reklama

Hranice slusnosti

mandy , 15. 07. 2011 - 06:48

reklama

Vcera prisla k nam na navstevu moja mama aj so sestrou. Boli sme doma vsetci - ja, manzel i deti. Moja mila sestra sa hned po prichode k nam vyzliekla. Nie z bundy, ale z gati!!! Okomentovala to slovami, ze jej je strasne horuco. Mama jej hned povedala, ci jej nesibe, ale ona na nu len flochla, ze je jej strasne teplo a nebude sa parit. A ja, ktora mam vzdy ku vsetkemu komentar, som stala ako obarena, neschopna slova. A tak sa sestra u NAS DOMA producirovala v gatkach a tricku.
Mozno som divna, alebo mam hranicu slusnosti posunutu inde ako ona, ale toto by som si nikdy nedovolila. Ja viem, ze je vonku upek, casto sa aj doma varim vo vlastnej stave, a tiez si chodim po byte v gatkach, ale na navsteve sa vyzliect? NIKDY! Aj keby som mala oteplovacky!
A kedze som ostala zaskocena svojou "nereakciou", tak sa pytam. Ako mam reagovat na taketo okamihy. Pochop - neurazit rodinu, ale vyjadrit svoj nazor.


reklama


reklama

AnnaK, Pi, 15. 07. 2011 - 07:59

Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie preboha...neviem,kolko mate vsetci rokov,ale snad je sestra uz dospela,nie?toto keby mne spravila sestra,tak ju asi vyrazim aj s dverami..ak ja by som isla na navstevu a bolo mi teplo,alebo mam mokre tricko,ze len vyzmykat,tak by som sa opytala,ze ci nemaju nieco nahradne pozicat,kym som u nich..taketo veci su naozaj vrcholom neslusnosti..a este som nepocula,aby toto niekto spravil..a co na to tvoj manzel?a deti?

margesimpson, Pi, 15. 07. 2011 - 08:16

presne tak. Slusne jej oznamit, ze toto si moze robit u seba doma a ze jej kludne pozicias nieco v com sa az tak parit nebude.

mandy, Pi, 15. 07. 2011 - 08:18

Sestra ma 35 rokov. Ma komplikovanu povahu. Je drza. Manzel ju nema moc v laske, a taketo situacie mu davaju za pravdu. Ona ked pride, tak prehodi s nou len nejaku zdorilostnu frazu a ide kukat telku alebo sa usadi k PC. Jedno dieta mam malicke, to druhe to myslim nejako neregistrovalo - siel sa hrat do detskej. Ja som jej mala chut nieco povedat, pretoze to vo mne vrelo, ale ako som uz pisala, jej spravanie mi vyrazilo dych.

AnnaK, Pi, 15. 07. 2011 - 08:50

nuz,niet nad "dobre" rodinne vztahy..nabuduce,ked nieco take spravy,vzdial sa na minutku (zavri sa na zachod,do kupelne,chod na balkon pofajcit,ak fajcis),premysli si rec..a slusne jej povedz,ze ti to vadi..alebo,ak je sestra vydata a pojdes ty k nej,tak sprav to iste (po dohode s manzelom)..ale to chce velku davku odvahy,takze ja som za prvu moznost

lienka, Pi, 15. 07. 2011 - 08:31

segra je segra
tej možeš povedať všetko
a ani vyrazeny dych ti v tom nemal zabraniť, keď ti to prekažalo

eva m, Pi, 15. 07. 2011 - 08:37

mandy,
ak by mi to prekazalo - a toto by mi teda prevelice prekazalo, rozhodne by som to povedala. Hoci chapem, ze si stratila rec...
Pises, ze sestra je drza - ano, je, lebo jej to umoznite. Ak by dostala jednoznacne najavo, ze jej drzost netolerujes, verim, ze by ju to pribrzdilo.
A ak nie, nie si povinna sa s nou stretavat, ak ti jej spravanie prekaza.
Eva Slnko

dulka, Pi, 15. 07. 2011 - 09:02

Mandy, mne keby to prekážalo, určite by som to sestre, aj komukoľvek inému povedala. Moja sestra keď príde ku mne na návštevu (niekedy aj prespí), tak v tomto nemáme nejaké hranice. So sestrou máme veľmi dôverný vzťah, možno k tomu prispelo aj to, že je medzi nami malý vekový rozdiel. Tiež u nás chodí niekedy len v gaťkách (napr. keď je na celý víkend) - ale zas je pravda, že len v prípade, že doma nie je MM, inak by ju to ani nenapadlo. Takže som takúto situáciu našťastie nemusela riešiť.

lydusha (bez overenia), Pi, 15. 07. 2011 - 09:20

Iha,v nedelu idem so sestrou a svagrom na kupko, asi pohladam nejaky skafander aby som nenarusila nejake vymyslene predsudky....
Ono plati vzdy- ked sa mi nieco nepaci- ozvem sa, ked to riesim inde a s inymi- vyrabam komunikacny smog.
Plavky ci spodne pradlo- nazvali sme si to sami a sami to kategorizujeme akoze jedno je v pohode a normalne a druhe je cosi neslychane...preco? Je to kus handry, ktory zakryva to, co mame aj tak vsetci rovnake.
Urazila tvoje jemnocitne oko? Ci si myslis, ze to bola forma zvadzania tvojho manzela? Pretoze jedno, ani druhe nema ona potrebu riesit.
Ludia ziju prislis kratko na to, aby zubami nechtami a s porodnymi bolestami dokazali vydrzat a dodrzat vsetky vymysly, ktore sa cele generacie nakopili...uvolnit sa a brat veci s humorom a nadhladom- niekedy to treba aspon skusit.Mrkám O co lahsie by sa zilo, keby sa taketo nemuselo pitvat a skrabatVeľký úsmev

margesimpson, Pi, 15. 07. 2011 - 09:42

v tomto mas pravdu. Tu to vnimam len z pohladu mandy, ktora je domaca a ktorej to vadilo. A v tom pripade to jej sestra nemala robit. Moja sloboda sa konci na hraniciach slobody ineho cloveka.
Zakladny problem tu bol len jediny, ze mandy nic nepovedala. Tak jej sestra to brala ako OK.

dulka, Pi, 15. 07. 2011 - 09:55

Ja si myslím, že sa nedá porovnávať situácia na kúpalisku, kde je prirodzené, že ľudia chodia v plavkach a v niekoho domácnosti (zvlášť, keď to domácej vadí). Na každú udalosť, príležitosť, je predsa vhodný iný typ oblečenia. Tak ako na ples nepôjde nikto v horolezeckej výstroji, tak sa nepôjde nikto štverať po kopcovch v plesových šatách. A pri tom obidva typy oblečenia sú úplne normálne - ale na danú príležitosť a okolnosti. Takže to, že je normálne byť na kúpalisku v plavkach, neznamená, že je normálne chodiť na návšteve spodnom prádle. Závisí to tiež samozrejme od toho, ako to vnímajú daní ľudia. Ak to nikomu z nich neprekáža, je to ok, ale ak to niektorému z nich vadí, už to ok nie je. A treba si to na rovinu povedať.

lydusha (bez overenia), Pi, 15. 07. 2011 - 09:58

Coby sa nedala porovnavat....lenze ludia to nechcu porovnavat, pretoze sa to nepatri, nema, nie je to vhodne...sami sme si toto vymysleli, sami to mozeme aj zrutit.

dulka, Pi, 15. 07. 2011 - 10:03

Ako som už napísala, pokiaľ to nevadí nikomu zo zúčastnených, je to podľa mňa v poriadku, ale pokiaľ to vadí niekomu, u koho som na návšteve, tak by to mala návšteva rešpektovať. Len to tá návšteva musí vedieť.

eva m, Pi, 15. 07. 2011 - 10:00

nuz, na kupku je to hadam o niecom inomMrkám .
Ja to nepovazujem za vymyslene predsudky. Je to o hraniciach a ako pise nizsie marge, moja sloboda konci tam, kde zacina sloboda druheho.
A uz vobec nemusi ist o zvadzanie a podobne.
Aj ked sa clovek uvolni, berie veci s nadhladom a podobne, respektovanie ineho nazoru povazujem za prejav slusnosti a tolerancie. A ak som na navsteve, beriem do uvahy zvyklosti danej domacnosti. Nemusim za kazdu cenu presadzovat svoje.
Eva Slnko

lydusha (bez overenia), Pi, 15. 07. 2011 - 10:26

Sami sa zvazujete pravidlami a potom sa dusite. Celozivotna sutaz, ktora aj tak nema vitaza. Nedelny obed na dvanastu, tip top domacnost, oprate, ozehlene, spokojny manzel, deti, v praci len aby sa na nieco nahodou nezabudlo, ci nedajboze nestihlo! Je to kazdeho volba. No ako vcera povedala Ribisska- nakoniec nam smrt aj tak nemilosrdne vytrhne vsetko z ruk...aj manzela, aj deti, aj kolegov, aj domacnot.....Mrkám
Pravidla, hranice, predsudky - my si ich vymyslame, my ich uvadzame do platnosti, my ich dodrzujeme...alebo chceme dodrziavat. Ked sa nieco vymyka, je to nenormalne. Preco?
Nerobte nic na silu alebo preto lebo sa to ma....treba zit tak, aby nas to nebolelo a nekomentovat, ak sa stane nieco za co si v podstate mozeme sami a hadzat to na inych. Da sa to.

eva m, Pi, 15. 07. 2011 - 10:41

tak tu si pekne vedla.
Zrovna jaaa sa teda nezvazujem ani nestresujem, ale proste mam nejaky nazor a nerozumiem, preco by som sa nim mala dusit, alebo by ma mal boliet.
A ak mas ty alebo Ribisska nejaky iny nazor, ok, vasa vec. to ale neznamena, ze ho ja budem preberat.
Myslim, ze tvoje odporucania, ako mam alebo nemam veci brat, mi netrebaMrkám .
Eva Slnko

sonia, Pi, 15. 07. 2011 - 10:42

A ešte ma napadá,každý má predsa právo sa rozhodnúť čo bude vo svojom vlastnom dome tolerovať a čo už nie...ak sa mi niečo nepáči tak to poviem na rovinu a basta...Mrkám Úsmev

lydusha (bez overenia), Pi, 15. 07. 2011 - 10:43

Bolo to vseobecne myslene ale pohoda, zavesila som to pod teba, chapem, ze to beries osobne.
Pekne na vsetkom je to, ze toto nie je moj ci ribiskin vymysel....neda sa povedat, ze je to IBA nazor, je to skor zivotny styl.

eva m, Pi, 15. 07. 2011 - 10:46

moze to byt zivotny styl a tych je viacero. Vyberame si taky, aky nam vyhovuje.
Eva Slnko

dulka, Pi, 15. 07. 2011 - 10:50

Mňa to nijako nezväzuje, ani nedusí, že nechodím keď som niekde na návšteve v gaťkách Chichocem sa . V lete sa oblečiem adekvátne počasiu a tak, aby som sa cítila dobre. Mne to vyhovuje. Tak isto mi vyhovuje to, že môžem povedať návšteve, čo si v mojej domácnosti neprajem Úsmev

lydusha (bez overenia), Pi, 15. 07. 2011 - 11:05

Myslis, ze len o tomto jednom jedinom to je? Úsmev OkÚsmev
Hranice si urci kazdy sam, a ked nie, plytva energiou na vytvarani nedorozumeni.

dulka, Pi, 15. 07. 2011 - 11:09

Nie, nemyslím si, že je to len o tomto jednom. Ale keďže sa tu rieši konkrétna situácia, tak hovorím o tej jednej, konkrétnej. Čiže o pobehovaní v gaťkách na návšteve, keď domácej takéto správanie vadí Úsmev

lydusha (bez overenia), Pi, 15. 07. 2011 - 11:52

Nuz, nememu dietatu ani vlastna mat nerozumie.

Preston, Pi, 15. 07. 2011 - 22:53

Keď tak nad tým rozmýšľam......v lete doma chodím nahý. Odhodím aj ten posledný kus handry. Prečo? Lebo mi je takto pohodlnejšie. Čo keby som tak prišiel k tebe v lete na návštevu (keby sme sa poznali) a odhodil aj ten posledný kus handry ktorý odhadzujem aj doma? Aj tak pohoda???

eva m, Pi, 15. 07. 2011 - 22:55

Preston, komu si polozil tuto otazku?
Eva Slnko

lydusha (bez overenia), Pi, 15. 07. 2011 - 23:09

Keby bolo keby, boli by sme v nebi, ale ano Preston, POHODA. Mne je vazne srdecne jedno ci chodis s chvostom v trenkach alenbo mimo, je to na tebe, nie na mne aby som ta sudila. Maximalne ti dam pod zadok nejaky uterak, aby si mi kozenu sedacku nezapotil, to je cele....
Ci myslis, ze pri pohlade na holeho chlapa treba odpadnut od hrozy?Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

eniXelka, Pi, 15. 07. 2011 - 09:45

Dievcata, vy sa tu rozculujete, ze sa vasa navsteva vyzliekla. Ja som sla na navstevu k svojim buducim svokrovcom a buduca svokra mi povedala, ze mam dlhe nohavice, ktore urcite budu spinave a tak si ich mam vyzliect a obliect jej sustaky, ktore mi doniesla. Veľký úsmev. Sice som tam hola nemusel apobehovat, ale predsa...

Je to o hraniciach slusnosti. Kazdy ma nastavene ine. U mojich svokrovcov je bezne, ze sa produciruju v spodnom pradle, ked sme u nich na navsteve (na verejnosti zatial chvalabohu nie Veľký úsmev ). Moja rodina na take nieco nie je zvyknuta. Ale keby sa u nas moja sestra vyzliekla, ze jej je horuco, mne by to nevadilo, manzelovi urcite tiez nie. Myslim vsak, ze by sa pred tym, ako by to spravila, spytala, ci nam to nevadi. Je to ludoch a komunikacii.....

ja_hodka (bez overenia), Pi, 15. 07. 2011 - 09:52

bolo jej horuco - vyzliekla sa. Uplne logicka reakcia. Nelogicke je parit sa, ked ti je teplo a ani za toho oneho sa nevyzliect, lebo konvencie nepustia.
Ze je to cudne? Je. Lebo je to neobvykle. Ale nestavala by som na tom zaklady ani hranice slusnosti, ani dramaticky scenar detektivky na pokracovanie...Ved o nic nejde, je to sestra - ak ti to vadi, staci povedat - moja, toto mi nesedi, prepac, necitim sa pohodlne ked tu takto pobehujes. Aj ked ja v tom nic nevidim. U nas sa navstevy pocas leta bezne pohybuju v plavkach, zijeme v horucej klime, pokladam to za uplne normalne. Hlavne, ze sa dobre citia.

eva m, Pi, 15. 07. 2011 - 10:12

v horucom lete chodim oblecena nalahko, takze sa neparim v dlhych teplych veciach. Pre mna su to hranice slusnosti. Urcite vela zavisi od vztahu s konkretnou osobou, od okolnosti - ak sa k nam niekto pride opalovat, tak je to ine, istezeMrkám .
A urcite je to aj o zvyklostiach.
Eva Slnko

sonia, Pi, 15. 07. 2011 - 10:39

Ja má dve sestry a neviem si teda predstaviť že by u nás chodili v gaťkách ked je doma môj muž.Ja som predsa doma a ja určujem pravidlá v mojom dome,toto skutočne nie som ochotná tolerovať,ale to som ja Mrkám .Komu to nevadí,nech sa páči,môžu chodiť na návšteve aj nahí Mrkám .Je to o zvyklostiach/ako píše Evka/ a hraniciach ktoré má tá ktorá rodina zavedené...Mrkám Úsmev

mandy, Pi, 15. 07. 2011 - 12:04

Vidim, ze kazda mozeme mat na vec iny nazor. Pre mna bolo toto spravanie nepriatelne. Neviem preco, ale niektore veci neviem brat s nadhladom ako napr. Lydusha. Viac ako sestra v gatkach ma zaskocilo to, ze som nevedela ako reagovat. Ale to bude asi tym, ze sa prilis nenavstevujeme. Nabuduce vsak budem rozumnejsia, a poviem svoj nazor.
A je tu jedna vec, ktoru som vam nepovedala - a sice, ze moja sestra chcela mojho manzela, ked som s nim ja chodila. Sice sa potom vydala, ale...............cervik v hlave. Moj muz ju ma sice na haku a nema ju rad, ale z jej strany mi to prislo ako provokacia?

linda999, Pi, 15. 07. 2011 - 12:31

tot ma prve napadlo, ze snad v minulosti mala namierene na tvojho manzela. Niektore zeny - typy zien - sa totiz spravaju ako cez kopirak, aj ked sa ktokolvek na hlavu postavi a bude trepat o vesteckej guli, iste veci sa predvidat daju a deju sa pomerne casto podla rovnakeho scenara Mrkám
linda©

lydusha (bez overenia), Pi, 15. 07. 2011 - 12:35

Pises o sebe?

linda999, Pi, 15. 07. 2011 - 12:40

PMS je neprijemne, nemavam, ale poznam z okolia a NM Úsmev
Neboj sa, prejde.
linda©

lydusha (bez overenia), Pi, 15. 07. 2011 - 12:42

O com tocis? Zasa o sebe? Aj ja poznam z okolia vela veci, napriklad susedinho manzela, ale neviem aky je v posteli.

lydusha (bez overenia), Pi, 15. 07. 2011 - 12:38

Je to sice tvoj manzel, ale nie majetok. Je s tebou dobrovolne a rad. Ani regiment holych bab by ho nedonutil, aby sa s nimi vyspal, keby to on sam nechcel. V tom pripade, ze chce, nemusia byt ani hole.
Doveruj svojmu vyberu partnera a nebudes mat dovod ziarlit.Úsmev

mandy, Pi, 15. 07. 2011 - 13:20

Lydusha,
ja svojmu manzelovi doverujem. Tato situacia mi vsak bola neprijemna, a nevedela som reagovat. Mlčím

magic, Pi, 15. 07. 2011 - 12:35

mozno tu uz ta otazka padla - ale preco sa neobliekla inak, ked je tak teplo? aby sa potom na navsteve nemusela vyzliect. narvat sa do niecoho, v com sa potom parim, to je samo o sebe pekna sprostost.

eniXelka, Pi, 15. 07. 2011 - 13:20

Cela tato debata, ktora nakoniec opat dospela k osocovaniu tych, ktore maju iny nazor nez tie druhe, by sa dala jednoducho ukoncit a to jednoduchym konstatovanim, ze problem nebol v sestre, ktora sa vyzliekla, ale v pani domacej, ktora jej nepovedala, aby sa obliekla.

Priznajme si vsetci na rovinu, ze z vlastnej strany nezvladnuty problem je jednoduchsie pripisat niekomu inemu.

A ked sa mandy uz pytas, ako mas reagovat na taketo okamihy, tak pekne vyjadri svoj nazor tak, aby si neurazila rodinu (v podstate si si uz sama vo vlastnom prispevku odpovedala). Vsetko sa koniec koncov da povedat aj pekne. Uz je na inych ako na to budu reagovat, ale to nie je tvoj problem.

lydusha (bez overenia), Pi, 15. 07. 2011 - 13:22

"Priznajme si vsetci na rovinu, ze z vlastnej strany nezvladnuty problem je jednoduchsie pripisat niekomu inemu." Veľký úsmev Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam

linda999, Pi, 15. 07. 2011 - 13:48

na dovysvetlenie mojho komentara z 12.31 aj pre menej chapavych:
Ked mala sestra namierene na tvojho manzela, tak aj keby uz nemala zaujem mat s nim akykolvek vztah, minimalne sa aspon pootrca, ako aj predviedla. To som mysela tym, ze sa to od nej dalo cakat - ze urcite typy zien nevedia prekrocit svoj tien, zabudnut a spravat sa aspon slusne, ked uz manzela ma niekto iny.
Nabuduce budes pripravena, priprav si rec, len ju pozvi este v lete, nech ma moznost reparatu Mrkám
linda©

eniXelka, Pi, 15. 07. 2011 - 13:59

Toto je internetova komunikacia, ludia citaju tvoje pismenka. Nevnimaju rec tvojho tela, ani to ako sa tvarit, takze im vela veci unika.
Ked napisem x+y+z=128, vies ake hodnoty ma x, y a z ? Nevies, lebo vsetky dodatky ti chybaju.
A asi ti nepoviem, ze si preto menej chapava.
Nabuduce napis veci, tak ako ich myslis a nie v inotajoch a skratenych verziach a vyhnes sa situacii, kedy budes musiet ludi nazyvat menej chapavymi, co rozhodne nepovedie k lubostnej komunikacii.

Tiez je zaujimave, ze vysvetlujes svoj prispevok az teraz a nie hned, ked to bolo pochopene.

linda999, Pi, 15. 07. 2011 - 14:11

enixelka, asi som menej chapava, lebo tvoju reakciu nechapem. Resp. nechapem, preco si to pochopila (zda sa mi) negativne a pises to, co pises.
Veci pisem presne tak, ako ich myslim. Ale je to ovplyvnene samozrejme aj tym, s kym sa stykam, stykam sa vacsinu s ludmi, s ktorymi si rozumiem takmer bez slov, takze sa moze stat aj v internetovej komunikacii, ze pisem tak, ze mi ostatni maju rozumiet. Ale predpokladam, ze kazdy sem pise s ockavanim, ze mu rozumeju, inak by to nemalo zmysel.
A uplne inak pise napr. eva m., ktora je pedagog a musi denne vysvetlovat a vysvetlovat a vychovavat - od nej sa mi super cita a myslim, ze takmer kazdy jej rozumie - ale zasa je to len moj subjektivny dojem Slnko

Inak, taketo debaty, kde sa ludia nepoznaju (alebo malo) povazujem za stale zbytocnejsie a za stratu casu a energie, preto sa zapajam v poslednych mesiacoch naozaj vynimocne. A je to aj tym, ze mam prijemnejsie starosti.
Snad som dostocne vysvetlila, co si myslim. Dakujem za pochopenie.
linda©

eniXelka, Pi, 15. 07. 2011 - 14:37

Napisala si pismenka, ja som ich precitala a kedze niesom clovek, ktory ti rozumie aj bez slov a ty nie si (zrejme) clovek, ktory je zvyknuty denno denne nieco vysvetlovat x rozdielnym ludom, tak aby to pochopili, reagovala som a napisala som to, co som napisala.
Mam pocit, ze som nebola jedina, ktora tvoj prispevok pochopila inak, nez si ho mienila ty. Boli sme najmenej dve :D

Za pochopenie dakujem aj ja a prajem velmi vela prijemnejsich starosti :)

Lenka R, Pi, 15. 07. 2011 - 14:04

Keď niekomu niečo vadí, treba to povedať - normálne slušne. Myslím, že tvoju sestru ani nenapadlo, že sa správa v tvojich očiach nepatrične.
My sme si so sestrou veľmi blízke. Ja som si prednedávnom na smrť unavená / boli sme dohodnuté , že sa u nej stretneme a šla som rovno z firmy/ vypýtala lavór so studenou vodou, chladila som si nožky a pritom sme pili kávičku a bavili sa.
Tiež je to asi divné. Ale no a čo? Ja som sa opýtala a ona mi ten lavór bez mihnutia oka doniesla do obývačky.
Čo je a nie je normálne je u každého individuálne, ale od toho je komunikácia.

lusesita, Pi, 15. 07. 2011 - 15:15

Dievčence-poradkyňe,nejak ste sa do toho vložili veľmo vážneMrkám Úsmev Slnko Slnko Slnko
Mandy
chcela som reagovať chvíľku potom, čo si sem svoj príspevok zavesila, ale uhorková sezóna je príčinou, že píšem až teraz.
Chcela som ti napísať,že JA by som to riešila v absolútnej pohode a s humorom...trebárs na tu máš moja fertuchu,plážovú šatku a pod....nemôžem sa pozerať na tie tvoje krajšie nohy / mňa Pán Božko nimi neobdaril /Váľam sa od smiechu po podlahe skrátka to premenila skôr na srandu, ako na dusno v byte.
Ako som ďalej čítala,je za tým asi toho viac.Ty si najlepšie poznáš sestru, ty vieš ako to vtedy vyzeralo,gestá a pod.Ťažko nám radiť, ako to máš brať.Úsmev
Ja som tiež hamblivejší typ, intimitu si chránim, no niekto s tým jednoducho problém nemá.Tiež by som si to ani u jednej sestry nedovolila a švagrovia ako ich poznám, by ma do rozpakov tiež nechceli uviesť.Viem, že prípade nečakaného vpádu, by z bytu, miestnosti metelili / preklad: rýchlosť tatranskej strely / jak o život a tiež viem,že by sme sa pri tom riadne pobavili.Ale to som ja.
Neber to tak vážne,sama nájdeš dobrú radu.Mať sestru a dobrý vzťah s ňou, je úžasná vec.Úsmev Slnko Slnko Slnko

hanele, Pi, 15. 07. 2011 - 17:44

ahoj,
lusesita Áno Tlieskam
absolutny suhlas

niekedy sa z banalit stavaju klucove veci a potom unika podstata zivota
ja nemam segru a taaaak by som chcela

mam brata, ten pride ked je teplo stiahne gate aj tricko a presusa sa v slipoch, ja to nejak neriesim doma sme bezne behali v spodnom pradle, takze je neriesim
mam super kamosku "skoro sestru" s ktorou sa casto navstevujeme a nejak neriesim ked sa u nas vyzlecie a opaluje na travniku, ale je pravda ze sa vzdy spyta a ked je doma MM tak ma poprosi o kratasy al. plavky

ja som zazila vselico aj nie prijemne aj som sa lucila zo zivotom a odvtedy mi taketo veci pridu strasne trivialne, zijeme kratko treba zit vychutnavatZlomené srdce
vela radosti vsetkymSlnko

nicebosorka, Pi, 15. 07. 2011 - 17:50

nečítala som komentáre (zatiaľ)...ale mne na tom nepríde nič zlé...je to predsa segra a nie niekto úplne cudzí...veď nebola s holou bedou Chichocem sa ... ja by som dokonca sama navrhla segre aj mamine, aby sa kľudne vyzliekli, nech sa cítia u mňa ako doma... fakt nie je nič príjemné sedieť u vlastnej segry v horúčave v nohaviciach (alebo sukni). Ku mne chodí maminka pomáhať mi s podnikaním a tiež si doma pobehujeme len v tričku a gaťkách aj pred mojim mužom a deťmi... veď nič zlé na tom nie je Mrkám

...myslím si, že niekedy ľudia zbytočne vidia (alebo vytvárajú) problémy tam, kde nie sú a potom takto kvôli somarinám sa rozvadia rodiny Mrkám toť môj názor

erinnuska, Pi, 15. 07. 2011 - 21:12

neberme život príliš vážne, aj tak z neho nevyviazneme živí...Objímam Objímam

ivet36, Pi, 15. 07. 2011 - 23:11

Myslim si, ze tu nie je ani tak problem v gatkach sestry ako v tvojom vztahu k sestre- ako takej.......
Ak by bol ten vztah povedzme dobry- obe viete, kde su vase hranice a ako sa jedna k druhej - ci u druhej spravat....
Takze by som nevypichovala z vasho vztahu gatky v teple.....Úsmev
ivetMrkám

sonia, So, 16. 07. 2011 - 08:44

Ivet,súhlasím aj ja Áno .
Ja mám velmi rada obe moje sestry ale viem,že toto by si u mna nedovolili,lebo vedia kde sú moje hranice a ako sa majú správať...Úsmev

Katka0202, So, 16. 07. 2011 - 10:08

cele mi to pride absurdne.
suhlasim s niektorymi diskutujucimi.
pokial mi vadi, co moja navsteva, ci uz je to rodina alebo nie, robi/hovori - mam usta a slusne poziadam o zmenu. pripadne ponuknem nieco na prezlecenie...
to iste urobim i v pripade, ze som u niekoho na navsteve... a to, ze mi moj hostitel odvrkne, ze je to jeho dom a jeho pravidla, akceptujem, lebo ma pravdu. ak mi je naozaj konanie hostitela neprijemne a dohodnut sa neda - minimalizujem zotrvanie na navsteve na minimum - mne prijemne.
nie, neviem si predstavit, ze by som mala problem s konanim sestry, ci kohokolvek u mna na navsteve a ja by som bola ticho a potom to riesila s inymi na verejnom fore a nie s tymi, ktorych sa to tyka priamo v dany moment a stylom face to face...

magic, So, 16. 07. 2011 - 11:06

viem, co je to stratit rec a potom sa citit vytocene/zaskocene/rozhorcene. hlupy pocit. ale da sa prekusnut a premysliet, ci do dobuducna robit. verim, ze po tejto prihode ta nabuduce nezaskoci ani bager v kupelni. Slnko

janacha, So, 16. 07. 2011 - 15:59

MANDY,píšeš,že tvoja sestra je drzá-neklop oči a bud drzá aj ty.Je sebou istá,že takto reaguješ.V minulosti mala zaujem o tvojho muža-aj ,ked mu je teraz ľahostajná.Ako vraví príslovie:Cert nikdy nespí.Z takýchto pohnútok sa veľa krát naštrbia manželstvá.Kamarátky odpisujú,aké majú dobré vzťahy so sestrami.je to velmi pekné,ale veľa krát v živote aj nepravdepodobné.Zapamätaj si jedno,rieš situáciu za horúca-ak to nevieš život ťa nauči.Tieto posledné vety patria tebe:Mala som kamaratku,ktorá bola lepšia ako moja sestra,delili sme sa o tajomstvá,o radosť,smutok,až jedného dna som prisla z roboty domov a nasla som ju s mojim manželom v posteli.Skúsenosti ti ukážu reakiu života.Držím ti palce.JanaKvietok Kvietok Kvietok Objímam Objímam Objímam

mandy, Ne, 17. 07. 2011 - 10:07

Mate pravdu v tom, ze za jednou situaciou, ktoru som vam opisala sa skryva cely nas komplikovany vztah. My nie sme take sestry, ktore sa navstevuju na narodeniny, oslavy deti a pod. Keby nas nespajalo pokrvne pribuzenstvo, tak by sme uz neboli ani v kontakte. Cely moj problem spociva v tom, ze ma jej drze, arogantne spravanie vytaca a neviem reagovat, pretoze ona na akukolvek reakciu na svoju osobu odpovie stylom: Chod do p...., to je moja vec alebo co ti je... a pod. Ja s ludmi komunikujem vzdy slusne, ci su to ludia cudzi, ci priatelia a takato forma konverzacie mi je cudzia.
Mozno sa spytate, preco s nou neprerusim styky, ale je tu jej syn, moj synovec, ktory k nam chodi a ktoremu som ja vymenila viac plienok ako ona.

Lamie, Ne, 17. 07. 2011 - 19:05

No tak ja som manzelkou a buducou mamou v Egypte a ak by som nieco take spravila letela by som z bytu aj s dveramiVáľam sa od smiechu po podlaheRaz som dostala prednasku zato lebo som si doma u manzelovej sestri zlozila satku lebo vonku bolo 45 stupnov a nieco take som si dovolila strasna som co uz so mnouChichocem sa

lydusha (bez overenia), Po, 18. 07. 2011 - 08:25

Neporovnavaj Egypt a Slovensko. Ty si sa rozhodla, ze budes zit tam, teda s ich pravidlami, ktore sa lisia od nasho sposobu zivota. Takze sa nestazuj, mas iba to, co si chcela...

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama