reklama

Som tehotná?

georgina , 26. 08. 2012 - 14:43

reklama

Pred nejakými desiatimi rokmi som rozprávala kolegyni historku o tom, ako syn vo veku cca 2,5 roka objavil, že - na rozdiel od neho - som dievča. Mal to byť môj zábavný príspevok do našej diskusie, ale pointa mi akosi nevyšla. Vysvitlo totiž, že kolegyňa nemala ani potuchy, že dievčatá majú medzi nohami tri dierky.
Šokovalo ma to, pretože to bola žena okolo tridsiatky, mala vysokoškolské vzdelanie a dve deti.

Dlho som nad touto príhodou premýšľala, a spomeniem si na ňu vždy, keď sem pod nejakým (zväčša mierne infantilným) nickom príde dievčinka, a chce vedieť, či je podľa nás tehotná.

Čím to je, čím to asi tak je?
Značný podiel zrejme má neutešený stav sexuálnej výchovy v našej spoločnosti. Plus prudérnosť. V mnohých rodinách sú otázky okolo intimity a sexu ťažké tabu. O školách škoda hovoriť.
Tak stále znova vzniká priestor na rôzne fámy a povery typu: "pri prvom sexe nemôžeš otehotnieť" a podobne.

Ďalšia vec je, že väčšina žien nikdy v živote nevidela svoje pohlavné ústroje. Nepoznajú vlastné telo, o priebehu menštruačného cyklu majú zvyčajne hmlisté až mizivé vedomosti. O pettingu, nettingu a masturbácii sa v slušnej spoločnosti predsa nehovorí, knihy sú zrejme nepriateľmi ľudstva, takže všeobecné vedomosti o týchto praktikách sú takmer na nule.

V neposlednom rade je tu fakt, že fertilita ľudstva sústavne klesá. Svoj podiel má na tom nepochybne znečistené životné prostredie a škodlivá antikoncepcia. Raz som na nejakom odbornom fóre natrafila na informáciu, že žena je najťažšie oplodniteľná samička na tejto planéte, dokonca aj pandy sú vraj na tom lepšie. Priemerná doba, ktorú trvá, kým žena otehotnie, je celý rok (je to priemer, teda niektorá žena otehotnie na prvý šup, iná si počká osem alebo desať rokov - ako ja). Počet prirodzených potratov (teda tých, ku ktorým príde spontánne pre poškodenie plodu) je 50% z potvrdených tehotenstiev. V skutočnosti ich je teda omnoho viac, len si ich ženy často vysvetlia ako meškajúcu, alebo predčasnú, alebo čudnú menštruáciu.

Z tohto vyplýva, že tehotenstvo je pre značnú časť ženskej populácie túžobne očakávaný stav. Ak žena márne čaká niekedy aj pár mesiacov na vynechanie menštruácie, často jej začne vynechávať logické myslenie, a zabudne aj to minimum informácií, ktoré o otehotnení vedela.
Možnosť číslo dva je, že žena otehotnieť ešte nechce, a v šoku a strese zas a znova prestáva myslieť, a kladie tu otázky podobné tej ako je v nadpise.

Prečo to tu vlastne všetko vypisujem...
Stále dokola sa v komentároch pod príspevkami v tejto kategórii objavuje ťažká irónia, nemiestne vtipkovanie, posmech až výsmech a podobne.

Chápem, že mnohé z vás tieto nelogické otázky rozčuľujú, alebo otravujú, alebo ich beriete ako príležitosť na vlastnú zábavu.
Lenže vtip je v tom, že nikto vás nijako nenúti, aby ste na ne reagovali.
Myslím si, že ak neviete alebo nechcete odpovedať slušne, je lepším riešením neodpovedať vôbec.
Čo vy na to?


reklama


reklama

lydusha (bez overenia), Ne, 26. 08. 2012 - 15:04

Neviem, slo by to, jasne, ale potom to uz nie je rovnocenna diskusia, ked niekto napise blbost a iny mu blbost nebude moct (chciet) napisat. To uz nebude ziadna diskusia. Okrem toho, silne by to pripominalo modreho hupacieho konika. Jeden taky web uplne staci. Podla mna nie je nic horsie ako radit dospelym ludom co a ako maju pisat. Ved kazdy si vyzerie plody svojej blosti do dna, aj ja, aj kazdy. Nevidim na tom nic zle ani nenormalne, je to vyvoj. Trening. Nieco si odovzdavame a vela sa tak jedna na druhej ucime. Rozhodne lepsie ked sa niekto prejavi ako sarkasticky humorista ako keby sa tu (na webe) mal cely zivot tvarit tak, ze mu struhany vlas do zadku nevojde a v realnom zivote je to dividlo besne. Aspon tak viem, co mozem od koho "ocakavat" a viem, ze sa nema potrebu pretvarovat a hrat za kazdu cenu na chrumkaveho. K ludskym cnostiam patria aj necnosti a kazdy ich ma. Treba to len akceptovat a brat tak ako je. Co ma byt sa stane a nic sa nedeje len tak Mrkám

georgina, Ne, 26. 08. 2012 - 15:16

Lyduška, neradím nikomu, ako má písať - citujem (sa): Myslím si, že ak neviete alebo nechcete... atď.
Fakt si to myslím, a navyše sa pýtam, čo si o tom myslíte vy.
Tak, ako sa snažím pochopiť tie pýtajúce, tak sa snažím pochopiť aj tie odpovedajúce.

aramana, Ne, 26. 08. 2012 - 21:41

Áno dobre si to.súvisle Úsmev

eva m, Ne, 26. 08. 2012 - 15:49

nuz,
mna vzdy a znova sokuju tie podrobne opisy najintimnejsich zalezitoti, ktore sa tu pomerne casto docitam. Kolkokrat, ktory den pred, pocas, po cykle atd, opisy telesnych pochodov...
Suhlasim s tym, ze su dievcata velmi, velmi malo informovane o tom, co sa s ich telom deje. Nechcem zovseobecnovat ani moralizovat, ale dnes, ked je iks moznosti zabezpecit sa, aby tehotenstvo bolo planovane, chcene, aby ma nezaskocilo, ked je more informacii na nete, v knihach... si myslim, ze jedna dospela zena by nemusela potrebovat riesit taketo veci. Ked chcem byt tehotna, mat dietatko, mam si o tom najprv co - to precitat, poradit sa s lekarom, s mamou, so svokrou atd atd a potom tu rodinku zakladam. Nuz a potom hadam nejaka ta trpezlivost. Pockam par dni, tyzdnov, spravim si test, zajdem k lekarovi... Dva dni po pohlavnom styku mi anonymni ludia na nete skutocne nemozu odpovedat, ci som alebo nie som tehotna.
...a predsa len moralizujem...ale neda mi to tentokrat si zahryznut do jazyka, hoci to pri tychto debatach zvycajne robim. A som rada, Anka, ze si takuto temu otvorila.
Eva Slnko

georgina, Ne, 26. 08. 2012 - 15:51

Áno, tá neinformovanosť v dnešnej internetovej dobe veľmi prekvapuje aj mňa.
Mala som nejakých 12-13 rokov (teda to bolo pred vyše tridsiatimi rokmi), keď som si v mestskej knižnici požičala knižku s názvom Dospievajúcim dievčatám (alebo tak nejako) a poctivo som si všetko sama naštudovala.
Keď sme sa o desať rokov neskôr s MM snažili o dieťa, študovala som ďalej - čítala som si o oplodnení, vývoji plodu a tak.
Nerozumiem, čo dnešným mladým dievčatám bráni pozháňať si seriózne informácie predtým, ako je neskoro.

Na druhej strane - tiež nerozumiem, prečo je nutné pýtajúce sa pre ich nevedomosť vysmievať. Nikto nevie všetko, navyše som minule počula peknú vetu: aj hlúposť je boží dar Úsmev Mrkám.

eva m, Ne, 26. 08. 2012 - 16:08

Aby som bola spravodliva, ani ja som v mladosti nebola velmi zrela, tiez som vela veci nevedela, u nas doma sa debaty tymto smerom neviedli - "ani mne nikto nic nepocvedal a som tu"..., s kamaratkami sme sice debatovali, ale kazda vedela take iste malo ako ja. Knizky som citala tajne, po vankusom... a tak aj vyzeral moj pohlad na tieto temy. Zial...
Ale dnes je ooovela otvorenejsia atmosfera, vela informacii kde len clovek chce. A aj tvrdsie postoje. Mozno preto to zosmiesnovanie. Svoje spravi aj anonymita.
Priznam otvorene, mna to irituje. Radsej si klepnem po prstoch, lebo keby som sa mala vyjadrit, bola by som ustipacna. A "fascinuje" ma ta naivita, to poviem uprimne.
Eva Slnko

georgina, Ne, 26. 08. 2012 - 16:19

Aké sprostosti vedia natrepať kamarátky teenagerky si veľmi dobre pamätám. Pre mňa to bol impulz na overovanie si.
U mnohých dievčat takáto potreba nie je, to vcelku chápem. Naivita tiež patrí k pubertálnemu veku.
Toto neriešim.

Pri dospelých ženách ma to však prekvapuje.
Ja viem, môj problém...

eva m, Ne, 26. 08. 2012 - 17:20

suhlas, Anka, aj ja to u mladuckych dievcat beriem ako sucast veku, dozrievania. A tu vidim veeelmi dolezitu ulohu mamy, ktora moze zasadne pomoct, podporit, vysvetlit, objasnit (pokial sama vie, vsakano...). Namiesto toho sa vsak mnohe mamy tvaria, ze sexualita u ich dospievajucich deti "neexistuje", "na taketo veci maju cas" atd.
a su v soku, ked zistia, ze "dcera sexuje".
Eva Slnko

sanikri, Ne, 26. 08. 2012 - 22:09

Pisete mi z duse, velmi velakrat si tu citam a citim potrebu reagovat na tie ustipacne a ironicke poznamky, ktore sa tu objavuju. Ale vzdy si poviem, ze si tu nova, tak cus, tie "sluzobne starsie " to asi vedia lepsie, alebo co :( Kazdy sme nejaky, niekto je infantilny este aj v 35-ke, preto ho este netreba odsudzovat. Dnesnej mladezi sa podsuva vsetko na zlatom podnose, nic pre danu vec nemusia spravit, tak je im samozrejme ovela lahsie hodit sem otazku , akoby si mali vsetky informacie pracne hladat.

georgina, Ne, 26. 08. 2012 - 22:31

A tak internet toto veľmi uľahčuje - je jednoduchšie na nejakom diskusnom fóre anonymne tresnúť do pléna trebárs aj blbosť, ako stráviť možno aj päť minút svojho života googlením.

K infantilnosti v dospelom veku - mám (možno pre niekoho divnú) zásadu: "Ak sa niekto chce silou-mocou správať ako trojročné decko, nech sa páči. Ale ja mu nemusím asistovať."
K dospelým sa proste správam ako k dospelým. Dosť často sa im to nepáči, ale to je ich problém.

brambram, Ne, 26. 08. 2012 - 22:40

"Ak sa niekto chce silou-mocou správať ako trojročné decko, nech sa páči. Ale ja mu nemusím asistovať." Áno Áno Áno velmi dobra veta. asi ju zaradim do svojho repertoara Úsmev

georgina, Ne, 26. 08. 2012 - 22:38

Sanikri, a smelo píš, nikto ti hlavu neodhryzne Úsmev Mrkám Pohoda.

fidorka, Ne, 26. 08. 2012 - 16:24

Anka,z duse mi hovoris Áno ,uz som zacinala uvazovat,ze tu napisem nieco podobne.

georgina, Ne, 26. 08. 2012 - 17:38

Fidorka, celý minulý rok som sa snažila túto situáciu riešiť posielaním mailov "asi tehotným". Efekt bol mizivý.
Tak teraz skúšam iný spôsob. Možno to bude na niečo dobré.

SYLVUSH, Ne, 26. 08. 2012 - 17:18

Tiež som si požičiavala knižky a čítala "pod vankúšom" na tajňáša, aby sa to mamina, ani ocino nedozvedeli. Keď som dcérke kúpila v siedmych rokoch encyklopédiu o pohlavnom živote pre 6-11 ročné deti môj otec sa so mnou nebavil asi dva týždne, že si kazím dieťa a pritom túto knižočku písali odborníci a lekári spolu s pedagógmi a psychológmi /mimochodom veľmi vydarené dielko/. Ešte aj teraz ma udiví, keď mi 37 ročná kamarátka tvrdí, že počas menštruácie odchádza "zlá" krv a preto nemám nosiť tampóny. Dokonca ani nevedela, že počas menštruácie sa oddeľuje od maternice stielka, ktorá by slúžila budúcemu bábätku ako vyživovacia placenta. Hlavná vec, že vie na FB hádzať fotky, kde je aj moja maličkosť a moje deti, ktoré tam ja mať nechcem a jej to je tri. Ale to som už odbočila. Je to veľmi divné, keď v dnešnej dobe informatizácie obyvateľstva nemajú ľudia ani základné info o svojom vlastnom tele. Nereagujem na také otázky akými sú: "Som v tom?", "Som tehotná." Ktovie, či sa na tom nebavia aj nejaké deti, lebo aby 22 ročné dievča písalo takýmto spôsobom sa mi celkom nezdá, neviem to posúdiť, moja dcéra má 22, tak snáď iba z jej pohľadu, ona sa na tom smiala, či je dievča kompletné, takže ... Ja nikoho neodsudzuje, pre niekoho je obrovský problém obyčajná nádcha a pre niekoho nie je problém ani keď nedokáže otehotnieť 10 rokov, že geo? No problém to je, ale dalo sa s tým žiť Mrkám
Ja som tu tiež napísala na seba a MM intímne veci, ktoré nevie nikto, ale nemala som sa s kým so svojím smútkom, sklamaním a hnevom podeliť, tak som sa zverila anonymne vám.
A ako má moja mamina jednu obľúbenú vetu:"Pán Boh mmá všelijakých pomocníčkov." Tak sa aj ja k týmto "problémom" a ľuďom správam, pomyslím si svoje a nereagujem. Každý sme nejaký. Bozkávam

georgina, Ne, 26. 08. 2012 - 17:43

Sylvush, chápem tú nedočkavosť. Chápem aj túžbu vedieť čím skôr výsledok.
Nechápem, že tie dievčinky nechápu, že tlačením na pílu všetko len zhoršujú.

Dodatočne viem, že spôsob a časy, ako a kedy k nám prišli naše deti, boli presne také, ako sme my aj ony potrebovali.
Hej, mne sa to kecá, keď už som si tým prešla Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Mrkám.

Ale inšiô som hlavne chcela.
Kamilka zakladala tieto stránky s úmyslom ženám pomáhať. Prešlo viac ako šesť rokov a nič sa na tom nezmenilo. NM je tu stále na to, aby v prvom rade pomáhala. Každý robí, ako vie, ale naozaj som presvedčená, že posmech a výsmech nepomôžu asi nikomu.

aramana, Ne, 26. 08. 2012 - 20:10

Počkáááájjj.....
Ako ty vieš čo kto píše ironicky a čo myslí skutočne vážne? hm?
Čo ak som blbá a myslím to skutočne vážne a tebe sa to zdá ako irónia alebo nemiestna poznámka...hm? Úsmev
Veď predsa keď je niekto tak "neviemakohonazvať" že nevie že po pár hodinách nemôže byť tehotný, môže byť druhý "neviemakohonazvať" ktorý tiež môže podobným primitívnym spôsobom aj odpovedať....hm?
...no neviem či sa z tohoto vysomáriš ale Úsmev ak nie, potom medzi písmenkami je to napísané Úsmev

georgina, Ne, 26. 08. 2012 - 20:16

Ale vysomárim.
Vieš, nikdy som ťa nevidela, nikdy som s tebou kávu nepila, dokonca som nikdy od teba neprečítala ani písmenko, takže logicky nemám šajnu, čo asi myslíš ironicky a čo nie Úsmev Mrkám Pohoda .

aramana, Ne, 26. 08. 2012 - 20:50

Tlieskam Tlieskam Tlieskam smejeeem Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe ...presneee toto som mala na mysli :)

mnnaaauuu, Ne, 26. 08. 2012 - 21:02

Áno Áno Áno Áno
Pozrela som na najnovšie príspevky, reku, aké problémy zas majú dievčatá,a ked som videla autora, trikrát som si oči pošúchala, či vidím dobre Mrkám Mrkám Mrkám Mrkám Mrkám Mrkám

Podľa mňa je za niekotrými príspevkami iba "žart", nuda cez prázdniny, ale zas v niektorých jasne vidieť neinformovanosť dievčat. Čo mňa strašne zaráža, kedže v dnešnej dobe sa dá zohnať toooooooooolko informácií, toľko obrázkov! Ujo google odpovie takmer na všetko. Ja si tiež pamatám na knihu "SOm správne dievča?" Alebo "DOspievajúcim dievčatám", ktoré som si s červenými lícami v knižnmici požičiala a čítala v noci, ked som mala spať... ale dozvedela som sa to, čo som potrebovala. Aj dnes, googlim dennodenne, čokolvek, čo ma zaujme, prečítam...
Tri dierky, dobrý príklad Veľký úsmev tiež sme sa akosi domotali k tejto téme s kamarátkou, a za to, že mám tri dierky, ma normálne vysmiala vôbec mi neuverila... čo už... Slnko Slnko

Súhlasím aj s tým, ak niečo neviem, tak neodpovedám, a už vôbec nie ironicky. Nepomôže to ani mne, ani zakladateľke otázky Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko

georgina, Ne, 26. 08. 2012 - 21:41

Radka, nemyslím si, že konkrétne v tejto rubrike si niekto robieva žarty.
Aj keď vylúčiť sa to, samozrejme, nedá.

K tvojej poslednej vete Áno Áno Áno

Ariesa, Ne, 26. 08. 2012 - 21:43

nooo s tou informovanostou ... aj na mna, s bruskom, par uprimnych dusi zareagovalo: co? v tejto dobe? Prekvapenie slobodna? tehotna? co ste si nedavali pozor?

a pritom to boli prave informacie, skusenosti, smutne udalosti, kvoli ktorym som po roku antikoncepciu vysadila a 2 dalsie roky dokazala normalne fungovat, az kym sa prestalo darit Chichocem sa ci naopak!? zadarilo sa priam vyborne! Slnko Objímam

Ariesa, Ne, 26. 08. 2012 - 21:48

a ... geo pekne si to, od A po Zet, radosti, smutky, velke oci ... i mala dusicka. Áno

georgina, Ne, 26. 08. 2012 - 22:16

Som si takmer istá, že oboma stavmi (teda aj nadšeným netrpezlivým očakávaním, či áno, aj zdeseným tŕpnutím, či nie) si prešla aspoň raz v živote drvivá väčšina žien.
Dokola sa tu píše o empatii, tak si myslím, že tu by sa jej hodilo hodne.

aramana, Ne, 26. 08. 2012 - 21:48

..aaa nedávno sa mi dostalo pod oko prefotené z novín...pár čakal myslím že 7 rokov na dieťa a keď už to išli riešiť, pýtali sa ich ako často súložia a oni sa udivene kukli že to čo je? To sa musí? Úsmev Myslím že to v Nemecku bolo....nepamätám presne Úsmev

georgina, Ne, 26. 08. 2012 - 22:17

Hej, aj ku mne sa táto správa dostala.
Ďalšia pekná hláška, ktorú sa učím mať stále na pamäti: Pánbožko nás má všetkých rád.

sobik.p, Po, 27. 08. 2012 - 16:51

Preco je v dnesnej dobe taka neinformovanost? Ked som chodila na strednu, a to nebolo az tak davno, mam 27 rokov, mali sme tusim v prvaku taku prednasku, kde nam pani porozpravala vsetko o menstruacii atd, dostali sme balicky s vlozkami, kalendarmi, vysvetlovala, ako si mame cyklus zapisovat a dokonca v 9. na zakladke sme mali asi 2 alebo 3 hodiny sexualnu vychovu, na ktorej sme mohli anonymne napisat na papier otazky...to uz v dnesnej dobe taketo nieco neexistuje? Nas si tiez rodicia nezavolali a nepovedali nam ako co chodi, ale aspon nam kupili Knihu pohlavneho zivota, ja som dostala jednu a segra druhu, kazda pre svoju vekovu kategoriu...mne pride divne,a prosim, neukamenujte ma za to, ze v dnesnej modernej dobe internetu, kde si mozeme vygooglit vsetko mozne, tu niekedy aj dospele zeny, napisu otazky typu...´´som tehotna?´´...

lydusha (bez overenia), Po, 27. 08. 2012 - 17:19

Ony mozno aj googlia a najdu NM kde je rubrika Som v tom a preto sa pytaju tu...Faktom ostava, ze mnohe pytajuce sa sem chodia pre podporu. Mrkám Faktom je aj to, ze sa im dostava podpory straaaasne malo. Ja radsej odporucam lekara, rozhodne je to lepsie ako strielat capiny od pasa- si, nie si, si, nie si....

púpavienka, Po, 27. 08. 2012 - 19:51

Amka, naozaj neviem či si tehotná. Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe pobavila si ma, aj ked téma nie je na smiech a vidiac autora som vedela že píšeš o inom, ale to bola prvá reakcia.
Mňa vždy pri takom čítaní napadne odpoved - a čo chceš byť tehotnou alebo nie?
Ja som nebola až tak informovaná ale tiež som si niečo potajomky prečítala a myslím že som niečo vedela a hlavne som sa riadila tým čo cítim.
Naozaj som v tu chvíľu vedela že budem mať druhú dcéru a bolo to naozaj tak, neviem to vysvetliť no zrejme nie som sama, lebo som sa už s tým stretla že mi pani povedala, hned po sexe som vedela že som tehotná.
No to je od veci a súhlasim s Ankou a neprispievam takýmto, jednoducho neviem čo a je mi to na smiech či zaplakanie a to veľakrát, lenže nie som hlúpa, aby som nevedela že tam možno je niekto kto potrebuje tu pomoc, lebo nevie čo ma robiť.
Som rada, že si načala túto tému. Slnko

georgina, Po, 27. 08. 2012 - 20:14

Ale áno, je možné, aby žena jednoducho vedela. Ale to musí byť naozaj ženou, "vyladenou" jednak na svoje vnútro, jednak na "svet mimo".
Je to asi na extra debatu o mužskom a ženskom princípe, do tejto diskusie sa mi z toho hodí len poznámka, že ak žena nazýva menzes mrchou (alebo podobnými podivnými pomenovaniami) a neprijíma svoje telo ako dokonalé také, aké je (plus ďalšie aspekty), tak na potvrdenie tehotenstva bude vždy potrebovať tehotenské testy a gynekológa.

Ariesa, Po, 27. 08. 2012 - 22:08

tu moju volam mrcha, s laskou predsa a so vsetkymi zmenami, ktore so sebou prnasa. a tiez su veci, ktore viem(aj to spominane - cakam chlapca, aj ked doktorka tvrdila nieco ine Úsmev ), alebo sa ucim prijat veci, ktore neviem. asi podobne, ako s bosorkou. pre niekoho priam carovne, mile pomenovanie, pre niekoho zahanbujuce. a kopa inych prikladov. Úsmev

georgina, Po, 27. 08. 2012 - 22:33

Slová majú svoje vibrácie a keď povieš slovo mrcha, tá negatívna energia tam proste je.

púpavienka, Ut, 28. 08. 2012 - 07:03

Geo nemusí byť, ak to naozaj hovorí inač. Vieš ja volám svoju mačku škarediačka,ale s takou láskou, že ona je úplne happy aké má krásne meno, naozaj bola veľmi škaredé mačiatko, lenže vieš ako sa hovorí, také je škaredé až je veľmi pekné.
Toto nie je z mojej hlavy, ale ked som videla dokument o Dobšinskom a on svojho postihnutého syna volal mrzáčik a vysvetlil to tak, že ak mu to niekto iný povie aj zo zloby tak jeho mrzáčik si spomenie na svojho tatka a bude šťastný a naozaj je v tom niečo. Tlieskam

georgina, Ut, 28. 08. 2012 - 07:38

Nesúhlasím. Tomuto sa prakticky celý profesionálny život venuje japonský vedec Dr. Masaru Emoto a jeho dôkazy sú viac ako presvedčivé.
(Ideme od témy.)

eva m, Ut, 28. 08. 2012 - 09:15

Anka,
dobra tema na debatu, budem rada, ak sa do nej pustis Úsmev
Eva Slnko

Ariesa, Ut, 28. 08. 2012 - 11:23

od temy Mrkám
ja som tiez pozerala presvedcive pokusy na zivych organizmoch, na rastlinach. napriek tomu, ze krystal vzniknuty pri heavy metale nepokladaju za "krasny", tak rastliny pri heavy metale prospievali rovnako dobre ako pri vaznej hudbe, pri hovorenom neznom slove prosperovali rovnako dobre ako pri nadavani, dokonca i pri ziapani nadavok na rastliny, sa im velmi dobre darilo. biednejsie vyzerali tie rastlinky, ktore mali ticho a boli polievane zavlaz. systemom.
vysvetlujem si to podobne, ako niekedy vidno, ze dieta robi neplechu z nedostatku pozornosti a radsej zlizne "prednasku" ako ignoraciu.

odpoved som pisala 2 hodiny, popri praci, teraz mam volnejsie, googlim, akurat tych vyskumov je milion a rovnako milion zaverov. pri niektorych je zmena aj pri hudobnom style, pri inych nie. asi zalezi od vkusu rastliniek, vyzera to na plantaze osobnosti, jedny spolupracuju, ine nie Úsmev Veľký úsmev

georgina, Ut, 28. 08. 2012 - 11:29

Ľudské telo obsahuje 70% vody. Práve vplyv slov na vodu Dr. Masaru Emoto skúmal. Nie na rastliny. Okrem toho, ľudia sú iné organizmy ako rastliny.
Nič, je to na dlho a navyše naozaj na extra debatu, možno sa k tomu dostanem behom pár dní Úsmev Mrkám.

Polárka (bez overenia), Ut, 28. 08. 2012 - 14:08

Off topic :
Každé slovo má svoj charakteristický náboj, a je jedno ako sa povedia, o tomto tu bola kedysi mikrodebata s Elin. O rastlinách viem mimo iného aj toľko, že prospievajú a prečisťujú územia poškodené jadrovým/atómovým výbuchom (čo je správne jadrový či atómový?).
Čo sa týka menštruácie, alebo akceptácie ženstva - zdá sa mi, že mnoho žien prestáva byť ženami, a svoje ženstvo vnímajú, ako nežiadúce, alebo aspoň obmedzujúce. Čomu sa dá rozumieť, ak sa chce žena adaptovať na prostredie čisto patriarchálne. Menštruácia vôbec nemusí byť obmedzujúca, ak žena tento čas využije na rozvoj samej seba. Každopádne ak mám čokoľvek rada nemám k tomu pejoratívny prívlastok (i keď treba rozlišovať pejoratívny nádych a suché konštatovanie bez emocionálneho náboja)
Ale k tej energii slov - aj doma sa dá spraviť pokus s varenou ryžou. Treba ju dať do dvoch nádobiek, prekryť, na každú nádobu dať nápis (láska/nenávisť), jednu vítať s láskou, a druhej nadávať....

Ale teraz k téme : Už som sa zľakla, že si tehotná Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe

georgina, Ut, 28. 08. 2012 - 14:18

A tak úplne vylúčiť sa to nedá Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Mrkám Pohoda

Polárka (bez overenia), Ut, 28. 08. 2012 - 15:48

to je pravda Mrkám

Teki, Ut, 28. 08. 2012 - 17:44

Strana 107,učebnica prírodopisu,siedma trieda ZŠ,obrázok pohlavných ústrojov ženy a muža,to bola jediná literatúra dostupná v mojom veku ohľadom tejto tematiky.Až na strednej zdravotnej,na ktorú som išla viac menej aj kvôli hladu po informáciách tohto typu,som až tak zistila pravdu o troch dierkach pri nácviku cievkovania na plastovom modeli.Ten obrázok bol totiž v prírodopise iba z profilu.
Dodnes však nezabudnem na strach v očiach spolužiačky,asi piata trieda,netuším,keď mi so slzami v očiach povedala,že asi zomiera,lebo jej rastú vlasy v nohavičkách.Vedeli sme,že kebyže má rakovinu,tak to jej vlasy vypadnú,ale jej rástli!!takže to musí umrieť.A opýtať sa niekoho sme sa báli.

Na túto tému by bolo najlepšie,keby si autorka z príspevkov ktoré dostane vybrala jednu sympatickú odpoveď a autorke napísala súkromne email-s prosbou o podrobnejšie info,niekomu vyhovuje Geo,niekomu Lydush.

PS:Nejdú mi smailíky,pomoc??

georgina, Ut, 28. 08. 2012 - 17:54

Presne - des pre neinformovanosť.
A úplne zbytočne.

(PS: Kľud, občas to blbne, skús stlačiť F5.)

Teki, Ut, 28. 08. 2012 - 18:02

Možno preto,že sa pripájam z mt,zajtra snáď pôjdu,budem už na pevnej linke.Ďakujem.Super téma!

Teki, St, 29. 08. 2012 - 23:15

Pre Polárku-a čo potom s tou ryžou?Že treba dať kvetom lásku,aby kvitli,to viem,ale nechápem zmysel toho pokusu?
Smejkovia nejdú,neva,ono sa to poddá..

Polárka (bez overenia), Št, 30. 08. 2012 - 10:40

Ryža ku ktorej sa človek chová láskavo fermentuje. Ryža ku ktorej sa človek chová neprívetivo splesnivie. Pokus uvádza Bärbel Mohr vo svojej knihe Deti svetla Úsmev Mrkám

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama