reklama

Zlyhala som ako matka

Pridal/a akalenkak67 dňa 27. 12. 2013 - 00:41

reklama

Ja už nesviatkujem.Sedím a premýšlam kde som zrobila chybu,prečo som ja taká strašne neschopná matka.
Moje dve tínedžerky 16 a 17 ročné však nemajú vôbec žiadny problém.Ja som zlyhala na celej čiare,ja neviem jednať so svojimi deťmi,chyba je vo mne.
Moja 17 ročná dcéra sa rozišla tesne pred štedrým večerom so svojim chlapcom.Ako to,že som s nou nehovorila,že som jej nepomohla s problémom.Ako vysvetliť sociálke že ja som nevedela že chodila s akýmsi chlapcom a bolo nemožné zabrániť tomu čo sa stalo.17 ročná dcéra pojedla lieky a den pred štedrým večerom ju záchranka odviezla do nemocnice.Moja 16 ročná dcéra ešte donedávna tiché dobré milé študujúce dievča velmi oblúbené ako v škole tak v obci včera podvečer odišla s kamoškami podvečer na kofolu.A kde skončila?Taktiež v nemocnici.Opila sa a nechali ju v nemocnici.
Moje milé dietko aby nenarobila nikomu problémy vypovedala že ona pije každý den a vraj sa opila somnou.Do nemocnice ako inak som sa s MM dohrmela v strachu pred pol nocou.MM šoféroval a ja úplný nealkoholok som známky alkoholu nejavila.
Moje dcéry zrazu nevedia čo so sebou a ja som stratila všetku silu.Tak ako som preplakala celú včerajšiu noc,teraz mi je úplne jedno čo bude dalej.
Ako matka som zlyhala.Ja som najhoršia,ja nezvládam výchovu,chyba je v rodine.
Stále si kladiem otázku že prečo práve u tých dvoch dá sa povedať že najmladších.Už zajtra ma čakajú výsluchy a ja neviem čo dalej.Načo mám vysvetlovať niečo polícii,úradníkom ked mi nikto neverí?Som proste zločinec ktorý zlyhal vo výchove svojich dcér.
Jediné po čom túžim je zomrieť,a neriešiť problémy ktoré mi pripisujú.Neviem kde som zrobila chybu.Snád len v tom že som tie svoje dievky mala poriadne vyzauškovať.
Tak ja už mám po sviatkoch a arogantné dcérenky sa výborne bavia.Ako strašne túžim po samote,klude a pokoji. ;-( ;-( ;-( ;-(


reklama

reklama

mandy, Pi, 27. 12. 2013 - 06:34

Akalenka,
neklad si za vinu, co sa stalo. Tvoje dcery su takmer dospele, a aj ked si mozno v danom momente neuvedomovali nasledky svojho spravania, teraz by si ich uvedomit mali. Chce to razny rozhovor.
Prajem vela sil (hug) (hug) (hug) (hug) (hug)

púpavienka, Pi, 27. 12. 2013 - 08:54

Akalenka (hug) (hug) (hug) (hug) , zvoje dcéry naozaj potrebujú niečo ráznejšie, no zy si určite nie zlá matka. Za všetko čo nače dietky porobia naozaj nemôžeme. Verím že nakoniec bude všetko dobre a ty sa nezhryzaj, povedz pravdu a ver že ti uveria, to je oveľa lepšie ako vymýšľať nové stratégie. (heart) (hug) si silná žena a ja si ťa vážim (heart)

eva m, Pi, 27. 12. 2013 - 09:26

akalenka,
hlavne klud. Nie si zla matka. To si nehovor. Vies, ze to tak nie je a vedia to aj tvoje dcery. Zblbli, no. To sa v mladom blaznivom veku niekedy stane. Maju teraz velku skusenost a je na nich, co si z nej vezmu. Tiez si mysllim, ze to chce razny, ale skutocne razny rozhovor, vyvod dosledky - nejaky trest, ktory im pomoze uvedomit si, ze naozaj presvihli. Nesnaz sa ich z toho nejak vyvinit, potrebuju niest nasledky svojich cinov.
A potom sa ide dalej. Hruba ciara a nova sanca. Drzim palce.
Eva (sun)

Kamila, Pi, 27. 12. 2013 - 09:47

Ta to teda boli sviatky. (hug) (hug) (hug) (hug) Drz sa.

motylik, Pi, 27. 12. 2013 - 09:51

Presne ako píše Eva m, dcéry majú skúsenosť a s tým aj cenné ponaučenie. Je už len na nich, čo si z toho zoberú a či to pre ne bude aj lekcia, záleží aj na tvojom prístupe.

Teraz si pripadáš ako zlá a neschopná matka, ale vieš, že to tak nie je :-) (hug) (hug) (hug) (hug) (hug) (sun) (sun) (sun) (sun) (sun) (sun) (sun) (sun) (sun) (sun)

motylik, Pi, 27. 12. 2013 - 09:57

Alenka a povedala si dcéram, ako sa cítiš? Ked sa tak ľahtikársky tvária? Alebo je to u nich len taká maska?

viktory, Pi, 27. 12. 2013 - 10:28

Akalenka, nie si zlá matka. Veď nemôžeš byť všade. Nemôžeš ich držať za ruku, sú už veľké. Ale asi potrebovali nejako rebelovať. Ja viem, dnes je hneď všetko okolo detí takmer zločin. Môj syn sa celkom slušne zlátal na svoju 18-ku, lebo si myslel, že tak sa to musí....a to sa u nás vymenilo asi 25 jeho kamarátov....nechala som ho vytriezvieť a vysvetlila som mu, ako sa má správať...prešlo odvtedy 12 rokov a viac sa nič také nestalo...myslím, že aj pre Tvoje dievčatá to bude ponaučenie....neplač a netráp sa...sú to deti, aj keď takmer dospelé... (heart)

Klaudia17, Pi, 27. 12. 2013 - 10:50

Stávajú sa aj horšie veci,vôbec si nezlyhala to sa môže prihodiť každej z nás,ale teraz je rad na tebe rozprávať,rozprávať,vysvetlovať a dať im najavo,že vás nemilo prekvapili. (hug) (sun) (hug)

daisy, Pi, 27. 12. 2013 - 12:24

Akalenka, (hug) (hug) (hug), nech znova príde (sun) a rozjasní váš domov.

akalenkak67, Pi, 27. 12. 2013 - 12:32

Tak dnes sme boli pre dcéru čo sa opila.Vôbec s nami nerozpráva.Policajti a v nemocnici jej oznámili,že si nemocničný pobyt bude hradiť ked bude zarábať.Dcéra je zo všetkého nešťastná.Nezradila nikoho z tých čo kupovali alkohol.Vraj si myslela že všetko bude platiť oco.Teraz banuje že všetkých tajila a následky si ponesie sama.Verím že sa z toho poučí.
S druhou dcérou je to horšie.Tá si v nemocnici asi pobudne.Tam pre zmenu štrajkuje a odmieta stravu.Ešteže najstaršie dievky sa správajú normálne a dodávajú mi elán.

ajka432, Pi, 27. 12. 2013 - 14:05

Alenka vobec nie si zla matka,to nie ty si zlyhala,ale tvoje dievky urobili chybu z ktorej sa musia poucit. Nie vzdy nam vsetko vychadza tak, ako by sme chceli pri vychove nasich deti.Mozeme sa snazit akokolvek a vzdy pride nieco,co nas prekvapi. Ja mam sice len dve deti,ale vychovavam ich od malicka sama, tak viem ake je to tazke a o Testo viac si kazdu chybu vycitam, Tes sa aspon z toho, ze nie si na to sama,maspri sebe manzela aajstarsie deti. Spolu zvladnete aj tuto situaciu,aj ked terazje to pre teba velmi tazke. Zelam vela sil a posielam (hug) (hug) (hug) ,nech sa skoro vrati k vam (sun)

apple, Pi, 27. 12. 2013 - 23:11

držím silno palce, nech sa dievčatá umúdria, a ty nech máš svoj duševný pokoj...neuteší, ale i ja som bola hrozný rebela(asi od 15tky do 20tky), a teraz by to nik nepovedal (blush)

lydusha (bez overenia), So, 28. 12. 2013 - 10:39

Dobre alenka, mozno sa niekde stala chyba vo vychove a kto nerobi chyby? Vychovavat deti nas nikde na skole neucili, je to system omyl pokus, niekto to zvlada lepsie, niekto horsie...sypat si popol na hlavu je teraz na dve veci...na nic a na...Baby su uz takmer dospele a podla toho co vyvadzaju sa dospele byt aj citia...tak je na case prestat za ne tahat horuce gastany z ohna a nechat ich nes si vyzeru plody svojej blbosti do dna...ty ako matka nebudes cely zivot za ich zadkom a riesit ich prusery...zodpovednost- postav ich pred nu, bez emocii, bez hnevu...ja viem, ze je ti to luto...ale toto obdobie je pre ne komplikovane...hormony lietaju hore dole, ani same nevedia, kde je sever a co vlastne od zivota chcu...autority neexistuju, len ony vedia najlepsie co a ako...tak ok...maju na vyber...ako kazdy...ale! Musia niest aj nasledky...
Hlavu hore. A nezabudaj, ze to, ako sa vnimas ty sama je zaklad toho, ako ta vnimaju ostatni...nikomu nemusis skladat ucty ani vysvetlovat co sa stalo a preco sa stalo... Drzim ti palce, ja som mala doma iba jedneho rebela a v duchu som odratavala kedy uz bude mat devatnast dufajuc, ze to prejde...a nie to este pubertakov plnu chalupu...prajem zlate nervy.... a vela trpezlivosti a lasky...Mne sa to oplatilo, z rebela vyrastla mlada dama...a vie velmi dobre, ze moze cokolvek- ale je za seba aj zodpovedna a dobre si rozmysli, co a ako povie a urobi...:)

vyvyka, Ne, 29. 12. 2013 - 16:03

Lyduš, super. Nikto nedostal návod na výchovu detí, kto má viac detí vie, že každé potrebuje iný prístup a aj tak nestačí. Niekto má rebelskejšiu povahu, niekto je introvert, keby bol návod na výchovu detí, či kurzy, všetci by sme to išli študovať.Puberta je ťažká vec, s niekým máva moc, s niekým menej, Tvoje dievčence ťa prekvapili naraz, nuž ale aj také sa stáva. Podľa toho čo tu píšeš žiješ pre ne a ja verím, že aj toto ustojíte. S dievčatami sa porozprávaj, alebo im daj prečítať toto, čo si tu napísala a naše reakcie, aj to pomôže. Držte sa, nech už Vás čaká len dobré obdobie.

kefara, So, 28. 12. 2013 - 15:36

Akalenka (hug)

nie si zlá matka, ani náhodou.
Neraz si bola pre mňa povzbudením, ako zvládaš svoj neľahký život.
Zažili sme podobné (starší syn & alkohol) a nebolo nám všetko jedno.
(Ani jemu, keď mu po dovŕšení plnoletosti prišla úhrada z poisťovne )a k rozumu prichádzal pomerne dlhú dobu ( na môj vkus )

U teba je to všetko dvojnásobné (brokenheart) (brokenheart) ...

Úprimne s tebou cítim a držím palce, nech pocit osobného zlyhania, sklamania a smútku čo najskôr vybledne. Dievčence nech sa zotavia, spamatajú a čo najskôr správny smer nájdu. (hug) (hug) (hug)

akalenkak67, So, 28. 12. 2013 - 18:12

Som prekvapená z reakcie mojich dievčat.Zrobili by aj nemožné ked zbadali že som smutná.A zdá sa,že Silvestrovská oslava bude doma a budeme komplet všetci.Len uvažujem či ich naozaj nepustím radšej na oslavy.Celá ich partia sa totiž chystá k nám. :-D Vraj nebudú na obtiaž a nič nemám chystať.Dnes upratovali letnú kuchynu za domom,aby neboli na obtiaž.MM sa teší že omladne pri mládeži.Ja mám zo všetkého zase zmiešané pocity.Lenže väčšinu z nich poznám a sú to zodpovední mladí ludia bud zamestnaní,alebo ešte študujú.Ved aj tej mojej dcérke jeden z nich vynadal že ho mohla oznámiť a všetko by uhradil.Vraj keby vedel že má len 16,tak by jej naložil na zadok.Ona sa preukazovala občiankou 19 ročnej dcéry.Samozrejme jej to prešlo.Oni sa totiž velmi podobajú.

priskaa, So, 28. 12. 2013 - 23:32

Akalenka,
to nemyslíš vážne! Ty im dovolíš nejaké oslavy u vás doma? Ty sa budeš tváriť, že sa nič nestalo a Tvoje dcéry sa budú zabávať u Teba a na Tvoj účet? No prepáč!!! Tebe chýba elementárny pocit sebaúcty... Bohatstvo, taký vietor by som im urobila, že by nevedeli ako sa volajú a nie aby sa zabávali... Tak toto ma teda nasr... ako máločo... Ty si nevieš predstaviť, čo Ti urobia, keď budú plnoleté ... máš nato rok-dva, aby si si zachránila kožu...

akalenkak67, Ut, 31. 12. 2013 - 17:43

Neoslavuje.Nudím sa pri telke.S dcérou čo pojedla lieky si nevedeli v nemocnici rady.Nechcela jesť,celý personál ignorovala,tak ju previezli dnes do Martina.Ja mám okamžite prísť za nou a podpísať papiere.
Nálada pod bod mrazu.Nemám peniaze,tak nemám ako cestovať.V aute benzínu na pár km.A do telefónu mi ešte aj vynadali že aký to máme nezáujem o dcéru.Som zúfalá.Nieže nemám o dcéru záujem.Lenže kde mám zohnať peniaze a do pol hodiny utekať za nou?Nikto z mojej rodiny nemá náladu jasať a sláviť.Môžeme si jedine lámať hlavu kde zoženieme urýchlene na cestovné.
Cítim sa hrozne.Dostala som vynadané od niekoho z nemocnice,že čo som to za rodič ked odmietam bežať za dcérou.A vôbec ju nezaujímalo že nemám na cestu.Vraj sa iba vyhováram.Mám sa čo najskôr dostaviť a položila.Desím sa dalšieho telefonátu.MM má dôchodok až 5-teho a ja v penaženke necelých 5€.Ja som rada že stíham látať nájom a máme čo jesť.A teraz sa hambím že nemám na cestu.Len ja nemám z čoho odložiť na mimoriadne výdavky.A toto nevedia v nemocnici v Martine pochopiť. ;-( ;-( ;-(

Kamila, Ut, 31. 12. 2013 - 17:53

Joj moja, v akej banke mas ucet?

vyvyka, Ut, 31. 12. 2013 - 19:12

Akalenka, pošli číslo účtu.

priskaa, Ut, 31. 12. 2013 - 23:26

Akalenka, som načisto mešuge z Tvojich správ. Z čoho ste potom chceli oslavovať Silvestra? Prečo Ti nepomôžu dcérky s peniazmi? To je taká vážna situácia, že by ste sa podľa mňa mali zomknúť a všetci ťahať za jeden povraz. No, nezávidím Ti, naozaj. Ako píše vyvyka... pošli číslo účtu...

akalenkak67, Ut, 31. 12. 2013 - 23:53

Dcéry sú na materskej a to vela toho nemajú.No a čo sa týka osláv,tak jedla máme chvalabohu dosť.Napečené tiež všeličo,lebo sliepky nesú výborne.Myslia si asi že je jar. :-) A známi čo k nám chodia nikdy neprídu s prázdnymi rukami.Pitie vždy prinesú.Pred vianocami nám dokonca priviezli poschodovú postel a skrinky do detskej izby ktoré doma vyradili.
Snád sa nejako za dcérou dopravím.Uvidím či bude zajtra schopný niekto šoférovať.Ešte dievčatá chcú obtelefonovať kamarátov.Tak uvidím ako dalej.

nielen žienka domáca, St, 01. 01. 2014 - 11:01

Alenka, mozno by ti dievcata ako Georgina vedeli pomoct aj s tou financnou strankou - teda naucit rodinu hospodarit s peniazmi. Invalidny dochodok, opatrovatelsky prispevok na Lesanku, dve materske, nejake vyzivne na deti, rodinne pridavky - mate tych davok naozaj dost a na choru Lesanku este mozno mozete nejake kompenzacne prispevky vybavit (nepamatam si to uz presne, ale mozete poziadat o prispevok na prisposobenie byvania pre Lesanku, automobil... je toho v zakone nejakych 15 veci sa mi zda). Ja naozaj nechcem tvrdit, ze sa da z toho extra vyskakovat. Viem, kolko mate hladnych krkov. Ale sadnut si s niekym, kto tomu rozumie, nad prijmy a vydavky a hladat oblasti, kde by sa dalo usetrit, nemoze uskodit. Viem, ze teraz riesis ine starosti, ale urcite do buducna by to bolo vhodne a prospesne pre celu rodinu.

Z toho, co pises, mam pocit, ze s tebou cela rodina paradne cvici a ty si vzdy najdes nejake vysvetlenie (akokolvek za vlasy pritiahnute), aby si ich ospravedlnila.

akalenkak67, St, 01. 01. 2014 - 18:19

Tak hospodáriť viem.To mi ver.Naučila som sa aj variť z ničoho. (giggle) My máme MM invalidný dôchodok a opatrovací príspevok na Lesanku.A kompenzácie pre Lesanku.Len výška kompenzácií je taká,že nepokryjú ani dcérkine potreby.Tak to nerátam do príjmu rodiny.Dve dcéry čo sú na materskej tie sú vydaté a bývajú samé.Na prispôsobenie bývania a velkú časť príspevkov nárok nemáme,lebo nemáme vlastné bývanie.Ver mi že z toho čo dostávame,nikto nevyčaruje viac.Zaplatím nájom,energie,vodu,smeti...Zostáva mi cca 60€.K tomu mi dcéra pridá výživné čo poberá na malú.S týmto čarujem až do dôchodku MM.Z neho uhradím cestovné a stravu deťom do škôl a som na nule.Ešteže MM cez letnú sezónu predá nejaké výrobky.Z toho zase odložím na palivo na zimu a dokúpim obuv.Najviac synovi.Jemu čižmy vydržia niekedy iba mesiac. :-)
Nesťažujem sa.Dá sa to ako tak zvládať.Len na mimoriadne výdavky mi nikdy nezostáva.Ono sa aj také dá.Lenže nie ked nemocnica zavolá že okamžite sadnite a prídťe...A pritom sme boli za nou dva dni predtým.Vtedy nám však nikto ani len nenaznačil že bude niekam prevezená.Tak som za zvyšné peniaze nakúpila dalšie potraviny a nemusela nič požičiavať do ID manžela.MM má dôchodok 160€,tak z toho ťažko niečo utiahnem.Jedine ak by dcéry začali do škôl cestovať pešo.A to by som mala o ne strach.

nielen žienka domáca, St, 01. 01. 2014 - 18:23

OK. (sun) Tak potom mozes skusit pridat blog na varenie z nicoho. To by ma ozaj zaujimalo a urcite aj mnohe ine nanicmamky. Celkovo co sa tyka gazdinkovania, kazda rada dobra :-)

priskaa, St, 01. 01. 2014 - 18:39

... nepochopila som a radšej ani nechcem vedieť, prečo si to sem napísala...

priskaa, St, 01. 01. 2014 - 19:30

Ďakujem, žienka domáca, že si sa ozvala a vysvetlili sme si to :)

akalenkak67, St, 01. 01. 2014 - 19:15

No a to je také ťažké? Z kg pleca zrobím tri obedy pre nás 10-ich.Nakrájam na kúsočky,pridám vela zeleniny a zrobím šťavu.Podochucujem rôznymi koreninami a je vždy iná chuť.Ked kúsky mäsa obalím v horčici a hladkej múke a opražím,nahádžem k tomu uhorky,varené vajíčka,kúsky párkov.Je to úplne chuťovo rovnaké ako španielske vtáčiky,len je to rosypané a miniem menej surovín.Múka,vajce,niečím naplním a buchty bud pečené alebo na pare sú na svete.Podobne pizza.Múka,vajce a na cesto nahádžem čo doma nájdem. :-D Nejedna kamarátka bola už pozerať že či sa to dá.A je to veru celkom chutný obed.Netreba vela surovín a najeme sa.Perkelt?To máme kurča na dva obedy.Netreba smotanu.Stačí viac mliečka z automatu.Len v týchto receptoch nemám žiadne mierky.Dcéry už varia podla mna.Velký hrniec a čarovať aby obed bol chutný.Syn mi školské obedy odmieta,vraj ja varím lepšie.
Varievam ako moja starká.Tá vedela uvariť a upiecť cutné obedy.A nepotrebovala k tomu drahé suroviny ako v dnešných reláciách o varení.Umenie nie je v množstvách mása a drahých prísad,ale v kombinácii korenín.A tie v LIDL majú v super cenách aj pre mna.Polievky mi doma nechcú.Maximálne tak zemiaky na kyslo,alebo fazulová a šošovicová.Roláda plnená hlávkovou kapustou je najoblúbenejší koláč mojich detí.Je dokonca chutnejší ako jablčník.Hlávkovú kapustu jednoducho spracuješ rovnako ako jablká.Dokonca aj s troškou škorice.A takto by som mohla menovať donekonečna.Niečo varíme často,niečo menej často.Najnovšie deťom chutia rúzne prívarky.To je pre nás tiež lacné.

priskaa, St, 01. 01. 2014 - 19:31

Alenka, skláňam sa... Bodaj by som mala niečo z Tvojej pokory k životu...

nielen žienka domáca, St, 01. 01. 2014 - 21:08

Alenka, aj pre mňa ako vegetariánku veľmi inšpiratívne :-) Kiežby som ťa tu tak mala, že by si ma to naučila live (sun)

akalenkak67, St, 01. 01. 2014 - 21:16

Ved takto som tých mojich mäsožravcov naučila jesť zeleninu ktorú vždy odmietali.Pri každom varení som uberala mäso a zvyšovala podiel zeleniny. (giggle) Teraz spapajú už aj špenát.Ale doprajem rodinke viac mäska aspon v nedele a na sviatky samozrejme máme aj rezne so zemiakovým šalátom.
Najviac sa zabávali na bravčovom v keli.Vraj to máso nemôžu nájsť.Vtedy som mala maličký kúsok a aj ten sa v tom keli naozaj stratil. (rofl)

dulka, Ne, 29. 12. 2013 - 15:28

Akalenka, tu máš odpoveď, kde zrejme robíš chybu. To, čo sa stalo, stalo sa. Ale nezdá sa Ti, že Tvoje deti Ťa tak trocha manipulujú? To, že upratali letnú kuchyňu je pekné, ale prečo ju upratali? Aby Ti pomohli, alebo preto, aby mali kde so svojou partiou oslavovať Silvester? Oni si urobia tak, aby sa v kľude zabavili a Ty máš ešte pocit, že robia niečo pre Teba.
Po takomto niečom, čo sa u Vás stalo, by som sa rozhodne netvárila, že sa nič nestalo a žiadne oslavy by som nepovolila.
Zaráža ma aj to,že jedným dychom povieš, ako dobre poznáš tých mladých ľudí, ktorí ku Vám prídu, akí sú zodpovední a na druhej strane dodáš, že mladý muž (ktorý bol jedným z tých, s ktorým sa zrejme Tvoja dcéra opila, tak som to pochopila) ani nevedel koľko má Tvoja dcéra rokov, z čoho mi vychádza, že ani oni sa navzájom až tak dobre nepoznajú, tak ako dobre ho poznáš Ty?
Odhliadnuc od toho, aj keby si myslel, že Tvoja dcéra má 19, to ju tam nechali len tak, bez pomoci? To o veľkej zodpovednosti nesvedčí.
A ako píšeš nižšie, že mladšia dostala trest ... . No, tak tým moc asi nevyriešiš. Ona by si mala v prvom rade uvedomiť, čo urobila a aké to má následky pre ňu, aj pre Vašu rodinu. A to sa dá jedine rozhovorom a ukázaním jej tých následkov. Trest prejde, ale či si z toho odnesie aj niečo iné, to je otázne.

Ariesa, Ne, 29. 12. 2013 - 18:55

suhlasim s dulkou v tom, ze partia nie je OK. jedna vec strieskat sa pred osemnastkou, no uplne ina vec je nepostarat sa o niekoho. to, ze skoncila v nemocnici, je to uplne najmensie co sa mohlo stat v takej spolocnosti, ktora sa pozna len tak, ze si nalievaju a piju, inak o sebe nevedia a nemaju ine spolocne zazitky.

pre baby nech je to dobra skola, drzim vam palce, nevycitat SEBE, radsej nejak zuzitkovat, ak sa to v tom veku este da (heart)

akalenkak67, Ne, 29. 12. 2013 - 00:20

Lenže najstaršie nič zlé nezrobili a rozhodli sa že budú oslavovať doma.Celkom určite medzi nimi nebude tá čo sa opila.Ona má teraz trest ktorý si musí odpykať do konca.Ja s MM tiež nechcem spať už o 20-tej hodine.Ved sa zabavia,privítajú Nový Rok a mládež pôjde potom asi na zábavu.Dcéry sa na zábavu nechystajú,lebo nemajú radi tancovačky kde je vela dospelých.A na novoročnej zábave je vela postarších ludí.A plnoleté sú okrem jednej všetky.Tá čo je teraz v nemocnici bude mať o dva mesiace tiež už 18.Nechcem zakázať oslavy 23 a 20 ročnej dcére.A 19 ročná čo bude s nimi je taký domasedko.Jedine čo býva mimo domu je,ked chodí strážiť mamičkám deti.Dokonca nebudú behať ani po našom dome.Vyriadili si Letnú kuchynu ktorú využíva MM na prácu,ale len v lete.

púpavienka, Ne, 29. 12. 2013 - 09:40

Alenka, prepáč, ale v tomto som zajedno s priskou, ja by som žiadne oslavy a hlavne veľké v dome teraz netolerovala, teda ani v letnej kuchyni. Ty si sa zhryzala že si neobstala ako matka a čo tvoje staršie dcéry, Ved sestry si oveľa viac povedia.
Myslím že chceš na tu zlú skúsenosť zabudnuť prehlušujúcou oslavou a hlavne si šťastná že si dcéry teraz sypú popol na hlavu, ale na nič sa nezabudne a tvoje dietky si ponesu tieto prúsery celý život a budú sa musieť s nimi vysporiadať ak sa nechcú v tom utopiť.
Nuž každý sme iný, ale deti sa vychovávajú v jednom dome a tak?
Nech sa všetko na dobre obrati (hug)

akalenkak67, Ne, 29. 12. 2013 - 18:39

margori. Ved práve toto celé mi kazí novoročnú oslavu.V obci sme zapadli,Lesanka má svoje lepšie dni a ja s MM sme plánovali oslavu Nového Roku v kruhu pár známych.Ak pustím dievčatá preč,jednu nemôžem zamknúť doma.Aby sedeli dospelé dcéry pri nás dospelých a zazerali,to tiež nechcem.Prvý krát počas nášho manželstva som chcela oslavovať a byť v spoločnosti známych.Ja viem ono sa nič nedeje.Nemusím sa stretnúť so známymi.Môžeme si trest najmladšej odpykať celá rodina.Mna mrzí iba to že sa všetko odloží na dalších 20 rokov.Celý svoj život som podriadovala svojim deťom.Mnoho vecí čo naplánujem musím zrušiť,lebo ma potrebuje moja dcérka ktorá má svoj vlastný svet.
Preto mám hlavu v smútku.Potrestať najmladšiu a zakázať oslavy znamená potrestať predovšetkým nás všetkých lebo žijeme v jednej domácnosti.A spokojná je iba moja 16-ročná,lebo má konečne všetko za sebou.Nikde sa nechystá,nič nerieši.Len my ostatní nevieme ako zariadiť aby bolo dobre.Neplánujeme nič bujaré.Len posedenie v kruhu blízkych.Hoci aj uvažujem že zalahnem hned večer a prebudím sa opäť až do bežných pracovných dní.

dulka, Ne, 29. 12. 2013 - 19:30

Akalenka, prečo by si si nemohla urobiť oslavu tak, ako si mala naplánovanú? Nerozumiem prečo by sa dospelé dievčatá nemohli ísť zabaviť von a najmladšia ostať doma?
Tvoje dcéry sú už dosť veľké na to, aby pochopili, že aj Ty s manželom máte právo na svoj život a nebudete sa im donekonečna prispôsobovať.

púpavienka, Ne, 29. 12. 2013 - 19:49

aLENKA, SúHLASíM S DULKOU, TY AJ S MANžELOM A ZNáMYMI OSLAVUJTE TAK AKO STE MALI NAPLANOVANé A MLáDEž NECH SA IDE ZABáVAť AK CHCE VON A MLADšIA BUDE DOMA, JA V TOM NEVIDíM NIJAKý PROBLéM, VED VY SO SVOJIMI ZNáMYMI SA BUDETE ZABáVAť SVOJIM SPôSOBOM.
tU IDE O TO ABY SI SA AJ TY PRESADILA, ABY AJ TEBE BOLO FAJN A NIE STáLE POZERAť NA DETI A TEDA TA NAJBURAVEJšIA BY SA MALA POSTARAť O lESANKU KED SA VY BUDETE ZABáVAť ALEBO LEN TAK KECAť A čAKAť NA nOVý ROK.
aLENKA, SOM TA POSLEDNá KTORá BY TI CHCELA ZLE, VIEM čO TO JE MAť VEľKú RODINU, VIEM žE Máš Až PRíLIš DOBRé SRDIEčKO A PRETO TVOJE DIEVKY VEDIA AKO NA TEBA A TY SI V JEDNOM KOLE.
Pardon, bola tu Zarka a ja som sa nepozrela čo robila s klávesnicou, ale už sa mi to nechce mazať.
Držte sa a mysli niekedy aj na seba, prosím :-*

motylik, Ne, 29. 12. 2013 - 12:28

Čítajte poriadne, Alenka píše o svojich najstarších dcérach, ktoré nič zlé neurobili. Že chystajú oslavu neznamená, že sa nutne musia strieskať pod obraz boží, že sa stane niečo zlé atď. Už majú svoj rozum a Alenka zrejme vie, čo im môže dovoliť. A keďže je to oslava u nich doma, aspoň budú pod dohľadom.

lydusha (bez overenia), Ne, 29. 12. 2013 - 13:02

Tie reakcie boli podla mna na prvy Alenin prispevok, ona az neskor objasnila co a ako...I ked ten druhy Alenin vysvetlujuci koment bol skor jej vlastna obhajoba...Co uz, kazdy je strojcom svojho stastia

lia6, Ne, 29. 12. 2013 - 16:51

Fu, ani neviem, čo napísať...ťažké sviatky...absolútne netuším, čo by som robila-asi každý, teda vačšina si niečím podobným prejde a ja som nebola výnimka... tak Ti želám, aby už len dobre bolo, aby dievky pochopili, čo spravili a snažili sa napraviť svoje chyby a žiť život, ktorý nie je až taký rebelujúci...krásny zvyšok roka a všetko najsam do toho Nového želám (heart) (hug) (sun)

crystall, Po, 30. 12. 2013 - 09:46

Akalenka, objimam...

Asi budem za policajta, ale....

Neverila by som žiadnej verzii, len faktom a následkom, ktoré z toho vzišli. Že partia nevedela, koľko má rokov??? Partia vždy vie viac ako rodičia, v partii sa preberajú všetky možné veci. Veľmi dobre vedeli, aký má vek, preto zdrhli a preto ich kryla. A kapky by schytala partia také, že by sa pos..rali, to ako vážne. A viac to neurobia, aj za to, že ju tak nechali, aj za to, že to takto dopadlo. Nikto v partii nemá rád problémy, ani parťákov s „problémovými“ rodičmi, ktorý im kazia zábavu, každý sa chce zabaviť, nabudúce dajú pozor. A mladá nech si uvedomí, čo sú to skutoční priatelia. Tiež som bola v partii, od mäkkých oných po alkohol, netvrdím, že nie, ale natoľko, keď niekomu nesadlo, alebo sa s niekým niečo dialo, tak vždy sme boli natoľko „zodpovední“, že aspoň sme opreli o dvere domova a zazvonili na zvonček. Pokiaľ bol ten človek na prahu dverí, vtedy to pre nás končilo. A aj keď sa robia voloviny, priatelia sú od toho, aby sa človek na nich mohol aj spoľahnúť. Skutočný priateľ nezdrne...

Osobne by som si podala tú 19ročnú , ktorá požičiava občiansky a takým spôsobom, že toto by spravila naposledy. Naozaj a skutočne chce ešte po tomto preberať zodpovednosť za svoju sestru??? A za rodinu, keby sa ti z tých nervov niečo stalo??? A v žiadnom prípade by u mňa neprešlo, že: stratila som, zobrala mi, zmizlo mi... Má skôr preukaz totožnosti, má vedieť kde ho má a tým to pre mňa hasne. Ak by mala mladšia niekedy v budúcnosti výjazd, osobne by som si skontrolovala, kde sa dotyčný občiansky nachádza a pokiaľ 19 ročná býva pod mojou strechou, tak mi ho aj ukáže. Toto čo spravili je by som brala ako závažné porušenie mojej dôvery a zvlášť keď by som bola do tohto takto nechutne namočená a podľa toho by som nastavila aj svoje podmienky a svoje správanie. A 19 ročná ma na tom veľmi kvalitný podiel, tak by sedela doma so 16 ročnou a starala sa o Lesanku a nech vedno uvažujú, či im ešte nabudúce naletím a čo je to dôvera a následky si ešte len ponesú.

A ty, dievča moje, mamina unavená, ty len choď a pekne zresetuj s manželom a priateľmi.

(hug) (hug) (hug)

crystall, Po, 30. 12. 2013 - 10:01

Akalenka, ak je to brutálne napísané, veľmi sa ospravedlňujem, nemám patent na výchovu ani na rozum, len ma to vytočilo z pohľadu partie. To, že nemá rozum 16 ročná, to by som ešte brala, ale že ho nemal nikto z parťákov ani tá 19 sestra, tak tomu sa skrátka veriť nedá. Neber to prosím ako útok, len názor, že takto by som to pravdepodobne riešila ja.
Ono všetko môže byť úplne ináč ako to ja vnímam a ty si s manželom jediná osoba, ktorá má o tom všetkom najväčší prehľad a rozumie a pozná svoje deti a ostatné človečenstvo.
Držím palce. (heart)

00skorpionka, Ut, 22. 05. 2018 - 22:45

ahoj potrebujem radu hlavne kto ma dieta mozgovou obrnou nevie niekto kde sa mozem obratit o radu.Ze nietko poradit kde su take zariadenie pre take deti,,,Kosice okolie

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama