reklama

nervy zo železa

Marcelina31 , 13. 07. 2009 - 19:39

reklama

Dobrý deň.mam tri deti vo veku 16r.14r.a 13r.všetci sú v puberte so stredným synom mam problémy už dlhšie on celkovo je problémový od malička.v škole sa nechce učiť správanie to ani nehovorím ,nepomohla ani psychologička na vysvedčenie mal hrozne ,,prepadol" a on si z to ho nič nerobíPlačem (brokenheart) ,vraj je to iba jeho vec ja sa nemám starať o neho. ja nevládzem asi som zla matka ,ked nedokážem zvládnuť syna.zlyhala som úplne


reklama


reklama

ivet36, Po, 13. 07. 2009 - 19:53

...pozri- ja poznam dvoch, co na zs prepadli a dvojky z chovania mali kazdy rok a jeden z nich je riaditel istej obchodnej siete na sk, a druhy chodi na takom aute, ze ja by som zato kupila dom s bazenom a zahradou......
Ja obcas uz len zufalo vzdychnem- poruceno Panu Bohu!
Tiez sme presli kdecim a prezili sme! Aj vy prezijete! drz sa!

p.s. ja som od hruzy radsej znova otehotnela- aj to je riesenieChichocem sa
ivetMrkám

Alexka, Po, 13. 07. 2009 - 20:18

Ahoj Marcelina... no tvoj syncek potrebuje tvrdu ruku... musis mu dat na vyber bud sa bude ucit alebo mu zakazes veci , ktore rad robi ... myslim zeby to mohlo pomoct a ty sa netrap vobec to nie je tvoja chyba...len mu musis stanovit pravidla Slnko

Marcelina31, Po, 13. 07. 2009 - 21:16

jemu neplatia,žiadne pravidla a bitka už nepomôže ,už sa mi stalo ,že mi vrátil!on je už silný Plačem .už par rokov sa pokú(brokenheart) šam mu nahučať do hlavy,že takto sa nemôže správať ale to akoby hrach na stenu hádzal

sonia, Po, 13. 07. 2009 - 20:51

Tu platí to staré známe - OHYBAJ MA MAMKO,POKIAL SOM JA JANKO Slnko KED JA BUDEM JANO,NEOHNEŚ MA MAMO ...Slnko Kvietok Slnko ...Aj ked sa obávam,že v tomto prípade je už neskoro...

Vreculka, Po, 13. 07. 2009 - 21:55

Ahoj Marcelina,uplne ťa chápem,a nemyslím si,že je to o OHYBAJ MA MAMKO....Ja som práve v podob.situácii,ibaže s 15-r dcérou.My sme mali povedala by som nadštandartný vzťah a zostal mi z toho makový prd.Ešte tak cca pred pol rokom sme spolu kecávali,takmer všetko sme si hovorili.Dnes ma zaklincovala vetou:"Nebudem počúvať svoju MATKU".Je mi z toho do revu ale to by bolo aj na svoju tému. Prajem ti veľa trpezlivostiSlnko

janca072, So, 01. 08. 2009 - 22:21

no ja mam podobny problem s dcerou alew ma este len 13 a neviem co snou je drza dovoli si co chce a som najhnusnejsia mama ked jej nieco zakazem druhe mozu vsetko a ona nic

adus, Po, 13. 07. 2009 - 23:18

No, ja mám opačný názor, teda nie že treba tvrdú ruku. Ak milostivý tvrdí, že sa nemáš starať, tak sa nestaraj - neper, nevar, nedaj peniaze - proste sa tvár, že pre teba neexistuje. Možno sa "zbadá", že predsa je len dobre, keď sa mama stará.

mikve, Ut, 14. 07. 2009 - 09:01

Tiez by som sa pokusila o tento pristup....jednoducho nestaraj sa...Áno Áno Áno

ivet36, Ut, 14. 07. 2009 - 10:45

..a mozbyt ma o chvilu na krku socialku a policiu s obvinenim za zanedbanie starostlivosti....je to vzdy na hrane a s tym by som nezacala.
ivetMrkám

Inca, Št, 16. 07. 2009 - 12:48

u nas to nestaranie nezabralo

filipka, Ut, 14. 07. 2009 - 00:16

Marcelina, takých čo zlyhali je nás veľa. Nie si sama. Hlavne sa neboj, predýchaj a späť do "práce".
Súhlasím s Adus - jednoducho sa oňho nestaraj. Myslíš, že syna dokážeš ignorovať?

mamka Danka, Ut, 14. 07. 2009 - 08:17

Ahoj Marcelina presne viem ako sa cítiš,to ako píšeš som prežila aj ja.Problémi od malička,psycholog,psychiater,zlé správanie,problémi v škole ako by som to písala ja a hlavne tá bezmocnosť keď nepomáha ani dobré slovo ani dohováranie ani hnev ani plač jednoducho nič.Syn je teraz už dospelý jak skončil učňovku /v 19stich dostal výučný list/odišiel pracovať do zahraničia kďe si konečne uvedomil čo dokazoval.Jednoducho sám musel na to prísť,že čo robil ako sa správal nebolo správne.Nechápala som ako môže byť taký keď sme ho vychovávali tak isto ako aj ostatné deti,ktoré nikdy žiadne problémi nemali a robia mi len radosť.Držím palce a hlavne pevné nervy.

ivet36, Ut, 14. 07. 2009 - 10:57

Marcelina- mozno predsa len v okoli ma niekoho- prirodzenu autoritu, koho pocuva, s kym sa dokaze porozpravat- je to mozno niekto iny z rodiny, ucitel napr.,alebo aj starsi kamarat- niekto, na koho nazore mu zalezi a pozadat o pomoc prave tuto osobu...
- ja ak decko nieco vyvedie, tak si sadneme sami dvaja a musi mi povedat, nech si predstavi seba na mieste rodica a povedat, ako by reagaoval sam- ti moji sa minimalne zamyslia- castokrat nepovedia nic....
- a uz som to aj tu raz pisala a u nas to tiez zabera- ze jedneho krasneho dna stretnu osobu, na ktorej nazore im bude velmi zalezat, nikdy nevedia, kedy to bude - takze nech vazia vzdy slova aj skutky, pretoze sa im to moze vypomstit... a mladez je dnes dost "vychcana" nato, aby sa dostali niekde vyssie a dosiahli viac, ako ini....
- snaz sa mu venovat napr. jeden den za dva tyzdne- len jemu...dohodnite si pizzu, zmrzku, alebo si zajdite niekde aj do ineho mesta- len tak-sami dvaja a vela sa rozpravajte...u nas toto tiez zabralo.

ivetMrkám

adus, Ut, 14. 07. 2009 - 12:27

ivet, na problemovych chalanov v danom veku toto velmi nezabera - zvacsa - samozrejme, nic nie je absolutne.
A niekto na koho daju a koho su ochotni pocuvat - urcite nikto z kategorie rodina, ucitel a pod. - starsi kamarat - mozno, ale zvacsa tiez len v tom, ze kym on este len male lumpaciny robi, tak ten starsi ho nauci ako robit "vacsie".

ivet36, Ut, 14. 07. 2009 - 12:45

...niekedy toho starsieho zaskoci nasa dovera, ze sme sa prave NA NEHO obratili so ziadostou o pomoc...dobre slovo robi divy.
Nikde ani netvrdim, ze to co plati u nas, bude platit vsade. U nas nieco zabralo. V prvom rade chce to nieco zmenit.

ivetMrkám

ivet36, Ut, 14. 07. 2009 - 11:00

...pisem ako talian, ale sa hrozne ponahlam...
ivetMrkám

matafix75, Ut, 14. 07. 2009 - 12:43

Dcera mali v triede takehoto chlapca.Vsetci sa ho bali lebo bol agresivny a strasne hresil.Ked uz zacal terorizovat aj rodicov a ucitelov tak sa jeho mama zatala a dala ho do internatnej skoly do BA.Je tam rok a teraz cez prazdniny zacal chodit ku nam/mame doma stolny futbal tak si u nas deti robievaju turnaje/,ludkovia ja som ho skoro nespoznala,teda jeho chovanie.Za cely den som od neho nepocula jedno sproste slovo,ked som im robila chlebiky ponukol pomoc sam od seba...Kopec veci ktore boli predtym pre neho nepredstavitelne isli mu same od seba.Pytala som sa ho preco sa predtym choval ,inak,jeho odpoved?Neviem a hanbim sa za to.Drzim mu paste a dufam ze mu to vydrzi co najdlhsie.

nielen žienka domáca, Ut, 14. 07. 2009 - 12:57

Ja ako príkladná problémová pubertiačka Slnko (pár rokov dozadu... ups, už to nie je takých pár, ako sa mi to zdá Slnko ) vám môžem dať pohľad z druhej strany. Moja matka volila vami odporúčaný prístup. Žiaľ - ona ho volila za každú vec, ktorá jej zrazu vadila (znamená to - neikoľko rokov jej to neprekážalo, ale jedného dňa mi za takú vec prestala prať, nekúpila jedlo, zakázala krúžok...). Večne ma držali v šachu, že mi nedali peniaze a keďže nás bolo doma štvoro detí, tak o to viac dali ostatným, aby ma vytrestali (aby sme sa so súrodencami navzájom neznášali?...možno to nebol cieľ, ale nečakaný dôsledok)... Stalo sa, že som 3 mesiace fungovala na angličtine bez učebnice, pretože mi jednoducho na ňu nedali a ja som sa tvárila, že som si ju zakaždým zabudla, pretože je dosť ťažké priznať pred spolužiakmi, že na ňu nemám peniaze. Peniaze nikdy nechýbali, aby bolo jasné. Len mňa nimi vydierali. Neviem, čo bolo skôr. Či moje vzdorovité správanie alebo ich neprimerané tresty hraničiace s týraním. Myslím, že to druhé...

Jediný, koho som počúvala, bola sestra mojej matky, ktorá sa vždy správala ako kamarátka a nie ako nadriadená. Mimochodom, má dobrý vzťah aj so svojimi dospelými deťmi a v zdraví prežili i pubertu.

...u mňa by ste navrhovaným správaním docielili ešte väčší vzdor. Začala by vojna, ktorú by som za žiadnu cenu nechcela prehrať.

...čiste teoreticky, myslím, že keby mi aspoň raz povedali rodičia, že ma majú radi a že ich prísup je z lásky, zo strachu, aby sa mi niečo zlé nestalo, aby som v dospelosti mohla dôstojne žiť a nie živoriť (dôvod, prečo neprepadávať) a pod, tak by som ich počúvla. Lenže u nás bolo všetko len formou trestov. Idete na koncert? Buď o pol 10 doma. Nebolo to zo strachu. O pol 10 som šla sama. Keby mi dovolili ísť so všetkými po koncerte, bolo by to pre mňa určite bezpečnejšie. Bolo to len o tom, ako ma zosmiešniť... A iné mnohé príklady. Pohoda

lydusha (bez overenia), Ut, 14. 07. 2009 - 13:28

Aj som chcela nieco napisat ...ale akosi mi tentokrat dosli slova....(filipka, ze by konecne nastal ten denMrkám ?)
Vela veci spoznavam...z toho, co pises...
A aj tak ma zaraza ta veta: robili to preto, aby ma zosmiesnili....
Toto vies iste, alebo je to tvoj dohad?
zaujima ma to...velmi...ak necches tu, mozes sukromne....Mlčím

nielen žienka domáca, Ut, 14. 07. 2009 - 13:41

No dohad...
Tak ale ja som argumentovala - keď pôjdem s Barborou, Palom a Vasilom o jedenástej, odprevadia ma až domov. A oni - ty môžeš byť len do 21:30. Mala som inak 16-17 a zdalo sa mi, že všetci ľudia sveta v mojom veku môžu byť vonku dlhšie ako ja. Slnko Z akého iného dôvodu by to mohlo byť?

Ale prístup u nás doma je naozaj na dlhé hodiny a neviem, k čomu by sme došli. Asi k babke a dedkovi a čo prežívala moja matka, keď bola malá a to bolo podstatne horšie, čo som mala ja.

Ako - keď som si to po sebe prečítala, vyzerám ako týrané dieťa... tak to som rozhodne nebola. Ja som oplácala rovnakou mincou a bola som príšerne zlá. Vcelku myslím, že takých rodín je veľa; aj divných výchovných metód. Pre mňa sú vždy blogy mám puberťákov veľmi zaujímavé. Lebo ešte stále to vnímam zo strany tých detí (v podstate to prežívam opäť s mojou 15-ročnou sestrou).

lydusha (bez overenia), Ut, 14. 07. 2009 - 14:15

Hm. Aby si dokazali svoju prevahu. A to, ze BUDES posluchat ked ONI povedia. Mama bola za jedno s otcom? Alebo ten bol pristupnejsi?
Priserne zla...kati toto nepis...nikto nie je naozaj zly...a uz vobec nie pubertak, co prezival to co ty....celkom normalne to nebolo, aj ked tebe to v tej chvili tak pripadalo...
Ja budem tiez do konca zivota vnimat pubertakov inac...z velmi podobnych dovodov ako ty....

alexa35, Ut, 14. 07. 2009 - 13:31

Tak-ja súhlasím s Konvalinkou a Ivet 36 v tom, že pomôže len pozitívny prístup a motivácia-a že sa to niekde niekedy muselo niečím pokaziť a nastal vzdor a mladému je všetko jedno-aj apatia-lebo nezáujem o známky v škole, keď na to dieťa má, je apatia, z niečoho pramenia-možno z nedostatku pozornosti alebo porozumenia, neviem, treba zistiť príčinu-ale nie nátlakom-to všetko sú signály-už dosť silné, že dieťa má depku-nemá zmysel pred sebou, nič mu nestojí za normálne fungovanie-nie ste prehnane kritickí a všetko, čo robí, je zlé? Ja som mala, aj stále mám so synom veľmi pekný vzťah, ale môj manžel ťažko znáša jeho pubertálnu lenivosť, no a tak bol na nášho 15-ročného syna dosť prísny a decko stratilo záujem o všetko-až po hovore do duše (ja a manžel - a nie raz) pochopil, že musí ubrať z požiadaviek... A-stal sa zázrak! Teraz-ak syna manžel popýta (nie rozkáže!), aby niečo spravil, aj keď to nie je presne tak, ako si predstavoval, už nekomentuje, nehaní, pochváli, poďakuje-syn sa dokonca už sám niekedy ponúkne, objíme otca, potom idú spolu na bike, takže láskavým, ale pevným prístupom, ktorý si ale stojí za svojím, sa vedia diať divy, u nás to zabralo a uvoľnilo sa napätie v rodine!!! Držím palce.

Inca, Št, 16. 07. 2009 - 12:47

Ahoj marceka ja mam takehoto najstarieho (15 r)s tym spravanim.Neskusala si ho prelozit na inu skolu?Odkial ste?Nam to aspom s tymi znamkami pomohlo.

Core, Ne, 02. 08. 2009 - 00:42

Mile zienky. Neviem ci len mna -ale svacla do oka veta-uz sa mi stalo, ze mi vratil.Prepana to je CO!!! Puberta-nepuberta-nechcem si predstavit, ze syn udrie matku /nehovorim o malych deturoch/???!!! Som spadla z mesiaca, alebo som skamenelina-ale toto je .......Plačem

lydusha (bez overenia), Ne, 02. 08. 2009 - 12:14

Hojahoj, ludia by sa skratka nemali bit...ani rodicia deti, ani deti det, ani deti rodicov a ani rodicia medzi sebou...Ked od mala dieta bijes- vychovne po zadku, ukazujes mu, ze takto sa docieluje poslusnost...ze je to nieco normalne. Ked sa potom stane to co vyssie spominas...hups...to je uz je pruser. Lenze co rozdavas , to dostavas. Niekde sa stala chyba ale kde...to vie len ona a jej syn...

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama