reklama

Skrytá diskriminácia

Pridal/a georgina dňa 29. 09. 2010 - 13:05

reklama

Skrytá diskriminácia pri prijímaní do zamestnania je asi najväčší problém na pracovnom trhu.
Samozrejme, z pohľadu ľudí, ktorí chcú pracovať, ale nemajú kde - veď ono sa už nejaký (právne neprestrielný) dôvod nájde, prečo ich zamestnávateľ nemôže prijať...
Zamestnávatelia teda nemajú žiadny problém. Majú predsa presne takých zamestnancov, akých chcú - len bielych, len mladých, len zdravých, len bezdetných, len bez vlastného názoru... atď.

http://spravy.pravda.sk/romskym-sestram-nepomohla-k-praci-ani-vysoka-sk…


reklama

reklama

linda999, St, 29. 09. 2010 - 13:14

Názor z diskusie pod clankom...

"Presne tak.V živote som nečítala nejaký článok o dvoch sestrách alebo kamoškách vyštudovaných a momentálne bez práce napr. z dediny.. kolko majú smoly v tom že sú ,,dochádzajúce alebo podobne a trápi to niekoho?Preberá sa to v médiach?Alebo ked dve romky vyštudujú mal by byť každý v pozore?"

georgina, St, 29. 09. 2010 - 13:29

Nuž, pozitívna diskriminácia je podľa mňa tiež záležitosť na hlavu postavená - takže nad dvoma vyštudovanými rómkami netreba stáť v úžase a v pozore.

Ideálne by bolo, keby sa pri prijímaní do zamestnania nebrala do úvahy rasa, národnosť, vek, pohlavie, výzor, viera, politická príslušnosť... atď. - ale len a len odborná spôsobilosť.
Presne tak, ako je to zakotvené v našej ústave.
No, ale veď papier toho veľa znesie...

lydusha (bez overenia), St, 29. 09. 2010 - 13:17

Podobne som videla na vlastne oci.
Kedysi ma z UP poslali na pohovor ku notarovi za asistentku.
Boli sme tam dve, ja a mlada ciganka, kocka, so skolou a vzdelanim, ktore som ja nemala.
Notar ma zavolal dnu a zacal vyzvedat co viem a tak. Ja ze neviem strojopis. On ma zacal presviedcat ze urcite troska vieeeem. Ja : nie neviem, ale ta baba za mnou ma skolu.
Kukol na mna: Podla vas mam zamestnat ciganku????

Co dodat.
Blbi lidi taky lidi

georgina, St, 29. 09. 2010 - 13:30

Lyduška, a čo si pánovi notárovi na to povedala?

linda999, St, 29. 09. 2010 - 13:22

je to nefer. Rovnako ako diskriminacia mladych matiek/tych co mozu byt este len matkami/peknych/skaredych/po 40-tke/50-tke...ojojooooj....
Co s tym?

georgina, St, 29. 09. 2010 - 13:32

Čo s tým?
Dobrá otázka...

Podľa mňa - nebrať to ako samozrejmosť, ako normálnu vec. Ozvať sa. Aj keď sa trebárs kvôli tomu človek dostane do úlohy dona Quijotta...

loulou, St, 29. 09. 2010 - 14:03

Podľa mňa sa na to pozeráte jednostranne. Ja vidím druhú stranu mince: ako zamestnávateľovi mi je jedno, či je uchádzač biely, čierny, či má malé deti (v prípade že nejde o prácu na 12-tky), zaujíma ma v prvom rade schopnosť vykonávať svoju prácu, loajalita, a chuť učiť sa. Nájdite mi takého.

S dochádzaním: je to problém a ja to hovorím dopredu už na pohovore, pretože sa mi za tú krátku prax stalo už 4 x (vo všetkých prípadoch), že pre uchádzača problém s dochádzaním nebol žiadny, sľuboval, ako si to zariadi, a prax bola taká, že po dvoch mesiacoch mi začali klásť podmienky, že chcú odvozy, že oni takto nič nezarobia, lebo veľa precestujú atď. Každý jeden bol oboznámený s výškou platu a upozornený, nech si to dobre zráta, či sa mu oplatí dochádzať.

S rasovou diskrimináciou: neexistuje všade. Bohužiaľ, raz mi jeden Róm bez vzdelania len s trojročnou praxou "zadrel", že chce plat 1 000 Eur na pozíciu kuchára (šéfkuchári v najvychytenejších podnikoch zarábajú porovnateľne), a druhá pani, ktorej som chcela dať šancu, takisto Rómka, sa na mňa v deň nástupu vykašľala. Ani len telefón mi nezdvihla.
Takže tak. Nesúdim, príležitosti dávam, len či sa ich dotyční využívajú, je na zváženie...

Polárka (bez overenia), St, 29. 09. 2010 - 14:07

Ak prejde novy zakon od januara sa hlasim do prace Váľam sa od smiechu po podlahe
Ako uplatok pouzijem vlastnorucne kreslenu mandalku Chichocem sa uuups, ale uplatky sa nedavaju verejne, vsak Váľam sa od smiechu po podlahe ? Tak nic nebude Veľký úsmev

Zartujem, dnes mam jasavy den Váľam sa od smiechu po podlahe Zlomené srdce

loulou, St, 29. 09. 2010 - 15:17

Mrkám Jasaj, pošli aj mne kúsok z tej nálady, ja som dnes na bode mrazu Mlčím

Polárka (bez overenia), St, 29. 09. 2010 - 15:35

Posli adresu, uvidime co sa s tym da robit Úsmev Slnko

georgina, St, 29. 09. 2010 - 14:08

...zaujíma ma v prvom rade schopnosť vykonávať svoju prácu, loajalita, a chuť učiť sa. Nájdite mi takého...

Loulou, ale sú aj takí, sú... Len je ich málo - to je pravda. Podľa tejto stránky http://revoluce.peoplecomm.cz/ len dvaja z desiatich. Je tam napísané aj to, kde je problém...

loulou, St, 29. 09. 2010 - 15:16

Ja viem že sú. Pár ich už mám. Ale potrebujem ešte tak 5 a budem spokojná. Obávam sa, že som vyčerpala všetkých schopných, aspoň posledný štvrťrok to tak vyzerá Váľam sa od smiechu po podlahe

Maka, St, 29. 09. 2010 - 17:24

úplne s tebou súhlasím. Tiež mám skúsenosti z práce, kde sme mali 5 kolegov rómov. Prvý týždeň robili, druhý už pýtali zálohu, keď ju dostali tak 3 dni neprišli do práce - ospravedlnenka??? čo to je? dali im absenciu, zavolali inšpektorát práce, že ich diskriminujeme. Kontrola si pozrela dochádzku a jasne im povedala, že má s nimi zamestnávateľ božskú trpezlivosť, že ich pre závažné porušenie pracovnej disciplíny nevyrazil na mieste (pracovali totiž na úseku chovu mláďať, a tým že neprišli do práce a nespustili kŕmnu linku tak došlo k škodám). Im to bolo jedno.
Odišli že oni v "takých podmienkách robiť nebudú" O 25 dní sa vlámali do firmy a vykradli, čo im prišlo pod ruku. Dnes majú "pracovné miesta" za mrežami.
Zamestnávateľ povedal " veď aj biely, kradnú a zabíjajú, tak ich nesúdil" Zobral iných troch, dokonca za spolupráce úradu práce - ten mu robil pohovory na výberovom konaní......vydržali robiť do prvej zálohy...a potom jednoducho zabudli kde je firma.

Čo sa týka článku.... tak je písaný jednostranne. Pretože sťažovať sa že si neviem nájsť prácu v regióne s najvyššou nezamestnanosťou, a zvaľovať to na diskrimináciu, je dosť zavádzajúce. Ak by si hľadali prácu v Blave, alebo iných väčších mestách, poprípade v zahraničí a nenašli by nič, tak to už by bolo na zváženie.
Je veľa vysokoškolsky vyštudovaných ľudí, ktorí si nevedia nájsť prácu, tí sú tiež diskriminovaní?

Ariesa, St, 29. 09. 2010 - 17:37

suhlasim, vysoka nezamestnanost/diskriminacia aj mne udrelo do oci. moji spoluziaci zo vsetkych regionov, aj z blavy a vsetkch moznych zamerani od ucitelov, prekladatelov, architektov, stavbarov (viacmenej kriza obisla ITckarov) odchadzaju pracovat v odbore do zahranicia alebo hladaju doma ine prac. zaradenie, aj zaradenie menej ohodnotene kde nepotrebuju svoju kvalifikaciu. uzivit sa treba ... alebo mozu cakat zapisani na urade prace a trvat na takej praci aku vystudovali.

flexibilita. ochota. skusenosti. toto je to, co od vas na pohovoroch chcu.

georgina, St, 29. 09. 2010 - 20:12

Maka, možno je ten článok napísaný jednostranne. Možno by si tie sestry našli prácu inde.
Možno.

Faktom však je, že mnohí ľudia (absolventi, dôchodci, matky s deťmi, telesne postihnutí, rómovia... atď. atď.) sú na Slovensku pri prijímaní do zamestnania diskriminovaní. Niekde si už dokonca ani nedávajú prácu so skrývaním diskriminácie.

sofhia, St, 29. 09. 2010 - 15:33

napis kde si, a koho potrebujes, poznam par schopnych ludi, okresy MY, NM, GA, BA Hambím sa

loulou, St, 29. 09. 2010 - 19:58

nutne potrebujem dobreho kuchara, okres BS Úsmev a potom prevadzkara a sikovnych casnikov. Platim oficialne, nie "na cierno", tringelty su velmi pekne, platy takisto. Ale treba robit. Dobre, a vela. Ja viem, chcela by som toho Mrkám ooo a este som zabudla, potrebujem uctovnicku Úsmev

Polárka (bez overenia), St, 29. 09. 2010 - 21:36

Mozem odovzdat ponuku Marekovi Úsmev ?

loulou, St, 29. 09. 2010 - 21:53

mám. tej sa potrebujem pre zmenu zbaviť Veľký úsmev nevezmete niekto? Vyplazený jazyk

Maka, St, 29. 09. 2010 - 21:55

noooo to je celkom dobrá ponuka... čo prihodíš ku šéfke ak ti dohodím účtovníčku? Vyplazený jazyk

loulou, St, 29. 09. 2010 - 22:20

k šéfke prikladám odbojného kuchára, ktorý síce až tak dobre nevarí, ale zato ústa mu melú ako o závod. No nekúp to Veľký úsmev

linda999, Po, 04. 10. 2010 - 14:16

Tož kuchári sú kategória sama osebe Chichocem sa
Veľa šťastia Slnko

lydusha (bez overenia), Št, 30. 09. 2010 - 16:25

Ak by si chcela do kuchyne spickoveho greckeho kuchara, skromneho, mileho, nenarocneho a aj celkom ukecaneho, jeden sa v decembri stahuje na SK Úsmev

loulou, Št, 30. 09. 2010 - 17:31

No ved som Ti hovorila: nech sa pride pozriet, rada sa s nim porozpravam. Stiavnica je nadherne miesto na zivot, len ludia tu maju problem so zamestnanim. Paradoxne, ked hladam pracovnikov, nikoho tu zrazu niet Veľký úsmev

lydusha (bez overenia), Št, 30. 09. 2010 - 19:40

Prideme,aj Lucia sa uz velmi tesi, som ju uplne nablaznila, xixi.
Mne to niekedy inac pripada ako ciste Kocurkovo. Ponukas pracu, peniaze a NIC. Neni toho Arona co by prisiel makat. To ako ked sme prerabali byt a zhanali instalatera....skor zozenes desat manazerov ako jedneho poctiveho remeselnika.

apple, St, 29. 09. 2010 - 17:40

tak som zvedavá ako pochodím v piatok, dnes mi oficiálne skončila materská, tak s bruškom klušem na ÚP Prekvapenie Kvietok

georgina, St, 29. 09. 2010 - 20:57

Apple, držím palce Úsmev Slnko Slnko Slnko.

apple, Pi, 01. 10. 2010 - 11:23

ďakujem vámBozkávam Zlomené srdce , tak povedali mi, že momentálne nemajú pre mňa prácu, že si musím hľadať sama, našťastie mám nejaké "fušky", v pondelok ma čaká sociálka a zdravotná poisťovňa, a rozposielanie životopisov Hambím sa Kvietok

linda999, Pi, 01. 10. 2010 - 15:13

Bolo by zaujimave zalozit temu : Komu UP nasiel pracu?
Lebo nikoho takeho nepoznam, vsetci sme museli byt sikovni sami Úsmev
Prajem ti vsetko dobre Zlomené srdce

aretta, Pi, 01. 10. 2010 - 15:33

No tak podľa mojich skúseností ťa tam vedia akurát tak pourážať. Teda aspoň ja som sa tam dozvedela aká som neschopná a lenivá.

dvojcata a ja, So, 02. 10. 2010 - 12:28

na mna jedna rovno navrieskala, ze oni tu nie su od toho aby mi hladali pracu. Tak som jej len zapriala pekny den na teplom miestecku

magic, St, 29. 09. 2010 - 18:18

niekdy je to tazke niekoho prijat, resp. sam potencionalneho zamestnavatela donuti nechciet ho. hlavne ked prestreli svoje moznosti. aj chut by mal, aj ochotu ucit sa, aj jazyky vie,... . ale hlasi sa na poziciu uctovnika, pritom ma len trojmesacny uctovny rychlokurz a jeho prax pozostava z 15 rokov opatrovnictva v rakusku, nemecku a anglicku. a teraz co? no nevezmem ho. nemozem. zial potrebujem niekoho s praxou v uctovnictve, nie niekoho, kto sice bude robit s vervou, ale zakony si bude este len otukavat. a ked sa cosi vyskytne (ziaden urad vam nepcha zakony pod nos, vy si musite zistit, ktore sa vas tykaju a nastudovat), tak firma skonci s pokutou a on nezarobi skoro nic, ked mu to budem strhat z platu. a mat problemy s danovakmi napriklad len preto, ze niekto sa na nasom uctovnictve zauca do praxe, to si nemozem dovolit.
aj by sme mu sancu dali, len by sme mu museli vytvorit nejaku dalsiu pracovnu poziciu. THP napriklad. ale to zase nepotrebujeme.

georgina, St, 29. 09. 2010 - 18:48

Magic, ak je jedna z požiadaviek na prijatie prax - tak nevidím nič podivné na tom, že záujemca bez praxe nie je prijatý.

georgina, St, 29. 09. 2010 - 19:31

http://www.instore.sk/news/diskriminacia-na-pracovisku

Na Slovensku platí antidiskriminačný zákon od roku 2004, a aj napriek tomu na slovenských pracoviskách dochádza k prípadom, ktoré narúšajú ľudskú dôstojnosť. V praxi sa často objavuje diskriminácia už pred vstupom do zamestnania. Daniela Gemerská, vedúca odboru právnej pomoci a služieb zo Slovenského národného strediska pre ľudské práva (ďalej len SNSĽP), uvádza časté diskriminačné výberové konania, preferujúce mladších pred staršími, mužov pred ženami, zdravých pred telesne postihnutými. „Zamestnávatelia pri výberových konaniach vytvárajú podmienky pre nepriamu diskrimináciu, a to tak, že zadefinujú kritériá, ktoré majú síce navonok neutrálny obsah, ale automaticky vylučujú matky s malými deťmi, starších uchádzačov, osoby s inou etnickou príslušnosťou alebo národnosťou.

Počas pracovného pomeru dochádza k situáciám, kedy samotní aktéri nepovažujú svoje správanie za diskriminačné. Veď ich prioritou je mať len tých najvýkonnejších a najlepších zamestnancov... Čo sa týka pohlavia, situácia sa nemení a ženy sú stále oveľa častejšie diskriminované ako muži. „Narastá skrytá diskriminácia z dôvodu tehotenstva a materstva, ktoré bývajú častým dôvodom na rozviazanie pracovného pomeru. Aj pri organizačných zmenách u zamestnávateľa sú medzi prvými prepúšťaní starší a ženy. Počas pracovného pomeru pretrváva diskriminácia žien v oblasti odmeňovania. Na vedúcich a riadiacich pozíciách sú prevažne muži,“ uvádza D. Gemerská. Aj Henrieta Kopolovcová z konzultačnej spoločnosti People Elements považuje za najtypickejší príklad diskriminácie v slovenských firmách najmä nerovnosť medzi pohlaviami. Zvyčajne podľa nej ide o povýšenie, odmeňovanie a o nerovnosť pri posudzovaní výkonu. Za menej viditeľné prejavy diskriminácie považuje napríklad znevýhodňovanie skupiny ľudí, ktorí si nemôžu dovoliť pracovať časovo neobmedzene. Musia sa postarať o deti alebo im to komplikuje ich osobný život.„
Podľa slov D. Gemerskej zamestnávatelia nemajú veľký záujem zamestnávať a vytvárať podmienky na prácu osobám so zdravotným postihnutím, hoci mnohokrát sú náklady na ich vytvorenie nevysoké. Významnú rolu podľa nej zohrávajú aj predsudky a podceňovanie schopností týchto osôb. Mnohí zamestnávatelia nejavia záujem ani o Rómov. V súčasnosti viacerým nahráva zlá ekonomická situácia na trhu, a preto aj ňou mnohokrát kamuflujú svoje diskriminačné správanie.

mimina, St, 29. 09. 2010 - 22:15

Ach s pohovormi som si uzila svoje. Hoci mam dva tituly - prax na urade i z doktorantskeho studia - ucenie a vyskum, jedian prax ktoru su ochotni zamestnavatelia uznat je v ich firme....... Pre niektorych zas mam privela titulov a to som ten druhy ani to zivotopisu neuvadzala a myslia si ze za mensi plat robit nepojdem. A pre dalsich som zena co o chvilu skonci na materskej. Citila som sa ako by som na cele mala napisane vrah. Ved mat 30rokov a chciet ist o par rokov na matersku je zlocin proti spolocnosti. Uz so msa uchadzala o misto v McDonalde ze budem tam rezne smazit a na pohovore na mna kukal ici som v poriadku ked taka stara a vzdelana sa tam uchadza o pracu. A to mam zit zo vzduchu? Ale podarilo sa mi zohnat nieco ine a tak teraz robim za minimalnu mzdu a som rada ze robim...

georgina, St, 29. 09. 2010 - 22:22

Myslím, Mimina, že si dokonale vystihla, o čom je tento blog...
Žiaľ...

ramzesa, St, 29. 09. 2010 - 22:56

Tiež som sa stretla s diskrimináciou. Bola som prijatá do zamestnania, zamestnávateľ nevedel, že mám deti. Končila som vysokú školu s malými detičkami a nemala som žiadnu prestávku v štúdiu, tak ich to ani nenapadlo. Keď sa to dozvedeli od osoby, ktorá im to povedala, už bol oheň na streche. To aby človek zaprel aj vlastné deti. Ale nakoniec aj dobre, že tam už nie som. Teraz mám super prácu a žiadnu diskrimináciu nepociťujem a ani deti nemusím zapierať. A je to riadny rozdiel. Ešte keď tak diskriminuje chlap alebo niekto kto deti nemá, ale ak je to žena, ktorá už má svoje deti... nepochopím duplom.

georgina, St, 29. 09. 2010 - 23:08

Ešte keď tak diskriminuje chlap alebo niekto kto deti nemá, ale ak je to žena, ktorá už má svoje deti... nepochopím duplom.

Ramzesa, toto je podľa mňa spôsobené tým, že tie ženy si tiež niečím podobným preliezli - tak prečo by to uľahčovali druhým?
Ale možno som s touto domienkou vedľa ako tá jedľa.
Teda - dúfam, že som vedľa...

magic, Pi, 01. 10. 2010 - 15:30

podla mna sa personalistky len drzia internych ustnych smernic predstavenstva firmy.

georgina, Pi, 01. 10. 2010 - 17:58

Aj to je možné....

mimina, So, 02. 10. 2010 - 10:47

Aj s touto formou diskriminacie som sa stretla. Na pohovore s asi 40 rocnou zenou (ktora ma mozno 2 deti doma) so msa dozvedela ze moja prax nie je az taky problme ved by som sa zaucila. Ale ze ked oni zoberu cloveka bez praxe a zauciaho on im potomujde za lepsim platom, za studiom alebo na matersku.....
(Viac sa neozvali.) Ako chce mi ta zena poved ze keby jej niekto ponukol za podobnu alebo rovnaku pracu viac penazi nesla by? A co mam ist studovat ked uz dva tituly mam a dalsie studium by som si musela platit a po docenture netuzim na tu este nemam dost odbornych skusenosti. A ked ma ona doma deti iny nema na to pravo?? Od zeny ma to prekvapilo viac ako od chlapa..Smútok

Core, Št, 30. 09. 2010 - 00:04

Ja som hladala pracu viac ako rok. Som normalna,inteligentna, komunikativna baba. Loajalna, pracovita som az az. A ucit sa nove veci je pre mna bonus a nie problem. Nemusela to byt ani "moja" profesia, dochadzanie - bez problemov. Byvam na Povazi - robila som v Ba, pretoze tu bol problem môj vek - 47 rokov. Cela "vyhepena" som isla pisat odpoved na ponuku - bum - vsimla som si zrazu "nenapadne" napisane :Do mladeho, dynamickeho kolektivu prijmeme....Nuz dynamicka som dost a mlada - vnutorne ano Bozkávam Uz mi islo na nervy ked nevedeli ako mi maju nenapadne povedat, ze som pre nich "vykopavka"Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe . Synator ma zas problem - malo praxe.Bol na tolkych pohovoroch, ze môze o tom napisat roman.( Sama sa cudujem ked vidim, ze kto robi pohovor - tak to aj vsak vyzera - pravidelne maju stale tie iste ponuky - je to jedno elektro a obchod) Takze optimum bude, ked sa spolu zomelieme a bude aj "mlade mäsko" aj prax.Mrkám Dnes bez znamosti velmi, velmi tazko zohnat robotu.

SYLVUSH, Št, 30. 09. 2010 - 19:28

veru silno s Tebou suhlasim, ja uz rok vypisujem a posielam denne svoje zivotopisy a motivacne listy, niektorym firmam uz aj niekolkokrat, ale smola je v tom, ze mam postihnute dieta, o ktore nie je problem postarat sa, a okrem toho mam tiez 40 rokov, tak neviem, co vlastne chcu, dlhonohu blondinku s praxou 10 rokov a neplodnu? ale aj ta zostarne, potom vymenia? hm?

georgina, Št, 30. 09. 2010 - 21:21

Core, Sylvush, keď čítam/počujem podobné príbehy ako sú vaše, stále sa vraciam v myšlienkach k ideii základného príjmu. Písala som tu o tom pred rokom a pol: http://www.nanicmama.sk/ja-zena/zakladny-prijem
Vyriešilo by to mnohé problémy dnešného sveta, vrátane diskriminácie pri zamestnávaní...

loulou, Št, 30. 09. 2010 - 22:44

fuu georgina, precitala som si ten prispevok, komentare nie, ale podla ich poctu usudzujem, ze to vzbudilo burlivu diskusiu Úsmev Ten clanok ma v podstate rovnaku ideu ako socializmus. Je velmi pekna. Vsetci budu mat vsetko, nikto nic nebude potrebovat naviac. V oboch teoriach sa vsak zabuda na jednu malu, ale velmi podstatnu vec : ludsku povahu. Je len velmi malo ludi, ktori by dokazali zit tak, ako je v clanku napisane. Velku vacsinu skor ci neskor napadne, ze by sa mohli mat predsa len trosku lepsie ako ti ostatni... a zvysok uz vsetci pozname. Cize teoria v praxi nepouzitelna. Mozno tak o 50 generacii a aj to silne pochybujem. Takze sa radsej drzme svojej pracovitosti... Uz neviem kto, tusim Churchill, raz povedal, ze demokracia nie je zdaleka dokonala, ale nikto doteraz zriadenie fungujuce lepsie pre spolocnost nevymyslel. Plne suhlasim.

georgina, Št, 30. 09. 2010 - 22:52

Loulou, protiargumenty na všetky tvoje námietky som podrobne rozobrala pred rokom a pol v tej obsiahlej diskusii. Znova sa mi ich naozaj písať nechce Úsmev Mrkám.

loulou, Pi, 01. 10. 2010 - 16:39

ok, ja si ich niekedy podrobne precitam, zamyslim sa a potom mozno otvorim novu diskusiu Úsmev

Polárka (bez overenia), So, 02. 10. 2010 - 13:48

To by vsak chcelo velke uvedomenie si ludstva, ako takeho. Ostatne myslim, ze sme v dobe, kedy tuto problematiku uz nebudeme moct prehadzovat, ako horuci zemiak dalsim generaciam. Mam pocit, ze mi sme na prahu.

Jedna z teorii hovori, ze prostredkov na znicenie chudoby mame viac, ako dost. Chcelo by to len, aby ti moviti /myslim hlavne rozne korporacie, ale aj tych co maju nadstandard/ uvolnili prostriedky k tomu, aby chudoba, a nie len ona, ale aj vojnove konflikty vymyzli z povrchu zemskeho. Ovsem to by chcelo uvedomenie si toho, ze by sme mali vsetci rovnako vela /zamerne pisem rovnako vela a nie rovnako malo/. Aby sme produkovali len tolko, kolko nam staci a nie viac. Aaaaa okrem ineho este vela inych veci - je tona dlho Váľam sa od smiechu po podlahe
Anka, nemas lahsiu temu Váľam sa od smiechu po podlahe ?

georgina, So, 02. 10. 2010 - 16:50

Jarka, tá istá odpoveď ako pre Loulou - všetko je v debate spred roka a pol. A ak náhodou nenájdeš vysvetlenie tam, tak na www.zakladnyprijem.sk ho nájdeš určite Úsmev Mrkám.

Polárka (bez overenia), So, 02. 10. 2010 - 19:38

rozumiem Úsmev

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama