reklama

Fritéza?

- , 14. 10. 2009 - 00:54

reklama

Asi trošku od veci- vlastníte niekto takýto kúsok? Nikdy som po nej netúžila, ale doba sa zmenilaHambím sa
Je mi ťažko z toho ako neustále lejem na panvicu pol litra oleja a jedlá potom osušujem v balíku servítkov. A to nijak zvlášť nevysmážam. Ale to viete- chleby vo vajíčku, topeničky, rybí prst či nejaké hranolky si občas neodpustíme.
A potom ešte všetko okolo- opŕskaný sporák, obkladačky, pracovná doska, kopa riadu... nebaví ma toVyplazený jazyk
A zrazu to prišlo- tefal, kilo hranoliek iba s lyžicou oleja a iba 3 % tuku... zajímavé- dokonca viac než zaujímavéPrekvapenie
http://www.tefal.sk/All+Products/Cooking+appliances/Fryers/Products/Act…

A tak horlivo uvažujem- investovať, či neinvestovať? Čo všetko v tom urobím? A čo nie? Je to vôbec možné- takéto "zdravé" smaženie?
Počuli ste o ňom už volačo? Čo robíte so svojimi klasickými fritézami? (lebo mne sa spájajú iba s hranolkamiHambím sa
Ak nemáte postreh, máte aspoň námet na uvažovanieVáľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe
Ďakujem a dúfam, že s atu strhne aspoň nejaká diskusia- mne to totiž víri v hlave ako... ako vo fritéze?Veľký úsmev Veľký úsmev


reklama


reklama

adus, St, 14. 10. 2009 - 01:01

Ja som raz natrafila na ochutnávku takých hranoliek, urobených práve v onom prístroji a musím povedať, že mi chutili. Ale práve kvôli ním by som si to asi nekúpila - lebo hranolky si robíme bez tuku na plechu v rúre.
Kedy ozaj ľutujem, že friťák nevlastním, je pri syre, šampiónoch a zemiakových kroketách - tie sú ozaj na panvici nie tak dobré a jednoduché.
Inak mi veru nechýba - prsty, šnicle a podobné dobroty zvládam aj klasickým spôsobom.

-, St, 14. 10. 2009 - 01:20

áno, veď to.... zvládam- ale nemohlo by to byť zdravšie a menej "pracné"?Hambím sa (keby môžem, od lenivosti by som najradšej skákala po hlaveChichocem sa Chichocem sa Chichocem sa )

sonia, St, 14. 10. 2009 - 06:03

Adus,prosím ťa,popíš mi chuť tých hranoliek upečených v rúre bez tuku na plechu Úsmev ,naozaj by ma to zaujímalo že akéé súúú...Naozaj ani kvapka oleja,niiičč????Nepripália sa na tom plechu?A počas pečenia ich otáčaš? Inak som ešte o takomto spôsobe nepočula,ale ak to "vychváliš" určite to vyskúšam Chichocem sa Úsmev

adus, St, 14. 10. 2009 - 08:38

Sonia,
áno, šupnem ich rovno z mrazničky na plech, vôbec žiaden tuk, nič. Pritom plech nemám žiaden špeciálny, len taký, čo prišiel rovno s trúbou - tie dnešné sú ale už také fajnovejšie, než tie, čo si pamätám z domu od mamky, nie síce teflonové, ale ozaj sa mi na to nezvyknú prilepiť tie hranolky. Počas pečenia ich nie že doslova obraciam, ale tak "prehŕňam" na tom plechu, ale treba s tým počkať, kým nie sú tak na 1/2 upečené. Soliť až po upečení. Chutia podľa mňa výborne. Tuk netreba aj preto, lebo tie mrazené hranolky sú ako keby predsmažené - to uvidíš, ak vyskúšaš, že hoci tuk na plech nedáš, po upečení ti zostane mierne zamastený. Ja osobne používam akékoľvek hranolky, ale samozrejme dajú sa kúpiť aj také, čo hovoria, že na pečenie v trúbe. Posledne mi veľmi chutili jedny z hypáča na T - také že extra veľké - pisali tam, že sa zvlášť hodia k steakom - no mne sa celkom hodili aj k vyprážanému syru Mrkám a boli fakt dobré.

sonia, Št, 15. 10. 2009 - 14:13

Dakujééém Kvietok ,ale neviem ak by som to teda vyskúšala,kedže ja ich nekupujem ale vlastnoručne "vyrobím" /ošúpem aj pokrájam Vyplazený jazyk /,či by to nebol predsa len rozdiel - vieš kupované /nevedela som že robíš kupované Mrkám / a "domáce"...také si náhodou neskúšala?

adus, Št, 15. 10. 2009 - 15:11

Nie ako hranolky, ale robievam "havajské" zemiaky (ten názov je voľná tvorba - bolo to podľa nejakej rady v telke, ale sme si nepamätali, ako ich tam nazvali, len že to bolo niečo exotické - tak sú prosto havajské).
Havajské zemiaky sú surové ošúpané zemiaky, pokrájané na menšie časti (ale nie hranolčekového tvaru - čo však nevylučujem, že by sa to tak urobiť nedalo), ktoré hodíš do hrnca s dostatočným množstvom vriacej vody (nesoliť!), počkáš, kým znova zovrie voda a varíš ešte cca 3 minútky. Scedíš a dáš na mierne omastený plech (ozaj len potrieť, nie poliať - a je v podstate jedno či olej alebo masť) a šup do vyhriatej rúry, kým nie sú chrumkavučké. Vybrať, posoliť, papkať.
Takto by so možno tie hranolky dali spraviť aj z čerstvých zemiakov. Skús

sonia, Št, 15. 10. 2009 - 20:51

Dik,zdá sa mi to síce nejaké zdlhavé Úsmev Vyplazený jazyk Mrkám ,ale ak sa niekedy budem strašne nudiť Chichocem sa tak vyskúšam...Úsmev

Aja1, St, 14. 10. 2009 - 07:32

Friťák mám starostlivo zaprataný v polici.Kúpili sme ho iba kôli väčšej rodinej udalosti a teraz ho vôbec nevyužívam,zdá sa mi to veľa oleja doň naliať a mne sa zdá už aj po prvom použití nevhodný na ďalšie spracovanie.
Pri vysmážani si môžeš napr.na stenu natiahnuť potravinársku fóliu a na sporák si daj alobal,jednoducho po ukončení práce len dáš dole a vyhodíš.

Ivuš, St, 14. 10. 2009 - 07:57

Akira,kilo hranoliek iba s lyžicou oleja?
Myslím že s tých reklám by sme si mali urobiť nejaký filter.
Ja robim vo fritéze naozaj iba hranolky.Keď som tam dala napr rezeň tak som musela meniť olej,lebo predsa z tej strúhanky tam ostalo. A potom to nebolo dobré keď sa tá strúhanka dostala na hranolky.
Tefal,m§že na tom niečo byť,ale myslím že nie toľko čo hovorí reklama.Na druhej strane podľa mňa to jedlo bez toľkého oleja nemá už tú správnu chuťÚsmev

adus, St, 14. 10. 2009 - 08:42

Toto fakt funguje - spomínala som vyššie, že som "vychytila" predvádzanie a ochutnávku v nákupnom centre, takže som to videla na vlastné oči a skúsila na vlastné chuťové poháriky.
Neviem, aké sú v tom iné pokrmy, ale hranolky sú OK. Zase je pravda, že ak by som to mala kupovať IBAkvôli hranolkom, tak je to určite predražené.

Ariesa, St, 14. 10. 2009 - 08:09

fritezu sme nekupovali ale vyhrali na plese v tombole ... nevyprazame vela, no tak raz za dva mesiace v nej spravime vypr. karfiol, patizon, ryby, rezne alebo karonatky. je to chutnejsie a naozaj menej mastne. je tam asi 3/4 l oleja, jedlo vsak je na sikmej otocnej mriezke a nie je ponorene stale v oleji. ked sa robi nieco so struhankou, po vychladnuti oleja ho len precedime a vlejeme naspat. stuhanka nie je po tom 1 raze vobec pripalena tak ako byva v panvici. akurat treba dat pozor a mat zvlast olej na ryby, pretoze od nich napachne a prenasa sa to na ine vyprazane potraviny.syr ale robievame na panvici, pretoze ked tecie a podobne - tak sa to lepsie ustriehne.

friteza je fajn, mala som predsudky, preto sme ju nekupovali ... a vidis, hodila sa Chichocem sa

fantika, St, 14. 10. 2009 - 08:34

ja maam friteezu a nedaam na nu dopustit..urcite ju pouziivam viackraat..peciem v nej hranolky,kroketky,karbonatky,fasirky,karfiol a inu vyprazanuu zeleninku a jasnee ze aj rezne roznych druhov...olej mi vydrzii cca 2-3 mesiace,zaalezii na tom ako vela praave v tom obdobii friteezu pouziivam..a u mna boduje aj preto lebo setrii cas!!maso je upecenee za polovicu casu ako v panvici..jaja a este som zabudla,dajuu sa v nej robit skvelee zemiakovee chipsy domaace...Mrkám

marik, St, 14. 10. 2009 - 09:13

Akira,ja presne ako ty,sa už dlhšie pohrávam s myšlienkou,že si kúpim fritézu.Lebo tiež,keď pečiem hranolky,čo je u nás častejšie( manžel ich zbožňuje)mám ofrkaný,mastný celý sporák a všetko,na okolo.Moja mama dostala fritézu,teraz k narodeninám a veľmi si ju pochvaľuje.Tiež ma zaujala tá tefal z reklamy,ale keď som videla tú cenu úúúú.Toľko ja za fritézu nedám.Počkám si asi do Vianoc a napíšem JežiškoviChichocem sa

veronicka1901, St, 14. 10. 2009 - 09:41

Viem, ze v UK sa da kupit friteza, do ktorej ide minimalne mnozstvo oleja. Predpokladam, ze aj u nas.
Ak by si chcela viac informacii, pozriem ti to na anglickych strankach Úsmev Kvietok

lydusha (bez overenia), St, 14. 10. 2009 - 09:43

Fritak som darovala svokre, hranolky mavame naozaj minimalne a ak tak ako pise adus, v rure...takisto kura vyprazam v rure, na peciacom papieri, pokvapkat olejom, minimalne mastne a maximalne stavnate...rezne robim podobne...karfiol a sampiony raz za cas zvladnem aj na panvici...

lia6, St, 14. 10. 2009 - 10:57

Aj ja robím tak, ako Adus a Lydush. Fritézu som darovala, nevyužili sme. Toto vyzerá dobre, ale obávam sa, že by to malo životnosť(myslím, žeby sme to vyskúšali)zo dva tri razy a len by mi to zaberalo miestoSlnko Takúto vec by som nehodnotila-to si musí zvážiť asi každý sám-či ju využijeSlnko

lydusha (bez overenia), St, 14. 10. 2009 - 11:22

A hlavne vyskusat, no mne sa teda naramne nechcelo vytahovat ju, cakat kym sa rozohreje, cakat kym zas vychladne a stale s tym narabat...a aj tak si neviem predstavit smazenie kurata s minimalnym olejom, hranolkz ok, tie sa v tom miesaju ale neopada z kyrata ci karfiolu, sampinonov ...struhanka? ked sa to tam bude prevalovat tymi lopatkami ci ako sa to tam kruti?

Je super aj ta tefalka, ktora aj dzem navari aj maso podusi, taky multifunkcny hrniec, da sa cela porozoberat a vraj moze ist cela - jasne ze okrem spiraly - do umyvacky...
Ale nakolko si vystacim bez dalsieho harampadia v nasom mini byte, tak ee...dakujem.

veronicka1901, St, 14. 10. 2009 - 11:58

U nas ma fritezu jedine mama. Ja, sestra, ani svagrina nepouzivame. mozno niekedy v buducnosti Úsmev

valery.c, St, 14. 10. 2009 - 13:01

Podobne ako fantika, na fritézu nedám dopustiť. Mám ju stále na linke a používam ju veľa. Robím v nej všetko čo sa len dá - rezne, fašírky, hranolky, zeleninu, ryby, syr, dokonca aj kuracie rezne na prírodno.
Šetrí čas a jedlo je chutné. Je trochu roboty s precedením oleja po vyprážaní obaľovaných jedál, ale kým umyjem panvicu, tak zvládnem precediť aj olej. Je to asi na každej z nás.

fidorka, St, 14. 10. 2009 - 14:24

Akira,túto konkrétnu fritézu má moja kamarátka.Ja som od tiaľ nič nejedla,ale ona ju má asi tri mesiace a nie je spokojná.Očakávala asi viac ako je schopný ten hrniec dokázať.Bola očarená na prezentačnej akcii-hranolkami,tak si ju kúpila.Doma zistila,že hranolky jedáva len ona,fašírky,kurča,placky-to jej od tiaľ nechutí ako vyprážané,vraj je to ako dusené.Nechcem tu robiť antireklamu-hovorím len to čo mi ona povedala,kto vie,možno to nesprávne používala?

Obyčajnú fritézu nemám ani ja,my veľmi málo vyprážame,chlapci mi ani hranolky nejedia,najradšej majú zemiaky v šupke a s bylinkovým masielkom,fašírky pečiem v rúre-aj tie klasické a sú oveľa chutnejšie a šťavnatejšie,ako vyprážané v oleji, u nás by sa fritéza nevyužila.Rezne klasické v trojobale tiež nerobíme,iba také"naopak"a potom ich dopekám v rúre,ryby zase len pečieme,alebo opekám vo woku a k vôli vyprážanému syru,ktorý až tak často nerobíme,nemusím mať ďalší krám v dome...
To si musí každý zvážiť sám,ako sa doma kto stravuje a či sa využije všetko čo nás v obchode očarí.Úsmev

mimuscha, St, 14. 10. 2009 - 15:02

Fritézu mám a hodne ju používam-hranolky,fašírky,karfiolík....čo sa dá to tam napracem....šetrí mi to čas a tiež sa mi nemôže stať,že v polovici vysmážania sa mi začne pripalovať olej,ako sa mi to stávalo s panvicovMlčím .Inak robievam aj tie 1-2-3 hranolky v rúre bez oleja a sú dobréMrkám

kefara, St, 14. 10. 2009 - 22:06

My máme náš friťák úctyhodných 18 rokov, veterán v našej kuchyni Chichocem sa

Vtedy nám ukradli byke a za peniaze s poistky sme si kúpili aj
toto, tuším tefal.
Spokojní sme všetci, najviac mladší junior,momentálne má hranolkovú fázu.
(pred tým bola omeletová fáza Chichocem sa ) Fáza = denno denne si vyrába to isté jedlo, aj mesiac v kuse . Zdravú výživu neriešim, počkám, čo prinesie ďalšia fázaMrkám

Ja vo fritovacom hrnci veeeľmi rada langoše vyprážam Áno .

Sme si s manželom povedali, že až nám doslúži, kúpime čosi modernejšie. ale friťák nám trvá, trvá a trvá ... a je mi ho ľúto vyhodiť "len tak"Slnko

danajka, St, 14. 10. 2009 - 22:09

Babulky, konvalinka robí v takom obchode, kde také vecičky predávajú, tak som sa jej tiež na túto novinku pýtala. Fritéza by sa nám zišla, je nás ako hadov. Vravela, že má klientov, ktorý sú spokojný, ale aj takých , čo sú sklamaný. Vraj to nie je ako staré fritézy také dochrumkava a hneda, skôr akoby viac uvarené než upražené.Ja som mala fritézu u svokry, ked sme žili a vela som ju využila. Naj lepšie šišky sa dali urobiť len tam. A tie domáce čipsy!až my z toho pomyslenia zadok rastieVeľký úsmev

nielen žienka domáca, Št, 15. 10. 2009 - 09:04

aha ho! aj tu som Slnko danka povedala za mňa. prídu ľudia, čo si to kúpili a vychvaľujú si (naposledy bola nadšená taká mamička s dvoma malinkatými detičkami - že má lepší pocit, keď pýtajú hranolky a dá im zdravú verziu) a sú i sklamaní. rezne tam napríklad nijako nespravíte. je k tomu malá knižočka receptov; čo som študovala, dajú sa tam robiť krídelká a zelenina od výmyslu sveta. tu je celkom dobrý článok:
http://domacnost.sme.sk/c/4843885/tefal-actifry-specialista-nielen-na-h…
môj názor Úsmev : brala by som to maximálne ako svadobný dar alebo darček pod stromček od vzdialeného príbuzného. určite by som to v tom prípade používala. Slnko ale vysoliť 160 eury... NIE Slnko

-, Št, 15. 10. 2009 - 14:07

Kati- ĎAKUJEM za článok- prááááve o toto mi išlo- zistiť ako to funguje a vlastne aj čo to dokáže- takže moja odpoveď je NIE.
Táto "panvica" sa neoplatí, počkám si radšej na múdrejšiu a lacnejšiu obdobu tohoto stroja.

ĎAKUJEM, babyZlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama