Kamila suhlasím..
a čo sa týka dopad na duševné zdravie..tak z klebetenia s učitelkami(na gymnáziu),zdr.sestrami ale aj predavačkami prevažne z rodiny z ich skúseností po prvej vlne vyšli lepšie po duševnej stránke z toho dôchodcovia..Tieto moje príbuzné učia jedna v Blave druhá v KE povedali,že by sme sa čudovali kolko deciek prišlo s papierom od psychologa,že s nimi opatrne..
a dôchodcovia aspon v tom našom aj ich okolí -v pohode.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Tak som tu zas s najnovšími fámami o otváraní škôl. Máme tu premiéra, ktorý zadáva úlohy, typu nemožné na počkanie, zázraky na troch dní. A keď sa to nepodarí, tak ministrov karhá pred verejnosťou ako malé deti.
Viď Sulíkov pandemický plán, alebo keď sa nepodarilo zohnať antigenové testy, pre ďalšie plošné testovanie, lebo hold je po nich momentálne veľký dopyt.
Ministrovi školstva dal ešte lepšie zadanie. Každý týždeň pretestovať okolo 1 500 000 obyvateľov, aby sa mohli deti vrátiť do školy. V rizikových oblastiach dokonca každý deň.
Je to choré. A to ani neriešim, tých čo sa odmietajú testovať ..., ale ako také má kto zvládnúť. Učitelia, majú dosť čo robiť, aby zvládli chaos s učením, riaditelia všetko okolo toho. Mestské zastupiteľstvá? Už nemajú z čoho, lekári majú roboty cez hlavu ...
Rozumiem tomu, že situácia sa nezlepšuje. Ale toto mi príde, ako "a teraz ukáž aký si frajer ....", stačí otestovať a môžu ísť, keby len deti, učiteľov, ale aj rodičov ... To môže rovno robiť celoplošné testovanie ...
Kopírujem časť svojho staršieho komentára k téme:
Tu je článok, v ktorom opisuje psychologička Mária Balážová dopad na duševné zdravie detí, počas "karantény", prvej, druhej ... Vraj sa výrazne sa zvýšil počet kontaktov na krízové linky u mladých. U mladších deti sa dostavuje častejšie úzkosť, aj keď nie zjavná na prvý pohľad.
Dovolím si citovať:
"Staršie deti zase prežívajú pocity osamelosti, s ktorými sa spája stúpajúca depresivita. Pre vývinové obdobie, v ktorom sa nachádzajú, je veľmi dôležité hľadanie vlastnej identity, snaha zapadnúť a byť prijímaní ľuďmi, ktorí sú pre nich dôležití, väčšinou sú to rovesníci a kamaráti. V súčasnej situácii je táto ich potreba sťažená. Prežívajú osamelosť, no zároveň trávia veľa času na sociálnych médiách. Výsledkom je zvláštny stav, keď sú izolovaní doma a nemôžu interagovať, no svet ide ďalej a informácie o pandémií sa nedajú vypnúť..."
Vraj u dievčat je to výraznejšie. Inak z reálu, Tinka majú v 9. triede 6 dievčat, z toho jedna ma nábeh na anorexiu, to už bolo skôr, druhá je už na antidepresívach ..., prvotná príčina je určite iná, ale dlhodobá izolácia problémy znásobuje. Už pri mojej vnímam, výraznejšiu únavu, problém dokopať s ak úlohám, čo na jar nebolo ....