Trh sem - trh tam

Pridal/a balalajka dňa 28. 11. 2022 - 09:21

Noooooooo - dočkali sme sa!

po dvoch rokoch zákazov - príkazov - nariadení - opatrení spojených s pandémiou, čo sme si mysleli, že koniec sveta bude a nič nebude ako bývalo v našich socializačných sférach - sú tu vianočné trhy.

V rádiu sa prekrikuju nadšenci tejto "vianočnej atmosféry", že už boli, že už popili, že už pojedli a že aj polapali po dychu za vianočnotržnú prirážku.

Ja som si prvý tržný vianočný ošiaľ tento víkend nechala újsť.

Postavila som sa na oba dni za pult sféry gastra a čakala, či aj nám sa ujde nejakých zákazníkov a nielen vonku sa budú adventne veseliť. Dočkali sme sa. Niektorí si mohli cestu odpustiť teda - ale o tom niekedy inokedy, keď sa mi bude chcieť byť hnusná Vyplazený jazyk.

Tak sme sa veselili, priali si peknú prvú adventnú nedeľu, pokojný advent. Zdravkali vínkom, či  punčom aj u nás dnuka.

Ale možno preto, lebo to bolo pre mňa pracovne (aj keď to robím fakt rada a baví ma to), tak to bolo - no pracovné Veľký úsmev.

Nikdy som nebola fanúšik ani cigánskej, ani veľa vína som nemusela. Ale tých vyštípaných ľudí, trochu strachu pred vreckármi a ešte väčší strach pred predajcami zo stánku, kde sa dáš strhnúť na hocijakú hovadinu, čo potom doma nad tým sedíš a dumáš, čo s tým, lebo nadšenie zostalo niekde za dverami domu vonku a nastúpil zdravý rozum, na tú vôňu vareného alkoholu akéhokoľvek zloženia - tak priznávam, cez tú haravaru veru každoročne musím prejsť. Dať si jeden punč či víno (niekedy aj dva od každého), kúpiť oplátky, nejaké fajné klobásy a poobdivovať stromček.

V sobotu sa chystáme s mladším synátorom na trhy do Prahy. Prahu máme radi. Ani neviem prečo. Máme svoje otrepané pešie trasy, kde vždy nájdeme niečo pekné a nové a doteraz pred našimi očami skryté. Len zimná Praha pre nás zostala doteraz stále nepoznaná.

Tak sa tešíme. Už som zablokovala nákup lístkov na vlak, čo som toľko hľadala vhodnú kombináciu lístkov, mladý má pripravený nákupný zoznam a ja sa teším, ako si nechám vyštípať líca mrazom a kúpim niečo nezmyselné Hambím sa

Tešín sa aj možno preto, ja som si cez tie kovidové zákazy toho sľúbila teda veľa, že budem "spoločensky žiť" a teda ako Janko Ledecky spieva - Sliby se maj plnit o Vánocích.

Krásny advent všetkým. Srdce

dasa_, Po, 28. 11. 2022 - 10:23

Obdivujem tvoje nadšenie. Ja sa práve neviem odhodlať, či vôbec navštívim tie najbližšie trhy. Aj som si otvorila stránky a hádzala také rôzne mestá ako Krakow, Budapešť, Miláno, Praha. Ale ostalo iba pri pozeraní obrázkov. Tak som zvedavá, jak to nakoniec dopadne

balalajka, Po, 28. 11. 2022 - 10:42

To netreba čakať na nadšenie. Nadšenie príde, keď sa ti podarí kúpiť spiatočné lístky z Prahy. Už mám Praha - Žilina. Ešte sa dostať o 3tej nadránom zo Žiliny a už len do tej Prahy. ˇuúúúplný detail.

Ja si užívam, že idem s mladším a ten sa tam TEŠÍ!!! Som zvedavá, či už 4,16 kedy nastupujeme do vlaku v sobotu ráno mi predvedie očný strečing k mojej trápnosti alebo až v Bratislave pri prestupe.

U nás to bude kulinárno - relaxačno a hlavne družiace sa ... také proste vianočné.

Som zvedavá, ako to dopadne u teba.

Dzeny, Po, 28. 11. 2022 - 10:35

balalajka, ja sa na vianočné trhy aj teším aj neteším:) Mám rada atmosféru, ale strašne mi vadí ten smrad oleja z cigánskej, ktorým mi napáchne oblečenie a vlasy.Váľam sa od smiechu po podlaheKeď občas nastúpim do električky, v ktorej sú ľudia, ktorí idú z trhov (a ja idem z práce alebo iného nesmradľavého prostredia:))), tak to je taký puch oleja, vareného vína a punču, že to neviem vydržať a musím vystúpiť a dať si zdravotnú prechádzkuVeľký úsmevPotom si vravím, že na trhy nepôjdem, lebo takto nechcem smrdieť, ale potom vyhrá atmoška a idem napáchnuť:))))

balalajka, Po, 28. 11. 2022 - 10:44

Veľký úsmevVeľký úsmevVeľký úsmev cestou z Prahy snáď vysmrádneme. A verím tomu, že tje cigánskej veľa nedáme. Budem se loudat okolo trdelníka a vinčiska skôr. Ale dáme aj kultúrne pamiatky isto.

Teším sa, že som našla večerný spoj domov, tak si užijeme aj svetielka. Tlieskam

Dzeny, Ut, 29. 11. 2022 - 10:55

balalajka, zrada je, že nemusíš nič zjesť ani vypiť, ale tie výpary sa na teba nalepia:))) užite si to, bude vám dobre:))

balalajka, Ut, 29. 11. 2022 - 12:57

Ďakujeme.

Hádam sa tak aj stane. Máme lístky na vlak aj do Prahy, aj z Prahy. Chichocem sa

dan-cula, Po, 28. 11. 2022 - 21:27

uvidím čo prinesu ďalšie dni..túto sobotu boli prvé lokálne trhy u nás druhé budú o týždeň..chodievam no nie nakupovať ale účasťou prejaviť záujem ked si ľudia už dali námahu to zorganizovať..a len degustujeme..

Tohto roku dúfam že nám to vydá a pojdeme sa pozrieť do Košíc.Blava ma neláka podobne ani Praha(prahu mám rada v lete a zvlašť podvečerný letný čas..).Krakov sa mi tiež páči ale vždy si idem sadnúť na nádvorie Wavelu a potom sa túlam uličkami a na Glavnom rínku tiež nejaký ten punč a syr..Ale páčila sa mi vianočná Kodaň hlavne to,že na začiatku sme dostali keramický pohárik a v stánkoch nám len nalievali a potom na konci sme ho odovzdalo automatu a vrátil nám nejaké drobné..a tak ako inde sme len ochutnávali nejakú šunku,syr,vínko,fotili sa so sobmi..zásadne nekupujeme nič-ideme len očumovať,vyklebetiť sa a punčovať..a ked prídeme v taký čas že vystupujú nejaký umelci prípadne detské súbory tak si aj nôžkou podupeme občas aj slzu utrieme..a je nám tak fajnovo..pred kovidom sme plánovali vianočný Petrohrad v rámci januárových nejakých narodenín a to už asi nedáme-všetko sa to zvrtlo a....čo už..

balalajka, Ut, 29. 11. 2022 - 05:49

Wau - ty aké zážitky máš parádne.

Ja by som nad tým Petrohradom nelámala ešte palicu. Pozri, aj keď kovid došiel, mysleli sme, že NIČ nebude už ako bývalo. Nič. Padli všetky istoty a pravidlá, čo sme žili.

Tak ako v kultových Peliškoch zaznelo - dáme tomu rok, maximálne dva. Mrkám

Lea, Ut, 29. 11. 2022 - 13:51

Užite si to v Prahe, vianočná býva krásna, i keď už je to viac ako 10 rokov, čo sme tam boli naposledy.

V našom meste trhy bývajú poslabšie, ale chodievame na punč s kamoškami, i na podpecníky. Neplánovane sme sa túto nedeľu ostihli v Bratislave a pomotali sa po centre, cez deň tam nebol veľký stisk a krásny slnečný čas sa ukázal. Popozerali sme stánky, poobdivovali umelecké výtvory, nekupovali sme nič, bo sme boli po obede a vianočných serepetičiek už máme naozaj dosť Mrkám

balalajka, Ut, 29. 11. 2022 - 14:01

Srdce ďakujem.

Mladý mi už povedal, že môžem zvesela punčovať a vínovať. On nás na stanicu dostane a keďže cestoval takmer sám na jeseň z Berlína a prestupoval v Prahe, tak aj to dá v pohode. Že keď to dal so starým tatom a zabudli na stanici len bundu, tak so mnou to dá aj v lehce povznesenej nálade. Veľký úsmevVeľký úsmevVeľký úsmev

Niet nad to, mať už veľké decko.Srdce

dasa_, Ut, 29. 11. 2022 - 17:21

Neplánovane som dnes prešla vianočné trhy v  Žiline. Ľudí ešte málo, ale stánkov už celkom dosť. A rovno pri vchode veľký oznam, že poháre sú zálohované. Takže pravdepodobne to funguje rovnako, ako bolo popísané vyššie. Jeden pohár a do neho sa nalieva. A na konci ho vrátiš. Ale to len hádam, neskúšala som.

balalajka, St, 30. 11. 2022 - 05:53

PrekvapeniePrekvapeniePrekvapenie - žeby sme ten raňajší o 3tej vlak nestihli a počkali kým otvoria v nedeľu? Váľam sa od smiechu po podlahe

dan-cula, Ut, 29. 11. 2022 - 21:07

A mne osobne sa žilina celkom páči aj obyčajná aj vianočná hlavne preto,že sadnem na vlak (mám dobré spojenia tam aj nazad)v meste posedíme dáme kávu(vianočný punč)  a hajde domov.

dasa_, St, 30. 11. 2022 - 06:19

A žeby sme si v Žiline vymysleli malé vianočné stretnutie???? Možno by sa našlo viac báb s dobrým spojením

balalajka, St, 30. 11. 2022 - 06:30

Ja už do Vianoc nebudem mať víkend voľný určite Smútok.

Užite si to. Objímam

dan-cula, Št, 01. 12. 2022 - 19:23

Keďže " ťahám" v práci neviem sa dočkať piatku 1700 a pacnem do postele ako drevo..takže tento víkend mi trh nehrozí na 10.12 som sa už slúbila na jedni lokálne trhy kamarátka má od včera vnúčika tak vraj ju mám isť podporiť v koštovaní medoviny..(pôvodne som plánovala tie Košice -no možno ju prehovorím)..ci pana-človiek mieni okolnosti plány menia.Hlavne u nás v práci.