reklama

Čo s nami robí únava, deti, manžel, hormóny ...

Kamila , 23. 11. 2006 - 21:57

reklama

Práve som si prečítala príspevok Alie k diléme Hanumanky a Malinky. Je v ňom veľa zaujímavých myšlienok a vložim ho aj do najbližšieho komentára.

1. Nič nás nepripraví na príchod prvého dieťaťa a tobôž, keď k nemu pribudne druhé...

2. Unavené a uštvané dennodenným bojom o prežitie, alebo zúfalou snahou o výchovu detí a uspokojenie potrieb ostatných členov domácnosti, vystrájame občas veci o ktorých by sa nám ani nesnívalo.

3. Milujeme múdre reči našich chlapov, že prečo vrieskame ... a vnášame napätie do rodinných vzťahov, hlavne, keď oni sa len občas priblížia k naším nespratníkom.

4. Dnes mi porozprávala svoje čerstvé zážitky aj Viera a keď ich prirátam k tým svojim:
Nestačia nám deti, nestačí nám manžel, musia s nami cvičiť ešte aj hormóny???


reklama


reklama

Kamila, Št, 23. 11. 2006 - 21:59

Dievčatá, toto je časť Aliinho komentára:

Len niekedy nie je všetko také jednoduché. Je to trochu iné keď máme svoje "dieťa na stálo", k tomu pribudne ďaľšie, neexistuje žiadne "voľno od detí", manžela, a kolotoča domácich prác, ktorý sa vobec nezastaví, až sa maminám krútia hlavy, "tlačí to na mozog", únava sa usadí v obyvačke a nie je možné ju vyhodiť... /a všetko ostatné čo som nenapísala/. Toto sú tie veci, o ktorých sa v knihách nepíše, a neviem, opravte ma, ale na toto nás asi nikto nepripraví aké to naozaj je. Každé dieťa je iné, a maminy musia byť "myslitelky" aby vždy našli niečo čo zaberá.
Na tejto stránke je super, že práve tu sa môžeme podeliť o naše víťazstvá a prehry. Možeme trošku pomôcť jedna druhej, možno len tak že si aj neprihlásená mama prečíta články a diskusie... vnútorne prizná len sama sebe kedy a kde robí chyby, a bude sa snažiť ich napraviť, aj keď to vždy nevyjde. Je fakt, že sa odsudzuje veľmi ľahko, oveľa ťažšie sa pomáha. Pre mňa osobne je teraz tento článok hlavne v spojení s diskusiou veľkým prínosom, a o kategóriu vyššie je "v zásluhách" celá stránka.
Viem úplne pochopiť, čo to je mať dve deti. Mám jedného anjelika "s vysúvacími rožkami" vtedy je z neho čertík Bertík, niekedy častejšie, inokedy menej často. Snažím sa uplatňovať a hlavne používať všetky optimistické, povzbudzujúce, rozvíjajúce a neviem aké prístupy k deťom, hovorím si, že aj ja musím byť v prvom rade pozitívne naladená... Priznám sa, že dnes ráno som absolútne nezvládla ranné vstávanie... Je to skoro pre drobca, dobre, ako tak sme si na to zvykli. Drobec mravčí, je zlý, ja vždy vymýšlam ako mu čo ráno povedať alebo urobiť aby mu niečo bolo smiešne, potom to ide o čosi lepšie, až nakoniec dobre. Je to teda fuška. Včera sa vrátil jeho otec po 2 týždňoch, už večerné ukladanie bolo trochu mimo rytmus. Ráno v rámci "rozsmievania" nasadá na môj chrbát a ideme akože na nákladnom aute do kúpeľky, tam sa "žeriavom" posúvame na WC. Už to mám natrénované aj v spánku. Dnes si čertík Bertík zmyslel, že bude štrajkovať /inak dokaže byť niekedy drzí a papulnaty ako dvanásťoročný/ a napriek mojej snahe sa nechytil dobre, snažila som sa veľmi zabrániť pádu, nevyšlo to, rachol na zem ako vrece. Jasné, krik a rev. Keď nič nezaberalo, zvýšila som hlas už aj ja, nervózna a hlavne vyľakaná, čo mu je a prečo je taký trucovitý. No už už sme sa dostávali do normálu, do toho vošiel môj zákonitý a išiel mi robiť prednášku či musím ráno začínať vreskom, že to je negatívne, že to... bla.. bla. To ma vytočilo úplne a vyrazila som z kúpelky /muža, nie syna/.
Zvyšok odchodu do školy sme zvládli dobre. Podotýkam, že dnes som bola od 5.00 hore, lebo v škole maju International Day a deti mali priniesť nejaké národné jedlo. Robila som minizemiakove placky pre celú triedu. V podstate muž mal pravdu, čo sa týka tej chvíle. Nezvládla som to ukážkovo. No po vycuchtení syna do školy som si neodpustila komentár, totiž takéto situácie sa stávajú, lebo mladý pán si zmyslí, a on vlastne vie, že otec je "makkší", že môže skúšať. Mužovi som povedala, že nech si skúsi starať sa len týždeň sám o malého a potom nech mudruje. V tej chvíli som bola ja zlá, ale z dlhodobého hľadiska.. Neospravedlňujem sa, nevyhováram,.. no kto to neskúsil, a hlavne chlapi... ťažko sa dokáže vcítiť aké to.. Však maminy?!
Malinka, držím palce, pripájam sa k Hrošici, ak chce, uvítame postrehy a názory.
Vlastne je to super, stránka je o pomoci pre nás maminy, v každom smere. Verím, že každá si niečo odtiaľto zoberie pre seba, ja som optimista, aj keď sa niekedy potknem,nič to, vždy sa dá postaviť a pokračovať.

MajkaV, Pi, 24. 11. 2006 - 10:07

Áno súhlasím, Alia to napísala veľmi pekne a trefne. Dôverne tieto situácie poznám. Vydávala som sa mladá (19 r.) a odišla som medzi v podstate cudzích ľudí. Jediný naozaj blízky človek mi bol manžel a musím uznať, že mi veľmi pomáhal, ale ten nekonečný kolotoč okolo bábätka, denne to isté, tí istí ľudia, to isté prostredie...pokiaľ si to každý neskúsi na vlastnej koži, nemôže to pochopiť. Je to krásne a veľmi vyčerpávajúce obdobie zároveň. A darmo vám niekto bude o tom rozprávať a pripravovať vás na to. Skutočnosť je vždy iná a väčšinou ťažšia ako si to človek predstavuje! Keď si dnes spomeniem, aká som bola, čo všetko som nezvládla...hanbím sa za to a čudujem sa, že sa so mnou môj muž nerozviedol! Nie že by som bola na neho zlá, ale viem si predstaviť, aké to bolo, keď ja, celá vyčerpaná a unavená som to na neho "vybalila" všetko, ešte ani dnu nevstúpil a čakala som že to "bremeno" prevezme...Nevedela som pochopiť, čo sa so mnou deje, prečo som taká nervózna, vytáčali ma rady, o ktoré som nežiadala, a tam, kde by som bola potrebovala poradiť a pomôcť, tam nemal kto. Svokra je môj presný opak, aj povahou aj názormi (nehovorím, že je zlá), tak tam som veru oporu nemala, nemala som ani žiadnu dôvernú kamarátku. Mama a sestra ďaleko... naozaj je to ťažké. Možno keby nás niekto kameroval a potom by nám to pustil, čudovali by sme sa, ako sme reagovali.

Zuzana, Pi, 24. 11. 2006 - 10:08

MajkaV
pod na chat, minule som Ti usla...chiMrkám

malinka, Pi, 24. 11. 2006 - 10:14

ahojcek.
baby viete on je problem troska v nas vsetkych v tom, ze ludia zabudli,co to znamena niekomu pomahat a nieto este cakat,alebo byt vdacny zato ked nam chce niekto pomoct.
Svet v ktorom momentalne zijeme je velmi uponahlany a snazime sa kazdy fungovat na tom svojom "piesocku" a ak nam nahodou niekto cez neho prejde,alebo nam ho chce niekto troska upravit, alebo pomoct, hned sa staviame na zadne.
Myslim, ze rozdiel je ked niekoho skritizujete,ale zaroven mu chcete podat pomocnu ruku(ja som to hanumanke navrhla slusnym sposom, pozvala som ju na kavu ako pisala a zaroven som jej povedala,ze ved aj ja sa urcite niecomu priucim,kedze este nemam vlastne dieta) ako ked niekoho skritizujete, poslete ho to teplych krajin a nic.
Ja to uz neriesim,len mi bolo dost smutno z toho mailu,lebo polovica veci bola vymenena,alebo vytrhnuta z kontextu.A tie vyhrasky co tam pisala,smiesne, ved ona ma ani nepozdravi(ani nezdravila) na chodbe,len jej manzel sa slusne zdravi.
Hanumanka si zrejme myslela, ze ja ten jej mail nebudem nikdy citat, ale osud je osud, pravda vide vzdy najavo, ci sa nam to paci, alebo nie.
Je to pre mna uzavreta kapitola.
Baby,ale ak Vam bude chciet niekto pomoct, neberte to vzlom.
Zelam Vam, aby Vas Vase deti lubili aspon z polovice tak, ako Vy ich lubiteÚsmev.

Zuzana, Pi, 24. 11. 2006 - 11:08

Pekne si to napisala, dakujeme!!!:-}

Jarmila, Pi, 24. 11. 2006 - 12:55

Zo všetkého sa dá poučiť. Mám pocit, že to čo sa stalo sa malo stať práve tak. Verím, že keď sa ktorejkoľvek manine, či dievčine, čo čítali tento príbeh na tejto stránke, stane niečo podobné, alebo sa to bude práve diať, v podvedomí budú mať uložené to čo čítali. A možno sa na to spomenú v pravý čas, a pochopia, že dve osoby nemusia byť nutne nepriatelia, že každý sa vyjadruje tak ako mu to v danej chvíli a podla psychického stavu ide najlepšie. Potom si uvedomia, že ten druhý môže tým myslieť aj niečo iné, všimnú si aj to nevypovedané, alebo pochopia pohľad na vec, ako to myslí ten druhý.. aspoň trošičku.
Naozaj sa netreba trápiť tým, čo sa stalo. Tu na tomto mieste to pomôže mnohým iným, aj našej veľkej "rodine" aj všetkým návštevníkom.
Ja som asi pred 10 mesiacmi úplne vytočená o polnoci išla o poschodie vyššie kde prebiehala diskotéka a púšťali hlavne techo. Viete si predstaviť, keď sú v bytoch keramické podlahy, ako hrozne sa to ozýva, keď sa po nich chodí vo vysokých opätkoch. Vytočilo ma to najmä, že v tom byte boli čosi nonstop, hlavne domáci pán po polnoci pravidelne rád niečo sekal, búchal a používal elektrickú ´vŕtačku. Išla som zazvonila, najskôr neotvárali, ja som tvrdošijne čakala. Nakoniec otorili nejaké dievčatá, že čo je. Slušne som im vysvetlila, či sa s tým nedá presťať. Boli neskutočné drzé, oprsklé a neviem aké. Znovu som im slušne povedala, že ak chcú party nech idú bývať do Dubaja, alebo si nech si prenajmú halu. Jedna začala vyskakovať, že toto nie je party, že toto je "wedding party". Tak som povedala, že to jej jedno čo to je, kvôli nim moje dieťa nemôže spať. Potom dodala, že dobre "zvážia" či s tým prestanú, alebo aspoň s tou hudbou. Ja som bola vytočená a len som povedala, že dobre nech zvažujú, ja "zvážim" či zavolám políciu hneď alebo trochu neskôr. Keď som sa vrátila do bytu, začali ešte viac. Hovorím, si to nič, to robia na truc, sopľandy sa vyťahujú čo si môžu dovoliť, že im dám 5 minút, možno sa vážne naľakali a prestanú. Prestali. Prečo toto píšem sem? Mesiac po svadbe som sa v noci zobudila na treskot, pleskot, naháňačku, búchanie dverí, krik. Niekto nad nami sa utekal a zatvoril sa v kúpeľke. Ja som nechápala, čo to je. Čo sa bijú? No pomyslela som si, že to možno "novomanželské" hrátky. Odvtedy, raz za dva-tri mesiace, vždy pár dní za sebou sa v noci budím, na plač, krik, buchot... Je to jasné, mladomanžel bije svoju mladú žienku. Pýtala som sa na ňu našich "sekuriťákov" na recepcii. Toto je téma na výsosť chúlostivá aj tuˇ. Žienka chodí zahalená od hlavy po päty, s nikým nekomunikuje, každému sa vyhýba. Jej muž, je veselý, naoko kamarátsky, žiadny problém, iba je drzý a agresívny keď ho v noci ideme poprosiť aby prestal vrtať, takého ho však skoro nikdo nepozná.
A rodina vedľa nás? Majú vedľa našej kuchyne a chodby spálňu. Už som si vypočula zopár hádok, kriku, bitiek...
Moja prvá reakcia na tieto ženy možno niekedy bývala... že aké sú hrozné, umravčané, jedovaté, hašterivé, nervózne... Po mojich "celoživotných" skúsenostiach, nielen odtiaľto, sa už vôbec neodvažujem hádať, kto aký je... Neviem, čo skutočne a naozaj sa odohráva v živote toho druhého. Možno si myslíme, že je taký, alebo onaký... Možno je to človek, ktorý potrebuje pomôcť, a ak mu chceme pomôcť, on ani nevie ako by tú pomoc prijal, alebo sa vôbec podvedome boji prijať pomoc. Presne ako napisala Malinka. Je na každom, aby sa naučil aspoň rozoznať kedy potrebuje pomoc a skúsil ju prijať. Chápem a viem, že aj to obrovský vnútorný boj.
Takéto situácie zažila určite každá z nás vo vačšej, či menšej miere.
Zase sa opakujem, chcem byť optimistom, nie vždy sa mi to darí, a preto budem vyhlasovať, že som optimista, aby to bola pravda. Som optimista, že aj tento Hanumankin a Malinkej príbeh dobre dopadne, vlastne už to začalo, a pomáha to aj iným... Verím, že po čase sa ozve aj Hanumanka,... a Malinka sa veselo pustí do ďalších príspevkov...

Hanumanka, Po, 27. 11. 2006 - 18:47

Konecne som sa dostala k netu dvomi rukami, aby som mohla aj nieco napisat. Neviem kam to mam teraz zaradit, ale hadam je to jedno. Takze... Nuz, vtedy mala plakala asi hodinu. Ale to je teraz jedno. Preco plakala? To bola ta otazka, ktoru nikto nepolozil. Niekedy neviete preco dieta place, inokedy to viete celkom presne. Napriklad babo malo dlhodobu zltacku a muselo sa casto a dlho slnit. Co myslite ako sa mu to pacilo, ked sa muselo slnit vtedy ked k nam svietilo slnko a nie vtedy, ked ono chcelo spat. A ked som mala malo mlieka... vsade pisu ako treba vydrzat. Ja som nevydrzala. Dala som jej flasu. Ale ona ju abosolutne odmietla. A to je len priklad toho, co vsetko je realita. Apropo realita. Myslim, ze o tom je tato stranka. Nie to tom, ze sa niekto hra na to co nie je. Ja obcas vrieskam na syna. To pocuje aj suseda. Ale uz nepocuje, co robime cely ten zvysny cas. Nevie ako mi je luto, ze dceru musim nosit non-stop na rukach a nemozem sa venovat synovi. A ten dostava zachvaty placu, pretoze bol zvyknuty, ze sa spolu hrame, smejeme... Je najlahsie niekoho odsudit. Ale stale tvrdim, ze nikto kto nema deti (aj ked s nimi pracuje) nevie ake to je. Nevie ake to je cakat dieta, nevie ake to je o dieta prist, nevie ake to je ho porodit, nevie s akym strachom v noci kontrolujete ci zije, nevie ake to je ked je chore, ake to je ked ho vezmu do nemocnice a vy s nim nemozete, lebo cakate dalsie, atd atd, mohla by som rozpravat do rana.
No a este k _malinkej_. Je dost smutne obhajovat sa tym, ze doma po sebe iba vrieskame. No neviem kedy, ked muz je stale na stavbe. A keby mi nadaval do pi..., tak uz mojim muzom nie je. To co som napisala ze vravela, vraj bolo vytrhnute z kontextu, tak neviem, ale to som pocula. To co ona pocuje za stropom je vytrhute z kontextu.
Nemam chut sa tu obhajovat aka som matka. Mne staci ze to vie moja rodina a priatelia.
Dnes som sa zhodou okolnosti na detskej kardiologii na Kramaroch opytala, ci je pravda to, ze sa placucemu dietatu viac ako pol hodinu poskodzuje srdcovy sval (vyrok _malinkej_). Dostala som odpoved, ze o tom este nepoculi. Dufam, ze pri svojej praci s detmi ma viac odbornosti.
No a este - pred nami v byte byvala manzelova babka. Ked umierala, v noci v bolestiach obcas kricala. A suseda sa chodila stazovat, ze ak to neprestane, zavola policiu.

Kamila, Po, 27. 11. 2006 - 20:53

Hanumanka napísala si to na správne miesto. Asi sa opakujem, ja ťa dosť chápem, lebo ako sa dnes vyjadrila moja zlatá pubertálne dcéra: "Ja som besná, Martinka(jej mladšia sestrička) je besná a ty (to adresovala mne, svojej premilenej mame) si ultra besná." To hovorí tuším za všetko a naozaj som rada, že už bývame v dome a nikto nepočuje moje výbuchy, keď ma vytočí jedno dieťa, druhé, alebo všetky štyri. Aj keď sa za svoje vrieskanie hanbím, nedarí sa mi občas kontrolať sa. A rovnako som tu už spomínala, že ma strašne vytáča, keď deti plačú ... Ja som sa naozaj minula povolaním.

hrošica (bez overenia), Po, 27. 11. 2006 - 21:02

Hanumanka,
nech je akokolvek. Kto ma pravdu viete len vy dve. Je fajn, ze ste sa ozvali obe. Objektivne vsak nevieme byt, lebo vas nepozname.

Raz som sa pytala, ze ako moze katolicky farar kazat o rodine, manzelstve, detoch a tak, ked o tom nema paru. Bolo mi povedane, ze skusenosti z rozhovorov a stretnuti mu to dovoluju.

Detto plati aj o bezdetnych zenach. Otec ma susedu, ktora vo vojne stratila svoju lasku a nikdy sa nevydala, lebo vraj uz nikdy tak nemilovala. Aby vyplnila svoju materinsku tuzbu a dala zo seba tu lasku, starala sa o deti v domove.

Myslim, ze podobne spory, ako je tento vas, vedia byt dost zle pre obe strany.
Kazdopadne vam obom zelam, aby ste nasli pohodu a pochopenie. Sme na svete prilis kratko na to, aby sme si vzajomne zneprijemnovali zivoty.

A ako hovori moja dobra kamaratka: Zase som bola mudra ako radio. Úsmev

Zuzana, Ut, 28. 11. 2006 - 11:36

Hrosi,
napiosala si to velmi pekne a citas mi myslienky,takze by som to urcite nenapisala lepsie ako Ty.
Naucila som sa jednu vec:nesud, kym sama neprezijes a minca ma vzdy dve strany, ale myslim si, ze cesticka sa moze najst, ak sa chce.Mrkám

malinka, Ut, 28. 11. 2006 - 00:19

Mila Hanumanka.
Myslim,ze takto pisomne je to prijemnejsie pre obe.
Nikde a nikdy som ta neodsudila!
Co sa tyka Vasej babky, volal moj drahy mestsku policiu, pretoze kricala asi dve hodiny pomooooooooooooooc.A vies vobec co sa vtedy stalo?Vasa babka sa smykla v chodbe na behuni, spadla a nevedela vstat.Chodila za nou suseda z vedlajsej brany(asi vasa rodina) rano a vecer a to sa stalo cez obed,takze by az do vecera lezala na zemi bezvladna:(.
To, ze na seba vrieskate je pravda, ale vobec som nenapisala, ze od rana do vecera,ale ked to pocujeme,"stoji to zato"(ale teraz mala pochvala,medzicasom sa to zlepsilo:)trochu).
Ani malu uz tak nie je pocut.
Neviem, akeho kardiologa si sa pytala,ale je to pravda,ci tomu veris,alebo nie.
Pravdou je aj to, ze mi je to uz uprimne jedno, potom, ako a akym sposobom si tu o mne pisala.
Aka si matka?Neviem, lebo ta nepoznam(a uz ani nechcem spoznat),len pises velmi samolube maily(vid stranka babatko)aka si super a perfektna a milujuca.Kricis na svoje deti a bud si ista,aj ked sa im teraz ospravedlnujes,oni si to pamataju a pride doba, ked oni budu kricat na Teba.
Aj teraz,ked som si citala tento mail ci odkaz,citim z neho zlost,ale krotis sa,to je dobre.
Pre mna mila hanumanka je to uzavreta kapitola.
Ale poviem Ti jedno,ked budem mat babo a budem s nim mat problemy podobneho typu,velmi by som si zelala mat susedku, ktora mi ponukne pomoc,aj ked bude len teoreticka.
p.s.moja pezyvka je od ovocia malina=malinka,lebo milujem maliny,ale to ta asi nezaujima
p.s.2 vibrator sa pise s makkym i!!!

suzan, Ut, 28. 11. 2006 - 08:36

Hrošica,pekne si to napísala,súhlasím s tebou vo všetkých bodoch a hlavne v tom ,že život je naozaj príliš krátky na to ,aby sme si vzájomne znepríjemňovali vzťahy,či už rodinné,priateľské,či susedské.Viem pochopiť aj Hanumanku,pretože mám jedno dieťa doma,ktoré je tiež dosť náročné na čas a energiu ,ale na druhej strane chápem aj malinku a jej snahu pomôcť.Preto baby navrhujem zahoďte všetky nepríjemnosti za sebou a choďte niekde na tú kávu.Malinka by mohla odbremeniť svoju susedku aj tým,že jej pomôže s deťmi a vyskúša si ,aké je to mať dve deti,resp.aspoň jedno a Hanumanka by si mohla zatiaľ oddýchnuť v tom malinkinom relaxačnom salóne.To by bola asi prílišná idylka,že.Ale baby ,teraz vážne, naozaj sa skúste nejako udobriť,vyrozprávať,nájsť k sebe cestu,ako by sa mal správať človek k človeku,t.j.hlavne ľudsky a s pochopením.

Hanumanka, Ut, 28. 11. 2006 - 15:30

Mate pravdu, toto su iba zabo-mysie vojny. Takze malinka, sorry, ze som na teba kricala, to naozaj nie je spravne. Baby, ale kamaratky z nas dvoch uz nebudu.

Zuzana, Ut, 28. 11. 2006 - 16:16

Dôležité je, že sa dokážete tolerovať!Mrkám

Berenika, St, 29. 11. 2006 - 11:25

Musím sa pridať k tejto debate, nedá mi to. Poznám Hanumanku už veľmi dlho. Nehovorím, že nemám výhrady k niektorým jej vlastnostiam a výchovným metódam, ale nemôžem povedať, že by bola zlá matka. Je to úplne normálna matka, ktorá má možno práve ťažšie obdobie, však viete, ako to myslím. Každý je raz hore a raz dole. Mať dve deti je niekedy ľahšie a niekedy ťažšie, záleží na tom, aké sú tie deti. Ja sama mám dve. Ale nikdy nemusela tŕpnuť nad chorým dieťaťom, pri ktorom ani doktori nevedia, čo mu je (moje sú od malička zdravé ako ryby). Nikdy som neprišla o bábätko. Neprechádzam obdobím, kedy moje dieťa neustále plače a stále ho treba nosiť na rukách a nestaviame súčasne dom, manžel nie je stále preč, čiže môžem len teoretizovať, aké je to asi stresujúce, ťažko si to viem predstaviť. A nemôžem povedať, ani žiadna z Vás, či by sme to v jej koži zvládli lepšie.

Ja sama si spomínam, že keď ma plačúce dieťa zobudilo v určitej fáze zaspávania, bola som schopná vraždiť. Ale na druhej strane som celkom v pohode vstávala aj 8-krát za noc, až som sa čudovala, že mi to vôbec nevadí. Sú to také paradoxy. Skôr než som tomu prišla "na kĺb", deti spia celú noc a vstávať nemusím.

Milá Malinka, určite je chvályhodné ponúkať niekomu pomoc. Len nie je celkom vhodné ponúkať smädnému na púšti chlieb. Chcem tým povedať, že vystresovanej matke na pokraji zrútenia nepomôžu múdre rady, ale konkrétna a okamžitá pomoc - hoci obliecť staršie dieťa, podržať chvíľu mladšie, kým sa matka oblečie a pod.. (Chápem, že by Ti to možno nedovolila.) Ale radiť sa dá len v kľude a až po "vychladnutí", teda v prípade, že by Hanumanka prijala Tvoje pozvanie, ináč je to len lievanie oleja do ohňa. (Mimochodom, čo sa týka pravopisu a hrubiek: mami (1.pád množ.č:) sa píše s "y").

Musím končiť, aj keď som chcela ešte niečo napísať... Majte sa, baby.

malinka, St, 29. 11. 2006 - 23:45

okej takze.
pisala som, ze pre mna je to uz uzavreta kapitola.
hanumanka jasne naznacila, ze kamaratky nebudeme, i ked ja som nemala zaujem sa kamaratit,ale pomoct.
na kavu som ju pozvala, povedala som jej par teoretickych rad a sposobov co a ako sa da a to nie kvoli nej,ale tomu malemu 4mesacnemu steniatku,ktore ked plakalo,trhalo mi to srdce.
vidim,ze to bolo na zlo veci, je mi uz uplne jedno ako reagovala a ako mala reagovat, je mi to jasne.Ti co odomna budu chciet pomoc vyhladaju ju a nestaram sa o nikoho, do nikoho.
a je pravda,ze sa budu stahovat,takze je to uz uplne fuk.
ja vsetkym zelam, nech sa maju co najlepsie a aby ste boli vsetky stastne a aby ste mali co najmenej starosti.
majte sa nanicmaminy

lucka001, St, 29. 11. 2006 - 13:56

Hanumanka, Malinka, Berenika,
ak mam byt uprimna, mne sa to moc nepaci, ze si tu prepierate vase sukromne spory. ak som to dobre pochopila, tato stranka je o niecom inom a nie o susedskych sporoch, ci pravopisnych chybach, tie by ste si mohli riesit inde!!!:-/

Berenika, St, 29. 11. 2006 - 15:06

Lucka001,
ja nemám s nikým nijaký spor. Chcela som sa len zastať Hanumanky. Nesúhlasím s Tvojim názorom. Každý sem píše svoje príbehy a všetko je v poriadku. Ale tu sa totiž stalo niečo nie veľmi časté - ozvala sa druhá strana. Samozrejme, je z toho konflikt, veď ide o dosť chúlostivú záležitosť a každý má svoju pravdu.

Každý príspevok, ktorý sem píšete, nie je len o vás, ale aj o niekom inom: manžel, deti, svokra... A vždy je to len a len váš pohľad na vec. Čo by sa asi stalo, keby sa ozvala tá druhá strana? Konflit. Ešte že tie naše maloleté detičky nevedia surfovať na nete, tie by nám toho porozprávali.Úsmev Ale rešpektujem Tvoj názor a už sem neprídem.

To s tým pravopisom, máš úplnú pravdu, chcela som tým len povedať - to je aj pre Malinku - každý človek, aj keď je pravopisne zdatný, sa môže pomýliť.Mrkám

lucka001, St, 29. 11. 2006 - 17:32

Berenika,
chodim sem na tuto stranku trosku sa odreagovat a zrelaxovat, rada si precitam kazdy pribeh - vesely, smutny, poucny, ci kriticky. len tie vase prispevky sa mi nezdali byt pribehmi, skor ohovaranim. Nie je v mojej kompetencii rozhodovat o tom,ci sem budes pisat alebo nie, to je cisto tvoja vec...ja so sa ozvala len z toho dovodu, ze mi tieto vase odkazy skor odcerpavali energiu, ako ma dobijali. nic proti tebe nemam, len som citila potrebu to napisat...Úsmev

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama