reklama

Mama na odstrel

Deedee , 20. 06. 2007 - 08:50

reklama

"Mama na odstrel", takto by som nazvala nový blog po videní včerajšej scény Smútok . Poznáme to všetky veľmi dobre, keď nám z času na čas prasknú nervy a zlosť si vybíjame na tých najmenších či už krikom, zauchom alebo pár po zadku. Ale hneď to následne oľutujeme, mohli sme to riešiť inak, žiaľ čas sa späť vrátiť nedá. Klobúk dole Alii, ako poriešila situáciu "Chcela som potrestať drobca".
Včera som išla po malú naobed do škôlky. Určite poznáte tie rozžiarené očká, ústa od ucha k uchu, keď prídete po dieťa na obed Veľký úsmev. Tak som sa rozhodla i ja moje dieťa prekvapiť a potešiť ju aj seba. Nuž, ale zle som odhadla čas, tak som sa náhlila, aby som to do 12-tej stihla. S vyplazeným jazykom vstupujem do škôlky (vstupná chodba je zároveň určená na skrinky pre malákov), zdravím susedu z vedľajšieho vchodu, bola otočená chrbtom a nič. Vravím si no neva, nepočula a tak idem do triedy pre strednákov, otvorím dvere, nikde nikoho, iba učiteľka jedla obed. S plnými ústami volá na Barborku do umyvárky a ja ako teliatko stojím stále medzi dverami, mohla som ich zavrieť a ísť po ňu. Ale nie, ja tam musím stáť ako to teliatko. Zrazu sa otočím a vidím susedu (tú čo som zdravila), stála medzi dverami a čakala na dcéru (maláčku), ktorá dobehla s takou radosťou, že mamina pre ňu prišla skôr, až sa človek poteší. Keď tu zrazu mama na ňu zhúkne: "Čo sa tešíš" a hneď za tým letela jedna facka, druhá facka a tretia. Stojím tam ako obarená, v tej chvíli som nevedela kde som, čo som a čo urobiť. Ale také facky, ako to dieťa dostalo, to sa teda nevidí, to dievčatko až podskočilo pri prvej, nezaplakalo, nevyronilo slzu. Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie A matka pokračovala ďalej:"Čo si si to dovolila škriabať pani učiteľku, biť XY, to ťa doma učíme?" Medzitým vyšla kuchárka pozrela na dotyčnú, potom na mňa s pohľadom vraha a išla preč. Až vtedy som sa zbadala (stojím ako teľa a dívam sa), že na mňa vo vedľajšej miestnosti čaká dieťa. Zavrela som dvere a išla za dcérou. Myslela som si, že bude natešená, ale bola akási smutná, ja tiež z tej scény, ktorej som bola svedkom, aj sa mi plakať chcelo. Tak som sa radšej malej vypytovala ako bolo, čo robili....atď. Rozprávala, že spapala celý obed, konečne začala štebotať s úsmevom Úsmev . Do miestnosti, kde sme boli doliehali stále vyčítavé otázky dotyčnej mami a s nimi akési divné zvuky. Uvedomila som si, že to dieťa opäť dostáva bitku Smútok Smútok Prekvapenie Prekvapenie .
Zo včerajšieho dňa sa akosi nemôžem spamätať, uvedomujem si aj to, že tie deti (má dve), majú bitku na každodennom poriadku, neplačú, otrasú sa a je vybavené. Určite by sme situáciu, v ktorej sa nachádzala dotyčná vedeli zvládnuť úplne inak. Zvítala by som sa s malou, opýtala by som sa jej prečo urobila, to čo urobila, či sa ospravedlnila pani učiteľke aj spolužiakovi-čke, a ak nie tak, by som išla s ňou, aby sa ospravedlnila. Ale trieskať medzi dverami dieťa, pred očami rodičov (určite aj učiteľky), by ma v živote nenapadlo, ak by som to chcela riešiť bitkou (radšej nech mi obe ruky odpadnú), tak niekde, kde ma nikto nevidí.
Poviem vám, že ešte dnes som mimo Smútok Smútok Prekvapenie Prekvapenie a tisnú sa mi do očí slzy.


reklama


reklama

Mima, St, 20. 06. 2007 - 09:05

Deedee, to teda nie,ved to chuda dieta sa nedokaze branit... Ja nemam nic proti slabym vychovnym po zadku ked sa uz dieta neda zvladnut po dobrotky, ale dat dietatu facku...??? Mozes sa porozpravat s ucitelkami, ved ak nie su slepe, tak to musia vidiet a mozno to ohlasit na socialku.... Ved co to male nevinne dieta ma robit, poskriabalo pani ucitelku...... a to tej matke nedochadza, ze urobilo len to, co ma doma na dennom poriadku...Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie . Ako ma byt chuda mile, ked doma vidi len zlo a bitku... Naozaj by som o tom niekoho informovala, popripade pozvala socialku do skolky na pozorovanie aspon na 2 tyzdne a ked sa pred ich ocami nieco take stane, oni uz budu vediet co dalej.

Jarmila, St, 20. 06. 2007 - 09:43

..... ja ani nemám slov... tiež ma ale zarazilo to, že učiteľky nič... s tou matkou asi tak ľahko pohnúť nepôjde... a určite sa bude vždy ohrádzať, že to je ich život, čo koho do toho a čo do výchovy detí... Myslím si však, že tie učiteľky môžu povedať niečo k tomu, hlavne keď je rámus ako v cirkuse... a tiež to okomentovať tak, že to dieťa robí asi to čo vidí doma.....
Asi teraz ťažko... v školstve.. však? Nie som síce na Slovensku, ale to čo si prečítam, a sem tam keď zavítam domov a počujem len od detí z rodiny ako to vyzerá v škole... mám čoraz menej chutí sa vrátiť čím skôr na Slovensko, som so školou, ktorú sme vybrali tu veľmi spokojná, drobec sa veľmi teší, robí veľké pokroky.. je to pre nás riadny finančný zaberák, ale asi radšej budem tvrdšie pracovať aby mohol v nej pokračovať.. a na Slovensko sa budem tešiť na dovolenky. Teda dúfam, že sa budem tešiť... lebo niekedy ľudia okolo, hlavne služby a štátna správa dokážu "tak spríjemniť" život... že sa vôbec nečudujem ľuďom, ktorí žili vonku, že tam chcú aj zostať...
Tie učiteľky by fakt mali zvážiť správanie dieťaťa... a trochu pohnúť rozumom a zadkom či mu to náhodou neubližuje a brzdí vo vývoji... to by som asi chcela veľa... Určite sa nájdu učiteľky ... vlastne Pani Učiteľky, ale tých bude ako šafránu...

rosa (bez overenia), Št, 21. 06. 2007 - 12:24

Alia, súhlas, lebo toto je o charaktere človek a je jedno, či sa ozve rodič, upratovačka, učiteľka alebo neviem kto...veď keď sa toho dieťaťa nikto nezastane, tak ako bude pokračovať jej vývoj? moźno ro rozchodí a možno si to jedneho dňa hodí...ale veď čo koho do toho, mám svoje problémy a mám ich dosť...a taká ušiteľka môže hľadať tiež spôsob aj neskôr, ako malej pomôcť, lenže to by sa na Slovensku muselo ináč komunikovať. Mám kamarátky učiteľky, nemajú to ľahké, ale viem, že takéto veci riešia a hľadajú spôsob, ako pomôcť.

r.r.

siza, St, 20. 06. 2007 - 09:47

Najhorsie je, ze to dieta si to zapamata ako nieco normalne a raz v zivote sa zachova tak, ako jej matka. Pretoze si bude mysliet, ze je to normalne. A matka z neho vychova zatrpknutu osobnost, ktora sa nedokaze nikomu otvorit a bude ocakavat od kazdeho len facku. A bude cely zivot nestastne a samo.Prekvapenie Chuda dietaSmútok
Tie ucitelky by fakt mali zavola socialku!!! a nerobit zo seba hluche a slepe. Kym sa nestane nieco horsie.

Deedee, St, 20. 06. 2007 - 10:13

To dievčatko je práveže veľmi tiché, nebije sa, včera bol výnimočný deň (a možno sa to začína prejavovať-neviem), skôr by som povedala, že sa správa príliš dospelácky, keď je vonku medzi deťmi. Ona sa s nimi ani nehrá, sedí, pozerá sa na nich a skôr sa zhovára (pýta, niekedy až príliš premúdrelo) s dospelými. Skôr jej brat (chodia s ním aj k psychológovi-mám taký pocit, že na podnet učiteliek) je nezvládnuteľný, chodí do triedy s našou Babulou. A ak vám mám pravdu povedať nie je to ojedinelý prípad. Sú tu tri vchody a v každom je aspoň jedna rodina. V tom našom je tiež jedna "super mať", ktorá svojej dcére nevedela donedávna krajšie povedať ako p..., ku..., šťeňa......atď., tak na tú som chcela volať sociálku, ale situácia sa ukľudnila, lepšie povedané matka-začala chodiť do práce, už nie je celé hodiny s dcérkou, aby si na nej vybíjala zlosť. Smútok Smútok Smútok Myslím (teda viem), že o týchto prípadoch sa hovorí v celej dedine, ale akosi vždy, keď k niečomu takému príde skloníme hlavu a ideme ďalej.
Preberala som to aj z tej stránky, ak by som volala sociálku, čo by bolo s deťmi ďalej-či by nedopadli ešte horšie, no a naša rodina by sa mohla odsťahovať-tak strašne by nás odcudzovali, čo sme si to dovolili, veď je to ich vec.... Tak vám teda neviem

siza, St, 20. 06. 2007 - 10:28

Ano - byt na dedine iniciativny -aj ked v dobrom - je naozaj velmi tazke. Kazdy sa sice do kazdeho starie, ale ak to zostane vramci dediny tak je to OK. Ale akonahle chces pomoct a privolat pomoc zvonku, tak si ta najhorsia a kazdy na teba len zazera.
Poznam.

eifelovka, St, 20. 06. 2007 - 10:37

Wow.. a to nikto, ani tie ucitelky, nema povinnost nieco take niekomu nahlasit? Ci fakt plati "nestarajme sa do nikoho" ??? Smútok

adena, St, 20. 06. 2007 - 19:21

S týmto súhlasím, takéto niečo by si nikto namal dovoľovať voči svojemu dieťaťu.

rosa (bez overenia), Št, 21. 06. 2007 - 12:25

veru, veru, zdá sa, že nikto tú povinnosť nemá a ani necíti!

r.r.

majas, St, 20. 06. 2007 - 11:06

No čo je veľa, to je moc. Ja som sem tam tiež uhundraná na svoje deti, sem tam si ponadávam keď ma vytočia, vynimočne padne aj po zadku, ale toto by som asi nezniesla a po druhej facke by som sa asi nezdržala poriadneho komentára, suseda-nesuseda, to dieťa si to nezaslúži, tak sa veci neriešia. Minimálne učiteľka by mala zasiahnuť. U mňa stačí keď hundrem, že majú plné topánky piesku a čierne ponožky a už ich učiteľky obhajujú Úsmev.
Inak ako píšeš určite to nie je ľahké, nemusíš to urobiť ty, ale trebárs porozprávaj s učiteľkou, ak sa to bude opakovať mohli by oni zakročiť. V našej škôlke by určite neváhali. Tie deti to možno hrdinsky znesú, ale na ich vývoj to ma ťažké následky.

lucka001, St, 20. 06. 2007 - 11:49

tak toto je silné kafe...Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie . nedá sa zavoalť sociálka teda nejako anonymne? Myslíš Deedee, že by tie deti dopadli ešte horšie? ale čo môže byť ešte horšie, než takáto bitka od matky?!Prekvapenie Veď sa nevedia brániť....je to neskutočne smutné, že majú takéto detstvo...Smútok

Deedee, St, 20. 06. 2007 - 12:06

Tie naše pani učiteľky-česť výnimkám, hlavne tie čo teraz učia našu dcéru, majú klapky na očiach i na ušiach. Barborka trištvrte roka chodila zo škôlky, totálne vygumovaná, nevedela nič z toho čo sme ju doma naučili, nevedela žiadnu básničku, pesničku, nič. A keď ste sa jej opýtali čo robili celý deň, odpoveď znela nič. Tie naše pani učiteľky (hlavne tá jedna, ktorá sa aj psychicky lieči-neviem prečo ešte robí učiteľku v škôlke-pardón zástupkyňu) sedia a kričia po deťoch.
Raz, bolo to tuším hneď na druhý škôlkársky deň po prázdninách, prišla som po našu princeznú a čo nevidím. Cez oko mala červenú modrinu aj s chrastou Prekvapenie . Tak sa pýtam, že čo sa stalo? Učiteľka ako krepaňa na mňa pozerá, že čo, tak som jej ukázala malej oko, ona povedala, že o ničom nevie, mám sa spýtať druhej učiteľky, ktorá je ráno. Ak by prišla o oko, tak sa to dozvie až odo mňa-úžas. Odchádzala som nasraná jak brigadír stým, že to budem riešiť s riaditeľom školy (nakoľko škôlky patria pod ne), aby jedna učiteľka neinformovala druhú, že sa niečo stalo. Lenže po dlhej úvahe som prišla k názoru, že zas len poukážem na ničnerobenie, ľahostajnosť učiteliek a odskáče si to moje dieťa Smútok . Tu v tejto dedine pohnúť mysľami niektorých ľudí je ťažšie, alebo nevykonateľné, to skôr pohnete zemeguľou Smútok

majas, St, 20. 06. 2007 - 12:29

Tak niečo podobné som zažila, keď sme dali našu najstaršiu do škôlky vo vedľajšej dedine, tiež tam bola učiteľka čo to psychicky nezvládala a keď mali jednu prepustiť, tak prepustili tu najlepšiu a ju tam držali, lebo bola z dediny. Riešenie je jediné brať odtiaľ deti preč a to sme aj urobili len čo to šlo. V žiadnej škôlke nie sú všetky učiteľky na 100%, ale tu ide o princíp fungovania škôlky, postoj k problémom a tie sa pri deťoch vždy nájdu, ale treba si to vysvetliť.

adena, St, 20. 06. 2007 - 15:44

Dievčatá, najväčšia sranda je, že mama ublížila dieťaťu a tu sa rozoberá, akú veľkú chybu urobila učiteľka. nerobím jej advokáta, možno by bolo dobré niekedy si zhodnotiť situáciu aj z pohľadu učiteľky. Možno to beriem trocha citlilvo, lebo aj ja som učiteľka, síce na strednej škole, ale vžili ste sa už niekedy do kože učiteľky? Veď mne sa niekedy chce až plakať ako ubližujú rodičia, nemyslím fyzicky, ale duševne tým, že ich vyslovene kryjú a rozmaznávajú (nie všetci) a potom príde na rodičovské a plače, že urobte niečo s mojim deckom, lebo ja už ďalej nemôžem. A ja po rodičku, miesto rodiča, robím pohovor s puberťákom, aby sa konečne skonsolidoval a počúval mamu, chodil do školy....... A ešte niečo, mám v triede 22 žiakov a hádajte koľko rodičov mi príde na rodičko? 2-3.
podľa mňa to tá učiteľka mala nejako riešiť, možno sociálkou alebo taktným pohovorom s matkou, ale mám pocit, že všetky problémy s deťmi sa hádžu na učiteľov.

eifelovka, St, 20. 06. 2007 - 15:57

Ja si nemyslim, ze sa vsetky problemy hadzu na ucitelov, ale je fakt,ze s tym dietatom ci pubertakom podla mna ucitelia travia omnoho viac casu ako ten rodic.. je to smutne ale s pribudajucim vekom deti a skolakov je to tak.. moj otec prestal chodit na rodicko, ked si ho tam ucitelka nechala este aj s mamou druheho spoluziaka, aby mu oznamila na mna par "malickosti" a zlizla som si vsetko za celu triedu aj so spoluziakom.. a preco? Lebo sme boli jedini dvaja, ktori si za svojim nazorom stali aj pred ucitelmi.. doma som dostala taky "slovny preslov" ze som revala celu noc a odvtedy moj otec na rodicko nechodi, lebo mu bolo vycitane, ze ma papulnatu dceru.. a zhodou okolnosti to bolo ked ucitelka z nervou tresla spoluziacku blokom po hlave a mne sa to teda vobec nepacilo.. kazdy ma svoje dovody a nervy a hocico a v tej chvilke by to bolo vyriesilo aj to, ze by sa dotycna ucitelka ospravedlnila (kazdy vieme, ze mat triedu plnu pubertakov nie je med lizat) ale kedze este nadalej vykrikovala, ze ma pravdu a ten "trest tym blokom" bol opravneny, tak sme to tiez riesili "postavenim sa proti" Mala som celkom dobre vysledky v skole, nebola som flakac.. jediny moj problem bol, ze som sa proste ozvala a nie kazdy to mal rad.. to nie je na ochranu studakov, rodicov, ci ucitelov, ale myslim si, ze by tam mala existovat urcita rovnovaha.. vychovna ruka by mala byt jasne ze prvorada od rodicov, ale ucitel tomu dietatu do zivota tiez velmi vela da a ja si doteraz pamatam na tych ucitelov ci profesorov, ktori ma fakt velmi vela naucili ale aj na tych, ktorych ked vidim na ulici prejdem na druhu stranu.. Ja by som asi ako mama sama tej susede povedala, preco tu malu fackuje.. jedna vec je dat dietatu "vychovnu" po zadku ked nieco "strasne" vyparati, ale mat z neho fackovacieho panaka je na hlavu uz samo o sebe a to dieta to same riesit nevie.. Kto ma v tomto pripade "zodpovednost" za danu situaciu? Asi nik, ked sa vsetci na vsetkych a vsade tvaria ako pstros s hlavou v piesku.. teraz je to take vseobecne a nemierene proti nikomu, ja to vidim napriklad na sebe co sa tyka susedov, ved ani poriadne neviem kto so mnou v panelaku byva a ked si pomyslim, ze kedysi sme sa poznali vsetci :-o Ludia akoby sa fakt stranili jeden druheho a tvarili sa, ze vsetko je OK ked sa to netyka ich Smútok inac ta obdivujem, ja by som ucitelku na strednej skole veru robit nechcela, na to treba asi fakt riadnu davku trpezlivosti :-o

adena, St, 20. 06. 2007 - 19:08

Ja mám svoju prácu veľmi rada. Som rada s tými mojími puberťákmi. Niekedy síce idem z kože vyletieť, ale myslím, že ma celkom berú. Mám aj kolegov, ktorých prístup vôbec neschvaľujem, ale myslím, že aj tak najväčší rešpekt by mali mať u detí rodičia, ve´d ich živia. Aspoň u nás to tak bolo. Keď som bola študentka, tak som myslela, že tí učitelia sú takí a hentakí, ale ako som začala učiť, tak sa mi otvorili oči. Niekedy by som priala tým rodičom, aby sa zmenili na maličké mušky a nakukli cez hodinu do triedy a kukli si ako sa ich drahé detičky správajú. lebo niektorí rodičia majú svoje detičky pekne zidealizované. A k tomu si myslia, že učiteľ na ich decku sedí (netvrdím, že to tak nikdy nie je, ale myslím, že u mňa nie). Vieš, keď decku nájdeš ťahák a zoberieš mu písomku a ono ti povie: "choď do pi..". Ale vtedy, si myslím, že som to celkom zvládla bez scén a chlapčisko sa mi ešte tú hodinu ospravedlnil a teraz ma zdraví na kilometer a ešte mi povie, vy ste zlatá. Ale asi to tak vždy bude, že rodičia budú obviňovať učiteľov a učitelia rodičov. Každý má svoju pravdu.

eifelovka, Št, 21. 06. 2007 - 08:45

No zmena v spravani asi je, urcite sme si nedovolili nadavat ucitelom, a ked sme na niekoho nieco mali tak sme si to rozoberali sami medzi sebou.. a pamatam si aj to, ze ked som nieco vyviedla v skole, resp ked sa nieco udialo vseobecne, prva vec ktoru sa ma moji rodicia vzdy opytali bola "A si si ISTA, ze si neurobila.... " Proste ako sa to hovori, najskor si pozametaj pred vlastnym prahom... ked si tak spomeniem, nasi asi nikdy nesli jednak jeden proti druhemu, co sa tykalo rozhodovania o detoch a ani proti ziadnemu dospelemu co nas mal v skole, ci v nejakom kruzku.. proste asi verili v tu dospelacku autoritu... ale kto vie, kde a kedy je ta hranica :-/ Za podobne slova od tvojho studaka by som mala asi doma super preslov... aaaa asi by bolo velmi dlho u nas doma vidiet v ociach rodicov sklamanie, co obcas boli omnoho viac.. Smútok

adena, Št, 21. 06. 2007 - 09:43

súhlasím, u nás to bolo tiež vždy tak, a moji rodičia boli vždy za jedno, a to sa mi páčilo. Rodičia majú byť za jedno vo všetkom čo sa týka výchovy a navzájom asa podporovať, len tak si udržia rešpekt.

adena, Št, 21. 06. 2007 - 17:59

Mám v triede jednu kočku, ktorej sa nechce veľmi chodiť do školy. ináč nie je ani zlá, ani drzá, len jednoducho si blicne. S mamou som v kontakte, ale čo z takého kontaktu, keď aj tak nakoniec blicuje, Dokonca má už 15 neospravedlnených hodín. Otec robí vonku, príde domov raz za tri mesiace, práve vtedy keď je rodičko a po rodičovskom ho vždy skoro trafí šľak. Minule mi jej mama volala, že ako Zuzka. Tak som jej vylíčila situáciu, že Zuzka asi bude mať 3. zo správania a podmienečné vylúčenie zo školy a ona ma prosila, len aby som to domov neposielala papier o podmienečnom vylúčení, lebo otec sa bude zlostiť. podotýkam, že má aj strašiu dcéru, ktorá má 18, má dieťa a vyhodili ju z 2 stredných škôl. Je to ináč veľmi slušná rodina, len problém vidím v tom, že otec je preč za robotou a mama ich len podporuje v lajdáckosti a kryje. Keď videla, že urobila zle so staršou dcérou, prečo to robí aj s tou mladšou?! Takže naozaj si myslím, že rodičia majú byť za jedno.

majas, Št, 21. 06. 2007 - 16:07

Nuž určite som to ja takto nemyslela, ale aj sama hovoríš ako zbadáš chyby rodičov, ktoré sa prejavia na deťoch. Učiteľka nemá suplovať výchovu, ale keď zbadá takéto závažné veci, mala by reagovať minimálne pohovorom s matkou. V tomto prípade nejde o problém dieťaťa, ale matky, keď sa to ale nechá tak neskôr už nebude problém len s matkou Smútok .

adena, St, 20. 06. 2007 - 15:53

Ja by som veľmi chcela mať deti, a je mi veľmi ľúto, keď vidím ako niektorí rodičia berú svoje deti ako samozrejmosť, je im v podstate jedno čo robia, len nech majú pokoj a nemusia sa hanbiť. Ale deti treba aj vychovávať, nielen nakŕmiť, dať mobil do ruky a značkové veci, nech ľudia, že sme "in". Ja učím 5 rokov, dievky a nie raz som plakala, ako veľmi dokážu ublížiť rodičia deťom, to by bolo na knihu. A niekedy si poviem, veď to dieťa ani nemôže byť iné, veď ono len volá po pozornosti, aby si ho niekto vôbec všimol. Mám aj kolegov, ktorí hneď kategoricky zahlásia je to grázel, ale keby ste videli ako to decko ožije, keď mu poviem: " Ty, taký inteligentný človek, robíš také veci?" Oni sú udupaní, osamotení, každí ich berie ako zberbu, a ono to tak vôbec nemusí byť. Rozbiehali sme v škole projekt na podporu integrovaného vzdelávania rómov a neverili by ste, aké sú tie deti šikovné, keď im dáte šancu a oni vidia, že ich beriete za seberovných.
Uf, ale som rozkecala. No ja len toľko.

rosoluna, St, 20. 06. 2007 - 15:58

ale dobre si pokecala, mas pravdu...Úsmev

Jarmila, St, 20. 06. 2007 - 17:49

Adena, ja s tebou súhlasím a tiež si myslím, že učitelia nemôžu dobiehať to čo rodičia nestíhajú, alebo nerobia...
Nie som učiteľka, tak nemôžem tvrdiť iste aká by bola moja reakcia.. ale z princípu by som asi veľmi netolerovala rodiča aby vrieskal v škole na svoje dieťa... nech si to vybaví doma.. Mám pocit, že by som asppň hľadala spôsob ako to tomu rodičovi povedať /teda verím, že by som sa ozvala...../ a o to viac ak ide o malé dieťa...
A prepáč, od koho sa asi tá mater dozvedela, že jej dcéra poškriabala učiteľku? Buď to dieťa robí stále... a učiteľka by sa mohla a mala zamyslieť čo je za tým... a ak to bolo výnimočné... prečo z toho robí vedu... Každý mám svoj "nesvoj" deň, a deti tiež...

Škoda len, že to školstvo je tak podhodnotené... a nie je vôbec jednoduché byť učiteľom... nech sa ti darí... a rýchle nech je to v školstve k lepšiemu...

adena, St, 20. 06. 2007 - 19:17

máš pravdu. Ja síce môžem riešiť len žiakov, ktorým som triedna, ale snažím sa s rodičmi, pokiaľ sa chcú kontaktovať vysvetliť, kde je podľa mňa chyba. Najlepšie to ide vtedy, ak rodič chce spolupracovať, vtedy sa dejú zázraky. Ak rodičovi vysvetlite dôsledky a navrhnete, samozrejme s citom, čo by bolo dobré urobiť, tak mám skúsenosť, že to zaberie. Najlepšie si s deckom rozumne, bez kriku porozprávať. musí vidieť, že je o neho úprímný záujem a vtedy sa zamyslí a prehodnotí. ja som si po polroku zavolala svoje problémové kočky, po jednej samozrejme, k sebe do kabinetu, a polovica z nich sa ak nie viac, sa polepšili.

eifelovka, Št, 21. 06. 2007 - 08:47

Myslim si, ze u pubertakov je toto dolezite.. dat im pocitit, ze ich beries ako dospelych...

rosa (bez overenia), Št, 21. 06. 2007 - 12:19

Deedee, prečo si tej mame niečo nepovedala? hmm, možno mi povieš, že sa nechceš miešať, alebo čo, ale tu ide o týranie a ponižovanie dieťaťa a toto by ma v kľude nenechalo...

r.r.

filipka, Št, 21. 06. 2007 - 12:31

Pekne ste to tu rozviedli, fakt zaujimave citanicko.

Ja chcem zareagovat na povodny problem - co robit s fackovacou mamou.
Nie som akcny typ, takze ja by som odvahu pohovorit si s dotycnou mamou asi zbierala par dni. Volat na nu socialku je podla mna krajne riesenie, ktore by som riesila az ked zlyhaju dva, ktore chcem spomenut.

Ten prvy je prihovorit sa mamine na 5 minut: -- Dobry, je to tazke s tymi detmi, sak? Mne tecu nervy kazdy den, tiez im nacapem, pokricim na nich. Prepacte, nechcem sa dotknut, ani ja nie som najlepsia mama, ale videla som ako ste raz dali malej facku, ked k vam vytesena isla... (chvilu pockam, ak sa na mna obrati furia, radsej skoncim a prestanem s nou hovorit, ak chce pocuvat, dokoncim) ... a neviem, mozno ste mala len zly den vtedy, ale prosim vas nespravajte sa tak k vasmu dietatu... --
To je len priklad rozhovoru.

Druhe riesenie je pohovorit si s nou kratko aj s pani ucitelkou, ktora jej moze ovela nazornejsie ukazat, ze jej (matkin) vychovny pristup zanechava na dietati stopy - je velmi tiché, nehrá sa s detmi... a ukazat jej ako je vhodnejsie k dietatu pristupovat.
Tu by som si uz dovolila byt k matke trochu drza a ak by sa stavala na zadne (ze to je jej dieta a nech ideme do p...) pohrozila by som tou socialkou.
Holt, mudry clovek sa nad kritikou zamysli, hlupy sa urazi. Tolko moje riesenia.

Neda mi nespomenut, ze moji vlastny pokrvny rodicia povedali, ze svoje dieta tyram (lebo strasne ale STRASNE vrestala, ked som jej neurobila po voli).

Raz sa mi stalo, ze bola ku mne oduta a "bila ma" este som po nu len prisla do skolky. Cestou domov chcela cukriky a ja som povedala nie. Vresky a plac hrozny, prosila ma skoro na kolenach:-- Maminka prosim!--
-- Nie dietatko moje, bola si skareda ku mne, ja ti cukriky nekupim.--
Niekto nezainteresovani ale videl len to, ako jedno slusne vychovane dietatko svoju maminku o nieco prosi a ta dora mu nechce dovolit jedny obycajne cukriky. Hanbila som sa strasne, ale cukriky som jej nekupila. Dietatko ma tahalo do obchodu, zachvat naberal obratky a ja s mladsou v klokanke, som sa chcela len dostat domov. Pristupila ku mne jedna mamina, mojmu dietatku dala lizatko so slovami: -- Takto sa nesmies spravat. Maminku pocuvaj (alebo nieco podobne)!--
A mne povedala: -- Ona ma teraz zachvat, ja viem ako to je, musite jej len nejako odviezt pozornost.--
To som mala uz v ociach slzy a zacinala som plakat, lebo som sa citila ako totalne MIZERNA MATER.
Som tej mamine vdacna, lebo mi pomohla sposobom, ktory ma neponizil a pomohol.
Len to AKO NEPONIZIT a POMOCT, je dost tazke. Tak vela zdaru.

adena, Št, 21. 06. 2007 - 13:17

Tiež si myslím, že volať sociálku je krajné riešenie.

lucka001, Št, 21. 06. 2007 - 13:22

a asi by toho asi veľa neporiešili....

evica, St, 27. 06. 2007 - 14:16

Viete naničmaminky čo ma na tom zaráža maximálne? Že dotyčná maminka svoju dcérku bila a jedným dychom sa pýtala, kto ju učí biť pani učiteľku a spolužiačku?
Ktovie kde to to dieťatko vzalo?!
Len keby sme tak mohli mať istotu, že si tá mamička tieto naše myšlienky prečíta a nájde sa v nich.

Habro, Pi, 29. 06. 2007 - 10:57

Ono podla mna sa neda v tomto pripade tvarit, ze "mna sa to netyka" ved sa to stalo na pode skoly, navyse ak som dobre cital, dcerka deedee bola tiez pritomna, a aky vplyv to malo aj na nu, ked take nieco videla ? A aky vplyv to ma na ostatne deti, kedze takto "vychovava" spominana "matka" dcerku bezne a verejne pred inymi detmi v skole ?
Je to velmi tazke nejako reagovat, a teraz sa nam to lahko rozobera, teraz uz aj deedee mozno vie, co mala urobit, zial taketo veci cloveka vacsinou tak vykolaja, ze sa nezmoze na slovo...
Podla mna tiez musia reagovat ucitelky, su profesionalky a mali bvy vediet, ako sa v takych situaciach treba chovat - ale myslim to hlavne z dlhodobeho hladiska, tato facka urcite nebola prva od tej "materi", ktorej bola ta ucitelka svedkom... navyse ucitelky by mali vediet o spominanej rodine a o pomeroch v nej viac ako deedee, (aj ked ide o susedku...)
Aspon taky je moj nazor...

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama