Ahoj, podla mňa gympel je dobrá volba, ale čo tak aj napr. obchodná akadémia, nad tou ste nerozmýšlali? :)
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Ahoj, podla mňa gympel je dobrá volba, ale čo tak aj napr. obchodná akadémia, nad tou ste nerozmýšlali? :)
Nejaké gymnázium zamerané na matematiku? Kde maju trochu menej inych predmetov? Mam experta gymnazistu, ktorý sa neučí skoro vôbec, výsledky tomu miestami zodpovedajú, ale aspoň na gymli prišiel na to, že chce programovat, že mu to ide samo a ľahko. Staršia dcera na gympli asi štyrikrát zmenila cieľové zameranie pre potencionálnu vysokú školu. Deti v tomto veku ešte dosť menia záujmy. Gympeľ je v tomto smere dobrá voľba, ale zároveň trápenie ak nemá niekto vzťah napr. k chémii, biológiii .... Mladší syn ide tiež na gympeľ do informatickej triedy,budu mat menej niektorych inych predmetov, ale ten je taký "všeobecný" ako staršia dcéra. Nepomohla som veľmi, len sa delím o osobné skúsenosti.
máme veru máme, tam zatiaľ uvažuje ísť. Len sa desím ostatných predmetov, ktoré ju nebavia. Biologia, dejepis, SJ, o jazyky tiež nejaví záujem, a aby sa jej to učenie po 4 rokoch nezunovalo a povie že dosť. A bez VŠ čo potom?
Verím, že ťažká diléma. Presne o tom je gympeľ, že každý učiteľ považuje ten svoj predmet za nasamdoelzitejsi. Ale zase nemusi z nich mat jednotky. Skus zistit ako su na to u vas gymnazia. Nase gymnazium ma tu vyhodu, ze volitelne predmety naviac z oblasti toho co deti bavi, chcu studovat na vysokej si vyberaju uz pred tretim rocnikom. V tretom rocniku maju 2 krat po dve hodiny z toho co chcu studovat, co ich bavi naviac a kus menej toho ostatneho. V stvrtom rocniku, je rozsah volitelnych predmetov este ovela vacsi, okrem toho maju uz len jazyky a obcianku. Pokial viem vacsina gymnazii ma vyber volitelnych predmetov az vo stvrtom rocniku, ale urcite to nie je pravidlo.
OA asi nie, ju by účtovníctvo a papierovačky asi nebavili. Ona skôr inklinuje k takým ručným činnostiam - všeličo vyrába, tvorí. Aj na hotelovke majú kus účtovníctva. Neviem síce v akej miere- to ešte zistíme, takže ak by chcela časom robiť účtovníctvo - základ by mala. Ona zatiaľ sama neive, čo by chcela robiť. Jediné čo vie, že ju baví matika a že možno by ju aj učila. A zase u nás išla OA veľmi dolu vodou. Hlavne tie ročníky ktoré nastúpili posledné. Trojkári, kopa vymeškaných hodín, úroveň veľmi klesla.
aha, no tak potom nejaké to gymnázium, asi najlpšie so zameraním na matematiku. neviem lepšie poradiť
a ak náhodou by ju začalo aj to účtovníctvo baviť, tak som zistila, že niektoré obchodné akadémie robia aj externé štúdiá. Základy by mala z HA a zvyšok by sa mohla doučiť tam.
prakticka, zrucna, logicka a co tak stavebka? kebyze si mam vybrat znovu, tak znovu gympel alebo stavebku. na gympli je sice viac matiky, no na stavebke zase idu do uzadia predmety ktore ju nebavia.
treba vsak zobrat do uvahy, ze na zakladnej skole som mala oblubene predmety, kde bol fajn vyucujuci. ci aj v tomto nie je pes zakopany, na gympli moze dcera este kopec veci prehodnotit.
toto odmietla, že nie
Pomaly sa musíme rozhodnúť akú SŠ vybrať pre dcérku. Aby sme vedeli zladiť krúžky a prípadné doučovania od septembra. Zatiaľ je jednotkárka. Z predmetov má rada matiku. NEmá rada biologiu, dejepis, a SJ sa jej zdá tiež nelogičká. Že raz by možno, možno chcela učiť matiku. Najskôr som rozmýšlala že gympel. Bola a zatiaľ je tomu naklonená. ALE! Ona nie je vyslovene študijný typ. Naučí sa čo treba ale niektoré veci a je ich dosť , robí na poslednú chvíľu. Radšj sa venuje niečomu inému ako učeniu. Neviem si predstaviť ako by zvládla to kvantum učenia. Ale zase na gymply nemusí mať čisté. Ale čo ak si to s tou matikou nakoneic rozmyslí? Iné nevie, čo by chcela robiť. A na nejakú VŠ by pootm už bola nútená ísť.
Druhý typ - hotelovka. Varenie ju veľmi neláka, zatiaľ, ale čo sa týka pečnia, tak to jej celkom ide. Vymýšla všeličo, pomáha. Táto škola sa mi zdá praktickejšia, len neviem, ak bude chcieť ísť potom študovať tú matiku, či nebude dosť pozadu a či sa dostane na VŠ.
Jasné, že si ešte musíme počkať na monitor a výsledky prijímačiek. Aj po nich môže byť rozhodnuté. Viem že ju na gympel nemusia zobrať. Ale musíme sa rozhodnúť čo uprednostniť v prípade, ak by ju zobrali na obidve školy.