vplyv kolektívu je veľký. obrovský. len vždy sa musí niekto nájsť, kto ten kolektív zceľuje, vytvára. U syna to boli prvé roky trochu problém, potom pár problémových žiakov odišlo a hlavne sa vymenila triedna. A zrazu je ten kolektív o niečom úplne inom.
Počkaj, čo urobí presunutie do inej triedy na tanečnej. Ak sa jej bude viac pzdávať, potom by to mohla byť dobrá cesta.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Už som tu párkrát spomínala veľkú nechuť nášho najmladšieho dieťaťa k škole. Ani starším trom sa nechcelo, ale toto je extrém. Včera som sa zhodou náhod rozprávala s učiteľkou tanečnej. Tinka k nej chodí na country a zároveň s ňou majú tretiu hodinu telesnej, tanec. Opisovala mi aká je zúfala z partie detí v jej triede. Nechuť, absolútny nezáujem ...., že Tinka je tam úplne stratená, tancovanie ju baví. Ja viem však je to len tancovanie o nič nejde, ale zároveň mi trénerka opisovala dianie v druhej triede, ten istý ročník, alebo nižších triedach. Že to sa nedá porovnať. Vládne tam úplne iná atmosféra, deti sa navzájom ťahajú, nespratníkov si samé ustriehnu. Zvládli čaču, valčík, kým v našej triede má ich trénerka problém naučiť kroky, ktoré zvládajú prváci. Je to hlavne o absolútnom nezáujme, neochote, žiadnej disciplíne väčšiny .... Rozmýšľam ako je v tom všetkom stratená moja deva, cez prestávky ...
Kamarátku ma len jednu, aj ta vie byť občas, nepríjemná ...., konkrétne problémy nepsomína, len stále je to obrovskej nechuti k škole, pritom je celkom šikovná, nebazirujem na známkach, prípravu sa doma snažíme minimalizovať ...
Pri mladšom synovi si uvedomujem silu kolektívu, vyčnieval z davu a teraz riešime veci, ktoré by sme možno nemuseli ... Dcéru čaká na ZŠ ešte 5 rokov, ťažko ju dám na osemročné gymnázium, pri jej neochote venovať voľajaké úsilie učeniu, radšej bude tvoriť, hrať sa ... A ja rozmýšľam nad tým čo mi navrhla trénerka, skúsiť dieťa presunúť do druhej triedy od piateho ročníka. Zatiaľ len uvažujem "nahlas", Tinka bude mať tú tanečnú teraz s druhou triedou a uvidím, ako zapadne do druhej partie či bude mať chuť na zmenu ... Zatiaľ je to len myšlienka.
Dievčatá, chcela by som sa opýtať vás. Aké boli vaše skúsenosti s kolektívom spolužiakov, menších či väčších. U nás na gympli, každý ťahal za vlastný povraz, kolektív o ničom, ale nič negatívne. Máte nejaké sprostredkované vedomosti o fungovaní kolektívu v triedach vašich detí? Ako veľmi vie kolektív v triede ovplyvniť "krehkejšie" povahy. Inak moja je bojovníčka, len škoda, že len doma, či našťastie?