reklama

Ako bojujete?

- , 04. 09. 2010 - 10:57

reklama

Niektoré z mojich kamarátiek vypĺňajú voľný čas svojich detí televízorom, proti ktorému sa ja snažím bojovať jak to len ide. Tešia sa, že ich deti zvládli presun do detskej izby celkom bez problémov- predsa zapnem večer rozprávky a potom ich idem už len vypnúť, keď idem spať ja...
Tešia sa, že ich dieťa zvláda dlhú cestu v aute na jednotku- predsa je už taký šikovný, že vie sám ovládať prenosný DVD prehrávač...
Vyhovuje im, že deti tíško sledujú televízor. Ja ako dieťa som tiež mala rada rozprávky, ale popravde dnes ma takmer nenapadne televízor zapnúť... Kým nepríde manžel domov z práce, televízia je u nás takmer tabu. Takmer preto, lebo každé ráno dovolím slečne pozrieť si jednu "mikinku"- cca 20 minút trvajúcu rozprávka pre najmenšie deti je nenásilná, milá ja počas tejto doby spracem najnutnejší neporiadok a nachystám dcérke raňajky...
Bohužiaľ náš ocko prvú vec čo urobí, keď príde domov je, že zapne televízorVyplazený jazyk

A tak poobede slečna pozerá s manželom ešte Simpsonovcov... čo sa mi už nezdá také vhodné, ale... je to boj s veternými mlynmi. Neskutočne mi to vadí, že tu ten televízor hučí hoci aj celý deň, ale... dospelý človek sa prevychovať nedáSmútok
Ja s drobčaťom fungujem spôsobom, že jej voľný čas nevypĺňam. V izbe jej tento týždeň pribudlo rádio, keď chce zapnem jej detské pesničky alebo rozprávku. Sama som vyrástla na platniach a čítala som názor psychológa, aké dôležité je pre dieťa počúvanie rozprávok. Televízor preťažuje zmysly (sledovať dej, počúvať dej, priradiť zvuk k obrazu...) a nehovoriac o tom, že sa zakrpatieva predstavivosť a fantázia. Čo pri čítaní a počúvaní rozprávok je vylúčenéÚsmev
Keď sa jej nechce, hrá sa. S hračkami, s kockami, s čím chce. Keď môžem, som pri nej. Ale keď nemôžem, nevadí mi to. Pretože čím viac sa jej venujem ja, tým viac nahrádza svoje hranie sledovaním môjho hrania. Takže to často u nás vyzerá aj takto, ako práve teraz- ležíme v posteli, ja ťukám do PC toto a Nicol si stavia lego. V pravidelných intervaloch ma vťahuje do svojej hry a zase vypúšťaÚsmev Ja jej hodím lano a ďalej si cibrí svoju fantáziu sama. Práve sme postavili ďalekohľad a teraz Nicol naokolo sleduje rôzne veci... už videla uja, pozdravili sme ho, opýtali sa ako sa má a povedali mu, že keď chcel prísť na návštevu, mal u nás zaklopaťÚsmev Bola v džungli a videla rôzne zvieratá, najexkluzívnejšie boli Hello Kitty, ktoré stále mraučaliÚsmev

My takto bojujeme s televízorom a fungujeme, ako ste na tom vy? Trváte na tom, aby sa aspoň chvíľku vaše deti venovali nejakej činnosti celkom samé? Nicol to zatiaľ nedokáže, chvíľu sa pohrá, ale ak jej po chvíli "nehodím novú kosť", nevydrží pri činnosti. Potom chodí za mnou a síce si stále nájde nejakú chvíľkovú činnosť, je to iba nejaká záslepka na nuduÚsmev

A BABY, AKÉ máte CDčká s detskou hudbou, rozprávkami a napríklad angličtinou? Čo majú deti najradšej a hovoríte si, že to bola dobrá kúpa? Prípadne máte niečo také v PC, aby som nemusela vyhodiť za 1 CD zase po 10€?Vyplazený jazyk Vyplazený jazyk


reklama


reklama

dvojcata a ja, So, 04. 09. 2010 - 11:09

tak v tomto ja mam vyhrate prave tym, ze mame dvojcata, pekne sa vedia zahrat aj sami. Telku maju radi a maju svoje oblubene rozpravky, ktore si s nimi pozriem i ja. Telka bezi a oni mi vsetko rozpravaju co bude. Pozrieme rozpravku, telka sa vypne a oni pokracuju vo svojej fantazii a hraju sa podla toho co pozerali. Dalej sme im kupili spolocensku hru, tusim sa to vola krtko, je to obdoba clovece nezlob sa, ale na kocke namiesto cisiel su obrazky, slniecko, hribik, kvetinka a tak. Vydrzia sice len chvilu ale bavi ich to. Maju kvarteto ale tommu nie velmi rozumeju, ale bavi ich si karty rozkladat a kedze ja som velky citatel, oni sa tiez vedia zabavit knizkami
Pomahaju mi pri beznych domacich pracach a bavi ich to , najradsej maju, ked vytriedim pradlo a oni ho potom kopku po kvopke davaju do pracky, sypu prasok, samozrejme vsetko pod mojou kontrolou aby medzi bielym neskoncilo cervene tricko.
Mame dvor a vela casu travia poobede s manzelom vonku. Najnovsiu zavavku maju podvecer chytat zabky a davat si ich do vedierka s vodou. Ja by som to teda do ruky nechytila. Tiez sa im snazime vyplnit cas ako sa da, ale telke sa aj tak nevyhneme, ako napr dnes, je zle pocasie, tak si v izbicke pustili rozpravku na dvd, maju ju sice zapnutu, ale hraju sa, idem im vymenit dvd za anglictinu, nech aspon pocuvaju nieco uzitocne. Inak ani sa necudujem, ak su po mne, ja som maniak na radio, stale ho mam pustene, nech robim cokolvek a kdekolvek Veľký úsmev

-, So, 04. 09. 2010 - 11:22

a akú angličtinu počúvate? Ja som pozerala tiež nejaké CDčká, ale neviem sa moc zorientovať vo výbereVáľam sa od smiechu po podlahe Asi to bude napokon Čanáky a PodhradskáVeľký úsmev Áno Áno Tých máme radyÚsmev

brona, So, 04. 09. 2010 - 12:18

Nabudúce prídi s veľkým USB- čkom. P. učiteľka má samé skvelé Cd-čka a programy...Veľký úsmev

-, So, 04. 09. 2010 - 12:25

Jéééé, to bude supeeeerÚsmev Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam

eva m, So, 04. 09. 2010 - 13:11

Ja proti telke nebojujem. Je sucastou nasho zivota. Mame vsak nepisane pravidla, ktore platia.
Rano si deti svoju telku nezapinaju. Ja pri svojom rannom chystani sa sledujem telerano, deti tesne pred odchodom do skoly maju rozpravku.
Poobede si svoju telku nezapinaju, Samkovi pustim na telke v obyvacke zvieracich rekordmanov - to sa nam pravidelne nahrava.
Vecer, ked sa uz zberaju spat, mozu si nieco pozriet.
Cize ziadne stale cumenie do telky - to nie a celkom to funguje.
Na com vsak trvam a proste to tak musi byt - telka sa nepozera pri jedle. Ked stolujeme, musi byt vypnuta. Chvilku mi trvalo, kym som to v domacnosti dokazala presadit (moj manzel raaad pozera telku pri papaniMrkám ), ale funguje to.
Eva Slnko

lydusha (bez overenia), So, 04. 09. 2010 - 16:31

Perfektne. Paci sa mi prva veta. Vsetko, s cim bojujeme, ma dvakrat tazsi priebeh ako ked to prestaneme riesit a uplne prirodzene to zacneme brat ako sucast zivota...a ked si este k tomu pridame pravidla- skvele. Nenasilne zaclenenie do zivota s takmer okamzitymi vysledkami.
Blahozelam, toto sa mi naozaj paci, takyto postojTlieskam Tlieskam Tlieskam

val, So, 04. 09. 2010 - 17:22

Televiziu uplne vylucit zo zivota podla mna nie je nevyhnutne. Moje dievcata pozeraju vacsinou to, co je pre nich vek urcene, bohuzial je toho dost malo. Ked boli mensie tak 2-3 roky dokonca televiziu nepozerali, akosi neobsedeli. Teraz sleduju najma slovensku a cesku televiziu. Na ceskej chodi o vela viac programov pre ich vekovu kategoriu (5 a 7). Ked sme na cestach v aute pocuvame rozpravky, nasim favoritom je Bohatier Kremienok a Vlk a sedem kozliatok, a detske pesnicky, dokonca mame aj Zlatu branu Slnko
Anglictinu deti maju zo skolky Patch Kvietok

Diky za kazde nove rano...7

magic, So, 04. 09. 2010 - 19:05

u nas spociatku bola tv nezaujimava. dokonca ani pri nejakej kratkej rozpravke dlho nevydrzali. takze som tv nemala niekedy pustenu aj cely mesiac. iba vecer, ked mm priseil, tak si pustil na ta3 spravy, co nove vo svete. ale to uz deti spali.
ked su teraz starsi, tv ich zaujima viac. maju dni, ked ich musim od nej nasilu odohnat a pripomenut im, ze maju aj hracky a pastelky, lebo by pozerali rozpravku za rozpravkou. a maju dni, ked si na nu ani nespomenu.
ked uz pozeraju, pozeraju vacsinou take tie nevinne rozpravky (finleyho, autobusy a pod.). alebo drobec si oblubil niektore naucne - bol raz jeden zivot a podobne.
potom ma okolo toho kopec otazok, az obcas neviem, ako odpovedat, lebo mi dochadzaju vedomosti. ale ked sa mu nieco stane (rozbije koleno), tak si to vie okomentovat aj sam, ze to nic nie je, ze to len krvne dosticky teraz ranu zacelia a bude zase vsetko ok.
na ceste autom je DVD ako jedna z moznosti fajn. ale zial si ho nevedia zapnut sami, takze sa ja musim otocit dozadu a to zase mna chyta morska choroba a ozelenievam.

ale nie som ani proti nasilnostiam vo filme. ked sme si vysvetlovali, preco treba byt priputany v aute, co vsetko to sposobi, tak ani najlepsie vysvetlovanie nedokazalo zodpovedat jeho podrobne otazky (a zaujimal ho kazdy detail). vzala som ho na youtube a pustila mu nemyslis-zaplatis. vysvetlili sme si, ake je to nebezpecne robit za volantom hluposti a nepriputavat sa, pochopil a bol spokojny.
rovnako, ked potichucky vecer docupkal do obyvacky a z dveri sledoval so mnou poriadny kus CSI Miami, nez som si ho vsimla. tak sme si to vysvetlili, co sa tam deje a preco a ako a siel spat.

suhlasim, ze su matky, co maju z TV doslova au-pair, len aby mali od deciek klud a mohli citat knihu alebo sediet za kompom. ale nesuhlasim, ked niekto potlaca tv na minimum. moji rodicia dokonca tv a video vyuzivali ako celkom vyborny vecerny program pre celu rodinu a mam na to pekne spomienky.

lydusha (bez overenia), So, 04. 09. 2010 - 19:11

Poznám jednu rodinu, kde dieťa odchované na českých rozprávkach "perfektně mluvilo česky, s dokonalým akcentem na nerozeznání od originalních čechú"
Ten akcent má dodnes, ako keď sa Čech nasťahuje na Slovensko a silou mocou chce rozprávať slovensky.

magic, So, 04. 09. 2010 - 19:37

nuz...
je pravda, ze su ludia, co su schopni sa za zivot naucit spravne iba jeden jazyk. kazdy dalsi je tym prvym ovplyvneny. mozno to bol tento pripad.
ale vzdy budem tvrdit, ze pozerat film v zelanom jazyku (a najlepsie aj s titulkami v tom jazyku) je najlahsia cesta, ako sa ten jazyk naucit. a este ked je to aj nieco, co cloveka fakt zaujima. stimuluju sa tak skoro vsetky druhy pamati a dobrovolne, nenasilne, podvedome.
ja tiez v nejakom jazyku najlepsie nachytam akcent prave z filmov v danom jazyku. je to najlahsia cesta. a hoci sa to podcenuje, akcent je dost dolezity, lebo nie v kazdom jazyku sa emocie vyjadruju rovnakym tonom, ako u nas. niekedy si tym mozeme sposobit trapas.

lydusha (bez overenia), So, 04. 09. 2010 - 19:55

Moja Lucia od mala, od babatka, pocuvala Miro Zbirka Songs for Children
http://www.supermusic.sk/album.php?idalbumu=602&idskupiny=206
a ja mam pocit, ze prave toto ma na svedomi jej ultra lahke ucenie sa anglictiny Úsmev
Je to tak dobre a zrozumitelne naspievaneÚsmev No a ku kazete bol aj textar, kde boli vsetky texty, ktore sa neskor aj naucila

eva m, So, 04. 09. 2010 - 20:38

my- nasa generacia aj vdaka CT rozumieme cestine, nie? moje deti tiez rozumeju cesky - vdaka ceskym telkamÚsmev
Eva Slnko

lydusha (bez overenia), So, 04. 09. 2010 - 20:46

Ano, to beriem, ale nie je to opacne, ze hovorime cesky skor ako slovensky, ono to bolo dost srandovne pocuvat ho ako říká Úsmev

eva m, So, 04. 09. 2010 - 20:49

no to verim Mrkám
inac mne sa to dooost nepaci, ked je Slovak chvilu v Cechach a uz "zabudne" po slovensky (som mimo temy, co?Mrkám )
Eva Slnko

lydusha (bez overenia), So, 04. 09. 2010 - 20:58

V tomto sme asi specialisti, okamzite mluvime, spikujeme, sprechujeme a naberame akcentyVeľký úsmev Vid aj Mazikova , ta teda dava slovencine zabrat. Mala som kolegynu, ktora sa vydala na slovensko, zila tu dobrych 30 rokov a stale mluvila. To je patriotizmus,co?

magic, So, 04. 09. 2010 - 21:47

ja by som to nenazvala patriotizmus (teda pokial zamerne stale hovori cesky, hoci by sa slovensky naucit vedela), skor obmedzenie. nie ako blbost, ale neschopnost, ze ti vlastna rodna rec neumoznuje dobre sa naucit cudziu rec. mame susedov cechov, ziju tu uz roky, tiez hovoria radsej cesky. jednak im kazdy rozumie bez problemov a jednak preto, lebo pre nich je slovencina tazka, ako povedali. nevedia sa ju naucit poriadne. to sa len zda, ze tie reci su podobne. v podstate len v malo veciach. ale zase som poznala jednu zenu, u ktorej by si nehadala, ze je Ceska a na slovensku zije iba par rokov. tak pekne hovori a nemluvi.
v tomto ma inak slovencina so svojou dost jednoduchou vyslovnostou, nie prilis vyraznym akcentom a melodickou intonaciou velku vyhodu. nemame problemy si osvojit trebars take "r" aj v anglickej verzii, aj francuzskej, aj ceskej, polskej, ruskej... zase po rokoch zivota inde, maju aj rodaci problem vratit sa k slovencine. nuz, vobec to nie je lahka rec, aj ked sa zda.
a zase moj bracho zije par rokov v cechach. vsimla som si, ze ked sme na navsteve, uplne nevedomky plynule prechazda z jednej reci do druhej, podla toho, s kym prave hovori alebo mluvi.

marikat, Po, 06. 09. 2010 - 10:03

dievcata, je to mimo temy, ale pridam sa na obhajobu. studujem v cechach asi 3 roky a teraz som tu od polovice prazdnin. deti tu zacali chodit do skoli. a ono to same lezie do ust. prave som sa vratila z mesta, kde som sa viackrat pristihla ako automaticky mluvim, ked niekto mluvil na mna. ale nie cisto, tak polocesky, polosvovensky. a ked sa stretnem s clovekom hovoriacim anglicky, automaticky ma to taha na angl., pokial viem. Hambím sa mozno by som sa mala hanbit za to, ze nie som taky patriot, ale ulahcuje mi ho komunikaciu.

-, Po, 06. 09. 2010 - 22:58

Toto nie je ale o patriotizme...
Podľa mňa je táto národná "vada" Slovákov len a len v našej ľúbozvučnej slovenčine. Pretože slovenčina sa spieva, nerozprávaÚsmev Preto hoci neovládame jazyk, ihneď chytáme tóny šíriace sa okolo násÚsmev Iné jazyky nie sú také spevavé a preto neuvidíš angličana so slovenským prízvukomVeľký úsmev
Ja osobne kam prídem, tak sa na mňa tento tón nalepí. V chvíľočkeVáľam sa od smiechu po podlahe Nie slová, ale prízvuk vždyÚsmev Takže pyšnime sa, aký sme stráááášne spoločenský a empatickýVáľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Keď sa vrátime na rodnú hrudu, staneme sa opäť slovákmiVeľký úsmev Veľký úsmev

kuriatko, So, 04. 09. 2010 - 22:00

Evi,ja som si vypočula kúsok z rozhovoru 2 rómiek, ale toto mi utkvelo v pamäti: Ako bulo na diskotéce?Veľký úsmev Dodnes sa na tom smejem.Veľký úsmev

lastovička, So, 04. 09. 2010 - 20:28

akira u nás je toto isté, ked som s dcérkou ja tak nás ani nenadpadne tv a muž ho pozerá stále

Martina79, So, 04. 09. 2010 - 20:53

presne aj u nás, akonáhle príde manžel domov, pustí tv, počítač aj rádioTlieskam . A v miestnosti ktorej nikto nie je ja všetko vypínam. Samko má svoje rozprávky na dvd, aj rôzne dokumenty, to si vie zapnúť aj sám. Ale vždy sa spýta, či môže. Tiež sa snažím zaviesť, aby sa pri jedení tv nepozeral. Dosiahla som už to, že nedeľný obed jeme spolu aspoň polievku, s druhým už uteká manžel pri tv, aby mu politici neutiekli Tlieskam Mne by ani jesť nechutilo...Tlieskam

magic, So, 04. 09. 2010 - 21:51

pozri, niekto sa bez pismenok (casopisu, knizky, hocicoho pismenkami potlaceneho) ani nevy...to one. niekto sa zase nad jedlom nudi, pokial pritom nerobi nieco ine - cita, pozera telku. je to navyk. moj manzel ho ma tiez.
obcas dokaze pri stole zjest vsetko (ked nalieham) a inokedy zduchne aj s tanierom do obyvacky. lebo mu to inak ani nechuti.

Polárka (bez overenia), Ne, 05. 09. 2010 - 00:05

Mato pri telke nevydrzi. Jedine ak by siel vecernicek, alebo dokumentarny film. Ten sme pozerali aj dnes rano, a vsetko sme samozrejme komentovali.
Simpsonovcov nenechavam pozerat. Na tento program mam naozaj vyhraneny nazor. A myslim si, ze nie je vhodny ani pre dospelych.

U Matka mam "problem", aby niekedy vydrzal pri nejakej cinnosti dlhsie. Rozumej dlhsie, ako 2,5 minuty. Nevadi. Raz si malujeme. Inokedy pozoruje co robim a ja, ako verklik vysvetlujem co robim a odpovedam na nekonecnu sprsku otazok. Aj to je cinnost. Zapajam ho do kazdodennych domacich prac. Vesiame spolu pradlo, ja umyvam riady a Matulo pri mne na stolicke utiera drez. Popripade cestou z obchodu nesie svoj nakup - rozumej jeden rozok v sacku. Ja zametam, aj on zameta. Ja umyvam zem, aj on ma svoje vedro s vodou a mop, a umyva so mnou. Obcas sa pohra aj sam - rad sklada skladacky. Ak nemam naladu a lahnem si vysvetlim, ze som unavena a moze lezkat so mnou. Ani sa nenazdam, a cely den je za nami.
V zasade aj keby som chcela dieta posadit pred TV aj tak by tam nesedelo a doslo by sa pytat na cokolvek co sa v TV deje - uz je raz taky. Takze nebojujem. Zmierila som sa s tym, ze vysvetlujem do omdletia Veľký úsmev Chichocem sa

Iwa, Ne, 05. 09. 2010 - 23:14

Tak mne sa doma crtaju az traja tv-zavislaci Plačem Dlho sa mi darilo proti tv bojovat, ved televizor sme si kupili len vlani vo februari, ale polavila som, ked sa narodil mladsi a bez Krtka (pustaneho na pc) bolo nad moje sily nakrmit 2 deti naraz. Tak isto, ked spavali kazdy v inu dennu hodinu, stacilo starsiemu pustit kratke rozpravky a mladsi mohol spat - zivot v 1-izbaku nauci kompromisom Mrkám Teraz "mam rada" tv, ked su junaci chori, lebo inak ich neudrzim na jednom mieste (tak aspon na pohovke pred tv, ked uz nelezia v posteli). Lenze nas tatinko (ako citam, uplne bezna vlastnost vacsiny chlapov) ledva rano rozplepi oci, uz zapina tv... ked pride z roboty, zapne tv... vecer chalanom pusti jednu rozpravku tesne pred spanim, zrazu su z nich 2, 3, 4... a ja tu po nich potom hucim "Uz to vypnite a spat!" Starsi aspon pozera "kreativne" - vypyta si Boba stavitela a stavia z lega to, co Bob Úsmev Ale prehrava aj ine rozpravky, vzdy si donesie vhodne hracky a ked nema pouzije aspon kocky prislusnej farby (minule boli niekde kuriatka, tak povyberal same zlte kocky). Mladsi pri telke nevydrzi, odbieha, ale to on od kazdej cinnosti. Teraz zistili, ze sa da na pc aj hrat (videli u starkych Vyplazený jazyk ), tak nas starsi uz zvlada 100-dielikove puzzle, mahjong a pexeso ho uz nebavi, lebo najvacsie sme nasli s 18 dvojicami (radsej si zahra take naozajstne). Som zvedava, ked zacne chodit do skoly a zacne si vymienat informacie o hrach a rozpravkach so spoluziakmi. Doteraz sa nam dari filtrovat aspon obsah, co pozeraju a co sa hraju. Deti sa telke a pocitacom nevyhnu, ved je to na kazdom kroku. Akurat mozme filtrovat, co budu pozerat a hrat, vysvetlit im, preco niektore programy nepozerame. U nas ani Tom&Jerry nepustim, lebo si tam zvieratka ublizuju - Matko to chape a respektuje, ale Domi protestuje, lebo v skolke im to pustili Mlčím
Inac, nasi su zblazneni do prirodopisnych filmov a starsi zacal pozerat encyklopedie (Bol raz jeden..., Co, jak, proc? na minimaxe a pod.).

akalenkak67, Po, 06. 09. 2010 - 01:26

Moje dievčatá telka velmi nezaujíma.Podla nich vysielajú samú nudu.Takže mi zostane hromada špinavého riadu.Moje deti u kamarátok na najnovšom videu.A počítač?Ved ten majú v škole,v knižnici a u susedou až dva.Takže nás nechajú doma a oni sa vyparia.Dneska bol u susedou poriadny krik.Len sa tak ozývali vady záhradou.A ja som celá rada,že tento problém má aj moja suseda.Nemohla totiž ani jedno z dvoch dospievajúcich detí presvečiť,aby pár krokov zrobili so smetným košom pred bránu.
Ja som v detstve stále čítala knihy.Milovala som ich.Pre moje deti sú knihy trest.Lenže vtedy bola len čirnobiela telka s dvoma programami/nudnými/A počítače,video,a všetko ostatné,je nová doba.A v tejto dobe rastú naše deti.Kým sú deti malé,ešte to ide.Lenže ked sú už tínedžeri,človek je rád,že aspon umyjú občas riad.
Vela s tým asi nenarobíme.Ved aj na základnej škole už robia úlohy na počítači,prezentácie na USB klúčoch.Tie som musela vlani kúpiť práve kôli úlohám.A stredoškolská učitelka dcére posiela úlohy cez email.Pohoda Pohoda Pohoda

marikat, Po, 06. 09. 2010 - 10:29

synko moze za pocitac iba po precitani niekolkych stran z knizky denne. inak by necital nic a hral stale. na telke pozera iba discovery. dcera odkedy zacala chodit von sama, aj by som bola rada, keky si pozrela telku, pretoze by aspon bola domaMrkám
ale radi si pozrieme peknu rozpravku.
inak u nas vedu stolne hry - od clovece, cez dinosaurov, labirint, bcera vcera dostala detske scrable. a adam mal rad i carcassone, hrady -odporucam chlapcom od 8 r {adam to hraval od 6, zalezi na druhu myslenia, on premysla strategicky}, samozrejme dama, sach. to su tie najkrajsie zimne vecery, ked hori ohnik v krbe, vonku prsi a sme rozvaleny pred krbom.teraz krb sice nie je, ale hry sme si vzali so sebou.... aha, ale hravame vacsinou take hry, kde sa neuplatni skodoradost, nehravame investora ani dostihy, pretoze sme zistili, ze adama viac bavi podrazit druhemu nohy ako rozumne investovat a preto sme tieto hry odstranili - aby sme tuto negativnu stranku nepodporovali.

Ariesa, Po, 06. 09. 2010 - 10:30

sledujem risove zaujmy, vztahy s kamaratmi, rodinnymi prislusnikmi ... a kedze je to ok, neriesim hranie sa, pozeranie rozpravok, pocitac. najradsej sa hra s detmi, deti sa s nim rady hraju. nie je odstrkovany pre zle spravanie a preto mu doma pustim rozpravku, ked si poziada a nemame inu "robotu". zapnem mu na poziadanie pocitac a tam si preklika nahovorenu rozpravkovu knizku, "vymaluje" omalovanku, pise pismenka, kresli v skicari alebo sa zahra na i-pode. najviac casu aj tak venuje stavanim trati a ciest, opravovanim aut, objavili sme tento tyzden "ozajstne" lego a v aute pustame rozpravky. neriesim tv, pretoze ja si kazdy den pozriem spravy, ci film. aj na pocitaci som ... alebo hocikto iny.

mnnaaauuu, Po, 06. 09. 2010 - 13:11

U nás doma je to nejak podobne ako u vás. Sama od seba si Tv nezapnem. Vadí mi, že to "hučí". Adamkova jediná rozprávka, ktorá sa mu páči, sú Autobusy v jednom kole- to mu zapnem raz za čas, ked je naozaj zlé počasie a je mrzutý. Tak max. na pol hodinky, viac nie. Radšej sa hráme spolu, upratujeme, varíme. Adamko zbožnuje, ked robíme niečo SPOLU. Nech je to čokoľvek. Žiaľ, MM ked príde z práci, tiež uteká k ovládaču, čo mňa dosť hnevaá.. ale... dospelého človeka ťažko prevychováš. Večer pozriem správy, v utorok a štvrtok Ordináciu, a to je všetkoChichocem sa
Keď mám doma ticho, počúvam Cd-čká, Adamkovi púšťam od Márie Podhradskej - zábavné detské pesničky, páčia sa mu, dokonca ich už začína opakovaťVáľam sa od smiechu po podlahe alebo aj akékoľvek slovenské či české pesničky, ktoré si môžem pospevovať. Prespievam asi pol dňa, Adamko si to žiada, ešte si aj vyberá, je to aspon jedna z mála činností, ktoré ho upokoja :)

fidorka, Po, 06. 09. 2010 - 13:34

My tiež s televíziou nebojujeme.Chlapci sledujú len dokumentárne stanice ako Animal Planet,Spektrum,National Geographic,Travel...a to im brániť nebudeme,pretože sa tam naučia a vidia len samé zaujímavé veci.Cez školský rok majú toľko povinností,že televízor niekedy aj dva dni nezapneme.
Ja pozerám(vlastne počúvam)telku vtedy,keď žehlím,inak nemám čas,hoci by som veľmi rada niekedy,ale občas sa veru zapozerám a vtedy sa mi aj niektoré reklamy páčia.Chichocem sa

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama