reklama

...sa mi tak vidí, ...

eva m , 10. 03. 2013 - 21:10

reklama

...že naničmama nejak stíchla...
som tu dennodenne, čítam, čakám, hľadám moje kamarátky naničmamovské a vidí sa mi, že na naničmame sa život spomalil.
Vidím tu nové nicky, teším sa, že prichádzajú nové dievčatá, možno budúce kamarátky, ale chýbajú mi tu tie stálice. Kde ste, dievčatá? Čo sa deje? Niečo mi uniklo?
Naničmama je pre mňa každodenný rituál, každodenná súčasť dňa, zdroj myšlienok, nápadov, receptov, obrázkov, vtipov a ... áno, aj občasných konfliktov, ktoré ja ale väčšinou len z opodiaľ sledujem. Do tých sa zapájam málokedy, len keď mám pocit, že k nim mám čo povedať.
No a utíchli aj tie. Utíchol tu život. Za celý deň pár komentárov, málokedy nové témy.
Halóó, dievčatá moje, kde ste??? Chýbate tu!
Eva Slnko


reklama


reklama

georgina, Po, 11. 03. 2013 - 20:17

No asi takto...

Na voze sa vezie skupina osôb, rozprávajú sa, žartujú, pohoda lesná.
Potom Prvý povie niečo kontroverzné, ostatní ho zahriaknu. Potom Druhý povie niečo, čo sa ostatným nepáči, aj ten dostane hubovú. Rovnako dopadne aj Tretí. Ten sa ale len tak ľahko zastaviť nedá, furt piliňákuje.
Idú, idú, Prvý a Druhý čušia, Tretí nie.

Po nejakom čase sa kôň splaší, odtrhne sa a voz sa rúti dole strmým svahom. Tretí kričí: "Máme problém, vykydneme sa!" Prvý aj Druhý sa tiež ozvú: "Prúser, prúúúúser!"
A všetci ostatní: "Čo zaaaas máte, nič sa nedeje, však ideme!!!"

Kamila, Po, 11. 03. 2013 - 20:51

A kolko ludi vyskocilo z voza uz predtym? Ide jedine o to, ze iny nazor sa da podat tak, aby sa druha strana neurazila ,nezdula a pocuvala o com je. Pokial viem, uz pomaly styri roky sa snazim, lydush naznacit, ze ma svele nazory, len staci trochu zmenit ton.

georgina, Po, 11. 03. 2013 - 21:11

Kami, dnes som si to pozrela - Lyduš tu napísala posledný komentár 22. januára o 17,12 hod.

Čo sa mňa týka...
Skúšala som zľava- zprava, zhora-zdola, s medveďmi aj bez. Výsledok sa rovnal nule.
Ak niekto nijakovsky nevie prežrieť, že hold, píšem ako píšem, tak skutočne NECHÁPEM, prečo by to mal byť zrovna môj problém. Ak sa niekto CHCE zduť, tak sa aj zduje, s tým JA nič nijakovsky nespravím.

Robím čo môžem, mám svoje limity, tak ako ich má každý, a jednoducho NEVIEM písať tak, aby každý hneď a zaraz pochopil, že mám len a len dobrý úmysel, že sa snažím len a len pomôcť, nechcem nikoho ani ponižovať, ani urážať, ani nakopať, ani nič podobné.

Kamila, Ut, 12. 03. 2013 - 11:27

Ja viem, ze odisla, postrehla som ten moment, ked sa zdula po mojom nazore.

Ale v poriadku, pises svoje nazory, uvedomujes su, ze su odlisne od mnohych inych, tak musis ratat aj s rekaciou, ze to neikto nepochopi. A pises ich v dobrej viere, tak ich napis a kasli na rekacie.

Cele je to o tom, ze stranka ma nazov nanicmama, je pre nedokonale zienky, ktore obcas viac menej zlyhavaju. Stranka je tu na to aby sme sa vyrozpravali a ak v prvom komentari sa autorka uvodneho prispevku dozvie, ze preco to pise na nanicmamu, ma sa ist stazovat na kompetentny urad, mozemem celu nanicmamu zabalit.
Alebo, ze za vsetko si moze uplen sama ..., jasne,a le ked take pocuva denno denne od chlapa, ta to uz nas tiez zabali, be ztoho aby sa nad tym zamyslela.

Toto vsetko chapu dievcata, ktore chodia na nancimamu dlhodobo a pochopili, to ze lydush aj ty mate pravdu, v tom, ze kazda z nas je zodpovedna za svoj zivot a bud situaciu prijememe ako taku alebo sa mame zbalit ... Ale to sa neda tri styri uz, take pochopit ak tu je niekto sotva dve hodiny. To chce chvilu casu, niet sa co cudovat, ze ludia, ktory o takom niecom ani nechyrovali sa citia ako po frontalnom utoku.

fidorka, Ut, 12. 03. 2013 - 12:48

Kami,prosim ta,kde beries tu istotu,ze si Lydushu urazila?Ved ty o nej nevies vobec nic,netusis,preco sa odmlcala.Nie je to prvy krat,co kvoli sukromiu a pracovnym povinnostiam neprisla na stranku dlhsiu dobu,mozno je to aj teraz tak.A preco sa ju vlastne snazis prerabat?Preco mrhas styri roky energiou na nieco co sa ti nepodari?Zaujimave,ze tie zeny,za ktorymi ty places,ze "odisli" z nanicmamy kvoli necitlivej Lydushi su s nou v kontakte.Preco nepridu na tu stranku,kde chceli dostat medvedikov za naruc a lutostivych slov,preco sa namahaju vyhladavat sukromne Lydushu,ktora vobec nie je dokonala,ani sa na nu nikdy nehrala,len radi vsetkym to,co zabralo na nu a na kopec zien okolo nej,pred nou,po nej,ktore si prezili svoje a prezila si to aj ona.Ona radi zo zivota,nevesti z kavy,ani z hviezd,ukazuje ludom holu pravdu.Preco sa chces pred tym skryvat?Nic nie je v zivote len tak,nic sa nedeje len nahodou,vsetko je tak ako ma byt.Komu ma nieco tvoja stranka dat,tak vydrzi aj kopance,pochopi,ze su dobre mienene a kto nie,je to len jeho smola.Mozno pride neskor,ked dozreje.
Ono vela ludi si tie problemy robi aj samo.Nepoucia sa ani,ked ho objimes a podas pomocnu ruku,ani ked ho nakopnes,ani ked spadne na same dno,jednoducho sa len cvachta v tych problemoch a hovka si tam z roznych dovodov.Lydusha nie je spasitel,ani Lucifer.Ona tym ludom tie problemy nerobi,ani im nebrani s tym nieco robit.Ukazuje cestu,kto chce ju vidi a kto nie,moze dostat denne aj za vrece medvedov a lutostivych slov,jednoducho zostane v tom blate lezat,az kym tam nezhnije.

Kamila, Ut, 12. 03. 2013 - 17:04

Na beton neviem, ale neprispela na stranku, od nasej poslednej vymeny, myslim ze ma odstranila aj zo svojich priatelov na FB. Kludne sa mozem mylit. Ak niekto hlasi, ze kritika je problem kritizujuceho a nie nas ..., ale sprava sa podla ineho a nebolo to prvykrat.

Nemyslim si, ze ju chcem prerobit, to sa neda. Naozaj s nou vo velmi mnohom suhlasim. Ale ak mi zdrbe novych uzivatelov, ze sa maju ist stazovat na kompetene organy a nie na na nanicmamu, mozem ozaj celu nanicmamu zabalit. Ano mozu aj tam, ale po takej sprche tu viac nedojdu sa vyrozpravat zo svojich problemov. Ozyvala som sa obcasne, na formu jej komentarov nie obsah, ked mi pretiekol pohar trpezlivosti.

Naozaj si uvedomujem, ze vdaka lydush a georgine sa vela dievcat vo svojom zivote posunulo, o tom ani najmenej nepochybujem. Ako alternativu ich prispevkov nepovazujem haldu medvedov. Stale som presvedcena , ze iny nazor sa da podat aj tak aby si dotycny nepripadal ako idiot.

mrm, Ut, 12. 03. 2013 - 21:42

súhlasím súhlasím súhlasím :)

sonia, Ut, 19. 03. 2013 - 20:12

Kamila,ty sa naozaj nemáš za čo hanbit.Na tvojom mieste by som bola konala už dávno,kto nerešpektuje pravidlá stránky a majitelky,nemá tu čo robit.Slušnost by mala byt na prvom mieste,nielen v reáli ale aj za PC.Slušnost a pokora je hlavne to čo mnohým chýba a preto držím palce nech je tu čím dalej viac slušných a spokojných užívatelov... Úsmev

aramana, Po, 11. 03. 2013 - 21:33

A nie je to tak že je možnosť jednoducho z voza vystúpiť ak si s tými ľuďmi na tom voze nerozumiem?A počkám na ďalší Úsmev tak to aj robievam...alebo som nepochopila Hambím sa

georgina, Po, 11. 03. 2013 - 22:36

Však ako Kami už napísala - priam z voza vyskakujú, a nie je tých vyskočených práve málo.

renka, Po, 11. 03. 2013 - 20:18

ako sa hovorí "nič nie je náhoda", možno preto som práve dnes po dlhšom čase zablúdila na NM...nebudem hľadať výhovorky, pracovné tempo je rýchle, školská dochádzka princiatka tomu tiež napomáha...a keď sa mi sem občas podarilo zablúdiť, tak som videla samé mne neznáme nicky Mlčím
chýbate mi dievčatá, Hambím sa sa, že zabúdam na vaše sviatky a málo sa ozývam, ale stále si hovorím, že si to s vami mne srdcu blízkymi Zlomené srdce vynahradím live v Boci Áno Slnko Slnko Slnko Slnko

vyvyka, Št, 21. 03. 2013 - 19:59

Jéj, Renka moja. Bozkávam Aj ja by som to nebrala tak tragicky, dei rastú, povinnosti pribúda a niekedy fakt nie je čas. Na druhej strane,milovala som takú tú komornú naničmamu. Ale tiež si uvedomujem, že pri takom počte ľudí už nemôže byť komorná. Ael spoznala som tu kopec suprových ľudí.

eva m, Po, 11. 03. 2013 - 21:05

juj, ci sa tu rozvinula pekna debata, dievcata moje Objímam
mena ako za starych cias, obcas nejake poskadlenie, ale stale v tych unosnych hraniciach. Dakujem, geo, inca, dulka...
s mnohym napisanym suhlasim, nanicmama sa vyvija, zije svojim zivotom a nielen tu, ale aj hocikde radi spominame na stare dobre casy. Aj tie terajsie casy raz budu povazovane za "stare, dobre" Mrkám
Tesim sa na Bocu, fakt Úsmev , mozno sa nam po nej bude chciet zasa sa vidiet aj tu Úsmev , mozno budu namety, inspiracie Úsmev , chut podelit sa o pocity a zazitky Úsmev
a ak nie, nuz... zivot pojde dalej a priatelstva, tu objavene, pojdu s nami tiez Objímam
Eva Slnko

dulka, Po, 11. 03. 2013 - 21:47

No, veru dnes som sa na NM cítila ako za "starých dobrých čias". Nestihla som urobiť všetko čo som chcela, lebo NM Chichocem sa . Nevadí, doženiem. Aj ja ďakujem Tebe Objímam Úsmev .

Fany1000, Po, 11. 03. 2013 - 21:19

Dievčatá, ja neviem...čítam, aké je to tu iné, už nie také ako bolo...ale tak s tým niečo urobme. Veď neradíme v príspevkoch o problémoch a ťažkostiach ako ďalej? Tak si poraďme aj tu, na naničmame ako z toho von. Je mi tak zvláštne na duši... Plačem

val, Po, 11. 03. 2013 - 22:05

Nebudem sa opakovat mnohe z vas to uz napisali, ozaj to tu akosi stichlo. Evka pekne si nas prebrala k zivotu Slnko . Mne osobne okrem spominanych uzasnych blogov Carly, chybaju prekrasne blogy, ktore pisala Lenka(mamamata) Zlomené srdce

Iwa, Po, 11. 03. 2013 - 22:59

No, čítam Evkin príspevok a komentáre od rána. A samozrejme aj NM, takmer každý deň. Ale už dlhšiu dobu mi sedí na pleci taký prťavý otravný tvor a čokoľvek napíšem (alebo aj spravím), nič sa mu nepáči, všetko skritizuje, ošomre a tááák ma znechutí, že zmažem, schovám alebo sa tvárim, že to nie ja Smútok A neviem toho tvora odohnať... možno ho treba na slnko zobrať, aby sa vyparil Mrkám Ešte prečkám tento víkend, čo má byť zase zimný, s knižkou niekde v kúte (Ach, keby sa mi podarilo chlapov niekde poslať aspoň na pol dňa!) a potom sa už vrhnem na kvetinky na balkóne. Kvietok Kvietok Kvietok
A sľubujem, že o tej knihe, čo som začala včera čítať vám napíšem, lebo ju už mám dlho rada Zlomené srdce

enny, Po, 11. 03. 2013 - 23:42

Ci páána
Vsak to tu sa neda nič opytat ,aj ked sa spytas si hlúpa bo neznaš gramatiku

no uz ne umelec chvalabohu ale saso nik nepochopi
Ja len tak okruhom odpisujem nesom vzdelana jak niekto co rozobera veci,ktore este musia niektory ludia sa ucit a chapat
Ale sak tu ma nic nezabije .
Ani : Keď zlo sičí na teba sprchneš ho na ineho
jedovaťejší je ten co ho dáva
Co som tym chcela povedať?
Hladajte odpoved ja som tu to uz pisala a ma vymazali..

georgina, Ut, 12. 03. 2013 - 08:23

Enny, teba nikto nevymazal, ani tvoje komentáre a príspevky tiež nikdy neboli administrátorom vymazané.
Raz (v novembri 2010, aby som bola presná) si mala vypnutý (nie vymazaný) príspevok, poslala som ti vtedy mail s vysvetlením, ako to robím vždy, keď nejaké písmenká na NM "zmiznú".

Na NM sa maže zásadne iba to, čo nejako porušuje kódex diskutujúceho, najčastejšie to sú nepovolené reklamy, v tesnom závese sú vyslovené urážky, hrubé osobné útoky a zverejňovanie cudzích osobných údajov.
Nikdy tu nebolo NIČ zmazané len preto, že administrátor považoval príspevok za hlúpy, nudný, s gramatickými chybami, alebo sa mu jednoducho nepáčil.

K ostatnému.

Vzdelanosť už dávno nie je výsada vyvolených, máme povinnú školskú dochádzku, v tomto štáte sú všetci (učenia schopní) nad 7 rokov gramotní, knihy sú voľne dostupné (v knižniciach dokonca takmer zadarmo), čítať môže ktokoľvek a koľkokoľvek sa mu žiada.
Takže oháňať sa tým, že niekto je vzdelaný a niekto nie, je dosť o ničom.

Písať tu naozaj môže kto chce čo chce (šmaria, toto bolo asi tisíci raz, čo som tu toto napísala), dokonca aj ja môžem rozoberať to, čo ešte iní ľudia nevedia, a nemusia sa to učiť chápať.
Nikto nemá povinnosť učiť sa, ale ak (bacha, podmienková spojka) sa neučí, je to jeho vec a jeho problém, a nevyrieši to tým, že bude s posmechom prstíkom ukazovať na "bakaného", ktorý sa učí rád a ochotne (a ešte sa svoje poznatky a postrehy snaží "posunúť" aj iným).

K jedu a zlu - naozaj som nepochopila, o kom to píšeš.
Ale za predpokladu, že o mne, nuž, je to len tvoja projekcia, ja som nič také do mojich písmenok nevkladala.

A teraz sa môžeme začať dohadovať, ktorá z nás má väčšiu pravdu, ktorá klame a zavádza, ktorá sa robí peknou a tak ďalej.
Ak sa ti do toho chce, tak smelo, ale - pravdupovediac - mne sa vôbec, ale vôbec nechce.

Pekný deň ti prajem Kvietok Kvietok Kvietok

crystall, Ut, 12. 03. 2013 - 10:51

Veď diskusiu vieš predsa skorigovať.

Vieš čo, nikdy som nepočítala, koľko príspevkov som za vyše päť rokov vložila na NM, ale dooosť ich bude.
Keď pôjdeš doradu, v diskusii pod mojimi príspevkami nenájdeš doťahovanie o kýbliček, ani hádky o ničom. Diskusiu si v pohode ukorigujem, neskromne konštatujem, že mám na to čas, vedomosti aj zručnosti.
A to nechodia do tých diskusií písať len moji "prívrženci".

No tak, ale nájdem. A je to vidno. Napríklad v diskusiách so mnou to vidím. Píšeš úplne ináč, ako ja sa snažím s tebou komunikovať. A toto tu je zase výsledok. A stále dokola píšeš to isté, to isté, až mi je ľúto toho času.

Sorry, ale neukoriguješ, ak účastník začne "kopať", tak asi vidím, že v problematike nevidí súvislosť. To vôbec nie je to to, že je potrebné mu vidieť do hlavy, to je alibizmus, vidíš to a čítaš v príspevkoch. Nemyslím si, že je až taký problém zabrániť takej situácii, zvlášť teda, keď má na to človek, čas, vedomosti a zručnosti. To, že si skúšala všetko možné aj nemožné to vidím a viem o tom, ale keď raz máš na to, aby si sa s tým človekom stretla, lebo ti na tom záleží, aby tú radu prijal inak by si sa nezapojila, tak nájdeš riešenie.

NEchceš pokračovať, nerozvíjaj to, nie je to dobre z tvojej pozície ako radcu.. Ak to nevie on, máš to vedieť ty. To je to, čo baby o druhom voze píšu. A budú ti to písať stále dokola a ty budeš písať to svoje stále dokola.

Ale ak sa zapojím do diskusie pod príspevkom niekoho iného, kde by teoreticky mala moderovať autorka príspevku, tak to už je o inom.
Jedna z mojich TOP 10 vecí, ktoré ma nekonečne fascinujú - niekto sa PÝTA, dostane odpoveď, a potom sa URAZÍ, že odpoveď nebola taká (a tak formulovaná a nebol tam správny počet medveďov...), akú chcel.
A začne kopať.

Vážne?
Prečo to nazývaš "kopanie"?
Mňa zas nekonečne fascinuje, ako si dokážeš myslieť toto, čo je v tomto odseku napísané.

Šašo má byť podľa teba uvedomelý a poznať mieru, ale to by v praxi vyzeralo tak, že by mal hubu zašitú hrubým drôtom.
Šašo má priam v popise práce hovoriť/písať INAK, ako je v kraji zvykom, čo ľudia zvyčajne veľmi, veľmi, veľmi neradi počujú.

Šmaria, čomu sa vlastne čudujem, že ho za to kopnú do zadku, však?

Nie.
Toto ja celý čas nepíšem a netvrdím.

KEby som chcela byť hnusná, tak ti napíšem, či si spomínaš, kde mal šašo svoje miesto. Minimálne z rozprávok by nám to malo byť jasné... pri kráľových nohách.

Ak sa klasifikuješ do pozície šaša, tak sa z tade láskavo vyhoď.

Ak si tu, tak funguješ na základe nejakej dohody, niečo si sa naučila, zvýšila si kvalifikáciu, zručnosti, vedomosti a si tu dobrovoľne. Neverím tomu, že by ťa ktorákoľvek z nás vymenila, alebo chcela zmeniť. Ani sa nemeň. Tak to vnímam ja. Prečo stále píšeš, že výrazy ako pritakávať, kopať, posielanie medveďov? Vnímaš vôbec to, že toto po tebe nikto nechce, len ty stále píšeš, že to takto chcú.

To, že som ti napísala, že si máš dať pauzu, tak som ťa neposielala do hája zeleného. Poraď sa s niekým, daj si odstup, lebo v tom máš moc emócií...svojich, osobných. Takto ubližuješ iba sama sebe, minimálne tou stratou času. Vieš, ako to vyzerá?, 60% ľudí a to ti zgarantujem, nepôjde dozadu pátrať, prečo Georgína reaguje tak ako reaguje, vidí tu len, že vypisuješ dokola furt to isté a určite to nevyzerá ako "tvoja trpezlivosť".

..už v tom mám guláš aj ja...

Sorry, neviem písať omáčky, snažím sa, ale neviem. Už mi čas na ďalšiu diskusiu nevyjde.

pozdravujem, držím palce všetkým.

georgina, Ut, 12. 03. 2013 - 11:07

Áno, Crystall, máš pravdu, konečne som pochopila, že aj keď sa stanem pravým anjelom, píšucim zlatými písmenkami, aj tak si VŽDY niekto nájde niečo, čo sa mu nebude páčiť, a zas a znova to bude moja vina, však koho aj iného.
Mala som vedieť, mala som ustúpiť, mala som zabrániť, mala som použiť tie správne slová, mala som poslať správny počet medveďov, mala som toto a nemala som hento.
Dobre.

Prajem krásny deň všetkým Kvietok Kvietok Kvietok

Kamila, Ut, 12. 03. 2013 - 11:41

Comu potrebujes zabranit, naco ti medvedov? Pis ako pises, vela dievcatam to pomaha, ale musis ratat aj s tym, ze tvoje nazory nepochopia vsetci a mozu sa citit dotknuty.

Raz mi p. Caniova rozpravala o komunikaci, uz neviem presne ako to nazvala, nieco ako stavidla?, ktore mozeme dvihnut na obranu, utok, alebo ich spustime a voda sa plynule prelieva medzi komunikujucim.

Ak pouzijes vyrazy ako bakana, saso, ked sa vyjadrujes o svojej komunikaciu tu na NM ..., prepac ale to mam pocit, ze pises o inom ako zijez a to ma obcas zarazalo aj na Lydsuh.

georgina, Ut, 12. 03. 2013 - 12:08

Ja si už vážne pripadám ako Alenka v ríši divov...

Crystall mi napísala, že som mala zabrániť, už ani neviem čomu, v podstate to je jedno. MALA SOM. Aj tie správne výrazy som mala použiť, nesprávne som zrejme nemala použiť ani v uvodzovkách, ani kurzívou, aj všetko možné a nemožné ďalšie som MALA.

Rátam s reakciami, a to s rôznymi, chápem, že žienka, ktorá je tu dve hodiny aj s cestou, asi dosť dobre nepochopí, o čom točím, toto neriešim.

Ale hold, neprestáva ma udivovať, že na stránke, ktorá je pre nedokonalé ženy, je mi "služobne staršími" zas a znova rôznymi spôsobmi doporučované, ako ne/mám komunikovať, lebo moja komunikácia nie je dokonalá.
Ako keby som to sama nevedela a ako keby som to sama zas a znova v rôznych situáciach nepripomínala. Ako keby sa dala dokonalá komunikácia dosiahnuť za predpokladu, že ja (a výlučne JA) vyviniem dostatočnú snahu.

Eto vsio.

Ariesa, Ut, 12. 03. 2013 - 12:13

Ano, vzdy sa najde niekto. Nikto z nas nevyhovie, sme na jednej lodi.

Akurat nemozem suhlasit s tym, ze nejaku "vinu" vztahujes na seba(uplne jedno, ci ironicky alebo frustrovane)-nech to uz napisal ktokolvek. Ved niekoho, kto ma inu skusenost jednoducho nie je mozne preargumentovat. Nemam spravnu mierku na to, aby som posudzovala, kedy sa jedna o komunikaciu a kedy o natahovanie o kyblicek.
Ja napriklad nesuhlasim, s vynechavanim emocii z diskusii. Ty mas radsej jasno a mas na pamati 7%. Toto je nieco, co uz len nam dvom, Geo, dava maly priestor na komunikaciu a slusny priestor na natahovanie sa. Napriek tomu - z mojho pohladu - nas to extremne nezasahuje.

1. Rad sa zapojim
2. Rad provokujem
3. Je mi to fuk
4. Ublizuje mi to

podla mojej zmanipulovanej statistiky ( opovazte sa mi do nej obuvat :D), mas sancu 1:4, ze cloveku diskusiou ulahodis. Takto som precitala prispevok od crystal, ziadna vina ani pokanie. Nemozem sa potom zbavit pocitu citoveho vydierania. Ironii nerozumiem.
Kvietok

mrm, Ut, 12. 03. 2013 - 22:34

Georgina, celý čas nás tu presviedčaš, že MÁŠ PRÁVO NA NÁZOR a BUDEŠ HOVORIŤ LEN A LEN TO, ČO SI MYSLÍŠ, bez KLAMSTVA a PRIKRÁŠĽOVANIA a nie to, ČO BY TEN DRUHÝ RÁD POČUL.
No bohužiaľ stále znova a znova dokazuješ, že nedokážeš zniesť protinázor na svoje názory - teda keď TEBE niekto úplne NA ROVINU A BEZ PRIKRÁŠĽOVANIA povie SVOJ PROTINÁZOR.
Problém je u teba podľa mňa v dvoch veciach: po prvé v tvojom chápaní pravdy. Nie je názor ako názor, niektoré sú menej pravdivé, niektoré viac, niektoré vôbec. ja si u teba predstavujem pravdu ako farbu. napríklad pravda je červená. niektoré názory sú červené iné menej a iné sú úplne modré alebo zelené.
... no a po druhé berieš všetko príliš vážne, príliš osobne. chceš, aby sme všetci chápali, že polemizuješ stále len a len s našimi názormi a nemáš nič proti nám osobne. OK verím ti! no, keď niekto napadne tvoje názory cítiš sa "kopaná".

georgina, Ut, 12. 03. 2013 - 23:02

Ako dobre, že mi toľko ľudí tak dobre vidí do hlavy, ešte lepšie, ako si tam vidím sama Mlčím

mrm, St, 13. 03. 2013 - 11:18

nie nevidím ti do hlavy. to nikto. môžme samozrejme súdiť len a len podľa tvojich činov a i tak môžme byť totálne mimo. a iste aj sme často totálne mimo, dokonca aj pri posudzovaní samých seba. a o tom to je: ja môžem byť mimo, ty môžeš byť mimo, on, ona, ono môže byť mimo, my môžeme byť mimo .....
tak sa už toľko netráp, tak už nás toľko netráp, tak už sa konečne všetkému zasmej, tak sa už konečne na to vykašli ... a už sa toľko nestresuj, nebičuj, neštvi, ... skutočné problémy vyzerajú úplne inak a ja prosím boha, aby nás od nich ochránil ...
http://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/r-e-m/everybody-hurts-3790
Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Váľam sa od smiechu po podlahe

georgina, St, 13. 03. 2013 - 15:40

Asi mi neuveríš, ale ani sa netrápim, ani nestresujem, ani sa nebičujem, ani sa neštvem, usmievam sa ako mesiačik na hnoji, aj keď o skutočných problémoch som veľmi dobre informovaná.
No, asi si ako obvykle nerozumieme, čo už Úsmev Úsmev Úsmev

mrm, Št, 14. 03. 2013 - 16:18

už to asi tak bude. a zdá sa, že ti nerozumie ani nikto z tých, čo sa tu o to pokúšajú. škoda, lebo keby sme ťa pochopili, už by sme to mohli hodiť sa hlavu a ísť na pivo Úsmev pivo

georgina, Št, 14. 03. 2013 - 16:26

Ale sú aj takí, čo mi rozumejú, a nie je ich práve málo.
A pivo nepijem Úsmev Slnko Slnko Slnko

NIA123, St, 20. 03. 2013 - 17:24

ehm..ehm... aj ja som tu este obcas... Pohoda nie casto, vacsinou citam..nepisem, bud nieje cas, alebo nieje co.. Vyplazený jazyk ale nezabudla som na vas ... a geoooo ...Kvietok Slnko Zlomené srdce

magic, Ut, 12. 03. 2013 - 14:03

geo, nechapem, preco sa snazis tooolko vysvetlovat. je to sice obdivuhodne, ale k duhu ti to nejde. vysvetlovat a vysvetlovat po istu hranicu, a potom bez vysvetlenia utat a odmlcat sa je predsa normalne.
dalej nech si premyslaju sami. nemozes im strkat jedlo do ust. co si vtacia mat?

mas povahu, aku mas. dala si sa na toto. tak sa uc s tym bojovat, alebo sa nechaj tym pohltit.

vies co? radsej mi pomoz zistit, preco ludia ovela viac miluju negativne spravy (fyzicke, ekonomicke, moralne) ako pozitivne. uz nad tym premyslam roky a mam uz aj hint. neskor prediskutujem.

georgina, Ut, 12. 03. 2013 - 14:12

tak sa uc s tym bojovat, alebo sa nechaj tym pohltit.

Myslím, že možností je viac.

K obľube negatívnych správ možno niekedy inokedy a niekde inde.

magic, St, 13. 03. 2013 - 12:53

podla mna vysvetlujes privela. az moc. ano, chces, aby bolo jasno. aby bolo pochopene.
ale daj im sancu.
sancu nesuhlasit.
sancu si zlostne pokopat.
sancu byt sami sebou so svojim nazorom, aj ked je napr. proti tebe, aj ked je to len prejav frustracie premeneny na vysmech a pohrdanie. iba "silacke" ukazovanie prstom spoza rohu.
sancu byt nahnevani, ze ti nedokazu vysvetlit.
sancu citit sa ublizeni, ze su tebou donucovani.
sancu, ze ich zaujima len ich pravda a inu vidiet nechcu (v tej chvili).
sancu mat cas premyslat a odmietat a cakat na dalsi nakopavaci moment od niekoho ineho, kedy aj ta tvoja troska vysvetleneho postupne zapadne na miesto. aj zabudnu, ze si to bola ty, kto im kedysi davno ponukol ten criepok. jednoducho zapadne na miesto a oni zas kusok pochopia, nech ten posun v zivote pripisu potom komukolvek.
sancu ist na to vlastnym tempom, vlastnou cestou.
musim priznat, ze mam dojem, ze sa snazis az prilis, kontraproduktivne.
na nespokojnost oboch stran. oni sa buria, ty schytavas neprijemnosti.
neviem presne k comu smerujes, ale su momenty, kedy treba zastat a vybrany sposob prehodnotit, aby sa udrzal smer. asi ako na lodi. nedoplavas do indie, ak budes mat plachty stale nastavene rovnako ako pri vyplavani z pristavu.

mozno blbe prirovnanie, ale syn mi lezie do puberty. slimacim tempom, sem-tam zablesk a zase je to moje dobre dieta. ale je to skorpion. od narodenia s vyhranenou osobnostou, ktora neznesie zasahy zvonku. ak chcem korigovat, musim mat nervy a schopnosti diplomata (co nemam a su to galeje).
aj jemu smiem vysvetlovat. ale iba do nejakej miery. inak odmietne pocuvat. nic si z toho nevezme. zaznamena to v sebe iba ako buzeraciu od panovacnej matky, nieco negativne, cim mu bolo ublizene. proste som sa musela naucit formulovat svoje vety tak, aby som v troch minutach zasiala semienko na premyslanie a dalej sa spolahla, ze bude rast samo.
pre mna - cloveka ukecaneho - strasne galeje.

púpavienka, Ut, 12. 03. 2013 - 20:31

Už dlhšiu dobu si myslím, že zrejme by tu mala byť nejaká rubrika - geo radí alebo niečo podobné, myslím že o to ide.
Ak by chcel niekto radu od nej, dostal by ju.
Skoro vo všetkom súhlsím s Crystall.
Stále sa Geo opakuješ, ale koho vlastne chceš presvedčiť - nás, či seba?
To nie je iba o tom čo tebe vadí a kto iba odišiel.
Nikto nespomína koľko ľudí odišlo , lebo boli vyštvaní. Ja si pamätam na moju prvú priateľku Tyjamy, prosila som ju aby neodišla.
Viem koľko raz som mala vo svojom blogu napísané že aj tak odídem a vymažem svoj blog ako to urobili iné a potom prídem so stiahnutým chvostom naspäť - nemyslím že by to bolo v duchu - chceme niečo zlepšiť.
Všetko má svoj význam a tiež nie je divné, že sa teraz pojednáva naničmama na Eprakone, určite to splni svoje poslanie.
Geo ja ťa v poslednom čase nespoznávam, si až fanatická a nechceš vidieť nič iné a chceš mať pravdu aj za cenu všetkého.
Nemyslím že by si bola taká naozaj.
Viem, že toto zrejme bude veľmi zlé pre mňa, ale skúsme vyčistiť stôl, pootvárať oči a podme dalej.
Tváriť sa tvrdiť že je všetko v poriadku a žiadne tábory tu nikdy neboli je nezmysel, je to iba maska a čím viac ju chceme presadiť tým viac sa nám prebija do popredia.
Ja, ked som prišla pred tri a pol rokom sem, súhlasila som skoro so všetkým čo písali Georgína a lydusha, ale nevedela som pochopiť prečo takto reagujú - nakoniec som sa to naučila .
No od určitej doby ti už Geo nerozumiem, nechápem o čo ti vlastne ide a to má mrzí, ja ťa mám naozaj rada - viem bez medvedov.
Tiež sa mi nepáči kde si napísala ako nám je dobre že sa tak stalo, že je tu mrtvo a skapal pes a tak nám treba./ Nie je to presné, neviem či si presne pamätám od včera/
Si predsa admin a tomu by malo záležať na všetkých, no možno sa mýlim.
Mne bolo veľmi nemilé že Kamilu vydierali skoro stále - ak neurobíš to pôjdeme preč ak urobíš to, tiež pôjdeme preč ale takto sa predsa nechovajú ľudia, alebo som tiež niečo nepochopila?
Ak som niekoho urazila ospravedlňujem sa.

georgina, Ut, 12. 03. 2013 - 20:44

Napísala som a vzápätí vymazala tri odpovede, tak asi nič.
Rozum sa mi načisto zastavil, už som vraj až fanatická, už je vraj podľa mňa dobre, že tu skapal pes...

Tak si idem asi pofajčiť.

babun memento (bez overenia), St, 13. 03. 2013 - 00:10

Dobre vravíš margori, treba georgínu rozobrať na prvosúčiastky, presne jej povedať, ako sa má chovať, ako myslieť a písať, aby všetci, teda celá masa rozumela a ak nerozumie, treba georgíne vyčleniť vlastnú rubriku, ale ja by som ju nenazvala geo radí, ja by som ju nazvala, kto nie je s nami, je proti nám....
Obe sme vyrastali v režime, kde toto bolo heslo najheslovitejšie, o to viac som prekvapená, ale tuším ani nie, lebo veď sme zvyknutí, že si to navrhla, možno by ešte v tejto rubrike bolo treba vyčleniť, k akým témam sa georgína, resp. iní, ktorých vy do tejto rubriky zaradíte, môžu vyjadrovať, v akom tóne a ešte by som poprosila, aj typ písma, rozsah doporučených, resp. obmedzených smajlíkov a ešte by som bola rada, keby sa vyčlenil niekto, kto by odinotajoval inotaje v nejasných príspevkoch a resp. by nejaká rada, aby sa to zase nevyhrocovalo, ešte mohla ujednocovať na tom, aké výrazy sa môžu používať, kde je skrytý nejaký dvojzmyselný význam voči masovej politike, a ako ho treba upraviť, aby zmyselnosť masového posunu vpred bola ničím nenaruškaná, a ja som v tomto režime dostala gulu za sloh o Edit Piaf, lebo to bola zvrhlá narkomanka a nepísala som ako 99 percent iných o Valentýne Tereškovovej, a téma bola, vzor boja o prežitie či tak nejako.....neznášam cenzúru od doby, keď som debilne mávala zástavkou na oslavách prvého mája a recitovala, nech žije sovietsky zväz, a basta...nedalo mi, lebo takú hlúposť, čo si navrhla, to proste nemá obdoby....zvláštna rubrika pre tých iných, nesranduj margori
A teda kludne do tej rubriky, pre tych inych, prihod mna a aj lydus, bude mi ctou, byt v takej spolocnosti, teda myslim si ze lydus by sa nepriecila, nemam od nej suhlas, ale verim jej kazde slovo, co napisala a rozumiem aj tonu, akym to pisala....a aj dovodu, preco to pisala

babun memento (bez overenia), St, 13. 03. 2013 - 01:59

Mrkám aby ste v tej záplave blbostí sami neboli dzifčence, oceňujem fidorka, že si aká si, ozaj Kvietok Zlomené srdce

dulka, St, 13. 03. 2013 - 10:09

Babun, neodpustím si - v záplave blbostí? To snáď nie.

Veľmi rada som čítala Tvoje blogy, ktoré sú plné nadhľadu, ľudskosti a skúseností, ale keď Ťa čítam v diskusiách (a to som si už všimla dávnejšie, nie len v tejto konkrétnej), mám pocit, že to píše úplne iný človek - vidím v nich vzťahovačnosť, vyrývačnosť a zhadzovanie ľudí, ktorí majú iný názor. Mlčím

fidorka, St, 13. 03. 2013 - 11:17

babun,ja dakujem tebe,ze si sa stihla zavesit pod margori skor ako ja,lebo ja by som to tak slusne nenapisala.respektujem nazory inych bez ohladu na vek,pretoze ten nezarucuje vzdy aj mudrost a inteligenciu,ale v tejto diskusii som sa len utvrdila,ze tu na par vynimiek nie je s kym uz o com.nanicmama je uz na dne morskom a nevylovi ju na hladinu ani zazrak...cista slepicaren!

dulka, St, 13. 03. 2013 - 11:35

Fidorka, nemyslím si, že "nanicmama je uz na dne morskom a nevylovi ju na hladinu ani zazrak...cista slepicaren!" len preto, že tu pár ľudí (či sliepok? - neviem totiž koho do akej kategórie a podľa čoho radíš) začalo menej prispievať. Možno Tebe sa to tak vidí, že bez nich NM nedokáže existovať, ale to neznamená, že to tak aj je v skutočnosti.

púpavienka, St, 13. 03. 2013 - 16:05

Dievčatá chcem sa opýtať - to zrno pre tu slepičareň ideme kupovať spoločne, alebo ako? Mrkám
Tentoraz to myslím smiešnebôľno a s humorom Pohoda

Ariesa, St, 13. 03. 2013 - 11:20

Babun, dost si protirecis. Vacsina ludi bola proti rezimu, osamotene stali osvieteni ideovi vodcovia, ktori chceli pre lud prosperitu a krasny zivot. Nech to zacalo inak, takto to nakoniec dopadlo. To su velmi nestastne prirovnania. A to, ze stala krajina proti vlade, neznamena, ze to boli ovce. Kazdy jeden z tych ludi bol samostatnou bytostou s vlastnou hlavou a o svoje stastie sa chcel pricinit. Branil sa absolutnemu a nepopieratelnemu dobru - osvietenecke kecy pomahaju najma ideovym vodcom. Prekvapenie?!

babun memento (bez overenia), St, 13. 03. 2013 - 03:02

nechápem, si tá, čo georgínu neustále lustruje a kritizuje, tak prečo sa ti môj príspevok páči, ha? Veľký úsmev Veď hádam si pri zmysloch ešte, či? Veľký úsmev Alebo pre istotu plávaš s prúdom, aby NM anály na teba nezabudli? Veľký úsmev

Tvoje blabla analýzy príspevkov georginy, sú už takmer na doktorát, pouvažuj, ja odtiaľto po tomto článku zase zmiznem, prišla som len preto, lebo mi blivno bolo, a fidorka s georgínou tu také osamotené boli, a to je všetko Veľký úsmev

Ty predsa s ostatnými, s nadšením prepierate lydus, zo všetkých strán, geo je už na molekuly, ale keby sa lydus vrátila, so závanom skutočného života, skúseností, vatičkou zbytočnou neobalených právd, išli by ste si zodrať klávesnice od šťastia, že je zas koho analyzovať, a tí čo nepíšu, a len čítajú, by sa zase vrátili, a tu vyvstáva otázka, čo vlastne riešite, veď je stav presne taký, aký ste chceli, bez rušivých elementov, bez zlobrov, čo majú iné názory a skúsenosti, takže je to fajn nie? a ja rušivý element, som tu partizánčila preto, teraz, lebo mám rada geo aj lydus, a tak som napísala, čo som chcela, lebo napriek tomu, že sme sa ešte v živote nevideli, a teda nemuckali na nejakých stretnutiach, si obe ženy vážim, a to je všetko....howgh Veľký úsmev

P.S.

Rada od temer dôchodkyne na záver: V globále je oveľa dôležitejšie analyzovať, ČO bolo povedané, než sa zaoberať tým, AKO na povedané 85 ľudí reaguje, ak som neprijímala pravdu, v mojom živote, nebolo mi pomoci, a najhoršie pravdy boli o mne samej, kruto bolo...

púpavienka, St, 13. 03. 2013 - 08:16

Súhlasím babun s tým, že treba sa zaoberať tým prečo to bolo povedané, len nejak ty sama si sa pristavila iba pri jednej vete, ktorú som napísala a to o poradni Geo.
Dramatický umelec sa v tebe nezaprie.
Ja viem, že na svete nič nie je iba biele alebo iba čierne a tak žijem, kým som delila všetko iba na tieto farby bolo to obdobie ťažké.
Babun nesrandujem, alebo áno - to už necham na Vás.
ja naozaj nejako žijem v inej dobe, lebo aj to o húčanie piliňaku sa berie u nás úplne opačne a to húči ako piliňak, lebo ma v.....
Pekný deň a vítaj na NM s novým nickom Kvietok

crystall, St, 13. 03. 2013 - 09:24

páčiš sa mi a veľmi Úsmev

je to pekné gesto z pozície priateľa, tak ostaňme pri tom, dobre?

Kamila, St, 13. 03. 2013 - 08:30

Geo v kometaroch k tomuto prispevku sama vytiahla temu, ze si pripada ako saso, ked niekomu poradi ... tak sa nemozete cudovat, ze dievcata reaguju a pisu svoj nazor preco tomu tak podla nich je. Ak by to nenacala, nemyslim, ze by cela diskusie pokracovala tymto smerom.

georgina, St, 13. 03. 2013 - 15:30

Kami, pointa môjho pokecu o šašoch bola inde - a síce, že sú to ľudia, ktorí hovoria opačný názor, ako má väčšina, a/alebo nadriadený.
Kedže tieto indiánske pomenovania sú v komunikácii trochu nepohodlné, v ďalších komentároch som si to skrátila na šaša, napísaného kurzívou, a naivne som si myslela, že je jasné, koho tým myslím.

Včul zisťujem, že si ten môj pojem kopec ľudí "preložilo" ako človek, ktorý sa dobrovoľne necháva kopať do zadku, priam si o to koleduje, a potom sa ešte sťažuje.
Nuž, komunikačný šum, stáva sa.

Snažila som sa vysvetliť, že na diskusnom fóre (a tiež v akejkoľvek komunite, začínajúcej od počtu dvaja), je potreba niekoho, kto danú vec vidí inak ako ostatní. A nielen vidí, ale aj to povie. Bez opačného názoru totiž nie je diskusia, ani žiadny posun dobrým smerom.
Ak nie je nikto, kto je schopný a ochotný vidieť a hlavne hovoriť inak, tak sa síce komunita vezie veselo a s/pokojne, ale dolu prudkým svahom.

Snažila som sa vysvetliť, že niekoho, kto vidí a hovorí inak, je vhodné za jeho inakosť minimálne nekopať do zadku.
Lebo je ho treba.

Pred pár rokmi som s priateľom preberala môj problém, s ktorým som už dosť dlho nevedela pohnúť. Priateľ sa zamyslel a potom povedal: "No, a nebude to náhodou takto?" A ja okamžite, bez premýšľania: "Ani náhodou, ani omylom!"
Priateľ mal toľko rozumu, aby odvetil: "OK, ako povieš" a našťastie som ja nebola až tak blbá, aby som začala s rečami typu: "To čo vôbec trepeš také hovadiny? Ako môžeš niečo také vysloviť? A ešte k tomu TAKTO! Sa okamžite uvedom, celý si trápny, hlúpy, neempatický a...!"

Jasne, časom sa ukázalo, priateľov postreh bol správny.
Na túto príhodu si spomeniem vždy, keď niekto oponuje, že ani náááhodou, ani omylom danú vec nevidím správne.
Možno nie, a aj preto si dávam sakra pozor, aby som neformulovala moje názory ako sväté a neochvejné pravdy.
"Druhá strana" sa však zvyčajne nijako nerozpakuje vykrikovať: "To čo si dovoľuješ? A ešte k tomu - AKO si to povedela!" No, po slovensky som to povedala, a tak, ako mi zobák narástol.

Chápem, že šaša je jednoduchšie a pohodlnejšie vysmiať, skritizovať do poslednej molekuly a ešte kopnúť do zadku, miesto aspoň desaťsekundového premýšľania nad tým, ČO hovorí.
Nie KTO a AKO, ale ČO.

Chápem aj to, že ak mám aspoň na moment pripustiť, že šašo má MOŽNO aspoň v niečom pravdu, tak súčasne musím pripustiť, že som sa MOŽNO v niečom z/mýlila ja. Veľmi nepríjemné, viem.
V podstate to znamená, že si mám priznať, že som bola aspoň malilinkým kúštičkom blbec.
Ale no tak, jaaaaa? Kdežeeee, to ten ŠAŠO je blbec, a ešte má aj krivý nos a pajdá na jednu nohu, a šušle, a treba mu to riadne vytmaviť!!!

Chápem, poznám veľmi dobre.
Ale skúste aj vy pochopiť, že aj šašovia, ktorých sústavne za ich reči kopú do zadku, majú nejakú "životnosť".
Jeden tri mesiace, druhý tri roky, tretí päť rokov.
Ale nakoniec sa na to vykašle každý. Skôr-neskôr.

Aspoň na chvíľočku skúste na to pozrieť zo šašovho uhlu pohľadu Úsmev Úsmev Úsmev.

Kamila, St, 13. 03. 2013 - 15:37

Asi je to uhle pohladu, lebo nemam pocit, ze ti sustavne kopu do zadku, Jasne aj taki sa najdu, pri tvojich "inovatorskych" nazoroch sa neit co cudovat. Urcite tu mas minimalne taky ak nie vacsi fanklub obdivovatelov. Akurat si dovolim suhlasit s magic, ze obcas tlacis na pilu a potom sa to prehupne.

Kamila, St, 13. 03. 2013 - 15:50

Nikto z nas asi nezmeni tvoj pocit, ze sa mozno citis nepochopena, ubita, ze do teba kopu ...? Osobne sa citim hlavne to druhe a to sa skoro nic nedeje.
Ako casto pises, je len na nas ,co s tym urobime. Ja som este neprisla na to co by to malo byt. Chichocem sa Mozno budes uspesnejsia. Slnko

georgina, St, 13. 03. 2013 - 16:35

Ale ja sa necítim nepochopená, ubitá a dokopaná. Už som to napísala na prvej strane - kopance sú otravné, je to únavné a nebaví ma to.

Pred pár rokmi som tu asi trikrát napísala, že si občas prajem, aby som tu mala webovú kameru, s priamym prenosom na NM, aby všetci tí, čo do mňa projektujú svoje vlastné pocity, mohli vidieť, že som s/pokojná, len si tu občas prekvapene povytiahnem obočie a zaklipkám mihalnicami, alebo povzdychnem, niekedy prevrátim oči, niekedy si poviem: "A je ti toto vôbec treba?"
Ak to nestačí, idem si pofajčiť, pokukám do nebíčka, pobrblem si popod nos... a je zase dobre.

No, ale časom som si uvedomila, že ani kamera by asi nepomohla, zrejme by som len bola za dobrú herečku, alebo niečo podobné. Presne podľa hesla kto chce psa biť, nájde si nielen palicu, ale aj psa.
No tak nič.

A čo s tým teda urobím?
Dobrá otázka Úsmev Mrkám Áno

kefara, Ut, 12. 03. 2013 - 21:37

Joj dievčatá ...

keď som ja zakopnutím vpadla na NM, v stave prevalcovania pubertálnymi problémami mojich detí ... mala som pocit, že som natrafila na oázu so živou vodou.

Dosť dlhú dobu som si tu pripadala ako na dievčenskom internáte, bolo tu milo, veselo, švitorivo ... súdržne a družne. Áno

Potom sa objavilo pár patentov na rozum.

A však dobre.

Len tá švitorivá družnosť akoby sa začala vytrácať.

Som tu,takmer denne, na NM nedám dopustiť. Len ... nejak priveľmi to tu zosolídnelo... či čo ? Chichocem sa

napriek všetkému si neviem svoje dni bez vás predstaviť Mrkám Objímam

Heja, Ut, 12. 03. 2013 - 22:53

Ahojte.Nechcela som sa zapájať.Prečítala som si všetky príspevky a čudujem sa prečo vám geo vadí(teda jej linky a rady).keď niektorá radu potrebuje a geo ju odporučí aby si niečo o tom prečítala tak nevidím v tom nič zlé.Má jednoducho prehľad.Keď tu radu ja sama nepotrebujem tak si link neotvorím a nečítam.
Nepovažujem sa za starú, ale tiež som si kade čím prešla a dá sa povedať,že mám život odžitý a uznávam celkom iné priority v živote ako niektoré NM.Preto sa nehádam a nekritizujem dievčatá ,ktoré majú latky inak nastavené.Uvedomujem si ,že vek nie je patent na rozum a tak som sa naučila nereagovať len preto ,aby som niečo napísala a niekoho zhodila ,urazila a bola za múdru.Je to celkom iné ako keď som vás našla.Skákala som meter dvadsať.Aby som tu mohla byť s vami kúpila som si aj PC.
Našla som si tu veľa priateliek a super žien .Najviac mi NM dala to, že nie som sama .Keď na mňa dopadne smútok tak ste tu.

dulka, Ut, 12. 03. 2013 - 22:57

Heja, som rada, že si napísala to, čo si napísala, napriek tomu, že si sa nechcela zapájať Úsmev . Pekne si to Slnko

tess, St, 13. 03. 2013 - 08:44

Naničmamu čítam už 6-7 rokov, pár ráz som aj prispela, potom ma odvial čas - a tak dnes riskujem, že mi niekto oznámi, že ako novoprišelkyňa by som mala len šúpať nohami. Ale budiž. Naničmamu som mala rada, býval to dobrý web.

Kami, vidno za tebou obrovský kus práce a je zrejmé, že ťa terajší stagnujúci trend naničmamky trápi. Zjavne ubúda počet osobnejších príspevkov - ak sa nejaký objaví, je zväčša od novoprišelkyne, ktorá sa po odpovediach zháči a buď ustúpi do pozadia a prispieva len minimálne, alebo odíde celkom. Pretože zistila, že odhaľovať súkromie sa tu neoplatí.

Mne na stránkach Naničmamy nechýba Lydusha ani jej snaživé pritakávačky. Chýbajú mi vľúdne slová hĺbavých báb, ktoré dokázali uvážlivo a s kľudom vyargumentovať svoj názor. Kam sa podela Luesita, Lobelka, Klódik, Stankola, Amálka? Odmlčala sa Akira, Filipka, Konvalinka a mnoho ďalších, ktoré kedysi hodne prispievali a zrejme ich čosi na Naničmame znechutilo.

Je samozrejmé, že pre niektoré dievčatá "nakopávací" systém a la Lydusha prínosom.
Ale myslím si, že je nepomerne viacej báb, ktoré takéto spôsoby pokladajú za zbytočne zraňujúce a odradia ich. A to by bolo pre mňa /keby som bola majiteľkou daného webu/ podstatné.

Naničmama bola kedysi prívetivejšia. Aj keď sa v takom hojnom množstve nepoužívali medvede a kvetinky.

adus, St, 13. 03. 2013 - 10:00

Tu si dovolím trošku odporovať - nie je to celkom tak - hoci tiež nevylučujem, že niektoré aj boli znechutené - ale iné (o niektorých dievčatách, čo tu spomínaš mám správy a vedomosti mimo stránku) sa jednoducho posunuli do iného levelu (alebo, aby to neznelo, že tu sme len pre nejakých podradnejších a lúzrov - tak buď už nemajú tie starosti, čo ich sem priviedli, alebo práve naopak, majú koopec iných starostí a už im neostáva čas sem chodiť) a Naničmamu už "nepotrebujú", nech im už slúžila na čokoľvek - či hľadanie rád, či len vykecanie sa ...

aramana, St, 13. 03. 2013 - 10:13

Aj takto nejak to vidím ja Áno
Človek predsa nie je zasadený do zeme.
...empatia, akceptácia a tie podobné slová...a čo tak akceptovať jednoducho a ticho rozhodnutie každého či tu ostane či nie, či prispeje či nie, či sa ukáže raz za čas abo dennodenne...
Nie sme zasadení do zeme...čo som milovala včera, dnes už len mám rada a netuším čo bude zajtra. Úsmev
Nemôžeme predsa rozobrať každého jedného - neprispieva lebo toto a oné...nasral sa lebo toto a oné...a ONA urobila zle lebo ...to už čo sú za kraviny?

Ja sama mám za sebou také neskutočné obdobie, že keď to budem sem postupne písať, bude to tu žiť ešte rok len na mne...len proste teraz to nejde.ešte nie.to ale neznamená že nechcem sem písať, reagovať...len proste teraz nie.a takých sú nás desiatky. Úsmev

loulou, St, 13. 03. 2013 - 20:01

Toto ma napadlo ako prvé Áno niekedy vidíme problém tam, kde nie je, možno väčšina "starých" naničmám odišla z naničmamy preto, lebo sa "posunuli do iného levelu" (výstižná definícia) a už ju nepotrebujú. Ja túto stránku vnímam ako školu, a možno toto je cesta do budúcnosti pre NM - vždy v istom období sa tu stretne užšia skupina žien v podobnom duševnom rozpoložení a istú časť svojho života budú zdieľať spolu. No a potom sa "posunú", naučia sa to, čo potrebovali a odídu, a namiesto nich prídu nové naničmamy.
Nie som tu od začiatku, niečo vyše troch rokov, a tú úplne starú a s nostalgiou spomínanú prvotnú naničmamu som nezažila. Ale prežila som tu a ešte stále prežívam, aj keď s menšou intenzitou veľa času a aj keď som sa nezapájala príliš často do diskusií, ba dokonca som ani nebola na žiadnom stretku, veľa z vás mi prirástlo k srdcu. A veľa som sa naučila. Z praktického života, dostala som pár duševných lekcií a hlavne, stretla som tu ženy, ktoré ma mali niekam posunúť a niečo naučiť. Stretla som tu lydushu, do môjho života prišla v pravú chvíľu a posúva ma neskutočným spôsobom vpred. A spolu s geo ma naučili pozerať sa na veci inak. A od veľa ďalších žien - eva m, aj od Teba adus (aj keď len sprostredkovane) atď. atď.
Ak jedného dňa tiež odtiaľto odídem, určite to nebude kvôli pnutiam, hádkam a búrkam na tejto stránke. Naučila som sa tu selektovať pocity, myšlienky a udalosti, ktoré môžem ovplyvniť svojou ne/prítomnosťou- a to je aj v praktickom živote výborná zručnosť. Bude to jednoducho preto, že som sa posunula a z nejakého dôvodu už nepotrebujem byť na webe.

Buba (bez overenia), St, 13. 03. 2013 - 15:00

Áno Tess, takto to aj ja citim.

eva m, St, 13. 03. 2013 - 09:58

dievcata,
ako autorka blogu by som zrejme mala castejsie vstupovat do debaty - ergo moderovat ju. Ale citim, ze nejak netreba. Citam velmi pozorne vase komentare a som rada, ze sa debata rozprudila. Vidim tu viacere dievcata, ktore sa uz neozyvaju, ale kedze teraz napisali, znamena to, ze tu su Úsmev .
Ak mozem poziadat, bola by som rada, keby sme skusili odburat ironiu, keby sme sa pokusili akceptovat iny nazor, hoci nemusi byt podany pre nas idealnym sposobom. Tiez si myslim, ze nam tu netreba skatulky a rubriky, ved uz do ktorej by som sa vopchala? Chichocem sa Staci vari respekt Úsmev . A predstava, ze ta osobka, ktorej pisem, sedi oproti mne Úsmev
Ide nam asi o podobnu vec - chceme, aby nanicmama "zila".
Eva Slnko

aramana, St, 13. 03. 2013 - 10:05

"keby sme skusili odburat ironiu, keby sme sa pokusili akceptovat iny nazor, hoci nemusi byt podany pre nas idealnym sposobom"
keby sa toto dalo, asi nie je táto debata Úsmev

tess, St, 13. 03. 2013 - 10:37

moje zamyslenie bolo viac-menej adresované Kamilke, ktorá sa tu takmer dva roky /sporadicky/ zamýšľa nad úbytkom prispievateliek. Myslím, že má správny "tušák", prečo mnohé baby za jazdy vyskakujú z naničmamy - a chápem, že ju to ako hostiteľku pochopiteľne trápi.

loulou, St, 13. 03. 2013 - 20:14

Kamilka pre Teba: mám pocit, že ste sa príliš začali orientovať na čísla návštevnosti a jeho rast. Úspech webovej stránky je merateľný podľa dvoch parametrov, tak ako hocijakých iných produktov či služieb. Kvantita a kvalita. Ideálne je dostať tieto dve veličiny vzhľadom na daný produkt do optimálneho pomeru. A vidí sa mi, že po prechode pod novú doménu ste sa v tíme pracujúcom na stránkach začali orientovať na kvantitu - na úkor kvality.
Veľmi pozitívne hodnotím sekciu Poradňa, je to výborný krok, ktorý jednak zaručí vysokú návštevnosť nových vstupov, ale hlavne pomáha ľuďom, a to je obdivuhodné. Ale ten ozajstný "život" na stránkach, zdieľanie obyčajných aj neobyčajných radostí a starostí sa pri príliš veľkom počte stálych užívateľov nutne musí viesť k "uniformite", väčšej anonymite a tým prirodzene k veľkému nepomeru neosobných a osobných príspevkov. Vyššie som písala pod adus, ako by možno mohlo vyzerať ďalšie fungovanie stránok tak, aby efektivita pomeru kvantity a kvality bola maximálna. Mono aj pre Tvoj osobný vnútorný pokoj Slnko
Ak tento príspevok vidíte ako príliš osobný, kľudne ho skryte, pochopím to Úsmev

Janina1234 (bez overenia), Št, 14. 03. 2013 - 13:32

Zdravím všetky Naničmamy, nechcela som vstupovať do tejto debaty, pretože sa mi to nezdalo vhodné. Ale nakoniec som sa rozhodla, že predsa len prispejem aj svojim pohľadom.
Trochu sa mi ťažko číta to, čo tu píšete, ale možno tomu len nerozumiem.
Sťažujete sa, že nemáte čo čítať. Tak teda, neviem. Naničmama.sk je web, ktorého obsah tvoria užívatelia, teda vy.

K tomu, že s Naničmamou tlačíme na kvantitu a tým trpí kvalita: Na Naničmamu sme nerobili a ani neplánujeme robiť žiadnu kampaň. Uvedomujeme si, že je to veľmi špecifická stránka, na ktorej riešite aj svoje intímne a veľmi citlivé problémy. Žiadna nárazová návštevnosť „cudzincov“ by jej nijako neprospela.

Naničmama je istý druh živého organizmu, vy ste súčasťou toho organizmu a ako budete fungovať vy, tak bude fungovať Naničmama. Ak sa budete hašteriť, bude na nej dusno. Ak sa budete len chváliť, bude to odporne lepkavé a sladké. Ak sa budete rozprávať o všetkom, čo vás trápi a akceptovať iné názory, tak to bude osožné pre všetkých zúčastnených. Ale nechcela som poučovať, lebo nemám patent na rozum a ani na vedenie Naničmamy:)
A ešte jedna drobnosť: Vždy sa nájdu rôzne názory a tento web je snáď o tom, aby ste sa o názory podelili. Je to o komunikácii, o výmene skúseností, o výmene postojov, názorov, možno aj o učení sa tolerancii. Ak niekto napíše na verejnú stránku svoj názor, musí rátať s rôznymi reakciami. Veď aj ja teraz riskujem, že mi naložíte:))
Prajem vám pekný deň a príjemné chvíle na Naničmame:)

púpavienka, Št, 14. 03. 2013 - 14:04

Pekne napísané a aj ked som nebola nadšená že stránka prešla z Kamilkiných rúk do iných, zvykla som si a nevidím zasahovanie, myslím že okrem reklam je všetko po starom.
Mňa len napadlo, že ak tu chcú viac čítať čo tak prepojiť Poet mamu, lebo tam chodí veľmi málo čitateľov aspoň ja to tak cítim, neviem možno je to hlúposť ale už dlhšie nad tým rozmýšľam. Slnko

loulou, Št, 14. 03. 2013 - 14:48

Jana predpokladám, že patríš medzi administrátorov. Včera som o tom súkromne diskutovala s Kamilou, v podstate hovoríš to, čo ja, aj niektoré iné ženy tu na stránke.
Na naničmame fungovala pomerne uzavretá skupina stálych užívateľov, ktorí aktívne písali a prispievali. Toto sa postupne vytratilo, alebo nastúpil trend toho vytrácania sa. Objavujú sa názory aj zo strany adminov, že je to spôsobené príliš aktívnymi a príliš "inými" členkami (názorovo inými, aj vystupovaním). Osobne si myslím, že len malé percento odchodov zo stránky a pokles diskutujúcich je spôsobený týmto faktorom, ale práve zvýšením anonymity na stránkach = väčší počet užívateľov. Boli tu rôzne snahy o korigovanie "správania sa" na stránkach nad rámec kódexu diskutujúceho. Potom tu boli snahy o absolútne nezasahovanie do diania a "života" v blogoch a diskusiách. A potom prišlo sme.sk Úsmev Všetky snahy sú ok, tak ako píšeš, je to živý organizmus a okrem toho portál, ktorý je v porovnaní s inými portálmi zameranými na ženy, úplne odlišný, výnimočný, preto sa často nedá predpokladať reakcia na danú akciu. Myslím, že riešenie nájdete v jasnom si definovaní želaného vývoja stránky. Ja vidím dve možnosti, možno existujú viaceré - buď to budete robiť tak, ako ostatné stránky, čím sa výnimočnosť stratí, ale stúpne počet užívateľov a budú sa tu viac-menej riešiť praktické otázky života. Alebo sa budete snažiť o zachovanie "duše" stránky a v tom prípade si budete raziť svoju cestu a vôbec sa nebudete orientovať podľa toho, ako to robia ostatné portály.
Ak sa ponechá "život" v blogoch a na diskusiách svojmu vlastnému vývoju, nemusíte za viac zaoberať tým, ako toho ducha ponechať - ženy si ho vytvoria samé, tak ako si písala, užívateľky tú stránku v podstate tvoria. A samotné si budú takisto aj udržiavať intimitu na stránkach tak, aby vyhovovala im. Samozrejme, určite vieš, že aj bez reštriktívnych opatrení sa dá korigovať dianie na stránke do vami želaného efektu.
A na záver - ak sa venuješ aspoň trošku marketingu, určite vieš, že zvýšenie/pokles počtu užívateľov sa dá robiť aj úplne inak ako len kampaňou Úsmev WOM Ti určite tiež niečo hovorí, v tomto prípade sa správa o naničmame šíri týmto spôsobom a veľmi efektívne, takže osobne vidím potenciál na korigovanie počtu/zloženia užívateľov práve prostredníctvom Word of Mouth.

pripletka, Št, 14. 03. 2013 - 21:34

Mila Eva, dakujem za tu temu. Musela som dlho rozmyslat ake mam heslo k uctu :) aj ked stale nakuknem...pisala som naposledy riadne davno. Nasla som tuto stranku, ked moja dcera mala tri roky, teraz ma jedenast :). A dnes tu zaznelo vela slov, pod ktore by som sa podpisala. Prispevky pisane s lahkostou, uprimne, usmievave. Stare mena, ktore si pamatam zo zaciatkov. Mne zacalo chybat to pohladenie duse, ked vam niekto pridal reakciu pod prispevok. Uprimne priznavam ze najma velmi rozsiahle komentare pod prispevkami, ktore casto strhavaju diskusiu uplne inym smerom, ako autor zacal, nie su mojou salkou kavy. A do nekonecneho vymienania si , s nadsazkou poviem , politickych reci ( tak definujem tie kde povie clovek strasne erudovane,strasne vela, len pointa chyba) sa mi nikdy nechcelo. No tesim sa, ze su to stale naznaky toho nanicmamickovskeho :) kiez toho bude viac.

eva m, Ne, 17. 03. 2013 - 12:07

dievcata,
dakujem za vase komentare, za to, ze ste rozprudili poucnu debatu.
Aspon pre mna teda vemi poucnu. Uvedomujem si, ze veci sa menia, posuvaju, ze vzdy je nieco nove, nieco inac, ze svet kraca vpred.
Mrzi ma vsak, ze to, co bolo dobre, sme akosi stratili a hyckame sa v tom horsom. Ok, aj o tom je zivot.
Ostal mi smutny pocit. Taka ta nostalgia za niecim.
Tymto moju diskusiu uzatvaram.
Pekny den vam prajem,
Eva Slnko

stefanka, St, 20. 03. 2013 - 22:21

Tak sa mi vidi ze tema sa uplne otocila a debata je uplne o niecom inom.
Ja tu taktiez pridem z casu na cas a precitam si co sa tu deje.
Rada by som vam aj napisala ale neviem vlastne o com.
Momentalne sa tesim Tlieskam ze pojdem do Boci a uvidim tam kopu kamaratok lebo pomaly zabudam aj ich mena.
Myslym si ze dievcata si viacej pisu na FB.
Chystame sa na cestu uz tento weekend. Momentalne tu dnes od poobedia napadlo asi 10 cm snehu a stale je fujavica tak neviem ako sa nam bude cestovat ked hlasia este stale snezenie Plačem Plačem

apple, Št, 21. 03. 2013 - 22:58

juj, už dlho som takto dlho nesedela pred naničmamou, som normálne zjedla celý grankový závin, čo som si upiekla Hambím sa ... Evka, díky za oživenie, myslela som si, že sem chodíme stále všetky, že viac menej "len" čítame, ale však sa aj stretávame...a myslím, že stálice sú tie čo skutočne naničmamou žijú a radia...asi nie je tak doležité ako názor podáme, ale ako ho prijmeme...ja sa priznám, že neprispievam lebo neviem prijať oponovanie, ale to je moj osobný problém...ale aj tak som hrdá naničmama Objímam Zlomené srdce

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama