reklama

Ako si zeny vyberaju partnerov

Zuzana1978 , 24. 06. 2010 - 09:10

reklama

Podla uvedeneho zdroja,
Muzi s prevazne zenskymi crtami tvare, ako je ohruhla tvar a plnsie pery ( obrazok vlavo ) su vnimani ako vhodnejsi dlhodobi partneri a otcovia. Zeny hodnotia muzov s typicky muzskymi crtami tvare ako je hranata sanka a nadobocnicovy obluk vhodnych prevazne pre kratkodobe vztahy. "

"Men with more feminine features, such as a rounder face and fuller lips (left), are perceived as better long-term mates and fathers. Women view men with characteristically masculine features, such as a square jaw and well-defined brow ridge, as good short-term partners."
http://www.livescience.com/health/070102_facial_features.html

P.S. Obrazok je v galerii


reklama


reklama

lua, Št, 24. 06. 2010 - 09:25

no škoda že som to nevedela ked som si vyberala toho svojho Mrkám

magic, Št, 24. 06. 2010 - 09:27

o tomto som uz citala. vplyva na to este aj cyklus plodnosti. ked je zena v plodnom obdobi, dava podvedome prednost muzom s typickymi muzskymi crtami. jednoducho vybera potencialnemu potomkovi otca so znakmi zarucujucimi prezitie (ze dieta bude odolne, silne, telesne zdatne).
v case menstruacie zase nema problem zahladiet sa aj do sladkeho zajacika, alebo neduziveho intelektuala (uz zase pre emocionalne potreby - ma trebars sarm, dobry humor, ...).
samozrejme ma to len ciastocny efekt na vyber partnera, lebo rozumovo do toho zasahuje este potreba mat pre potomka bezpecne hniezdo = stabilneho partnera, rodinny typ.
a korunu tomu nasadzuje typ muza, aky zena uprednostnuje sama. to ale neviem, cim je dane.

zaujimalo by ma, ci existuje vyskum, ktory by overil, ci clovek s istymi crtami zaroven vylucuje podobnu skladbu feromonov. teda ci je mozne, ze uprednostnujeme nejaky typ vzhladu muza preto, lebo nas organizmus viac-menej presne vie, aky typ je pre nasu DNA najkompatibilnejsi (podla cuchu - feromony) a preto nas ten niekto pritiahne. a ze nas potom pritahuje aj obrazok na plagate len preto, ze ma crty typu muza, co uprednostnujeme, je dane tym, ze si vytvorime pamatovu stopu: vona oznacujuca pre nas organizmus najvhodnesjiu kompatibilitu -> typicky vzhlad pre cloveka s takouto vonou -> zaujem o kazdeho jedinca s takymito crtami.

Zuzana1978, Št, 24. 06. 2010 - 10:15

Si ma potesilaSlnko
Magic,

Podla vyskumu, Testosteron TTS ma priamy vplyv na crty tvare (spominanu sanku, nadobocnicovy obluk, a muzi s vyssou hladinou TTS viac plesateju,...)
Cize toto vysvetluje pritazlivost k objektu bez cuchoveho vnemu. Ako pises vyssie zeny su podvedome pritahovane k muzom ktory maju najlepsiu DNA pre zdrave potomstvo.
Pri osobnom kontakte, kde je vnimany nielen vzhlad , ale aj vona (cuchovy vnem)- vnimane feromony objektu pritazlivosti, ktore iniciuju chemicke reakcie v mozgu opisovane v mojom blogu o pritazlivosti.Feromony su priamo naviazane na TTS a su vylucovane potom.

http://www.livescience.com/technology/brown-eyes-dominant-100615.html

magic, Št, 24. 06. 2010 - 10:26

tak to vysvetluje, preco ma pritahuje Jean Reno, hoci som ho nikdy nemala moznost nazivo onuchat. Veľký úsmev

som rada, ze ked som si zase nieco zdvodonila, tak to aj tak je. nie je horsie, ako ked si najdes dvadsat logickych argumentov a myslis si ako dokonale si to vykoumala, ale prehliadnes jeden detail a cela argumentacia sa ti zosype ako domcek z karat (teraz mam na mysli nielen toto, ale celkovo zivot, ked si nieco nahovarame a ono sa to potom na ten sok ukaze ako velka chyba).

Zuzana1978, Št, 24. 06. 2010 - 10:36

Ty si moj Clovek Slnko

Zuzana1978, Št, 24. 06. 2010 - 10:52

Existuje vela studii, ktore sa zaoberaju vplyvom jednotlivych faktorov na jednotlivca. Doteraz sa potvrdilo, ze na vzhlade jednotlivca sa podiela vela zloziek : geneticka (dedicnost),vplyv prenatalnych hormonov, neskor po narodeni enviromentalne vplyvy...
Vplyv prenatalnych hormonov bol presne opisany v studiach, ktore sa tykaju:

homosexualych jedincov (pozri moj blog o pritazlivosti 3, strana, diskusia s lyduskou). Tu sa dokazala znacna odchylka v anatomickych pomeroch . Jedna sa najma o pomer ukazovaka a prstennika, zvacsenie urcitych mozgovych struktur, lavactvo, jemnejsie crty tvare..

transsexualnych jedincov, kde je potvrdene, ze vplyvom prenatalnych hormonov doslo k diferencovaniu mozgu specifickych pre jedno pohlavie a diferencovaniu sekundarnych pohlavnych znakov typickych pre ine pohlavie, pretoze tato diferenciacia prebieha pocas prenatalneho vyvoja v oddelenych fazach

Teki, Št, 24. 06. 2010 - 12:55

Zuzka,nestraš-chlapci ľaváci sú automaticky homosexuáliPrekvapenie ?prosím,daj mi sem link na tú vašu diskusiu.

Zuzana1978, Št, 24. 06. 2010 - 13:43

V skratke zopakujem (skopirujem) suhrn znakov homosexualnych jedincov:
(tieto znaky by sa mali vyskytovat vsetky u daneho jednotlivca)
1. u gayov je v ich fenotype viditelny ucinok prenatalnych hormonov (co by podporovalo teoriu, ze uz pri porode je definovana orientacia)
a.pomer dlzky ukazovaka a prstennika je zvyseny (hetero muzi maju ukazovak kratsi ako prstennik, homosexualny opacne)
b.funkcia sluchoveho vnemu sa odlisuje od hetero
c. gayovia maju pri porode zvysenu hladinu cirkulujucich androgenov (steroidne hormony, ktore maju zabezpecit masculinaziu plodu)
d.gaovia maju dlhsi penis ako hetero
e.morfologicke odlisnosti v urcitych mozg. strukturach- suprachiasmatic nucleus
-anterior commisure
- hypothalamus INAH 3
tieto centra su zodpovedne za sex. spravanie jednotlivca
f. gayovia maju rovnako vyvynutu lavu a pravu hemisferu
g.gayovia su viac lavaci

2. pritazlivost u gayov funguje na rovnako biologicke urovni ako u hetero, len zodpovedne struktury v mozgu reaguju na muzsky feromon vylucovany potom a nie zensky

3.Gayovia pocas destva boli prevazne efiministicke deti, ktore neholdovali aktivitam svojho pohlavia, napr. nemali radi sport a ine typicke aktivity (zaroven nepreferovali hry opacneho pohlavia)

georgina, Št, 24. 06. 2010 - 15:45

Zuzka, ja ti to zase postavím celé na hlavu Úsmev Mrkám.

Môj manžel podľa čŕt tváre (hranatá sánka, výrazný nadobočnicový oblúk - proste na výzor typický muž) spadá do kategórie "krátkodobých vzťahov", ale podľa správania sa ukázalo, že je "vhodný" ako dlhodobý partner a otec.
Som si istá, že takých chlapov behá po svete omnoho viac.

No a včul čo? Chichocem sa Mrkám

mikve, Št, 24. 06. 2010 - 15:47

Lydush zasa kazis statistiku ??? Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

lydusha (bez overenia), Št, 24. 06. 2010 - 17:55

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa? Veľký úsmev

georgina, Št, 24. 06. 2010 - 18:01

A ja čakám a čakám, či sa Mikve zbadá a opraví si to... A ty sa jej na to "zavesíš" - a už neopraví nič Veľký úsmev Mrkám.

lydusha (bez overenia), Št, 24. 06. 2010 - 18:09

Niekedy sa baby zavesia pod komentar a maju na mysli ine...tak som sa spytala ze ci jaaaaaaa, pretoze aj v debate so Zuzkou o homosexualoch som pokazila statistiku, tak ci myslela to alebo sa sekla a pasovala ta za mna Úsmev

georgina, Št, 24. 06. 2010 - 18:30

No, ja som to pochopila tak, že Mikve sa pomýlila v tom, kto teraz napísal "kaziacoštatistický" komentár Úsmev Mrkám.

mikve, Pi, 25. 06. 2010 - 08:10

Nepomylila som sa Lydka to pochopila spravne Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev iba som sem nemohla prist narobit poriadky skor, lebo som sa sem jednoducho nedostala Chichocem sa prevelka skoda Chichocem sa

mikve, Pi, 25. 06. 2010 - 08:13

Tyyyyyyyy Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev ved vies spotreba toaletaka, teraz chlap...no ja neviem, neviem....Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

georgina, Pi, 25. 06. 2010 - 08:20

Mikve - ale ten komentár o chlapovi, čo nepasuje do štatistiky, som tu včera napísala ja Úsmev Mrkám.

mikve, Pi, 25. 06. 2010 - 08:26

Tak som sa predsa len pomylila Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe vidis aka som prepracovana :o) alebo uz mam selektivne videnie a vidim co chcem vidietChichocem sa
Ospravedlnujem sa tymto Lyduske aj tebe Georginka Bozkávam Bozkávam Bozkávam

georgina, Pi, 25. 06. 2010 - 08:42

Veď sa nič strašné nestalo - chyby predsa aspoň občas robíme všetci Úsmev Mrkám.

lydusha (bez overenia), Pi, 25. 06. 2010 - 10:39

Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev kludne mikve, mozem byt na vine ja Veľký úsmev nemam s tym problem...trafena som uz bola, minuly rok, pamatas? Veľký úsmev
Tentokrat sa na to podujala magic, zlataaaaaaaÚsmev a dobrovolneVeľký úsmev

mikve, Pi, 25. 06. 2010 - 10:49

Joooj Lydushka ja nerada... Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa len som citala vela Tvojich prispevkov a neviem preco som aj pri tomto videla automaticky aj tvoj nick.Mrkám Tak este raz prapac, ja vazne nerada, ved vies ze ta luuuuubim, aj Georginku...Bozkávam

georgina, Pi, 25. 06. 2010 - 13:53

Kristy, aj ja teba Úsmev Slnko Slnko Slnko

magic, Št, 24. 06. 2010 - 18:44

mikveeeeee! pod im sem urobit poriadok, nevedia sa dohodnut, v com si sa pomylila! Chichocem sa

Zuzana1978, Pi, 25. 06. 2010 - 11:26

Mikve Slnko
Vitaj a cit sa tu domaKvietok

mikve, Pi, 25. 06. 2010 - 11:41

Prepac Zuzka, som ti to nechcela pokazit Slnko ale zasa sa mi raz nieco podarilo, mam teraz evidentne dobre obdobie Mrkám
P.S. : Ale zas aby som povedala nieco k teme:
Statisticky mi to sedi, od 15-tich som si totiz vyberala muzov ktori boli vhodni na kratkodobe vztahy -podla tejto definicie, a tak to aj vyzreralo, tentoraz uvidime, poviem o 15 rokov Mrkám

Zuzana1978, Pi, 25. 06. 2010 - 12:07

Mikve Slnko
ziadne kazenie sa nekonalo Kvietok vsetky sme radi, ze si zdravotne ok a naspat na NM.
Ak sa ti bude chciet, napis viac k teme, rada by som si precitala tvoj nazor (popripade pozri moj predchadzajuci blog o pritazlivosti, je linknuty do tohoto blogu)
Zelam aby ti to tentoraz fungovalo Zlomené srdce

mikve, Pi, 25. 06. 2010 - 13:26

Dakujem Zuzanka,
citala som priebezne vsetky blogy a teda aj ten tvoj o pritazlivosti...uricte napisem aj svoje skusenosti, len co si najdem cas aby som nenapisala nesuvislu hlupost... Slnko

Zuzana1978, Pi, 25. 06. 2010 - 16:00

Ok budem sa tesit Slnko

Zuzana1978, Št, 24. 06. 2010 - 19:32

Geo Slnko
Mam uplne jednoduche vysvetlenie:
Jeho Vyssia nervova sustava (vedomie) ma nadradenost nad podvedomim (instinktami). Je to zvlastna situacia, kedy clovek dokaze prekonat svoju biologicku predispoziciu alebo determinaciu v ramci snahy o dosiahnutie cielov, ktore si vedome predsavzal (harmonicke mnzelstvo, kompletna rodina,stabilita,..)
Pretoze fungujuci vztah je vysledkom snahy oboch partnerov, z toho mi vyplyva, ze tvoj muz sa vedome rozhodol investovat svoju energiu do vasho vztahu a vedome sa spolupodiela na jeho budovani. Defacto, ze jeho prioritou je zivot, ktory zije s Tebou , lebo dalej predpokladam, ze vie , ze ma na vyber a vie ake by boli nasledky..
Osobne si myslim, ze prislusnici oboch pohlavi bezne pocituju pritazlivost k clenom opacneho pohlavia, ale vedomym rozhodnutim nevyhladavaju situacie, kedy by to pokracovalo do dalsej fazy.
P.S. Moj muz ma tiez typicky muzske crty a k tomu zacal predcasne plesatiet, mam taky exemplar doma Úsmev

magic, Št, 24. 06. 2010 - 20:25

napodobne.
len sa medzicasom stihol zaokruhlit. co uz, dobre varim.

Zuzana1978, Št, 24. 06. 2010 - 20:49

No hej, nejake tie vedlajsie efekty pozorujem aj ja a tiez to zvaluje na mna Prekvapenie
V poslednej dobe ho motivujem k chudnutiu, posledny rok aj uspesne Úsmev

georgina, Št, 24. 06. 2010 - 20:52

Toto je aj u nás - oproti stavu spred dvadsiatich rokov manželove bruško decentne narástlo Úsmev Mrkám.

georgina, Št, 24. 06. 2010 - 20:51

Zuzka, áno, to by mi sedelo...

Ale - presne v zmysle písmeniek od Magic vyššie (...ked si najdes dvadsat logickych argumentov a myslis si ako dokonale si to vykoumala, ale prehliadnes jeden detail a cela argumentacia sa ti zosype ako domcek z karat...) - je tam jeden háčik.
Ako silne testosterónový jedinec by mal mať môj manžel minimálne sklony k rednutiu vlasov. Ale toto nemôžem potvrdiť - vlasov má toľko, že by vystačili pre troch priemerne vlasatých mužov (síce sú už farby pepř a sůl, ale hustéééééé...). Dokonca to pozorujem aj u jeho predkov v mužskej línii (svokor, svokrov otec - hlbšie do histórie viem len z rozprávania, že to tiež platilo) - až dlho po šesťdesiatke u nich nastalo mierne zrednutie vlasov, ale ešte stále ich hustota bola (v prípade deda) a je (v prípade otca) vysoko nad priemerne vlasatú populáciu. Ani náznak plešiny, kútov a podobne.

No, naozaj si robí príroda s nami, čo sa jej len zachce Úsmev Mrkám.

Zuzana1978, Št, 24. 06. 2010 - 21:42

Geo,
teba normalne milujem Bozkávam

S tou plesinou to musim specifikovat.
Docitala som sa, ze existuje vela druhov plesatenia
http://en.wikipedia.org/wiki/Baldness
-kuty
-ples na temene (androgenicka alopecia/plesina)
-ciastocna, ohranicena
- vypadavanie vlasov z nedostatku zeleza
-ine

Druh plesiny, ktoru som spominala je androgenicka alopecia (na temene), ktora je sposobena ucinkom dihydrotestosteronu (metab. produktom hormonu testosteronu) na vlasove folikuly.Ten sposobi, ze vlasove folikuly sa stencuju az uplne vymiznu. Doteraz sa nezistil presny mechanizmus vzniku, predpoklada sa geneticka nachylnost.K tomu som sa dozvedela, ze muzi trpiaci tymto typom plesatenie maju afinitu k problemom s prostatou.(potvrdene otec a dedko to ma tiez)
Cize na plesatenie tiez treba genyÚsmev

Inak vsoubecne povedane, nadbytok TTS v tele zapricineny genetickou produkciou napr. genotyp XYY alebo nadmernym uzivanim anabolik, co je tiez chemicky TTS zvysuje vypadavanie vlasov
http://en.wikipedia.org/wiki/Anabolic_steroid

georgina, Št, 24. 06. 2010 - 21:59

No, dobre, tak to uhráme na dedičnosť Úsmev Mrkám.

A kedže sme už aj tak mimo témy, ešte to trošku rozviniem - nie je to zábavné sledovať, ako sa tie gény v každej ďalšej generácii pekne "miesia"? Keď napr. pozorujem rôzne telesné znaky u našich detí a je úplne jasne definovateľné - toto je po mne, toto po manželovi...
Ktovie, podľa akého kľúča sa to vyberá Pohoda.

Zuzana1978, Št, 24. 06. 2010 - 22:28

Naspat k teme Úsmev lebo kluc k fenotypu jedinca este nemam nastudovanyHambím sa

Crty tvare sa rysuju v puberte pod vplyvom TTS
"Growth of jaw, brow, chin, nose, and remodeling of facial bone contours "

V dospelosti sa hladiny TTS menia v zavislosti od mnohych faktorov, napr.
-zamilovanie
"Studies show that falling in love decreases men's testosterone levels"
-stres
-rodicovstvo
Fatherhood also decreases testosterone levels in men, suggesting that the resulting emotional and behavioral changes promote paternal care

georgina, Št, 24. 06. 2010 - 22:29

Jasne, naspäť k téme Úsmev Mrkám.

K tomu rodičovstvu ma napadlo - dlhodobo sledujem na viacerých "vzorkách", že muž, ktorý je dobrý partner a starostlivý otec, je veľmi často vysoko zaujímavý pre ženy, ktoré sú "na love".

Zdá sa mi to ako zaujímavý paradox - veď predsa keby sa dotyčný muž dal "zlákať", tak by vlastne ako partner a rodič zlyhal. Nie sú snahy "lovkýň" teda v skutočnosti kontraproduktívne?

Zuzana1978, Št, 24. 06. 2010 - 22:45

Tu vytiahnem teoriu paradoxov.
Klasicky je muz gentleman ktory prejavuje pozornost a snazi sa ziskat priazen vyvolenej.
To, co si opisala sa odohrava podla scenara, ktory je uplne obrateny a nefyziologicky.
Zena na love je rozhodnuta zaobstarat si partnera, ktory je rodinny typ
Muz v dlhodobom vztahu (stereotyp) je zaskoceny a nahly zaujem zeny na love v nom vyburcuje zvysenu produkciu TTS
Cize zena prejavuje zaujem a snazi sa ziskat muzovu priazen a muz sa citi chceny
Ani sa necudujem, ze taketo vztahy su plne dysfunkcii

georgina, Št, 24. 06. 2010 - 22:55

Veď práve.
Ono to je asi tom, že pri takýchto "scenároch" sa zrejme neveľmi uvažuje hlavou...

Zuzana1978, Št, 24. 06. 2010 - 23:04

Geo mozno je uz dost neskoro, tak si dovolim povedat:
Ako sa v tej vetnej konstrukcii vyskytlo slovicko uvazovat?
Bozkávam

mimuscha, Št, 24. 06. 2010 - 23:22

...tie "kúty" chlapy radi zdôvodňujú ženskými stehnamiChichocem sa

Zuzana1978, Št, 24. 06. 2010 - 23:31

hmmm taketo spojenie som este necitala, napis viacÚsmev

magic, Pi, 25. 06. 2010 - 09:18

to bude zrejme narazka na oralny sex a osuchanie si hlavy medzi stehnami partnerky. Chichocem sa

mimuscha, Pi, 25. 06. 2010 - 11:26

jo jo magic to správne pochopilaVeľký úsmev

Zuzana1978, Pi, 25. 06. 2010 - 11:29

zaujumave vysvetlenie Váľam sa od smiechu po podlahe

lia6, Št, 24. 06. 2010 - 18:56

Tak neviem, neviem...ja môžem skvôr takých "škaredších"...i keď som si asi vybrala práve toho "krajšieho"-aspoň tak mi to všetci hovoria...ale nemôžem si aj tak odpustiť-ááálééé, keď ja som si nikoho nevyberala...u nás totiž zaúradoval sms-kový škriatokChichocem sa , a keď sme sa neskvôr videli "naživo", tak potom to bola láska na prvý pohľad...a myslím si, že tam by bolo asi jedno, či má tvár hranatú, alebo okrúhluVyplazený jazyk Slnko

magic, Št, 24. 06. 2010 - 19:17

klud, vona sadla, emocne ti sadol tiez, nebolo treba riesit vzhlad (o to sa postaralo podvedomie).

poznam pripady, ked baba povedala, ze ten chalan bol uplne super, vtipny, skvely, ved s nim aj chodila a klapalo to, spavali spolu, bolo to fajn... ale jej sa jednoducho nepacilo ako vyzera. ze sa cez to preniest nevedela. tak hádam, co v tomto pripade zauradovalo, ze to stacilo na rozchod.
vseobecne sa taketo spravanie berie ako rozmaznanost, priebercivost. ale kto vie, co za tym presne vazi?

mnnaaauuu, Št, 24. 06. 2010 - 22:28

s týmto článkom uplne súhlasím..teda aspon u mna to dosť sedí... manžel má "ženskejšie" črty (našťastie len tváreChichocem sa ).. tak hadam bude dlllllllllllllllllllllllllllhodobý doživotný partner... a môj bývalý, no typický "mužský" chlap..ale žeby somsi s nim niekedyplánovala budúcnosť...

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaj ked, popozerať na takých chlapov mi dobre padneChichocem sa Chichocem sa Chichocem sa

Zuzana1978, Št, 24. 06. 2010 - 23:01

Inak staci ich dobre vykrmovat Mrkám
Pozeranie nebudem komentovatMrkám kazdeho vec co robi vo volnom case

mnnaaauuu, Št, 24. 06. 2010 - 22:28

a ktým ľavákom :) no dovoooľte.. môj syn je ľavák, uvidíme, čo z neho vyrastieSlnko

Zuzana1978, Št, 24. 06. 2010 - 22:58

Mnnaaauuu Slnko
ber to s odstupom, by musel splnat cely subor kriterii, najma ten pomer medzi ukazovakom a prstennikom

akalenkak67, Pi, 25. 06. 2010 - 01:25

Ja už ako malé dievčatko som zahlasovala,že budem mať manžela s blond vlasmi a nebesky modrými očami.V dospelosti som chodila so športovo založenými chlapmi a všetci boli tmavovlasí.Jedného dna som stretla chalana.Láska na prvý pohlad.A za manžela mám vysnívaného muža z detstva.Takže začínam veriť mojej starkej,ktorá mi hovorila,že o čom snívame,silno po tom túžime a veríme tomu,to sa nám splní.Mne to,že som snívala o blond vlasy,oči nebeské pripomenuli príbuzní po svadbe.Vraj.Je to možné,že si takého predsa zohnala?Chichocem sa Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Chichocem sa

Zuzana1978, Pi, 25. 06. 2010 - 11:33

Akalenkak67 Slnko
nasi predkovia poznali vela hlbokych pravd, ktorym sa v modernej dobe davaju komplikovane nazvy Úsmev
Starka mala urcite pravdu Slnko

brona, Pi, 25. 06. 2010 - 07:41

Dievčence- existuje vedný odbor typológia a zaoberá sa súvislosťou medzi fyziologickou podobou človeka a jeho vlastnosťami.
Bolo by to na dlho.
Existuje aj veda vychádzajúca z astrológie, ktorá presne dáva do súvisu formotvorné sily planét na podobu človeka- a vlastnosti vychádzajú z tých, ktoré určujú planetárne sily...
Ale to sme už ďaleko. Fakt je , že v jednom aj druhom odbore existujú ľudia, ktorí na Vás pozrú a vedia...
Ale dávam za pravdu Geo- totiž s obomi týmito vedami som sa bližsie zoznámila a viem, že sú to stovky znakov, ktoré fungujú akoby na rovnobežných rovinách a obraz povahy človeka získate až nadhladom- pohladom zhora na tie priesvitné súbežné roviny. Trochu zamotané?
Vďakabohu. Inak by sme boli pre seba všetci navzájom absolútne čitateľní a to by teda bolo...
Vždy sa nájde niekto, kto z typológie vytrhne jednu -dve črty a charakteristiku použije všeobecne. A ot je škoda- stráca sa tým jedinečnosť spojení. Je to, akoby ste z receptu na koláč vybrali iba múku a cukor a vraveli, že všetko, kde je , je koláč. Hm.

georgina, Pi, 25. 06. 2010 - 08:49

Broňa, toto je jeden z dôvodov, prečo tu zvyknem oponovať, keď niekto (ktokoľvek) začne zovšeobecňovať. Čo tak pozorujem, úplne každé pravidlo má aspoň jednu výnimku.

Samozrejme, sú pravidlá, ktoré majú jednu-dve výnimky - a sú pravidlá, ktoré majú toľko výnimiek, až sa natíska otázka, či to ešte vôbec je pravidlo.
Zaujímavé pre mňa je, že ľudia sa zvyknú riadiť skôr tými druhými. A potom sa čudujú, prečo "spadli" do jednej z tých výnimiek, na ktoré dané pravidlo neplatí Úsmev Mrkám.

Zuzana1978, Pi, 25. 06. 2010 - 12:23

A co tak hodit nejaky link na tu typologiu, rada precitam Slnko

georgina, Pi, 25. 06. 2010 - 12:38

Zuzka, toho je na mraky, odporúčam dôsledne selektovať.
Príklad: http://www.dormeo.sk/index.asp?tn=articleview&c=7635&cid=174758
http://www.dormeo.sk/index.asp?tn=articleview&c=7635&cid=175488

Je to už dlho, čo som sa tejto téme trochu venovala a keď som zistila, že takýmto spôsobom toho moc nezistím, išla som na to inak Úsmev Mrkám.

Ale vyhrabala som v knižnici zaujímavú knižku z tých čias - Formula osobnosti od Vladimíra Levi. Moja kniha je vydaná v roku 1989 - netuším, či je ešte zohnateľná (možno v nejakých antikvariátoch, možno vyšli dotlače, alebo nové vydania, možno sa dá kúpiť v inojazyčnom preklade...)
To už síce nie je čistá typológia - ide tam skôr o to, ako sa naučiť žiť s tým, čo mám a byť s tým spokojný a priebežne pracovať na zlepšeniach bez zbytočných pocitov viny, hanby, zlyhania... atď.

Zuzana1978, Pi, 25. 06. 2010 - 13:36

Diky Geo Slnko
prave to citam. Knihu od Leviho som citala pred rokmi este v SR, neviem , ci ju tu zozeniem.

Co sa tyka typologie, je to odbor, ktory sa zaobera vplyvmi urcitych faktorov na genotyp(dedicnych znakov)jednotlivca, ktore ovplyvnuju manifestovanie urcitych znakov fenotypu (vzhladu). Tato oblast sa neustale skuma a neexistuju ziadne exaktne vysledky. Napr.(podla dormeo.sk) hranata brada by mala byt znakom nekompromisneho cloveka, ktory dokaze uskutocnit svoje ny. Toto vyjadrenie je v plnom sulade s hypotezou blogu ( hranata brada verzus okuhla) lebo jedinec s hranatou bradou bol pocas puberty vystaveny normalnym hladinam TTS, ktory podporil tuto crtu a zaroven implikujem, ze jedinec s normalymi hladinami TTS je jedinec , ktory bude mat aj psychicke charakteristiky spojene s normalnymi hladinami TTS, cize priebojnost, ambicioznost, sutazivost,..

georgina, Pi, 25. 06. 2010 - 13:51

Tato oblast sa neustale skuma a neexistuju ziadne exaktne vysledky.

No veď práve. Preto som si sama pre seba vyhodnotila typológiu ako jednu z tých oblastí, kde je viac výnimiek ako pravidiel a zamerala som svoju pozornosť radšej iným smerom Úsmev Mrkám.

Zuzana1978, Pi, 25. 06. 2010 - 11:52

Brona Slnko
Vitaj!Dakujem za inspiracny nazor a urcite budem rada, ak napises viac alebo uvedies zdroje/ linky (pls).
Uvedomujem si, ze cela tematika je dost komplikovana a komplexna. V mojom predchadzajucom blogu som sa snazila pochopit pritazlivost medzi jedincami a jednotlive determinanty, ktore ludi pritahuju navzajom k sebe. Dievcata mi poskytli vela podnetov a koncepcii, ktore zaujali moju pozornost. Viem, ze ziadne vseoubecne platne vedecke fakty neexistuju, su to urcitym sposobom hypotezy alebo domnienky, ktore sa vyskytuju u vacsiny populacie a preto sa zvyknu zovsoubecnovat. Lenze popri vedeckych textoch sa taketo vynimky malokedy uvadzaju a jediny sposob ako sa ich dozvediet je otvorenost pocuvat nazory a argumenty ludi s odlisnym nazorom ako je ten vedecky oficialny.
Tesim sa na dalsiu diskusiuSlnko

ja_hodka (bez overenia), Pi, 25. 06. 2010 - 09:37

Brona Áno Úsmev

lua, Pi, 25. 06. 2010 - 10:51

no podľa tohto by bol môj muž buď výnimka, keďže má hranatá črty tváre a sme spolu už nejaký ten rok ale mi niečo tají Chichocem sa
ale presviedčať ho veru nebudem že by mal byť vhodný iba na krátkodobé vzťahyChichocem sa

nielen žienka domáca, Pi, 25. 06. 2010 - 11:44

ja som mojho hranateho vcera presviedcala Váľam sa od smiechu po podlahe inak, da sa povedat, ze cely zivot uprednostnujem chlapov s jemnymi crtami, blondavych, drobnejsich a tak... a nakoniec som zakotvila s dvojmetrovym tmavym zarastenym hranacom, ktory sa mi vseho vsudy zda byt najzodpovednejsi a na dlhodobe vztahy najviac hodiaci... tak ja teda neviiiim Slnko vynimky potvrdzuju pravidlo?

Zuzana1978, Pi, 25. 06. 2010 - 12:15

Konvalinka Slnko
si ma teraz sokla Prekvapenie , to by ma naozaj zaujimalo ako sa da toto vysvetlit. Napis viac prosim.
Zaujimala by ma ta totalna zmena preferencie vyzoru a ci su nejake rozdiely vo vztahu ak to mozes porovnat.

nielen žienka domáca, Pi, 25. 06. 2010 - 13:22

Úsmev stale preferujem takych jemnunkych umeleckych typkov - po takych sa obzeram Chichocem sa , ale do zivota som si vybrala ineho. preco? lebo som sa buchla Veľký úsmev neviem, ci sa v tom da hladat logika.
odjakziva ma pritahuju blondavi alebo rysavci, svetle oci, ziadna drsnost, skor hudobnici alebo vytvarnici, pekna plet, menej chlpati. a napriek tomu vsetkemu sa mi ten moj velky drsny chlpac Váľam sa od smiechu po podlahe paci teraz uuuuplne najviac. a je ovela lepsie schulit sa do medvedej naruce, ako ked ma obima kostnatymi rukami nejaky stuply pacholicek Slnko Pohoda Mrkám
naozaj si myslim, ze je vsetko hodne individualne. napriklad co sme boli styri kamosky na gympli, vzdy sme mali uplne odlisne typy a uprednostnovali sme kazda uuuuplne inych chalanov. ti moji sa malokedy pacili ostatnym kamoskam a naopak.
no a dalsia vec je podla mna aj to, ze toho sucasneho som si (podvedome, tak prirodzene skratka) vyberala aj pre mojho syna, teda musel posobit "otcovsky", bezpecne, schopny plnit ochrannu funkciu Veľký úsmev (to si teraz tak zdovodnujem s odstupom casu Kvietok ).
Slnko

Zuzana1978, Pi, 25. 06. 2010 - 13:43

Zaujimave Konvalinka,
moja celozivotna preferencia bola zatial nemenna (pozri nizzsie, presne uvadzam aka) ake by si dala presne poradie vyberu tvojho terajsieho partnera pritazlivost alebo rodicovstvo?

nielen žienka domáca, Pi, 25. 06. 2010 - 13:59

podla mna to treba brat skratka ovela komplexnejsie Úsmev poznala som ho uz bezdetna a vzdy ma pritahoval, ale tak specificky Veľký úsmev ze mi liezol na nervy Pohoda teda jeho reci, lebo sa nezlucovali s mojimi presvedceniami a idealmi a on ich tak sebavedome presadzoval, cize urcite aj toto "napatie" zavazilo. na druhej strane moze byt aj taka suvislost, ze kedze moj dlhodoby partner pre mna "zlyhal", automaticky som sa zacala obzerat po diametralne odlisnych modeloch. tiez mozeme hladat dovod mojho vyberu mensich muzov v mojej potrebe ovladat, v mojej panovacnosti... ktore som casom nejako stratila Úsmev hoci kedysi patrili k vyraznym crtam mojej povahy. co moze mat suvis s nizsim sebavedomim a potrebou sa presadzovat atd atd. kopec faktorov. ktore mi pripadaju dolezitejsie ako vyzor ako taky.
no a k preferencii - da sa zovseobecnit tak, ako som pisala vyssie, ale to vobec neznamena, ze nestretavam krasnych muzov, ktori vobec nespadaju do toho popisu a zdaju sa mi nesmierne pritazlivi Mrkám

Zuzana1978, Pi, 25. 06. 2010 - 14:14

paci sa mi tvoja uprimnost Slnko k samej sebe a detailna analyza v logickej postupnosti.
a k poslednej vete tolko, ze nas je viac Mrkám

Zuzana1978, Pi, 25. 06. 2010 - 12:01

Ludkaa
Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe super komentar

lua, Pi, 25. 06. 2010 - 12:43

konvalinka u mňa je to opačne, mne sa vždy páčili nie veľmi vysokí ale ani nízki muži, niečo tak akurátChichocem sa , tmavé vlasy, športová /nie veľmi svalnatá/ postava, pekný biely úsmev, proste také talianske typy a mám vysokého véééélmi chudého blonďáka s pokazeným a krivým chrupom Mrkám, s okuliarmi a netuším kde sa stala chyba, Slnko
mimochodom včera pri tom zápase s talianmi som si išla oči vyočiť (samozrejme na talianoch) muž ma vždy posiela na lunik že ani daleko chodiť nemusím

nielen žienka domáca, Pi, 25. 06. 2010 - 13:35

podla mna to bude tym, ze vyber partnera skratka nie je o vyzore, ale o povahe, vnutornom vyzarovani a tak. Slnko

ja sportove prenosy zas pozeram, ked su tam taki peknunki urasteni cernoskovia Slnko no a cim som starsia, tym viac sa mi pacia mladici. teraz momentalne frcim na osemnastrocnych. tak pozor na synov, vazene nanicmamy Pohoda

lýdia k (bez overenia), Pi, 25. 06. 2010 - 12:44

no a teraz neviem kam z konopíChichocem sa ...môj MM má okrúhlu/podotýkam nie ženskú/tvárušku-čiže by mal byť rodinne založený..áááále zas má výrazný nadočnicový oblúk-tak by mal byť za krátkodobé vzťahy??....uf sviňa štatistika sa asi seklaChichocem sa ,lebo aj ked je ten môj MM mix oboch tvárušiek fungujeme už 24 rokov v pomerne šťastnom manželstveSlnko
a podľa čoho som si ho vyberala???? no mne straaaaaašne imponujú vysoký chlapi/MM 196 cm/ a potom sme mali počas chodenia spoločné záujmy,rovnaké názory na život,deti a najviac zavážilo jeho dobréZlomené srdce Zlomené srdce

lua, Pi, 25. 06. 2010 - 12:47

no v poslednej dobe sa aj ja obzerám za veeelmi vysokými, že by kompenzácia? ja mám ledva 160 cmChichocem sa hádam ani to nie

brona, Pi, 25. 06. 2010 - 13:14

Zuzka, neviem dať link. Študovala som to ešte cca pored 10- timi rokmi a momentalne nemam pristup ku svojim materialom /vytopilo iich v pivnici, kde boli od narodenia dievcat.
Meno astrologa- je Ferencz Dudas- madar /myslitelska ezotericka astrologia/
a k typologii som sa dostala ako k súčasti učenia One Brain od Caroll Ann Hontz- bola len súčasťou iného kurzuu a na jej základe som potom našla mnohé zaujímave spojitosti, aj to, že je to už vedný odbor.
Snáď dačo vysnoríš- ja som teraz zavalená prácou, nakuknutrie sem je moj obcasný ulet a relax.Kvietok Slnko Kvietok

Zuzana1978, Pi, 25. 06. 2010 - 13:18

Diky Brona Kvietok
pozriem sa na to a nezabudni obcasne nakuknut a pridat svoj nazor Slnko

Zuzana1978, Pi, 25. 06. 2010 - 13:15

Dievcata, po poslednych komentaroch by ma zaujimalo, ci mate celozivotne preferencie vyzoru muza alebo sa to pocas zivota meni?
Moje preferencie su: vysoky, sportovo stavany, vyrazne crty tvare, hlboky hlas, tmave vlasy aj oci

georgina, Pi, 25. 06. 2010 - 13:38

Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Zuzka, to si teraz opísala môjho manžela - až na tie oči, tie má sivo-zelené.

Výzor muža inak u mňa až tak veľmi nezaváži - ak niekto dobre vyzerá, beriem to len ako malé bezvýznamné plus pri prvom dojme.
Skôr som zameraná na dlhodobejšie odsledovanie správania sa, prejavu, reči tela a podobné veci...

Zuzana1978, Pi, 25. 06. 2010 - 14:03

Som opiosvala svojho manzela spred 15 rokov. S odstupom casu sedivie a plesatie, ale chemia funguje stale Mrkám
Velmi zaujimave je, ze, ked som bola okolo 20tky, zaujal ma svojim sarmom a charizmou, vtedy som nad vzhladom moc nerozmyslala.
Ako vyzrievam , zistila som, ze mi zacina imponovat aj vzhlad (samozrejme mojho manzela Hambím sa )
Co sa tyka zostatku populacie, vzhlad zaregistujem, ale zrejme moje nastavenie ( chemicka vazba k mojmu partnerovi) nezvazuje dalsie kroky Úsmev

Zuzana1978, Pi, 25. 06. 2010 - 14:33

Úsmev
Znamena suhlasim so vsetkym co napisala?

lydusha (bez overenia), Pi, 25. 06. 2010 - 14:51

Znamena usmievam sa a nekomentujemMrkám A ze si to ty tak pre teba sukromne. Do statistikyMrkám

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama