reklama

Čo by ste robili vy?

Pridal/a mcmicka dňa 10. 10. 2010 - 15:25

reklama

Tak, idem na to, manžel ma finančne zneužíva. Nedáva mi peniaze. Nechá ma ťahať celú domácnosť, uvažujem že prestanem variť a prať. Mám dvoch synov, jeden je už mimo nás, samostatný. Jeden ešte s nami. Tiež mi veľmi nepomáha, myslím psychicky. Sú totiž rovnakej povahy s mužom. Sobec, len mne nech je dobre atď. Ani neviem kde začať a či písať. Tak ma napadlo, len či mi napíšete Váš názor. Muž živnostník, výplata hocikedy. Do roboty chodí denne a dokonca aj soboty-nedele. Niekedy je to len výpomoc pre "kamarátov", aj tí sú väčšinou z mokrej štvrte. Keď má svoje peniaze, tak sa doma skoro ani nestravuje, čo mňa rozčuluje, lebo neviem koľko variť. Ja neviem nevariť, však aj ja musím niečo jesť. Myslím si že nevarím zle. Nebolo to u nás takto. Len pred vyše rokom sa mu stala nehoda a bol trištvrte roka na PN. To sa nám žilo ťažko. Jeden príjem, on len malú záplatu dostával od poisťovne. Po rekonvalescencii kým zase začne riadna práca (robí v stavebníctve)to bude určite trvať, kým sa dostane k akej takej dobrej robote. Momentálne ešte aj málo roboty je. Stále mi hovorí, že potrebuje pre chlapov peniaze, že na naftu treba, že auto treba dať opraviť. Všetko platím z môjho účtu, trvalé príkazy, mobily, inkaso, nájom, úver. Ostatné čo zvýši prejeme. Mám prestať variť? Mám prestať prať? Ja fakt neviem. Rozvod asi nerieši, lebo ak sa mám rozviesť, tak nemám kam odísť. Navrhla som mu riešenie, nech ma vyplatí z bytu (horko-ťažko) ale ostalo bez slov. Má svoju mamu, moju svokru, ktorá býva sama v rodinnom dome, ktorý sme jej pomáhali renovovať, ale ona o neho veľmi nejaví záujem. Má svoj pokoj a poriadok v dome, načo sa zaťažovať synom, čo neprinesie žiadne peniaze, len alkoholický pach. Bože, ale sa hanbím to napísať. No čo už. Je to tak a nie som ani prvá ani posledná. Viem, že mi napíšete, že som hlúpa.... No čo


reklama

reklama

púpavienka, Ne, 10. 10. 2010 - 15:31

Ja ti nenapíšem, že si hlupá, je to ťažká situácia a zrejme nejde iba o peniaze. No a v tom ja vidím najväčší problém. Ak by bolo všetko v poriadku, prežili by ste aj toto. Je zrejme načase riešiť svoj život a nie len kvôli peniazom. No tiež viem aké je to ťažké také rozhodnutie, väčšinou to človek urobí až ked niet iného vychodiska. Prajem ti veľa síl, aby si sa porozprávala so svojou rodinou, stanovila hranice a začala aj žiť svoj život.Objímam Objímam Objímam Objímam

georgina, Ne, 10. 10. 2010 - 15:32

Mcmicka, máte toho na riešenie kopec. Odporúčam návštevu manželskej poradne. Sú v každom okresnom meste - stačí tam zavolať a objednať sa a potom už len chodiť na sedenia. Samozrejme, je ideálne, ak tam chodia obaja partneri, ale nie je to nutné. V partnerstve totiž jeden reaguje na druhého, takže ak jeden z partnerov po porade s odborníkom zmení svoje správanie, po nejakom (rôzne dlhom) čase, zmení svoje správanie aj druhý. Nie je však rozumné čakať zázraky na počkanie a nemožné do troch dní. Každá partnerská kríza nejakú dobu vzniká a spravidla rovnako dlho trvá, kým sa "vylieči".

http://www.i-psychologia.sk/view-412.php

Endží, Ne, 10. 10. 2010 - 16:13

mcmicka..asi zle chápem tvoj príbeh, ale:.........tvoj manžel ta : finančne zneužíva. Nedáva mi peniaze. Nechá ma ťahať celú domácnosť...nebude to koli tomu, že sám nemá peniaze preto, že sa mu stalo čo sa stalo, je menej roboty atd.?....fakt neviem čo riešiš, lebo aj v iných rodinách je manžel dokonca nezamestnaný a žená tahá celú domácnost sama. a v tvojom prípade sa mi to javí ako dočasná záležitost. ..ale ako hovorím, možno som to zle pochopila.

mcmicka, Ne, 10. 10. 2010 - 16:19

13.7.2009 mal nehodu, do februára 2010 bol PN, odvtedy robí, ale finančne neprispieva. Ale bolo to aj predtým tak, že mi peniaze nedal ako skutočne zarobil. Rád chodí aj na pifko, ktoré uprednostňuje pred príchodom domov, k rodine, ale to by ani nebol problém. Ja už finančne nemôžem. Ja mu ešte aj na desiatu dám, aj na cigarety. Ale keď príde deň jeho zúčtovania, tak on neprispeje. Bez vysvetlenia. Alebo len s tým, že treba na nafu, auto, opravu, náradie a tak. To takto funguje u väčšiny žien, čo majú živnostníka? V chorobe som sa o neho starala a vzorne. A toto je vďaka.

georgina, Ne, 10. 10. 2010 - 16:22

A toto je vďaka.

Ty niečo pre manžela robíš preto, aby ti bol za to vďačný?
Ak áno - s takým prístupom sa ďaleko nedostaneš...

mcmicka, Ne, 10. 10. 2010 - 16:20

margori a georgina ďakujem, len mám čas a nie je s kým sa poradiť, alebo podeliť....,

lenkan, Ne, 10. 10. 2010 - 16:43

Pozri sa, prezivate tazke obdobie, chapem, ze si z toho ustresovana a nestastna, rozhodne nie hlupa. Mozno je z toho rovnako nestastny aj tvoj manzel, pretoze si sam nevie rady. Nestaraj sa o take hluposti, ci uvarit o prciu viac alebo menej. Povedala si mu o svojom videni situacie? Pretoze ak si len mimochodm medzi recou poziadala o vyplatenie z bytu, chapem ze ostalo bez odozvyMrkám Pises, ze nevies, ci riesi rozvod, ze ma mamu s domom a podobne. Musis sa zaoberat tym, co mozes vyriesit ty, lebo jemu situacia asi neprekaza. Nemozes cakat, ze zrazu vsetko same od seba zapadne do idealnych kolaji. Alebo mu blikne v hlave a zacne konat podla tvojich predstav. Nestresuj sa, zi a staraj sa o samu seba. Ked budes nervozna, ustvana a nestasna, nicomu nepomozes. Drzim palceÁno

lenkan, Ne, 10. 10. 2010 - 16:50

Aj vyplakat sa niekedy pomoze. Skus sa predychat, spravit pekny vecer, prejst sa a pozriet na to z nadhladu. Mozno zistis, ze to nie je take zle a si silna osoba, ktora to zvladne vyriesitMrkám My ludia sme vacsinou silnejsi ako si dokazeme predstavitÚsmev

Endží, Ne, 10. 10. 2010 - 16:54

mcmicka....tak skús mu teda odopriet peniažky na cigarety a pivko...to že varíš a financuješ domácnost znamená že máš z čoho..raz sa však možu peniažky aj tebe minút...skús navodit takú situaciu...som si istá, že prežiješ pár dní aj na suchej strave...

georgina, Ne, 10. 10. 2010 - 17:06

Endží, ak sa niekto (ktokoľvek) nespráva tak, ako si ja predstavujem, tak je podľa teba riešenie robiť mu naschvály? A prieky? A odopierať mu čokoľvek? Hm?

lydusha (bez overenia), Ne, 10. 10. 2010 - 18:36

Ano, u mnohych je to bezne a potom vypisuju blogy- urazene, nepochopene, aki su vsetci nevdacni. No treba si len uvedomit jedno- nerob druhym to, co nechces aby robili tebe.
Neviem, keby zena ostala doma a neprispievala do rozpoctu a muz by sa ozval ze ju nemieni podporovat- to by bola asi ina kava.
Pre mnohe zeny su muzi POVINNY makat a davat im peniaze, plnit priania, citat myslienky a zeny nemusia vlastne nic, len krasne byt a mudro sa tvarit. Aha a rodit deti- a este cakat vdaku aj za to.
Mrkám Áno

Endží, Ne, 10. 10. 2010 - 19:06

lydusha-geniálny prehlad, ako to v niektorých rodinách chodí...pochvala!...avšak toto nie je prípad mcmicky....

lydusha (bez overenia), Ne, 10. 10. 2010 - 19:22

A ty to vies najlepsie, lebo zijes u nich doma Veľký úsmev

mcmicka, Ne, 10. 10. 2010 - 19:49

Nie, nežije u nás doma, ale robím čo môžem, aj na materskej (predĺženej, syn mal dlhodobé kĺbové ochorenie) som chodila upratovať a dostávala som aj aký-taký príjem. Tvoje vyjadrenie je správne, aj také ženy sú na svete,ale chvalabohu k nim ja nepatrím. Všetko čo robím, robím s vedomím, že je to najlepšie pre moju rodinu. Druhá žena by skoncovala s takým vzťahom, poznám také, čo sa na moju adresu takto vyjadrujú. Dokonca nečakám, aby mi manžel vymaľoval byt, nemám s tým problém. Nečakám, že pomôže pri chlapských robotách. Keď nemá záujem zariadim si to. Urobím sama alebo požiadam o pomoc. Nie som princezná, čo čaká že mi budú padať pečené holuby...

Endží, Ne, 10. 10. 2010 - 17:27

georgina..nazvy to ako chceš....napísala som jej ako by som to možno riešila ja,..nehladám správnu odpoved na jej otázku v googli alebo v rodinných konšteláciách.....

georgina, Ne, 10. 10. 2010 - 17:31

A ja som to vari nejako nazvala? Pýtam sa, či je také správanie sa podľa teba v poriadku.

Endží, Ne, 10. 10. 2010 - 17:39

skús si to prečítat po sebe: nazvala si takéto správanie "naschvály". ...možno to nie je v poriadku, ale ja tak isto ani ty nemáme patent na ideálne správanie...takže ta poprosím,ak chceš byt užitočná v tejto diskusii,pridrž sa témy diskusie a viac nerozoberaj príspevky diskutujúcich...

georgina, Ne, 10. 10. 2010 - 17:49

Endží, to mi môžeš rovno vytknúť, že som nazvala hrušku hruškou. Termín "naschvály" je pomerne bežne používaný ako označenie takéhoto typu správania sa. Ale OK, ak to chceš mať takto - dobre, nazvala som to tak ja Pohoda.

Do diskusie som prispela hneď druhým komentárom.
Rozhodnutie o tom, či ne/budem rozoberať príspevky ďalších diskutujúcich, je čisto na mojom uvážení. A ak niekto (ktokoľvek) napíše čokoľvek, čo podľa mňa nie je dobrý nápad, zvyknem sa ozvať.

mcmicka, Ne, 10. 10. 2010 - 17:40

Dievčatá, nechcela som aby Vám stúpol tlak. Ja to nejako poriešim. Vždy som to vedela. 23 rokov bude čo sme spolu. Aj keď to nie je tak ako by som chcela, ale ako sa hovorí "v dobrom, aj v zlom". No tak len som nemala s kým hodiť reč, a nič podobné som tu nenašla. Topiaci sa aj slamky chytá. Ja mám rada prechádzky, prírodu, ale chcela by som s rodinou. Len tá už akosi dospieva. Tak si sama tu hútam. Veľmi zle sa s ním komunikuje (s mužom), uteká, nechce riešiť. Všetko necháva na mňa. Tak som si myslela, že ako sa postavíte k veci niektoré z Vás. Ďakujem za vzácne slová. Aj rady, aj konštatovania, vyspím sa a budem to riešiť. Tak ako to dni prinesú. Ešte raz vďaka.

púpavienka, Ne, 10. 10. 2010 - 17:58

Objímam Objímam Objímam a súhlasím s tým, že by som prestala prispievať na pivko a cigarety.Zlomené srdce

georgina, Ne, 10. 10. 2010 - 19:03

Margori, ako by s akomukoľvek páčilo, keby mu jeho partner jednoducho oznámil, že na čokoľvek nemá právo a že mu na to nedá peniaze? Vari nie je ten druhý dospelý? Vari sa nedá (aspoň) pokúsiť (nejako) dohodnúť?

relax (bez overenia), Ne, 10. 10. 2010 - 19:22

♥ geo, ty kľudne prispievaj napr. manželovi či svojim deťom aj na drogy a automaty, ale NORMALNY človek má nejaké morálne prioriti na čo použije peniaze, ak mu nepadajú priamo z neba rovno do peňaženky

relax (bez overenia), Ne, 10. 10. 2010 - 19:52

♥ prepáč, môžno ťa to raní, ale ja tie tvoje nahádzané linky fakt nikdy nečítam Chichocem sa a už vôbec nie ak sú to tvoje bloby a pod.

lydusha (bez overenia), Ne, 10. 10. 2010 - 20:03

Xixixixixixi, uz vidim georginu ako roni krokodilie slzy lebo necitas jej blogy. Zapamataj si, ze kazdeho rani len to, co mu sam dovoli a geo rozhodne nepatri k tym, co by sa trapili zrovna nad tebou a nad tym co citas ci necitas Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev
Aj ked by si mala, nasla by si tam vela poucnehoÁno Áno Áno Áno Áno

nielen žienka domáca, Ne, 10. 10. 2010 - 20:09

a ako sa to zranovanie blokuje?

lydusha (bez overenia), Po, 11. 10. 2010 - 10:22

Kati, funguje to asi tak, ze ...uvediem priklad.
Pride ku mne na navstevu "kamoska" a spusti:
Ty si strasne sprosta, pozri ako nechas so sebou zametat, nic nemas, nic si nedokazala a este mas aj bordel v byte, ble.
Takze kedysi by som sa urazila a vysmarila ju von, teraz sa vsak zamyslim o com hovori- som taka, ma pravdu?
Ak ano, prehodnotim svoj zivot, ci mi vyhovuje a ci s nim chcem nieco robit...ak nie- tak obycajne zistim, ze hovori o sebe- nedokoncena skola, nenaplnene sny, neporiadok v zivote...vsetko su symboly, obycajne ten clovek, co chce ranit, zakryva vlastne problemy a nedostatky a najlepsia obrana je utok, na niekoho to treba "hodit" aby sa jej zilo lepsie a mala pocit, ze ona ma navrch...
No a v neposlednom rade- len ty sama rozhodujes o tom ako sa budes citit, ci budes plakat, kricat, nadavat, smiat sa alebo to pustis jednym uchom dnu a druhym von...
Cize ak sa rozhodnes, ze tieto reci ma rania, tak ta aj rania, ked nie, tak nie. Je to len a len v tebe a o tebe...

carly, Po, 11. 10. 2010 - 10:46

Lydush, dnes už druhýkrát ďakujem za odpoveď na otázku, aj keď tá druhá nebola vyslovená. Ani neviem, či som v téme, alebo od témy, len som si, rozmýšľajúc nad jedným problémom, klikla na "nové" a vyskočila mi Tvoja odpoveď.
Je to hovadsky ťažké poupratovať si v živote, poriadok v nedohľadne.

lydusha (bez overenia), Po, 11. 10. 2010 - 12:32

Carly, hovadsky tazke, ale nie nemozne. Na zaciatku je to presne ako ked zacnes doma velke upratovanie- vznikne este vacsi bordel...a postupne vysavas, utieras prach, triedis nepotrebne veci, odkladas, vyhadzujes...toto presne nastane...ja som upratala jedno a vyskocilo druhe a zas a zas a dokola...az som si nasla system a hura, ide to!
Neriesitelne neriesim, ostatnym davam lahko zbohom, co sa da upratat upracem a nieco potom zmizne aj samo...
jasne ze vyvstavaju nove veci co treba upratat, ale to mas zas ako doma, novy prach, nova spina na cistenie...nove veci na triedenie Veľký úsmev
Myslim, ze poriadok nie je na veky vekov amen, raz upracem a mam vystarane- to plati ako v zivote, tak v domacnosti Veľký úsmev Tuto skvrnu oprat, tamto tricko ozehlit, toto potrebuje cistiaren - vyssia moc, toto rovno kontajner...
Da sa to...moje oblubene- ked to dokazem ja, najmensia z malych, dokaze to kazdy....len treba chiet.Objímam

simika26, Po, 11. 10. 2010 - 12:52

velmi pekne napisane a pravdivy priklad Áno
lydush dnes mas velmi dobry den vsak? Kvietok Slnko

lydusha (bez overenia), Po, 11. 10. 2010 - 15:13

Dakujem Simi, ano mam super den Úsmev Presne ako som sa rano rozhodla Úsmev
Inak si ma nasiel cierny onyx minuly tyzden...mozno je to aj nim, ktovieeeeeMrkám

nielen žienka domáca, Po, 11. 10. 2010 - 11:27

ok. ď.

fidorka, Ne, 10. 10. 2010 - 23:57

relax,nie si jediná čo chodí na NM,keď to ty nečítaš,nikomu tým neškodíš okrem seba.Celý svet sa netočí len okolo teba,na NM si chodia prečítať stovky žien za deň,aj neregistrované a medzi nimi sa určite nájde niekto komu to pomôže Pohoda

novacka, Ne, 10. 10. 2010 - 18:57

Ahoj podla mna by si sa aspon na urcity cas mohla sustredit sebecky len na seba - navarit len pre seba, oprat len svoje veci a mobil jemu nezaplatit atd atd male velke veci ktore manzel berie od teba uz ako samozrejmost a zrazu sa tie veci nedostavia. Podla mna spohodlnel za ten cas co bol doma a aj bez jeho prijmu SA vsetko zaplatilo a stale bolo co jest takze preco by sa mal velmi silit?

georgina, Ne, 10. 10. 2010 - 19:04

Úplne vážne by ma zaujímalo, čo sa tým podľa teba dá dosiahnuť?

novacka, Ne, 10. 10. 2010 - 19:09

No mozno aj nic, ale naco platit stravu a mobil niekomu kto neprispieva do domacnosti?

georgina, Ne, 10. 10. 2010 - 19:14

Načo? Napríklad preto, že je to manžel? (Spolu v dobrom aj zlom, v bohatstve aj chudobe, v zdraví a chudobe... atď.?)
Alebo preto, že akékoľvek problémy je vhodnejšie riešiť na úrovni dospelých ľudí a nie ako malé urazené deti?
Alebo preto, že negatívnym správaním sa ešte nikto nedostal ku pozitívnym výsledkom?

novacka, Ne, 10. 10. 2010 - 19:21

Ak manzel presedlal z prispevania do domacnosti na lenive - niekedy robim niekedy mozno aj zarobim - to je uz samo o sebe negativne. A podporovat niekoho kto sa nechava vydrziavat je nespravne. Ju to dovedie akurat k tomu, ze bude tahat financne niekoho kto si pojde radsej kupit pivko a cigarety nez by sa pricinil k lepsiemu zarobku. A v dobrom aj zlom - ano ALE nie za kazdu cenu. Zas treba aj oprasit zdravy rozum a nie sa len drzat tejto frazy.

lenkan, Ne, 10. 10. 2010 - 19:22

Ja osobne keby som mala taky vazny uraz a nasledne by som nebola schopna priniest do rodinneho rozpoctu to co kedysi, bola by som dost znicena. Tazko povedat ako by som reagovala - mozno aj alkoholom, vrcanim, nepochopenim. Podla mna sa so situaciou nevie vyrovnat ani manzel. Ake platenie jeden druhemu? Ak su dvaja schopni mat spolocny rozpocet v case ked sa dari, asi by ho nemali rozlucovat, ked ma jeden problem. To ked ma vyhodia z prace, nebudem mat narok na podporu, mam cakat ze mi moj drahy "neprispeje" na stravu? Podla mna riesenie tejto nanicmamky je v niecom inom...podla mna v prvom rade v otvorenom rozhovore.

novacka, Ne, 10. 10. 2010 - 19:30

Otvoreny rozhovor funguje v rodinach kde su pre taketo rozhovory "otvoreni". Podla mna ale v uvedenej situacii manzelovi vyhovuje ze nie je zodpovedny za tahanie domacnosti.

lydusha (bez overenia), Ne, 10. 10. 2010 - 20:23

Urcite lepsie ako hrat sa na sefa a podriadeneho, vydelovat a zakazovat cokolvek cloveku, ktory je partner a nie osobny sluha.
Alebo parteri su len dovtedy, kym je vsetko ok, kym vsetko klape ako ma? Problemy sa lepsie riesia ked sa dvaja o nich rozpravaju a nie siahanim si na osobnu slobodu ci nejake neresti.

Martina79, Ne, 10. 10. 2010 - 19:30

No u nás to bolo podobné ( u rodičov). S tým rozdielom, že to nebolo pivko, ale viac nielen piviek a každý deň. Výplata žiadna a len sľuby. Otec bol cestár, takže celú zimu bol doma. Vtedy býval ako-tak v pohode... Nemal príjem, lebo bol živnostník. To bolo plánov, ja keď na jar začnem pracovať, toto a toto kúpim, spravím... Prišla jar a práca a .... Vyplazený jazyk výplaty nikde. Za celé obdobie, čo pracoval priniesol pár "záloh".
Ale na pijatiku mal vždy. Mame tvrdil, že ich nevyplatili, dajú neskôr... Sem tam nejaké peniaze dal, aby zalepil oči. Ale posledný rok vôbec...
Mama podala žiadosť o rozvod, odišla k mame. Ale byt je nevysporiadaný, žije tam otec s mojím bratom. A mama ho platí... Možno to znie čudne, ale platiť potom dlhy, sa nám zdá horšie...
A vrátim sa k otcovi. V zime keď sme boli na návštevu, to bolo plánov. Potreboval by zmluvu (samozrejme už nie je živnostník). Lebo mu ostávajú 2 roky do dôchodku... bla-bla... A myslíte, že robil? Na nejakých brigádach a klame stále dokola...
No ja som sa rozpísala o niečom inom, ale Mcmicka riešila by som to, prestala variť, chlapci sú už veľký. Aj prať. On na to príde... Ak nie ... má smolu. A peniaze by som mu určite nedávala... Najmä nie moje!

Endží, Ne, 10. 10. 2010 - 19:30

takže ešte raz: Zo začiatku som celkom nezdielala mickýn problém a smútok z toho, že ju manžel finančne nepodporuje pre to, lebo si myslím, že na každú rodinu príde pár krát za život zlé obdobie, kedy jeden partner musí pod tlakom okolností "potiahnut" viac. Zdalo sa, že jej manžel mal uraz a korunky sa už nehrnuli tak ako by bolo potrebné.Preto musela finančne zabezpečovat rodinu ona. Zrejme mala prácu, nesedela doma, tak bolo z čoho. aj ked skromnejšie ale bolo. Potom však vysvetlila, že jej manžel aj napriek tomu, že po úraze do práce chodí, neprispieva na domácnost, namiesto toho, mu ešte ona zaplatí cigarety a další "nadšandard". A to si myslím, že by mala škrtnút. Ak má peniaze, a len ich zatajuje prípadne sa vyhovára, nech teda nakúpi raz za čas aj on, ak chce mat teplú stravu. Tak ako to tu už niekto napísal, zvykol si že doma všetko funguje aj nadalej,necíti teda potrebu niečo menit. Tiež si myslím, že keby som denno-denne chodila do práce, nik z rodiny by z toho nevidel ani cent, asi by mi manžel len tažko zaplatil kozmetičku či masáže....takže tu nejde o žiadne naschvály, či obmedzovanie ludských potrieb...si myslím ja.

jana140280, Po, 11. 10. 2010 - 08:29

Súhlasím s Endži...starala by som sa výhradne len o seba a to vo všetkých smeroch!!!

nielen žienka domáca, Ne, 10. 10. 2010 - 20:19

Suhlasim s babami. Bez rozhovoru to nikam nepovedie. Skuste si teda rozdelit poplatky. Nieco budes zabezpecovat ty, nieco on. Tak ste to neskusali? Nenavrhovala si nieco take? Co on na to? Ked ti peniaze nechce "dat", tak nech ma nieco, co ma na starosti a co zaplati prednostne z vyplaty kazdy mesiac. Ked robi cely tyzden a aj vikendy, musi mat predsa nejake peniaze, nie?

Vierik, Po, 11. 10. 2010 - 00:16

No ja by som iste skúsila to, čo píše Konvalinka. A o tom neprispievaní mu na cigarety: ak sa mu už raz úraz stal, kde je napísané,že sa do rovnakej situácie nemôžeme dostať znova. Alebo že sa to nestane mne. Týmto by som argumentovala - s ohľadom na budúcnosť. Jednoducho by som robila rezervu pre rodinu....a na pivo a cigarety by som nebola ochotná prispievať. Snažila by som sa mu to podať slušne a vecne.

Ariesa, Po, 11. 10. 2010 - 09:52

mcmicka, pred casom tu bol trosku usmevny prispevok - o pokazenej chaldnicke. mrknut, precitat, brat s nadhladom odporucam Áno

http://www.nanicmama.sk/ja-zena/sme-take

skusit sa porozpravat, pouvazovat nad poradnou. ak sa rozpravat neda, treba skusit sa prisposobit. ak muz nie je ochotny bavit sa o zarobku, ak nerobi dlhy, tak si dokaze pivo zaplatit. povedz muzovi, ze svoj mobil, ci poistku alebo cokolvek na odlahcenie si od dalsieho mesiaca plati sam, ak tebe nevychadza. podla mna to nie je vydieranie, ani ultimatum. ale treba si zachovat zdravu mieru a dozicit si za zarobene peniaze i kino s kamoskou. ziadna z nas nevidi do toho, ci tvoj muz zarobok kryje, alebo len nevie hospodarit alebo to nema za potreby. je na tebe, aby si si obcas vydychla a nemala na pleciach vsetky platby ak to nie je mimoriadna situacia ako pocas urazu, ci nezamestnanosti. drzim palce.

viktory, Po, 11. 10. 2010 - 10:05

mcmicka, keďže ste manželia, máte BSM, a preto je každý povinný priespievať rovnakým dielom na domácnosť. Dohodni sa s manželom, aby Ti prispieval nejakou čiastkou. My sme v domácnosti traja zárobkovo činní a prispievame rovnakým dielom. To, že ja navarím, vyžehlím oprané a robím iné činnosti, ktoré domácnosť vyžaduje, považujem za normálne a v podstate si každý robí diel činností, ktoré ovláda. Syn nemá problém upratať, nahádzať do práčky a pod. Nemôžeš manželovi vyčítať úraz, to sa môže stať každému. Ale podieľať sa na chode domácnosti musí každý. Nie si slúžka a ešte k tomu neplatená, aby si "otročila". Určité pravidlá sa musia dodržiavať. A osobné požitky si predsa musí hradiť každý sám. Snáď neplatíš manželovi aj služobný telefón? Prepáč, ale to si trochu "mäkká", nie?

akalenkak67, Po, 11. 10. 2010 - 14:47

Prečítala som si všetky názory.A čoby som robila?Naozaj neviem.Najskôr by som s MM debatovala na túto tému.Potom ho asi vydierala rozvodom...Lenže ťažko je radiť.Riešenie nájde poväčšine až konkrétna situácia.Ale určite by som v prvom rade viedla rozhovor.

lydusha (bez overenia), Po, 11. 10. 2010 - 15:11

"Potom ho asi vydierala rozvodom"
OMGPrekvapenie Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie

mojoj, Po, 01. 11. 2010 - 13:02

ahoj baby, precitala som si vsetko. nahodou viem dotycnu pochopit, pretoze je sice pekne, ked maju byt dvaja spolu v dobrom aj zlom, ale odtial potial a niekedy to hranici s vyuzivanim. presne toto riesim s "este mojim manzelom. nasa kriza trva uz dva roky, odkedy manzel nerobi, kamkolvek ho poslem na brigadu, pohovor, to ofrfle, ze je pod jeho uroven, ze on bol kedysi druhy najlepsi predajca na slovensku, bla bla....toto pocuvam dva roky. dva roky taham starostlivost o deti, domacnost, dva roky sa staram o chudacika, ktory si nevie /nechce/ najst pracu a ktory si zvykol, ze tie peniaze prinesiem ja. prisli sme o dom, lebo tiez sme si podelili poplatky kedysi a ja v sladkom nevedomi som si myslela, ako je hypoteka splacana. nie, nebola a tak nam ho vydrazili. som odstahovana s detmi v prenajme, manzel odisiel k mamicke, pokial ho nepoziadam ja, on si deti nevezme, stale nepracuje, nebrigaduje, na deti mi neprispieva a ked chcel u mna v time robit financneho poradcu, tak robi velke h...o, je tu tri mesiace a nepohol prstom. taaaakze len na margo niektorych komentarov, urcity druh chlapov si lahko zvyka na to, ze zena sa postara o vsetko a paradne to zneuzivaju. podala som navrh na rozvod. pretoze debila zo seba nenecham robit. uz stacilo. mam 30, dve deti a som zrobena a znicena ako keby som mala 60. a toto mi za to nestoji. deti ma potrebuju zivu, zdravu a usmiatu :) a ako niekto spominal, treba sa vediet rozhodnut a treba chciet :)

26ela, Po, 01. 11. 2010 - 13:42

26elaKvietok
zdravím baby,po prečítani chcem aj prispieť do diskusie.
Podobné problémy,aké sa tu opisujú prežívam aj ja už niekoľko rokov,len s tým rozdieľom, že môj manžel,ako začal podnikať sa veľmi zmenil. Začal sa správať povýšenecky. Vážil si len svoju prácu.Moju nechcel vidieť,bral ju ako samozrejmosť.
Neraz mi vyhodil na oči a aj dnes mi vie vytknúť,keď sme mali malé deti a mala som problém si zohnať prácu,že len on pracoval a ja som bola doma a vraj som celý čas nič nerobila,lebo som neprinášala financie do domácnosti.
A aj teraz hoci už pracujem,moja práca nič neznamená,pretože nie je tak hodnotená a náročná ako jeho.A pritom musím stíhať ešte aj prácu doma,ale on nie.A čo sa týka financií ,tie kontroluje na každom kroku,akoby som ich preflákala na alkohole ,alebo na drogách.Už ma prestalo baviť chodiť s ním aj na nakupy,či dáke výlety.Najhoršie na tom je ,že mi to nehovorí medzi štyrmi očami,ale takto ma zhadzuje pred vlastnými deťmi,čo ma najviac zraňuje.
Jediné čo mi pomáha toto všetko znášať je moja viera,kde prosím o pomoc v silu, aby som to psychicky vydržala.(brokenheart)

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama