reklama

Zakladna hygiena v dome/byte

Pridal/a novacka dňa 22. 03. 2010 - 08:50

reklama

Ahojte, v poslednych tyzdnoch (mozno dnoch) ocakavania prirastku mam vela volneho casu a tak sa snazim s nim dobre "hospodarit" - chodim po navstevach. Kamaratky ktore uz dlhsie poznam, a s ktorymi sa normalne stretavame niekde na kavicke alebo inde v meste, teraz vidim v ich vlastnom prostredi. Doma. A aky je to domov? No, vcera som referovala manzelovi, ze neviem uz ci je chyba vo mne, ze si moc vsimam, alebo - a to sa mi zda viac pravdivejsie - dievcata v dnesnej dobe nedbaju na poriadok vo vlastnom pribytku. Dokazem pochopit tie s malym dietatom, ktore maju tu a tam nieco rozliate a zostane tam skvrna (ale vlastne ta jedna s malym dietatom vychadza z mojho pozorovania uplne najlepsie), ale co dievcata s trochu odrastenymi detmi, kde sa na kuchynsky stol bojim aj pozriet aby som cosi nechytila, na zachode dvakrat porozmyslam ci mi ozaj treba alebo radsej vydrzim, a pohar s vodou zvlastne posmrdkava...
A to sa mi nestalo raz, ale u viacerych dievcat.Ja sa snazim doma vzdy dodrziavat cisto, nehovorim ze vzdy mam poriadok, ale cistota a rozhadzane veci su dve rozdielne veci. V kupelni sa mi nestane aby som mala prach na umyvadle, alebo zaspineny zachod, alebo lepkavy kuchynsky stol a nedajboze zaskvrnenu sedacku.
A z tohto mojho pozorovania mi vyplyva to, ze menim postupne nazor na ludi, ktori sa "hraju" na vysoky standard vo vyzore, ale vo vlastnom zachode si nevedia poumyvat. Vlastne som mala dat tomuto blogu nazov- ukaz mi svoj domov a ja ti az potom poviem kto si...


reklama

reklama

Kamila, Po, 22. 03. 2010 - 08:56

Tak ja som pdola tvojej psolednej vety uplne najhorsi clovek a ludska troska ...

novacka, Po, 22. 03. 2010 - 09:00

To je az take zle?Veľký úsmev

Amalka, Po, 22. 03. 2010 - 12:23

ja sa tam tiez urcite rovnako dobre vmestim. Chichocem sa I ked je to take - striedavo polooblacno.

som Kvietok v papradí

lydusha (bez overenia), Po, 22. 03. 2010 - 09:08

Kamila pohodaaaaaaaaaaaaaaaa, sme mminimlne dve Veľký úsmev A je mi to dvadsat. Nebudem otrocit vo vlastnom byte a behat v kuse s handrami, tie casy mam uspesne za sebou. Podstatne je, ze upratat viem, ked sa mi chce, oookkk, wcko je ciste, umyvadlo v kupelke zapdňrasene nie je, ruky si umyvame a stol v kuchyni je obycajne zapratany mojimi vytvormi takze...som bordelar, ale nahodeny a neriesim.Mrkám Mrkám Mrkám

novacka, Po, 22. 03. 2010 - 09:13

Bordelar ok, ale chapes o com tocim - cistota a poriadok su niekedy dve rozdielne veci. Zakladne veci ciste mas ci nemas? A hlavne - ked vies ze ti ma prist navsteva, neuhadzes? Neskontrolujes to wecko?

lydusha (bez overenia), Po, 22. 03. 2010 - 09:17

Mam to zariadene tak, ze radsej pre istotu nech sa navstevy hlasia inak nerucim za nicÚsmev Ale ano, wcko je ciste a vonia vzdy.

Kamila, Po, 22. 03. 2010 - 09:20

Jednoznacne, navsteva sa musi hlasit, este ze sme zasiti v haji zelenom, tiez neriesim, mohla by som namiesto bavkania sa so strankami, behat od rana do vecera pod ome, pri sestclennej rodine a taxikarceni, by som mala o zabavu postarane na cele dni, dakujem neprosim. Váľam sa od smiechu po podlahe

lydusha (bez overenia), Po, 22. 03. 2010 - 09:25

Áno Áno Áno

ramzesa, Po, 22. 03. 2010 - 09:16

Kamilka, Lydusha...myslím, že tri Vyplazený jazyk Hambím sa Hambím sa ...aj keď sa snažím Chichocem sa

adus, Po, 22. 03. 2010 - 09:33

ale kdééééééééééééééééééééé - je nás omnoho viac
ja som napríklad dnes ráno odchádzala z domu a kuchynský drez bol plný riadov. nazbierali sa tam ešte včera - ale mladý muž, čo má na starosti umývačku akosi pozabudol... nebudem predsa robiť robotu za neho
a už vôbec nemienim byť otrokom svojho bytu

lýdia k (bez overenia), Po, 22. 03. 2010 - 09:19

NovačkaSlnko s chuťou som sa na tvojom príspevku nasmiala/v dobrom/...ja ked chodím na návštevu ku kamarátkam ,susedkám tak si nezvyknem všímať ako majú,a ani to nekomentujem,lebo aj u nás sa stane,že je super vyupratované,vyvoňané a nevojde do domu nikto a jak natruc ked je bordel tak príduChichocem sa ...a ešte jeden postreh-môj mangel je zručný remeselník tak chodí po celej okolici,ked sa babám niečo pokazí a raz my hovoril čo zažil-prišiel do jednej pani a trebalo sa mu dostať k elektrike v spálni,ked tam vošiel tak totál pohroma,4 detiská všetko vyhádzali zo skríň a môj muž prekračoval porozhadzované gaťuše a podprdyVáľam sa od smiechu po podlahe a tá baba tam stála v pohode -klid žiadne rozčuľovanie,ona vezme decká a ide do prírody-ked bol u druhej pani tiež má 4 deti tak tam všetko tip top-len ona je furt v strese,ofučaná,problémy zdravotnéMlčím a deti vyľakané laňky z jej večného okrikovaniaMlčím ..tak čo je lepšie?..a ešte novačkaSlnko je rozdiel medzi bordelom a špinou-či nie?Mrkám neboj aj ty ked budeš mať babatko tak sa občas stane,že bude jak po výbuchuÚsmev

novacka, Po, 22. 03. 2010 - 09:22

Lydia, tiez sa mi stane ze jak naschval ked ma niekto prist, tak zrovna vyupratovane nemam. Ale ked viem ze mi maju prist,tak v prvom rade "prebehnem" kupelnu a potom utriem stol za ktory ich usadim (nie tou istou handrou samozrejmeChichocem sa .Keby ma niekto prekvapil tak to je o inom...

makab, Po, 22. 03. 2010 - 14:13

"prišiel do jednej pani"

Nie si ty náhodou z Oravy?Váľam sa od smiechu po podlahe

lýdia k (bez overenia), Po, 22. 03. 2010 - 14:14

MakabSlnko ke d sa pýtaš mňa ,ta nie....ja šľepa špišačkaChichocem sa ...prečo sa pýtaš????há..či reku bol ten môj na Orave???koťuha jednaVáľam sa od smiechu po podlahe

fidorka, Po, 22. 03. 2010 - 09:19

Máš pravdu,chyba je v tebe.Ty máš svoj domov,ktorý si vyupratuješ,vyumývaš tak ako tebe vyhovuje a ako majú doma tvoje kamarátky,to ozaj nie je tvoja starosť.Ja keď idem ku kamarátke,je mi srdečne jedno,ako to u nej vyzerá,po pravde,ani si to nevšimnem,lebo som rada,že som s ňou a okolie ani nejako nevnímam.A s tvojou poslednou vetou absolútne nesúhlasím,zmeníš názor aj ty,keď budeš mať nie jedno,ale aspoň tri deti-čo samozrejme nemusí byť.Ale až vtedy by si zistila,čo je dôležitejšie,či behať celý deň s handrou v ruke,každého upozorňovať,aby nerozlieval,netrúsil,nekrčil a nič vlastne nepoužíval.Vieš,kde je veľa ľudí,a neustále sa tam "žije",tam nikdy nebude taký poriadok,ako v byte,kde žijú len dvaja...Mrkám Slnko

lydusha (bez overenia), Po, 22. 03. 2010 - 09:24

Fid, my zijeme len dvaja a vobec nespadame do tej kategorie o ktorej pises, sme hanba vsetkych dvoj zijucich. Veľký úsmev U nas je zasa ten problem, ze vyskatulkujeme za par hodin ked chceme...a potom to uz ide...z roboty domov, z domu do roboty a neeeeche sa nam vecer upratovat ked sme konecne doma, volaco naklohnime, prebehneme psov a ide sa na kute....moja mama by nesla spat keby nemala upratane. Ja v pohode.

fidorka, Po, 22. 03. 2010 - 09:29

Lyduš a to si predstav ešte,že by ste boli šiesti,ako by to asi vyzeralo?Chichocem sa Myslíš,že ja,hoci nechodím do práce,stíham každý deň vyglancovať celý byt?Je pravda,že som priam alergická na špinavý kuchynský stôl,to sa mi už všetci smejú,že jedného dňa ho zoderiem a zostanú z neho už len nohy Pohoda ,aj WCko a kúpeľňa sa dá používať aj pre nečakané návštevy,ale zbytok radšej nekomentujem.Chlapci sa to snažia sami upratať,ale ozaj len snažia Mrkám

georgina, Po, 22. 03. 2010 - 09:28

Fidorka, kde je veľa ľudí,a neustále sa tam "žije", tam nikdy nebude taký poriadok, ako v byte, kde žijú len dvaja.... - doplním dvaja dospelí, poriadkumilovní ľudia Úsmev Mrkám

Máme v rodine taký prípad - nový dom, zariadenie v minimalistickom štýle, obaja prídu domov až večer, zväčša už aj po večeri v reštarácii. U nich stačí naozaj utrieť raz za týždeň prach a, samozrejme, umyť kúpeľňu a záchod.
Zato v našom dome, kde sa chodí (hlavne cez sezónu) hore-dole zo záhrady do domu a naopak, kde býva - okrem nás dospelých - ešte jeden puberťák a jedna skoro trojročná slečinka s vagónom hračiek, pasteliek, tonou pokreslených papierov, kýblom plastelíny, dvoma vagónmi plyšákov, troma kočiarikmi pre bábiky a ja neviem čím všetkým ešte...
Poriadok? No, škoda písať Chichocem sa Mrkám

fidorka, Po, 22. 03. 2010 - 09:35

áno,tak som to myslela,dvaja poriadkumilovný ľudia Úsmev

Nás je doma veľa,každý má veľa svojich "dôležitých" vecí,hračiek,knižiek,v zime sa hrá u nás v byte aj hokej,futbal,radiátory sú plné otepľovačiek,čiapok,rukavíc,stále sa v kuchyni niečo varí,alebo pečie,jeden sa navečeria,druhý dojde domov a zase ten je hladný...a ani jeden z nás nie je puntičkár na poriadok.Upraceme večer a na druhý deň ráno to začne od znova Pohoda

georgina, Po, 22. 03. 2010 - 09:42

A skús niečo z tých "dôležitých" vecí nenápadne zrušiť! Okamžite sa ozve hlasný, ale naozaj hlasný krik: "Maminkaaaaaaa, ja to potlebujeeeeem!!!!" Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Mrkám

fidorka, Po, 22. 03. 2010 - 09:47

a onedlho vám pribudne ešte niekoľko "dôležitých" vecí Chichocem sa ,poctivo na tom pracujem...pomaly,ale niečo z toho bude,len dúfam,že ich nebudete musieť hľadať,tak ako MacinkaVeľký úsmev

georgina, Po, 22. 03. 2010 - 09:52

Super, teším sa už teraz Úsmev a ďakujem dopredu Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko

fidorka, Po, 22. 03. 2010 - 09:54

ja sa teším možno ešte viac,keď si predstavím malú bambuľku Bozkávam Objímam Slnko

georgina, Po, 22. 03. 2010 - 11:54

Úsmev Mrkám Slnko Slnko Slnko

lýdia k (bez overenia), Po, 22. 03. 2010 - 09:47

FidorkaSlnko aj ja teraz odskakujem od upratovania po nedeli/muž kuká Mrkám čo všetko stíham/a tiež odkladám "veľmi dôležité veci"Chichocem sa ...u nás jak u vás dokolečka jedno a to isté,bola som puntičkárka ,ale to "obdobie"už prešlo...u nás je centrum domácnosti obývačka-tam sa je ,kuká telka-proste "žije"a ked ma raz tak dobre vytočili dobre som nedostala hysák ked mi na čerstvo vyšitú a vyškrobenú dečku položili kakafká tak môj muž sa nevinne spýtal:maminka ,a dýchať smieme?..Váľam sa od smiechu po podlahe

fidorka, Po, 22. 03. 2010 - 09:52

u nás je centrum života celý byt Chichocem sa ,len tých topánok koľko máme!Plný botník a ešte stále nesmiem schovať do pivnice korčule,lebo ešte stále je otvorený štadión...a aj hokejky treba mať po ruke...ach jo!Ale vieš,ja si hovorím,že jedného dňa vyrastú a všetko to prejde a bude nám to chýbať Úsmev

lýdia k (bez overenia), Po, 22. 03. 2010 - 10:03

to si píš,že nám to bude chýbaťÁno -čo budeme chuderky preboha robiť?šak my sa normálne unudíme k smrtiChichocem sa ...keby si mala babu tak máš všade porozhadzované šmínky,lesky,tampony a odličovače a nedaj bože to upratať ,lebo moja dcéra sa vyzná len v organizovanom chaose
tak si to nazvala potvora jedna...ráno šla do školy tak snád povyhadzovala celú skriňu kým našla to "správne"oblečenieVyplazený jazyk ..ale nepredám ju ani za milionChichocem sa

novacka, Po, 22. 03. 2010 - 09:33

No a co by si si pomyslela napriklad v mojej situacii o mladej zene s jednym skolkarom a manzelom, ked ma cas sa vymalovat ako vajicko velkonocne, vyobliekat ako keby zarabala miliony, tvari sa ze pochadza asi z kralovskej rodiny - a prides k nej domov a mas pocit ze tam byvaju bezdomovci? Nezmenis nazor? bude ti to jedno? alebo ta to aspon zarazi? Ako by si sa citila?

lýdia k (bez overenia), Po, 22. 03. 2010 - 09:40

novačkaSlnko tak na túto kamarátku "kraslicu"by moja mamina povedala:hore juj,dolu fujChichocem sa

adus, Po, 22. 03. 2010 - 09:40

Myslela by som si, že má iné priority, ale rozhodne by som to neriešila Mrkám

mnnaaauuu, Po, 22. 03. 2010 - 20:44

no neviem,ja by som to asi riešila,dodnes mam na očiach pohlad, ked sa pristahovala ešte spolužiačka na zakladnej, skamaratili sme sa. boal vždy pekná, upravená,vymalovaná,jej o rok mladšia sestra tiež, mama tak isto.. no modelky. po polroku ma zavolala k nim . otca mali v česku a len tak medzi rečou povedala, že zajtra von nejde,lebo príde otec domov a treba upratať.myslela som si:dobre,ved sa na neho tešia. no len do vtedy, kým som nevošla dnu... keby ich chcel otec prekvapiť, že príde skôr,dostane infarkt. v tom byte smrdelo,ale fakt smrdelo, všetko možné,kôš nebolo ani vidieť, koberce poolievané, nič nebolo na mieste,jej sestra zo špajzu vyniesla upečené kurča a pýta sa mamy: to ešte bude dobré? a mama na to:nie , hod to do konvy.. akoby nič. no z toho kurčata liezli červy!!! fuj,bolo mi z toho všetkého zle...

georgina, Po, 22. 03. 2010 - 20:59

Radka, a ako si to s tou tvojou spolužiačkou riešila?

mnnaaauuu, Po, 22. 03. 2010 - 21:04

čo som snou mala riešiť,neporiadok v ich byte? len som skonšatovala že ich otec by bol velmi nemilo prekvapený keby prišiel o den skôr.nechápala kam tym narážam. taksom sa spýtala či doma niekedy upratujú. vraj každý si upratuje za sebou. hm,len neviem či bol ten "zvyšný" bordel.

georgina, Po, 22. 03. 2010 - 21:11

No a o komentár vyššie si napísala, že by si to riešila. Tak som sa ťa pýtala, ako riešiš s niekým cudzím jeho ne/poriadok? Mrkám

mnnaaauuu, Po, 22. 03. 2010 - 21:16

bola 14 ročné dievča,a ja tiež. teraz mam o šesť rokov viac a posunula som sa o hranicu vyššie. kedysi mala na starosť domácnosť mama a my surodenci sme jej pomáhali,rátala som st ým že to tak bude v každej rodine,že mamka sa stará o to hlavné a nepije pivo pred telkou. nikto z blízkych nepochádzal z takej rodiny, všade mali mamku,ocka a tak Mrkám vtedy som ostala len zarazená a zhnusená...

PS:len môj názor sa straaaašne na nu zmenil

georgina, Po, 22. 03. 2010 - 21:32

OK, takže ako chceš riešiš s niekým cudzím jeho ne/poriadok teraz?

mnnaaauuu, Ut, 23. 03. 2010 - 08:04

normálne,upozorním ho jemným spôsobom. opýtam sa ho či môžemdostať čisty pohár ked mi z toho prvého jemne zapácha.že sa mi zdá špinavý

fidorka, Po, 22. 03. 2010 - 09:40

ja by som si pomyslela,že ju nebaví upratovať,nič viac.Mňa to naozaj netankuje také veci,fakt mi je to úplne jedno.Keď idem k niekomu kde som ešte nebola a necítim sa tam dobre,tak tam viac nejdem,ale nie preto,že majú doma bordel a špinu,jednoducho preto,že mi niečo vadí na tých ľuďoch.
Mám tiež známych,ktorý majú veľké dospelé deti a naozaj nikdy u nich nebolo tip top vyupratované,čisté a vyvoňané,ale mám ich rada,chodím za nimi,ich bordel je ich,nie môj,keď im nevadí,mne to môže byť tak ukradnuté,ja tam chvíľu posedím a idem domov,oni si tam zostanú a sú tam šťastní.Naozaj sú šťastní Úsmev

stakola, Ut, 23. 03. 2010 - 21:14

Novacka, ja Ťa trochu dosť chápem. Poznám pár ľudí, takých akurátnych, že čo som ja a kto je viac a potom sa mi stane, že idem po nich v práci na WC a nebudem popisovať v akom stave to WC po sebe zanechajú Smútok Tiež som si v tej chvíli poopravila názor na ich "dokonalosť" a z môjho pohľadu to o niečom svedčí. Mrkám

adus, Po, 22. 03. 2010 - 09:42

No - až bude tých detí viacej, mohla by to ešte riešiť ako moja skoro-švagriná - tá dala ráno deťom mlieko do fľašky (relatívne bezpečné, pri troche šťastia sa nič nerozleje) a potom ich poslala o poschodie nižšie k babke na raňajky, aby jej z chlebíka či rožku nenatrúsili Chichocem sa

magic, Po, 22. 03. 2010 - 09:31

ech, pripajam sa. podla mojho domu by som bola v rebricku gazdiniek kdesi veeeelmi, veeeelmi... a potom dlho nic.... a potom jedna stara rozpadnuta kadibudka ... daleko. Slnko
prach na umyvadle - mavam. zaspinene WC - obcikane mamvam, maly skusa, na kolko ma moze este vytocit, tak sa pokusa obcikat misu do kolecka (a mame dva zachody!). lepkavy stol - u nas sa skor prilepis k dlazke v kuchyni, lebo na stole je obrus - sama skvrna (len ho tam dam a zarucene vykvickaju kakao). a na gauci som minule proste otocila epeda krajsou stranou navrch, ked ta prva uz vyzerala hrozne.
jo a utierky - moja mama si potrpi na snehobiele. ja neviem ako to udrziava - asi ich nepouziva alebo co. moje su flakate, zasednute a to, ze su hygnienicke, citit len na ovonanie, ze su cerstvo oprate. ale utriet riad by ste sa do nich bali, kedy ste ich len tak prvy raz videli.

fakt, vykasli sa na to. chodis na navstevu, lebo si chces pokecat a zabavit sa. ak to im nevadi, ako byvaju, tvoj mindrak to nie je. ty mas poriadok a cisto presne ako chces a vladzes a si spokojna, no nie?Mrkám

adus, Po, 22. 03. 2010 - 09:39

magic
len k tým utierkam - prať zásadne na 90 a keď nestačí, tak ešte savo

Amalka, Po, 22. 03. 2010 - 12:37

ja odporucam farebne a vzorkave Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

som Kvietok v papradí

ramzesa, Ut, 23. 03. 2010 - 21:11

Amalka, áno farebné a vzorované Úsmev... 

a prať na 90 mojim utierkam nepomáha, ak nie fľak, tak nejaká tá vypálená dierka Chichocem sa ... no niekedy sa veľmi darí Chichocem sa ...

novacka, Po, 22. 03. 2010 - 09:36

To vazne baby? No tak to som necakala. Ale my mame s manzelom taku predstavu, ze prv nez si sadnem na zachod u niekoho, pozriem sa ci je cisty a ked sa mi nieco nezda, oblozim misu papierom... A keby sa mi prilepila ruka na kuchunsku stol, tak si uz neprosim jest. No, tak vidim ze sme v tom sami dvaja, opusteni...Váľam sa od smiechu po podlahe

fidorka, Po, 22. 03. 2010 - 09:43

ale určite nie ste,takých ľudí ako ste vy s manželom,je veľmi veľa,ešte sa ti ozvú,uvidíš a ja aj tuším,kto to bude Mrkám Úsmev

Amalka, Po, 22. 03. 2010 - 13:02

vies co novacka? tiez patrim k tym postihnutym dusiam, ktore bojuju s neporiadkom. Castejsie je u nas chlievik ako upratane a pocitujem ako neferovost to, ze sa mozno namakam ovela ovela viac ako niektore zeny, ktore maju len jedno dietko alebo ziadne alebo manzela ci starsie deti, ktori dokonca pomahaju (co je to? sci-fi?). Necakane navstevy nemam moc v laske, ale snazim sa na sebe pracovat, nie koli navstevam, ale koli nam, co tu zijeme. Umyta podlaha vydrzi pol hodiny, to iste plati na prazdny umyty stol. V skriniach mam poriadok, ale ktora navsteva ti to pojde skontrolovat, aby videla, ze tam kam sa deti nedostanu mas pekne? (Obcas tajne dufam, ze si vsimnu, ze na nabytku alebo parapetach nemam hrubu vrstvu prachu.) Hlavne ked vidia, ze v detskej izbe nieto na podlahe kam stupit, ze sa tam obcas prepletaju ponozky s hrackami a periny a deky - lebo mladez si usilovne stavia bunkre zo vsetkeho mozneho, napriek zakazom... Zachod, len co sa umyje je tak isto co nevidiet ocurany, hoci som frekvenciu jeho dokladneho umyvania dokazala skresat z dvojtyzdnovych intervalov na dvojdnove... vidiet to nie je. Vylestene umyvadlo, zkradla? Okamzite sa niekto zabava so zubnou pastou, mydlom, casto sa maluje s vodovkami a spinava voda cliape vsade... pride sa tiger z garaze (poctivo tam maka od rana) naobedovat - nuz si chce umyt zaolejovane ruky, hoci umyvadlo oplachne, predsa na nom zostanu olejove stopy. Takto by sa dal opisat cely dom. Najhorsie ako cela makacka je nechut sa ZNOVA A ZNOVA A ZNOVA do vsetkeho pustat. Takze casto si poviem - kaslem na to - a venujem sa niecomu inemu. Lebo vidim, ze inak by som svoj zivot stravila len lestenim a glandzenim.
A ten pocit, ked ta necakana navsteva pride a ked su to ludia, ktorych mam rada a na ktorych mi zalezi a velmi by som chcela, aby som mala doma krasne, cistucko, sviezo, prijemne... je to sklamanie, ktore kraja dusu na kusky.
Ked sa mi navsteva ohlasi, vzdy sa snazim mat (aj mam) upratanu miestnost, kde budeme sediet. Okamzite umyvam wecko, aby sa necitili zle a tiez kupelnu (aspon to jedno umyvadlo, kde si budu umyvat ruky), vymenim uterak, skontrolujem, ci na wecku zasa papier nedostal nohy a nezdrhol od tial (to je u nas strasne casty jav). Takmer vzdy mi zostane rozhadzana kuchyna, lebo pripravujem minimalne chlebiky a ostatne zalezitosti na ponuknutie, kolko krat vojdu aj tam a ja sa hanbim, ze mozno im to vadi, no jednoducho som bez sanci to stihnut, ked nieto inej duse, co by chcela pomoct.
Casto myslim na nase deti, mozno su nestastne z neporiadku v dome (i ked 95% z neho narobia ony), ale v noci sa velmi velmi casto smeju zo spanku. Tak dufam, ze ich to az tak nepoznaci, lebo som mama, ktora im nechava priestor na hry a tym padom na bordel. Ci je to dobre alebo zle... to asi uvidim, az ked budu na mna nadavat buduce nevesty ci zatovia Mrkám hoci sa u nich prejavuje pre mna neuveritelne spravanie - na navsteve (hlavne ked su tam sami) sa spravaju presne tak, ako doma nie su schopni, hoci ich k tomu vediem a prosim ich o to. Cize po sebe spracu hracky, odlozia tanier po jedle a pod. Kazdy ich chvali do neba, ale ja som povedala - NEUVERIM, KYM NEZAZIJEM. Chichocem sa Iskierka nadeje vo mne vsak prijemne hreje.
A bojovat s neporiadkom neprestanem, o tom som presvedcena. RAZ pride ten den, ked budem na seba naramne hrda. Bozkávam

(Mimochodom, ked mala navsteva netaktne hoci pravdive poznamky smerom k poriadku - odvetila som - nepaci sa ti??? Tu mas metlu a zametaj, ja sa len potesim Vyplazený jazyk )

som Kvietok v papradí

georgina, Po, 22. 03. 2010 - 13:24

Amálka, nezúfaj, u nás je to tak isto - len v bledomodrom. A nič na tom nemení fakt, že bežne upratuje aj manžel a náš chalan, dokonca aj bambuľka si svoje hračky večer pred spaním zhrnie do zásobníkov z IKEA...
Lenže...

Lenže manžel vysáva celý dom, ja zatiaľ pečiem koláče - a keď sme obaja hotoví, dohrmia deti zo záhrady, v chodbe strasú zo seba blato, pri umývaní rúk zacapkajú kompletne celú kúpeľňu, schmatnú ešte teplé koláče a ženú sa o preteky do obývačky na sedačku pozerať TV. Ak by ich náááhodou nebolo počuť, tak ich bez problémov vystopuješ podľa omrvinkovej cestičky, čo za sebou nechali. A ako potom vyzerá sedačka a koberec pri nej? Ako keby tam nikto neupratal aspoň dva týždne!
A tak je to so všetkým. Upraceš na jednom konci a na druhom to zatiaľ vyzerá ako po tornáde. Ideš teda upratať tam a čo sa zatiaľ deje na prvom konci? No, tornádo sa tam zatiaľ vyzúrilo...
A vysvetľuj prípadnej návšteve, že keby prišli o desať minút skôr a na ten správny koniec domu, bolo by tam upratané a čisto Chichocem sa Mrkám.

Ale tak raz za kvartál ide manžel s deťmi na víkend ku svokrovcom. Vtedy okamžite, ako za nimi zaklapne brána, vyupratujem celý dom a potom tu chodím po špičkách a vytešujem sa, že to je možné, že aj náš dom môže byť čistý a voňavý a uprataný!
Akurát nesmie byť nikto doma Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Mrkám !

fidorka, Po, 22. 03. 2010 - 13:31

akurát nesmie byť nikto doma Áno a ja ešte dodávam:alebo musia všetci spať!Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

georgina, Po, 22. 03. 2010 - 13:39

Alebo tak Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Mrkám.

syslik, Po, 22. 03. 2010 - 20:28

Som taka ista ako ty...hnusi sa mi bordel...nie neporiadok po hrackach, ci vareni...ale take uleptane, ucapkane, "osrane" veci...Nedavno som bola u jednej na kave...a dala mi cukornicku...cukor na vrchu spinavy od predchadzajuceho naberania cukru do kavy...take hrcky z kavy tam boli...lyzicka do kavy zle umyta...kusky ako po pudingu (koze) som na nej mala...Nevedela som jej to povedat...ale zaludok sa mi dva krat prevratil...

mnnaaauuu, Po, 22. 03. 2010 - 20:46

Áno Áno

ramzesa, Ut, 23. 03. 2010 - 21:13

novacka, ja ani misu nekontrolujem a aj keď je čistá, obložím papierom Mrkám ... akosi si neviem na to sadnúť Vyplazený jazyk ... a to isté aj deckám takto obkladám... Chichocem sa

Polárka (bez overenia), Po, 22. 03. 2010 - 09:47

U nas sa kazdy prvy den zameta alebo vysava - ako mam naladu. A kazdydruhy den umyva /to mam naladu vacsinou/. Poriadok robim priemerne kazdy druhy den. No a vysledok ?
Furt mam pocit, ze tu mame neporiadok Chichocem sa

Inak prach neutieram, teda az ked sa neda ignorovat Hambím sa
No co uz, asi som nanic...Slnko

lýdia k (bez overenia), Po, 22. 03. 2010 - 09:56

ja som bola pozrieť susedku po operácii a potrebovala som si odskočiť na wecko....a tam na mňa kukalo nespláchnuté detské hovienkoChichocem sa...tak som sa v duchu zasmialaÚsmev a spláchla,pri malých deťuškoch sa to stávaMrkám Vyplazený jazyk

ramzesa, Ut, 23. 03. 2010 - 21:15

Chichocem sa Áno

mikve, Po, 22. 03. 2010 - 10:02

Teda Novacka, ja k svojim priatelom chodievam casto, mam aj bezdetne priatelky aj priatelky s detmi, ale nikdy ma nezaujmal stav ich byvania. A rovnako som doteraz naivne verila, ze ked k mne niekto pride tak pride za mnou a nie aby potom niekde rozoberal ako to u mna vyzera. Rovnako ako by mna nenapadlo rozoberat ako to vyzera u nich.
Urite odmietam byt otrokom vlastneho domu. Pre mna je to vec priorit a urcit radsej budem robit to co ma tesi ako kazdy den pobeovat s handrou a mopom.
Napriek tomu vsak navstevy od nas neradi odchadzaju a casto sa zdrzia omnoho dlhsie nez povodne planovali, takze asi to nebude tym ako to u mna vyzera ale tym ako sa so mnou citia. To mi k spokojnosti uplne staci.

fidorka, Po, 22. 03. 2010 - 10:12

Mikvička,si mi teraz pripomenula jednu našu malú susedku!Bozkávam Dievčatko má 7 rokov,je to jedináčik,oblečená chodí ako z najmódnejšej reklamy,všetko čo má na sebe má dokonale zladené,ku každej bundičke má iné čižmičky,inú školskú tašku,inú značku krému na tvár a voňavku...doma musí papať po stojačky nad dresom,aby nerozsýpala,deti si domov doviesť nesmie,aby nerozhadzovali,ale k nám keď príde,s plačom odchádza.Pamätám si,keď prišla prvý krát,ako za všetko plakala,nebola zvyknutá sa s nikým deliť,ani sa v ničom prispôsobiť a teraz je úplne iná,naučila sa všeličomu pri našich chlapcoch...a nevie sa nabažať toho,že môže sedieť v obývačke pred rozprávkou a zároveň odhrýzať z koláča,alebo keď si všetci postavia veľký stan z matracov a vankúšov,deky prištipcujú na poschodovú posteľ,také úsmevy hádže po nás Zlomené srdce Slnko

Polárka (bez overenia), Po, 22. 03. 2010 - 10:17

Musi jest nad drezom, ale hlavne, ze ma cizmicky ku kazdej bunde a skolskej taske Plačem Plačem Plačem Smutne, az hrozostrasne Plačem

To co jej ponikate Fidorka, musi byt - co musi, ono aj je omnoho viac, ako zladene oblecenie. To je to, na com skutocne zalezi Zlomené srdce Objímam

fidorka, Po, 22. 03. 2010 - 10:35

presne tak Úsmev Slnko

magic, Po, 22. 03. 2010 - 10:17

inak, zase ja mam taky zazity komplex, ze ta zena na navsteve, co ti hodnoti domacnost podla cistoty, je zakomplexovana klebetnica.
absolutne nic proti tebe, novacka. proste nase mamy nam prizvukovali, ze musime mat upratane aj o polnoci, lebo nikdy nevieme, kto kedy pride (asi ako s tym cistym spodnym pradlom, nikdy nevies, kedy dostanes prilezitost ho verejne prevetrat) a co si o nas pomysli a bude o nas hovorit (hlavne nas znosi pod ciernu zem). tak tak nejak z toho sa mi vyvinul. a preto nehodnotim. mam to v trubke, aj keby rovno uprostred kuchyne prasa chovali (z extremu do extremu Chichocem sa ).

novacka, Po, 22. 03. 2010 - 10:17

Ja to ani tak neriesim, ako sa nad tym trocha pozastavujem, nehovorte mi, ze podla cistoty doma neodhalite s akym clovekom mate do cinenia. Princip tohoto mojho blogu je vlatne taky - ze ked viem ze mi ma niekto prist,a pozvem ho, tak sa okolo seba poobzeram, ci pre neho mam pripravene dostojne posedenie, ci moze ist na zachod bez toho aby sa pozastavoval ze toto je ako co? a ci ho mozem usadit do cistej sedacky a za cisty stol.
My si tiez zabordelujeme aj za 10tich ked sa nam nic nechce alebo sme utahani, ale ked viem ze mi ma niekto prist, je to aj prejav ucty voci tomu cloveku ked ho prijmem do cisteho.

mikve, Po, 22. 03. 2010 - 10:21

Nuz ja s tebou nesuhlasim....mam super kamosku ktora jednoducho nema cas robit v byte poriadok, robi na smeny, vybavuje prerabanie rodicovskeho domu a je sama na dve deti a ked ma chvilu casu tak ju radsej venuje detom ako handre a pritom je to jedna uzasna osoba...to mi to o nej hovori, ze je pre nu dolezite mat doma co najstastnejsie deti nez vyglancovany byt. a mam ju o to radsej.

adus, Po, 22. 03. 2010 - 10:37

Áno Áno Áno Tlieskam Tlieskam Tlieskam

Iwa, Po, 22. 03. 2010 - 10:19

Pobavila si ma so sedackou bez skvrn Váľam sa od smiechu po podlahe To by som potah mohla prat kazdy den. Staci, ked chalani rano vypiju kakao, neutru si pusu a lahnu si na sedacku... Zachod: asi mam smolu, vzdy ked ho vydrhnem, do 5 minut niekomu treba. Teraz mladsi vymyslel zlepsovak - aby si nemusel umyvat ruky (samozrejme, ze si musi, ze ho obhanam), tak oprie pipika o okraj a cika tak Vyplazený jazyk Alebo idu cikat obaja a strkaju sa pri mise - asi si vies predstavit, ako to potom vo wc vyzera. A ked to spravia rano, tak to tak ostane do vecera, kym neprideme domov Mlčím
Teraz sa snazim dat trochu domacnost do poriadku, mam trocha volna, tak snad sa mi to podari aspon na par hodin, kym pridu moji chlapi domov Mrkám
PS: Ale riady mame ciste a spinave su v umyvacke.

adus, Po, 22. 03. 2010 - 10:40

Moja mama mala jeden čas taký "zlepšovák" na okakané WC - mávala pri WC-ku nazbierané a úhľadne natrhané kúsky papiera - takého, čo je síce dosť pevný, aby sa hneď nerozmočil, ale zase nie až tak, aby bol problém ho spláchnuť. Ten potom položila do misy, urobila čo bolo treba - a nebol treba misu hneď drhnúť. Lenže akosi nevedela ocina na tento vynález zvyknúť a tak to časom vzdala.

ramzesa, Ut, 23. 03. 2010 - 21:20

adus, že vynález Chichocem sa ... 

eva m, Po, 22. 03. 2010 - 10:42

dievcata, ja zasnem!
Pred Vianocami, aj teraz pred Velkou nocou je plna nanicmama upratujucich zienok, obcas akcia mama na metle, furt tu ktosi cosi upratuje (a ja sa v kute hanbimChichocem sa ) a zrazu citam, aky mate doma neporiadok, ako to neriesite a takVeľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev
Ci to ina skupina?
Ja mam tak zafixovane, ze WC a sporak je vizitka gazdinej. Nuz, na sporak na navsteve necumim, ale veru WC si vsimnem. Ine je "nahodne detske hovienko", alebo kvapka od drobca na mise a ine je smrallavy, zajdeny zachod. To by som spozornela. Ale moj nazor na domacich by to zasadne nezmenilo.
U nas su WC ciste, sporak ako kedy a inac sme bordelari.
Ak cakame navstevu, upracem, ak ma prekvapia, spina nie je, bordel zarucenePohoda
Eva Slnko

balalajka, Po, 22. 03. 2010 - 10:45

Áno Áno Áno nechcela som prispievať, ale toto mi nedalo.

magic, Po, 22. 03. 2010 - 11:57

nuz, to bude tymi zachvatmi upratovania, ktore sa hlavne s velkou nocou a vianocami siria ako chripka.
aj ja mam dalekosiahle plany, ako jednoho dna konecne vsetko krasne upracem a budem to potom uz len UDRZIAVAT. moj drahy to dotiahol aj dalej - uvazuje, ako dat upratany dom ZAKONZERVOVAT.

ale je fakt, ze WC a aspon dva razy za tyzden kuchyna su u nas ciste. na oko. Slnko

sonia, Po, 22. 03. 2010 - 12:15

Eva,no konečne niekto s "normálnym" názorom Áno Tlieskam Áno Tlieskam Áno Tlieskam Áno Tlieskam Áno Tlieskam Áno Tlieskam Áno Tlieskam - presne WC a sporák je vizitka gazdinej Áno ...

svetlana (bez overenia), Po, 22. 03. 2010 - 10:56

ja som sa zase kedysi naucila, ze sedacka pri malych detoch ma byt umyvatelna, takze koza, prip. cosi podobne Pohoda

inak, novacka, nemysli si, ze tie zienky sa nesnazia ... lenze ono je to stale o tom istom, kazdy-kazducky den ... takze ludia povascinou zmiernuju naroky na dokonalost.
ja ide tiez radsej s detmi von, alebo robim cokolvek ine, ako poriadok. suhlasim - zakladna hygiena - to zvyknem robit trebars ked su oni vo vani, alebo si cistia zuby a pod. ale aj s tymi weckami je to fakt pri malych chlapcoch komplikovane Úsmev

mnnaaauuu, Po, 22. 03. 2010 - 11:07

len že myslím,že novacka nemyslela neporiadok taký ako taký... hovorila o ZAKLADNEJ HYGIENE ako takej. un ás su hračky pocelom dome, a niekefdy to ani niesu hračky,len to čo si synček vyberie, všaaaaaaaaade. lenže umyť wc,kupelnu,alebo vyliaty čaj či polievku čo najskôr,je podla mna povinnosť..a čo najrychlejšie,kym nesplesneje :))

ked sa mi nechce upratovať tak ma ani diabol neprinúti... no zaklad je zaáklad Váľam sa od smiechu po podlahe

novacka, Po, 22. 03. 2010 - 14:28

Presne si ma pochopila.Áno

aretta, Po, 22. 03. 2010 - 11:14

No kočky, taktiež sa hlásim do klubu bordelárok Chichocem sa. Špina na wc nehrozí, na to som fakt alergická ale v byte bordel. Drobec zásadne hračky necháva kade tade, kočky a mangel oblečenie a ja zas rozčítané knihy. Ešte, že máme umývačku a riady skrývam tam Hambím sa. Moja bývalá suseda mi raz tak krásne zalichotila: "Ja viem, že ty na poriadok veľmi niesi..." To som si aj odplakala ale potom ma to trklo. Ved ona je sama v byte a aj to do večera v práci, mangel na montážach a deti s rodinami k nej veľmi nechodia, robia jej vraj bordel. Takže to si ja radšej hoviem v tom mojom útulnom bordelíku s mangelom, čo mi do bytu dovliekol cinkulár (čo už, domáci kutil), s puberťáčkami a ich lakmi na nechty a šminkami a handričkami, s drobčekom a jeho milionom autíčok a pokladov, no a s našou psicou čo občas plzne a občas z trucu spraví mláčku pod stôl Pohoda

mnnaaauuu, Po, 22. 03. 2010 - 11:51

Chichocem sa Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe
máš pravdu,všetkého veľa škodí... mama môjho bývalého priateľa je žena,ktorá ma neustále poriadok.všade,fakt.v každom kutiku,v každom rohu,vyleštené ešte aj radiátory,aj za nimi,vždy aj za skrinami,nikde ani jedna smietka.ešte aj v kotolni, kde majú pec a kuria do neho pilinami a uhlím,majú kachličky,koberčeky, okná leští každé dva týždne.. a mohla by som pokračovať.. no je tam sama.hoci ma dvoch synov, manžela,svokru susedu.nikto k nej nejde. synovia s manželom tam bývajú, no zdržiavajú sa tam čo najmenej. prečo?lebo neustále im vykrikuje,aký robia neporiadok... a to su už veľký chlapci,majú nad 25Váľam sa od smiechu po podlahe a pritom nerobia bordel,iba vojdu dnu v zablatench topánkach,alebo položia bundu na postel,alebo sa napijú z pohára a hned ho neodložia. bola som tam aj jaVáľam sa od smiechu po podlahe no necítila som sa tam velmi prijemne. ako by ste sa cítili vy,keby ste pili kávu,spadla by vám kvapka na stôl a tetuška to hned začala utierať? blbé....

slonica, Po, 22. 03. 2010 - 12:50

No dámy tak aj ja sa hlásim do klubu. My máme doma organizovaný chaozChichocem sa , návšteva sa ale tiež hlási vopred a ak nie, tak musia prekračovať drobcove hračky na podlahe, lebo jemu sa plyšáci v policiach a autíčka v krabiciach nepáčiaVeľký úsmev . Ale kuchynský stôl a wc je čisté tak ako sa pri 2,5 ročnom capartovi ktorý sa učí na záchod chodiť sám dá a špinavý riad je v umývačke. Ak sa natrúsi na zem tak sa pozve dnu naša psica (dobermanka kira)a ona je taký vysávač, tak má vždy niečo pod zub (tyčinky, keksíky a pod...) Hambím sa ale ja to neriešim lebo to by sme nechodili na prechádzky a dieťa musí chodiť na čerstvý vzduch Kvietok Slnko .

abigail, Po, 22. 03. 2010 - 13:30

Dievcata ja uz mam po problemeVáľam sa od smiechu po podlahe .Nieco som zhanala v K-marte uz ani neviem co,zabudla som na vsetko lebo som zbadala mechanicku metluChichocem sa .Funguje tak ako ta co si pamatam z detstva.Poviem vam to je vynalez dokonca zameta aj na dlazbe.Moj kuchynsky stol je furt cisty lebo na moju tvorbu som si kupila taky skladaci.Zo zaciatku som ho poctivo odkladala ale potom ma to prestalo bavit,odkladam ho iba v pripade dlhsej netvorivosti alebo ked ma prist dolezita navstevaHambím sa .Velakrat moj syn pri nom jedava ,lebo nechce zaspinit ten pekny obrus na kuchynskom stoleVáľam sa od smiechu po podlahe .Este ,ze mame veeelku kuchynu.
Moj bratranec stale vravel ,ze poriadok je pre blbcov,inteligent sa vyzna aj v chaose.Celkom suhlasim ale wecko a kupelku musim mat stale cistucku vonavucku.Slnko

nielen žienka domáca, Po, 22. 03. 2010 - 14:32

povedz mi niečo o tej mechanickej metle. kde si kúpila? ako to funguje? hm?
Kvietok Kvietok Kvietok
dúfam, že novačka k nám nepríde na návštevu Úsmev a rozmýšľam, že počkam ako sa vyjadria Ariesa a Akira, ktoré sa k nám chystajú Chichocem sa a možno zruším rande Pohoda Vyplazený jazyk Mrkám btw. kým som bola bezdetná, tiež som veľa-preveľa vecí inak brala Slnko

syslik, Ut, 23. 03. 2010 - 19:35

A to sa este vyraba??? Som myslela, ze je to stare komunisticke naradie...

Ariesa, Po, 22. 03. 2010 - 22:18

este chvilu zmatkuj a prideme NEOHLASENE! Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe

nielen žienka domáca, Ut, 23. 03. 2010 - 07:49

Mrkám ale klunne... jediny, pred koho navstevou mam respekt a upratujem do vysilenia, je svokra. a stavim sa, ze kebyze si to precita, nevychadzala by z udivu, lebo urcite vidi sto tisic nedotiahnutych veci vo svojej poriadkumilovnosti. teda ak to ma jej syn po nej Chichocem sa ale je zlata, nikdy nekritizuje, len obcas vidim ako pozera ako zelektrizovana do nejakeho kuta - kuknem a tam pavucinka, ktoru som vo svojej kratkozrakosti prehliadla... a tak. v zasade je u nas tak na oko upratane rano a vecer. medzi tym statocne kazi upratany dojem kubko zo svojimi strojmi a vynalezmi, ktore stavia vsade v dome... mne to nevadi. ja podliezam, preskakujem, obchadzam... pohodicka. Pohoda tak, ak ani tebe neprekaza trocha telocviku Slnko , ocakavame ta bars aj dnes Úsmev

Ariesa, Ut, 23. 03. 2010 - 10:37

Áno

abigail, Št, 25. 03. 2010 - 12:25

Ja so ju kupila tu v Sydney ,asi Ti to nepomoze.Aj ja som bola prekvapena ,ze sa este vyrabaju.Moja je az z Brazilie.Ved pokukaj mozno aj u vas dostat.Velmi prakticke pozbiera aj proso co papagaj vyhodil z klietky a nemusis stale vytahovat vysavac.Dokonca pri tom mozes pohodlne telefonovat.Tlieskam

marik, Po, 22. 03. 2010 - 14:34

Ja si potrpím veľmi na poriadok.Proste chcem a mám byt vyupratovaný.Mám len jedno dieťa(ale je za troch),vie urobiť poriadny neporiadok,ale keď viem,že k nám niekto príde,tak to upracem alebo večer nejdem spať,kým nemám poupratované,zásadne si nenechávam špinavý riad,do rána.To je u mňa,tak to ja chcem.Neriešim byty mojich kamarátok,majú tak ako oni chcejú.Ja keď prídem ku svokrovcom,kde býva ešte aj švagriná s rodinou,tak tam nie je tip top( ja by som tak doma nemohla mať),ale neriešim.Proste oni sa asi tak cítia fajn a bodka.Takže novacka,nerieš to.Slnko

novacka, Po, 22. 03. 2010 - 14:49

To ani nevyriesim, ja to chapem, ja som len o tom chcela podiskutovat.

broskynka100, Pi, 02. 07. 2010 - 15:06

Tak ja si na poriadok potrpim tiez, velakrat staci si ho zbytocne nerobit, a potom to nie je ziadne umenie udrziavat ho...jasne, ze je to ine, kde su tri deti...ale aj tie sa daju zvladat, ked ich ucime od malicka poriadku...dieta nema co behat s cokoladkou v ruke po byte, a chytat vsetko, alebo strcit malemu dietatu cajik, nech si s nim beha, vylieva sa z neho po koberci, gauci...no tak to sa potom neda divit, ze je spina...ja som si maleho vzala v kuchyni na kolena, kym spapal, umyla mu rucky, zapil cajik, a uz nehrozilo, ze nieco zaspini...a co sa tyka kamaratiek, tak je to ich vec, u jednej som bola len raz, a naposledy, zaludok sa mi obratil uz pri dverach, takze aj ked je to ich vec, ako tam maju, ale ked tu kamaratku mam rada, tak by som si s nou aj u nej doma pokecala, ale ked sa vam u nich doma fakt vsetko hnusi, ani z pohara sa nemozete napit, no na zachod by som si vobec ani nesadla...skoda, uz aj na nu som potom inak pozerala, ked rano z takej hnusnej spiny vylezie, tak mi pripadala cela spinava aj ona...predsa nemoze byt clovek cisty, ked sa napr. kupe vo vani, ktora niekedy daaavno bola biela...ci nemam pravdu? a tiez je rozdiel mat doma normalny neporiadok, bezny, kde sa zije, nemoze byt vsetko na svojom mieste, a ine je mat totalny neporiadok, vsade vsetko spinave, je to len a len lenivost...ine je bezna spina, neporiadok...a ine je spina "zažrana" :))) to sa pozna...otrokom domacnosti netreba byt, skor treba porozmyslat, ako si ten poriadok udrzat...moj syn napr. popisal stenu prvykrat, a tusim aj naposledy, nekricala som, vzali sme gumu, a isli to zgumovat :) a aj to sa mu pacilo :)) ale uz viac nepisal...tusim :)))...no proste som chcela len napisat, ze treba strednu cestu, cistotu si udrziavat, ale nebyt otrokom, nemusiet mat vzdy vsetko vylestene, radsej ist s rodinkou von, do prirody, ako kazdy den vsetko lestit, ale zas ani v humuse zit...tak proste normalne...no nie?

simculka, Po, 22. 03. 2010 - 14:41

Ahoj novacka, celkom ta chapem, aj to, ako si znechutena, ked prides k niekomu inemu a spina a bordel ti bije do oci. Napriklad, u nas sa navsteva nemusi dopredu hlasit, lebo ja mam poriadok takmer vzdy. Ja napriklad upratujem preto, lebo ma to bavi a pride mi normalne, ze ked vidim prach na policke, tak ho utriem a nenecham ho tam este dalsi tyzden, lebo upratovaci den je napr. sobota. Tiez ked rano vstanem a idem do roboty, nerobi mi problem rychlo napr. pozametat a umyt dlazku. Ale zas na druhej strane, my mame malicky bytik, ze u mna take stredne upratovanie trva maximalne 20 - 30 minut. Celkovo mi vadi, ak pridem k niekomu a vidim bordel, mam vtedy sto chuti vziat nejaku handru a poupratovat to. Mozno by niekto povedal, ze preco sa stresovat takymi hlupostami, ved zivot je o niecom inom, ako o tom, ci mam doma na skrini prach alebo nie, ale ja si na poriadok potrpim a citim sa lepsie, ked je upratane. Kvietok

magic, Po, 22. 03. 2010 - 18:57

jaaaj, kde su tie casy, ked sme mali byt a vsetko som upratala za necelu hodinu, vratane vylestenej kupelne a vyumyvanych dlazok a prachu utreteho aj za postelou. ja ti dam zabijat cas pred odchodom do roboty umyvanim dlazky. dom treba na teba, anciasa! a poriadne velky. aspon dve poschodia! ako mam ja. hned ma to z poriadkumilovnosti vyliecilo. upratujem len najnutnejsie a dokladne len na vianoce a velku noc.
kde su tie casy, ked poriadok bol pre mna dolezity ako dychanie? presunula som priority. velky dom a jedina zena v nom su holt velky dom a jedina zena v nom. s tym nepohnem. kym drobcica nevyrastie, alebo si syn neraci doviest pracovitu nevestu.
alebo mam este lepsie riesenie - predame ho a na dochodok si kupime taky bungalov, pekne prizemny s troma izbami max. tak!
(usmievam sa nasiroko, neber to ako utok, len priatelsky popichujem.)

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama