reklama

Nadprirodzeno?Aniel?Duch?Boh?

Pridal/a manny dňa 25. 10. 2008 - 00:30

reklama

Jeden predchadzajuci blog ma inspiroval k napisaniu tohoto.V čo to vlastne veríme?Čo sme videli čo máta.Kto nám nepochopiteľne vlieva pokoj do duše len keď si na to zmyslime.Nedavno ma zaujala v knihkupectve jedna kniha.Vola sa Kniha Anielov.Precitala som ju uz 3 krát a vrelo ju odporucam.Mam niekolko zazitkov,ked som sa stretla s niecim zvlastnym.Zaujimavy a velmi emotivny pribeh kamaratky, ked v hypnoze prezila svoj minuly zivot.Či niekto tam hore, kto vratil zlo dvojnasobne.Keď mi jedna mlada kocka zviedla chlapca s ktorym som cakala dieta.Ovela,ovela neskor sa vydala(nie za neho)zostala tehotna,no nachytala svojho manzela s inou.Ten ju zbil a ona potratila a uz nemoze mat deti.Nato sa rozviedla.Preto som vzdy opatrna a nerobim ludom zle lebo uz niekolko krat som bola svedkom ze "niekto ci nieco"vzdy vrati zlo dvojnasobne.Dalsi zazitok som zazila este na strednej.Mali sme v izbe 2 poschodove potele.Ja som spavala hore.Bolo leto a tak sme mali otvoreny balkon so zatiahnutou zaclonou.Zrazu neviem kolko bolo hodin som sa prebrala na prievan.Nechcelo sa mi ale zliezat z postele.Tak som sa zakutrala ze som si nechala iba malicky otvor na dychanie.Bola som ako v kukle(zostalo mi to dodnes-kuklim saVeľký úsmev).Vtom som zbadala ako sa zaclona zvlnila a akoby vystupila.Vsetky spoluziacky spali len ja koza som bola hore.Ked som si uvedomila ze ta zaclona je postava zacala som sa potit.Bolo to nieco,ani nie dokonala postava,nieco co malo akoby bielu plachtu prehodenu cez seba.Ibaze to nieco bolo priesvitne.Vznasalo sa to nad zemou,naklonilo sa to nad moju kamosku leziacu oproti mne dolu.Potom na tu hore.Privrela som oci(este teraz to citim.Otocilo sa to a nazrelo to na kamosku podomnou.Silno som stlacila oci.V tom sa rozleteli dvere na nasej aj vedlajsej izbe.Ani neviem kedy som zaspala.Rano ked som sa zobudila vo vedlajsej izbe uz plakala jedna zo spoluziaciek.Volali jej ze v noci jej umrela babicka.Na to som rozpovedala co sa mi v noci stalo.Spoluziacka povedala ze ona to vedela lebo ze v noci sa s babkou rozpravala a ze ta jej povedala ze uz sa ma dobre.Ine dievca zasa spomenulo ze v noci sa jej niekto spytal "prosimte kde tady spi M....?" a ona iba rukou ukazala a spala dalej.Smutiace dievca bola češka.Tak ma to zaujalo ze som zacala uvazovat ci existuje zivot po zivote.Co sa stane ked,odideme?A co nasa dusa?A co Boh?Existuje?Ja verim ale neviem presne v co.Ono je pravda ze keby sa kazdy clovek riadil 10 prikazaniami,nepotrebovali by sme ani boha ani fararov.Ale zasa komu by sme dakovali, ked sa nam nieco splni a komu nadavali, ked sme v nestasti?A co vase nadprirodzene zazitky? Videli ste ducha? Citili ste pri sebe aniela?Poradil-pomohol vam v niecom Boh-Osud? Alebo to bol iba vas zdravy rozum?


reklama

reklama

elin, So, 25. 10. 2008 - 01:03

baby,
ste krute... date tak nadherne temy, o ktorych by som sa chcela bavit, prave teraz, ked tyzden nebudem pri pcPlačem

manny, So, 25. 10. 2008 - 01:15

Prepac ale ak zareagujes za tyzden slubujem precitamÚsmev

elin, So, 25. 10. 2008 - 01:17

Úsmev

Amalka, So, 25. 10. 2008 - 08:07

ja k tejto teme len tolko: neda sa mi v Boha neverit. Mam prezite nespocetne mnozstvo malickych aj vacsich zazrakov, ze ja verit musim. A smrt je len vstupnou branou do ineho zivota, takeho, kde nebude bolest ani utrpenie. Zrno musi odumriet, aby mohlo vyklicit, tak je to aj s nami. Telo odumrie a potom sa narodime do praveho zivota. Odporucam precitat knihu od Johna Eldredgeho CESTA TUZBY.

som v papradí

marik, So, 25. 10. 2008 - 08:55

Určite ničo tam hore existuje.Ja som vriaca a verím v Boha.Tiež mám také myšlienky,čo bude so mnou po smrti,ako to bude prebiehať,ale to my ludia nevieme.Zaoberám sa myšlienkou alebo slovom nekonečno.Neviem si predstaviť,ja ako človek,ktorý žije stále s vedomím,že raz tu skončí,že raz zomrie,že existuje nebo a peklo,do ktorého sa duša dostane a ostane tam navždy.Pre mňa to je nepredstavitelné.

bigmama, So, 25. 10. 2008 - 10:04

tiez verim, ze je nieco medzi nebom a zemou, nazvite si to ako chcete, ale za poslednych devat rokov som videla nespocetne vela krat, ako sa ludom "odplatilo", ked sa ku nam spravali, povedzme to slusne, neprajne, necestne! prvy taky zazitok bol: ked som bola tehtona prvy krat, tak kolegyna draheho nam robila velmi zle, to by bolo na dlho keby som chcela celu situaciu vysvetlit, no a potom o rok, co sa nam mala narodila, tak ona zostala tehotna, jej frajer ju nechal (nakolko bol zenaty), dieta bolo postihnute-hydrocefalus a tak onho prisla, vzdy som hovorila, muzovi, ze take mrchy maju stastie, ze im vsetko prejde a on mi na to: neboj, "osud" sa o to postara, nikdy nic zle nikomu nezelam ani muz, ale doteraz nam to vzdy vychadzalo, posledne, mame problem s istou stavebnou firmou, okradla nas, nevykonala pracu korektne a nemohli sme si pomoct, kedze ma znameho sudcu, ktory potahuje vela nitkamia ochranuje ho, lebo musi, kedze robili spolu vela necestnych veci (danovy urad nam vyse roka nevratil DPH-vysoka suma bez vysvetlenia!!!) no a pred mesiacom tento sudca zomrel na rakovinu, DPH akoby zazrakom nasla cestu k nam, sud sa hybe, lady sa lamu a mohla by som pokracovat mojim vlastnym bio otcom, ktory si tiez nalozil na chrbat a teraz si to vyziera...
my zvykneme hovorit, ze bozie mlyny melu pomaly, ale isto, len my nie sme vzdy pri tom, aby sme to videli, ako zostane zlo potrestane!
No a k duchovnu, tak by sa tiez nieco naslo, ale to by bolo na dlho a mozno by vas to nudilo....
pekna tema Áno Tlieskam Objímam Slnko

manny, So, 25. 10. 2008 - 10:13

Bigmama nato som dala tuto temu aby sme pisali aj o duchoch a duchovna.Pis,pis mna to urcite nudit nebude ,no a koho ano ten to predsa nemusi citat.Kazdy si temu vybera aku chce na citanie i na reakciu.Dakujem ze sa vam tema paciSlnko

bigmama, So, 25. 10. 2008 - 10:47

muz odisiel pracovne nan iekolko tyzdnov, tak som zostala u znamej, aby som nebola sama. velky stary dom, mala som izbu s velkym oknom. asi po tyzdni sa mi zacalo zdat, ze mi voda kvapka, v UK nie je nic nezvycajne v starych domoch mat male umyvadlo priamo v izbe, tak som vstala, ze idem dotiahnut kohutik, umyvadlo bolo vsak suche, aj tocka, voda nekvapkala, len ten zvuk, tak som odignorovala a spala dalej. Tak to islo niekolko dni, nic hrozne, len ten zvuk. O niekolko dni som vecer sedela na posteli, mala som otvorenu malu vetracku, bolo horuce leto, bezvetrie, ked sa pohla zaluzia, akoby zafukal vietor, ja som dvihla hlavu a nahlas hovorim: NO VITAJ! Tie slova ma prekvapili akoby by ich vyslovil niekto iny, bolo to vyslovene bez rozmyslenia, akoby automaticky. Nic som nevidela, len som mala pocit, ze je niekto v tej izbe so mnou, tazko sa to vysvetluje, nebala som sa, len som mala taky zvlastny pocit. Na druhy den som domacej povedala, co sa mi stalo, na co mi povedala, vraj v dome zomrelo kedysi davno male dievca, bola chora a jedna maliarka ju dokonca namalovala, lebo sa jej raz stalo, ze ju videla pri nohach svojej postele ako "ducha" no a tato domaca ma s nou podobny zazitok, spala v posteli, prisla suseda a cez okno ju videla ze spi, vtedy si myslela, ze so svojou dcerou v jednej posteli, tak ich nechala spat a vratila sa neskor a opisala jej co videla, vsetko by sedelo, az nato, ze jej dcera bola cely den s otcom prec a ona bola doma sama!!! Ona veri, ze to bolo to mrtve dievcatko (teda jej dusa) ktora spala s nou v posteli, ona by o nicom nevedela, nebyt susedy, ktora ju videla a povedala jej to Kvietok ja som potom uz spavala len pri rozsvietenom svetle, lebo som mala akysi zvlastny pocit v tej izbe odvtedy Hambím sa
pred dvomi rokmi sme kupili dom po pani, ktora zomrela, jej deti sa zachovali ako supy, ked sme sa nastahovali, mali sme rozne zazitky, skor nevysvetlitelne ako duchovne Prekvapenie v kupelni nam pravidelne v istu hodinu "vonalo" mydlo, ake som ja v zivote nepouzivala, vrzali nam zadne dvere, cez to vsetko, ze boli zamknute na kluc a casto som si myslela, ze je tom oj muz, ktory vosiel a cakala som a nikde nikto Pohoda v pivnici sme pravidlene nasli zazate, hcoi v nej nikto nebol, vchadza sa zvonka, takze ani mala to nemohla byt, lebo dvere su zamknute na zamok a to ona nevie otvorit Mrkám dodnes nam niekde nieco pipa ako elektricky budik a neviem nikde nic najst a navyse sa to "hybe" po dome, raz je to v obyvacke, inokedy v izbe, v tom istom case a tak ako to zacne, tak to prestane, mam asi velmi citlive usi, lebo muz nikdy nic nepocuje Úsmev
posledne to ustalo, svetlo sa uz nezazina, dvere nevrzu, len ten budik, kazde rano velmi jemnucko kdesi pipa, clovek sa naozaj musi sustredit, aby ho pocul Pohoda
este v UK mal drahy zazitky, on je na taketo veci citlivy, tvrdi mi, ze citi pritomnost energie?! ci duchovna, vraj sa mu zjezia chlpy na krku a uz vie, ze je niekto s nim, ale nebudem to opisovat, lebo to nie su priamo moje zazitky ale rozhodne verim, ze nieco sa deje po smrti, tak tolko, dufam, ze som nenudila;
inak trefna tema ku Halloween-uTlieskam
prijemny vikend

manny, So, 25. 10. 2008 - 10:57

To je dobreeeeeeTlieskam

ja_hodka (bez overenia), So, 25. 10. 2008 - 11:52

Som tiez veriaca, aj ked sa nehlasim k ziadnej cirkvi, ako som tu uz raz napisala...pekny vyrok jedneho pana, ktoreho ucenie si velmi vazim: Ja neverim v boha. Ja viem, ze je.Verim tiez vo "vesmirnu spravodlivost" ako som napisala Svetlane pri inej prilezitosti. Kazdy raz dostane to, co si zasluzi. Su tam vsak sirsie suvislosti a niekedy niekto plati aj za inych... Presvedcila ma teoria o rodovych zatazeniach...atd..ale to by bolo naozaj na dlho.
Mam tiez par, dalo by sa povedat, paranormalnych skusenosti. V podstate sa priklanam k teorii, ze sa tieto deje permanentne odohravaju v nasej blizkosti a ak je jedinec naladeny na tu spravnu citlivost, zachyti fragmenty z toho paralelneho sveta. Som nadseny citatel vsetkeho na tuto temu ale vyberam si z precitaneho velmi opatrne.
Rada navstevujem stare neobyvane domy, kde ostalo vo vzduchu nieco z ich majitelov, casto su to aj veci velmi pozitivne.Cintoriny na mna tiez posobia svojou zvlastnou atmosferou.Alebo miesta historicky dolezite, miesta kde doslo k niecomu mimoriadnemu. Celkovo som dost posadnuta prostredim a jeho vplyvmi.Stoji za zvazenie, ze si uplne bezhlavo vyberame napriklad stavebnu parcelu, alebo kupujeme dom so vsetkou tou "vybavou" a mozno aj zatazenim z minulosti...No vedela by som sa rozpisat na tuto temu, ale predpokladam, ze to zas nikoho az tak velmi ako mna nezaujma.Ale stoji to aspon za zamyslenie.
Inak...Pekna temickaÚsmev

-, So, 25. 10. 2008 - 12:37

ale zaujímalo, len píšÚsmev Najviac ma zaujali to "doplácanie na iných" a hriechy minulosti. Napíš, ja si to určite prečítam. A určite nie jedináÚsmev

manny, So, 25. 10. 2008 - 16:32

Ja-hodka prosim pis,fakt ma to velmi zaujima.Milujem historiu,vsetko tajomne a nevysvetlitelne.A ako aj teba aj mna urcitym sposobom fascinuju,stare neobyvane domy,ci aj tie cintoriny.Stare nahrobne kamene na ktorych je kopa machu maju tiez svoje tajomne caro.Proste nieco je tam zvlastne mozno ta historia a ten vek a...Proste mna zaujima vsetko.Aj tie pribehy s duchmi nasich bizkych atd.

svetlana (bez overenia), So, 25. 10. 2008 - 22:54

jahodka, len dodavam k ten vesmirnej spravodlivosti - ja si ju nepredstavujem ako nejakeho trestajuceho panka, skor ide skutocne o to, ze kazdy zne, to co sial ... proste udalosti v neskorsom zivote su priamo zapricinene mylsienkami a skutkami z dneska. Co asi vidis podobne, ak sa nemylim Úsmev

to s tym "rozne energeticky nabitym priestorom" je zaujimave, trochu sa tym v poslednom case v myslienkach zaoberam ... aj je ale vsteko energia nejakej frekvencie, tak je to aj pochopitelne - aj priestor je energia, na roznych miestach sa vyskytuju rozny ludia, kt. tu priestorovu energiu menia. tak nejako si to zatial predstavujem.

lusesita, Ne, 26. 10. 2008 - 01:29

ja-hodka napis mame zaujem,prosimKvietok

lussesita, St, 29. 10. 2008 - 10:46

Ja-hodka,stale cakam,ci predsa nerozsiris tuto temu a nenapises viac,ako tu spominas.Zaujima ma to,prosim ozvi sa este,alebo zaloz novy blog.Vidim a citim,ze si ako to mam napisat"scitanejsia"ako ja.Samozrejme ak mas na to ty sama chut.Slnko

ja_hodka (bez overenia), Št, 30. 10. 2008 - 18:23

Lussesita, aby som pravdu povedala, nemam momentalne chut zakladat vlastny blog na tuto temu a dovod je jednoduchy. Neviem nic, cim by som si bola uplne ista. Velmi rada o tychto veciach premyslam a velmi opatrne zaujmem stanovisko. Jedine, co mozem skonstatovat s uplnou istotou je, ze som presvedcena o duchovnej podstate sveta. Neviem, ci som scitanejsia ako ty, ale je pravda, ze vela z mojho volneho casu travim v knihach aj na tuto temu, aj inych. Casto si aj presurfujem tematiku na internete, aby som bola v obraze, ale musim skonstatovat, ze tam je to uz presaturovane haldami nezmyslov a treba preberat.
Tiez by som podotkla, ze vela z paranormalnych zazitkov je produktom podvedomia...jednoducho povedane, niekedy v urcitych stavoch mysle proste vidime, co vidiet chceme. A potom su tu tie autenticke zazitky. Je zrejme velmi tazke odlisit ich. Aj preto sa vyjadrujem dost opatrne.Ono je aj dost tazke rozoberat to tymto sposobom. Takze asi takÚsmev Ak by este nieco napadlo, dam to semÚsmev

yaya, So, 25. 10. 2008 - 13:51

....mám svojho boha, na ktorého verím, keď mi je dobre a ktorého prosím, keď mi je zle a prosím o pomoc...mám svojho boha, lebo ten, ku ktorému sa väčšina hlási, ten, kvôli ktorému sa vedú vojny, ten kvôli ktorému sú fanatici...ten, kvôli ktorému sa zabíja a ťahajú deti do vojny....tak toho boha mi je ľúto...chcem veriť v život po živote...chcem a myslím, že verím v anjelov strážnych, lebo nebyť nich, nie som tu ani ja, a ani moje deti...verím v božie mlyny a verím, že melú aj pre mňa...aj proti mne...verím, že keď niekomu niečo zaprajem zlé, tak sa mi to vráti...verím....

Ariesa, So, 25. 10. 2008 - 14:03

ja_hodka napisala, ze citi casto "pozitivno". na negativne zazitky ci pocity sa snazim nepovolit a neviem, ci je to moja povaha alebo o co ide - snazim sa to negativno prekonat. ked mam z niecoho nevysvetlitelny strach je hlavne nepodcenit situaciu (predsa len instinkty maju svoje opodstatnenie) - ale nevyhnem sa tomu. jednoducho to musim spravit! ide to mimo mna. strach v nejakej situacii - v cudzom prostredi salajucom neprijemnu, znepokojujucu az strasidelnu atmosferu.

na druhej strane si pozitivno velmi silno uvedomujem a krasne vychutnam. pozitivno/negativno sa dari zachytit casto umelcom, ale je to uplne iny pocit ci stav ako ked na vas vplyva cosi, co nedokaze clovek ani pomenovat. energia, stav, pocit ... kto, alebo co to je?

yaya, So, 25. 10. 2008 - 17:59

....moja šéfka predvčerom večer rozprávala aj o tom, ako bola na dovolenke a bolo jej divno...nevedela, čo to je, hovorila si, sakra, veď si na dovolenke...potom prišla do spálne v tom hoteli, lebo tam nezaspala ani na chvíľu a zistila, že jej vadili obrazy, tak ich zvesila a položila maľovaným dole na skriňu, sviečkou prebehla všetky kúty v smere hodinových ručičiek a bolo...od vtedy len oddychovala a užívala si dovolenku...proste doslova a dopísmena, poslala zlých duchov preč...veľakrát sa dívam na nejaké rodinné domy a viem, že do domu, ktorý je veľmi starý by som bývať nešla, desí a fascinuje ma minulosť....myslím, že v takom starom dome je až príliš veľa energie, na to, aby sa dala zvládnuť...

filipka, So, 25. 10. 2008 - 18:17

Ja žiadne duchovné zážitky nemám. Často som mala pocit, že pre Boha som šteňa, ktoré môže chrúmať len odrobinky zo stola svojho pána. Nie som presvedčená že Boh je, nezažila som ho (necítila), len jednoducho si myslím (verím) že Boh je.

Videla som dokument o pohrebe kdesi, už ani netuším kde presne to bolo - Malajzia? - kde pohreb bol jedna obrovská slávnosť, na ktorej sa bavila celá rodina a ľudia sa tešili. Verili, že existuje krajší život po smrti. Veľmi ma to zarazilo, lebo veď predsa kresťanstvo verí v to isté, prečo je v týchto zemepisných šírkach (Európa) smrť braná ako tragédia? V časopisoch sa nepíše ako správne zomrieť, čo robiť aby sa nám zomieralo ľahko, čo vôbec robiť keď niekto umiera...
Keď umieral pápež Ján Pavol II, nerozumela som, prečo sa v kostoloch modlia za jeho uzdravenie - zbláznili sa? Bol staručký, chorý, nevládny, urobil toho v živote veľa... je viac ako jasné, že si zaslúži konečne odísť. Ja som mu priala, aby odišiel rýchlo a netrápil sa tu.
To bolo trochu od témy, sory. Ale o smrti rada rozmýšľam, jedna z mojich úchyliek.Úsmev

svetlana (bez overenia), So, 25. 10. 2008 - 22:49

No presne Filipka, mne sa tiez duchovia vyhybaju ... mam na to niekolko teorii Mrkám Chichocem sa

velmi si cenim, ze premyslas, aj ked ide o "bezne zauzivane sposoby spravania sa" Áno (hladam vhodnejsie slovo a nejde mi to)

filipka, Ne, 26. 10. 2008 - 21:06

Rozviň svoje teórieÚsmev , keď sme už v takej duchárskej téme. Zaujíma ma to - prečo sa ti duchovia vyhýbajú? Potvory, oni určite vedia, že ty sa ich nebojíš! Alebo vieš o nich viac ako je vhodné, tak sa ťa bojaChichocem sa .

svetlana (bez overenia), Ne, 26. 10. 2008 - 22:14

Flipka, alebo mozno len nemam dostatocne vyvinute antenky Úsmev

Aja1, So, 25. 10. 2008 - 18:57

Mojej maminke sa stalo keď jej tatino dostal infarkt,pri telefón si položila jeho kartičku poistenca.Keď operátoka zdvihla,mama išla nadiktovať rodné číslo starkého a zrazu kartičky nebolo.Prekutrali celý dom,ale kartičky nebolo.Objavila sa až keď deduška odviezla záchranka.

Delli, So, 25. 10. 2008 - 19:41

Manny, super tema. Ja som veriaca, ale tak po svojom. Verim v Boha, ale pravidelne(malo kedy)do kostola nechodim. Ale napriklad ked sa mi nieco pekne prihodi, alebo podari, vzdy Bohu za to podakujem. A co sa tyka zazitkov, jeden mam. Uz 14 rokov trpim bolestami zaludka a predpokladam, ze je to psychosomatickeho povodu. A tak raz ma velmi, velmi bolel zaludok. Lezala som v posteli, bolo neskoro v noci a uz som ani nie ze zaspavala, ale akoby som uz bola v hladine medzi bdenim a spankom a vtedy som pocitila akoby mi vosla bozia ruka do brucha a akoby mi tu bolest zobrala. Velmi sa mi v ten moment ulavilo.

klodik, So, 25. 10. 2008 - 22:00

manny duchovno je súčasťou môjho života...Niekedy sa mi vkráda do života len tak ľahúčko a inokedy je to priam búrka...Už som tu písala rôzne svoje zážitky...K najsilnejším patrí moment keď mi niečo pośepkalo źe môj synček je v ohrození života a ja som ho v posledných sekundách ochránila...Doma som upratovala popri dvoch drobcoch- jeden dva rôčky, druhý mal rok, ja sama s nimi doma a sama na všetko, musela som si postíhať pri deťoch všetko, navariť , upratať, venovať sa im a v ten deň som ešte chystala aj pohostenie na manželove narodeniny a v tom zhone som si neuvedomila že som nechala v izbe vetrať a zrazu ako som tak kľačala na dlážke a umývala ju ma prenikol pocit-pane bože Matúško...a bežala som do izby a drobec- ročný bol vytrepaný hore na stole a pozeral von otvoreným oknom, zo šiesteho poschodia paneláka...Ešte som zachovala chladnú hlavu, pomaličky som vykročila k nemu, aby sa nezľakol, nepošmykli sa mu rúčky...V mojom živote však boli aj chvíle kedy som cítila a vnímala veci ktoré by v tej chvíli bolo lepšie necítiť, nevnímať...

Polárka (bez overenia), So, 25. 10. 2008 - 22:18

tiez som veriaca, ale bez vyznania... k tomuto stavu som dospela az casom, lebo nasa rodina je striktne ateistiscky zalozena...

co sa stalo mne ? nuz stalo sa mi asi toto... mala som kamaratku v mojich 16tich rokoch... vravela mi, ze vidi zvlastne veci, vraj aj duse atd. Neverila som jej. Myslela som si, ze len prehana. No ona neprehanala. Raz sa normalne bala vyliezt z vytahu. V brane bola tma a vypinac daleko. Nechcela ani za svet co i len krok urobit. Pytam sa jej co sa deje, a kto tam je, ked sa tak boji. A ona mi na to, ze Satan. Naco som sa ja rozrehotala ako kon. A povedala som jej, ze to je hlupost a vela vela hanlivych veci na danu bytost. Nakoniec vyliezla. Isli sme na zastavku a ja som zrazu nemohla nabrat dych a ani sa pohnut. Stihla som jej len prudko stisnut ruku. Nemohla som sa vobec nadychnut. Ked som vydychla volaco mi zovrelo hrudnik silnejsie. Pamatam si len tmu a to ako so mnou kamaratka triasla. Vravela, ze som mala uplne cierne oci a nic som nevnimala. Doteraz netusim ako som sa dostala na zastavku. Nakoniec mi povedala, ze nech si nabuduce nerobim blbe zarty z takychto veci, lebo to nie je ziadna sranda.

manny, So, 25. 10. 2008 - 22:30

Polarka tiez si myslim ze na duchov,Boha a podobne bytosti by sa nemalo zartovat.Stalo sa vela pripadov podobnych tomu tvojmu,o ktorych som citala,ci mi ich niekto rozpraval.

Polárka (bez overenia), So, 25. 10. 2008 - 22:38

vies si predstavit aky to bol pre mna ako pre totalneho ateistu SOK ???
Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie
skoda len, ze sa mi nedari nakontaktovat na nejaku pozotivnu bytost napr. anjela alebo Boha Zlomené srdce
mala som kamarata, ktory sa mo priplietol do cesty uplnou nahodou... bol v seminari... velakrat sme polemizovali na tuto temu a vela otazok zostalo nezodpovedanych, no po case som na neho stratila kontakt... ako prisiel, tak odisiel Kvietok

manny, So, 25. 10. 2008 - 23:06

Polarka skus tu "knihu anielov".Je naozaj nadherna a vies co nekupuj.Ja ti ju poziciam ,zajtra ti ju prinesiem a ty mi ju potom posles potou.OK? Mas zaujem?

Polárka (bez overenia), So, 25. 10. 2008 - 23:08

Manny tak ro je uplne uzasny napad Objímam Áno Zlomené srdce Áno Zlomené srdce Objímam dakujeeeem Bozkávam

manny, So, 25. 10. 2008 - 23:18

Tlieskam Ok.Tesim sa

Polárka (bez overenia), So, 25. 10. 2008 - 23:27

hmm a ty by si nejaku knizku nechcela pozicat Slnko ?
stoji mi tu jedna zaujmava na stole Mrkám

manny, So, 25. 10. 2008 - 23:34

Jasan nezabudni juMrkám

manny, So, 25. 10. 2008 - 22:24

Klódik podobny zazitok som mala aj ja.Ked mala starsia dcera asi 2 roky,v tom case som byvala este u mami a spavala som v obyvacke lebo som po nociach pisavala(knihu).Mama a sestra s malu v spalni.Raz v noci asi o 2hod.som sa zobudila na zvlastny pocit ze s malou nie je nieco v poriadku.Vstala som a ked som prisla k postielke dcera sa na mna divala s ocami dokoran a chrcala.Nemohla dychat.Laringitida.Zaujimave na tom je ze mama ani sestra ktore mali skoro hlavu pri nej si nic nevsimli a nic nepoculi.Odvtedy dakujm bohu za materinsky instinkt.V nemocnici nam povedali ze dcera by bez pomoci do pol.hodiny zomrela.Tiez obcas premyslam nad smrtou a o tom co je po nej.Ale mozno sa dozvieme viac o par rockov.V USA robia vyskum na ludoch co preziju svoju smrt.Mozno sa dozvieme co je tam za tym svetlom..... V nedelu o 11.00 by malo byt v crepinach plus na JOJ nieco k teme s nejakym panom psychotronikom.

lusesita, So, 25. 10. 2008 - 22:32

Manny dakujem za temu.Som veriaci clovek svojim sposobom,verim v dobro cloveka,verim,ze niekto stale nadomnou drzi ochrannu ruku,lebo doteraz sa vsetko zle v mojom zivote na dobre obratilo,tvrdim,ze vieru nemusime dokazovat pravidelnou navstevou kostola kazdu nedelu,ale, ze vieru mame v srdci a tak sa tym cely zivot riadim.Verim,ze ked spoznam vnutorne krasneho cloveka,ze je to dielo toho tam nad nami,z vdaky a lasky k nemu ju vdacne vraciam.Vraciam to, co mi bolo pozicane,lasku k svojej drahej mame,ktora je hlboko veriaci clovek a ukazala mi cestu k viere.Mozno neuverite,jej pohlad na vieru ovplyvnil aj nazor na sluzobnikov-knazov cirkvi.Pocas jej velmi tazkeho a skusaneho zivota/v auguste mala 90!/ spoznala dvojaku tvar cirkvi,nechapala preco ju sirotu- ucitel- knaz zbil za to,ze nedoniesla ako jedina do skoly polienka na kurenie,lebo jej ich pan u ktoreho sluzila nedal,nechapala ako jej o par rokov ini knaz zachranil zivot a obetoval svoj,zastrelili ho.Pochopila vsak,ze musi zit taky zivot,aby sa nikdy nemusela hambit,ze nekonala tak ako sa ma,nestratit svoju tvar.Toto ma moji rodicia naucili a isto viem,ze boli dobry ludia.A tak sa snazim v tom pokracovat.Na spoved nechodim,ale rozpravam sa s nim ,ked mi je tazko,alebo mi je dobre, tak ako to vyhovuje mne.Do kostola idem vtedy,ked to pocitim vnutorne ja, nie vtedy, ked ide vacsina.Neviem preco,ale mam uzasny pocit,ked tam nikto nie je a sme tam len MY DVAJA!Nemam potrebu to niekomu dokazovat,ale vam som to rada povedala,jednoducho som to tak citila.Slnko

Polárka (bez overenia), So, 25. 10. 2008 - 22:40

krasne napisane Zlomené srdce Áno Tlieskam krasne sa to citaZlomené srdce

manny, So, 25. 10. 2008 - 23:03

Lusesita3 krasne napisane.Tiez som veriaca.Verim ako ty.Do kostola chodim tiez len ked citim ze chcem,ze dnes chcem citit tu atmosferu napr.na vianoce,na velku noc a pod.)Inak verit mozem aj doma.A verim.Ved on to predsa vie,on to vidi ci nie? A verim aj v dobro ludi.A verim aj v zlobu ludi.Tiez mi svokra rozpravala take zazitky ked chodievali sluzit do rodin.Mali to v tedy naozaj tazke.A o to tazsie sa im asi aj verilo.Ale vtedy im ani nic ine vela krat nezostavalo,len sa obratit nanho.Mozno preto boli ludia vtedy tak nejako"lepsi"uctivejsi a pokornejsi.Niekedy si myslim ze by nam neuskodilo keby nas niekto zobral na chvilu do minulosti aby sme videli co sa dialo a ako tazko sa im zilo.A ako si nakoniec vedeli pekne sadnut vecer spolu k veceri a podakovat sa aj za to malo co im zivot "Boh"dal.

lusesita, Po, 27. 10. 2008 - 11:51

Este som sa chcela vyjadrit k tym zvlastnym zazitkom,tuseniam alebo varovaniam,neviem.. koho je to dielo.Nikdy som namala podobne zazitky ako tu spominate,ale jeden bol predsa zvlastny.Stala sa nam v rodine 3 roky po sebe hrozna tragedia,zomrela mi svagrina, brat tak velmi za nou smutil,ze mesiac pred rocnym vyrocim,odisiel za nou navzdy,zostal po nich 13r.syn.Rok na to- zomrela moja krasna mlada 23r.neterka,mala pred svadbou,cela rodina sme toto vsetko neskutocne tazko niesli a rodicia neterky tiez.Jej chlapec jej velka laska-to ledva zvladol,ale drzal sa tiez statocne-velmi ma prosil,aby som jej do rakvy dala ich spolocnu zaramovanu fotografiu,kde su spolu odfoteny na plazi v chorvatsku,boli tam moc stastny-take usmiate slniecka.O 7 mesiacov bolo vsetko inak.V dedinke ,kde zije moja sestra ,prave stavali marnicu a tak rakva bola doma,kde bola rozlucka v jednej z miestnosti v ich dost velkeho domu.Kedze sme velmi velka rodina,nemala nas sestra kde vsetkych ulozit, pred aj po pohrebe- spat.Mne, manzelovi ani vtedy mojim malym detom,to nerobilo problem, spat v tej miestnosti,kde sme oplakali nasu Monicku,bola moje krstniatko,........prepacte ozili spomienky......
tak som ROBKOVI slubila,ze az MONICKU dovezu,ze tu fotografiu aj s kytickou konvaliniek jej do rakvy dam,lebo on sa s nou osobne nedokazal rozlucit.Nedokazem presne popisat moje pocity,moju bolest a zial ani po tych dlhych rokoch co presli,tak vlastne ani neviem,ci to bolo bluznenie,ci pomatenie mysle,ale citila som,ze je neterka v tu noc pri mne,zvlastne- pocula som,alebo som si spomenula na jej smiech?len mi to bolo divne,akoby sa mi smiala priamo do ucha v tom tichu,myslim ,ze podvedomie zapracovalo,a tak som tuho objala svoje dve deti a snazila sa dostat niekam velmi daleko,kde by som nepocitila tu hroznu bolest,tak tuho som zatlacala oci,lebo ma velmi palili od placu no a vtedy sa stalo,nieco zvlastne,pocitila som nieco take, ako ked vam na jar zasvieti prve slniecko na tvar,pomali som otvarala stisknute viecka,srdce mi nejako zacalo bit pomalsie a nieco ma donutilo otvorit oci,zrak ma vtej tme nasmeroval na fotografiu.Asi mi neuverite,lebo ja doteraz tomu nemozem uverit,ta fotka v tej uplnej tme svietila,teda ona ani tak nie,ale to svetlo islo spoza fotky,akoby ste za nou zapalili nejake,velmi prijemne svetlo,take paprsky.Citila som zvlastnu ulavu.Mozno mi Monicka dala odvahu to na druhy den zvladnut a pomoct jej najdrahsim,neviem ako, ale zvladla som to,dodnes neviem,kde sa ta sila vo mne zobrala.
nemohla som spat este pol roka po pohrebe,moje male deti boli dovodom preco sa z toho nezosypat,ale to prijemne ,co som v tu noc zazila,ma donutilo sa zamysliet nad zivotom tu na zemi a k vacsej pokore.

lusesita, Po, 27. 10. 2008 - 12:46

ked som dopislala tento prispevok ma napadlo,ze som zabudla dodat k tomuto mojmu prispevku, kedy sa to stalo,ale povedala som si, ze to bolestne uz asi v tu noc viac nedokazem popisovat a to hlavne som uz napisala,no neskor sa tu spominali aj tie datumy v prispevku,ked dedusko mal na nahrobku datum ,co ovplivnil dalsi dej pisatelky,tak predsa dodam.Neterka s partnerom zili a studovali v krajskom meste a ked odchadzala v nedelu z domu, tak sa s nimi veselo lucila zo slovami: mami, tati o dva tyzdne ma tu mate ako na koni a buchneme sampano a tati,dame si poriadne do nosa a oslavime tvoje narodky,pockajte na mna,nie ze zacnete bezo mna!!!Svoj boj prehrala presne v ten piatok,ked mala prist domov a svagor mal narodeniny-odvtedy ich uz neoslavuje.Mala mozgovu prihodu a statocne bojovala o svoj zivot 5 dni.Telefon s tou smutnou spravou zazvonil v case,ked jej autobus vzdy,ked isla domov zastavil pred domom,aby vystupila,sofer autobusu bol kamarat.Dodnes nevieme,preco ten sofer tam zostal pre poruchu dlhsie stat,len nikto tomu vtedy nevenoval pozornost,lebo ta sprava v telefone bola zdrvujuca a ostatne sa nevnimalo.Niekedy su tieto suvislosti pre nas nepochopotelne,ale stavaju sa. (brokenheart)

balalajka, Po, 27. 10. 2008 - 12:46

A zas mám zimomriavky a zas ma vyhadzuje počítač...lusesita - krásne, aj keď smutné...Zlomené srdce

lusesita, Po, 27. 10. 2008 - 13:08

Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce

lusesita, So, 25. 10. 2008 - 23:47

manny polarka dakujemZlomené srdce

Polárka (bez overenia), So, 25. 10. 2008 - 23:53

Lusesita3
Mrkám aj ten druhy pribeh je nadherny, aj ked je v nom tolko bolesti vidim v nom aj krasu, nadej a lasku Zlomené srdce

lusesita, Ne, 26. 10. 2008 - 00:01

Co by som zato dala,keby sa to vsetko nemuselo stat a vsetci,ktori nas opustili by tento rok v auguste na nadhernej oslave mojej mamicky sedeli s nami spolocne za prestretym stolom a radovali sa s nami.Mam strach ako to zvladnem este raz,MAMINKA!

manny, Ne, 26. 10. 2008 - 00:10

Zvladnes! Po tom co si vsetko prezila verim ze si velmi silna osobnostKvietok

Polárka (bez overenia), Ne, 26. 10. 2008 - 00:16

tazko sa to vysvetluje, ale kazdy sme tu pre nieco ine, a ked sa rozhodneme odist, alebo sa naplnil nas ciel ideme dalej...

citala som jeden pribeh - poviedku :
bol jeden konik, ktoremu ako zriebatku uhynula mama... on sa rozhodol z tej nekonecnej bolesti umriet... konik narastol na kona, no bol riadne nesikovny... vzdy chodil doodierany, dokopany, dokusany... ked bol vonku s jazdcom vacne sa podkynal... ALE dostal sa k jednej majitelke, ktora z neho urobila kona ako sa patri...v jej pritomnosti sa zmenil na nepoznanie... raz cvalali polom, a majitelka posepkala svojmu konikovi, tak, mozes urobit co si len zaziadas a po com tvoje srdce bazi... kon urobil este zopar cvalovych skokov, potom sa zrutil na zem... majitelka sa zdvihla, ale kon uz nie... jeho cesta sa naplnila, urobil to co skutocne chcel...

mozno jeho majitelke sa jeho odchod zdal necakany, nezrozumitelny, nepoznala pozadie... ani mi casto nepozname pozadie takychto tragickych udalosti... no nas smutok -si myslim- je pre duse zosnulych sklucujuci... mali by sme vediet spominat na nich s laskou... prijat ich cestu a byt stastni a vdacni, ze aspon na chvilu obohatili nas svet Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce

manny, Ne, 26. 10. 2008 - 00:22

Mas pravdu mali by sme.Ono sa to aj da pri starych rodicoch,kamaratoch a pod.Ale neda sa to pri detoch,to nejde byt stastny a vdacny.To ty rodicia preklinaju aj toho najvyssieho.Plačem

lussesita, St, 29. 10. 2008 - 11:00

polarka,velmi pekne dakujem za tento tvoj pribeh,rozumiem,co si mi chcela naznacit..hlavne tou poslednou vetou.Zlomené srdce

manny, Ne, 26. 10. 2008 - 00:07

Lusesita takePlačem mi tecu po licach.Inak aj ja som Monika.Urcite sa s tebou krasne rozlucila.Vies pripomenula si mi nieco.Mojho nevlastneho otca,ktoreho som mala velmi rada,zavrazdili... Mal vtedy len 34 rokov.Zmizol a 2 tyzdne ho nebolo.Hladali ho policajti,Vrtulnik s termiviziou,vojaci,potapaci,psovodi... Bolo precesane cele okolie nasho mesta,kazdy les a kazda priehrada.Boli sme na zrutenie.Ako to vsetko bolo tiez nebudem opisovat je to moc bolestive aj po 13 rokoch.No mama casto uz ked po tyzdnoch stracala nadej,prosievala ho v noci na balkone, aby sa s nami nechodil lucit.A on vedel ze sme bojkovia,vedel lebo ako duch k nam nikdy neprisiel,Ale predsa sa s nami rozlucil.Zomrel 3 dni pred tym ako ho nasli.A prave v ten den sa rozlucil.Mavali sme papagaja ktoreho mal velmi rad a vzdy nanho piskal takou malou melodiou,naco to papagaj vzdy zopakoval.Stali sme na balkone nikoho sme nevideli voist do vchodu,no zrazu sa z chodby ozvala znama melodia.Papagaj ktory bol dovtedy ako bez duse,ozil a odpovedal melodii.My s mamou a sestrou sme sa s radostnym krikom rutili do chodby ale ta bola prazdna.Rozplakali sme sa.Hoci nebolo nic potvrdene,my sme vedeli ze sa lucil.moc mi chybaPlačem.Nedavno som prisla o milovanu babicku.Bola som s mamou pre jej veci v nemocnici.Nechcela som,najskor som sa bala ale nakoniec som sa na nu bola pozriet.Citila som ze musim,ze sa s nou chcem rozlucit.Videla som ju na tej posteli tak malinku a tak bezbrannu ale vobec som sa nebala ani nic podobne.Naopak.Mala som obrovsku chut ju objat,este naposledy.Pohladila som jej cez bielu plachtu ruku a mama mi povedala "uz sa neboj,nepride sa s tebou v noci lucit,mozes pokojne spat.ty si sa s nou uz rozlucila."Babka velmi milovala moju starsiu dceru a videla sa v nej.Tuzila ju vidiet ako jej zaspieva v myjavskom kroji na 70 nar.Kedze umrela 14 dni pred tym uz sa toho nedockala.No vlastne ano.Nech si mysli kto chce co chce,dcera si na pohreb obliekla nadherny Myjavsky kroj,a babicke zaspievala.Bala sa ze to nezvladne a ze sa rozplace,ale ja som jej povedala,nech si ju predstavi ako sa na nu usmieva a mysli len na to.Dcera sa poklonila pred truhlu a zaspievala tak nadherne ze o tom rozprava cele oklie.Vraj tam ta babicka naozaj sedela a krasne sa na nu usmievala.Som na svoju dceru hrda a urcite aj babicka bola,videla ju a pocula spievat v modrom myjavskom kroji.Zlomené srdce Prepacte ze som sa tak rozpisala ale citila som proste potrebu podelit sa s vami o to.DakujemKvietok

Polárka (bez overenia), Ne, 26. 10. 2008 - 00:19

Plačem Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce Objímam

ryka, Ne, 26. 10. 2008 - 00:43

Objímam Objímam

Steve, Ne, 26. 10. 2008 - 01:44

hej, mate pravdu je to krasne..

Aja1, Po, 27. 10. 2008 - 19:04

Moja babička omdlela doma a keď ju previezli do nemocnice,bola som tam za ňou.Vtedy mi moja suseda,ktorá tam vtedy ležala povedala že o ničom nevie,lebo bola dlhšie bez kyslíka a jej mozog už nepracuje.Ale starká keď som za ňou prišla a hladkala ju,tak jej tiekli slzy.Jej dušička už vedela že zomrie.Na druhý deň ráno mi môj syn vravel že sa mu snívalo s mojou babičkou že zomrela.Tak si to vysvetlil že bude žiť.Syn odišiel do školy a o chvíľu zvonil telefón so správou že starká zomrela.Veľmi mi chýba a zmieriť sa s jej smrťou je pre mňa veľmi ťažké aj po rokoch.
Starká,aj s deduškom,ďakujem že ste tu boli a rozdávali svoju lásku!Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce

motylik, Po, 27. 10. 2008 - 23:03

nádherné .......... Plačem krásne Objímam

lusesita, Ne, 26. 10. 2008 - 00:29

manny citim ze mi budes spriaznenou dusou,viac nedokazem napisatZlomené srdce

ryka, Ne, 26. 10. 2008 - 00:32

ja našťastie nemám skúsenosť s duchmi, to by som sa asi potentovala Pohoda ale sem tam cítim, že v miestnosti nie som sama. je to také divné...
a dosť často /musím poklopať/ sa mi splnia moje malé vízie. napr. vedela som skôr ako som začala chodiť s mužom, že v tom a tom roku budem mať chlapca, ale ešte tentýž rok sa s ním rozídem. a tak aj bolo. a veľa takých situácií bolo.
alebo šiesty či aký zmysel je tiež fakt super vynález Chichocem sa . taký tichý hlások, čo šeptá čo máš urobiť aby to bolo správne. a keď ho neposlúchnem, tak vsjo dopadne katastrofalne. Úsmev

manny, Ne, 26. 10. 2008 - 00:33

Dakujem naozaj som stastna ze mam take priatelky.Toto som potrebovala,vas som potrebovala.Uz je mi ovela lepsie ako ked som sa sem prihlasila.Naozaj dakujemZlomené srdce Bozkávam

Steve, Ne, 26. 10. 2008 - 01:17

Myslim ze to o com si pisala v uvornom prispevku je proste dusa zomreteho cloveka ktora v tom okamihu este neopustila Zem. Nie som znalec tychto veci, ale to malo co som sa zatial stihol naucit je, ze niektori ludia proste neopustaju tento svet ani po smrti. Nie som si isty ci je to preto ze nechcu alebo preto ze nemozu. V takom pripade sa velmi casto zdrzuju na miestach kde boli vacsinu zivota. A naviac si mnohi neuvedomuju ze su vlastne mrtvi.

A nazaver si prosim pamatajte nieco - nebojte sa toho co som napisal a ani nicoho ineho. Strach vas len robi zranitelnymi. Ak sa nebudete bat, nik vam nemoze ublizit.

motylik, Po, 27. 10. 2008 - 23:05

Niektoré duše nemôžu, niektoré nevedia. Našťastie existujú aj prevádzači duší.
Tieto duše sú také isté entity ako my, akurát že nemajú hmotné telo, iba jemnohmotné, ktoré väčšina ľudí nevidí.

svetlana (bez overenia), Ne, 26. 10. 2008 - 02:00

tak ja uz si dovolim len citat Slnko Objímam Úsmev

elizabett, Ne, 26. 10. 2008 - 09:14

steve sú to krásne myšlienky!!!Áno Tlieskam Tlieskam

manny, Ne, 26. 10. 2008 - 09:47

Ja si tiez myslim ze by sme sa nebali bat duchou ty nam uz neublizia,zivych by sme sa mali batChichocem sa

lusesita, Ne, 26. 10. 2008 - 10:19

zdravim vas vsetkych,nedalo mi sa este ozvat,dnes v noci som toho moc nenaspala,spomienky boli dost emotivne,manny ta krasna rozlucka s tvojou babickou ma velmi dojala,preto som uz nedokazala viac nic napisat.Prajem vam krasnu nedelu a nech slniecko vykukne z tejto hmly,aby nam nebolo v tomto dusickovom obdobi tak smutno.Úsmev

manny, Ne, 26. 10. 2008 - 10:37

Dakujem aj tebe prajem krasny zvysok nedele.Ja idem dnes do BA pozriet nanicmamuse.Rada by som stretla aj teba.Citim aj ja ze by sme si padli "do oka"Mrkám Kvietok a ze by sme si mali este o com pokecat

lusesita, Ne, 26. 10. 2008 - 11:01

Slnko Slnko Manny,ani si nevies predstavit ako by mi prospela nejaka zmena,a tiez by som uvitala ta spoznat.V mojom zivote je ale este moja bezvladna maminka a je na mne velmi zavisla,takze si vies predstavit ako to asi u nas je,ja sa tesim aj z toho,ked idem do mesta poplatit seky a ma sa mi kto o maminku postarat,som stastna,ze som na chvilu akoby v inom svete,som s nou uz 1Or.doma a je to cim dalej tym viac tazsie.Mozno sa ti to bude zdat zvlastne,ale velmi rada citam vas ,co mate male deticky,je to radost,mam na toto obdobie krasne spomienky a ja mam doma babatko,len to uz ma svoj zivot za sebou a nebol lahky.Prajem vam zajtra velmi prijemny a radostny den,uzite si to,aby vase dusicky plesali radostou,potom sa vas budem pytat,ako ste sa mali a tesit s vami,ze vam bolo spolu fajn. Slnko Slnko tusim mi prihara obedPrekvapenie

ja_hodka (bez overenia), Ne, 26. 10. 2008 - 14:20

Prijemne citanieÚsmev Mne asi nebola dana schopnost delit sa touto cestou o niektore veci, ktore uz radim do sfery dost intimnej, preto sa vyjadrujem dost vseobecne. Neviem...Je tazke zostrihat to do takej podoby, aby sa to dalo umiestnit sem.
Svetlana, ako si napisala. Aj ja to vidim nejak podobne. Este by som dodala, ze kazdy moment, kazdy zlomok sekundy so vsetkym, co obsiahla je zaznamenany a navazuje nanho dalsia seria udalosti od neho sa odvijajucich. Nasa moznost ovplyvnit udalosti je sice mierne obmedzena, ale je. Tym padom musi existovat niekolko variant, ktorymi sa dany moment moze vyvyjat.Rozhodnutie je teda to, co dava do pohybu nie len jednu, ale vsetky udalosti navazujuce. Spravne vyzerajuce rozhodnutie sa po case moze ukazat ako chybne a naopak. Myslim, ze to tu uz niekto spomenul. Ako casto az retrospektivne pochopime, kam nas ta ktora udalost mala nasmerovat. Myslim, ze by malo byt kazdodenne pravidelne si polozit otazku. Je toto naozaj pre mna negativne? Mozno je to len cesta k niecomu lepsiemu, k pochopeniu sirsich suvislosti.
Straty, hlavne tie materialne (ale aj vo vztahoch napr.) maju niekedy svoj ucel. Priklad: ukradnu vam auto. Zurite. Mozno na vas o tyzden cakala vazna nehoda prave v tom aute.

Kachita, Ne, 26. 10. 2008 - 15:00

Strasne krasne citanie, clovek sa hned povznesie nad beznym zivotom, a vnima ho krasne a chce iba zit a citit. A sice je vela smutneho v zivote, ale aj to znamena zit a citit.

elizabett, Ne, 26. 10. 2008 - 19:59

húúúúúúúú.....konečne som prečítala všetky príspevky! raz mi tiekli slzy, potom mi naskakovala husia koža...ja mám tiež zvláštne skúsenosti a hlavne ked mi zomrel svokor..noo..tak po 1 roku.to sa ale diali veci!! manžel si myslel, že som len pomiatnutá-neveril mi!ALE! po asi10 rokoch som zbadala, že manž.je akysi čudný-pýtala som sa ho,že čo je ale,že nič...ale večer už nevydržal a vyspovedal sa...snívalo sa mu,že do domu vstúpil svokor(mi sme medzičasom postavili dom) a povedal:Prišiel som sa synak pozrieť oka sa máte, ešte som u vás nebol.----Veľmi ma to dojalo,povedala som mu, že sa asi prišiel rozlúčiť...odvtedy nikto nič nespomínaKvietok Kvietok

elizabett, Ne, 26. 10. 2008 - 20:19

STEVE--duše tu ostávajú preto lebo láska pozostalych ich nepustí dalej---MUSíME ich pustiť,vedieť povedať zbohom--
--a čo je ,ZA" to nemá s bohom nič spoločné...,ONI" ho volajú-VšEMOHúCI--(mám to od jedného ducha)

lydusha (bez overenia), Ne, 26. 10. 2008 - 21:13

to je pravda....a odpustit....v tom je podstata....OD-PUSTIT....odpustenim si navzajom pustame duse nasich milovanych tam, "kde je im najlepsie"
Povedat odpustam ti, zbohom...to nestaci....naozaj to treba vediet...precitit, prezit...pochopit
Moj tatino je uz "prec", uz ho tu nedrzime, ale vracia sa k nam ako nas anjel strazny....stoji pri nas...pomaha nam....dava znamenia...
Boh....nekonecna energia lasky...vsemohuci....ano, je to vsemohuci...ten, co na nich caka "tam"Úsmev

Steve, Ne, 26. 10. 2008 - 22:12

To je zaujimave.. ako je mozne ze to nema nic spolocne z Bohom?

Viete, je treba priznat ze sme to v prvom rade my muzi kto sa stava k tymto veciam skepticky. Je to asi tou citlivostou, vnimavejsie zeny beru v uvahu tieto veci uplne inak. Na druhu stranu, hadam mi date zapravdu ze aj nevedomost (dokonca aj vedoma nevedomost) ma svoje pozityva :)

manny, Ne, 26. 10. 2008 - 22:28

Elizabett to "od toho ducha" ma teda fakt velmi zaujima.Ty si ma uplne dostala.Ako ked zacnes vetu-temu a nedopovies.Nepovies???????

ammalka, Ne, 26. 10. 2008 - 22:58

Tak dievčatá, podarilo sa mi prečítať všetky príspevky, včera aj dnes. Nebudem sa k nim vracať, každý príspevok bol pre mňa silný a všetko už bolo dobre okomentované. Napíšem ale ja svoju skúsenosť s " nadprirodzeným" Pôvodne som mala v úmysle písať už minulý večer, ale bola už takmer polnoc a ja som mala nejaký strach Prekvapenie .
Je to síce z trochu iného súdka, tiež však patrí do kategórii "nevysvetliteľné"
V určitom období som mávala pomerne časté zážitky opustenia vlastného tela. Prvýkrát sa mi to stalo po náročnej skúške v prvom ročníku na VŠ. Bola som psychicky veľmi vyčerpaná a večer som takmer doslovne odpadla do postele a vzápätí zaspala. Neviem ako dlho trval spánok a teda ani v ktorej časti noci sa mi to stalo. Zrazu som mala pocit, že som bdelá, ležím na bruchu a mám otvorené oči. V priebehu niekoľkých sekúnd som pocítila závrať v žalúdku a pomerne rýchlo ma "pootočilo" o takých 20-25°, až som mala pocit že ležím na posteli šikmo, od hrudníka som už mimo posteľ a pozerám na dlážku. V zápätí som bola doslova vytiahnutá pod plafón a to takou rýchlosťou, že som pocítila nevoľnosť. Ja viem, zdá sa to nelogické keďže sa nejedná o skutočné telo, ale ja som to pociťovala veľmi fyzicky. Videla som našu internátnu izbu, spolubývajúce ako spia, ale samu seba nie. Premohol ma neskutočný strach a túžba vrátiť sa späť. Ťažko povedať ako dlho tento stav trval, mala som pocit že pár sekúnd. Potom rovnako strmo ako ma vytiahlo von som sa vrátila dnu. V tom okamihu som sa prebrala s rýchlo tlčúcim srdcom a ohromným strachom. Keď som naozaj otvorila oči, zistila som že ležím v úplne inej polohe ako sa mi zdalo počas toho zážitku.
Potom sa mi to už dlho nezopakovalo,ale po určitom čase sa mi tieto zážitky vracali pomerne často. Po niekoľkých skúsenostiach som sa takmer bála zaspávať a potom som sa rozhodla že sa toho prestanem báť. Dokonca som sa pokúšala tento stav sama navodiť - nikdy sa mi to nepodarilo. A ak sa mi to opäť pritrafilo spontánne, aj tak som sa vždy bála. Teraz mám 2,5 ročnú dcérku a počas jej života sa mi to stalo raz. AK to mám zhrnúť, tieto zážitky mali vždy takmer identický scenár ( pootočnenie z pozície na bruchu, rýchle vytiahnutie z tela , rovnako rýchly návrat ). Nikdy som nevidela samu seba ani žiadne spojivo medzi telom a mnou tam navrchu. Vždy som ostala relatívne blízko seba, až na jediný krát kedy som sa ocitla na balkóne neznámeho domu a to som sa už od strachu takmer ...veď viete čo.
Skutočne neviem, ako si tieto zážitky vysvetľovať. Pravdou je, je vždy keď sa mi to stalo, bola som nejakým spôsobom veľmi vyčerpaná - fyzicky alebo psychicky ( väčšinou oboje ). Možno sa mi to skutočne stalo a možno sa len môj unavený mozog zbláznil. Jedno viem určite, že o podobné zážitky do budúcnosti nestojím.
Chcela som byť stručná, ale ako pozerám tak sa mi to veľmi nepodarilo, takže o ďalších podobných zážitkoch možno inokedy...

Steve, Ne, 26. 10. 2008 - 23:18

To ako to opisujes mi pripada ze ta vtahuje a vytahuje ina energia, nie tvoja. Pri com sa dostavas mozno do ineho casopriestoru. Ano, znie to ako bachorka (aj to o com teraz hovorim ja) ale ja ti chcem povedat ze ja nemam problem sa k tomu postavit s vaznostou.

ammalka, Ne, 26. 10. 2008 - 23:51

Ja naozaj neviem čomu to pripísať, čo sa so mnou deje, radšej už ale o tom medzi známymi nehovorím, mám pocit že mi neveria.
Celkom nedávno sa mi stalo v noci tiež čosi zvláštna. Uprostred spánku som si uvedomila, že mám nesmierny strach a neviem z čoho. Mala som dojem že som hore, ale bola som úplne paralyzovaná. Ten strach bol taký desivý, že som veľmi chcela vstať a ísť za mamou Chichocem sa ( bývam s dcérkou a s rodičmi v jednom dome ) Nevládala som ale otvoriť oči, ani sa vôbec pohnúť. Skúšala som aspoň prstom na ruke a nešlo to. Prežívala som fakt neopísateľnú hrôzu, zdalo sa mi že nekonečne dlho. Neviem, možno to trvalo zo 5 minút. Potom som tie ťažké oči nejako otvorila, videla som pri sebe spať dcérku a všetko bolo v podstate v poriadku. Nejako sa mi podarilo ešte zaspať, zobudila som sa ale ráno ako zbitý pes.
Musím povedať že vôbec nie som ustráchaný typ. Nemám problém byť sama v noci v dome, netrápia ma nejaké hrôzostrašné vízie ani obavy. Žila som aj sama v byte, kde som sa väčšinou večer zabudla zamknúť, pár krát keď som vstávala do roboty som dokonca zistila že som večer zle zatvorila dvere byt bol celú noc otvorený.
Takže naozaj neviem, kde vo mne ten strach vzal a čo sa zase so mnou v noci dialo.
Niekedy mám pocit, že som zrelá do blázinca Váľam sa od smiechu po podlahe ...

manny, Po, 27. 10. 2008 - 00:02

Nie si zrela do blazninca.Myslim si ze by si si mala dat vylozit sny,ktore si pametas,a ak tomu co len trosku veris vyhladaj dobru vesticu.Tieto tvoje stavy ta mozu na nieco upozornovat....

Steve, Po, 27. 10. 2008 - 00:10

Suhlasim s manny, ziaden blazinec ale vyhladanie niekoho kto ti pomoze. Co potrebujes je pochopit co sa vlastne deje, bojis sa najvaic toho comu nerozumies..

Je nemam vela vedomosti okolo tychto veci, ale viem ze mnohi ludia maju. Skus najst niekoho kto povedzme vedie "energicky klub" alebo niekoho kto sa zaobera energetickym liecenim. Ak sa veci pohnu dopredu udcite ma prosim informuj Úsmev radej aj na email..

manny, Po, 27. 10. 2008 - 00:18

Steve dakjemMrkám.A to energeticke liecenie by mozno pomohlo aj mne v niektorych veciach.Sice niekedy pochybujem ze mne nieco pomozeChichocem sa

magic, St, 05. 11. 2008 - 20:47

Mne sa stalo, este ako decku nieco podobne. zrazu som vo sne zistila, ze stojim uprostred nasej detskej izby, vlastne nestojim, vznasam sa vo vzduchu tesne pod povalou. luster som mala hned vedla hlavy. Mali sme dvojposchodovu postel, ja som spala hore. A velmi dobre som sa videla ako tam spim. pamatam si na ten pocit uzasu: tak toto som ja! a poviem vam, ze je nieco uplne ine vidiet sa v zrkadle alebo na fotke, ci filme a vidiet sa v "reali". vyzerate rovnako a predsa uplne inak.
trvalo to chvilu, mozno minutu. Potom som sa zobudila na to, ze nedycham. a konecne som sa s obrovskou namahou nadychla a rozdychla to.
neskor som o takychto zazitkoch citala a uvedomila som si, ze som na tu chvilku vlastne umrela.
Ale nemala som k svojmu telu vztah typu: nezalezi mi na nom. ako to vraj byva. skor som sa velmi zaujimala o to ako vyzeram. lebo to bol uzasny zazitok konecne sa "vidiet".

o tych zazitkoch, ze sa nemozes ani pohnut, ani poriadne dychat a mas obrovsky strach - su to vraj nocne mory. nie sny, ale nejaky druh duchov. Mamina kamoska, ked bola decko si strasne zelala nejaku zazit. tak si v noci lahla a neustale ju v duchu privolavala, az zrazu mala pocit, ze ju nieco akoby zalahlo. nemohla sa hnut, dychat, zalial ju obrovsky strach. zufalo sa modlila, aby to zmizlo. Nakoniec ju to pustilo a odvtedy viac s tym nezartovala. berie to ako varovanie, ze jej iba ukazali, co sa jej moze stat, ked bude pokusat.

manny, Ne, 26. 10. 2008 - 23:08

Ammalka a vies ze v tej knihe opisoval ten clovel aj ludi ktory sa sami dostanu do hypnozy,z unavy ci vycerpania a tak.Ja som rada ze si napisala.Tesim sa kazdemu prispevku do mojich blogov a tento tvoj ma iste vela spolocne s temouKvietok

suzan, Ne, 26. 10. 2008 - 23:32

Aj ja by som sa rada podelila o svoje zážitky s "duchmi" a "anjelmi".V prvom rade chcem napísať,že verím v boha,aj keď nechodím do kostola,ako aj v posmrtný život,dokonca aj tomu,že žijeme viac životov.Keď som mala 23 rokov,končila som akurát vysokú školu,šla som si dať zviazať diplomovku.Keďže som predtým prežila neúspešné obdobie,čo sa týka mužov,nejak to na mňa doľahlo a tak v ľahšej depresiii som sa vracala na internát.Šla som popod lešenie ( akurát rekonštruvali nejakú starú budovu ),pretože som sa chcela vyhýbať ľuďom.Všetci kráčali po druhej strane a zrazu oproti mňa kráčal nejaký dedko.Keď som prechádzala popri ňom,povedal mi: Zuzka,Zuzka,asi takým tónom ,že nad čím to rozmýšľam.Mala som pocit,že mi číta myšlienky.Keďže som toho človeka v živote nevidela tak som sa za ním obzrela,ale bol už strašne ďaleko.Od toho momentu sa mi úplne obrátil deň,stretla som kamošku,šli sme na kofolu,smiali sme sa a plánovali našu cestu do Austrálie po skončení školy.Proste po chmúrnych myšlienkach ani stopy.V nedeľu sme šli na cintorín k hrobu môjho dedka,ktorého som nepoznala,pretože zomrel dva roky pred mojím narodením.Mal akurát 25 výročie smrti.Pri hrobe som si všimla presný dátum úmrtia a uvedomila som si ,že to bolo presne v ten deň,keď som stretla toho dedka.Verím,že sa mi ukázal môj dedko,aj keď v inej podobe.Ešte by som rada napísala,že cca za mesiac a pol som strela svojho manžela a ten mi na druhom stretnutí povedal Zuzka,Zuzka presne tým istým tónom,ako ten dedko,takže mi vlastne aj predpovedal môjho manžela.Úsmev
Vo svojom živote som mala niekoľko predpovedných snov,veľa sa týkalo môjho otca,nebudem ich tu všetky rozpisovať.Môj otec mal úraz hlavy,následkom čoho upadol do kómy.V ten deň ,ako sa mu to stalo sa mi snívalo,že niekde leží.Dokonca sa mi to prisnilo viac krát.Mala som z toho čudný pocit,ale šla som do roboty a medzi pracovnými povinnosťami som na to zabudla.Bola som v siedmom mesiaci tehotenstva,takže som finišovala aj v práci.Večer,keď zazvonil telefón som vedela,že niečo zlé sa prihodilo.´Keď otec zomieral po 9 mesiacoch kómy,bolo mi strašne zle ,akoby ma niekto džal za srdce a strašne ma pichalo pri srdci,zle sa mi dýchalo.Vedela som,že je zle.Ráno zazvonil telefón a ja som vedela,kto volá .....V deň pohrebu,ktorý som ani nevnímala,bola som ako v tranze ,som večer,keď všetci spali počula hrozný buchot pri zadných dverách,akoby sa nimi niekto lomcoval.Verím,že sa otec prišiel so mnou rozlúčiť,mala som ho strašne rada.Nikto iný to nepočul len ja.Preto verím,že určite niečo existuje po smrti.
Verím aj v anjelov.Jeden určite pri mne stál keď ma zrazilo na prechode auto.Pamätám si ako som dopadla na kapotu auta a let vzduchom a dopad na asfaltku.Mala som zlomeninu krčka ramennej kosti a otras mozgu.Lekári,ktorí ma prijímali sa čudovali,že nemám nič iné zlomené, len tú ramennú kosť a robili si srandu,či som kľačala na ceste.Verím,že môj anjel strážny ma nadvihol a ja som dopadla na tú kapotu,pretože ja som to auto vôbec nevidela a inak si neviem predstaviť ako by som na ňu mohla vyskočiť .Bola to dvojprúdová cesta,v prvom pruhu autá zastali a z toho druhého ma zrazilo auto .Kamoška s ktorou som prechádzala po ceste ešte stačila odskočiť a mňa zrazilo.Za spomienku ešte stojí,že som bola v škole s tou babou a od rána som mala pri nej zlý pocit a pritom sme si rozumeli.a aj tak som jej navrhla aby šla som mnou peši dve zástavky.Myslím,že človek by mal počúvať aj svoj vnútorný hlas.

manny, Ne, 26. 10. 2008 - 23:56

Suzan ten vnutorny hlas som pocuvla niekolko krat,viem o com hovoris.Mrkám

elizabett, Po, 27. 10. 2008 - 07:01

ammalka moja ,radím ti veštkyne nechaj bokom! tieto veci sa stali aj mne!musíš pochopiť samú seba-spítaj sa svojho svedomia,tak v duchu sa rozprávaj so sebou-podvedomie ti odpovie..ak ti to nejde tak:kineziolog..aleboniekto kto sa zaoberá s alternatyvnim liečitelstvom..

elizabett, Po, 27. 10. 2008 - 07:07

--,,boh" je pomenovanie niečoho dobrého vnašom srdci--poz. energie,,rozoznanie dobra od zla--toto 1 majú všetky vieri sveta spoločné,len každy to nazýva iným menomÚsmev Úsmev Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko

denisa123, Po, 27. 10. 2008 - 08:18

Som veriaca, verim v Boha, do kostola nechodim, kedysi, este ked som bola slobodna, som chodila pravidelne. Ako malemu dievcatu, som mala okolo 9-10r, sa mi prisnil krasny sen. Na ten sen sa neda zabudnut a mala som krasny a neopisatelny pocit. Bolo to akoby skutocne: Dlhe, obrovske schody sli z neba a po nich kracal Pan Jezis a volal ma k sebe... Bolo to naozajstne a ... Neviem to slovami opisat... Ked si na ten sen spomeniem, tak vzdy ma obleje krasny pocit...Úsmev Úsmev Úsmev

balalajka, Po, 27. 10. 2008 - 11:16

krááásna debata, dievčence. Ešteže je vonku biely deň, ale aj tak mám oči urevané a všetky chlpy zježené.
Som veriaca, do kostola nechodím.
A po odoslaní tohoto príspevku - teraz ho opravujem, sa mi stalo niečo, čo si neviem vysvetliť...
Mala som normálne prihlásené meno a hádzalo mi, že nemám pridelený prístup. A potom ma to úplne odhlásilo???

manny, Po, 27. 10. 2008 - 11:37

AJ MNE AJ MNE AJ MNE SA TO STALOVeľký úsmev

balalajka, Po, 27. 10. 2008 - 11:57

Čo PC???
Ja som tu polepená pod stolom a ty sa rehníš. Zlá, zlá, zlá si. Vyplazený jazyk Mrkám

marik, Po, 27. 10. 2008 - 12:10

Ahojte.Aj mne sa to stalo,išla som sa prihlásiť a môj prístup bol zamietnutý.A ja som sa už bála,že tu už nič nenapíšem.Ale chcela som reagovať, na Ammalku.Mojej mame sa niečo podobné stávalo,že v noci sa zobudila zo spánku a nemohla sa ani pohnúť,ani vydať zo seba nejaký hlások,chcela zavolať na otca ,ale nemohla.Mala pocit,že ju niečo priľahlo a bála sa,že takto zomrie.Ale ja som minule našla článok o niečom podobnom.Presne tak isto to tam opisujú a nazýva sa to spánková obrna.Patrí to medzi poruchy spánku a je to prechodné,niekoľkominútové ochrnutie kostrového svalstva.Dokážete pohnúť iba očami.Píše sa tu,že mnoho ľudí tento stav pripisuje nadprirodzeným silám.Tak ja len toľko k tomu.Inak táto téma ma fascinuje.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama