Náš Tomík (4,5) takto píše a kreslí...nerobím z toho zatiaĺ tragédiu...tiež vie, že keď to ukazuje, tak to treba otočiť...ale nakreslí to dole hlavou...inak, náš je pravák
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Náš Tomík (4,5) takto píše a kreslí...nerobím z toho zatiaĺ tragédiu...tiež vie, že keď to ukazuje, tak to treba otočiť...ale nakreslí to dole hlavou...inak, náš je pravák
díííky. ja len tak, aby to nebola nejaká porucha alebo čo. niečo z tých dys... to by som bola nerada. a keď už, tak nech to podchytíme čo najvčasnejšie... samozrejme radšej nič
Vieš, aspoň zatiaĺ tomu nepripisujem význam...kreslí takto aj v škôlke a zatím učiteľky nič nehovorili...myslím, žeby sme mali s tým niekde ísť ja verím, že to bude dobré
ale tiež budem rada, ak ešte niekto odpíše, že s tým má skúsenosti...viac hláv, viac rozumu
Moze to byt aj ta dys
dysgrafia, ale to sa ukaze tak v prvom rocniku. Je bezne , ak deti pisu pismenka opacne, mozno to uz robi "naschval" Skus ho na to nevedomky upozornit, oprav ho tak , aby si to neuvedomoval. Stale ho pochval a potom sa opytaj, ci to vie aj naopak, alebo mu ukaz normalne napisane pismeno s opycnym, ci vie rozoznat, ktore je spravne a pod.
Tiez nie je dobre, aby si zvykol pisat opacne! Ak to nie je "iba" detska fantazia, potom sa treba obratit na psychologicku.
Dnes už asi nemchápem-to je také smiešne, ak by to bola náhodou tá dys?
teda podľa mňa - akože si neviem spomenúť na to slovo ale ja som myslela všetky tie poruchy - aj dyskalkuliu a ešte ... tie ostatné
tiež ich neviem vymenovať takto spakruky
Aha, ok
A ja som myslela,ze to patrilo nelinke... tiez som asi nechapava dnes
Nie, je to v zmysle - dys......ze je v pohode, aka dys, ak nevie ( na odlahcenie, poruch "dys" je viacero a nie kazdy sa v tom vyzna.....)
Dysgrafia je casto spojena s dyslexiou. Je aj rozdiel, ci pise tlacene alebo pisane. Tlacene totiz mnoho deti pise opacne, nie je to porucha, ak pise opacne pisane, uz je potrebne venovat tomu pozornost.
náš píše zatial len tlačené...a niuš-patrilo to nelinke-dnes som akási "nesvoja"
uff ..niesi sama lius...
lius, nasla som toto:
http://poradne.rodinka.sk/viewtopic.php?f=7&t=4833
otazku to zodpoveda len ciastocne, ale mozno by ta to zaujalo len ide o mensie dieta, takze neviem, ci je to aplikovatelne. nuz, nejdem dalej patrat.
zda sa, ze tato tema nie je nikde diskutovana, tak hadam, ze to neznamena vobec nic zvlastne.
mozno este na pani ucitelky by som apelovala s otazkou - mam ho opravovat, ked pise naopak pismenka? mam obavu, aby sa mu to nezafixovalo, potom sa to bude v prvej triede tazko napravat. mate niekto skusenosti s takymto ziakom? mimochodom - ide o tlacene aj o cislice - trojku, sedmičku... píše už dlho naopak. niekedy aj dvojku, občas píše obrátene, niekedy zas zrkadlovo... alebo len testuje?
skusim tak ilustracne - napriklad slovo AHOJ napise uplne v pohode, ale naopak a potom obrati papier a poda mne/ muzovi/ komukolvek...
pripadne - na pocitaci tlacenymi komunikuje so zahranicnou babkou (s mojou pomocou) v pohode bez problemov (len take ahoj babka, tu jakubko, dobre a pod). skratka - mam dojem, ze pozna tvar pismena, ma to v oku. ale preco opacne??
Katka, prezri si niekedy výkresy predškolákov na nástenke v škôlke. Polovica podpisov, ktoré stvorili deti, je takto "spotvorených" - písmená sú zrkadlovo otočené, a/alebo hore nohami. Nič sa nedeje, deti sa učia svojim spôsobom
.
dobre, dobre :) to som rada. už sa tým nejdem zaoberať :)
Téda, ako keby som čítala o našom-presne, ako r.ť na šerbel to sedí normálne som paf
teraz neviem, čo robiť...tu nič také nie je...aspoň neviem o tom-spýtam sa učiteliek v škôlke...ďakujem, pozriem sa na to podrobnejšie
Lia, deti kreslia dlho len čmáranice, ktoré sa postupne zmenia na zmysluplné obrázky. Nech nakreslia čmáranicu akokoľvek, je to vždy čmáranica. Neskôr môžu kresliť obrázky ako len chcú. Či nakreslia psa dlhého, alebo krátkeho, so špicatými alebo ovisnutými ušami, s dlhým či krátkym chvostom - je to vždy pes. Rovnako môžu kresliť hocijaké domy, panákov, autá - a stále sú to domy, panáci a autá.
Písmená a číslice sú však pre deti úplne abstraktné útvary a chvíľu trvá, kým sa naučia, že ich treba písať jedným a tým istým spôsobom a smerom.
risko pise pravou, lavou. dobre, zrkadlovo i hore nohami. a nezalezi na tom, ktorou rukou pise. ked ho opravim, da si viac zalezat. skor sa myli v citani. najprv precita zprava dolava. ked to nevie identifikovat poviem mu, nech si to skusi precitat zlava doprava. dnes som zistila, ze ovlada "dolezite cisla" (neucila som ho, niekde pochytil) ale pamata si ich ako: 551, 051, 851 a 211 ... no proste zase na opacny smer.
obcas pomozu male-velke zaciatocne pismena, bodka na konci vety. v knizke sa zorientuje rychlejsie ako v napisoch pisanych nerozlisenym pismom. tak si myslim, ze to pojde
Dievky, nestretli ste sa s tým niektorá?
Náš Kubi (bude mať 5) je ľavák (možno to s tým súvisí). Obrázky aj písmená začal písať dole hlavou (nebolo to tak vždy; neviem, kedy to začalo, niekedy sa stane, že píše normálne, avšak menej často ako opačne). Vie, ako majú byť - keď mi ich ide ukázať, otočí papier a povie mi, čo to je, prípadne prečíta písmenko. Ale píše ich dole hlavou. Zatiaľ som ho len upozornila, ale nerobím nejaké násilie...
Nepočula som ešte o takom niečom... Vy hej? Robili to aj niektoré Vaše deti? Dá/má sa to nejako riešiť alebo sa to stratí samo?
Ďakujem.