reklama

Slová

brunette , 06. 01. 2011 - 13:49

reklama

Krásny deň Vám želám všetky naničmamy aj nemamy,

viaceré z nás, sú tu preto aby mali s kým " podiškurovať" o svojich radostiach , starostiach , úsmevných aj neúsmevných príbehoch. Hľadáme pohladenie duše, či úsmev na týchto stránkach. Očakávame podporu , dobrú radu ale aj dobrú kritiku , ktorá nám pomôže pozrieť sa na danú situáciu inými očami, aj keď zväčša dobrú kritiku prijmeme trošku neskôr a vtedy ju aj pochopíme. Ak sme v určitom citovom rozpoložení ,aj dobrá kritika a nestranný pohľad na problém nám dokážu otvoriť oči.Sarkazmus ,však nie je konštruktívnou kritikou.Sarkazmus je bodavý , opovrhujúci , dovolím si tvrdiť že nadraďujúci. Ľudia používajúci jedovatý sarkazmus , sa cítia ako bohovia na Olympe ,poukazujú na silu a šikovnosť svojho jazyka, s vopred určeným cieľom ublížiť.Zrejme je to pre nich veľmi uspokojujúci pocit niekomu to pekne naložiť. Ak si tým liečia , svoj komplex menejcennosti , mali by si vybrať inú formu.
Ak sa v našom právnom systéme , považuje ohováranie, verbálne útoky za trestný čin , nie je ním aj jedovatý sarkazmus ?
Ľudia sú rozmanití, niektorí svoje názory povedia tvrdo, nedávajú si " servítku pre ústa ",ale aj to je má svoj účel, ak je ten názor bez sarkazmu. Na druhej strane, sa budem snažiť pochopiť , prečo mnohí sarkastickí sú. Azda majú oveľa väčšie problémy ako ja, možno sa cítia nepochopení, chcú vyniknúť a toto je jediný spôsob, o ktorom si myslia , že je správny.Neznamená to však , že sa nesmiem ozvať , ani odpovedať na sarkazmus ak prejde do urážky.Želám si len, aby toho jedovatého sarkazmu bolo čo najmenej.Dobrá rada , úsmev, porozumenie ale aj triezvo mienená kritika s malinkou štipkou irónie a na konci so smajlíkom či objímajúcim macom , robí tieto stránky ľudskejšími.Toto sú moje a len moje vlastné slová a myšlienky.Aby som neporušila , žiadne autorské práva, za ktoré by mohol admin niesť právne následky , som predchádzajúci príspevok upravila.


reklama


reklama

dulka, Št, 06. 01. 2011 - 16:01

Milá brunett,
viem o čom hovoríš a myslím, že aj poznám dôvod pre ktorý si to napísala... .
Chápem Ťa, ale človeka neprerobíš. Sú proste ľudia, ktorí majú takýto prejav. A možno časom zistíš, že to ani nemysleli tak zle, len jednoducho to nevedia inak podať Úsmev Objímam

brunette, Št, 06. 01. 2011 - 16:50

Ahoj Dulka ,
ja viem , že nikoho neprerobím a to ani nechcem. Ja som len chcela nájsť ten rozdiel medzi dobrou kritikou - konštruktívnou , nikto predsa nečaká , že máme všetky rovnaké názory , a sarkazmom- jedovatým sarkazmom.Niektorí nemusia používať smajlíkov , mackov , slniečka a podobne, ale ak je ich reč , teda písané slovo , jasné , zrozumiteľné a bez urážok tak to beriem. Prečítali som si mnohé príspevky , blogy a na základe toho sú tie moje myšlienky , o ktoré som sa chcela s Vami podeliť. Pekný podvečer a vďaka za úsmev a objatie .Slnko

lydusha (bez overenia), Št, 06. 01. 2011 - 17:45

Odkial si prisla na to, ze sarkazmus je z greckeho trhat maso od kosti ako pes? mame totiz u nas greka a mam sa ta na toto spytat. Naozaj sa dobre pobavil.

brunette, Št, 06. 01. 2011 - 18:05

Trhať mäso od kosti ako pes , sekať do mäsa , tať do živého...výkladov je viac , odborná literatúra z oblasti psychológie : napr.J. Eysneck, Molnar, Lindquist alebo Janoušek

brunette, Št, 06. 01. 2011 - 18:20

Nie nevykradla ,aj oni čerpali z odbornej literatúry o definícii základných psychologických pojmov a najmä ekosystematickom prístupe k problémom . Ale oceňujem Tvoje pátranie , ako môcť použiť sarkazmus v najvyššej forme, veľmi dobrý príklad. Pokiaľ som podľa admina tejto stránky , porušila akékoľvek pravidlá o autorských právach má právo vymazať celý môj príspevok.

georgina, Št, 06. 01. 2011 - 18:24

Alebo tiež môže doplniť do článku zdroj, odkiaľ si kopírovala.

eva m, Št, 06. 01. 2011 - 18:26

brunette,
cerpat z rovnakych zdrojov je jedna vec, ale kopirovat cele vety a vydavat ich za svoje, to je vykradanie cudzich textov.
Eva Slnko

lydusha (bez overenia), Št, 06. 01. 2011 - 18:39

Ja neviem, ber si moje slova ako chce, ci je to sarkazmus ci nie, ja sa takto vyjadrujem skoro vzdy, hold smola, ber alebo nechaj tak. No nedalo mi, bola som zvedavva, skade si prisla na tu vetu, ze sarkazmus je z greckeho slovesa trhat maso od kosti, nas Panajotis sa len zasmial a odporucil nemiesat jablka s hruskami a ze vlastne kazdy vidi to, co vidiet chce a aj sarkazmus si vysvetli presne podla toho, aka je jeho dusa- niekto vidi ironiu, niekto co na srdci to na jazyku, niekto trhanie masa. A div sa svete, najdem identicke vety. Tak sa pytam, ci je to tvoje, ci vykradnute. To je cele. Autorske prava su ti asi na smiech, hlavne, ze vies presne co je sarkazmus a hlavne KTO ho KEDY pouziva. A to si tu dva dni aj s cestou. Braaaaaaavo.

brunette, Št, 06. 01. 2011 - 18:50

Áno som tu dva dni aj cestou , aj je toto Tvoj štýl vyjadrovania , nikto Ti ho neberie. Tak ako máš Ty svoj názor , na dané veci , mám ho aj ja. To na veci absolútne nič nemení. Zmenila som článok , aby to boli len moje slová a myšlienky, nikoho necitujem , nie je treba teda uvádzať odkazy na odbornú literatúru. Neviem , žeby som tu písala , že sa smejem z autorských práv.Dúfam , že ty ako naslovovzatý odborník na duše , si tú moju už preskúmala dokonale..dovolím si ŤA citovať :
" kazdy vidi to, co vidiet chce a aj sarkazmus si vysvetli presne podla toho, aka je jeho dusa- niekto vidi ironiu, niekto co na srdci to na jazyku, niekto trhanie masa"
áno som mäsožravec ,mohla som si to šupnúť do profilu , aby som si to pripomenula. Každý vieme použiť , iróniu , aj sarkazmus.

lydusha (bez overenia), Št, 06. 01. 2011 - 19:05

A coze coze. Niekto si stupil na otlak?
Nikto mi to moje vyjadrovanie neberie. No aj tak nerozumiem tomu, ci je tazke akceptovat, ze kazdy je iny a kazdy pise ako vie, chce, moze a podobne.
Myslis, ze sme cez kopirak a budeme pisat tak, aby sa to pacilo tebe? Pretoze aj tak sa vzdy najde niekto, komu sa to pacit nebude alebo bude za tym vidiet nieco ine.

brunette, Št, 06. 01. 2011 - 19:29

Kto ti povedal , že neakceptujem iných ? Napríklad Teba , napísala si mi , a ja som Ti odpísala. Je to presne o tom , o čom som písala v článku aj ja , a píšeš to aj Ty. KAŽDÝ JE INÝ. Ja som iná a Ty tiež , ja to beriem. Každý si interpretujeme veci po svojom , a o tom ide aj v diskusii a v názoroch.Sú rozdielne.

lydusha (bez overenia), Št, 06. 01. 2011 - 20:04

Kebyze to , ako sa ludia vyjadruju, mas aj stravene a spracovane, teda to aj akceptujes, nepotrebujes zakladat taketo blogy a odporucat ako by to bolo lepsie krajsie, so smajlami a podobne. Tiez nezakladam blogy o tom, ze prosim vas, neposielajte tolko kvetin a medvedov a blablabla lebo mi to pride falosne. Je mi jedno ako kto pise , pise si to sam za seba, je to jeho vizitka a sam si nesie nasledky za svoje slova. To je cele. Kedze ty si mala potrebu riesit sarkazmus, evidentne to NEMAS spracovane Mrkám
No ono to takto zavana manipulaciou, diktatom. Aj ked si sa snazila zabalit to do mega tony pozlatka a chlacholivych slovicok.

brunette, Št, 06. 01. 2011 - 20:21

Akceptovať že má niekto svoj názor , neznamená s jeho názorom súhlasiť. Nikomu som neodporúčala posielať smajlíkov , zle si si to prečítala.Sarkazmus sa mi nepáči, a vyjadrila som sa jasne.Prečo by som ho mala prijať ako nejakú samozrejmosť? Ak nemám spracované všetky veci, ktoré sú podľa môjho názoru negativistické , som preto manipulatívna ? A koho by som zmanipulovala? Teraz som sa už pobavila aj ja....

lydusha (bez overenia), Št, 06. 01. 2011 - 20:23

No neviem koho by si zmanipulovala, mna urcite nie. Negativisticke veci su to podla teba a nemusia tak pripadat kazdemu. Mne ked sa nieco nepaci, tak necitam. Nepotrebujem komandovat ako ma kto pisat, ked chce ironiu, paci sa. Ked sarkazmus paci sa. Ked za kybel medvedov- prosim, aj tak sa da.

brunette, Št, 06. 01. 2011 - 18:52

Dievčatá , aby som neporušila nič, čo by mohlo skompromitovať a právne poškodiť tieto stránky, môj príspevok som zmenila ...

fidorka, Št, 06. 01. 2011 - 18:59

No dobre brunette,a čo tým chcel básnik povedať?Ja som totiž vôbec nepochopila o čo ti ide.

brunette, Št, 06. 01. 2011 - 19:02

Akože o čo išlo v tejto diskusii medzi nami ? Išlo o to , že som použila v článku myšlienky a odborné názory , ktoré neboli moje vlastné a necitovala som zdroj. Preto som tú časť vymazala, a nahradila len mojimi názormi.

fidorka, Št, 06. 01. 2011 - 19:10

Nepýtam sa na túto diskusiu,zaujíma ma,čo ťa viedlo k tomu,aby si založila tento blog,o čom vlastne píšeš hore?Radíš dievčatám,ktoré nevyužívajú smajlíkov,aby tak robili,lebo tebe sa to zdá krajšie,milšie?Ja som to totiž pochopila tak,že by ti vôbec nevadilo,keby si to tu celé mohla cenzúrovať,kto čo napíše,ty doplníš slovo,otáznik,bodku,smajlíka a bude dobre....možno sa mýlim,preto sa radšej pýtam,ale na mňa to tak pôsobí.

brunette, Št, 06. 01. 2011 - 19:24

Ak by som chcela niečo cenzúrovať , založím si svoju vlastnú stránku , neradím nikomu aby používal smajlíkov a podobne , aj keď ich využívate asi takmer všetky. Ja som len napísala , že to robí stránku ľudskejšou.A jasne sa tam vyjadrujem o tom že každý sme iný. Len som sa vyjadrila k sarkazmu ,ktorý sa vyskytuje v názoroch niektorých naničmám. Je to čiste môj subjektívny pohľad , a možno niekomu to nepríde ako sarkazmus , ale ako ironický humor a samozrejme nikto nemusí so mnou súhlasiť.A tiež som sa vyjadrila , ku konštruktívnej kritike.

georgina, Št, 06. 01. 2011 - 19:28

Vieš, Zuzana, keď prepíšeš pôvodný text, potom môžeš vysvetľovať do aleluja, čo si ako predtým ne/myslela...

brunette, Št, 06. 01. 2011 - 19:33

Ja nevysvetľujem , čo som ako predtým myslela a nemyslela. Ja som vysvetlila čo som napísala. Myšlienka článku ostala nezmenená. Je každého vec ako to pojme.Ak niekto chce opýta sa , a ja nemám problém odpovedať o to v diskusii ide nie ?

fidorka, Št, 06. 01. 2011 - 19:31

Vieš brunette,naozaj je to tebe samej na škodu,že si tu tak krátko a napriek tomu vidíš sarkazmus pravdepodobne aj tam kde nie je.Jednoduchšie by bolo,keby si nechodila okolo horúcej kaše a na rovinu napísala,o kom píšeš.Veľa dievčat sa pozná osobne,často sa stretávajú a vysvetlili by ti,kto ten sarkazmus naozaj používa kde ho vidíš iba ty.Právo na vlastný ti nikto neberie,ale som presvedčená o tom,že keď tu budeš chodiť aspoň rok medzi nás,tak ako ja napríklad,budeš toto všetko vidieť úplne inými očami-keď budeš chcieť samozrejme.

brunette, Št, 06. 01. 2011 - 19:44

A prečo by som si nemohla utvoriť názor sama , ja nikomu jeho názory neberiem , akceptovala som ak mi georgina-Anka napísala , že môže nastať problém s autorským zákonom , akceptujem lydush ak má ona svoj názor na mňa.Ty si mi napísala , ja som Ti odpovedala. Ak napíšem , že mnohé mamy si tu vylievajú svoje srdce a dušu a odpoveďou im je sarkazmus , tak čo je na tom zlé ?Že som napísala, ako som to videla ja? Myslím ,že nie.Ak zmením po roku názor,možno si poviem že som dozrela na zmenu.Každý sa meníme vekom , vplyvom prostredia aj životnými skúsenosťami.

Kamila, Št, 06. 01. 2011 - 20:52

Súhlasím, aj písané slová majú svoje emócie. Lydushine názory su často ostré, aj keď má v mnohom pravdu, darí sa jej odradiť, alebo zaskočiť dievčatá, ktoré jej štýl nepoznajú.
Len by to asi bolo lepsie napisat na rovinu.
Lydush, môj názor, ak by si trochu ubrala korenia, pomohla by si mnohym dievcatam, svojimi nazormi, pohladom na zivot. Skoda, ze takto mnohe skor odradis. To je moj nazor a tvoj styl. Njede o to oblbovat niekoho milymi neuprimnými slovami, ale bez skryteho utoku v prvej vete, by sa tvoje posolstva, mnohe pre slovenske zeny dost prekvapive, ale casto hodnotne dostali tak kde maju. Takto sa podla mna casto odrazaju. Skoda.

lydusha (bez overenia), Št, 06. 01. 2011 - 20:56

Kami, uznaj vsak, ze toto nie je moj problem, ja naozaj nie som mág ani kuzelnik a nie je v mojej moci aby ma mal cely svet rad a ani po tom netuzim.
Kto chce pochopi ma aj tak ako to napisem, kto nechce, mozem mu aj zlatymi literami napisat a nepochopi to.Mrkám

Kamila, Št, 06. 01. 2011 - 21:12

Tvoj nie, moj ako autorky stranky niekedy ano. Ja som este stale casto v podobnom levely ako dievcata v dost zufalych situaciach, aj ked je to v mnohom lepsie ako volakedy. Preto plne chapem dievcata, ktore si tu pridu iba vyliat dusu, aby sa im aspon takto ulavilo a bum pride preplesk hned na zaciatku, skor ako stihnu postup do levelu, kde by im tvoj komentar bol velmi napomocny. Jasne reagujes vzdy a vsade rovnako, pises svoj nazor.
Spravila stranku, kde je povolene byt nedokonalou. Ak si niekto takto nedokonaly vyleje svoju nedokonalu dusu, matky, manzelky, zeny ... a hned na zaciatku sa dozvie, ze si za vsetko moze. Ano aj to je pravda, ale neda sa stravit hned zaraz a vzdy. Casto tvoja reakcia sposobi, ze sa niektora zo zien hned stiahne a uetecie odtial kade lahsie a pritom by sme jej vedeli pomoct, uz len obycajnym vypocutim. Niekedy ako prva pomoc staci a ked uschnu slzy, vycisti sa mysel, je hlava pristupna tvojim myslienkam. Jasne to nie je tvoj problem. Skoda, lebo by si mohla pomahat.

lydusha (bez overenia), Št, 06. 01. 2011 - 21:34

Kamila, ked moja reakcia dokaze niekoho vyhnat z nanicmamy, preco potom tie vase bobenka fukajuce prispevky nemaju tu moc, aby tie baby ostali tu?
Myslis, ze je naozaj jedna veta od "nikoho" alebo od cloveka ktoreho ani nepoznam taka podstatna aby usiel? Potom stoji za zvazenie ci neprehodnotis pravidla na stranke a nedoplnis, ze sa sem maju pisat iba vseobjimajuce a vsechapave komentare.
Vzdy som si myslela ze dospeli ludia dokazu selektovat a oddelovat plevy od zrn a ked mi napise lydusha, mara, jana, zofa nieco "skarede" a neempaticke, pomyslim si o nej svoje, ved mi xy bab napise aka som skvela ako, za nic nemozem, aka je svokra krava, aky je manzel debil, ake su decka nevdacne a ze bude dobre, posle mi energiu, podpori ma, polutuje a svet sa kruti dalej.
Aha a este cosi Kamila- pomahat sa da len tomu, kto o to stoji a kto to naozaj chce. Ten clovek si tu pomoc najde aj sam, ci tu, ci inde. Ja nezijem tym, aby som niekomu pomahala. Nie to moj ciel ani zamer ani zivotne poslanie. Dokonca aj etapu pomahaca v eneagramoch mam za sebou.

Kamila, Št, 06. 01. 2011 - 21:41

Nechystam sa prehodnocovat pravidla na strankach, stale budes pisat tak ako ti jazyk narastol, casto je to lepsie ako v krasnych slovach zaobaleny utok. Pisem len svoj nazor, tak ako ty. Pisem, z vlastnej skusenosti, casto sa tu len potrebujem vyrozpravat a nic viac. Sama si uvedomujem vlastne chyby, nepotrebujem ich v tazkej chvili pocut od inych. A to som uz ozaj nad vecou. Myslim, ze mnohe dievcata sa na strankach aj vdaka tebe posnuli o hodny kus dopredu, skoda ze mnohé odradíš skor,ako sa zamyslia nad tvojimi slovami. Ale ako si pisala to je ich problem, nie tvoj.
Trosku mi to pripomina ostry konflik mojho draheho s najstarsou dcerou, obaja maju pravdu, aj svoj podiel viny, len manzel ma o hodne rokov viac ...

lydusha (bez overenia), Št, 06. 01. 2011 - 21:50

Inak neviem ci si si vsimlaaaa...ale urcite anoVeľký úsmev Ze v podstate som viacmenej ticho a ozvem sa naozaj len ked "musim".
Na Zemi zije velke mnozstvo ludi...keby neprisiel obcas nejaky virus ktory vykosi vela ludi, tak sa sem nepomestime. Pokojne ma ber ako mor na stranke, ostava ti tu len najsilnejsi druh Úsmev lydushoodolny. Dufam, ze teraz polovica citajucich omdlela nad tym co som toto napisala za drzost.
Kamila, ja viem o co ti ide. Ja to viem naozaj velmi, velmi dobre. Viem, kam ma teraz chces dostrkat- teda chcela by si. A viem aj to, ze si z pismen pre ine baby vies predstavit- keby toto napisala mne, zabijem ju. Veľký úsmev A viem, ze ked sa to podoba na tvoj problem, rozmyslas nad tym. A viem, ze si presla milion kilometrov od kedy ta sledujem. Mrkám A viem, ze ma ani nechce menit, ale ako mame nm ti to nedalo. Mrkám

Kamila, Št, 06. 01. 2011 - 22:01

Nemyslim si, ze ta niekam postrcim. Ale ak mam byt uprimna, mozno som mala na mysli akurat, ze by si si castejsie mohla zahryznut do jazyka,Chichocem saak niekto v stave uzfalstva tu hlada prvu pomoc vyrozpravanim sa. Ok do cudzich hlav nevidime
Moja potreba vyjadrit sa dozrievala dlhsie, len som zareagovala na nevhodnom mieste, trochu od veci. Potrebovala som napisat svoj nazor predovsetkym kvoli sebe a za seba.

lydusha (bez overenia), Št, 06. 01. 2011 - 22:08

No vidis, kolkokrat som si ja hryzla do jazyka, ani nezratam. A stale je to malo? Veľký úsmev Inak mam aj mailMrkám , ak mas pocit a chut vyjadrit sa, mozes aj tam. Teraz cakam, kedy dohrmi moj "fanklub" a zacnu : Konecne tej lydushy niekto povedal. Konecne.
Spokojne si pomadlia ruky a budu cakat ze sklapnem.
Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev
Sa nacakaju. Nie z tvrdohlavosti neprestanem...ale z presvedcenia, ze clovek ma povedat co si mysli, ak si mysli, a citi, ze to ma zmysel, hlavu a patu.

Kamila, Pi, 07. 01. 2011 - 08:51

Uz uzavriem svoj nazor tu. Tym ze su stranky napojene na obcianske zdruzenie, tak obcas rozmyslam komplexne. Akosi mi stale vyskakujejedna mysleinka, pomoct slovenskym zenam, mamám najst svoju vlastnu hodnotu, poznat svoje silne stranky, zdvihnut sebavedomie ... Pisala som ti moj nazor aj z tohoto dovodu, ze tvoje nazory su hodnotne prave pri naplnani tohto ciela. Ked si uvedomime, ze svoj zivot mame predovsetkym vo vlastnych rukach a sme sikovne ...

ja_hodka (bez overenia), Pi, 07. 01. 2011 - 09:44

Ten, kto mnoho hovorí, zriedkakedy uskutočňuje svoje slová.

Aj keď pravá ruka premôže ľavú, nič tým nezíska.

Zopar cinskych prislovi, ktore ma napadli pri tejto teme...
To druhe sa na prvy pohlad sem mozno nehodi, ale v debatach tu aj inde to casto sklzne k postojom "kto z koho" (slova, ktore sa pouzivaju su jasnym indikatorom - kazde jedno "silne" slovo svedci o nezvladnutych emociach)
A pri tom sme ako prava a lava ruka jedneho tela. Ti, co sa zaoberaju roznymi ezo smermi (ale nie len oni) nieco o jednote tusia Úsmev

Kamila, Št, 06. 01. 2011 - 21:47

Je mi jasne, ze tvojim zamerom nie je pomahat, pises svoj nazor.

dulka, Št, 06. 01. 2011 - 22:40

brunette, ešte raz ... chápem Ťa, asi sa opakujem, ale skús na tejto stránke pobudnúť dlhšie, asi sama spoznáš, že niektoré príspevky, keď nad nimi porozmýšľaš, na prvý pohľad vyznievajú inak, ako sú myslené. Hold keď sa s niekým bavíš "face to face" je to iné ako cez písmenká Úsmev Úsmev Úsmev Objímam Objímam Objímam

brunette, Št, 06. 01. 2011 - 23:07

Dulka ,
ja predsa nikam neodchádzam , som tu pretože tu chcem byť a určite ma neodradí to , že má niekto iný názor ako ja.Sme tu predsa na to aby sme diskutovali , napísali svoje názory, podnety, myšlienky. A nemusia všetci súhlasiť , ako sa hovorí 100 ľudí má 100 názorov.Nikto nám nevidí do hláv a určite máš pravdu , že debata "face to face" je iná , pridáme mimiku , gestikuláciu, tón reči a je to hneď iné.Úsmev

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama