sú späť a zase len nadávajú a chcú , aby všetko fungovalo. Takže úplný súhlas. A nemyslím si , že je to šírenie nenávisti alebo že prechovávaš nenávisť. Jednoducho to tak je.

alive33, Ut, 28. 04. 2020 - 07:56

skor Tvoj..co uz..je mi Ta luto..Tvoj prispevok bol sebecky,zavistlivy a zbytocny..zi a nechaj zit..a budes mat pokoj v dusi..tomu ver

aramana, Ut, 28. 04. 2020 - 07:57

Áno, písala som, každý si tam našiel to, čo má v hlave... 

lastovička, Ut, 28. 04. 2020 - 14:30

na mňa vôbec nepôsobí závistlivo

alive33, Ut, 28. 04. 2020 - 08:00

a este nieco..neurazaj a neponizuj..chodim sem roky,uz len citajuc,ale Ty si ma strasne sklamala tymto prispevkom..hanbi sa..

aramana, Ut, 28. 04. 2020 - 08:04

Urazas ty. Ja ani jediným slovom. 

Nie, nemám sa za čo. 

Ale vidím svetlo na konci tunela... Na fb sa našlo už pár ľudí ktorí pochopili o čom som písala... Tak možno bude dopriate aj iným. 

alive33, Ut, 28. 04. 2020 - 08:08

a cim urazam ja?..Ty svetlo na konci tunela Úsmev

aramana, Ut, 28. 04. 2020 - 08:59

Mrkámdobre, tak pome. 

Nazvala si ma zavistlivou. 

Kde konkrétne si nadobudla dojem že závidím. Naozaj ma to zaujíma. Nech si každý robí kde chce preboha, nech sa vracia ako často chce, len nech nečaká že tu, u nás, v našej krajine sa niečo zmenilo. Stále je tu organizácia čohokoľvek úbohá, stále máme deti v plesnivych internátoch, stále niekde školská strava vyzerá ako pomyje... Prečo v tom vidíš závisť a nie rozčarovanie nad tým, že vracajuci sa ľudia čakali niečo iné? Máme novú vládu ktorá možno s niečím pohne ale chce to čas.

Vážne nevidíš z napísaného toto? Vážne vidíš závisť?

Nikoho nesudim, neosocujem. 

A jasné, vždy a vo všetkom sú prípady čo do popisaneho nespadaju. Ale to vždy a vo všetkom. 

alive33, Ut, 28. 04. 2020 - 09:08

ale preco si myslis,ze oni cakaju nejaku zmenu?..informacii o tom,ako to tu chodi,maju dost..ale ok,mier Úsmev

aramana, Ut, 28. 04. 2020 - 09:10

No toto, čo som písala, bola reakcia na statusy ľudí čo sa vracajú a sú v šoku zo zariadení, zo stravy, z toho že niekoľko hodín musia čakať kým ich niekam odvezú... Čakali niečo iné ako to, čo tu máme. 

alive33, Ut, 28. 04. 2020 - 09:18

v tomto Ti davam za pravdu..len to az tak z toho prispevku nebolo jasne..ale to je na dlhu debatu s neistym vysledkom,kedze my to nezmenime Úsmev..kazdopadne sa ospravedlnujem

aramana, Po, 04. 05. 2020 - 12:57

Každopádne si zlatá že si dala šancu možnosti, že to skutočne nemusí byť útok na nikoho. 

A kto to vidí len ako útok, má v sebe naozaj len zlobu... 

dulka, Ut, 28. 04. 2020 - 15:37

Aby človek odišiel do zahraničia a začal od nuly v krajine, kde nikoho nepozná, nemá zázemie, rodinu, to si vyžaduje kus odvahy. Títo ľudia sa rozhodli niečo so svojimi životmi urobiť. Nie len rozprávať o tom co všetko sa nedá. A keďže sa nedalo tu, tak sa zariadili inak. Niektorí radšej ostali tu, poberajú dávky, na všetko nadávajú a len nastrkuju ruky. Ale ostali na SK, to sú hrdinovia Váľam sa od smiechu po podlaheVždy väčšie hrdinstvo niečo so svojím životom robiť, ako sedieť so založenými rukami a pri každej príležitosti sa sťažovať a závidieť druhým.

Aramana, celý Tvoj príspevok je plný poučiek čo majú a nemajú títo ľudia robiť, celkovo pôsobí na mňa nenávistne. "vonku utieram zadky, ale tu som panička" a pod. To myslíš zrejme opatrovateľky. Ale nie, ty nikoho neurážaš Veľký úsmev​​​​​​. Nemáš najmenšie právo rozhodovať o tom, kedy sa kto zo zahraničia vráti domov a za akých okolností. A to, že kritizujú internáty, ubytovne, majú absolútnu pravdu. Sú pod úroveň. Tí čo ostali na SK čo spravili pre to, aby študenti, ich deti mali internáty lepšie? Asi nič, že? Asi nestačí "len ostať" a hurá, som hrdina Veľký úsmev

 

 

alive33, Ut, 28. 04. 2020 - 18:13

Damy,ospravedlnujem sa,ze som to tu spustila,tak to nechajte tak...aramana to trochu nejasne napisala,s niecim suhlasim,s niecim nie...ale nechajte to tak pls a uzivajte pekny slnecny dnik

dulka, Ut, 28. 04. 2020 - 18:26

Čo sa týka mojich príspevkov, určite si ich nepustila TyMrkám​​​​​​. A celkovo nerozumiem Tvojej prosbe. Však Aramana ak sa chce k niečomu vyjadriť, určite sa vie vyjadriť aj sama. Uži si aj ty pekný slnečný deň Slnko​​​​​​. 

alive33, Ut, 28. 04. 2020 - 18:54

No myslela som tym,ze tu uz davno neboli nejake pismenkove burky..tak len pretoMrkám

aramana, Po, 04. 05. 2020 - 12:58

Toto nebola búrka Mrkám​​​​​​

Ani by ku nej nedošlo. 

margesimpson, Po, 04. 05. 2020 - 12:36

Ja k tymto vylevom len tolko

Vracaju sa OBCANIA SR. A tym je povedane vsetko. Maju uplne rovnake prava a povinnosti ako aj my ostatni, tiez obcania. Nie su viac ani menej a hlavne to nie je ONI a MY. A k zakladnym pravam obcanov demokratickej republiky patri aj stazovanie sa na neadekvatne podmienky pri repatriacii. Alebo naopak stazovanie sa na neadekvatne spravanie repatriantov. Osobne je to pre mna ta ista uroven znudeneho frflania.  

aramana, Po, 04. 05. 2020 - 12:55

Presne taaaak!

Každý má právo na svoj výlev. Preto strpim aj ten tvoj. Mrkám

pelargonia3, Po, 04. 05. 2020 - 21:01

Neda mi nepridať sa ku komentárom, súhlasim s aramamou, poznam dosť, skútočne dosť takých, čo odišli do zahraničia, ale trvalý pobyt majú na Slovensku, lebo zubár, gynekolog, materská  a tď., a teraz COVID-19, lebo v zahraničí po nich  ani pes neštekne, tak sa ponahľajú na Slovensko, lebo tu je to iné. Tu sa všetkým občanom SR dostane rovnakej zdravotníckej starostlivosti. A keď pominie COVID-19, húra späť, bo čo by som tu asi tak robil. Ale je to pudova vlastnosť človeka, utekať tam, kde mu je lepšie, kde sa citi menej ohrozený. Možno aj ja by som tak reagovala, keby som bola v zahraniči, čo ja viem. 

lastovička, Ut, 05. 05. 2020 - 06:55

presne toto si myslím aj ja. Ľudia využivajú situáciu vo svoj prospech. Veď kto by aj nie. Ale potom sa nesťažujem kde sú aké podmienky. Tu neurobia nič pre zlepšenie situácie, radšej odídu preč a potom sa len sťažujú.

Mám tiež pár známych, ktorí žujú v zahraničí a sem chodia kvôli lacnejším ,,službám,,.

alive33, Po, 04. 05. 2020 - 21:14

Ja na jednej strane ich chapem..tiez by som sla,keby som mala tie moznosti..som z generacie,ktora nastrocna zazila revoluciu a videla som mojich rodicov,ze pri prvych volbach a nasledne dalsich nevedeli,koho maju volit..lebo zrazu sloboda..vobec sa nedivim,ze kopec mojich rovesnikov odislo za hranice..ale taktiez sa mi nepaci,ze ked tam platia dane,tak ocakavaju teraz automaticky pomoc od statu..

dulka, Ut, 05. 05. 2020 - 08:19

Slovensko patrí do EÚ. Slovensko čerpá z eurofondov na kopu projektov. Kanalizácie v obciach, cesty, atď, atď. Čo myslíš, z čoho sa tvoria eurofondy? No predsa z daní ľudí, ktorí žijú v EÚ. Takže aj z daní tých ľudí, ktorí žijú v zahraničí, v štátoch EÚ. Tí ľudia, ktorí tam dane platia prispeli viac na túto krajinu ako niektorí na SK. 

lastovička, Ut, 05. 05. 2020 - 09:30

ale aj koľko pežazí ide do EU od nás.

dulka, Ut, 05. 05. 2020 - 10:02

Určite menej ako k nám príde. Ale podstata je tom, že aj Slováci žijúci v inej krajine EÚ prispievajú svojimi daňami aj Slovensku. A veľa z nich prispeje viac ako tí, čo tu žijú. 

 

 

 

 

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama