reklama

Ako si to nepripúšťať?

PaBe , 03. 11. 2009 - 14:28

reklama

Ahojte Žienky.V poslednom čase som vždy po príchode syna zo školy vyslovene rozčarovaná.Nie je to zo známok,poznámok,ale z detí.Nevravím,že môj syn je dokonalý,to určite nie,ale nie je násilný,nežaluje,nebráni sa a tak to potom aj vyzerá...Vždy,keď príde zo školy,rozoberáme,čo bolo´...a každý deň problém s novým spolužíakom,vždy ten chlapec niečo vyvedie(nie je práve najmúdrejší,dosť nechápavý,vždy niečo popletie,vyrušuje,klame a bije sa-to je názor nielen môjho syna,ale aj vyučujúcich....).Ďalší chlapec(mama učiteľka,otec inžinier,vek okolo 50,chlapec 11)-keď nedostane jednotku,vrieska,že všetkých zabije,pozabíja všetky zvieratká,že poseká mačetou svoju najlepšíu kamarátku.Desia ma také reči,takto reagovať na neuplný počet bodov v písomke napríklad.No,k tomu novému spolužiakovi-chodil si k nám po úlohy.Ja osobne som mu tie úlohy dala(chlapec nechodí na písomky,ktoré sú ohlásené),dala som mu synove zošity.Syn došiel domov s tým,že učiteľka ho zjazdila,že mama toho nového sa bola sťažovať,že môj mu nedal úlohy...No do mňa akoby blesk udrel,napísala som triednej mail,s vysvetlením a žiadosťou o stretnutie s matkou aj tým novým.Doteraz nič,triedna si ani námahu nedala odpísať...Dnes pozerám,čo má syn na ruke-škrabanec.Pýtam sa,čo to má?On-škrabol som sa.Hneď som vedela,že moje decko,čo si obkusuje nechty(hnusný zlozvyk,ja viem),si takto zaškrabnúť do ruky nemohlo...Ale on,že to ja som sa škrabol.Keď videl,že nemá zmysel klamať,tak priznal,že to bol ten nervák,čo chce všetkých pozabíjať...Ja neviem,syn jasné,že nežaloval,ale za to ten druhý hej,lebo môj synátor mu povedal,že je debil...No ako sa brániť tomu všetkému,ako naučiť syna,že takým to vždy prejde,keď sa neozve a nebude aj on také veci žalovať.Môj syn neznáša konflikty.Ale ja som tak často nešťastná,keď mi rozpráva,čo bolo v škole.Viem,že som písala chaoticky,ale syn je doma nejakú hodinu a ja to všetko,čo sa vo mne zbiera,nejak neviem ešte stráviť.Ako sa s takými situáciami vyrovnávate vy?Ako by ste to riešili?Ďakujem.Smútok


reklama


reklama

mikve, Ut, 03. 11. 2009 - 14:37

Adka.....co Ti na to povedat Palko je velky chlapec aj ked v nom mas stale svoje male babo ktore treba ochranovat. Chapem z coho si neststna, no dovol Palkovi aby si taketo konflikty riesil sam. Ver mi ze mu to v zivote moze pomoct, nemozes vsetko riesit za neho lebo sa nikdy nenauci riesit svoje tazkosti sam.
Iste ze ten maly nervak rusi tvoje nervy (o tom sa vsak da proozpravat z triednou nech to riesi a ak nebude mat zaujem riesit taku vec zajst za riaditelkou. Ale drobne skrabance by som z neho netahala, vies on bol mozno hrdy na seba ze nezaloval. Palko je velmi zlaty chlapcek, uzasny a mudry a potrebuje sa naucit obracat sa aj vo svete konfliktov. Ved z neho chces mat predsa chlapa nie?Zlomené srdce

ivet36, Ut, 03. 11. 2009 - 14:54

PaBe- ale pravdepodobne tam zlyhava triedna ucitelka! Asi sa netesi jednak respektu deti a pokial ma taky pristup(neodpovie rodicovi na mail-ked je jasne, ze osobne stretnutie by ju asi zatazilo casovo viac a clovek berie aj na nich ohlad...)- tak ani respektu rodicov....ako pise mikve- oslovit- a razantne triednu- aby zaujala jednoznacne stanovisko a navrhla sama riesenie. Ty tam v tej triede naozaj nie si, takze pocity a domnienky su len subjektivne- ries len tie nasledky- skrabance, zosity, atd...ivetMrkám

PaBe, Ut, 03. 11. 2009 - 15:15

Triedna navrhla komunikáciu formou mailov,lebo je to časovo výhodnejšie pre ňu aj pre rodičov...Ja som za osobný kontakt.No tento ročník máme novú triednu a ako sama povedala,nezvláda ich...sú hluční(19 ch,10 d)...je na nej,či si získa rešpekt.

PaBe, Ut, 03. 11. 2009 - 14:56

Joj,to hej,ale mňa práve štve,že on sa nebráni,nič nerieši-vysvetlil mi to tak-že nechá tak,nevznikne konflikt...no a nebude sa brániť a nebude.Je to škrabanec do krvi,má tam krásnu chrastu,ale no on s tým nič nerobil,na čo by to riešil.A nedonútim ho brániť sa a neviem už čo s tým robiť.Proste on to nechá tak...a nebude sa hádať a ani nič iné.Takto mi z neho chlap nenarastie,aj to ma doooosť štve.

Vierik, Ut, 03. 11. 2009 - 15:05

A možno z neho bude absolútny kľuďas s neuveriteľným nadhľadom, chichi!

PaBe, ja by som zakročila, keď si mladý znova príde po úlohy či čo to. Pekne by som mu: "Á ahoj. Tak tu si. Poď ďalej. Chcela som ti niečo ešte predtým, ako začneme s úlohami... Vieš, vtedy atď atď..." Alebo mu povedz, že si chceš niečo prebrať s jeho maminou - nech jej odkáže, že najbližšie nech príde s ním. Dáte kávu a tak. Nech sa nevystraší.
A ak nie takto, tak si počkám na niečo "závažnejšie". Nie že by som nechala zájsť veci do extrému (aj keď je pravda, že u takéhoto človiečika netušíš kedy extrém nastane), ale vtedy mi ver, že by ma triedna neodignorovala.

PaBe, Ut, 03. 11. 2009 - 15:21

také niečo ma napadlo,ale rozhovor s jeho rodinou nemá veľký význam.Pred pár rokmi,keď som už roky nežila s ex(dokonca on vtedy sedel a boli sme v rozvodovom konaní) na autobusovej zastávke na mňa vyskočila pani,čo som vôbec nepoznala...Začala na mňa kričať,aká som,že ja si chodím za frajerom(môj dlhoročný priateľ,partner,ktorému záleží na deťoch aj na mne) a že doma mi sedí muž,stráži deti a ja sa flákam.No bolo mi do plaču,takto cudzia žena do mňa...vyšlo zo mňa len,že som rozvedená...Ale hambila som sa,ľudia pozerali...no hrúza.Tá pani je silná kresťanka,každú cvhíľku behá do kostola...a zhodou okolností je to jeho babka,jeho mama je jej dcéra.Neviem,o čo tej žene šlo,ale nikdy nezabudem.A jeho mama?Dary,dary,dary škole,triednej a tak...veď niekto musí byť za sponzora,že?Tak neviem,či by malo zmysel naťahovať sa s takou rodinou.Chlapec je jedináčik.

mikve, Ut, 03. 11. 2009 - 14:59

Mylis sa Adka, vyrastie....je to jeho sposob riesenia, mozno sa nechce branit pretoze zistil ze agresia utocia na vakuum zakonite pada na drzku. Mozno vidi ze ak sa spoluziak brani agresivny chlapec na neho utoci o to viac. Nasiel sposob ktorym sa v podstate brani bez boja. Ako by bol cital knihu Ako zvitazit bez boja...tam su popisane podobne techniky a on ti na to chlapec prisiel sam. Bud na neho hrda. Zlomené srdce

PaBe, Ut, 03. 11. 2009 - 15:16

to som,veď vieš.Ďakujem.

mikve, Ut, 03. 11. 2009 - 15:18

A veru aj mas byt na koho Palko a Betka aj vo mne aj v detoch zanechali skvely dojem. mas fantasticke deti. A to je len tovja zasluha.Zlomené srdce

PaBe, Ut, 03. 11. 2009 - 15:22

Ďakujem.Ani nevieš,ako dobre mi to padne.Nedojímaj maHambím sa

alexa35, Ut, 03. 11. 2009 - 15:50

PaBe - súhlas s Mikve-dnes v diskusiách excelujeTlieskam . Buď hrdá na syna-reaguje ako dospelý. Takto rieši konflikty aj môj syn-pokojne- otvorí dvere a nemáš do čoho vrážať. Nenúť ho na svoj štýl.. Mali presne v triede podobný typ chlapca, ako píšeš, keď mali 10-11 rokov-bol protivný, drzý, nadával, provokoval ostatných. Syn tiež chodil domov s komentármi naňho a nemal ho rád. Ale boli natoľko dobrá partia v triede, že ho decká nejak ignorovali a chalan ako rástol, zistil, že je to zbytočné takto na seba upútavať, lebo kámošov si tak nezíska, bol nútený sa zmeniť. Asi aj vekom-aj potreboval ako hyperaktívny zapriahnuť do aktivít. Teraz aktívne športuje, decká ho zakceptovali, je stále svojský-ale tak, že je s ním sranda a už nerobí zle... Chce to možno čas.

sonia, Ut, 03. 11. 2009 - 19:01

Alexa pre mna dnes exceluješ aj ty Áno Áno Áno ...ja si zakladám a vždy budem na komunikácii a prijímaní syna ako "partnera"... a preto sa mi velmi páči tvoja veta :Bud hrdá na syna-reaguje ako dospelý Áno ak cíti že je akceptovaný a príjímaný v rodine dokáže to "zúžitkovať" aj inde...Slnko Kvietok Slnko

alexa35, Ut, 03. 11. 2009 - 19:09

díkKvietok Mala som dnes trochu času sa tu poňúrať viac po príspevkoch. A presne ako píšeš-ak sa cíti doma oprávnený, akceptovaný-on si bude vedieť poradiť v kritických situáciách k svojej spokojnosti spôsobom sebe vlastným, aj keď my by sme možno konali inakÚsmev Tak nech sa im darí tým "malým veľkým mužom"...

Danielka848, St, 04. 11. 2009 - 00:20

Ak zlyháva triedna učiteľka, treba to riešiť s riaditeľom školy. Vždy však treba zvoliť písomnú formu a zasielať doporučene poštou. Škola má 30 dní na to, aby Vám na list odpovedala a zahájila nápravu. V prípade, že ani na toto nebudú reagovať, prípadne budu naťahovať čas, je treba sa obrátiť na školskú inšpekciu, dokladovať písomný styk a ver tomu, že sa veci pohnú!!!

Ohromne ma vytáča, ako teraz triedne učiteľky /triedni učitelia zatvárajú oči pred problémovými žiakmi vo vlastnej triede. Študovali psychológiu a ani náhodou ju nevedia využiť. Ak si nevedia plniť svoje pracovné povinnosti, tak by za to mali byť postihovaní rovnako, ako sme postihovaní my ostatní!!!

PaBe, St, 04. 11. 2009 - 08:38

Ďakujem vám všetkým.Môj syn je veľmi rozumný,rozprávame sa spolu o všetkom,mňa však trápi,že jednoducho aj včera bol on za zlého,keď ho tamten škrabol.Lebo on jednoducho nešiel žalovať a ten čo škrabol,tak on šiel...ja nechcem,aby žaloval,ale aby sa aspoň trocha dokázal ubrániť.Reaguje ako dospelý,je nekonfliktný,ale zas tým,čo ubližujú sa všetko prepečie,keď on nepovie učiteľke,čo sa vlastne stalo...Ona to potom súdí neobjektívne,to ma trápi.A ja sa vlastne neviem zmieriť s tým,aké sú tie niektoré deti,agresívne,provokatérske,dovoľujú si.Moje deti ani detskú pištol doma nemajú(majú,na Veľkú noc a akurát na kúpalisko,takú striekaciu),nemajú vojačikov,zbrane,nič také.A ten nervák malý sa v škole chváli ako dostal bazuku na vianoce,aké hry hraje a tak.A môj syn dôjde zo školy s vypleštenými očami,že také niečo mu rodičia dovolia a kúpia.Nepáči sa mi,aké násilné deti dnes niektoré rastú.S tým sa neviem zmieriť a som na to zlo zo školy precitlivelá v poslednom čase,aj keď viem,že to nezmením.Lebo nebol by deň,aby sa v škole niečo nestalo-aj keď sa to netýka napr.môjho syna,ale ako mi rozpráva,tak tam je na dennom poriadku šikanovanie,bitky,výsmechy.A deti,ktoré to robia,sú maximálne drzé a sebavedomé.

eva m, St, 04. 11. 2009 - 08:47

PaBe,
rozumiem ti, aj ja riesim podobne veci.
Aj moja dcera ma v triede spoluziacku, problemove dievcatko, opakovane sa to riesilo na rodicovskom.
A moj 6 rocny syn prisiel zo skolky s tym, ze spoluziak mu povedal, ze zabije celu nasu rodinu. Moje dieta sa tym zaoberalo cely vecer a mala som co robit, aby som ho upokojila.
Eva Slnko

mikve, St, 04. 11. 2009 - 09:06

Adka cudzie deti nezmenis.....o to radsej bud ze tie tvoje su take ciste a ze sa nedaju ovplyvnit takymi kamaratmi a nespreneveruju sa hodnotam, ktore im ty davas.Slnko

PaBe, St, 04. 11. 2009 - 09:33

Kristy viem,ale je pre mňa nepochopiteľné,že ani učiteľka s tým nič nerobí...Nevšimla som si jej snahu.Jediné,čo povie je-nevšímaj si...ale keď to prerastá na útoky.Nevravím,že je to ľahké,ale učitelia akoby sa radšej dištancovali a nezaťažovali sa.

elca, St, 04. 11. 2009 - 08:52

PaBe neviem Ti poradiť, ale tiež keď vidím tie decká okolo niektoré, tak sa čudujem, že povolanie učiteľ dnes ešte vôbec niekto má záujem vykonávať. Decká protivné, právomoci takmer nulové, plat nič moc...poviem Vám, ja by som to nerobila ani za nič...je to od témy, prepáč

PaBe, St, 04. 11. 2009 - 09:45

Elca v poho.Máš pravdu.Ale keď si raz vybrali to povolanie,tak ho majú vykonávať najlepšie ako vedia.Moji chodia na súkromnú,chcela som im dať naj vzdelanie,ale je to aj najbližšia škola tu pri nás.Najprv som bola veľmi spokojná s učiteľmi,s ich prácou,so všetkým a u dcéry aj som,je na prvom stupni,tam problém nebol ani nie je.Ale odkedy syn nastúpil v septembri na druhý stupeň,do piatej,akoby sa všetko zmenilo.Je pravda,že ich učí viac učiteľov,ale niektorí si vôbec nevedia dať rady a získať si autoritu pred deťmi.Deti to zneužívajú a učitelia tvrdia,že to je v deťoch,svoje zlyhanie si nepripúšťajú...A oni pritom sú ten istý kolektív od prvej triedy,ich bývalá triedna ich celkom zvládala,ale teraz je to hrozné.Nie sú až tak pod dozorom,tak jasné,že viac vyvádzajú...Normálne som vďačná starším učiteľkám,čo vedia ako na nich,čo s tou triedou problém nemajú,ale ich triedna...nemám z nej dobrý pocit,sklamalo ma,že na mail mi neodpovedala,sklamalo ma jej riešenie problémov,sklamalo ma,ako uprednostňuje matku,ktorá dáva dary,koľkokrát to bolo spomenuté na rodičovskom,až mi nebolo dobre.Tak je viac než jasné,že jej chlapec bude neohrozený,aspoň u triednej.Som si istá,že ten chlapec dvíha tlak viacerým rodičom,už aj preto,že narúša kolektív(to je ten s úlohami),že sa vyhýba písomkám,že chodí pravidelne chorý do školy.Až nemám chuť ísť na rodičko,lebo by som zrejme povedala svoj názor a ešte možno uškodila môjmu synovi.Ale na isto viem,že čo sa tam deje,nie je správne a nič sa s tým nerobí.

alexa35, St, 04. 11. 2009 - 14:04

PaBe-jedna vec je, ako sa s tým nejak vyrovnáva tvoj syn, druhá vec je, že podľa mňa je správne, že s triednou to riešiť chceš ty. Keď to je problém, ktorý sústavne prerastá celou triedou. To sa treba ozvať. Aj keď sponzoring je silná zbraň (mi bolo jasné, že tam niečo musí byť, že mlčky tolerujú také dieťa, ktoré je možno zrelé aj na špeci školu...), učiteľka je slabá osobnosť, keď nechce s tebou riešiť-zvolila alibistický postoj-hlava v piesku, neosobná meilovú komunikáciu-bojí sa konfrontácie.. Možno tá rodina sponzoruje aj práve preto, že vie, akého má syna a jednoduchšie je to takto-zalátať peniazmi, ako riešiť. Lebo takéto problémové dieťa-ak to nie je zdravotný, psychický problém, to je problém celej rodiny... Spojte sa viacerí a žiadajte triednu, nech to rieši (požaduje psychológ. konzultáciu, preloženie do inej triedy...a pod.)

PaBe, St, 04. 11. 2009 - 14:25

Máš pravdu.Už som nad tým rozmýšľala,ale teraz nie som v kontakte s viacerými rodičmi.Počkám,čo sa bude diať,ak ma zas v niečom sklame triedna,budem to riešiť.V tom chlapcovi problém vidím,aj v učiteľkinom alibistickom postoji.Teraz v novembri by malo byť rodičko,tak uvidím,čo dovtedy.A musím si zistiť názor aj iných rodičov.Dnes prišiel syn domov so zmienkou iba o jednej bitke v triede.Dostal ten,čo včera syna škrabol.Jasné,nie od môjho,ale od ďalšieho,čo ho vyprovokoval a dnešná bitka mala dokonca dohru u zástupkyne-jej riešenie-musíte byť kamaráti...

alexa35, St, 04. 11. 2009 - 15:00

Chcem ťa povzbudiť - ak to nepôjde cez triednu, tak aj ona má nejakého nadriadeného, nie? Nám sa takto podarilo zriešiť zas problémovú učiteľku-týpka, čo v 27 rokoch už vystriedala 3 školy, písali na hodine 4 strany A4 poznámky, skúšala aj 1/2 hodinu žiaka, ktorý už zostresovaný povedal, že nech mu už dá radšej horšiu známku, len nech už ho nechá, na každého iný meter... Iní profáci ich chválili stále, len ona mala stále problém. 3-4 rodičia sme sa ozvali, triedna to podporila a chvalabohu-riešila (ale majú fakt super triednu-ona sama keď sme sa ozvali povedala, že čakala už nato, či to konečne rodičia začnú riešiť, alebo ďalej budeme ignorovať sťažnosti vlastných detí...) Lebo ja som celé dni počúvala-čo za cirkus bol zas slovenčine. Niečo si dokazovala - chúďa - na deťoch. Už ich neučí a dokonca odišla aj zo školy. A je zas kľud.. Slnko

PaBe, St, 04. 11. 2009 - 16:25

Teda,mám dosť s tou učiteľkou vašou.A ďakujem za podporu,sama som zvedavá,ako to dopadne a ako to budem riešiť,každopádne o tom ešte sem napíšem,aké to malo pokračovanie a čo sa dialo.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama