O prvé dojmy z waldorfskej školy, kde chodí najmladšia deva, asi mesiac som sa už s vami podelila. Pridávam ďalšie novinky zo života štvrtáčky. Stres zo školy opadol úplne, ja keď sa jej ráno stále viac či menej nechce vstávať. Ved komu by sa aj chcelo. O starej škole už ani počuť nechce. Sa jej ani nečudujem, nedostávajú úlohy, nemusia sa doma učiť ...
Sama skonštatovala, že aj v škole berú toho oveľa menej ako predtým. Jasné aj vo mne občas nahlodáva červík, kedy sa stihnú naučiť všetko čo do nich hustili doteraz, pokračujú v ďalších ročníkoch na ZŠ? Ono waldorfská škola okrem iného by mala akceptovať vývin dieťaťa a záťaž pridávať neskôr ...Stále sa spolieham na to, že v deviatke na WŠ mávajú skvelé výsledky monitoru.
Ale jednu vec som postrehla určite. Zrazu u Tinky funguje to, čo doteraz nefungovalo. Je zvedavá a začína sa pýtať. Jasné však to je u detí úplne bežné. U nej to vôbec nebola samozrejmosť. Ak sa aj na niečo opýtala, rýchlo si vypočula odpoveď a zbrklo riešila niečo iné. Teraz som zachytila taký pekný záujem o drobnosti. "Aký je rozdiel medzi predajom a prenájmom ..." Debatu o etno štýle a safari pri oblečení sme si v obchodnom centre krásne vychutnali. Ja viem sú malinké drobnosti, ale mám pocit, že aj veľké veci, ktoré možno u niektorých detí klasická škola svojim náporom utláča do pozadia. Mám pociť, že aj dokumenty, ktoré spoločne pozeráme, už vníma inak. Ako stále, je to naše dieťa so svojimi radostnými okamihmi, ktoré miestami veľmi intenzívne trénujú našu trpezlivosť, ale ako opadáva časť stresu, začína vykukať aj voľačo iné, radostnejšie. Uvedomujem si, akú veľkú úlohu v tom všetkom zohrávam ja.
Toto so moje mini postrehy,určite nebudem tvrdiť, že je to jediná správna cesta. Verím, že je veľa detí, ktoré klasické školstvo neubíja, tvorivosť a hravá zvedavosť im ostane. To len ja poučená sama sebou, vyškolená troma staršími deťmi, ktoré absolvovali školskú klasiku sa už na mnohé pozerám inak.
Dievčatá, aké sú vaše dojmy z klasického vzdelávania či už vaše skúsenosti, skúsenosti so svojimi deťmi?
Ako na druhej strane chápem učiteľov, obdivujem, neľahká úloha ..., vela deti v triede, vela deti s roznymi poruchami, vela papierovaciek ....
Len viem čo deti spomínajú, stale ten ich učiteľ geografie na gympli, kladol, kladie na nich neskutočne naroky co sa tyka uciva, ale vsetci starsi traja ho milovali, lebo k uceniu pristupuje uplne inak, pridava take poznatky, ktore v ziadnej ucebnici niesu. Ono pri geografii s ato da, asi tazsie pri matike. ;) len kvoli nemu, chceli vsetci traja maturovat z geografie.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Je to ľudoch ako takých, moja dcéra sa hned prvý školský deň stretla s učiteľkou, ktorá rozdelila behom týždňa do skupin a to deti ktorým sa bude venovať a deti - robotnici a tak sa k nim aj chovala, neuznavala tvorivé nadanie ale rozum. Neviem ako to mám vysvetliť ale bolo to dobre pre deti ktoré mali logické myslenie, ktorým to pálilo a ostatní- no načo sa im venovať.
Minule mi to pripomenula jedna pani, veľmi podobným spôsobom opisovala učiteľku svojeho syna.
U vnuka som si v prvej triede vypočula neskutočne zlé učenie slovenského jazyka, veľmi zlý prístup teda podľa mňa, učenie ktoré posilni agresivitu, aké bolo moje sklamanie ked museli zlučovať triedy a tu dobrú vnukovú učiteľku vyhodili a namiesto nej nechali tu druhú a dokonca z nej urobili riaditeľku. Toto skoro nikto nechápal. Na moju otázku som dostala odpoved že má dobre výsledky aj ked na tej škole bola pár mesiacov.
Poznám aj iné pani učiteľky, ktoré sa venujú naozaj všetkým, ktoré su obetavé a trápia sa ak sa im zverencom nedarí, nájdu na každom niečo pekné - toto sú pre mňa páni učitelia- oni to robia ako poslanie, aj ked sú možno na smiech niektorým svojím kolegom.
Je škoda že títo nedostanú pridané v ohodnotení výplaty. Ak by bolo takých viac školy by znovu našli svoj stred a aj svojich žiakov.
K inému blogu -to čo píšeš o Martinke sme všetci prežívali pri Kriastiánkovi, odrazu sa všetko darilo, odrazu toľko záujmov, také nadšenie pre veci, ktoré si predtým ani nevšimol. To všetko za to stalo, škola mu dala rozlet, poznanie ale aj úctu. Určite nebolo úplne všetko super, vždy môže na všetkom niekto niečo nájsť a tiež chápem že to nie je pre všetkých, ale tie umelecké duše s nejakými ds či inými , tak pre nich je t to pravé.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Inak odvolavam co som odvolala, tvrdim co som tvrdila ... Ale nie, prave som zistila, ze oni sa aj z matematiky a slovecniny ucia celkom dost, miestami aj piatacke ucivo beznych skol. Ucia sa dokonca velku nasobilku, pracu so zlomkami ....
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Hmmm, trochu z iného konca. Stretla som sa minulý týždeň s jednou pani učiteľkou. Poznám ju už 9 rokov. A čo rok to je viac a viac negativistická. Už si ani nespomínam, kedy naposledy bolo niečo pozitívne, čo povedala. Absolútne vyhorelá. Až mi bolo z toho celého smutno. Jak ona ma učiť deti, keď má takýto postoj ku všetkému okolo? Ako to už na školách chodí, neučí presne svoj predmet, lebo sa to proste prihodilo. Doma má tiež neľahkú situáciu. Ale mala som taký divný pocit. Možno, že bola len príliš úprimná ku mne. Ale teda, ja fakt neviem. Je na škole funkčne najstaršie, vedenie sa vymenilo a snaží sa školu trošku zatraktívniť. Aj pre žiakov, aj pre rodičov. Podľa nej sú to zbytočnosti, nič netreba meniť...