Waldosrfská škola nášho štvrtého dieťaťa, je pre nás stále zdrojom veľkých prekvapení.
V šiestom ročníku, len minulý týždeň, začali s fyzikou. Tinka sa na ňu celkom tešila, spomenula si že na klasickej škole sa už učili o nejakých kladkách, pákach .... Úplným prekvapením pre mňa bolo, keď referovala čo robili na prvej hodine fyziky. Mali koncert, sláčikového tria, tuším husle, viola a violončelo. Na druhej hodine mali na hodine bubny, fujary, flauty a tuším dnes budú porovnávať tóny gitary a ukulele. Asi už tušíte, že začínajú prekvapivo akustikou ..., asi až neskôr preberú aj rezonancie ... Nádhera ..., mnohé veci v živote zabudnú, ale asi nie to, že čím väčší nástroj tým nižší tón ... a keď na to nadviaže ďalšia teória .... V podstate celú fyziku by mali mať formou pozorovaní, na druhý deň teoretických zhrnutí ...
Keď som sa pred necelými dvoma rokmi pýtala Ľuby Nosčákovej, či má zmysel zmeniť Tinke školu hneď a zaraz v marci, alebo počkať do začiatku piateho ročníka, odpovedala, že hneď, že Waldorfská škola je liečivá. Ten liečivý proces sme veľmi potrebovali, mala som doma uzlík nervov a denne počúvala 20xkrát "Ja nechcem ísť do školy. " Dnes som o tom čo povedla Ľuba plne presvedčená. Doma mám úplne iné dieťa, no dobre stále je to ta istá moja radostná najmladšia dcéra .., avšak ovéééľa pokojnejšia, spokojnejšia ... a to je pre mňa najdôležitejšie. Zároveň verím, že aj úplne poňatie výučby, prinesie svoje ovocie. Ako mama štyroch detí, mám po doterajších bohatých skúsenostiach so klaickou školou úplne iné priority.
Ja som chcela tiez dat moju dceru na Wadorfsku skolu a tiez v polke skolskeho rocnika. Boli sme si to tam poziet a velmi sa nam to tam pacilo. Kazda trieda mala dvere do dvora ,aby mohli kedykolvek ist von.Bololo to ako take velke gazdovstvo a nie skola. Bohu zial mali miesto az od noveho rocnika a my sme potrebovali zmenit skolu hned.
To verim,ze sa tvojej dievcinke v takej skolicke paci ;)
Nastastie uz mame skolovanie za sebou ;)