Ženy nášho rodu sa ešte majú čo učiť, aby si užili viac pokoja. Ja s našou najmladšou máme pred sebou veru dlhú cestu. Ale učíme sa. Však to učenie a keby len to.
Možno to poznáte. Zo školy príde dieťa veľmi unavené, potrebuje si oddýchnuť, spraviť voľajakú valentínku. Potom ide obľúbený seriál, alebo ... Potom už ozaj dozreje čas aj spraviť jednu dve úlohy, ktoré v tento deň dieťa dostalo ... aby sme pár minúť pred večierkou zistili, že poniektorí, zabudli spraviť projekt z pred týždňa. A teraz máme obe dve možnosti, ja, že sa intenzívne rozčúlim a dieťa začať revať.
V danej fáze, pomôže len z hlboka sa nadýchnuť, však aj moja vina to je. Úvodník do časopisu tiež píšem s božou pomocou až v hodine dvanástej. A tak skoro s pokojom angličana robíme o deviatej večer časovú os deväťročného života našej najmladšej, abo deň predtým angličtinu a obsah desiatového balíčka. Keďže po anglicky viem barz málo, o zachovanie paniky sa snažil drahý. Jasné, že sa to neobišlo, bez komentárov, že úlohy treba napísať pred Violetou. Zabudol spomenúť, že všetky nielen jednu.
Včera pred spaním sme si s dieťaťom toto predsavzatie tiež zopakovali ...
Pred chvíľou som našla pravítko na stole, ktoré som nedala do tašky, bo unavené dieťa si už šlo umývať zuby, keď som obsah tašky naplnala. Chystala si ho sama ....To bude radosti na geometrii
No fajn, mala by som byť svetlejším príkladom pre svoje dieťa a prísnejšou mamou ... No raz keď budem veľká...
Momentálne sa tiež snažím o zachovanie pokoja, posledné mača zo šiestich, ktoré zvládlo túto zimu, má asi zápal priedušiek, či čoho. Už je dnu, odmieta jesť a piť a idem sa asi pomodliť a skúsiť biolampu opäť v rámci hesla zúfale ženy robia zúfalé činy. Stále rozmýšľam, čo mi chcela naša veľmi náročná mačacia story povedať.
Dievčatá, darí sa vašim deťom (a vám) robiť úlohy načas a v pokoji, bez zbytočnej paniky v poslednú chvíľu?
Niet nad tímovú prácu a sekeru nad hlavou.
Inak neviem prečo to tí chlapi poznajú v opačnom garde. Že všetko dobré majú deti po nich a to zlé po mame.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
"...a potom si dám ešte jabĺčko a potom si pustím Pottera a máme projekt na zajtra a Mišo ma fest pekné nálepky a na víkend pôjdem..."
STOP!!!
Čo to bolo o tom projekte?
Takto nejak, len tak, ledabolo, medzi rečou, som sa ja častokrát dozvedela že niečo vôbec má robiť
veď to ťa môže v ten moment aj vykotiť!
A tento trend si držal tak dlho, kým som to nestopla.Ak to povedal až večer, pred tým ako to potreboval do školy, zakázala som mu to robiť a on, síce, so slzami, prijal päťku, ak to bolo dobrovoľné, pochopil že sa obral o dobrú známku.
Ale zabralo to a vždy potom hned ako prišiel zo školy povedal že niečo robiť majú
Istú dobu aj slovníček fungoval - on zapísal čo si má pripraviť, ja som podpísala
Večer by som veruže z neho už žiadne myslenie nedostala a tak to čo zatajil/nestihol/nechcelo sa cez deň/nespravil, sme už večer nerobili.Bola by to moja úloha, nie jeho.Viem ako je to ked sa nechce/zabudne, len nech si potom za to nesie aj následky.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Dobrá si, dôsledna U vás to nebolo ľahké.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
aj u nas funguju zle znamky za nespravene ulohy. Ja len kontrolujem a nechavam prepisovat, ucitelky v skole su sice prisne, ale asi menej ako ja, co napise v druzine by som mu ja dala rovno prepisat (kludne aj dvakrat ), ale kedze je to podpisane, tak riesim len to, co si nechal na doma. Vsetci slovnickuju, niekedy musim risa nechat nech zavola spoluziakovi, lebo ked v slovnicku nic nepribudne, neznamena to, ze nie je uloha. Len nie je zapisana. Poznamok uz ma dost, patoriek tiez, nie vzdy funguju ako kvapky na deravu hlavu
.
neviem co s vymeskavanim tanecnej. Ked je zlahka nacaty, sopli - nie velmi, ide do skoly, na tanecnu a futbal ho uz nedam. Vacsinou to prejde po vikende. Ak je chory, 2 dni skusime samoliecbu, ak neprejde, navstivime lekarku a je doma do konca tyzdna. Ale kazdopadne znovu nejde na kruzky. v skole dochadzka fajn, na kruzkoch katastrofalna. Ale lepsie ako nesetrit sa a vynechavat skolu, kedze kruzky ma len sportove.
Ako toto riesite? Chodi sa u v as dieta na sportovy kruzok "pozerat"? Lebo je fakt, ze ked na tanecnej nacvicuju, je treba aby tam bol, 2 kroky by ho neskolili s horuckou ... ale pochybujem, ze by to ostalo pri dvoch krokoch.
Kamila, to ze robis na poslednu chvilu ... no ja asi tiez neviem robit bez adrenalinu
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
na poznamky bol expert mladsi syn, vecne nieco zabudol. Tinka si aj spomenie, len casto neksoro.
Moja zacala na tanecnu chodit len od noveho roka, ta to asi dvakrat bola na tanecnej trosku nachladena, ale z telesnej som ju uvolnila.
Uz asi treti mesiac berie imunoglukan, je menej casto nachladena.
Inak fungujemem podobne so samoliecbou a lekarkou.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Tanečná je tanečná, keď je nevládny alebo nemôže poriadne dýchať (nádcha, kašeľ), tak nejde. Pozeranie nehrozí, on by sa pripojil Ale je pravda, že keď mali vystupko, tak som ho tam doviedla aj s chorobou (ale už bol bez teploty), odtancoval a išli sme domov. Karate rovnako.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
My mame zatial len skolkara. Do skoly ide az od septembra, ale uz nejake povinnosti ma. Denne by mal trenovat vyslovnost, zo sachu si obcas nosi na doma cvicenia a na zapise nam odporucili trenovat vyfarbovanie malych obrazkov, aby si vylepsil jemnu motoriku. Sachove cvicenia si robieval vzdy na poslednu chvilu a potom ich ani nedokoncil, na vyfarbovanie a cvicienie jazycka musel mat naladu. Tak sme bojovali. Som zvedava ako to bude vyzerat, ked bude prvacik. Nakoniec som to zaviedla tak, ze vyslovnost musi trenovat denne. To je prvorade. A potom si moze vybrat, ci si spravi sach alebo bude vyfarbovat. Ked si splni povinnosti, dovolim mu aj pocitac. No a to je pre neho asi najvacsia motivacia.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Začínate dobre, klobuk dole, ja som take nikdy nevedala.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Nie vzdy to ide podla mojich predstav, Kami. On ked sa zatne, nepohne s nim nikto.
K tomu uceniu v skole. Tiez si pamatam, ze sa so mnou nasi ucili maximalne prvy polrok prvej triedy. Do stvrteho rocnika mi ulohy uz iba kontrolovali a potom uz ani netusili, co sa ucim. Ked som teraz na zapise spomenula, ze dufam, ze bude rovnako samostatny, povedala mi ucitelka, ze prve dva rocniky, by sa mali ucit s detmi rodicia intenzivne, aj s tymi sikovnymi. Tak neviem, ci su teraz na deti ine naroky alebo su ine deti.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Ono je to takzezvlastne, lebo jedna vecs u ulohy, ktore si dieta snad aj zapise, druha vec take predmety ako vlastiveda, prirodoveda. tam sa snazim dceru presvedcit, ze by si mala pred kazdou hodinou precitat o com sa ucili posledne. To by len tak z vlastnej iniciativy nerobila. tak jej to pripominam. Projekt si tei zcelkom sama nepsravi, lebo maju zadanei najdi na internete, len tei vety su casto krkolomne, alebo apson moja ma este stale problem pozrozumiet citanemu textu, ak je trochu narocnejsie.
Ale na druhej strane som fakt pri starsich take nerobila. Zase ak si dobre pamatam, tak projekty zacali robit az na druhom stupni.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Dievčatá, ja som niekedy na jeseň vyhlásila štrajk. POvedala som to aj chalanom, že úlohy sú ich parketa, tak nech sa starajú. Ak niečo nevedia/nerozumejú/potrebujú pomôcť/vytlačiť obrázky/skontrolovať, tak samozrejme áno. Ale aby som nad nimi stála, kým si úlohy nenapíšu, tak to teda nie. To akoby oni museli stáť pri mne v kuchyni a hovoriť mi "Nakrájaj si cibuľu!", "Očisti zemiaky a daj ich variť!", "pridaj tam korenie!"... lebo inak by som si sadla k Naničmame a obed by som nevarila
Starší je v pohode, od 2. ročníka neviem, čo sa učia (iba keď píšem mail s úlohami pre chorého spolužiaka, lebo decká maily ešte nemajú) a niekedy sa ani neviem na rodičku zapojiť do debaty, keĎ ostatní rodičia rozoberajú texty v učebniciach, že ako to majú chápať... Ale veď snáď to učiteľka deťom vysvetlila? S mladším je to horšie, lebo má miernu dysgrafiu, tak tam sme museli viac zamakať a ešte stále treba na neho mrknúť očkom a úlohy skontrolovať. Ale tiež si už zvyká robiť si ich samostatne. S projektami pomáham. Najčastejšie len vyhľadaním a vytlačením obrázkov. Texty si doplnia sami alebo spolu niečo pohľadáme. Skôr sa ich snažím dotlačiť k tomu, aby hľadali v knihách, až potom na internete. Ale niekedy si mladší nedá poradiť a potom musí projekt prerábať
Čo si pamätám, so mnou sa rodičia alebo babka učili len v prvej triede asi tak do polroka, potom len kontrolovali, či mám úlohy dobre a asi od 2. ročníka som už všetko zvládala sama. Mám pocit, že ako deti sme boli takí odvážnejší. Ja som od 7 rokov chodila sama do obchodu, ktorý bol asi tak 10-15 minút pešo. Teraz nejdem 10-ročného junáka vyhnať pre rožky toť na vedľajšiu ulicu! Ani spolu s mladším bratom nechce ísť (mladší by išiel aj sám, ale toho sa ešte bojím pustiť).
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Vsak toto, pri starsich troch som nemala najmensiu predstavu co beru v skole od druheho rocnika, aj ked mladsi syn chodil stale s poznamkami co zabudol. Ucitelka sa rozhodla, ze je to jeho problem a ja s nou, al ebol sikovny.
Najmladsia je ozaj ako jedinacik, aj z mojej strany, snad od prveho dna, akoby som vsetko zabudla, abo vsetko je ine
S projektami tazko, pri tom poslednom ho velmi chcela spravit sama, mali najst info o vybranych zvieratach na internete. Len ono vobec nie je jednoduche najst nejaky opis zrozumitelny pre tretiacku. Bola smutna, ze je to miestami nad jej sily. Encyklopedie pre deti, su vtedy urcite lepsou volbou, len nie vsetko tam zase najde.
Veru ovela viac sme toho robili v ich veku, boli omnoho samostatnejsie ...
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Ja mam stvrtacku a piatacku, tie projekty to je masaker. Emmka ich mala od druheho rocnika a presne vlastiveda, prirodoveda nic co by zvladli sami, vsetko na rodicoch. Kolko som sa nazlostila, ze vsetko musim hladat, tlacit a pripravit texty primerane veku. Nastastie ma mladsia lepsie ucitelky tie im nedavaju projekty, toto su veci, ktore by mali robit v skole vsetci spolocne
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Aj ja som vyhlásila štrajk,ale len na týždeň....Bilancia :2x trojka zo SJL,2xTrojka z ANJ,1xjednotka z matiky,2x poznámka že nemala Dú....všetko som nechala na Lenku a ocka,šak nech sa tiež zapojí do vyučovacieho procesu.....no neosvedčilo sa mi to...takže to vidím tak,že budem Dú robiť ešte ďalších 6 rokov?????
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
no, u nas je to pestre, najstarsej som povedala, ze ulohy su jej zodpovednost a zatial prisla len raz, v nedelu vecer, ze nerozumie ulohe z matematiky, o ktorej vie uz tyzden!!! tak prislo na hubovu polievku, zratovala som s tym, ze je to posledny krat a na buduce sa nemusi ani unuvat, nie je problem vysvetlit, pomoct, ale nie v nedelu vecer o deviatej!!!!!
mladsi je tento rok v pripravke, kde sa ucia citat, pocitat, pisat, ako u nas prva trieda... nas keby niekto pocuval pri pisani a nevidel, tak si mysli, ze pri najmensom staviame chalupu, moje pokyny pocas pisania su totiz: naklon to, dotiahni to az po ciaru, rovno dolu, poloz to na ciaru, hore, hore, horeeeeee!, a teraz to zahni, zagulat...a to je prosim pismeno L ale uz sa lepsi, teraz zacina chytat mindraky, ak sa mu nejake pismeno nepodari pekne napisat, tak huci, ze nebude mat ohodnotene vyborne!!! tak gumuje, minule tak aktivne, ze diera v strane! musim vsak pri nom sediet a hustit donho... dnes vecer sme prisli domov o siedmej, tak napisat dve slova, aby sme mali zajtra pokoj a stacilo nam len precitat si text v citanke...osobne, pre mna je dost tazke ucit sa s nim, kedze francuzstina nie je moj rodny jazyk, ale zatial nam to ide obom...az na trpezlivost, nemam ju ani ja ani syn
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Aktivne gumovanie aj ja milujem, cez celý zosit a ozaj milujem gumovatelne pero. Poznam to radostne robenie uloh, ked sa stretnu dve temperamentne bytosti, uz len ostava aby sme si uvedomili, ze snad mame viac rokov, trpezlivosti?
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
rokov urcite, ale ked nadelovali trpezlivost, ja som bola kdesi na konci rady a vela sa mi uz neuslo... hlavne, ked je clovek unaveny, vycerpany, tak to je potom tazko byt trpezlivy a hlavne, ked este rozmyslas, co este musis stihnut pred tym, nez pojdes spat
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Ja som mama nespolupracujúca, netolerujúca, neochotná, sem-tam sabotér, takže aj kvôli tomu je bezpečnejšie pre dieťa, aby som sa kolo neho nemotala, čo sa týka projektov, viď moja „Johanka z Arcu“ napríklad.
Pravdupovediac, zanedbanie projektov netolerujem a zaujímajú ma známky a výsledky. Pevne verím, že mladý má dostatočne dlhý čas na prípravu a to, že sa zbadá večer pred, jednoducho nemôžem akceptovať. U nás to nejde ani z časového hľadiska, jednoducho, keď si on zmyslí alebo sa zbadá, nemusím mať ja čas (ani ho nemám), aby som bola k dispozícii, čo je horšie, nemusí byť na večer k dispozícii počítač pre podklady k projektu. Ja mám prioritnú robotu a tým to hasne, bodka. Neraz robil projekt v daný deň ráno od piatej alebo skoršej, lebo počítač nebol k dispozícii, aj na záchode sedel na byte, aby nesvietil a makal. Jasné, že mi to je ľúto (občas), ale kto sa kedy bude starať o to, že on si nechá veci na poslednú chvíľu a bude sa mu prispôsobovať? Nikto. Tak nech postará sám o seba a bude si istý, že zo svojej strany spravil všetko ako najlepšie vedel, najlepšie v dostatočnom časovom predstihu.
To je moja vízia, zatiaľ u nás neúspešne. Jeden výsledok to má, že čas pri počítači si treba dostatočne dopredu naplánovať a rezervovať čiže synátor je nútený dopredu avizovať a vedieť sa dohodnúť. Už ani neriešim, že 20 detí donesie to isté z stiahnuté z Wiki. Ke´d to učiteľ nerieši, už ani nebuzerujem. Keby bolo na mne, tak pekne písomne odprezentované projekty. Aj som hlasovala za nejaké písomné, tvorivé veci, ale že neprešlo. Čo kreativita? Pamäť? Niečo zo seba? Nápad? Myšlienka? Sústredenie? Radosť z toho, čo som dokázal/a?
Len buch-buch-buch, doniesť do školy a však dobre to dopadlo, ale ako si spraví, tak má.
Zas, aby som nebola len v pozícii „bachara“, jasné, že sledujem, minimálne na ráno plánujem časovú rezervu, aby sa stihol presunúť na vytlačenie, bo doma tlačiť nemôžeme, lebo pri jeho veľkolepých plánoch (aj pre kamošov a celú triedu) by farba pošla po troch dňoch aj s cestou.
Takto dostane centy, vytlačí si úsporne, čo zašetrí mu zostane, musí mať dostatočný čas, aby si to stihol nejako kreatívne upraviť na prezentáciu alebo odovzdanie. Tam už to sledujem napozadí, hľadáme riešenie, keď už to celé po...hnojil a nechal to na poslednú z posledných chvíľ. A pomáham čestne, vždy mám centy preventívne prichystané, nekomplikujem.
Hnusná som.
Ja som mu vyviedla raz jednu vec.
Prihlásil sa na animátorský kurz – kurz animácií, učili sa animovať. Podelili ich do skupín (on bol pri 12 ročných) a každá skupina mala na starosti časť z filmu. To bolo poobede, vracal sa tak okolo ôsmej večer. S počítačom som sa lúčila ťažko-preťažko (lebo ho potreboval kvôli výkonu), orevala som ho, ohladkala (ten počítač) , že ak sa mu niečo stane, to bude taký masaker, aký táto rodina ešte nevidela. Inštruktor mu naištaloval všeličo a voľačo, požičal mu touch-pad, či touch-tablet tak nejako a milé dieťa animovalo po večeroch projekt na piatok, kedy boli rodičia pozvaní do kinosály na odprezentovanie „filmu“. Vždy sme sa dohodli, že dokedy potrebuje byť hore a tak animoval a animoval tak do jedenástej v noci od pondelka do stredy, počítač sa presúval, potom už iba ten touchpad. A moje dieťa animovalo a stále animovalo a čo robilo? No, animovalo! Ja som sa pyšne vytešovala v duchu, že neriešime somariny na internete, ale moje deco sa pre niečo nadchlo a nech teda sedí pri tom počítači, aspoň sa niečo naučí. I prišiel štvrtok, upratovací deň, ja som išla do jeho izby a kukám, ahaHO, počítač. Mama mala absťák, tak som svižne prisadla, pozrela si veci, skontrolovala kopu všeličoho, porobila-uzavrela, vydýchla si, pekný deň za nami.
Večer o ôsmej mi synátor hlási, že som mu celý trojdňový projekt zrušila, vymazala, vyhodila a ráno to mal odovzdať. Nenormálne mi zlepilo vtedy, ani ospravedlňovanie nepomohlo, ani keby som sa pokrájala na slíže. Stihnúť bez spánku niečo za 8 hodín, čomu sa poctivo pod dohľadom venoval tri dni a tri podvečery, nemožné. Nereálne už z len z toho pohľadu, že ja som s tým nevedela pohnúť, maximálne iba čučať do animátorského programu v angličtine. A on to stihol. Šiel spať asi o druhej. Na druhý deň sme ho boli podporiť na „premiére“.
Ale tie „moje nervy“ sa nespamätali doteraz. Taká som vám ja. Mama-sabotérka.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
No u vas nuda ozaj nehrozi Synátor je šikovný.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Páči sa mi, že u Vás tie projekty niekto aspoň písomne navrhol. Mňa tiež vytáča to - " nájdite z internete" alebo " spýtajte sa uja Gúgla". Joj - ja vyťahujem encyklopédie a tam hľadám, deti čítať nútim - fakt, hnusná som. Ešteže 2háci to musia písať a ešte aj kresliť .
Ale zas sa nám oplatilo, lebo pri tajfúne pre 2háka som si zopakovala vetry a teraz pri monzúmoch piataka akoby som našla .....
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Však toto čo sami pri deťoch ešte naučíme.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
No - musím sa pridať po včerajšom zážitku.
Dieťa vyberiem u spolužiaka - vysmiaty, rozpálený od PC.
"Čo si dostal?"
"Päťku."
" ČO SI DOSTAL?" Dváham hlas akoby mi to malo pridať na sluchu.
... mlčí.
" Z čoho?"
" Z projektu u geografie."
" Z projektu? Ako? Prečo?"
" Ja som ho neodovzdal."
Tak som zaflekovala ( vedľajšia cesta, nikde nikoho, obytná oblasť - to aby ste sa za mnou nebáli šoférovať ) až sme leteli obaja na predné sklo.
Koniec. Ende. Tma.
Tri dni sme robili projekt. Ja hľadala podklady - bože ako nemám rada spojenie "nájdite si na internete, keď dajú 11ročným", pomáhala dávať do bodov ( mala to byť prezentácia), manžel fotky pomáhal vyberať, do prezentácie vkladať. Tlačili, viazali - no celá rodina projekt robila.
A on - neodovzdal.
Prečo?
Neviem. Netuším. Nešípim.
... už mi len vychádza, že chcel splynúť s davom ... tých 5toriek za neodovzdaný projekt bolo totiž hodne.
Poučenie? Asi bude tie projekty odovzdávať, lebo teraz má zakázané návštevy spolužiakov, TV, PC, tablety .... ale na rybičky sa pozerať v akváriu môže .
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Mňa by vystrelo.
A mal ho fyzicky v triede, len neodovzdal? Či ostal doma ponechaný?
Pre teba
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Pri sebe - v taške. Večer som sa pozerala ako si ho vkladal do kabele.
A mali na odovzdanie 2 dni. Po oba ich tam mal. Na tretí raz už pani učiteľka stratila trpezlivosť ... ani sa jej nečudujem .
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
no pomoc. toto mne sem-tam spravi dieta. tiez za 5. ale nie naschval. dufam. skor zo zmatku. nepamata si ze si opravil ulohu a ucitelke povie ze neopravil. ale ani neotvori zosit. a to ostatni otvaraju zosity a tvaria sa ze to zmizlo, ze to urcite na 200% doma 3 hodiny pisali ... a moje dieta naopak ...
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Držím ti palce. Asi treba okolo tých úloh robiť väčší krik, aby si to uvedomoval .
Inak dnes ráno - máš papuče? Vypleštené oči a behá ( V TOPÁNKACH!!!) po byte a hľadá papuče. Všetci stojíme pri dverách, kabáty už na sebe, tašky v rukách.... donesie "náhradne" papuče, že tie školské nevie nájsť. Kuknem do tašky a tam papuče. Tak nie aby sa najprv pozrel a potom chaosil, nieeeee. Pekne naopak! Na upresnenie - to teraz vyvádzal mladší .
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Lebo ho stresuješ! Poznám to veeeľmi dobre, takto zvykne vybafnúť na mňa MM ... "kde si mi dala"... a hoci som to mala pred 5 sekundami v ruke, tak si nielenže nespomeniem KDE som to dala, ale ani na to, ako sa volám!! Lebo stres, lebo tam cítim ten tlak ...
Inak, keď už píšem sem, tak pripojím hneď aj koment v téme všeobecne - nikdy som nepochopila a dodnes nechápem, prečo by RODIČ mal mať stres z nesplnených úloh svojho dieťaťa. Prváčik, kým si ešte zvykne na rituály asi nejaký ten koučing potrebuje, ale potom ďalej je to už len a len na tom dieťati. Ako inak sa naučia byť samostatné a zodpovedné za seba a svoje skutky.
U nás nikdy nefungovalo žiadne kontrolovanie, vypytovanie či majú alebo nemajú to či ono - a ak bol "prúser" - následky si museli "vyžrať" tiež sami.
Podobne aj s učením - do školy chodí dieťa, nie rodič - zasahovala som iba ak som dieťaťom bola požiadaná o pomoc, inak to bolo len a len na nich.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Tak to by vystrelo aj mna
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Najhoršie je, že z neho neviem dostať súvislú vetu, pre kieho oného ten projekt neodovzdal. To je asi najhoršie.
Ja mám totiž doma partizána a o tom, čo sa deje v škole sa dozvedám viac menej na rodičkách. Nuž, ale najbližšie bude až v apríli .
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Ta toto je vazne, u nas nastastie funguje obcas aj mailova komunikacia s ucitelkou, ale take som neriesila. Rybicky to u vas istia.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Ja sa dozvedám od mladšieho aj to, čo sa deje u staršieho Ale šoky mám, keĎ volá staršieho učiteľka - asi tak 2x do roka, väčšinou sa junák "konečne zapojil do diania v triede, bohužiaľ, do toho negatívneho" (hromadná bitka so spolužiakmi, útek z náboženstva a schovanie sa na wc - si mysleli, že tam za nimi sestrička nepôjde, ale ona poslala kolegu učiteľa, vyplazovanie jazyka učiteľke a záchvat smiechu, keĎ ho hreší).
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Poznáááám!
"Dostal som poznámku."
"PRečo?"
"Nemal som projekt."
"Ale veď si si ho bral do školy."
"Ale zabudol som ho v šatni."
"A teraz je kde projekt?"
"Stále v šatni."
"Tak sa otoč a kým ho neodovzdáš pani učiteľke, ani domov nemusíš chodiť." - a išla som pre mladšieho. Kým sa malý vymotkal, starší bol naspäť a na druhý deň dostal aj jednotku
Ale on je typ úžasne nesmelý, nepriebojný, nerozhodnýýýý, že už neviem, čo s ním. Veď aj minule mi volal (bola som s mladším niekde), že stojí pred domom, že čo má robiť? Ja v prvom momente, že kľúče stratil Ale nie, on sa len potreboval uistiť alebo ČO, že si má odomknúť a ísť dnu. Alebo možno chcel byť ešte von s kamošmi? Ale prečo nepovedal? Veď som ho iba raz zrušila, že nie, ale to mal 38°C
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Moje zlaté. Nedá mi sa nepodeliť so zistením PREČO nebol projekt odovzdaný. Už som trochu vychladla, dieťa taktiež, či začína cítiť následky neodovzdania projektu ? ... Ktohovie... Výsledok je však, že z neho vyliezlo, prečo to neodovzdal.
"Druhí to mali na jednu stranu a ja na DVE!"
Ja viem, ja vieeeem .... v živote je niekedy viac horšie ako menej, ale dúfam, že som ho presvedčila, že to nechá posúdiť na učiteľovi.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Joj, to vážny argument, no nechcel byť za prehnane akčného?
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
No, to je vážne Alebo robil projekt na papier "naležato" a nie "nastojato" ako ostatní...
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Moj syn ma nikdy nezapojil do projektov robil ich tajne na poslednu chvilku.Mali nejaky projekt o cistote zivotneho prostredia ,vzal moju metlu do skoly s napisom pouzivat denne.Projekt o nebezpecnych chemikaliach v domacnosti vyriesil s flastickou Poison eau de parfum s plagatom na ktorom bolo tel cislo prvej pomoci po poziti jedu,na temu zdrava vyziva nalepil sacok s Mack Donalda so znackou STOP.Taky bol lenivy na domace ulohy a vsetky projekty ,ale stale sa nejak vynasiel.Mali raz nieco povystrihovat a on to robil samozrejme v skole tak tie obrazky len povytrhoval a ucitelke vysvetlil ,ze som mu nechcela dat pravacke noznice ked je lavak (mna by take nieco ani nenapadlo).Teraz uz ho mam zmaturovaneho ale dobre si je pospominat.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Velmi vynaliezavý chlapec. Nestrati sa.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Kreatívec ako vyšitý! Veeeľmi sa mi to páči, mladý muž má moje sympatie, ten sa v živote nestratí.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Ale to je super tak by to malo byt je to ich pohlad na svet kreativny a detsky
Nie ako tu vsetci makame a stahujeme vsetko z wikipe..lepime a malujeme
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Máš skvelého syna
Páčia sa mi jeho nápady. Nezaťažuje celú rodinu, poradí si sám a úplne originálne
Keby som bola učiteľka a 20 detí mi donesie podobné projekty stiahnuté z internetu a jedno dieťa je takéto originálne, tak určite ocením práve tú jeho jedinečnosť a navyše je jasné , že téme porozumel
Veď aký majú zmysel projekty , ktoré robia rodičia a nie deti? A neviem, ale musí mať každý internet? Ono asi má, ale čisto teoreticky...
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
ucitelia si to ocenili raz som musela utekat z prace ,lebo ma volali surne do skoly na odovzdavanie nejakej super ceny za zivotne prostredie.Rychlo som pribehla a tam telka vsetko aj minister zivotneho prostredia odovzdava velky diplom mojmu Danymu .Ked som sa po tom vsetkom spamatala pytam sa a zaco si to dostal ,vobec nevedel tiez bol prekvapeny ale sme sa tesili a vecer bol v spravach.Neskor mi ucitelka vysvetlila ,ze bol nominovany za originalne projekty o zivotnom prostredi.Tak si myslim naozaj netreba panikovat ,treba deti nechat nech sa snazia same.On ma neziadal o pomoc ,lebo bolo neskoro a vedel ,ze zacnem panikovat .Riesil to posvojom.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Je mi luto ,ze nechce dalej studovat.Rozhodol sa ,ze bude bohaty a v tridsiatke moze ist do dochodku(ja mu to prajem).Ked si kupil auto za $500 ,aby sa mohol ucit jazdit a spravit si vodicak tak mi uz doslo ,ze ho musim nechat nech si reziruje zivot sam.Dufam ,ze mu ta vynaliezavost ostane a podari sa mu to co planuje.Teraz ked je uz velky(v aprili bude mat 18),ma ale hreje pocit ,ze sem tam sa pride opytat aj na moj nazor.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
S tým projektom si mi pripomenula udalosť u nás doma, pár mesiacov dozadu (ani neviem, či som to tu už nespomínala :) )
)
Zo syna sme vytiahli, že má projekt na dejepis. Téma voľná. V momente zasvietili manželovi oči - velice sa na túto prácu tešil. Tak som mu to prenechala (moja parketa sú slohy a na tú smolu tento rok ešte nebol žiadny
Ako išli dni, manžel stále rozmýšľal a rozmýšľal o danom projekte. Až to skončilo tak, že posledný možný termín ho dorábal do 4 hodiny ráno
A potom sa ešte sťažoval, že je nevyspatý

Aspoň vieme, po kom to naše dieťa má .... Alebo, jak sa spieva v nejakej pesničke - deti zlé sú po otcovi a tie dobré po mame :)