reklama

Aj takto sa niektorí prihovoria detom...vlastnym...

Pridal/a ivet36 dňa 06. 07. 2009 - 11:34

reklama

Moj vcerajsi zazitok spred Kauflandu:
Otecko pri najnovsom type Audiny vrieska na svojho placuceho, cca 2,5 roc. synceka: POVIES ESTE SLOVO A PRISAMBOHU TA ZABIJEM! .... neslo to nepocut, pretoze po tych slovach kazdy dookola zmlkol a sledoval situaciu...ja som preistotu aj zablokovala kocik pre pripad uchytit to chlapciatko, keby ho zacal naozaj ten nepricetny otec mlatit, aj za cenu, ze by som schytala jednu sama...
iny "dialog"- davnejsi:
Mamicka nahodena v stekloch kraca 5 metrov pred placucim cca. 3 roc. dievcatkom, ktore evidentne nevladze- zrejme malá bola zvyknuta na popoludnajsi spanok a akosi sa mamicka zdrzala v meste .... POHNI TYM MALYM TUCNYM ZADKOM A KRACAJ, LEBO MA Z TEBA PORAZI....

Je mi jasne, ze obcas to prestrelime vsetci (to aby ma tu zasa poniektore netitulovali supermamou),tecu nam z deti nervy a sme nepricetny, ale povedat nieco podobne dietatu.... no neviem. Napriklad moje deti si od dvoch rokov pamataju strasne vela situacii, a na taketo by asi tiez nezabudli.


reklama

reklama

lia6, Po, 06. 07. 2009 - 12:41

Tak takéto niečo som už počula z úst niekoľkých mamičiek. Je to smutné, ale je to tak a my s tým asi ťažko niečo urobíme.Smútok Snažím sa malému vždy pekne odpovedať, alebo teda sa s ním pekne rozprávať. Určite, aj mne tečú niekedy nervy-ale takéto vyjardovanie by proste nemalo byť. Ale to vieš, je sloboda slova a tak aj niektorí rodičia sa tak ku svojím deťom správajú-bohužiaľ Potom ale nech sa nečudujú, keď ich jedného dňa počastujú takými istými slovami?! Keď príde za mojou kolegyňou syn a vrieska naňu, aby mu dala nejaké love a cigu, lebo jej vylepí...-tak ja čumím, ako puk. Neviem ako doma, ale vpráci(kolegyňa)nadáva, ako pohan, takže... Slnko

ivet36, Po, 06. 07. 2009 - 12:49

...ved to, ako sa tie deti budu spravat neskor....ivetMrkám

nielen žienka domáca, Po, 06. 07. 2009 - 13:05

Raz som zažila maminku - veľmi unavenú frustrovanú maminku - kričať na asi ročné dieťatko v situácii, kedy by som sa asi zachovala ináč. Avšak CHÁPALA som ju, chcela som jej aj ponúknuť, že si sadneme a škrečka jej nachvíľu postrážim, podľa mňa vyslovene vyzerala, že si potrebuje oddýchnuť, možno vyrozprávať sa, trocha pochopenia... Neurobila som nič; nevedela som, ako zareaguje, či ma nebude považovať za úchylnú alebo sa neurazí... a tak. Ale vždy, keď idem okolo toho miesta, tak si na ňu spomeniem. Mlčím

...asi si jednoducho viem predstaviť, čo je to byť unavený z vlastného dieťaťa na konci so silami.
Nezastávam sa, nesúhlasím s takým chovaním, zdá sa mi to smutné pre tie deti... Akurát mi je skôr ľúto tých ľudí; keď takto reagujú, asi sa necítia veľmi dobre.

Pointa? Zlyhanie je ľudské. Hlavne v tejto drsnej kríze, kedy sú ľudia podráždení, pretože sú si neni istí zajtrajškom. Možno by pomohlo byť vždy pripravený pomôcť a nie pozerať pohoršene na človeka, ktorý si určite dobre uvedomuje, že to, že sa vlastnému dieťaťu vyhráža zabitím, nie je v poriadku.

...(V tej situácii si nemala čo urobiť. To beriem. Nie je to kritika teba - Ivet)

ivet36, Po, 06. 07. 2009 - 13:28

Ja sa tiez citim velmi casto vycerpana a unavena,niekedy som tak zufala, ze si sadnem a len placem ako dazd...
Ale deti za nase vycerpanie a zlyhania predsa nemozu, ani za krizu a ani za jednu sra...u, v ktorej sme sa sami ocitli....takze taketo slova dietatu nemaju ospravedlnenie, podla mna. Keby sme nieco podobne povedali niekomu dospelemu, tak by to asi neostalo bez odpovede, ibaze dieta nam to zvlast v takom veku nevie vratit, ani reagovat. No uci sa!
ivetMrkám

magic, Po, 06. 07. 2009 - 13:08

ja som zazila, ked rodicia vykladali veci z kufra auta a ich maly syn (cca 3 roky) sa don pokusal v ramci hry vliezt, pricom mu hrozilo spadnutie. otec na neho pozrel a skrikol: co sa tam jeb...s, ty ko... maly! chces odtial jeb..t?! okamzite odtial vystrel, lebo ti dam jednu po papuli!
od uzasu nam spadli sanky do kanala. a pritom to bola taka normalna rodina, klasicky priemer. ziaden socialny pripad, ani rychlokvaseni zbohatlici. keby som nepocula, neuverim.

noemi, Po, 06. 07. 2009 - 13:22

no tak ja mám na toto strašné nervy a asi by som sa nezdržala a vynadala rodičom čo by sa do nich vošlo.A stalo sa to prednedávnom,keď jedna moja známa hovorí asi 8 ročnému synovi ktorý sa hral so psom:Rišo ty si debil!A ja na ňu:to dúfam povedala tomu psovi a nie svojmu synovi..a ak áno čo ti ten pes urobil?(ten pes sa volá Alík)
Aj mne v sobotu uleteli nervy,aj som syna okríkla,ale potom som sa mu večer ospravedlnila,lebo fakt je to len dieťa.Ale ja som niekedy z tých jeho rečí úúúplne na prášky.Kto nezežil nepochopí.Jemu ide v kuse pusa,stále stále a keď mu niečo odpoviem,musím si to pamätať,lebo na túto otázku sa určite ešte min.10*opýta a je spokojný až keď je odpoveď stále rovnaká...
Ja keď idem s malým na prechádzku a vidím niektoré tie maminy ako sa s deťúchmi vôbec nerozprávajú,tak to nechápem...som vadná ja alebo oni?to ticho to ja vôbec nepoznámVeľký úsmev ale som si zvykla,len je toho niekedy veľa

lia6, Po, 06. 07. 2009 - 13:38

Magic, až taktoPrekvapenie Prekvapenie Prekvapenie ? Teda už som počula všeličo typu:"vypadni, lebo Ťa zabijem a už sa mi neukazuj na oči". A teda oči sa mi obracali, ale totoPrekvapenie Prekvapenie Prekvapenie ???
Môj syn je tiež riadne "ukecaný", ale to mi ešte nedáva právo byť na neho taká, ako týto... Je ešte malý, potrebuje vysvetliť a učiť sa, to by som mu dávala pekný príklad. A je jedno, či som unavená-on sa na svet nepýtal-TO JA SOM TÁ, ČO HO CHCELA!!!Zlomené srdce

laura05, Po, 06. 07. 2009 - 13:52

je to smutne, ked dospeli nevedia najst urcite hranice, kam az moze dojst ich slovnik smerom k malym detom, ktore im mozno ani nerozumeju alebo je to len ich hranica bezradnosti? Neviem to posudit. Musim sa priznat, ze ked som velmi vycerpana a padam na pusu, tiez sa mi niekedy stane, ze zvysim intenzitu hlasu pri malom ked na seba stahuje TV alebo podobne akcie ale potom ma to v zlomku sekundy zamrzi. No nejedna sa nastastie o vyrazovy slovnik podobný rodicom, ktory ste hore uviedli. Je to taky trochu bezradny vykrik zufalstva alebo totalneho vycerpania. Tiez sa bojim, ze ked budem uplne sama a bude to este trochu tazsie..Ale viem, ze na detoch si svoje problemy liecit nechcem. A nechcela by som nikdy vypustit z ust to co ste popisali hore..je to smutne, ze to rodic dokaze, ale ktovie ako bol on sam rodic vychovany, aky slovnik ma zakoreneny v hlave po cely zivot.

laura05, Po, 06. 07. 2009 - 13:57

PS: Moja mamka podobne "vyberane" slova obcas pouzivala a mala dost drsne vyrazy. Je to premna aj bolo ako zly sen. Prajem si nikdy neublizit rovnako svojmu synovi. To sa radsej - ked bude spat vykricim v druhej izbe do vankusa a bude klud Úsmev. Slnko

Monina, Po, 06. 07. 2009 - 14:50

až mi prišlo zleSmútok ako sa dospelý človek môže rozprávať so svojím dieťaťom s takým slovníkom??tiež som zažila ako mama ziape po dieťati,alebo matka vyobliekaná,v štekloch ťahajúca za ruku dieťa,ktoré evidentne už nevládze chodiť po meste.nechápem také správanie sa k deťom.to dieťa si to zapamätá a vráti to aj s úrokom neskôr,keď vyrastie.alebo keď je mamička s dieťaťom v obchode,dieťa jej píli nervy s tým,že niečo chce (väčšinou sladkosť)a matka začne kričať.ja som toho názoru,že s deťmi treba komunikovať a vysvetliť im prečo nemôže mať to čo chceÚsmev viem,že na to treba mať trpezlivosťSlnko ale ako napísala lia6 : ja som tá,čo chcela dieťa!Áno a tak sa treba aj správať.
priateľ tiež často používa vulgarizmy a keďže nechcem,aby tak rozprával pred našou malou,keď sa narodí,tak ho vždy na to upozorním.musí si zvykať,že nás bude počúvať bábo,ktoré potom bude po nás opakovať,keď sa bude učiť hovoriť. dieťa sa ma vychovávať s láskou Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce

nanicotec, Po, 06. 07. 2009 - 14:51

Takýchto ľudí nevolám rodičia. Keď nemajú vzťah k deckám, tak nech si zaobstarajú kvalifikovanú opatrovateľku, ktorá im deti vychová. Alebo nech si nerobia deti, keď na to nemajú nervy. Hlavne že otecko sa pýšil novým autom a nie svojím synom...

lydusha (bez overenia), Po, 06. 07. 2009 - 20:40

....nesud, sam budes sudeny...
Vobec nikto netusi co ludia konajuci skratovo, prezivaju. Nie si v ich kozi ani ty, ani ja, ani jedna z vas...Takze podla mna, ak vidite taketo cosi a nezasiahnete, pretoze vlastna zbabelost a pycha vam nedovoli zasiahnut, nesudte a neohovarajte, nekrutte ocami, neohrnajte nosom. Po bitke je kazdy generalom.
Kazdy nech si uprace vo vlastnom hniezde.

katika2, Ut, 07. 07. 2009 - 07:48

Lydusha, múdra reč Tlieskam.

lydusha (bez overenia), Ut, 07. 07. 2009 - 08:53

díkKvietok

adus, Po, 06. 07. 2009 - 14:52

Podľa mňa je to do určitej miery aj o "všeobecnej" tolerancii takýchto slov - ktorá je podľa mňa ozaj dosť vysoká. Nielen dnes (ako sa rado pozúkazuje, že .."teraz keď máme demokraciu"..), ja si pamätám zo svojho prvého zamestnania po VŠ (´82), keď som nastúpila, mali sme riaditeľa starého pána. Dokázal dostať všetkých do takého stavu, že niektoré slabšie povahy z jeho kanclu vychádzali v slzách - ale teda bez jediného hrubého slova. Po ňom prišiel mladých chlap, niekde medzi 30-40 a ten úplne bez obalu zahlásil "do p..., to ste dobre doj.....li", súdruh inžinier". Keď som v takej situácii bola prvýkrát ja, tak som narýchlo nevedela, ako zareagovať, lebo u nás doma ešte aj "ho..o" bola SILNÁ nadávka.
No, a ešte k tým opisovaným scénam - silná káva samozrejme, ale často to nemusí ani byť v slovách, mne je zle už len keď vidím také tie vymachlené fifleny, čo za sebou ťahajú malé dieťa bez kúska citu štýlom, že ten drobec sa pomaly ani zeme nedotýka. Ja viem, môže sa ponáhľať, ale ja by som vtedy chytila žgrnca na ruky a utekala. Jednoducho, to je už z tej scény vidieť - ignorancia, nezáujem,... no skrátka grc Vyplazený jazyk

Monina, Po, 06. 07. 2009 - 15:48

adus,dnes niektorí jednoducho nemajú čas vychovávať svoje deti.aspoň mne to tak pripadá.videla som aj také,že otecko v obleku (asi podnikateľ) vybral syna z družiny zo školy a namiesto toho,aby sa zaujímal o to,čo bolo nové v škole,tak sa radšej ticho ponáhľal k autu a chlapec kráčal za ním pozadu.proste úplný nezáujem o syna.až mi prišlo ľúto toho chlapca.
asi by mi malo byť ľúto tých rodičov, neskôr zistia,že vlastne svoje deti ani nepoznajú hoci žijú pod jednou strechou.
jéééžiš tie fifleny zo srdca neznášam.(aj môj priateľ)Úsmev

ivet36, Po, 06. 07. 2009 - 16:55

No mne sa najviac pacia na prechadzkach v obchodnych centrach, kde sa promenaduju s kocikmi a nerobi im problem si pri kociari a kave jednu zapalit....dieta na prechadzke v klime obchodneho centra- to je proste super.
ivetMrkám

ivet36, Po, 06. 07. 2009 - 18:06

Ja som vzdy nesmierne obdivovala ludi, ktori vedeli poslat niekoho s prepacenim do r...i uplne inteligentne- bez jedineho vulgarneho slova....Dnes je tych ludi zial ako safranu....
ivetMrkám

Daniela., Ut, 07. 07. 2009 - 23:37

Ako napriklad: "sme nepricetny" sa pise s makkym i. Úsmev

ivet36, St, 08. 07. 2009 - 11:43

????...to patri k comu? Chcela si povedat aj nieco k veci?
ivetMrkám

Polárka (bez overenia), Po, 06. 07. 2009 - 17:34

Občas uvažujem, ako by sme sa správali každý deň, keby sme si skutočne uvedomovali, že zajtra tu byť nemusíme. Keby sme priamo cítili, že nám smrť dýcha na krk.
Keby ten otec či tá mamina vedeli, že je posledný krát so svojím synom / dcérkou - možno by reagovali inak. Slnko

Katka0202, Po, 06. 07. 2009 - 19:48

este pred mesiacom som mala susedu - vytazenu podnikatelku - mala v prenajme jeden bar - no zaroven matku dvoch dospelych synov, ktori s nou byvali... jeden zo synov pracoval u svojej matky... pracoval, kym si prednedavnom na nom nevybil svoju zurivost z neprosperujuceho podniku priatel jeho matky... priamo v bare, pred kolegami a zakaznikmi... a matka sa syna nezastala, pretoze podal na utocnika trestne oznamenie, matka ho vyhodila z domu...je mi z toho zle a je to pre mna viac ako nepochopitelne...
nech je aky je, je to jej syn - krv nie je voda, mat dieta je dar, preto nepochopim...alebo mi nie je sudene pochopit...neviemObjímam

-, Po, 06. 07. 2009 - 20:31

ja to viem pochopiť... neobhajujem, ale chápem. Dedukcie typu "asi mala v tú chvíľku mať poobedný spánok" alebo "mestské fifleny v nákupných centrách" sú podľa mňa príliš prísne. Čo ak tá mamina ťahala dcérku z ihriska a maličká odmietla ísť na ruky? Poznám z vlastnej príhody. Slečinka nervačila jak pavián keď som ju chcela zobrať na ruky, ale pritom revala jak turSmútok
A fifleny? Na jednej strane chceme byť všetky pekné, sebavedomé a ženské, ale na druhej keď také sme, považujú nás za mestské fifleny. Tak si vyberte. Lebo ja som rada pekná- užívam si aj výjazd do Tesca ako výlet. Neznášam sa, keď mi rupnú nervy, lenže aj ja som iba človek. Milujem tieto "súdiace" reči bez toho, že by niekto naozaj poznal celý príbeh.
Nehreším vulgárne a ani nefajčím, svoju DCÉRU MILUJEM, ale aj ja som iba človek so slabosťami. A občas som slabá, prepáčte. Aj ja sa hlásim k mamám zločincom, hoci moje dieťa je spokojné a šťastné, určite by o mne niekto povedal "a ja som raz videla v nákupnom centre jednu fiflenu, čo za ruku vliekla revúce decko a ešte po ňom hulákala, nech sa lááááááskavo pohne"......

ivet36, Po, 06. 07. 2009 - 21:59

....je rozdiel povedat dietatu ..pohni sa.... ako- pohni tym tucnym zadkom....alebo uz ani slovo ...ako -povedz slovo a zabijem ta....
A ludi na ulici asi velmi netrapia nase vnutorne pribehy a starosti,ale prezentujeme sa svojimi prejavmi.

A keby sme niekomu dospelemu - napr. kolegyni povedali to iste-ako pohni tym tucnym zadkom, alebo sefovi - povedz slovo a zabijem ta- tak daleko by sme nezasli.

ivetMrkám

adus, Ut, 07. 07. 2009 - 11:06

No, v niečom máš pravdu - ale: aj ja som občas "násilím" ťahala deti odniekiaľ - že nechceli ísť, alebo že som sa z nejakého dôvodu ponáhľala. Ale dovolím si tvrdiť, že rozoznám takýto prípad od toho, čo som opísala vyššie - keď je to len otravná "guľa na nohe", ktorá zavadzia, otravuje, a keby nehrozilo, že sa do toho niekto zastarie, tak tú guľu chytí, zatočí a hodí voľakde ako Fibingerová. Ver mi, je v tom rozdiel!
A tiež je rozdiel medzi dobre vyzerajúcou, nahodenou maminou, ktorá sa úplne samozrejme chce páčiť a fiflenou s 15 centimetrovými opätkami a rovnako dlhými nechtami a mihalnicami, umelou fasádou, za ktorú by sa nemusel hanbiť ani Jackson, čo sedí v nákupnom centre v kaviarni s nejakou slimkou (aby bola štýlová) v hube a ziape po decku, aby držalo hubu, lebo ona nestihla ešte rozorať všetky svoje "úlovky" z nákupov rozobrať s kamoškami. Sama si niekde písala, ako ti vadí cigaretový dym v blízkosti detí (aj vonku na ulici) - tak snáď budeš súhlasiť, že kaviareň nie je to pravé orechové na "venčenie detí" - leda že by bola nefajčiarska, ale aj tam by som nestrávila s dieťaťom pol dňa, ale len čas nevyhnutný na vypitie tej kávy.

eva m, Ut, 07. 07. 2009 - 11:14

adus,
takto nejak to citim aj ja
Eva Slnko

-, Ut, 07. 07. 2009 - 11:27

Nefajčím, nemám metrové nechtyChichocem sa , metrové podpätky nosím už takmer výlučne iba na stretká NMChichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Do kaviarne sme chodili- ale iba na terasu, keď boli decká úplne malinké. Dnes už by sme si asi neposedeliVáľam sa od smiechu po podlahe Ale aj tak sa občas cítim ako taká "fiflena"- teda z pohľadu ľudí naokolo--- boli sme so slečinkou na kontrole v BA, samozrejme som sa pekne obliekla a upravila. Dcérka bola čistunká, a hoci nie až tak dobrunkáChichocem sa rozhodla som sa hneď z auta vystúpiť pri ihrisku za našim činžiakom. Len sme zhrabli bábikovský kočiarik- slečinka ho chcela, tak si ho zobralaÚsmev hoci aj k lekároviChichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Drahý išiel domov a ja som zasadla na lavičku. Striehla som ako ostriež, pomáhala keď bolo treba. Metrové podpätky sa mi zarývali do pieskuChichocem sa , no ale čo neurobíme pre deti, že? Veď strávila celý deň v aute a v čakárni u lekára, chúďa už toho mala sama dosť, tak skôr ako nám zájde slniečko, trošku sa vyvenčíme. Hoci v podpätkoch a čistých veciach- veď pračka operieÚsmev Lenže tiger (už ani neviem prečo) sa mi v jednej krásnej chvíli bachol o zem s revom že až, tak hajde pod jednu ruku bábikovský kočík, do druhej REVÚCE deckoSmútok Ziapala až pred dvere nášho bytu a ja som si celú cestu pod nos šomrala, že nech už zmĺkne, lebo ju hodím do najbližšieho smetiaka. Ľudia na mňa hľadeli práve tak ako na tú fiflenu- "nooooo, krava, aj na ihrisko musí ísť v podpätkoch a potom nestíha utekať za deckom a to sa strepe"... akoby som tie myšlienky počula- videla v pohľadoch. ...

eva m, Ut, 07. 07. 2009 - 11:34

Akira,
tento blog nie je utok na teba. Ty si fajn dievca, nemusis si to brat osobne.
Verim, ze aj ty rozumies, o akych "fiflenach" a frajeroch je tu rec.
Eva Slnko

-, Ut, 07. 07. 2009 - 11:50

áno, ja viem, že to nie je o mne. Ale sčasti sa v tom vidím, vieš, tak zato. Viem o akých "pipkách" je reč, ale zas viem že možno sme úúúúplne na omyle- v tom ktorom príklade- vieš, ja som na ihrisko išla s dobrým úmyslom a na 10000000000% ma okoloidúci považovali práve za takú "pipku" Smútok A oni nevedia, že som fajn dievča (ĎakujemKvietok ), videli iba metrové štekle a plačúce dieťaSmútok Preto píšem to čo píšem- nezastávam sa fiflen alebo krkavčích mám, len chcem podotknúť, že nie vždy je všetko také, ako sa zdá. Riadim sa heslom "nesúď keď nechceš byť sama súdená"Úsmev

manny, Ut, 07. 07. 2009 - 12:18

Dievča, nechcela som sa tu zapájať, ale tu musím. Máš rechtÁno Tlieskam
Poviem ti že to ešte nepočuli mňaVeľký úsmev
Viem byť neskutočne hnusná a protivím sa sama sebe, ale ako tu bolo povedané" Každý nech si uprace na vlastnom piesočku"Mrkám

vyvyka, Po, 06. 07. 2009 - 21:14

jaj, Ivet, zase narážky na super mamu?ja sa priznám, mne bez pardónu občas tiež uletia nervy a tiež poviem niečo, čo potom ľutujem.ľutujem, že nie som dokonalá,a tiež si potom často vyčítam.Možno aj ten pán si vyčítal,ale to sa už nedá vidieť.Mlčím

Tintin, Po, 06. 07. 2009 - 21:24

všetky súdiace baby, pripomínate mi moju švagrinú. ked som na malú navrieskala, poprípade jej capla po riti, alebo jej niečo nedovolila,pretože to mala za trest, obviňovala ma z despotizmu, dokonca ma odsúdila ako asociálnu matku, ktorej okamžite musí sociálka odobrať dieťa.dnes má sama ročného cickoša, a keď na neho navrieska alebo mu capne po riti, pozrie na mňa a povie:"to je iné".Chichocem sa túto vetu zbožňujem.Veľký úsmev a potom začne vysvetlovať, že sa neovládla, lebo má nervy...ale v čom je to iné?

ivet36, Po, 06. 07. 2009 - 21:50

...deti nie su zle, su len zle matky.
ivetMrkám

ribišška, Po, 06. 07. 2009 - 21:30

baby, stačí sa v mysli preniesť do hlavy svojho dieťaťa. alebo sa preniesť v čase do veku svojho dieťaťa a porovnať si čo sme my cítili, ked sme trebars nevladali a rodičia nam ukazali ten rozdiel medzi našim a ich vekom a silou " velkých " a našou " silou " malých Kvietok
ak vidíme na uliciach takéto správanie a nepáči sa nám, poučme sa z toho a začnime od seba nesprávať sa " z pozície " falošnej sily k malým luďom Mrkám
je to len zvyk prebraný od minulých pokolení. výchova silou a strachom Slnko

eva m, Po, 06. 07. 2009 - 21:37

obavam sa, ze toto si uz& mnohi nepamatame - nechceme pamatat?
pre mna argument, ze mama je nervozna, lebo praca aneviemco, bol nepochopitelny. Vnimala som len hnevajucu sa mamu a strach.
Eva Slnko

ivet36, Po, 06. 07. 2009 - 21:48

...ano ribisska- asi jedina si vystihla, co som tym chcela povedat...
ivetMrkám

ivet36, Po, 06. 07. 2009 - 21:46

O.K.- ja som napisala, ze aj mne rupnu nervy, ze nie som supermama ani vzdy dokonala v prejave....ja som skor chcela upriamit pozornost na slova, ktore su v afekte dietatu vyrieknute a ktore ho mozu ranit tak, ze si to zapamata navzdy a pritom moze ist o prkotinu, alebo hlupost, na ktoru my mozeme za minutu zabudnut.... ivetMrkám

Polárka (bez overenia), Po, 06. 07. 2009 - 21:49

Ako sa z toho vymaniť Katka ?
Z vlastnej skúsenosti viem, že to nie je až také jednoduché. Od prírody som veľmi živá a impulzívna, takmer cholerická povaha. Vychovávaná tradičným štýlom - kde bitka, bola "normálna" súčasť výchovy.
Popravde, nie vždy si prídem, ako kompetentná osoba na výchovu. Sama totiž ešte len objavujem svet. Sama ešte stále hľadám - ako mám učiť malého človeka, keď ja sama sa mám ešte čo učiť ?

ivet36, Po, 06. 07. 2009 - 22:02

Stači sa občas počuvať, co vlastne komu rozpravam, staci obcas po sebe precitat, co komu napisem....a predstavit si, keby to niekto takisto podal mne.
ivetMrkám

Polárka (bez overenia), Ut, 07. 07. 2009 - 11:54

Ivet

človek môže poznať dokonale teóriu, a niekedy ju uviesť aj do praxe Mrkám ... ALE JA NIKDE NETVRDÍM, ŽE SOM DOKONALÁ NA 100% A NEMÁM SA ČO UČIŤ.
Ak tu taký niekto je. Niekto kto si myslí, že nemá čo vylepšovať, a v každej chvíli je naprosto bezchybný - tak klobúk dole.
Ja taká nie som. Viem čo viem, a viem čo neviem, a viem si to aj priznať Slnko

ribišška, Po, 06. 07. 2009 - 22:04

no ved som tam napísala návod. treba sa vcítiť do dieťaťa čo asi cíti. a aj sa preniesť do svojich detských čias, ked ty si sa hrala, ale pre rodičov to bolo " rozhadzovanie "
a brať to čo dieťa práve urobí ako jeho spôsom vyjadrenia sa. ale neda sa to dať na všetko tento vzorec. vždy je to o inom. ale ked si uvedomíme že :
dam uplne len jeden maly príklad:
dieťa oblečieme, lebo s ním ideme k doktorke...
tak ked dieťa spadne do blata a my sme už pred dverami doktorky, tak sa ho opytame: neudrel-a si sa? pritulime a pofukame bobo
povieme, pod, ideme dnu...
neomluvame sa všetkym mamičkam čo " zazeraju " že sme prišli so špinavym dieťaťom.... nam na tom nezaleži... ved ked odideme, tak na nas zabudnu... a ked aj o nas niečo prehodia.. tak nam je to jedno, lebo nikomu nezakažeme vravieť čo on vravieť chce...
a ani u doktorky sa neomluvame: teraz mi spadol, spadla, inak sme išli z domu čistí... a tak..
nechame doktorku vyšetriť, alebo skontrolovať naše dieťa, /pokial sa ho sama neopýta - a ked sa opyta dieťaťa, trpezlivo čakáme čo samo odpovie ak už hovorí a neodpovedáme za neho Chichocem sa /... potom kludne ideme domov, alebo aj na nakupy a potom domov.. dieťaťu už nič nevyčítam a ani o tom spadnutí nekomunikujem s každým koho stretnem...
proste to beriem ako fakt, s ktorým som síce nerátala, ale nikomu sa nič nestalo a veci operie práčka.. a takto sa to dá, ked si určíme priority. ked si uvedomíme že čo my skríkneme na dieťa, tak je to len to, že sme my očakávali že sa ono zachová inak ako by sme sa zachovali my. a to je so všetkým tak. a treba ešte brať veci aj z detského pohladu a jeho možností a k jeho veku dovedností.
a to je o tolerancii a o tom, že naše okolie nemusí dokazať hned všetko podla nás atd atd atd Bozkávam

lydusha (bez overenia), Po, 06. 07. 2009 - 22:13

ženijálníÁno

Polárka (bez overenia), Ut, 07. 07. 2009 - 11:59

Katka ďakujem Slnko Kvietok
- som rada, že sú tu ľudia schopný vravieť k veci a netrieskať okolo toho zbytočný šum, len aby vírili vodu Kvietok/ale tak je to každého vec a ja sa to snažím rešpektovať - nie vždy mi to ide Hambím sa / -

lia6, Ut, 07. 07. 2009 - 08:34

Akira13-nikto nikomu neberie, aby bol krásny a nik sa tu nestavia do pozície supermamy a neviem čoho ešte super...?! Áno, buďme krásne, obliekajme sa pekne, buďme krásne pre svojho vyvoleného, buďme krásne samy pre seba..., ale to neznamená, že dieťa musí spraviť, alebo sa chovať vždy podľa naších želaní. A keď nám nevyhovie, tak z nadávkami a svojou neschopnosťou tieto vulgarizmi potlačiť, mu musíme dať najavo, že ja som tu pánom? Ivet36 podla mňa chcela len napísať, že niečo vyjadriť, alebo mu prikázať sa dá aj inak, ako nadávkami. Áno, aj mne rupnú nervy-dnes ráno sme sa náhlili ku doktorovi(samozrejme sme nestíhali, ale to neva-som síce až 20-ta, čo už)tak si aspoň navarím. Malý sa hrajkal v izbe a ja robím obed. Krájam, krájam a naraz malý príde a skríkne:maminka, chcem si pozerať Noukiho! A ja zahĺbená do práce(samozrejme do varenia-veď zajtra príde miláčik po dvoch týždňochChichocem sa )som sa zlakla a odrezala si bruško na prste-strááášne to bolí!!! A čo, teraz mám nadávať malému, alebo ho zdrať ako koňa?! Takže, skúsme sa trošku vžiť do pocitov svojích detičiek.Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce Nezabúdajme, že aj my sme boli detmi.Slnko

balalajka, Ut, 07. 07. 2009 - 09:23

Prepáč Lia - ale Akira písala tiež niečo o tom, že nenadáva a nepoužíva vulgarizmy.
Či som to zle čítala?
Skôr jej asi vadilo spájanie a hádzanie všetkých mám na "opätkoch" do jedného vreca - toho s nálepkou " nabok z cesty, vlečiem za sebou urevané decko!".

ivet36, Ut, 07. 07. 2009 - 11:05

A kto hadzal vsetky mamy na opatkoch do jedneho vreca? Inac ja sama nosim "opatky", ale rozhodne nevleciem urevane decko.
ivetMrkám

adus, Ut, 07. 07. 2009 - 11:15

Vlečenie decka som tam kdesi pridala ja - a teda pre dovysvetlenie - nemyslela som tým vlečenie plačúceho, vzpierajúceho sa decka (nech už je dôvod toho plaču a vzdoru akýkoľvek) - nie myslela som na obrázky nerovnej dvojice, kde ten väčší a silnejší totálne "ignoruje" toho menšieho a slabšieho - no proste vlečie ho za sebou doslova ako vlečku a nie ako živú, malú zraniteľnú bytosť, naviac bytosť, ktorú by čiste teoreticky mal(-a) milovať najviac na svete. Proste - nezájem - niečo mi visí na ruke, zavadza mi to a neviem čo s tým, tak to za sebou vlečiem - a verte, že také vídam častejšie, než mi je milé.

lia6, Ut, 07. 07. 2009 - 10:09

Však ja jej to neberiem, nech si ziape po svojom decku v najsamlepších šteklách-ak jej to pomôže. Slnko Slnko Slnko

-, Ut, 07. 07. 2009 - 10:36

fúúúúha, že až takto sa dá stáť si na vedeníPrekvapenie Mlčím

adus, Ut, 07. 07. 2009 - 11:17

Aki,
kľud, rozumieme si, a kto nerozumie - ...

balalajka, Ut, 07. 07. 2009 - 11:24

Miška, pred 2 hodinami - alebo tak nejak, tam bol inak napísaný komentár, ktorý som už nekomentovala.
Ale asi som mala, aby sa tam nič neprepisovalo,lebo toto už smeruje inam Mlčím . Bez humoru.

-, Ut, 07. 07. 2009 - 11:30

Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe a ja som ani na toto nechcela nič napísaťChichocem sa Načo? Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe No a vidíš- neovládla som saChichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Tak asi chvalaBohu, že tam nebol ten pôvodnýChichocem sa Chichocem sa Chichocem sa

balalajka, Ut, 07. 07. 2009 - 11:37

Omyl! Škoda, že tam nie je, pretože ten bol o niečom takom, že to je liin názor a ona ti tvoj neberie a ty nemáš brať druhým. Ale toto Mlčím . Neviem. Nepáči sa mi diskusia tohoto typu. Som z nej sklamaná.

Polárka (bez overenia), Ut, 07. 07. 2009 - 12:05

lia6

súdiť vie každý - a je to to najjednoduchšie čo človek dokáže. Ty vidíš len jednu vrstvu - nevieš a ani nemôžeš vedieť, prečo vznikol ten následok. Nepoznáš príčinu a cez to všetko odsuzuješ následok Prekvapenie .
Vieš, niekedy sa stáva, že pri takýchto slovách nás doženie to čo sme odsudzovali, aby sme pochopili, ako sa také veci môžu stať...

Bola by tvoja reakcia iná, keby tá mamička nebola krásna a nebola perfektne nahodená ? Hm ?

-, Ut, 07. 07. 2009 - 12:15

Áno Áno Áno trafila si klinec po hlavičkeÁno

lydusha (bez overenia), Ut, 07. 07. 2009 - 12:14

Myslim, ze vsetky viete o com je rec, ale napriek tomu vidim, ze zlyhala komunikacia. Zacyklene si dokolecka meliete to svoje, kazda jedna Úsmev
Misel, si normalna mama, je to v pohode. Kto si o tebe co mysli, ti moze byt akurat tak ukradnute. Nikto za teba ucty neplati aby sa mu musela zodpovedat alebo co.
Lia tiez podla mna nikoho nesudi, akurat ze vyjadruje svoj pohlad a nazor, tak ako kazda.
Cize vieme, co Ivet chcela svojim blogom povedat, a uz sa nehadajte Úsmev
Svetu mier a nanicmame dvakrat tak Úsmev

-, Ut, 07. 07. 2009 - 12:21

Lydus, tentoraz mám ja také akési mierové obdobie, takže k hádke to u mňa nesmerujeÚsmev Chcela som tým všetkým len povedať, že videli iba situáciu "vytrhnutú z kontextu" a preto sa nedá súdiť. Že napr. to že dieťatko malo akurát spinkať alebo nevládalo sú iba dohady a hoci tá maminka mala kilometrové podpätky vliekla revúce decko, neznamená to, že je to totál "nanič" mama. Možno je úžasná, len proste nemajú /s dieťatkom/ svoj deň. A tak na to treba pozerať- nie súdiť. Posúdiť môžeme keď vidíme situáciu celú a odsúdiť môžeme aj, keď sa nejaký pánko s dieťaťom rozpráva vulgárnejšie ako v poslednej krčme.

lydusha (bez overenia), Ut, 07. 07. 2009 - 12:30

Misel mne naozaj nemusis vysvetlovat, ze to co vidime, nemusi byt zrovna to, co vidime. Úsmev Keby niekto pocul ako sa bavime s mojim manzelom na nakupe v tescu, tak si pomysli, ze mame pred rozvodom.
A tiez mame vo zvyku, mu odporucat rozne veci co su vonku vyhodene....rozumej:
Ideme so psami a na strome visia rifle:
Aha, ake super gate, minule si si chcel kupit, tieto ti celkom padnu.
Kedze som dost hlucha a mam zvucny hlas, nahodny okoloiduci si moze okamzite predstavit, ze sme kontajnerovi zberatelia Úsmev
Takze ja neposudzujem , nesudim, neodsudzujem.

ivet36, Ut, 07. 07. 2009 - 13:03

Ja som nechcela hovorit o filozofickych debatach na temu priciny a nasledky,ani rozoberat zjav mamiciek a sposob obliekania a obuvania a s tym spojene nasledne komplikacie pri starostlivosti o dieta....
Stale si myslim a hovorim, ze povedat dietatu, ze ma pohnut tucnym zadkom, alebo sa v amoku vyhrazat zabitim, ak povie este slovo - nie je v poriadku....a nesuvisi to ani s dokonalostami, ci nedokonalostami rodica......je mi uplne jasne, ze dokonaly nie je nik...

Poniektore dievcata priam umelecky vedia zvrtnut debatu napr. na temu civilizacia - v pohode sa zapoja -a skoncit pri kanalizacii....
To sa chlapom stava malokedy....Úsmev - ak zacnu debatu o pive, pri pive aj skoncia.
ivetMrkám

-, Ut, 07. 07. 2009 - 13:13

Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe preto nie sme chlapyChichocem sa Ivet, ja chápem o čom je reč a SAMOZREJME NIE JE SPRÁVNE, aby niekto povedal dieťaťu "zabijem ťa"Prekvapenie Smútok Ale je to slabosťSmútok A tá nemá nič spoločné s výškou podpätkovChichocem sa Dokonca myslím, že ani s výškou IQChichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Kvietok Kvietok Kvietok

Dreya, Ut, 07. 07. 2009 - 13:27

Och kočky...
Mala som kamarátku, bývali s manželom v rodinnom dome, mali 2 synov v rozostupe 1,5roka...
..sedela na dvore na lavičke a vyvreskúvala:
" Čuš už ty debil, lebo ťa zavren do šopy k svini!"
( starší chlapec mal 3 rok, mladší 1,5...platilo to pre oboch)
alebo:
" ...lebo ti takú strelím, až ťa krv zaleje!"
alebo:
"...ti strelím, až ti sopeľ závit do krku vyreže!"

..a podobne...
...naša Iva mala vtedy 3roky a dívala sa na tú milú pani so zdesením v očiach...nemala ani páru, čo je to závit na krkuVáľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe
Je pravda, v tom veku som na ňu nekričala...no teraz je to iné..tečú mi nervy už len pri vystupovaní z auta...pomaličky sa soplí zo svojho miesta....podobá sa na hustý lekvár...na tretí šialenozúfalozúrivý výkrik "Ježžžiiiiiiiiiiiiiiš, vylez už z toho auta!" na mňa pozrie nechápavým pohľadom....a ja už uvažujem, kam som si dala magnézium (vraj pomáha pri ukľudňovaní...)Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe
Alebo s zmyslí, že sa budú s Maťom naháňať..večer o pol 8mej, keď ho chystám spať...vtedy by som ju zaškrtila Prekvapenie Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe
Mali by vymyslieť lieky na tečúce nervy, prosím si 5 balení..Úsmev

Polárka (bez overenia), Ut, 07. 07. 2009 - 13:29

Ivet36

Ak to nie je o našich ne/dokonaliastia o čom to teda je ?
A "filozofická" debata, príčiny a následky - s tým bohužiaľ súvisí, pokiaľ človek nechce povrchne /myslí na povrchu, resp. bazálne/ odsúdiť konanie niekoho iného Slnko. Všetko má totiž svoje príčiny a z toho vyplývajúce následky.
Následok si videla a ohodnotila si ho /jedna naničmama dokonca tvrdí, že ak niekoho ohodnotíme - tak ho tým znevažujeme -- ťažko povedať, takto som ja nad tým nikdy neuvažovala/...
Proste je pravda, že by sa to nemalo stávať. A tiež je pravda, že by deti nemali byť bité. A tiež sa to stáva.
Až pochopíme všetky príčiny, budeme schopný z odstupom posúdiť aj následky. Tým chcem povedať, že poznámka o tučnom zadku, môže mať korene niekde v detstve tej mamičky /hoc je dnes krásavica/. Kľudne to môžu byť pozostatky výchovy matkinej mamy. Možno si toho na tých svojich topánkach nesie viac /možno traumu z detstva, a možno len to čo jej mama odovzdala svojím vzorom/.... Kvietok

ivet36, Ut, 07. 07. 2009 - 14:13

Pocuj Polarka - napisem to z mosta do prosta:
Prestan Ty ..... s tym filozofovanim, lebo ma z Teba pri tom compe je...e!

Sok z vyjadrovania, ze?
No asi mam tiez traumu z detsva, ked so mnou nikto veci do hlbky nerozoberal z kazdej strany a preistotu storazy dokola....ci ako.

Keby som nenapisala ten druhy odstavec, tiez budes asi pozerat ako vyr na obrazovku, co som Ti to napisala a ako som si to dovolila- pochybujem, ze v prvej chvili by si riesila moj momentalny vnutorny stav(aktualne z vykypenej polievky na zajtra).
Tak sa citi kazdy- aj dieta, ak ho niekto zhuka len preto, ze je uz riadne nervozny.

ivetMrkám

Polárka (bez overenia), Ut, 07. 07. 2009 - 15:17

Ivet36

vďaka Bohu som slobodná a môžem si robiť čo chcem, a ani ty mi to nemôžeš zakázať. Ak ťa pri tom je..e, nuž... Ale tiež si slobodná osoba a tiež si môžeš robiť za PC čo chceš.

A chcela som povedať len to, že NIE JE "SPRÁVNE" sa k deťom správať z pozície silnejšieho. Ale všetko prečo má aj svoje preto. A to čo si ohodnotila, je len zlomok sekundy, nevidíš príčinu toho, prečo sa to deje... Preto si myslím, že nie je celkom na mieste to odsudzovať /ale to je len môj skromný názor, ktorý ti nechcem vnútiť - to si proste myslím, a aj keď ťa za tým tvojím pc šľahne o zem, svoj názor kvôli tomu nezmením - pretože mám naň právo, tak ako ty na svoj názor Slnko /

ivet36, Ut, 07. 07. 2009 - 21:21

Podla tvojej teorie potom by sme nemali odsudzovat ziadne deviacie v spravani... vandalizmus, mobing, sikanu,zneuzivanie.....pretoze vsetko ma svoje preto.
Vtip je v tom, ze vzdy hodnotime zlomky sekund.

ivetMrkám

Polárka (bez overenia), Ut, 07. 07. 2009 - 21:33

V podstate si na to prišla Kvietok .
To, že niečo pochopíš a neodsúdiš, je len v prospech teba. Väčšinou čo človek tvrdo odsudzuje, býva s tým konfrontovaný, aby pochopil, ako to vlastne je z tej druhej strany.
Vlastne čo urobíš dobré pre druhých, robíš dobre pre seba.

Nevravím, že dané veci sú "správne" a že ich nebodaj treba podporovať. To v žiadnom prípade ! No venovať im energiu v podobe tvrdého odsudzovania, nie je v prospech nikoho. Slnko

ivet36, Ut, 07. 07. 2009 - 21:50

Tak ja vobec nemam pocit, ze s tym, co konkretne odsudzujem, bola by som aj priamo konfrontovana. A som pomerne uz v zrelom veku. Je to prazdna filozoficka fraza. Su veci, ktore neznasam, su veci, ktore odsudim- a nielen vtedy, ked mi to vyhovuje a neberiem to ako mrhanie energie.

ivetMrkám

lydusha (bez overenia), Ut, 07. 07. 2009 - 22:09

Ivet, vies, ze ta mam rada, ze?
....tu nemusi ist zrovna o tvoje konfrontacie....moze to ist s tvojimi detmi. takisto ako si ty mozes niest "resty" svojich rodicov. Skratka som sa aj ja naucila, ze su veci, s ktorymi nic nenarobim a nemusim ich ani chapat ...tym, ze nieco budem neznasat a odsudzovat, ten problem nezmizne. Nezmizne ani vtedy ked ho pochopim. Ide najma o to, aby som nezatazovala svoju dusu negativnymi emociami ako odsudzovanie, posudzovanie, nenavist a zlost...
Spolahni sa, ze to nie je filozoficka a dokonca prazdna fraza....kebyze to nemam odzite a vyskusane, nenapisem ti ani ciarku...

ivet36, Ut, 07. 07. 2009 - 22:50

Do istej miery beriem....ale su veci, udalosti, spravanie s ktorym sa nestotoznim a aj odsudim....a zatazim naozaj dusu tym , preco sa to vobec deje....dolezite pre mna je, ze to nepodporim-ci v duchu, alebo navonok a mne konkretne sa ulavi na dusi aj takto....ivetMrkám

lydusha (bez overenia), St, 08. 07. 2009 - 12:17

Podporit? Stotoznit sa?...ved to od teba nikto neziada. Len nechat veci volne tak ako su... Tak, ako ked k tebe pride kolegyna a zacne ti hovorit, ze Bete narastla velka rit. Urcite poznas odpoved: Nehnevaj sa ale mne je to jedno. Mna to nezaujima. Nesudim. Kazdy sme iny.
Tak takto sa ja spravam k informaciam napr. o utyranych detoch: chudatko malicke.
Nijake chybne emocie na adresu tyrana. Tie sa mna netykaju. Tak ako sa nikoho netykaju moje nezvladnute problemy.

Polárka (bez overenia), St, 08. 07. 2009 - 00:05

Prazda filozoficka fraza Prekvapenie ?
To že to odporuje tvojej skúsenosti, ešte neznamená, že to zákonite musí byť prázdna filozofická fráza.
Ja mám inú skúsenosť, ako ty. Mne sa napríklad stalo, čo som odsudzovala.

ivet36, St, 08. 07. 2009 - 11:46

No a rovnako to nemusi by pravidlo len preto, ze sa to Tebe stalo....Mrkám
ivetMrkám

lydusha (bez overenia), St, 08. 07. 2009 - 12:12

Ivy, blbe je to, ze nielen Polarka ma taku skusenost. Ludia, ktori sa na tieto "veci" divaju troska inac ako je standard, vedia, ze toto pravidlo bohuzial plati. Mozno prave teraz nevidis suvislosti. Pretoze sa to zakonite nemusi diat tebe alebo sa to aj deje ale nevnimas to takto....ako pisem vyssie, moze sa to poposuvat na cele tvoje pokolenia....
Niekedy si skratka nepripustame ze aha toto mam vratenu skusku, lebo som neverila, odsudzovala, hnevala sa....ze to zazivam preto, aby som sa ocitla na druhej strane...aby som si prezila to, co prezival clovek, ktoreho som poriadne "poopluvala"
Vies kolko som sa na zaciatku tejto mojej cesty nakopala a naprskala? Fuuuuuuu, georgina, ribisska aj polarka ....vedeli by ti povedat svoje ...
Dodnes si este pokopem a poprskam ale skor mi docvakavaju suvislosti a v ramci zachovania svojho cisteho stitu si viem uvedomit ovela lahsie, ze lidi jsou ruzni a ruzny uchylky maj....Mrkám

lydusha (bez overenia), Ut, 07. 07. 2009 - 22:12

Ano Ivet...teraz si to trafila presne. Mozeme akurat polutovat obete a nerozoberat kto preco naco zaco a ako. Nikto nevie, preco sa tieto veci deju a to co je pre nas "zle" je pre niekoho "normalne". Nikto nevie, preco si dusa vybera rodinu tyrana. Preco vo svojom zivote stretne tyrana. Preco si to potrebuje odzit prave tu a teraz. Preco sa deju tieto skusky. Preco sa na NM stretla takato skupina. Preco vznikla tato diskusia. Koho ma naucit. A CO ho ma naucit.

Polárka (bez overenia), St, 08. 07. 2009 - 00:05

presneeeeeTlieskam Áno

-, Ut, 07. 07. 2009 - 15:22

ale nikto neospravedlňuje hulvátskosť správania tých ľudí, alebo tvoje ak by si to napísala tak zostra.
Ide len o to, že občas každý vykypí, hoci matka Tereza.
A na poznámku o veľkej ritiChichocem sa sa dá pozrieť aj inak- odúčajú sa od plienky a tak dcérke hovoria, aká je škaredá s takou veľkou riťkouChichocem sa Mrkám

Polárka (bez overenia), Ut, 07. 07. 2009 - 15:23

Hurá - ďakujem za upresnenie Slnko

ivet36, Ut, 07. 07. 2009 - 21:25

Tak svojej malej by som nepovedala, ze je skareda s velkou ritkou aj s plienkami....
ivetMrkám

-, Ut, 07. 07. 2009 - 22:25

fúha, tak ja tej mojej hovorím každú chvíľu, že je škaredá- keď sa hádže o zem, že je škaredá s plienkou, že je škaredá keď si volačo vynucuje...
pre mňa to je obyčajná výchova- počula som to asi od každého naokoloPrekvapenie

ivet36, Ut, 07. 07. 2009 - 22:46

Povedal Tebe niekto, ze si skareda niekedy nedavno?
ivetMrkám

eva m, Ut, 07. 07. 2009 - 22:53

to je pre mna velmi silne, hovorit dietatu ze je skarede. toto som detom nikdy nepovedala, takisto, ako im nikdy nehovorim, ze su zle.
az ma srdce zabolelo...
Eva Slnko

ivet36, Ut, 07. 07. 2009 - 22:56

...citala si...niekde je to obycajna vychova....Smútok
ivetMrkám

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama