Dobrý deň,
bohužiaľ, pokiaľ ste si tovar zakúpili v kamennej predajni (nie cez internetový obchod – v tomto prípade by ste mali zo zákona právo od zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 7 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby), tak naozaj nie je iná možnosť, ako v zmysle ustanovení zákona o ochrane spotrebiteľa poškodený tovar riadne v obchode reklamovať. Predávajúci nemá žiadnu povinnosť, aby Vám peniaze vrátil alebo tovar vymenil za nový bez riadneho reklamačného konania. Naopak, pri kupovaní tovaru je zákazník povinný prezrieť si tento tovar pred tým ako opustí kamennú predajňu, t.j. rozbaliť si ho a prekontrolovať, či je tovar v poriadku. Veľa ľudí takúto kontrolu zanedbáva a často krát na poškodenie tovaru príde až doma. Preto je lepšie byť opatrný a tovar lepšie prekontrolovať, ako potom tráviť dlhé hodiny s reklamovaním tovaru. Taktiež máte právo, aby ste sa s prípadnou reklamáciou obrátili na príslušnú SOI-ku, ktorá aspoň preverí, či vybavenie reklamácie zo strany predávajúceho bolo v poriadku.
Pekný večer prajem.
Mgr. Róbert Bános, advokátska kancelária
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo sa zaregistrujte