reklama

Náročné deti

alionuska , 27. 08. 2010 - 12:55

reklama

Nedávno som čítala v jednom časopise o náročných deťoch. Su to deti, ktoé vyžadujú viac pozornosti, starostlivosti ako iné deti, sú stale aktívne, malo spia atd. Natalia je moje prvé dieťa a tak neviem, ako sa vlastne ma spravať 9 mesačné babatko. V noci je aj 5-6x hore, cez den vyžaduje stale moju pritomnosť, sama sa nezahra, polhodinovému spaniu predchádza hodinový cirkus, večer uspávame hodinu, najskor to bola manželova parketa, teraz už nechce nikoho okrem mna. Pri papaní musím jej urobiť kulturny program, aby zjedla aspon par lyžičiek. Som neupravená, vystresovaná, schudla som, často sa namám kedy najesť, o domácnosti ani nehovorím...Nemám čas na seba, manžela, časopis, co som si kupila pred mesiacom ešte nemám prečítaný, k netu si sadnem akurát tak na 10 min ked večer zaspí, alebo na 5 min pri jedle. Nechcem už druhé dieťa a teším sa ked nastúpim opat do prace. Hneva ma, ked mi ine mamičky rozpravaju o svojich rovnako starých detoch, ake su dobre, ako prespia, hraju sa same v postielke, ze ani nevedia, ze ich maju... Su to normalne pocity a normalne dieťa, alebo si mam myslieť, že mam naročne dieťa? Mate niekto naročne dieťa?


reklama


reklama

rosija, Pi, 27. 08. 2010 - 13:16

alionuska mas uplne normalne dietatko :) ja mam dvoch synov, jeden ma 2,5 roka a druhy tiez 9 mesiacov, mladsi je rucickovy, pri ockovi brutalne place a ja nerobim ine, iba sa venujem na 100% krpcom a vies co som zistila? Cim viac som sa hnevala na to ako nestiham varit nam dospelim a nestiham mat upratane tak cistucko a krasne ako v case ked sme namali deti, tym viac som bola nervozna a odniesli si to svojim sposobom aj deti.
Uz to neriesim, naopak uzivam si kazdy den, kazdu hru, stale ich bozkavam, hned rano sa obleciem, upravim, namalujem - to vsetko len koli sebe a aj ked ich pocujem 10 min. mrncat a dozadovat sa pozornosti a hned mi je lepsie a potom sa venujem len im. Co stihnem stihnem a co nie, to budem robit casto a s nostalgiou, ked budem za 20 rokov v prazdnom dome uz bez detskeho dzavotuKvietok .

waikiki, Pi, 27. 08. 2010 - 13:25

Super prístup, Rosija. Áno
Ja už mám deti v puberte a ako veľmi mi ten džavot a hrajkanie chýba. Treba si to užívať teraz, lebo onedlho detičky vyrastú.Slnko

suzanne, Pi, 27. 08. 2010 - 13:48

Pises o mojom synovi? Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa
Prezila som si s nim totiz cosi podobne. Neustale si vyzadoval pozornost, uz ked bol v perinke, neznasal polohu lezmo, samozrejme okrem casu, ked spal.. Spanku sa zo vsetkych sil branil, mam ho natoceneho na videu, ked mal asi 2 tyzdne, ako sa mu pretacali bielka, nasilu otvaral ocka, len aby nezaspal - no perfektny bolÚsmev
Plakal asi tak, ze v momente ofialovel, nesmela som ho nechat tak revat, to mi aj hned v porodnici povedali, ze moze dostat pruh, takze bol stale na rukach. Byvali sme vtedy s rodicmi, tak ho mal kto vkuse hojdat - vo zvislej polohe, samozrejme..Ledva som cakala, kym prisli z prace, hned prebrali stafetu a ja som sa konecne najedla.Za dva mesiace od porodu som mala o 6kg menej ako pred otehotnenim, co som ale vnimala ako plusVáľam sa od smiechu po podlahe
Vonku v kociari ako-tak spal, lenze hacik bol v tom, ze kociar musel byt pri tom v pohybe, akekolvek pokusy maleho nejako obabrat skoncili jeho okamzitym prebudenim s nutnostou urychleneho vybratia z kocika v zaujme zabranit jeho zachvatom placu. Veru, neraz mu dych vyrazilo od revu, mala som z toho riadne nervy. Proste, osobnost od narodenia Chichocem sa
Ale postupili sme, tejto naviazanosti sa casom zbavujeme, ked mal 6 rokov, po prvykrat zaspal sam bezo mna vo svojej posteliChichocem sa
Tak neviem, ci som ta zrovna povzbudila, a neviem ani, ci taketo deti mozno nazvat "narocne". Podla mna to nie je ani rozmaznanost, ako to niekto s radostou oznacuje, ved ako moze byt novorodenec, vyzadujuci si permanentnu pozornost, rozmaznany?!!
Moj kamarat hovoril, ze tieto vsetky veci si treba "vychutnat", ze to rychlo prejde, a mal pravdu, ubehlo to, a teraz uz na vsetky tieto "uskalia" s nostalgiou spominam. A maly sa teraz zabava na tom, ked mu rozpravam, ako ma vytrapil, ked som od nedostatku spanku uz mala halucinacie a prosila ho doslova na kolenach, aby uz konecne aspon na chvilu zaspalVáľam sa od smiechu po podlahe. Alebo napriklad na kupalisku, ked mal pol roka, doobeda som ho vymachala v bazeniku, nakrmila a dala do kocika. Ostatne maminky urobili to iste, deti unavené zaspali, a ony sa opaľovali a oddychovali. Ja som behala okolo bazena s kociarom ako druzica a maly nie a nie spat, so zeleznou pravidelnostou zaspal vzdy az po ceste domov z kupaliska..A takto by som mohla pokracovat do nekonecna. Teraz cakam druhe babo - dievcatko, a spolieham sa, ze bude ina, ze tie "zle" veci, som si odskakala pri synatoroviSlnko

alionuska, Pi, 27. 08. 2010 - 22:17

Úsmev jaj, tak to ti prajem sladke, poslušné, spinkavé a dobručké dievčatkoZlomené srdce My sme chceli mat maly vekovy rozdiel medzi detmi, ale odkedy som mama, už som si to rozmyslelaChichocem sa Bude asi dlho trvať, kym zabudnem, aj ked manžel ma stale presviedča, že druhé už bude inéVeľký úsmev ale ja neverímMrkám

lastovička, Pi, 27. 08. 2010 - 13:52

u nás to bolo a je rovnako, dcérka má pomaly 10 a stále ju chodím ,,uspávať,, ale vôbec si z toho nerobím ťažkú hlavu, vtedy sa porozprávame, rozoberieme nejaké veci, ked mala rok, tak som mala 48 kg, nič som nestíhala ale užívala som si chvíle s nou a vobec nelutujem, nespávala skoro vôbec, po obede sme ako jediné boli na pieskovisku, ostatné deti spali, tak rýchlo to prešlo, ani neviem ako, teraz jej tiež venujem kopu času, radšej s nou niekam pôjdem, alebo si niečo zahrám, ako keby mala lietať po sídlisku s kámoškami ktoré sa tak strááášne nudia a nevedia čo od dobroty

ludka79, Pi, 27. 08. 2010 - 14:02

moju prvú dcéru môžem nazvať náročným dieťaťom ...cez deň nespala od tretieho mesiaca vôbec...v noci bola aj šesť raz hore a tiež to neboli desať minutové kojenia...Prekvapenie Mrkám

Zuzana1978, Pi, 27. 08. 2010 - 14:07

ObjímamMoja verzia tvojho opisu bude mat za par dni 9 rokov, ja som sa pri nom nevyspala do ukonceneho 3 roku. S tym spanim to bolo u nas este horsie a neustale plakal. Vyvrcholilo to ked mal 2 roky a nastupilo obdobie trucu, vtedy dokazal vystupnovat plac az si sam vyrazil dych a par krat sme ho aj kriesili umelym dychanim.Boli sme na neurologickom vysetreni, lebo som zacala mat rozne podozrenia. EEG bolo absolutne normalne. Doktorka mi po kompletnom vysetreni oznamila ze vsetky vysetrenia su v norme a ak by som vyzadovala korekciu spania museli by sme pristupit k medikamentoznej liecbe. No , musim povedat, ze moj syn nespal ani po sedativach, takze sme po tyzdni prestali. Kedze uz dalsie moznosti vzhladom na jeho vek neboli, jedine odporucenie bolo zmierit sa so situaciou a vyckat, kym vyzrie jeho CNS. Doktorka sa ma snazila utesit, ze ma viacero takychto pacientov ( aj ked priznala, ze moj syn bol jediny ktory nespal po sedativach) a vsetko to boli deti velmi aktivne, nadpriemerne inteligentne a sikovne Úsmev
Po tom ako vyrastol jej musim dat za pravdu, maly uplne naplnil jej predpoved. Doteraz nerad spava alebo oddychuje. Odspi iba minimalny pocet hodin.

fidorka, Pi, 27. 08. 2010 - 15:05

Potvrdzujem,tiež mám doma takéto tri kúsky a jeden bol teda fakt unikátny exemplár Áno .Ako piatak chodil na matematiku k ôsmakom,sama som zvedavá,ako to pôjde ďalej.
Alionuska,naša detská doktorka by ti povedala:Tešte sa mamička,máte inteligentné a šikovné dieťa!Úsmev
Keď začne dcérka sama chodiť,už to bude trošku lepšie,uvidíš ako ti to utečie rýchlo.

Zuzana1978, Pi, 27. 08. 2010 - 16:24

Áno Kvietok
Najlepsou perlickou nedavno bolo ked sme sedeli na navsteve u rodiny a ich male babo neustale plakalo a moj maly sa zacal stazovat, ze je tam hlucno, vtedy mu jeho tety zacali rozpravat aky bol on uplakany ked bol maly a ze toto je oproti nemu nic. Zostal v pomykove a hlodol:"Mamicka prosim odpusti mi ze som bol taky urevany, vazne si to so mnou nemala lahke" ..sme vsetci isli do kolienVáľam sa od smiechu po podlahe

fidorka, Pi, 27. 08. 2010 - 19:08

Moje zlatéé Objímam Chichocem sa ,ale ak je to dedičné,stále je tu šanca,že si to môže užiť aj z druhej strany-so svojim dieťaťom Mrkám Veľký úsmev

vietnamka, Pi, 27. 08. 2010 - 16:43

alionuska, ja trvam na tom, ze narocne deti existuju, a ty mas jedno z nich :).
Moje kamaratky maju teraz deti od jedneho do troch rokov. Kazda jedna ma dieta, ktore ja oznacujem za pohodove, oproti tomu mojmu, hoci moje ma iba 5 tyzdnov Veľký úsmev.
Jedna ma napriklad dieta, ktore od narodenia zaspavalo tak, ze mu dali jest, ulozili do postielky, a zatvorili dvere spalne. dieta si chvilku dzavotalo, a potom same zaspalo (teraz ma rok a pol, a je to stale rovnake).
Druha ma dieta, ktore zaplace asi len ked si vybije zubok, od narodenia bol velmi spokojne babatko, ktore nemalo koliky a ktore sa v noci napapalo a spalo dalej (od narodenia doteraz, teraz ma nieco vyse roka).
Dalsia ma synceka, ktory s nou spi v posteli, a ona tvrdi, ze ani nevie, kedy maly v noci vstaval, ze mu iba ponukne cicu, on sa naje, odvali a spi.
tak sa pytam, preco my sme vyhrali dieta, ktore ma tajnu dozicku s kavou pod perinkou, acochvila si z nej uchlipne, ked ho nevidime??? Zaspat zaspi, to ano. Akurat ze iba v babysatke, a musim pritom hopkat na fitlopte. A to nieze chvilku, kym zaspi.. ona bezpecne rozozna, kedy hopkat prestanem. A tak som si napriklad predvcerom hopkala 7 hodin... (aaaach, moj chrbaaaat).
Slova utechy ako 'raz na to budes rada spominat' ti teraz asi nepomozu Úsmev. Nic proti, viem, ze maju vsetci pravdu. Aj mne to hovorili, ked som nastupila na vysoku, ze RAZ BUDES NA TO SPOMINAT AKO NA NAJSTASTNEJSIE ROKY.. je to pravda, ale poviem ti narovinu, vtedy mi to nepomohlo, iba co ma to rozdrazdilo Veľký úsmev.
takze, rozumiem ti, a prajem ti vela zdaru, nech nam rastu ako z vody! Úsmev

alionuska, Pi, 27. 08. 2010 - 22:23

ako pisu baby vyššie, aspon sa utešme s tým, že budú naše deti šikovnejšie ako ich rovesníci. Inak niečo na tom pravdy je, všimam si to už teraz, ze Nataly je šikovnejšia oproti svojim rovesníkom.Aj tebe vela zdaruObjímam

♥ relax ♥ (bez overenia), So, 28. 08. 2010 - 13:48

"dieta, ktore ma tajnu dozicku s kavou pod perinkou, acochvila si z nej uchlipne, ked ho nevidime???" Váľam sa od smiechu po podlahe Chichocem sa toto ma pobavilo Veľký úsmev

ja_hodka (bez overenia), Pi, 27. 08. 2010 - 17:05

Neviem, ci to, co tu opisujete su narocne deti a este su aj nejake ine Mrkám , ale pocnuc mojim a konciac vsetkymi detmi co poznam, kazde jedno je svojim sposobom narocne - takze je to asi skor normalne Úsmev A babatka spia proste tak rozne, skor zle, nez dobre, nepoznam take v tomto veku, ktore by vyspavalo bez problemov v noci aj poobede. Nasa drobca zacala relativne lepsie spavat cez den asi tak od roka a pol a v noci spi stale somnou (ma dva a pol), hadze sa, putuje po celej posteli - netusim, kedy sa vyspim ja, ale ako tak citam, tak skoro to nebude Slnko
Pocas spanku decka spracuvavaju to ohromne mnozstvo informacii a novosti, ktore cez den zazili, okrem toho uplne male deti su citlive antenky na emocionalne prostredie v domacnosti, na energie...Nic im neujde a vsetko potrebuju "stravit".

ja_hodka (bez overenia), Pi, 27. 08. 2010 - 17:11

K tym mamickam, ktore sa nestazuju: ono je to tak lepsie. Je lepsie povedat, ze spinka dobre (ved by mohlo aj nespat vobec), ze dobre papa (detto) a ze sa pekne samo zahra (aj 15 minut je dost). Inak - cakat, ze sa samo zahra 9 mesacne babo...Co ja viem Úsmev

alionuska, Pi, 27. 08. 2010 - 22:25

ved ja som to nejako neriešila, ale ked mi to povedali ine mamičky, ze aj hodinu a pol sa im zahraju sami v postielke, tak asi take deti existujúPrekvapenie

Iwa, Pi, 27. 08. 2010 - 22:40

Co to znamena "samo sa zahra"? 9-mesacne akurat tak vsetko vyhadze z postielky a ked mu to niekto vrati naspat, tak sa ma zase s cim hrat = vyhadzovat von z postielky. Este mam podozrenie, ze v takych domacnostiach kde sa deti "same zahraju", byva od rana pustena telka a blikajuca obrazovka teda vie uputat pozornost dietata na dlho. Nebudem sa zaoberat tym, od kedy, co a ako dlho maju deti pozerat. Tiez som zacala detom pustat Krtka, ked mal mladsi tak 7 mesiacov, lebo inak nebolo mozne ich v klude nakrmit. Pri Krtkovi som ich nakrmila za 15 minut bez odbiehania starsieho, buchania vsetkym riadom mladsieho a obhadzovania sa jedlom. No a ja som nemala nervy v kybli a chut vyvrazdit celu rodinu Mrkám

fidorka, Pi, 27. 08. 2010 - 22:51

Alionuska existujú také deti,ja takých veľa poznám a sú úplne normálne a zdravé,Slnko

klodik, Pi, 27. 08. 2010 - 17:18

nooo čo sa pamätám vždy som si priala mať deti také samé sebou, aby to neboli také tie tipy, že kde ma položíte tam ma aj za hodinu nájdete...

proste aby to boli osobnosti...a boli- hneď od narodenia...nikdy som to nejak intenzívne neriešila a boli dvaja hneď po sebe...náročné to bolo, to hej, ale aj krásne...Zlomené srdce

a pocity boli často rôzne, keď som sa konečne dostala do práce, medzi ľudí to bola teda úľava...

suzanne, Pi, 27. 08. 2010 - 17:47

Presne tak, Klodik, aj ja mam rada zivsie, aktivne deticky Úsmev Kamaratkina dcerka je presne ten typ - "musky, zjedzte si ma". Normalne mi to prislo divne a spytala som sa jej, ci by nemala ist s nou na neurologiu, ci je v poriadku. Proste sa mi nezda, ak dietatko je stale spokojne, malo place, neprejavuje nijako obzvlast svoje potreby.

A tiez si pamatam na ten pocit, ked som po troch rokoch nastupila po MD do prace, ako som si vychutnavala kavu vypitu konecne v klude Chichocem sa

mnnaaauuu, Pi, 27. 08. 2010 - 22:25

Keď si vsugeruješ do hlavy, že je náročné, tak ním aj bude. Nevenuj mu až toľko pozornosti, nechaj ho mrnčať aj na deke, alebo trošička, naozaj trošička poplakať, aspon kým si ráno stihneš umyť zumy a očiChichocem sa Chichocem sa Neviem, či ti to pomôže, ale raz z toho určite vyrastie....Slnko

alionuska, Pi, 27. 08. 2010 - 22:27

Chichocem sa umytie zubov rano som si už u nej vybojovala, ale viac ničVáľam sa od smiechu po podlahe niekedy mam pocit, že miesto mlieka mam v prsiach RedBullChichocem sa

mnnaaauuu, So, 28. 08. 2010 - 22:22

Veru, tak také mlieko by si mala predávať Chichocem sa Chichocem sa Alebo čapovať priamoChichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa

Iwa, Pi, 27. 08. 2010 - 22:31

Zdielam Ja_hodkin nazor - ked uz je "narocnych" deti viac ako tych ostatnych, tak je ta narocnost asi normalny jav. Mam 2 deti a obaja boli (a stale este su) narocni. Starsi sice dobre spinkal, od 4 mesiacov v noci aj 7 hodin, ale cez den som ho musela stale mat na rukach, lebo mal reflux a dojcenske koliky, neskor problemy s motorikou. A tiez som bola na tom ako Alionuska. V najkritickejsich dnoch, ked prisiel manzel domov podvecer, tak som ho prosila, aby mi natrel chlieb, lebo posledne jedlo, co som jedla v ten den boli ranajky. O poriadku v domacnosti skoda pisat... A ked sa vsetko ako tak utriaslo, ked sa blizili 1. narodeniny nasho pokladu, zistila som, ze som opat tehotna Chichocem sa Mladsi je zase od narodenia nespavec, nezaspal inak ako na rukach alebo v satke alebo na fitlopte. teraz musim pri nom lezat, aby zaspal. Ale zato cez den sa vie celkom dobre sam zabavit, len ho treba strazit, lebo jeho "hry" su niekedy aj zivotunebezpecne, v lepsom pripade nehygienicke (ked asi ako 9-10 mesacny najradsej odstvornozkoval do chodby a obhryzal nam topanky). A kedy si oddychnem? Dufam, ze cez vikend Mrkám
Este k tym mamickam, co sa nestazuju... nemaju nahodou babky, tety, ine pestunky, ktore ich aspon na hodinku denne odbremenia od "materskej dovolenky" alebo ich pozvu na obed, navaria im, ozehlia, povysavaju a pod.?

lydusha (bez overenia), Pi, 27. 08. 2010 - 22:37

"Este k tym mamickam, co sa nestazuju... nemaju nahodou babky, tety, ine pestunky, ktore ich aspon na hodinku denne odbremenia od "materskej dovolenky" alebo ich pozvu na obed, navaria im, ozehlia, povysavaju a pod.?"
MOzno sa nestazuju nie preto, lebo niekto za ne nieco urobi, ale preto, lebo maju ine priority ako povysavane, ozehlene a pod.

Iwa, Pi, 27. 08. 2010 - 22:54

Ale su aj mamicky, co sa nestazuju, ved ja som sa tiez nie, ale neohlasena navsteva bola mojou nocnou morou, lebo obcas sa nebolo ani kde postavit, nieto si sadnut. Hambím sa Len sme mali v predchadzajucom bydlisku taku skupinku mamiciek-manekynok, ktore sa nestazovali, ale malokedy boli s dietatom same doma. Takze sa mohli venovat sebe, pripadne tym domacim pracam, ktore ich bavili a niekto iny sa postaral, ze dieta bolo "dobre". A na pieskovisku sa nevedeli zahrat s tym babatkom, len mu nasypali hracky a vykecavali a ked sa to male nepridalo k inym detom, tak tam len tak sedelo, nechapavo pozeralo a olizovalo si pieskove rucicky. A ze ake dobrucke... pripadali mi tie deti take bez zivota, bez zaujmu o okolity svet, casto sa ani neusmiali.

eva m, Pi, 27. 08. 2010 - 22:56

Iwa,
ani ja som sa nestazovala, ale neplati na mna to, co pises o nestazujucich sa mamickach ich detickachÚsmev
Eva Slnko

Iwa, Pi, 27. 08. 2010 - 23:01

Evi, vacsina nestazujucich sa mamiciek su normalne osoby. Len ja mam asi v zivote stastie na vselijake "extremy", ktore ma vedia zaskocit a utkveju mi v pamati.

eva m, Pi, 27. 08. 2010 - 23:06

mozno by som ta zaskocila aj jaVeľký úsmev Veľký úsmev , ak by sme sa rozpravali dlhsieMrkám
Eva Slnko

Iwa, Pi, 27. 08. 2010 - 23:10

Uz si ma, stretli sme sa u Adus, ale len svojou vyskou Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe to rozpravanie bolo v pohode a myslim, ze ani pri "vaznych" temach by sme si neskocili do vlasov.

eva m, Pi, 27. 08. 2010 - 23:15

viem, ze sme sa stretli, len toho casu na rozhovor vela neboloÚsmev
a moja vyska, verim, ze dokaze prekvapitMrkám
Eva Slnko

alionuska, So, 28. 08. 2010 - 22:18

prepač, ale pišeš, ako keby povysavanie a ožehlenie nevolo potrebné urobiť počas celej materskej dovolenky. Aj mojou prioritou je dieťa, ale ked už nema manžel ani jednu ožehlenu košelu v skrini, alebo nemam poumývanú dlažku tyžden, tak to už je pre mna priorita. Ono to naozaj pomoze, ked ti dieta aspon na hodinku niekto vezme.

mnnaaauuu, So, 28. 08. 2010 - 22:24

Áno Áno Áno Nesťažujem sa, ale nie preto, žeby som mala extra posllušné dieťa. Niekedy nepovysávam hodne dlhú dobu, žehlím máločo, venujem sa synovi a práve ked sa mu venujem, tak sa teší. Nebaví ho hrať sa samého, potrebuje "asistenta"Chichocem sa

eva m, Pi, 27. 08. 2010 - 22:47

no neviem, ja som asi nejaka divna, alebo co...
moje deti tiez nespavali ukazkovo, byvala som nevyspata, ale boli so mnou v posteli a nejak som sa tym nestresovala. Vzdy, ked som ich davala spinkat - doobeda a poobede, som si lahla k nim a pospala som si tiez. Ked spali pocas vychadzky v kociku, tu som mala priestor na citanie.
Dojcila som vzdy, ked potrebovali - t. j. spociatku skoro vkuse. Nepoznam, co je to divadielko pri jedle, alebo behanie za detmi s lyzickou po byte - toto som proste nepraktizovala, nevidim v tom zmysel. A tiez neboli nejaki extra jedaci.
Vzdy som si nasla cas na to, aby som sa normalne najedla.
Upratovanie? Dlhodobo mam na vypomoc slecnu, ktora mi v tom pomaha.
Okrem toho - nie som otrok domacnosti.
Akosi som to vsetko prezivala inac, bola som nesmierne stastna, ze mam dieta, velmi som si to vazila a preto radost z neho bola nad vsetko ostatne.
Podla mna to nie je o narocnom dietati...
Eva Slnko

rosija, Pi, 27. 08. 2010 - 23:23

presne takto isto to citim aj praktizujem ja Úsmev, len ta slecna na vypomoc by sa obcaz zisla a to by som uz bola absoluuutne spokojna, ale v podstate som aj bez nej

hrdza, So, 28. 08. 2010 - 00:14

eva m - tvoj pristup sa mi velmi paci (hlavne pristup k domacnosti a nestresovani sa. Je to urcite o povahe ako sa vysporiadat s hoci aj najmensim problemom. Ale nemozem suhlasit s tym,ze nie su narocne deti.

Ja svoje dieta za narocne nepovazujem. Jedine v jedeni. A to od narodenia. (este ako miminko musela kvoli tomu ist do nemocnice, odmietanie materskeho aj umeleho mlieka, no psycho..Smútok )Mimochodom ziadna diagnoza nebola najdena,ziaden dovod na taketo nejedenie sa nenasiel.Chytila som sa tej vety s behanim s lyzickou za dietatom. Vzdy som si naivne myslela,ze je to blbina to takto robit. Jest sa ma za stolom,slusne atd..haha. Kebyze svoju dcerku nenahanam s kazdym sustom,tak nezje takmer NIC.Jednoducho nepotrebuje jest, alebo da si dve tri lyzicky a hotovo,to ma byt cely obed. Preto moj nazor je ze kazde dieta je individualne a potrebuje aj individualny pristup.Kto nezazije,nepochopi. Moje dieta vo veku 2rokov nedokaze ani normalne otvorit usta tak,aby sa jej tam zmestila mala lyzicka Úsmev Takto ju treba nahanat aj s jedlami,ktore jej chutia.Je na svoj vek malicka,chuda,to uz prestavam riesit.Ale nechcem si predstavit ako by vyzerala,keby som ju takto nenahanala, nezabavala pri jedle vsetkym moznym "nenutila" jest.Jednoducho idealne ak sme pri krmeni dvaja-jeden krmic a druhy animator.Chichocem sa

Teda vela mamiciek riesi ine problemy,napr.so zaspavanim,a my ostatni ktori prave ten problem neprezivame,tak je pre nas nepochopitelne ake hokusy pokusy su schopni rodicia robit zo zufalstva.

eva m, So, 28. 08. 2010 - 00:36

hrdza (inac, pre mna zaujimavy nickÚsmev )
ja povazujem kazdy "problem" za riesitelny a verim, ze keby sme sa o otazkach stravovania a vyzivy nasich deti rozpravali nazivo, dosli by sme pri troche snahy k zhode.
Eva Slnko

ja_hodka (bez overenia), So, 28. 08. 2010 - 15:10

Deti jedia tolko, kolko potrebuju a najedia sa aj bez divadla, ked im ho nikto neurobi. Suhlasim, ze kazde dieta je individualne a aj divadlo je uplne v poriadku, pokial to vsetkym zucastnenym tak vyhovuje...Ale nejak sa mi nechce verit, ze bez neho by sa to dieta vyhladovalo.

adus, Ne, 29. 08. 2010 - 08:49

jahodka,
mala som takyto nazor, kym som nespoznala pribeh svojej kolegyne a jej syna - tiez je jednym z tych deticiek, ktore jednoducho nepocituju hlad a keby ho nechala - sak ty raz budes hladny - tak uz umrel. On jednoducho miesto aby priberal, tak chudol. Museli to riesit u lekara, dostava rozne pripravky na podporu chuti do jedla a aj tak to nie je ziadna vyhra - dnes je to uz pubertiak a nic sa nezmenilo, hoci zvacsa prave u chlapcov v tomto veku nastupuje ta ohromujuca chut do jedla, ked maminy mavaju dojem, ze by taky mlady muz zjedol aj vola na posedenie.
Cize - verim tomu, ze moze byt aj taky pripad, ked ozaj nic nepomoze, len "robit cirkus" (aj ked robenie cirkusu okolo cohokolvek povazujem a priori za kontraproduktivne) - hlavne vtedy, ak to nie je iba o "moresoch", ale o zdravotnom stave.
Lebo napriklad moja starsia vnucka je presne taky pripad, kedy je to o moresoch - ale zase ked jej to jej rodicia toleruju ...

linda999, Po, 30. 08. 2010 - 13:33

Ja to chapem, aj ked som nezazila. Tito rodicia vidia, ze nechutenstvo ich dietata nie je mores, ale ze dieta realne neje a nechce, nezaujme ho to... to nie je ze sezonne, napr. v lete menej papa. A ked naozaj chudne a je male, nedivim sa ze to riesia.
Ja som jedla malo, ale prospievala som velmi dobre a bola som velka - vtedy doktor povedal, ze jem kolko treba.
Ale tieto deticky, to je iny pripad.

linda999, Po, 30. 08. 2010 - 13:23

dvaja-jeden krmic a druhy animator.
Perfektnéééé Váľam sa od smiechu po podlahe Áno

evicka, So, 28. 08. 2010 - 08:26

Ja mam dve deti. Ked sa starsi narodil, mama mi poradila, aby som ho od maleho baba neuspavala na rukach. Ani v mojej spolocnosti. A tak som ho cez den dala spinkat v kocari na balkon. Tam si trosku pozvachtal a pekne zaspal. Vsetci, co k nam prisli tomu tiez moc neverili. Ze zaspi sam a bez placu.Bolo to uzasne.Ked mal rok, tak sme boli v nemocnici a za tie styri noci, co som bola stale s nim sa naucil, ze lepsie sa zaspava s mamou ako bez nej. A mam to doteraz. Mliecko papal v noci do 2rokov. Uz som si pomaly hovorila, ako vydrzim v noci krmit dve deti, ked si maly jednu noc papat nevypytal. Bola som v siedmom mesiaci a tento neocakavany darcek ma velmi potesil.
Druhe babo naozaj moze byt ine... Mala ma teraz 11 mes., ale od dvoch mesiacov pekne spinka celu noc. Uspavat ju sice musim ja. Ale ked zaspinka, snazim sa starsiemu synovi venovat.

Martina79, So, 28. 08. 2010 - 09:48

Neviem, či by si som nášho Samka nazvala náročný, ja som si myslela, že to je normálne...Tlieskam
Zaspávanie na rukách, v kočíku, kojenie každé dve hodiny deň - noc... Keď bol väčší, zaspávanie pri mne a nočné kojenie každé dve hodiny. Ako som ja vravela, on mal v sebe budík....
Keď sa narodil, prvé 3 mesiace, buď spal, kočíkoval sa alebo bol na rukách. Žeby chvíľu vydržal v postieľke ticho a byť hore, to nehrozilo...
Ale mám aj dobrú správu, teraz bude mať 6 rokov, a už ale dva roky sa dokáže sám zahrať. Väčšinu dňa... Stavia rôzne legá, puzzle, veľmi rád kreslí... Je veľmi šikovný, chodí aj na výtvarnú (zo škôlky - to po mne nemáTlieskam ). A zaspáva sám....Áno Trvalo to veľmi to, ale dokázal to. Sem-tam sa v noci ešte priplichtí za mnou, ale čo už...

nielen žienka domáca, So, 28. 08. 2010 - 15:31

ahoj, ja mam starsieho rozhodne narocneho Objímam , zvalujem to na vysoke iq Pohoda Úsmev Vyplazený jazyk
jeden zaver, ku ktoremu som prisla, odkedy sa narodil - deticky su velmi tvarne; ja som robila tu chybu, ze som "uverila", ze tak ako to je, to musi byt, pretoze je nazvime to "narocne dieta", ale casom zistujem, ze sa da vselicomu priucit, vseliake zlozvyky sa daju zmenit... deticky su omnoho prisposobivejsie, ako si myslime.
no a plac je forma komunikacie, tzn. nielen vyjadrenie nepohodlia, ale snaha o rec, precvicenie si hrdielka. nenechavam revat deti, to vobec (musela by som plakat s nimi Mrkám ), ale nas prvorodeny s nami dost cvicil, ked zistil, ze len co vzlykne, uz si ho tulkame, berieme na ruky, tisime, koliseme... obimat a tulit, to ano, aj na rukach nosit - to vsetko je ou kej a spravne, ale nie robit sam sebe nasilie (z tvojho opisu mi to tak pripada).

valentínka, Ne, 29. 08. 2010 - 01:18

moja cicka ma 5 mesiacov a od prveho dna v porodnici este nespala inak len pri mne. zaspava pri kojeni a aj ked cicik vytiahnem, ja musim zostat lezat pri nej lebo akonahle ju pustim z objatia, je okamzite hore. skusala som aj fit loptu, nosenie... ale hned potom ako ju polozim sa zobudi. ak nedodrzim spolocne tukanie sa, nespi aj cely den, aj 2. viac som neskusala, a na metodu nechat dieta plakat som asi este nedorastla. najnovsie uz nechce spat ani v kociku, po asi pol hodinke kocikovania zacne srdcervuco plakat a musim ju vziat na ruky. keby som ju cely den mala na rukach, je najspokojnejsie babatko na svete.v noci sa budi kazde 1-2 hod. cez den kojim kazde 2 hod. tiez som tem clanok citala a fakt som sa v nom nasla. ale povedala som si, ze ja som tu pre nu, ze som ju velmi chcela a nie ona sa snazila dostat ku mne, to ja som sa snazila dostat ju k namMrkám a hned mi je lepsie. moja pediatricka mi to povedala krasne: "ved vy ste tu pre nu, vy musite robit tak, ako chce ona, ona vie ako jej je najlepsie." tak sa toho drzim, ved mam dovolenku, no nie?Veľký úsmev

alionuska, Ne, 29. 08. 2010 - 21:49

Dakujem všetkým za vaše komentáre, vela som o nich rozmýšlala. Naozaj mate pravdu v tom, že každé dieťa je náročné svojim sposobom. Povodne som chcela napisať, že som sa nechcela sťažovať vo svojom príspevku, ale ked som si ho spatne teraz prečítala, tak mi to naozaj vyznieva celé ako sťažnosť. Ospravedlnujem sa, povodnym zamerom bolo naozaj zistiť, čo si myslíte o tom, ci existuju naročné deti. Zvlašť dakujem valentínke za jej prispevok. Krasny pristup, naozaj sa mam čo učiť. Dnes som to skusila inak, ako som to robila povodne. Nedala som malu spať doobeda o obvyklom čase, ale miesto toho som ju vzala na prechadzku a ona bez kriku od unavy zaspala o pol hodinku neskor. To iste som urobila s krmenim. V čase obeda zjedla 2 lyžičky, nenutila som ju a o hodinku, ked som jej ponukla znova sa pekne napapala bez cirkusu. asi naozaj musim zmeniť seba a viac počuvať bambulku.Ked som v pohode, je lepšia aj ona. Asi si musim zvyknuť na to, že nebude taka, ako si predstavujem ja, ale taka, ako chce ona sama. Snad to pojde a ja sa naučim byť dobra matka. Dakujem este razObjímam

eva m, Ne, 29. 08. 2010 - 21:53

alionuska,
drzim ti palceÚsmev
ty SI dobra mama
Eva Slnko

klodik, Po, 30. 08. 2010 - 08:34

alionuska nechať dieťa byť samé sebou a pritom ho aj jemne vychovávať nás často krát stojí veľa vnútorného úsilia...

je to energia ktorú potrebujeme nájsť vo svojom vnútri, je to ten úžasný rozmer nášho života keď zistíme, že v tej pestrosti a rozdielnosti je úžasná krása...To že sú naše deti úplne iné ako my, že sú úplne iné ako by sme ich chceli mať je vlastne nádherné, vnáša to do života iný rozmer...

ak sa upneme na to, že z dieťaťa vychováme "niekoho podľa seba" tiež nás to stojí obrovské množstvo energie takej zvonku, je to ako boj, je to vyčerpávajúce a vzájomne neobohacujúce...

tie tvoje dve predposledné vety sú nádhernéKvietok

smeja737, Ut, 07. 03. 2017 - 10:15

My sme s našou "náročnou malou" začali chodiť na jogu. Teda ja. čítala som o tom a povedla som si.. prečo nie? Odvtedy spolu aj viac vychádzame. vela sa spolu nasmejeme na nevydarených cvikoch, zabávame sa spolu a mám pocit že aj ona ma trošku viac rešpektuje. a tiež je to tak neročné že sa viac unaví a je menej času na všelijaké vzdory a podobne :)

ariell, St, 15. 03. 2017 - 20:08

deti by si moha skusit nejak zamestnat. najst im externe vyzitie a ty by si si nasla troska casu aj pre seba. deti treba ucit samostatnosti a nie uplnej zavislosti od rodica. mozno to znie kruto ale inak sa nikam nepohneme a cim budu starsie tak to bude aj horsie.

gabona1, Št, 16. 03. 2017 - 16:48

Podľa mňa deti súm veľmi dobrí manipulátori nás rodičov. Čím viacej im človek dovolí, tým viac oni využijú dobrotu rodiča. Treba podľa mňa vychovávať s láskou, ale deťom vždy stanoviť pevné hranice, aby sa mali aj oni o čo oprieť. Iba tak sa dajú vychovať samostatní ľudia, ktorý majú svoj vlastný názor. 

jablonka, Po, 27. 03. 2017 - 13:45

Ano ako vravis hranice byt musia lebo oni vedia nasu dobrotu velmi rychlo prevratit na svoju stranku a zacnu to zneuzivat. Jasne ze kazdy rodic miluje svoje dieta aj ked neposlucha taky proste sme a oni budu taky isty

danny234, Po, 10. 04. 2017 - 18:26

Nemyslite si, že my sme iné neboli. Každé dieťa vymýšľa ale je dôležité to vedieť nejako ukočírovať aby neprekračovali stanovené hranice. či sú deti malinké alebo už aj väčšie. Výchova potrebuje mať svoje pravidlá už od bábätka.

simoncela, Ut, 11. 04. 2017 - 14:32

Asi tak všetky deti majú sito svoje muchy a slabé dni, no povedzme si kto nemáva také dni? Rodič sa musí hlavne obrniť trpezlivosťou aby tie svoje dietky zvládol. No je to také posolstvo a tak to aj treba brať.

nikca22, Ut, 18. 04. 2017 - 13:25

Myslím si, že malá je úplne v poriadku. Každé dieťa je iné, niektoré sú dobré a niektoré zlé. Nestrachuj sa :)

heninka558, Pi, 05. 05. 2017 - 11:36

sice je to starsi clanok ale podla mna si vobec nevedela do coho ides ked ste si planovali babo. nic co by zazivala kazda z nas v tvojom prispevku nie je. mozno ta casom aj ta nechut na druhe tčehu prejde

alionuska, Št, 28. 12. 2017 - 08:31
Ahojte dievcata, chcem len zhodnotit moj prispevok s odstupom casu, ak by niekto riesil cosi podobne. Moje dievcatko ma uz 8 rokov a ja som sa dočkala aj toho, ze sa sama zahra :-) Prespatej noci sme sa dockali v 4,5 roku. Po 4 rokoch ma ta nechut na dalsie dietatko presla a dnes nam beha po byte krasny 3 rocny šinter a ja som az vtedy pochopila, ze moje dieta bolo uplne normalne, iba ja som bola novou situaciou zaskočena.
Kamila, Št, 28. 12. 2017 - 08:58
To znie skvele. Tak si to užívaj. ;)
Iwa, Št, 28. 12. 2017 - 11:48

To je super! O pár rokov Ti bude spoločné hranie aj chýbať Chichocem sa Keď bude chcieť byť puberťáčka radšej sama ako s "trápnymi" rodičmi... ale to je normálne, nebudú bábätkami večne. (Moje staršie bábätko je už vyššie ako ja.)

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama