reklama

Zovšeobecňovanie - prísne zakázané

Kamila , 10. 01. 2007 - 00:07

reklama

Dievčatá, už ste si asi všimli, že po každej návšteve u mojej psychologičky, som vždy o čosi múdrejšia. Možno aj vás budú moje zaujímať perličky, alebo ako by povedala Kefara idem sa zahrať na hlúpeho Jana, to jest špiritizovať o ničom a zároveň o všetkom.

Každá z vás sa už stretla so základným pravidlom partnerskej hádky. Ak má byť konflikt aspoň trochu konštruktívny platí: Prísny zákaz zovšeobecňovania. Nesmieme povedať: "Ty ma vždy rozčuľuješ!" ale napríklad: "Veľmi ma zranili tvoje slová" Veľký úsmevVeľký úsmevVeľký úsmev Keď som rozčúlená, neviem či veľmi rozmýšľam nad tým, čo vypúšťam z úst a pri tých decibeloch ..., ale teóriu by som ovládala celkom slušne.

Ja som sa však dozvedela ešte niečo iné. Vysvetlím na krásnom príklade. Ak mi môj drahý povie, "Prečo je ten hrniec od včerajšej krupice v drese a ešte aj hrnček položený tak, že nemôžem nabrať vodu do kanvice!" chce mi naozaj povedať len to, že tú vodu nemôže nabrať a to ho zlostí, a nie to, že ja som neschopná a celých trinásť rokov strávených doma, okolo jeho zadku a zadku mojich detí bolo úplne zbytočných, ako si to zovšeobecním ja. Po takomto závere vybuchnem ako sopka, deptám sa, ubližujem sebe a okoliu a nadávam na svojho drahého, ktorý je v tom skoro nevinne. Vyplazený jazyk Vôbec by neuškodilo, keby si občas zahryzol do jazyka a vyprázdnil dres sám,Veľký úsmev ale predovšetkým, ja musím zastaviť svoje masochistické sklony a musím si prestať ubližovať.

Dúfam, že môj pokus o hľadanie hlúpejšieho odo mňa bol aspoň trochu zrozumiteľný. Dievčatá aj vám sa niečo podobné stáva. Je reálne zastaviť sebazničujúcu lavínu v našich hlavách?


reklama


reklama

renka, St, 10. 01. 2007 - 15:49

U mňa zaberá,keď si predstavím,čo bude nasledovať. Čiže z neškodnej výmeny názoru sa prepracujeme k " vyťahovaniu " starých alebo nevypovedaných vecí,až po výčitky,prípadne moje slzy a mužovo nepríjemné mlčanie. On mlčí a ja sa snažím stále komunikovať a vysvetlovať ,čo som ako myslela. Ja sa potom trápim,nemôžem spávať a muž,typický škorpión, vydrží nekomunikovať aj pár dní.
Takže, keď si predstavím celý tento kolobeh a to ako to neznášam a ako ma to ubíja, tak sa mi NIEKEDY podarí NEZOVŠEOBECŇOVAŤ a viesť konštruktívnu výmenu názorov,alebo si len proste kusnem do jazyka a myslím si svoje-ešte ,že sa myšlienky nedajú čítať.Veľký úsmev

Edit, St, 10. 01. 2007 - 17:34

Ja som si prave uvedomila ,ze my si s priatelom zo zovseobecnovania uz robime zarty.Napriklad ja mu poviem ze chudnem,a budeme jest zdravo.On ma vidi ako sa obsmietam pri regale s cokoladou a povie :'nespominal niekto chudnutie a zdravu stravu?'A ja mu na to:'takze ty mi hovoris ze som tucna ako prase, obalena v sadle,skareda,a ze ma uz vobec preto nemas rad?.Fajn.Dobre'.A on povie:'presne to som mal na mysli.'A este dodam ze to si zapamatam,a mu pripomeniem,a nech pocka.Na zaver dostane po zadku a je sranda.No samozrejme to trvalo dlllllllllhy cas,az som k tomu vytvorila taky postoj.Mozno je to aj tym,ze svojmu usudku dam castokrat viac ako usudku druheho,takze niekedy veci prepocujem,ignorujem,lebo sa mi nehodia Vyplazený jazyk a nestoja za namahu zovseobecnovania.

Lenny, St, 10. 01. 2007 - 21:45

Milá Kamka, o zovšeobecňovaní z mojej strany viem veľmi veľa.
Keď mi môj niečo vyčíta,naozaj zovšeobecňujem tak, že až praští.
Naozaj, keď napr. povie, prečo nie sú utreté riady, tak ma to podvihne až pod strop, lebo som predsa urobila kopec iných vecí a môže si domyslieť, že už som :
a)už unavená
B)nestihla som
c)pre fúru iných záležitostí mi neostalo v hlave miesto pamätať ešte na riady
....atď.
A hneď som nafučaná (zatiaľ len v duchu), že čo sa tu ja narobím a on to nevidí a myslí si, že sa flákam a vyhadzuje mi na oči maličkosti, je netolerantný, nechápavý, arogantný, protivný, neznesiteľný, no skrátka je úplne hrozný a nemám ho rada.
Páči sa mi, že chodíš k psychologičke a podelíš sa s nami o jej rady. Vďaka.
Naozaj je to asi len o tom, že manžel je unavený a prekáža mu napr., že niečo potrebuje práve z tých neutretých riadov a vyletí mu z úst niečo popri vyťahovaní z kopy. A mne možno vyletí, že nech si utrie, že z neho neubudne, že je lenivý atď.
Tak je t: keby sme sa vedeli ovládať a hlavne nebrať všetko ako útok na vlastnú osobu, ako by sa nám ľahšie žiloVeľký úsmev

Zuzana, St, 10. 01. 2007 - 21:48

Lenny,
ovladat sa musia obaja a ak sa aj vybuchne...ja som baran a viem o com hovorim...moja polovicka je trpezlivy strelec...tak si to vysvetlime a aj prizname chybu a ak by sme nahodou zabudli, nasi dedici...synovia...nam to vzdy patricne pripomenu!!!!
Zivot je o koliske...raz sme hore a raz dole....a hlavne sme spolu a bavime sa....Mrkám

svetlana (bez overenia), Št, 11. 01. 2007 - 09:29

Kamila, pouzivas aj vetu: Umyl by si prosim ta ten riad, co zostal v dreze ? Úsmev

Damy, ja v tom vidim tak trochu pocit vlastnej viny, ze nie sme/ste take dokonale, ako by sme chceli byt. A hlavne obavu, co ked nas ten druhy bude vidiet v zlom svetle! uz si nepamatam presne Denisin (ahoj DenisaAAA Úsmev alebo to mam sklonovat v celku?) clanok o tom, ako je rada, ze uz nema dvadsat, mozno aj toto spominala.
Ale ano spominala, spominam si .. ono to je v podstate to, ze je viac nezavislejsia od mienky druhy ludi.
Nehovorim, ze ja nikdy nevybuchnem, ale citim to podobne ako Denisa.

Kamila, este nieco. Sice to sem nepatri, ale uz som raz mala nekonecne nutkanie sa zaregistrovat (citam to tu niekedy, vsak Hrosica Úsmev, ked na nieco cakam, alebo sa mi nic nechce robit pri mojom "sedeni pri PC"). K tomu, ako do teba manzel picha, aby si pokukovala po nejakej praci a pod. V takom zmysle to myslim bolo.
Chcem len, ze on to nemusi mysliet zle. Neviem presne, ci tebe nejaky pracovny zivot nechyba vobec, alebo mas len pocit, ze mas co robit pri svojich detom. Uznavam, mas toho vela a zamotavam sa ...

My zijeme tiez v CH a z rozpravania viem, ze "rozumny" manzelia maju strach v tomto zmysle o svoje zienky. Tu je totiz ovela castejsie, ze zena zostava s detmi doma, lenze dietky vyletia a manzelovi zostane na krku povedzme 45r. rozne deprimovana zienka, kt. uz moc nikto nikde nechce, lebo nema ziadnu prax a bla-bla bla. Napisala som to velmi tvrdo, ja viem, ale presne tak to je.
My mame dietky len dve, ukoncila som teraz 5-ty rok "MD" a mozem ti povedat, ze moj muz do mna stale len kope a kope Úsmev Ale ja uz som si zvykla, chapem to. A to celkom usilovne makam, min. posledne 2r. celkom intenzivne pracujem - robim web-stranky, PC support a pod. ako zivnost. Ale ani to nestaci, moj manzel ma stale pocit, ze to musim prelozit nejakym tym rokov v poriadnej firme, lebo to su realne skusenosti, poriadny riadok do zivotopisu, ....
A nakoniec som mu za to aj vdacna, lebo ja nemam cas a ani chut mysliet na taketo veci (on mi dokonca hlada inzeraty Úsmev). A asi ani nejake velke ambicie uz nemam ... len neviem, ci ich naozaj nemam, alebo len zostali uplne otupene materinskym citom Úsmev

som sa rozpisala, len sorry, ze v zlej diskusii Plačem
a ospravedlnujem sa tym, kt. som sa dotkla a slubujem, ze sa budem krotit a budem prispievat len zriedka Úsmev))

Zuzana, Št, 11. 01. 2007 - 10:26

Svetlana,
aj ja mam doma polovicku, ktora ma dobre pozna, bola som 6 rokov na MD a potom som robila na par hodin....sme obaja programeri a ....proste som sa venovala detom, co vobec nelutujem....
Avsak asi tak 5 rokov dozadu, chalani zacali odrastat a mna robota moc ...no myslim si nielen ja, ale moja polovicka pochopila omnoho skor, co mi chyba a tak ma zacal "nakopavat"...dlho som si myslela, ze rype, az po par rokoch som pochopila a hlavne si pripustila, ze aj ked budem mat 40, mala by som robit to, kde sa naozaj realizujem.....
Takze mnohokrat nas nase polovicky nakopavaju prave preto, ze my mame okliesteny priezor vdaka starostlivosti o rodinu a deti....
Je sranda, ze sa partneri natolko poznaju, ze vedia rozmyslat za toho druheho a ....ale musi byt vzdy vhodna forma a urcite by to nemalo byt formou vycitiek....
PS:Najvacsia sranda je, ked sa porealizujme pri priprave vacsich akcii v rodine, tak mam z toho velku radost a .... asi by som mala nieoco riadit a zariadovat, lebo to je moj zivot a ....ale uz som toho nakecala dost!!!!Mrkám

svetlana (bez overenia), Št, 11. 01. 2007 - 13:00

Vies vhodna forma ... ja som si po prvom porode napr. pri poznamkach mojho manzela o mojom vyzore dost poplakala. Oni ti muzi nie su niekedy dostatocne empaticky ....
Ale kolko som sa toho naucila ! Za tych 5 rokov viem reagovat pomerne uvazene, fakt na nepoznanie. To si skor teraz utahujem z mojho manzela, ked vybuchne skor ako ja Úsmev) a to teda byvavalo opacne.

Fakt sa niekedy pytam, ci to nie je ... ani neviem, ako to nazvat. Bezcitnost, vypocitavost, .... Snad skor nie.

my sme tiez obaja programatori, teda ... ja som skoncila matiku a mozno sa aj onedlho vratim do oboru Úsmev

Kamila, Št, 11. 01. 2007 - 12:32

Ahoj Svetlana, kľudne píš častejšie. Môj drahý by bol celkom rád keby som bola doma stále, len tam zo mňa nie je veľký úžitok,ja som doma nie až tak rada. Ale štyri deti, a stavba domu majú na svedomí, že skončím v štyridsiatke asi tak ako si napísala. Netuším, čo so svojim životom urobím potom ..., ale malá ma čochvíľa rok, tak na tom ešte nič meniť nebudem. Párkrát som sa pokúšala robiť niečo z domu, manželovi všetko vadilo, lebo som zanedbávala .... Vo všetkom je pocit viny s ktorým sa chystám raz zatočiť.

Inak Svetlana, obdivujem vás všetky, čo žijete v cudzom svete.

svetlana (bez overenia), Št, 11. 01. 2007 - 12:56

Kami, to teda potom tvojho manzela asi dost nechapem, alebo som cosi prehliadla (Hrosica by vam vedela rozpravat o mojom citani mailov a elektronickeho textu celkovo :)

inak nas netreba obdivovat, velmi intenzivne sme premyslali v lete nad navratom na SK (obaja sme slovaci), aj podmienky boli velmi dobre, ale rozhodli sme sa zostat. Z pohodlnosti ? Co ja viem ... sme si nejako zvykli na vyhody tohto sveta, aj ked teda tu nepadaju pecene kurata rovno do ust Úsmev, niekedy treba maklat mozno aj viac ako na SK, tazko povedat.

A vies, ja mam take extremne nazory - napr. povazujem doslova za tryznenie odopierat manzelovi sex s manzelkou (ale to tiez patri do inej diskusie, uz naozaj netusim do kt.), ak zena citi, ze je to "bez lasky", alebo sa zena na to prave neciti, alebo .... Úsmev)
samozrejme existuju extremne situacie, kedy kazda zena povie nie, ale dufam, ze sa najde aj tu min. jedna osoba zenskeho pohlavia, kt. si po zopar rokoch manzelstva zacala uvedomovat, ze niekedy treba manzelovi pomoct svojou pritomnostou, lebo to je zivocisna potreba, ako jedenie napriklad. OK. mozno nie az tak Úsmev
mozno som len bezcitna realistka, neviem Úsmev) Ale pomaha mi to prezit!

Zuzana, Št, 11. 01. 2007 - 13:02

Svetlana,
uz na Hrosici sa mi velmi paci, ze pomenuva veci pravym menom a myslim, ze si aj Ty jedna z tych a to je podla mna, tiez jedna velka zivotna skusenost....
Mam rada veci povedane priamo , na rovinu a vsetko sa potom lahsie riesi.
Vdaka za postrehy a nazory....zasa sa mozno nieco naucimMrkám

svetlana (bez overenia), Št, 11. 01. 2007 - 14:03

Inak, ja som zas nanajvys ohladuplna a chapava v zmysle, ze si ymslim, ze by mal kazdy robit to, co uzna za vhodne (aby sme sa vratili k teme zovseobecnovaniu). Nikde nie je napisane, ze kazda zena MUSI pracovat (ako priklad), ked to nechce, nevyhovuje to jej roidne, atd. atd.
Ale mala by si to v hlave upratat tak, aby s tym vedela zit, teda bola "spokojna" . Neviem, ci to ide vzdy, fakt netusim ... Mne sa myslim dari sa vzdy nejako "prisposobovat", ono to nie je pasivne sa prisposobovanie. Skor cosi v zmysle: nechcem nic (konkretne, fixne, ...), ale za to dostanem vzdy vsetko to, co je pre man najlepsie.

Dost bolo mudrosti! Dnes treba aj trochu popracovat/poupratovat/pocvicit/ .... Úsmev))

Inak este jednu mudrost mam, ta stoji NAOZAJ za pozretie. Nepoznate flylady.com ? To je cosi, co samozrejme nedodrziavam do bodky, ale pomaha mi to udrzat sa v pokoji, ked vidim zase po miliontykrat bordel .... Úsmev
Fakt, aj ked so slovnikom, oplati sa nazriet. Da sa objednat aj maillinglist na kazdy den, prip. keby to kohosi nadchlo, tak vam poslem adresu jedenj baby, co posiela tie maily po cesky.
(uz ma tu asi zacne niekto upozornovat, ze neviem pisat do ienj diskusie, uz naozaj koncim Úsmev))

Kamila, Št, 11. 01. 2007 - 14:47

Pis kdekolvek vzdy potesi.

hrošica (bez overenia), Št, 11. 01. 2007 - 15:57

Ahoj Svetlana, kedze si uz aj flylady vytiahla, tak sa tu zacinas citi ako doma...ved tomu urob odnoz u vas, tu je dost vela neanglicky hovoriacich...Veľký úsmev

***hrošica***

svetlana (bez overenia), Št, 11. 01. 2007 - 18:31

hrosica, ako doma ... to snad nie Úsmev som dnes len vela instalovala a este tu asi budem doost dlho sediet.

ale duplikovat ciusi robotu, k comu by to bolo? Po cesky existuje tato diskusia uklizena domacnost . Urcite vas tam baby nezjedia, aj ekd som tam viac ako pol roka nebola. Ale asi maju aj dennik, nespominam si presne, tam sa daju snad precitat zaklady .. a sa pozrite, co som nasla: fly lady po slovensky.

inak na mna by bolo dnes flylady hrda Úsmev som isla robit na veceru bryndzove halusky a ked uz som mala cesto hotove, tak premyslam, preco som si dala postavit vodu a nejdem nic vyprazat Úsmev Som to cesto urobila poriadne cesnakove, majorankove, ... presne ako na zemiakove placky Úsmev tak si hovorim nevadi, budu placky (su vyborne), este dorobim rychlo nejaku polievku. Ked uz aj ta bola takmer hotova, tak ma napadlo, ze manzel si rano zelal puding, hmmm ... mlieka sme mali tak akurat na puding pre deti, ale tie ho ani nedojedli, tak aj manzelovi maly dezert zostane. nemoze byt stale vsetko dokonale, vsak ? Úsmev

Kamila, Št, 11. 01. 2007 - 22:18

Ďakujem za linky. Pre mňa je to naozaj veľmi zaujímavá téma aj to znie logicky a dokonca aj reálne, len ja tu narážam na pravidlá a tie sú vždy s rozpore s mojou osobnosťou. Ale, keď sa rozhodnem rázne zakročiť s bordelom v dome budem vedieť, kde hľadať pomoc.

svetlana (bez overenia), Pi, 12. 01. 2007 - 11:42

si myslim, ze by si si aj ty zvykla, keby si videla, kolko energie ti doda rano nalesteny drez Úsmev Musi ta veta zniet dost divno, uznavam, neuveri, kto nezazil Úsmev NAVYSE! Po case nemusis praktizovat na 100% a stale ale aj tak vies, ze nie si stratena a existuje cesta k zachrane. A niekedy stacia naozaj male veci, aby si sa citila ako tak nad vodou - vecer upratat kuchynu, ked su deti vo vani, upratat kupelnu, vsetko, co sa da urobit pod 30s, urobit hned, ... vyhadzovat zbytocnosti, .... Su to zjavne a jednoduche veci, ale nemyslim, ze je kazdeho prirodzenosou ich automaticky pouzivat, niekto si to musi precitat Úsmev

Navyse ja akakolvek som relalistka, tak ma k slzam dojimaju slova o tom, ze predovsetkym nasa rodina si zasluzi upratany byt, pohodu a poriadne jedlo, lebo to su ludia, kt. milujeme, pre kt., tu chceme byt - nie nase navstevy Úsmev Ale neviem to tak dojimavo zreprodukovat Úsmev

inak, prave dorazil jeden vytah zo starsich mailov, porozmyslam, kde to dam Úsmev

DenisaAAA, Pi, 12. 01. 2007 - 13:11

ahoj Svetlana, vitaj, teším sa, že sa pridávaš
utekám s deťmi do školy, ešte napíšem

svetlana (bez overenia), Pi, 12. 01. 2007 - 13:19

snad hlavnym cielom je moc sa nepridavat, nie ? Úsmev))) som dokonca citala aj tvoj prispevok o managemente casu Úsmev
uz len maturujem, kam vrazit tu flylady ... ale bude.

DenisaAAA, Pi, 12. 01. 2007 - 14:15

neviem, čo presne myslíš tým "moc sa nepridávať", ale ak myslíš nevysedávať nonstop x hodín za mašinou, tak súhlasím Mrkám
a keď myslíš nemonopolizovať diskusiu, tak tiež súhlasím Úsmev

flylady odporúčam ako novú diskusiu... teším, ja som už dva roky taký večný začiatočník, ale drez mám už väčšinou čistýVyplazený jazyk

svetlana (bez overenia), Pi, 12. 01. 2007 - 15:10

myslela som to prve, vies ja to mam este o to tazsie, ze som tu casto, lebo sa snazim aj pracovat a tak na to pokusenie len si kliknut mam ovela viac moznosti Úsmev
ale uz to je rozhodne lepsie ako pred 4-5r. Uz tak rok som takmer nikde pravidelne neprispievala, co sa pamatam, som an seba celkom hrda Úsmev Ale zas pisem maily, napriklad ... no niekde sa clovek zabavit musi Úsmev

Zuzana, Pi, 12. 01. 2007 - 08:01

Dakujem.....uz somsa bala, ze to budem musiet vsetko prekladat.....PrekvapenieMrkám

sweetberry, St, 23. 05. 2007 - 09:22

tak taketo situacie neznasam pride mi to ako take buzerovanie ma to az ponizuje neviem ci chapete
ked mi vravi co som nespravila az priam si ja do usi vpustim jeho vycitavy hlas....vrrrr neznasam to

Mira-Mária, St, 23. 05. 2007 - 09:46

Tak teda sorry! Baby - nepripomína vám to minulý systém? Aby som programovala takmer PäŤROČNICU a robila z toho ešte UZNESENIA ( zapisovať a dávať do euroobalovPrekvapenie ) a ešte si každú chvíľu naťahovala budík či stíham upratovacie päťminútovky( keby tu bol smailík čo si klepe na čelo tak ho použijem) a KONFERENCIE na mailíkoch Fly lady - no to je teda čistý socíkPohoda Toto naozaj vymyslel chlap, ktorému nestačí buzerovať vlastnú manželku (chudera).
Ale ako štúdia ako sa dá žena zmagoriť by to mali vyučovaťVeľký úsmev Veľký úsmev
P.S. Už viem, prečo som si tento článok nedočítala do konca už pred niekoľkými týždňami, aj užitočnejšie sa dá tráviť čas...

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama