reklama

trápi ma

Pridal/a priskaa dňa 14. 07. 2013 - 17:34

reklama

Trápi ma...


reklama

reklama

Iwa, Ne, 14. 07. 2013 - 22:07

Nikdy nie je neskoro Objímam Ak chceš, môžeš zažiť ešte veľa krásneho v živote. Slnko

Erkočka, Ne, 14. 07. 2013 - 22:26

Ber si príklad z dcéry Slnko , že máš 51 - však život sa len začína a to čo bolo, na to zabudni, lebo to "bolo".

Erkočka, Ne, 14. 07. 2013 - 22:35

Musela som si to ešte raz prečítať. Tvoje trápenie, že si v detstve vymýšľala, že si stratila golierik a neviem čo ešte, tak to ma podrž. Mať takéto starosti! Si zdravá, máš prácu, aj rodina je zdravá, máš kde bývať, máte čo jesť???

priskaa, Ne, 14. 07. 2013 - 22:59

... rada Ťa podržím :), už som sa to naučila :)

nemozna (bez overenia), Ne, 14. 07. 2013 - 23:35

To bola rekapitulácia života, zamyslenie.......
Myslím, že stačí Objímam Objímam Objímam
A potom ešte Slnko Slnko Slnko

priskaa, Po, 15. 07. 2013 - 07:10

... je to tak ... ďakujem za pochopenie. Veľmi som váhala, či sa môžem takto vyliať a hádam i zaťažiť druhých so svojim problémom, ale pomyslela som si, že možno nie som sama a pomôže to i iným, nielen mne.

nemozna (bez overenia), Po, 15. 07. 2013 - 11:25

Pekný deň Ti prajem, neboj dobre bude. Musíme hľadať cesty. Kde je vôľa tam je cesta.
Spomenula som si na rozhovor s dcérou, má 15 rokov a priateľa a tak som jej dávala rôzne ponaučenia a ona mi hovorí, mama, Ty si myslíš, že som sprostá? A ja jej hovorím, nemyslím si to, ale bojím sa, že urobíš tie isté chyby ako ja a budeš sa trápiť ako ja a už to nevrátiš späť.
Ja vieeeeeeeeemmmmmmmm, možno ich urobí ale musím jej to povedať.
Teraz už rozumiem aj mojej mame.

Kamila, Po, 15. 07. 2013 - 12:32

Objímam Objímam Objímam Má zmysel občas zrekapitulovať svoj život, v každom prípade je nadôležitejšie, že to čo sa stalo už nezmeníme a uvedomiť si, že v danej chvíli sme robili najlepšie ako sme vedeli. Jednoznačne môžeme ovplyvniť svoje konanie teraz a v budúcnosti a odpustiť si naše prehrešky aj prehrešky iných voči nám. Slnko Svoj život môžes zmeniť každý deň, krôčik po kročiku

púpavienka, Ut, 16. 07. 2013 - 17:12

Napísala si to krásne aj ked je to bolestné ale kiež by sme to takto vnímali všetci. Objímam
Život máš pred sebou stále a nie je pravda že si na dne, dosiahla si svoje dno, aby si išla hore Objímam
Erkočka to najnevinejšie z pohľadu dospelého, čo sme v detstve urobili môže zanechať trvalé a veľké následky v detskej duši, ktoré si nesie do dospelosti.
Dieťa môže veľmi trpieť pocitom viny a bolesti aj keby to bolo teraz z pohľadu dospelého dosť hlúpe a bezpredmetné, takže sa trochu divím a zamýšľam nad slovami, ktoré si vyššie napísala Slnko
To všetko sú zranenia našej duše

georgina, Ut, 16. 07. 2013 - 17:42

Načo je dobré pestovať si pocit viny a trápenia nejakých 40 rokov?

eniXelka, Ut, 16. 07. 2013 - 17:53

A ked si ho nepestuje????

Proste tam je???? A snazis sa vysvetlit sama sebe, ze to nie je spravna cesta a ked zavries oci, si v tom znova????
P.S. Autor -moj zivot, nie mudra knizka.....

georgina, Ut, 16. 07. 2013 - 18:10

Môj život (a kopec knižiek) - ide to aj inak.

Ale čo na tom...
Idem radšej spracovať tých päť kíl ríbezlí, čo ma tu čaká Pohoda.

(A potom si prečítať nejakú múdru knižku - nech viem, čo nielen ja, ale aj iní postrehli vo svojich životoch...)

eniXelka, Ut, 16. 07. 2013 - 21:17

Neviem co je to inak. Ale ide to. Roky. Moj zivot a kopec kniziek a mudrych rad a blablabla.
A zavretymi vieckami v tme sa v hlave vynori to, co si nemas pripustat a ty to odozenies, lebo xy dovodov od neefektivnosti minuleho, v case strateneho, nezmenitelneho niecoho....ved zivot ide dalej, co bolo vcera, nebyva dnes....zajtra bude lepsie. Nadyches sa a odvazne otvoris oci hovoriac si, ze cvicim, makam na tom a bude to lepsie a oci zavries. A tesne pred tym nez zaspis, pozeras sa na to opat.
Roky. Ono to bledne, ale aj ked si myslis, ze je to za tebou, sem tam zbadas zablesk a ...... trapi to, aj ked len chvilu. To nie je lutost.....

georgina, Ut, 16. 07. 2013 - 21:45

EniXelka, takže psychohygiena je tajná veda, a ovládajú ju iba ľudia, ktorí celý život prežili v sklenenej krabici, nemajú žiadne pocity, žiadne vlastné myšlienky, nikdy nemali žiadny vzťah, nikdy neriešili žiadny problém a celý čas iba čítajú knižky?
Tak si to myslela?

Lebo ja som reálny človek, prakticky všetko, čo tu popíšem, mám aj odžité, aj keď nie vždy povypisujem, kde, kedy, ako, prečo a s kým.

Ale dávam sem odkazy a recenzie na knižky, kde je to dobre rozpísané. Tak dobre, že by to mohlo mnohým pomôcť. Kto chce, prečíta si; kto nechce, nechá tak.

A ak tebe niečo nejde, neznamená to, že to nejde nikomu.

No nič, idem sterilizovať.

priskaa, Ut, 16. 07. 2013 - 22:19

V blogoch na naničmame, nie supermame,resp. panidokonalej, riešim seba, odhaľujem seba, nie druhých.
Myslela som, že tu globálne funguje etický kódex, pochopenie a dobrá vôľa.
Čítam cudzie blogy len vtedy, keď ma ich obsah obohatí, poučí, ale aj pobaví, resp., ak môžem poradiť.
V žiadnom prípade sa nehandlujem a nemeriam si jazyk. To očakávam aj od druhých.
A invektívy voči tretej osobe, cezo mňa, považujem za neprípustné...
Podľa Tvojho literárneho postupu by som mala napísať... Lepšie urobíš, keď dozaváraš!", ale je to také primitívne, že Ti radšej poviem: Prepáč!

eniXelka, Ut, 16. 07. 2013 - 22:50

Takze k rekapitulaci........a sme tu dost dlho na to, aby si vedela, ze ja nie som konfliktny clovek, co napisem, nepisem v zmysle "pod sa so mnou bit", ale v zmysle "a co ked je to tak".... takze...

TY:Načo je dobré pestovať si pocit viny a trápenia nejakých 40 rokov?
JA:A ked si ho nepestuje????
Proste tam je???? A snazis sa vysvetlit sama sebe, ze to nie je spravna cesta a ked zavries oci, si v tom znova????

TY:Môj život (a kopec knižiek) - ide to aj inak.

Ale čo na tom...(Geo, ja neutocim, ja debatujem......)

JA: moje bla bla bla o MOJICH skusenostiach

Ty mas svoj zivot, svoje skusenoti a to ze patris k ludom, ktori spracovavaju svoje emocie a zazitky podla mna velmi efektivnym sposobom na baze minimalizovania vnutorneho trapenia (neber to tak, ze ta pokladam za chladnu, si velmi racionalna, teda usudzujem, ze niecom, co sa stalo pred xy rokmi sa trapit nebude, lebo NEMEFEKTIVNE).

A teraz ja a moj zivot, moje skusenoti, na zaklade ktorych pisem svoje prispevky, hodnotenia a pohlady na cudzi pribeh. Ja - vyrobena na racionalnej baze odvaru, do ktoreho spadla ta hnusna kvapka obcasne preexponovanej empatie a v nespravnom case fungujucej fantazie, snaziac sa celit svetu zdravym rozumom s poznatkami a vedomostami o existencii tajnej vedy, ktoru ovladaju iba ludia, ktori prezili zivot v sklenenej krabici, si po nociach hovorim (a predychavam), ze toto musi skoncit a nikto iny s tym nic nenarobi, len ja, ze toto a tamto sa uz stalo a ja sa z toho poucim (a poucim sa!!!!) a aj napriek tomu ten osten, ktory bol na zaciatku, pichne aj teraz. S istotou mozem povedat, ze sa nelutujem......neviem, mozno som vadna ja a celu psychohygienu praktizujem nespravne. Ale co uz...to som ja.....

georgina, Ut, 16. 07. 2013 - 22:52

EniXelka, vieš čo, radšej asi nechaj tak. Založím si vlastný príspevok (možno zajtra, možno neskôr...), to bude asi lepšie riešenie, preberieme tam Objímam Objímam Objímam.

eniXelka, Ut, 16. 07. 2013 - 23:01

OK.

Tak doribezlovania....

priskaa, Ut, 16. 07. 2013 - 21:51

... ďakujem, moja zlatá eniXelka. Len sa tým, prosím Ťa, netráp, mala by som o jedno trápenie viac Chichocem sa. Pouč sa z mojich chýb... ak je to možné Zlomené srdce

púpavienka, St, 17. 07. 2013 - 07:14

Geo ty máš pocit že je to pestovanie pocitu viny? Podľa mňa je to ta najkrajšia očista po rokoch ak sa človek nad sebou zamyslí a uvedomí si, že to chce dostať zo seba von. Ja tomu hovorím očistaSlnko

Kalea, Ut, 16. 07. 2013 - 18:16

Netráp sa kvôli minulosti. Ži pre prítomnosť. Krásne si to napísala, a teraz si život už len užívaj. A môžeš si zapisovať, čo ti robí radosť...

priskaa, So, 20. 07. 2013 - 16:22

Ďakujem, milá Kalea, budem nato myslieťSlnko... čím skôr, tým lepšie :)

V dejinách Sumerov vládol kráľ Lugalzagesi, ktorý zjednotil sumerské mestá a vytvoril silný štátny útvar. Keďže dobýjal jedno mesto za druhým, mal teóriu, že čím dlhšie obliehané mesto odoláva nepriateľovi, tým ho krutejší osud po páde čaká. Teda, ak sa rýchlo vzdalo, nepostihli ho sankcie, malo dokonca výhody, lebo bolo vzorom pre iné. Ak odolávalo, tak ho vydrancoval, vypálil a pod... I v tom hľadám poučenie :)

Erkočka, Ut, 16. 07. 2013 - 18:18

že som si v detstve vymýšľala,
-Ktoré decko nevymýšľa?
že som starej mamke neverila, keď sa modlili,
-Tak toto by som neriešila ani v detstve, ani teraz.
že som im neverila, keď umierali,
-Smrť patrí k životu, nebodaj si sa jej posmievala, keď dala starká najavo, že sa blíži jej koniec?
že som v detstve stratila obľúbený kožušinový golierik,
-Že si niečo stratila, tak čo? Moc ti to chýba?
že som nemala v detstve kamarátov,
-Ale máš teraz.
že ma v detstve nikde nepúšťali,
-Správne, ani mňa nie a ja taktiež som nepúšťala moje deti pokiaľ som nebola presvedčená, že už môžu.
že som sa sestre v puberte vysmievala,
-Aspoň bola sranda. Pravdepodobne aj ona tebe.
že sme mali psa na reťazi,
-Tak toto jediné by ma trápilo, myslím to úplne vážne. Na toto som aj ja citlivá.
že otec od nás utekal a ja som to zachraňovala,
-Robila si len to, čo ti srdiečko diktovalo.
že otec veľmi ľúbil mamu a predsa jej ubližoval,
-Za toto ty nemôžeš vôbec.
že mamina milovala viac seba ako otca, a predsa bola oddanou ženou a matkou,
-Je to sebecké, ale kto nás bude viac ľúbiť?
že mám stále komplexy medzi ľuďmi,
-To si musíš sama vyriešiť.
že som sa nechcela vydať a predsa som sa vydala,
-A čo? Predstav si, že by si bola stará dievka.
že som nechcela dieťa a predsa som ho mala,
-Ďakuj Bohu, nie každá žena dostane do daru mať dieťa.
že som milovala muža a musela som ho opustiť,
-Musela, alebo chcela?, boli ste na to dvaja.
že som milovala svoje dieťa a musela som byť k nemu krutá,
-Nemusela si byť, možno sa niekde stala chybička vo výchove
že som veľmi milovala svoje dieťa a nevedela som byť objektívna,
-Určite si vtedy robila všetko podľa najlepšieho svedomia a vedomia.
že stále plačem...
-Aspoň sa ti uľaví a budeš menej cikať.

Tak sa netráp Slnko

lydusha (bez overenia), Ut, 16. 07. 2013 - 20:06

KofolaVeľký úsmev do kuta, na kukuricu klacat!
Ale usterila si mi pismena:) pekne si to zhrnula...vedela by som ta podoplnat, ale nemam chut sa tu s kymkolvek nadrapovat, ze nepisem prudko empaticky Veľký úsmev

georgina, Ut, 16. 07. 2013 - 20:15

A knižky čítaš? Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Mrkám Pohoda

nemozna (bez overenia), Ut, 16. 07. 2013 - 22:16

A doplo Ti aspoň?

georgina, Ut, 16. 07. 2013 - 22:27

No, asi aj stačilo... Mlčím

nemozna (bez overenia), Ut, 16. 07. 2013 - 22:37

Áno? Prečo?
Sa Ťa to dotklo? Ako sa cítiš? Ako pisateľka blogu keď sa chcela zdôveriť a Ty a Tebe podobní sa jej vysmiali?
A píšeš tu manipulatívne vety typu, že radšej ideš zavárať. Zaváraj.
Čo si čakala, že Ti povedia, nieeeeee Geo, len Teba sme tu čakali ako nás pošleš ku odborníkovi.....
Ale už psssssssst.

nemozna (bez overenia), Ut, 16. 07. 2013 - 22:44

Posledné slovo musí byť ako inak.
Dobrú noc všetkým.

Erkočka, Ut, 16. 07. 2013 - 21:49

Lydush, ja viem, že niečo tomu chýba /trochu chilli korenia/, ale pravidlá nedovolia, aby som pustila hubu na špacír Váľam sa od smiechu po podlahe . Keby si ty vedela ako ma to štve až do dnešného dňa, že v 3. triede na ZŠ mi spolužiak odfikol pozlátené gombíky z bundy. To, že odfikol, to ma tak neštve, ale, že som ho nemohla stĺcť, tak to ma se.ie. Aj to ma s....,že mi na intráku spolubývajúca potiahla vtedy modernú šatku a nedala som jej po papu.. a je tohoooo, ale ja sa na tom zabávam a s radosťou na tie roky spomínam Úsmev

priskaa, Ut, 16. 07. 2013 - 23:02

... vidíš,
Teba veci s...li a mňa mrzeli...
Ty by si dala po papu... a ja by som odišla...

... asi taký je medzi nami rozdiel. Nehľadiac nato, že som nemala ani pozlátené gombíky, ani modernú šatku.

V každom prípade Ti prajem a teším sa, že je z Teba vyvážená, spokojná žienka.

Erkočka, Ut, 16. 07. 2013 - 23:32

Prepáč Priska, keď som Ti mojimi slovami ublížila. Rada by som Ti dodala aspoň trochu sebavedomia, veď aj v názve tejto stránky je "Som krásna, múdra, úspešná a nie vždy v depresii." Slnko a keď sa pozriem do zrkadla, tak nie som ani krásna, ani múdra, ani úspešná, ale vytočená som kedykoľvek - aj na počkanie Úsmev a ešte Ti pridám príbeh: moja prababička sa narodila v r. 1891, bývali sme spolu. A keď už mala vyšší vek, tak zrazu začala zúriť, že ona nechce byť tam pochovaná, kde mala manžela /dôvod nebol ten/, ale preto, lebo vedľa pochovali ani neviem koho. Ja som jej vtedy povedala, "netráp sa, však pod orechom v záhrade ti bude fajn." Bola skvelá prababička, mala som ju veľmi rada a viem, že aj ona mňa. Na túto moju vetu ešte stále spomíname, však decko povie čo si myslí. Zomrela pred tým, ako sa mi narodila dcéra v r. 1985. Viem, že ma mala rada preto, že som bola nie zlá, ale čertica Úsmev

priskaa, St, 17. 07. 2013 - 10:14

Erkočka, ďakujem, veľmi si to vážim. Sme len dôkazom toho, že každá z nás (a mám na mysli všetky žienky na portáli) vyrástla v inej kolíske :).
A k Tvojmu výroku z detstva. Bol úžasný a iste bol zo srdca. Čo viac si mohla dopriať osobe blízkej Tvojmu srdcu, ako miesto, ktoré si Ty milovala a zrejme pre Teba symbolizovalo radosť, pohodu, bezpečie a istotu Zlomené srdce

Erkočka, St, 17. 07. 2013 - 11:16

Priska, ty mi vidíš do duše. Máš pravdu, ten orech som milovala a ľahko sa dalo na ten strom vyliezť a aj teraz po toľkých rokoch, keď idem mamku navštíviť, tak navštívim aj ten staručký, milovaný orech, ktorý nám na Vianoce ešte stále zabezpečí orechy do koláčov. Prajem Ti pekný deň a pokoj v duši Úsmev

púpavienka, St, 17. 07. 2013 - 11:25

Som rada, lebo takto som ťa vždy vnímala, s nadhľadom a predsa citlivú Áno Tlieskam

Erkočka, St, 17. 07. 2013 - 12:24

Nepoznáš ma, ale niekedy by som vedela plakať aj nad rozliatym mliekom Úsmev , ale z druhej strany mám dar, že dokážem sa zabaviť na svoj účet bez urážky, mám zmysel pre humor Úsmev

púpavienka, St, 17. 07. 2013 - 12:37

Práve že ten prvý obraz sedí, lebo takú ťa vnímam a som rada Slnko Bozkávam

priskaa, Ut, 16. 07. 2013 - 21:44

... ďakujem všetkým žienkam dobrej vôle! Bozkávam

púpavienka, St, 17. 07. 2013 - 07:17

Ja neviem, ale som smutná z toho všetkého.
Jedným dychom sa tu hovorilo o tom, ako treba všetko čo nás trápi dať preč aby sme mohli ísť dalej a inak a odrazu tu niekto napíše svoju očistu a dostane sa mu výsmechu.
Toto mi pripada ako v zlej komédií. Smútok

eniXelka, St, 17. 07. 2013 - 08:07

Margori, netrap sa, tak to v zivote je.
Je nas xy a mame zc pohladov na jednu vec.
To, ze sa niekto rozhodne vyliat si dusu tu robi na vlastnu past. Samozrejem, najde vela ludi, ktori ho pochipia, lebo...mozno maju podobnu skusenost a podobne vnimaju zivot a potom najde vela ludi, ktori sa na to pozeraju uplne, ale uplne inak a daju to najavo.

O tom je tato stranka, o moznosti prezentacie vlastneho nazoru. Samozrejme, idelane by bolo, keby to kazdy robil v ramci noriem slusnosti a tolerancie voci druhym, ale kazdy sme nejaky a tu hranicu hm....empatie? mame posunutu inde.....

Zlomené srdce

georgina, St, 17. 07. 2013 - 08:32

Margori, prosím ťa, neprekrúcaj - najprv tu Priska vyliala svoju dušu, potom som tebe ako reakciu na tvoju reakciu položila jednoduchú otázku. Všetko to tu je, stačí sa pozrieť vyššie.
S EniXelkou sme si popísali svoje pohľady, a že si to Priska a nemožná (a zrejme aj zopár ďalších) vyložilo ako moje vrývanie, nie je o mojom vnímaní, ale o ich vnímaní.

Idem radšej napísať ten svoj príspevok...

púpavienka, St, 17. 07. 2013 - 08:38

geo tak nejako som ten posmech z tvojej strany neriešila, alebo si ho možno nevšimla.
Napísala som svoj názor tak ako si písala aj ty aj iné. Napísala som svoje pocity.
A ešte čo som prekrutila?

georgina, St, 17. 07. 2013 - 08:44

Napísala som, že Priska a nemožná pochopili moje písmenká ako výsmech. Tak to tu aj napísali, teda je to fakt.
Do zátvorky som dala, že to tak zrejme pochopili aj iní. To zvýraznené slovo som použila, lebo si veľmi dobre uvedomujem, že to je iba moja domnienka.

Prekrútila si toto: Jedným dychom sa tu hovorilo o tom, ako treba všetko čo nás trápi dať preč aby sme mohli ísť dalej a inak a odrazu tu niekto napíše svoju očistu a dostane sa mu výsmechu.
O tom, že všetko treba dať preč, sa písalo ako reakcia na Priskine písmenká - nie naopak.

púpavienka, St, 17. 07. 2013 - 08:51

Myslela som v komentoch či blogoch na NM ako takej, nemyslela som to v tomto blogu, lebo tu toho bolo oveľa menej.
Myslela som že stačí ak to napíšem tak ako som napísala, aby to bolo pochopené.
Teda moja veta: Jedným dychom sa tu hovorilo o tom, ako treba všetko čo nás trápi dať preč aby sme mohli ísť dalej a inak a odrazu tu niekto napíše svoju očistu a dostane sa mu výsmechu.
Ta prvá časť je o tom čo sa popísalo na NM a odporúčalo a od spojky a odrazu niekto....
je to už o tomto blogu.

georgina, St, 17. 07. 2013 - 09:00

Priska je na NM tretí deň.

púpavienka, St, 17. 07. 2013 - 09:08

No a?
To čo som napísala nebolo pre Prisku ale pre ostatné a hlavne Erkočku, áno bola som z toho smutna a veru do smiechu mi nebolo.
No a ak tu je niekto tretí deň o to viac by sme mali vážiť slová.

eva m, St, 17. 07. 2013 - 16:43

zaujimava debata... (iks mojich riadkov k nej som ale radsej vymazala...)
priska, mna dohanaju vaznejsie spomienky, trapenia z detstva a mladosti a snazim sa ich nezivit. Tym, ze ich vymenujem, sa ich nezbavim. Zijem dnes. Co bolo, nezmenim. Ale naucila som sa - a stale sa ucim - s tym zit. O par rokov mozno pridas niekolko dalsich trapeni, ktore suvisia s dneskom. Ale je na tebe, ci tie trapenia pripustis, alebo proste zijes tak, aby si sa nemusela trapit.
Prve, co mi napadlo po precitani tvojho blogu, je otazka, co ta TESI. Z coho mas radost. Suhlasim s Erkockou. Kazde trapenie, ktore si napisala, sa da vidiet z ineho uhla.
Eva Slnko

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama