reklama

Detský tábor a šikana

eva m , 10. 07. 2010 - 14:10

reklama

Naša Evička sa dnes vrátila z tábora. Spokojná, plná dojmov a zážitkov.
V tábore už bola viackrát, vždy sme riešili nejaké smútky za domovom, za maminkou, občas bola slzička, tento rok sa smútok dostavil až v podstate ku koncu tábora, s výhľadom skorého stretnutia.
Tábor však bol vždy fajn, vzťahy medzi deckami dobré, priateľské.
Syn mojej sesternice Andrejko, 10 ročný chlapec - dobrá duša, však má aj inú skúsenosť...
Je v tábore v Tatrách, jeho mamina si dala, vzhľadom k častým chorobám, záležať na tom, aby popri iných pozitívach dostal aj bonus - čistý tatranský vzduch.
Nuž ale...
Včera zatiahli nášho Andrejka traja chalani do sprchy, jeden ho držal, druhý ho bil a tretí mu jedol jeho sladkosti. A všetci traja sa skvele bavili...
Andrej, keď sa mu podarilo ujsť, s plačom volal mame, aby ho hneď vzali domov. Mama zavolala vedúcej tábora, povedala jej, čo sa stalo a Andrejka presťahovali do inej izby. Chlapec sa upokojil a na okamžitom odchode domov netrval.
Zajtra tábor končí, Andrejkovi rodičia sa preňho chystajú hneď skoro ráno, s úmyslom počkať na rodičov dotyčných chlapcov - šikanistov.
Nuž, neviem...
Moja prvá reakcia bola silne emotívna, vzkypel vo mne obrovský hnev.
Ako sa to mohlo stať? Ako to môže poznačiť dušu malého chlapca?
Moja druhá reakcia bola - keby sa to stalo môjmu dieťaťu, riešila by som to veľmi, veľmi razantne a okamžite.
Reakcia môjho muža - trestné oznámenie na tábor aj na tých chalanov.
Hlavne som si však opäť uvedomila, aké je dôležité pestovať v deťoch dostatok zdravého sebavedomia, aby neboli vďačným objektom pre niekoho, kto to má v duši nejak pomýlené...


reklama


reklama

ja_hodka (bez overenia), So, 10. 07. 2010 - 14:58

Evka, tvoju reakciu chapem - ked sa jedna o deti, cloveku to ide hlboko, ale trestne oznamenie na tabor? Nemam predstavu ako by realne mohli doslova ustriehnut tolko deti odrazu. Ved decka mavaju aj nejaky volny cas, pocas ktoreho je dost tazke ich vsetky odrazu monitorovat. Naozaj najlepsie je asi vychovavat sebavedome dieta, podporovat v nom osobnost, nezavislost. Ale ani to nie je zaruka, ze mu nikdy nikto neublizi ci uz slovne, emocne alebo fyzicky Mlčím Bohuzial, je to skola zivota, rozni ludia, rozne situacie, ktore sa musi ucit zvladat.

eva m, So, 10. 07. 2010 - 15:57

to iste som muzovi povedala aj ja - deti mavaju osobne volno a to je cas, kedy urcite nie je v moznostiach veducich ich na 100% kontrolovat. Bola som v tabore ako decko aj ako veduca, tak to viem porovnat z obidvoch stran.
Eva Slnko

adus, So, 10. 07. 2010 - 15:53

Evi, nepoznám Andrejka, tak to budú iba dohady - nie je vzniknutá situácia práve dôsledkom toho, že nebol "málo sebavedomý"? Lebo opísaná situácia mi príde dosť drastická, musím priznať! V táboroch som strávila každé svoje leto medzi 8 a 25 rokmi - vždy sa našli takí, čo ťahali za kratší (a samozrejme na druhej strane tí, čo ťahali za ten dlhší) koniec, ale toto je už ozaj trochu silná káva. Či to nebolo práve tým, že mladý sa nechcel "poddať", tak to viťúzi riešili násilím ...
Pokiaľ ide o zodpovednosť tábora (jeho pracovníkov) - je otázne, kedy sa celý incident odohral, lebo ak to bolo napríklad počas "odpočinku", tak to je ozaj čas, kedy vedúci nemajú všetky deti bezprostredne pod priamym dohľadom (hoci zodpovednosti ich to aj tak nezbavuje, prinajmenšom v tom, že ako bolo možné, že deti neboli tam kde mali byť - teda na izbách - nás za takéto veru dosť "pérovali", keď nám decká počas oddychu vykĺzli)
No, škoda toho celého, mladý muž zrejme v budúcnosti o pobyty v táboroch veľký záujem javiť nebude Smútok
Ja by som asi celú vec riešila skôr cestou "negatívnej reklamy" pre cestovku, ktorá pobyt organizovala - nech si nabudúce dajú väčší pozor na výber vedúcich, organizácii atď.... (i keď čo sa stalo, už sa neodstane - hlavne pokiaľ ide o Andrejka)

eva m, So, 10. 07. 2010 - 16:01

je to submisivny chlapec, tichy, poddajny, vhodny terc, zial...
ako pisem vyssie, aj ja som chodiavala do taborov - ako dieta aj ako veduca, taborovy zivot poznam z oboch stran, ale taketo nieco som nezazila.
Eva Slnko

dvojcata a ja, So, 10. 07. 2010 - 17:00

ja by som to riesila trestnym podanim, ani nie tam kvoli obeti, ale nasilnikom, aby si uvedomili ze za vinou pride i trest

klodik, So, 10. 07. 2010 - 17:34

zdieĺam podobný názor, podobnú situáciu so synom som riešila podaním trestného oznámenia na polícii...nie z rozčúlenia, či v návale emócií, ale z princípu...Slnko

marikat, So, 10. 07. 2010 - 17:48

tiež si myslím, že chlapci, ktorí to robili si musia uvedomiť, že za ,,zločiny,, sa pyká.
ved ak sa im to prepečie, ak im to prejde v tichosti, znova si nájdu niekoho, koho budú šikanovať.

relax (bez overenia), So, 10. 07. 2010 - 17:52

Prekvapenie čo vyrieši trestné oznámenie na útočníkov ak nemajú 14 rokov, a teda nie sú trestne zodpovední? Nič...
ublížili mu s trvalými následkami?
spôsobili mu materiálnu škodu?

Týmto by sa mali zaoberať rodičia pri výchove svojich detí a nie súdy...

klodik, So, 10. 07. 2010 - 18:05

Nie nevyrieši to nič- u nás to tiež tak bolo- "len jeden" vyrazený zub kameňom hodeným do tváre,trvalé následky, platenie porcelánového zubu, synova bolesť s tým spojená...a policajti nič nevyriešili, pretože...

Ale moje dieťa vie že som sa zaňho postavila, že som to riešila, bol konfrontovaný s útočníkom priamo na polícii kde sme vypovedali aj my, aj on, videl doslova vytočeného, nas.atého policajta, ktorý bol fakt dopálený z takéhoto činu vtedy len o rok staršieho chalana od môjho syna- ten chalan mal vtedy asi 1O-11 rokov a zaútočil na syna preto lebo mu nechcel dať v meste za bieleho dńa peniaze na cigarety...

ten chalan sa pred policajtami rozreval, tváril sa že mu je to ľúto a ja som mala možnosť mu do očí povedať, že jeho ľútosť môjmu synovi nevráti vyrazený zub, neospravedlní to jeho bolesť ktorú si vytrpel na zubárskom kresle a že jeho ľútosť je úplne o ničom...že ak nechcel ublížiť nemal do ruky chytiť kameń a nemal ním útočiť- vtedy by to znamenalo, že NECHCEL...že to čo urobil znamenalo, že CHCEL...

vyriešilo to asi toľko , že odvtedy sa stretávame v meste, on potrestaný nebol, ale vždy ma slušne pozdraví, vždy pozdraví aj Filipa a nič si odvtedy doňho nedovolil...

Radili mi aj že sa mám s rodičmi porozprávať...a načo?, keď jeho matka sa oňho vôbec nestará...o čom by som sa s ňou asi dohadovala? O tom, že sa má lepšie starať o svoje dieťa?..

Nám napríklad tá konfrontácia na polícii veľmi pomohla, nemala som veľké oči že by mohol byť potrestaný...ale pomohlo nám to...

relax (bez overenia), So, 10. 07. 2010 - 18:25

Klodik, toto nebola klasická šikana ale skôr lúpežné prepadnutie kedže ho chcel obrať o peniaze...
ked už ste boli na polícii, mali ste od rodičov útočníka požadovať náhradu škody-náklady na nový zub... /nie formou trestného stíhania ale súd o náhradu škody/

klodik, So, 10. 07. 2010 - 18:59

rodičov som ani nevidela,má len matku, vypovedal len dotyčný chalan v doprovode učiteľky, pretože som to išla najskôr oznámiť do školy...

tu nejde o trestné stíhanie ako také- nesúdila by som sa s matkou dieťaťa ktorá nezvláda výchovu svojho dieťaťa, sociálna kurátorka ktorá mala túto rodinu na starosti ani nereagovala na to čo sa dialo...

nám pomohla priamo konfrontácia na polícii-toto konkrétne nám pomohlo...to či by mi nejaká pani, ktorej chceli odobrať deti do domova zaplatila Filipov zub mi bolo ukradnuté...

išlo mi o konkrétnu konfrontáciu. vyvolať v chalanovi emócie...ten policajt bol už z neho tak mimo, že sa mu vyhrážal že sa s sním zavrie vedľa v miestnosti a tam mu to vysvetlí ručne -stručne-boli viaceré prípady do ktorých bol zapletený v našom malom mestečku, takže pre policajtov známa firma...pre mňa bolo dôležité to aby Filip mohol normálne chodiť po meste bez strachu, že ho znova dotyčný napadne...konfrontácia nám toto zabezpečila...

Filip si zažil aj "klasickú" šikanu v škole a viem, že hranica medzi tým čo je "len" šikana a čo už je trestný čin, či ublíženie na zdraví je veľmi krehká...Niekedy to vyzerá "nevinne", že jeden chlapec ho držal a druhý bil, no potom stačí niekedy len trochu viac udrieť a môže byť z toho tragédia...

ide mi skôr o to vysvetliť, že nie vždy je efektná konfrontácia rodičia a deti, útočníci a obete zoči- voči, že niekedy je efektívnejšie keď tá konfrontácia prebehne bez emócii pred policajtom, spísaním všetkého potrebného a s nesením dôsledkov ktoré k takýmto činom patria...

Do štádia ťahania sa po súdoch som sa ešte nedopracovala...toto vôbec nebolo pre mňa vtedy podstatné, aj sa ma policajti na to pýtali, ale to som nechcela...

marikat, So, 10. 07. 2010 - 18:26

Áno Áno Áno o to ide, dieťa nemusí byť potrestané sudom, ale malo by vedieť, že zlé skutky sa neprepečú iba tak.

lydusha (bez overenia), So, 10. 07. 2010 - 18:09

Je to obrovska skusenost pre synovca, o to horsia, ze sa to stalo v tabore- leto, pohoda, oddych a do toho takyto zazitok...
Ja by som to riesila asi okamzite, aby si aj vinnici co najskor "odpykali" co spachali...
Ale co ma na margo celeho napadlo- su imatrikulacie, co bolo pre mna verejne zosmiesnenie prvakov (na strednej skole)....Nezucastnila som sa toho a nepaci sa mi to dodnes...mne to smiesne nepripadalo.

lusesita, So, 10. 07. 2010 - 18:15

Ja by som konktrétne tento prípad detskej šikany z detského tábora riešila len s rodičmi,nakoľko deti majú len 10 rokov.Teda obaja rodičia,všetci navzájom medzi sebou a som bola by som za to,aby tam bola prítomná aj detská psychologička.

lydusha (bez overenia), So, 10. 07. 2010 - 18:18

Len desat rokov? ked maju dost na sikanu, maju presne tolko aj na zodpovednost za to, co urobili.

relax (bez overenia), So, 10. 07. 2010 - 18:23

tak zmeň zákon o tresto-právnej zodpovednosti na nižší vek

lydusha (bez overenia), So, 10. 07. 2010 - 19:06

Relax, na trest netreba zakon, potrestat mozu rodicia, skola, vylucit z tabora akokolvek. Lusesita pise, ze by to neriesila s detmi, lebo maju LEN desat rokov....preto som napisala, ze desat rokov je dost vela- ked vedia sikanovat, vedia si zniest aj "odsudenie a trest".

lusesita, Ne, 11. 07. 2010 - 00:12

zrejme došlo mojou vinou - nesprávne formulovanou vetou,nedokončenou - k nedorozumeniu./napísala som ,odoslala a neskontrolovala/ S deťmi "hlavne" s nimi to samozrejme všetci rodičia všetkých detí,ktoré sa na šikane Andrejka podieľali riešiť musia,lebo deťi sú hlavný účastníci toho,o čom sa tu bavíme,to je predsa úplne jasné.
Písala som to v behu a priklonila som sa k príspevku a názoru od relax,že 10 ročné deti ešte nemajú vek na zákonom dané trestné stíhanie.

klodik, Ne, 11. 07. 2010 - 00:29

trestnoprávnu zodpovednosť nemá,ale aspoň si vyskúša ten pocit zodpovedať sa zo svojich činov pred policajtom, pred svojou obeťou...

najhoršie je asi to, keď šikana ostane nepovšimnutá...a asi aj mnohým rodičom inak stisne zadok ak ich dieťa musí vypovedať na polícii a zodpovedať sa zo šikany pred policajtom...

V Matúškovej triede bol tiež kedysi takýto prípad, rodičia to riešili tiež cez políciu... bola to zdanlivo taká "nevinná šikana", ale rodičia to ťahali ďalej pretože to bol chlapec ktorý si veľmi ťažko hľadá kamarátov,ale kto ho spozná zistí že je to úžasný chlapec...no a aj škola sa k tomu inak postavila, keďže sa to stalo na ich pôde a riešilo sa to cez políciu...už len to, že bola z toho riadna aféra, netutlalo sa to, ale hovorilo sa o tom otvorene...

eva m, Ne, 11. 07. 2010 - 08:40

"najhoršie je asi to, keď šikana ostane nepovšimnutá"
- suhlasim
Eva Slnko

dvojcata a ja, Ne, 11. 07. 2010 - 11:10

Klodikk, mame rovnaky nazor na tuto vec, nemuim ani nic pisat. Uplne do bodky suhlasim a este obet bude vediet, ze je na jeho strane spravodllivost a nie je sam, bude mat viac sebavedomia

adus, So, 10. 07. 2010 - 22:29

Inak, vylučenie z tabora je velmi dobry nastroj na riesenie takychto situacii - veru som take zazila a vtedy to bolo o to silnejsie, ze takeho "verejne potrestanie" (a hlavne tam u nas, v "podnikovom tabore", kde sa poznali navzajom nielen deti, ale aj rodicia) bolo velkou hanbou pre dieta aj rodica
Lenze - dnes sa casto stava, ze rodicia pichnu dieta do tabora, ked oni dvaja chcu ist niekde na dovolenku bez deti - veru by som sa necudovala,keby tych vytecnikov nemali komu vratit.
Ale ucinne je to aj preto, lebo ak aj sa jedna obet ozve a nieco sa urobi (ako tu, odstrania obet z dosahu utocnikov) - tak si najdu inu - teda, ak tam ostanu. Ak ich poslu domov, je pokoj

eva m, Ne, 11. 07. 2010 - 08:42

"ked maju dost na sikanu, maju presne tolko aj na zodpovednost za to, co urobili"
- suhlasim. A ak dostanu dostatocne doraznu odpoved na svoje skutky, snad to tym chalanom pomoze si to v hlavkach usporiadat. Aj pre ostatne decka to moze byt obrovskym poucenim.
Eva Slnko

eva m, So, 10. 07. 2010 - 18:28

vzdy, ked ide dcera do tabora, sme informovani o tom, ze v pripade nevhodneho spravania dietata je rodic povinny si po dieta prist. Tak ja by som urcite trvala na tom, aby ti chalani boli z tabora vyluceni.
Zvazovala by som aj trestne oznamenie, chalani sice nie su trestnopravne zodpovedni, ale z principialneho hladiska.
Neviem zatial, ako to bude sesternica riesit.
Eva Slnko

lydusha (bez overenia), So, 10. 07. 2010 - 19:08

Presne. Vylucit z tabora- pred vsetkymi. myslim ze kedysi mali tie nastupy v tabore zmysel...nechala by som nastupit komplet vsetkych a nech vsetci vedia, co ti chalani urobili a preco ich vyhadzuju...je to dobre aj ako vystraha ostatnym...myslim, ze kazdy by si zvazil, ci si trufne na sikanu....

adus, So, 10. 07. 2010 - 22:31

boze - a zasa som sa ponahlala - reagovala som na tvoj komentar vyssie - a napisala som tam priblizne to, co ty tutok Pohoda

Vea, So, 10. 07. 2010 - 19:37

Ja osobne som zazila nieco podobne v tabore (nebola to fyzicka bitka, ale slovne urazanie, navazanie sa spolubyvajucich - pocas celeho tabora) pred 22 rokmi, len vtedy sa tomu nehovorilo sikana. Bola som 500 km od domova, mobily neexistovali, s rodicmi sa dalo spojit jedine listom, aj to by trvalo "nekonecne dlho". Ist za veducimi? mala som 13nast, no a bol to vymenny tabor v Ostrave, 100 cechov, 40 poliakov, 10 slovakov (ja medzi nimi) - neviem ci by bolo dost pochopenia, jednoducho som nesla Smútok
Ale ked som si teraz precitala, co Evka napisala, vsetko bolo spat.... akoby som bola teraz prave tam na tom mieste, akoby som mala rokov a tie dievcata okolo mna, ......Smútok Smútok Smútok

Podla mna to treba riesit tak (zial riesenie nemam Smútok Smútok ), aby si ten chlapec nespomenul na to o 22 rokov s tym istym neprijemnym pocitom v hrudi .....(momentalne tu sedim ako ta posledna siva myska, ktora bola prave tercom posmeskov dievcat z chatky)....

eva m, Ne, 11. 07. 2010 - 08:34

Vea, Objímam Objímam , to su zle spomienky...
myslim, ze nech to rodicia vyriesia akokolvek, ten pocit v hrudi ostane...
Eva Slnko

sisulik, So, 10. 07. 2010 - 20:19

je hrozne coho su deti v takom nizkom veku schopne...mozog im "dospieva" rychlejsie nez nam, ked sme mali tolko ako oni teraz. ked teraz sikanuju, co budu robit napr. o dva roky? a co v dospelosti? telka, pocitac a samotne okolie...to vsetko na nich zle vplyva :( ale taka je bohuzial doba :( je na nas, na rodicoch, ako sa k tomu vsetkemu postavime..lahke to urcite nemame, ale urcite by sme to nemali ignorovat, tak ako poniektori aj robia :(

Ariesa, So, 10. 07. 2010 - 21:40

zimomriavky mi prebehli po chrbte, tento rok idem prvykrat do tabora nielen zit, ale aj fungovat. mame ale dobru vychodiskovu poziciu, decka sa poznaju, stretavaju sa roky v tabore, v divadlach a tych par novych len s padnutymi sankami a slzami stastia v ociach sleduju dianie okolo Mrkám . pripomina mi to viac zivot v komunite ako tabor.

v tomto pripade by som aj ja volila okamzite vylucenie. deti vidia riesenie, vinnici vedia co robia, na drzanie a bitku sa neda nahovorit hocikto a rodicia nuteni vymyslat nahradny program musia reagovat na to, ze taketo spravanie tolerovane nebude, treba s tym nieco robit. ak by ostali v tabore co to znamena? vsetko ok, vyriesili sme si to. to sa stava. rodicia dostanu akurat tak info, obycajne upozornenie bez zaangazovania do riesenia celej veci.

eva m, Ne, 11. 07. 2010 - 08:39

drzim ti do tabora palce, aj ja som chodievala a mam pekne spomienkyÚsmev
Eva Slnko

carly, So, 10. 07. 2010 - 21:46

Ahoj Evka,

musím sa priznať, že ja som takú situáciu zažila tiež, ale z tej opačnej strany. Môj synovec, moje milované krstniatko, ktorého mám ako vlastného syna, sa zúčastnil
na šikanovaní svojho spolužiaka. Bol vtedy prvákom na gymnáziu. Prasklo to na rodičovskom združení a môžem Ti povedať, že sestra bola stave, ktorý by som popísala
ako päť minút pred infarktom. Všetci sme boli v šoku, vrátane samotného aktéra, môjho
synovčeka, ktorý to bral, že veď to bola len sranda. Lenže moja sestra a aj jej manžel
konali. Už neviem aké tresty mu udelili a nebolo ich málo, ale musel navštevovať aj psychologickú poradňu, nech vie, že za svoje správanie musí znášať dôsledky. Takisto konala aj škola. Vylúčili ho a musím povedať, že lepšie sa mu nemohlo stať. Lepšiu príučku do života nemohol dostať. Paradoxne sa dostal na lepšiu školu, síce na základe známosti, ale aj vďaka tomu, že ako študent mal vždy výborný prospech. Pán riaditeľ ho hneď upozornil, že si bude na neho dávať špeciálny pozor. Síce stratil rok, pretože musel opätovne nastúpiť do prvého ročníka, ale získal sakra dobrú príučku a dobré štartovné do života. Škoda, že len na úkor iného. Teraz bude maturovať a veľmi milo nás prekvapilo, že minulý rok, keď mala jeho bývala trieda stužkovú, tak pozvali aj jeho, pretože až na tento incident bol v triede obľúbený.
Moja mama, keď to všetko prehrmelo, na margo toho poznamenala, že to bola príučka pre celú rodinu, aby sme si nemysleli, že my máme lepšie deti ako ostatní.

Ja si odvtedy dávam veľký pozor na to, aby som sa vyvarovala vetám typu "Ja si svoje dieťa poznám" alebo " Ako vychovali to decko, moje dieťa by to nikdy nespravilo".
Moje dieťa môže spraviť hocičo, bez ohľadu na svoju výchovu, len ja to nevidím, nie som s ňou 24 hodín denne.
Asi skoro všetky poznáte seriál Bill Cosby Show. Tam sa raz Clair pýtala Billa, ako je to možné, že ich deti neskĺzli na šikmú plochu, tak ako sa to stalo deťom ich priateľov a Bill jej odpovedal, že to nie je v ničom inom, len v tom, že mali veľké šťastie. A ja si to myslím tiež a za každý deň, ktorý prežijeme všetci v zdraví a bez takýchto zlých vecí ďakujem Pánu Bohu.

Fúha, ale som sa rozpísala. Dám si pohár sektu a neviem kedy prestať.

eva m, Ne, 11. 07. 2010 - 08:36

carly,
dakujem...toto sa ti urcite nepisalo lahko a o to viac si to vazim...
a ten zaver s Billom Cosbym a jeho Claire je skvelyÁno , suhlasim
(aj ten sekt je skvelyPohoda )
Eva Slnko

lydusha (bez overenia), Ne, 11. 07. 2010 - 08:57

Carly tak toto by nedokazal napisat kazdy. A je v tom obrovska pravda.
Moja znama mi raz povedala, ze keby mala dceru ako ja, asi sa obesi- lucia vo svojom kratkom zivote vyskusala aj cigi aj alkohol aj nezbedy ale rozdiel medzi nasimi detmi je v tom, ze ja toto vsetko viem od Lucie, kym ona sa od svojho dietata nedozvie nic, maximalne od inych ludi a aj tomu nie je ochotna verit, podla nej je to blbost, somarina, pozna si decko, jej dieta nikdy...ale mesto je male, vidime vselico, otazka je ci to dokazeme aj prijat- ze nase dieti su tiez len deti a my sme boli tiez- boli sme snad lepsi, nevymyslali sme, nefajcili tajne na zahrade u babky, nerozbijali okna na sypke, nekradli nezrele marhule, nezdrhali z domu cez prazdniny ked babka zaspala spankom spravodlivych? Mrkám No a ked si spominaaaaaaamPrekvapenie , moja mama bola najvacsi grazel-mala troch bratov a v nicom za nimi nezaostavala, a veruze robili zle marusi, ked isla s kyblom po vodu, vzdy jej v pol ceste kybel vyliali a znova...toto jej musim pripomenut, ked bude mat prednasky o tom aky je kto "nevychovany" a "zly".Vyplazený jazyk Mrkám

lobelka, Po, 12. 07. 2010 - 09:05

Carly, Tlieskam . Super prispevok, paci sa mi postoj, kotry k tomu vasa rodinka zaujala. Aj tie slova Cosbyho, je to tak, svata pravda. Nikdy nehovor - nikdy sa to nemoze stat. Mozme len dufat, ze to, co sme do deti dali, v nich je a so stastim to bude dalej rast a v zivote sa budu podla toho spravat.

carly, Po, 12. 07. 2010 - 10:41

Ahojte,

k odpovedi som sa dostala až teraz, pretože včera sme celá rodina oslavovali otcove narodeniny, až na toho nášho "výtržníka", ktorý maká na POHODE. Zarába si na dovolenku.
Je pravda, že sa s tým nechválime, aj keď známi a susedia o tom vedeli a ktovie, čo všeko si pomysleli a povedali, ale tomu človek nezabráni. Ja som tým chcela povedať len toľko, že my nie sme zlá rodina, moji rodičia nás všetky tri vychovali tak ako sa patrí a najlepšie ako vedeli a takisto sa smažíme vychovávať aj my naše deti. A predsa ... .

Ďakujem, za pochopenie, som prekvapená. Vlastne aj na základe tejto skutočnosti je môj postoj k posudzovaniu druhých taký aký je. Zažila som to aj z tej druhej strany a verte mi, nie je to príjemné, zvlášť, keď človek do toho poriadne nevidí.

Evka, ospravedlňujem sa, odbočila som od Tvojej témy.Úsmev

eva m, Po, 12. 07. 2010 - 11:56

carly, myslim, ze pises uplne k temeÚsmev a som rada, ze si napisala osobnu skusenost " z druheho brehu".
"my nie sme zlá rodina, moji rodičia nás všetky tri vychovali tak ako sa patrí " - nemas sa preco ospravedlnovat, ani svojich rodicov - pred sebou, ani pred druhymi, hoci tu potrebu z teba citim...
naozaj nevieme, co nas pri najlepsej voli moze v zivote stretnut, co mozeme sposobit, zazit, prezit...
preto aj ja sa velmi, velmi branim sudeniu druhych - hoci casto je to to prve, co cloveka napadne.
Eva Slnko

carly, Po, 12. 07. 2010 - 12:47

To máš pravdu Evka, že človek sa neubráni takým myšlienkam, ale dávam si pozor, aby som nimi nahlas nezraňovala druhých.
Raz dávno nám jeden starý pán farár na náboženstve povedal, aby sme si dávali pozor na to čo povieme, lebo nie je hriech to čo ide do "huby", ale
to čo z nej vychádza.Chichocem sa

klodik, So, 10. 07. 2010 - 23:54

carly perfektný prípevokÁno a perfektní rodičia Áno

carly, Ne, 11. 07. 2010 - 00:32

Ďakujem, zvládli sme to všetci, pretože my skutočne prežívame všetko spolu. Nie sme perfektná rodina (mala by si nás vidieť, keď sa pohádam so sestrou), ale sme spolu. V dobrom aj v zlom.

lusesita, Ne, 11. 07. 2010 - 00:05

carlyÁno chcela som dnes ešte napísať niečo veľmi podobné,tiež sa toto udialo v mojom okolí,nebudem písať podrobnosti komu.Súhlasím s tvojou mamou a páči sa mi aj to,čo si napísala na záver.Slnko

carly, Ne, 11. 07. 2010 - 00:26

Myslíš to s tým sektom alebo to predtým. Chichocem sa
Moja mama je veľmi zbožná, ale aj pokorná osoba, pre ktorú neexistuje nedá sa, nepomôžem.

danielaa71, Ne, 11. 07. 2010 - 10:20

k táborom ...
ja mám zrovna inú skúsenosť ktorú vôbec neviem v sebe spracovať a riešim obrovskú dilemu v sebe ..čo urobiť ...
zastavili sme sa na návštevu v jednom tábore kde sú decká s domovov ..
som v hlbokom šoku čo som videla
obrovský bordel, všade oblečenie, uteráky nikto netušil koho je čo, pohádzame kde koľvek. decká "navolno" pobehovali v celom areáli ani po hodine som nedokázala nájsť vedúceho od 6 ročného dieťaťa.
bola som zhrozená a na drzovku som šla do izieb najmenších deti !!!
horor, všetko na kope neporiadok, špina , postele nepovlečené, deti spali aj 4, na dvoch posteliach !!!
oblečenie nahádzané v taške teda aspoň čo to sa našlo , čiste, špinave a v tom topánky. deti mali poobliekané veci toho druhého ...bola som svedkom ako sa chlapček pocikal a vedúca mu vybrala slipy s krabice kde bolo použite prádlo, že vraj večer im to budu prať .obliekla mu použite !!!! po inom dieťati !!!Hygiena!!!!!!!!!!!!
snažila som sa prezliecť deti do letných veci lebo bolo horúco a deti mali oblečene hrubé veci, mikiny...
dobehol vedúci tábora a začal sa predstavovať a ruku podávať a súčasne oznámil že je Zakázane chodiť do izieb ...ale som sa inak rozčúlila !!! reku to preto aby nevidel nik ten bordel špinu !!
že či som spokojná , či je všetko ok ...som nevládala dýchať od nervov rozčúlená som bola...
dosť rozčúlene som jemu ako aj vedúcim oddielov povedala svoje ako sa len dalo bez servítky pred hubou ale či som niečo zmenila???? ale som povedala že ešte určite niekoľko krát prídem, aspoň nech sa majú v strehu že prídem !!!
stihla som oddielu malých deti umyť tváre ruky a po prezúvala som to podaktoré malo jednu papuču druhu sandálu na nohách !!!!
keby bolo čo i len trošku v mojej moci odviesť deti preč okamžite to urobím ....
komu volať kam sa sťažovať !!!
keby toto videl sponzor čo dá na to peniaze!!! to je len žehlenie vlastného svedomia dám deťom do decáku na tábor nech majú leto ...ale neskontrolujú ako a čo sa udialo ...
a ten kto tábor organizuje "AGENTURA" má biznis na deťoch ...lebo ved kto by sa rozčúlil ako deti prežijú leto v tábore ? vychošky neprídu majú dovolenku a......len aby deti prežili !!! budem sa modliťPlačem

eva m, Ne, 11. 07. 2010 - 10:35

Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie
ked som chodievala do tabora ako veduca, mavala som vacsinou najmladsie deti. Pravidelne sa so mnou umyvali, prezliekali do cisteho, mavali upratane - ved sa bodovali izby a sutazilo o nejaku cenu! Vecer som ich ukladala spat - aj s objatim a pusou, chodila kontrolovat.
Neviem, kto organizuje tabory pre deti z detskych domovov, ale myslim, Dani, ze ak mas taketo postrehy, mohla by si podat staznost - bud priamo v detskom domove, alebo na SOI, alebo neviem, kde...
Eva Slnko

danielaa71, Ne, 11. 07. 2010 - 10:48

do decáku som volala hneď v piatok ale majú dovolenku nik tam nieje !!!

ja už od piatku premýšľam čo urobiť ...
možno som ja konfliktný typ ...ale zas rozpútam vojnu a začnem sa starať ...ale nedokážem nerobiť nič ...
pohnevať si decák teraz nesmiem ale zas na druhej starne si uvedomujem že decák si len objednal službu a ...
pomoc zbláznim sa ...

eva m, Ne, 11. 07. 2010 - 11:20

mozes zistit, kto je organizator tabora a obratit sa priamo tam.
Eva Slnko

ja_hodka (bez overenia), Ne, 11. 07. 2010 - 11:54

presne tak. Alebo tam posli SOI, ak mas pocit, ze je to potrebne. Organizator moze byt nejaka agentura, cestovka, alebo aj priamo hotelove zariadenie. Este som nepocula o takej katastrofe...Mlčím

danielaa71, Ne, 11. 07. 2010 - 14:03

baby verte že je to v skutočnosti horšie ako som opísala ..
odchádzala som tak že som revala ešte pol cesty domov ..
ja verím že staršie deti tam majú srandu neupratujú neriešia sú na volno hodené robia čo chcú vyhovuje im to !!!
staršie deti si nedajú svoje veci nosiť inému keď nechcú .rozumiem že si samé vymieňajú, požičiavajú oblečenie nesúhlasím s tým ale viem že sa to deje.
ale 13 ročne dievča z tohto tábora mi volá o 12,45 po polnoci . netušiac koľko je hodín v pozadi počuť krik deti , a potvrdí mi že ešte nikto nespi ani malé deti!!!!
reku mali ste nočnú hru ale disco? v nádeji že jedna pretiahnutá večierka predsa....nie nemáme večierku každý si robíme večer čo chceme a spať ideme kedy chceme.
dohodla som s nou že ide uložiť tie najmenšie deti aby vzala kamarátky z izby...o druhej v noci mi volá že malé deti už spia všetky len hľadali jedno dieťa preto mi zavolala neskôr!!!!
tie decká sú vyslovene hodené na prežitie ...
včera som s nou dohodla že poobede urobia program drobcom a tiež pôjdu upratať izby tým najmenším.
večer volala že tri dievčatá sa hrali pred chatou s deťmi a tri upratovali izby veci postele... cele poobedie boli s deťmi nikto si ich nevšimol a neprišiel .
..vedúce oddielov vyzerali že sú najstaršie deti z decákov neboli tam dospeláci nikde.
teda doplním možno boli ale ja som ich nevidela!aj ten vedúcu tábora vyzeral veľmi mlado ale drzý bol..
prepáčte ja viem že to sme nepatrilo ale nemôžem dočkať do zajtra aby som niečo robila...

eva m, Ne, 11. 07. 2010 - 15:19

dani nemas telefon na pani riaditelku detskeho domova? myslim, ze by ju to zaujimalo.
a zajtra kontaktuj SOI. Snad sa za takychto okolnosti nestane nieco zle...
Eva Slnko

danielaa71, Po, 12. 07. 2010 - 18:08

volala som, informovala, ale či sa niečo zmení !!!

eva m, Po, 12. 07. 2010 - 18:25

nuz, urobila si, co bolo treba, ostatne je asi na niekom inom.
Eva Slnko

Ariesa, Ne, 11. 07. 2010 - 20:44

volat hygienu. na izbach musi byt upratane, detom musia byt pravidelne kontrolovane klieste a vsi. o dozore a hygiene ani nevravim. kazdy tabor byva nahlasovany a musi ratat s kontrolou. agentura? Prekvapenie

meryrous, Ne, 11. 07. 2010 - 21:57

no s tábormi je to ťažké... ako dieťa som sa jedného zúčastnila, rodičia ma dali s bratom spolu do Tatier k známym sestričkám... žiaľ osobne naň nemám dobre spomienky, bola som utiahnuté dievčatko a sama na vlastnej koži som šikanu zažila. dodnes mi to ostalo vryté v pamäti akoby to bolo len včera Plačem. na to sa rozhodne nezabúda... vkuse mi robili nazlosť a samé prieky, bála som sa v noci aj zaspať a ráno mi vkuse šteklili nohy, aby som nemohla zísť z poschodovej postele a jasné že nikdy som nič nestihla načas, chcela som odtiaľ odísť, cítila som sa tam ako za trest.

no po niekoľkých rokoch som sa do táborov vrátila, ale už ako vedúca, mali sme tam všeličo a žiaľ v jednom aj šikanu. kedy jeden 15 roč. chlap tyranizoval svojho rovnako starého spolubývajuceho. obaja nam navonok veľmi pomáhali a šaleli sa hlavne s našími najmenšími, až v polke vysvitlo čo sa deje, obaja ale mali riadne za ušami, zavolali sme rodičov a vykázali ich z tábora. nenadarmo sa hovorí "tichá voda brehy myje", na nich by som to nikdy nebola povedala... žiaľ

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama