reklama

malyy probleem...

fantika , 19. 10. 2009 - 00:00

reklama

baby obraciam sa na vas s takyym malyym probleemom vo vyychove a som zvedavaa ako by ste cinili,reagovali vy..ak viete poradte..
dcerka-Vanesska maa 9 a je to uz velkaa slecna..ale v niecom je ako malaa..jednaa sa o spanie,presnejsie o miesto spania..totizto ona maa izbicku od spaalne nedaleko,cca 3 metre,spaava pri pootvorenyych dveraach a takisto ich maame aj my na spaalni,ale aj tak sa nejak bojii..a najnovsie uz asi mesiac spaava v obyyvacke ktoraa je vedla spaalne hned..lenze dnes vecer som na nu naliehala aby si lahla v izbicke,lebo manzel a svagor pozerali telku a bolo vela hodiin a zajtra raano sa vstaava do skoly..tak som zahlaasila ze stacilo uz vymyyslania treba iist hajat do vlastnej postielky do izby..a to sa slecna prosiim odula a potom rozplakala,vraj maa v izbe pavuukov/to maa nejakuu foobiu/ tak sme izbu popozerali nasli len mrnaveeho milimetroveeho pavuucika,a zabila som hoHambím sa a vyhodila,nech slecna maa klud...ale ani tak nebolo dobre..proste len vymyyslala aby mohla iist nanovo spat do obyvky..vtedy som sa uz nahnevala a trosku som jej povedala svoje..ze sa mi nepaaci jej spraavanie,ze sa oduuva a place aj ked je velkaa baba uz a mala by pochopit,ze treba iist spat,lebo rano je skola a ze ked tatko kukaa telku tak sa v obyvke nevyspii..takze dnes sa islo spat s placom..ale nedaa mi to pokoj,mrzii ma ze to takto prebieha..maate styym nejakee skuusenosti?aj vase vacsie deti sa boja?ked sa pyytam konkreetne coho sa bojii,tak okrem pavuukov nepovie nic..takze nechaapem preco to tak je...ja sa pamataam ze v jej veku som spala sama v izbe detskej a nemala som styym probleem...Mlčím
pravdepodobne som spravila chybu aj v tom ze som jej dovolila spat istyy cas v obyyvacke ale ja som si myslela ze to bude len vrtoch ze ju to casom prejde..a houby,skor si na to navykla a nechce spät do izby.Smútok ona je takyy mamin cecek co so mnou spaavala dlho v manzelskej posteli pretoze ked bol manzel na cestaach tak v nej bolo volnee miestoVyplazený jazyk Chichocem sa ..a teraz sa naam to akosi vypomstii...


reklama


reklama

fidorka, Po, 19. 10. 2009 - 00:10

fantika, a skúšala si s ňou ľahnúť do jej postele,rozprávať sa len tak o všeličom,alebo si čítať a možno aj počkať kým zaspí...vieš,ako s malými deťmi?Aby sa ukľudnila a nebála toho všetkého čo vidí vo svojej fantázii...

fantika, Po, 19. 10. 2009 - 00:17

fidorka nie,takto som to neskuusala..pred spaankom rozhovor ano,pusa na dobruu noc,zakrytie a zhasnutie..lahnuut si ma ani nenapadlo..praave preto ze je uz velkaa...no ale inak je to dobryy naapad...ak zajtra bude cirkus zas tak ho skuusim..Mrkám

len ja, Po, 19. 10. 2009 - 09:55

No neviem či je to dobrý nápad, aby si s ňou potom nemusela spávať každý večer Chichocem sa . Skús zistiť, čoho sa vlastne bojí, možno pomôže zapnutá malá lampička, s tlmenýám svetlom, nech vidí na všetky pavúky a iné príšery, poprípade ešte nejaký plyšák do postele, čo na ňu bude dávať pozor - to môžeš ísť kľudne vybrať nejakého spolu s ňou, takého strážnehoMrkám

fantika, Po, 19. 10. 2009 - 09:58

len ja..ledlampa jej svieti celuu noc od malicka..uuplnuu tmu nemaa...a plysaakov maa v posteli cca 5-7 kusov a sem tam ich obmiena..Veľký úsmev ..tak ti neviem.tyymto to asi nebude...Mrkám

fidorka, Po, 19. 10. 2009 - 00:25

mňa to len preto napadlo,že píšeš,že je to tvoja "cicuška",asi to potrebuje...no a čo že je už veľká!Aj tak je tvoje "malá"nie?Možno by to pomohlo,aspoň za Mrkám čas...

fantika, Po, 19. 10. 2009 - 00:30

ale jasneee.."malaa"ostane do konca zivota..Chichocem sa vyskuusam...Mrkám

monika_dankova, Po, 19. 10. 2009 - 06:32

Užívajme si ten čas,kým naše deti chcú spať s nami byť v našej blízkosti,veď oni tak rýchlo dospievajú.To čo im poskytujeme my,to sa nám vráti.Veľa krát som zaspala v ich posteli a teraz moja 20 ročná dcéra si príde hocikedy do mojej postele večer podebatiť.

lydusha (bez overenia), Po, 19. 10. 2009 - 07:48

Fantika, Lucia ma osemnast a hocikedy mi vlezie do postele a len tak "klebetime" o vsetkom a o nicom a absolutne si tieto chvile uzivam. A ked ma mm nocnu tak spi so mnou a aj tieto nocne babske pokecy su skratka na nezaplatenie.
Tym, ze je vaness jedinacik- tak o to viac potrebuje kamosku v tebe...taku, s ktorou moze hovorit o vsetkom, aj o pavukoch v izbe (mimochodom- lucia je presne taka ista, boji sa vsetkeho nohateho, vsetko su to chrobaky a spusti plac na poziadanie- a to dodnes)
Hlavne nezvysuj hlas, normalne jej povedz ze izbicka je jej kralovstvo a popripade skus jej tam urobit nejaku zmenu....po dohode a v spolupraci s nou, hoci len prestavanie nabytku vie byt niekedy naramna zmena a spolocne "niecorobenie" vam pomoze urobit dalsi krok k sebe.

fantika, Po, 19. 10. 2009 - 09:41

lydush tuuto zmenu,prerobenie izbicky sme jej robili koncom augusta na zaciatok skoly...Mrkám a co sa tyyka debaat v posteli ked sa nasaackuje medzi naas,to maam rada aj ja..velakraat to prejde do blaaznenia, steklenia,nedaa pokoj tatinovi,buzeruje ho,nasmejeme sa..a ked by manzel nebol doma tak by mi nevadilo ze by spala nadalej aj vedla mna..ale islo o to ze bola nedela,pomaly jedenaast hodiin a raano sa vstaavalo..vtedy uz podla mna nie je miesto na debaty,pretoze naozaj bude na druhy den unavenaa...preto som zakrocila raaznejsie..

lua, Po, 19. 10. 2009 - 08:21

ja si idem s dcérou ľahnúť k nej do izby, má 8 rokov, o všeličom sa rozprávame a nakoniec zaspí, ked manžel ide cez víkend do roboty, tak sa mi nasáčkuje do spálne, povedala mi že jej je samej v izbe smutno a v podstate jej verím ja som mala dvoch súrodencov ona je jedináčik, tak to riešim takto, ked zaspí, čo je v podstate niekedy v priebehu pár minút, prejdem do spálne a hotovo, nebudem ju stresovať, chod spať sama ved si už velká a pod. ved raz ju to prejde, prípadne, ked musím ešte niečo dorobiť tak jej zapnem svetlo na chodbe a ked dokončím čo potrebujem ľahnem si k nej, ale to už väčšinou spí, alebo jej pustím na CD nejakú monotonnu rozprávku potichu,

arabela, Po, 19. 10. 2009 - 08:23

aj ja mám dobré skúsenosti s tým predspánkovým rozprávaním.vtedy ti aj povie veľa vecí,ktoré by inak nevravela. možno je na to už veľká, ale skús ju poprosiť, aby ti nakreslila izbičku, v ktorej by spávala sama.povypytuj sa jej, prečo to a to nakreslila. tak prídete na to, v čom je problém.možno to nevie ani ona sama, len ťa proste chce pri sebe.Zlomené srdce

Zuzana1978, Po, 19. 10. 2009 - 08:33

Draha Fantika,

.."odula sa a rozplakala.."
jeden den..

Moj maly(8) je typ dietata, ktory absolutne nema rad spanok a spi len ozajstne minimum , co potrebuje. Keby som ho nenutila ist vecer spat je schopny vydrzat bez zaspatia aj 18 hodin v kuse (skolsky den vstava 6,45 a vydrzal by do 23,00-24,00 hod, uspavam ho "proti jeho voli 21,00 a som rada ak 22,00zaspi). Nema ziadne fobie ani strach zaspat.Takze kazdy den kedy sa mu nepozdava ist spat. Som si uz zvykla..
Mala (5)je uplne ina, spava dlhsie a rada si pospi aj poobede..

Moje finty:
1.cez vikend spia deti so mnou (muz je sluzobne dlhodobo prec) a necham ich ponocovat a ak maly nechce prist o toto privilegium musi slubit, ze skolske dni pojde spat o 21,00
2.Poobede im nacrtnem ako si predstavujem nas vecerny program s presnym casovanim aktivit (kontrola tasky, priprava oblecenia, kupanie, vecera, kratky pokec v posteli pred spanim)
3. extra bonus je 20 min pokec pred spankom u mna v posteli, ak splnili casovy harmonogram vecera a potom sa presunu do detskej
4. Nechavam im zasvietenu malu lampu
5.pokusy o pripadne zduvanie sa snazim riesit upriamenim pozornosti na vikend a zmenou temy rozhovoru

fantika, Po, 19. 10. 2009 - 09:54

Zuzka malej svieti ledlampa celuu noc..takze pocit ze je v uuplnej tme urcite nemaa...co sa tyyka harmonogramu,my nemaame udanee casy,do kolkej ale harmonogram maame tiez..priide zo skoly,naje sa,potom sa ucii a potom ma volno,pc,telka,kamosky,hry,naavstevy..okolo siestej vecera,okolo siedmej sprcha,pripravit na zajtra oblecko a desiatu a potom zas volno..este telka,alebo co ju praave bavii a vtedy prebiehajuu aj spolocnee rozhovory../siice tie maame priebezne aj pocas dna a po priichode zo skolyMrkám Chichocem sa /..niekedy medzi tyym aj nejakyy spolocnyy program,ked niekam ideme alebo ked mi s niecim pomaaha,vycistii volieru psovi,alebo pozametaa so mnou na dvore a tak..a potom okolo pol desiatej az desiatej spaanok...a to ju veru velakraat musiim nahaanat,lebo este toto este tamto,toto si dorobiim hento si dokonciim toto dopozeaam..a na to mi zvyknuu prasknuut nervy...Vyplazený jazyk Smútok ked ju napomiinam tretiikraat a este furt nic..
tak som bola zvedavaa ako to chodii u vaas...Úsmev

Zuzana1978, Po, 19. 10. 2009 - 11:16

Ja s malym sa budime 6.45, smer skola a robota.
Mala je doma s nanny.
Robota mi zacina 9,00 ale musim ist skor kvoli dopravnym zapcham.
Moja obedna prestavka 13,00-14,00 doveziem maleho domov zo skoly a naobedujeme sa.
Vraciam sa do roboty a padne mi o 17,00.
Tu mi zacina domaca sifta.Ulohy, ucenie, upratovanie,prechadzka,navstevy u rodiny.
Kazdy den ked pridem domov a im presne poviem, aky je plan. Vecera 19,30. Kupanie a priprava na spanok.
O 21,00 sme pripraveny na spanok a pomaly uspavame, niekedy mamicka zaspi skor..

lua, Po, 19. 10. 2009 - 09:07

mne tiež večer pri zaspávaní dcéra porozpráva to, čo by mi inak nepovedala, no všeličo sa veru podozvedám,(Chichocem sa

lobelka, Po, 19. 10. 2009 - 09:31

Moja dcerka mala teraz 9 a tiez mame v hlave "strasidielka" Hambím sa . Napriklad z obyvacky do detskej (ak je tam prave tma), musime ist s nou. Beriem to tak, ze je zalozenim uzkostlivejsia, ze to vyriesi cas a sposob, ako jej mozem pomoct, je, ze nebudem tlacit na pilu "odvahy", ale poskytnem jej oporu, ktoru teraz potrebuje. Na tvojom mieste by som to vyriesila tak, ze by som pri nej pri zaspavani v postielke bola, rozpravala sa s nou, hladila ju a pomohla jej tak zaspat. Ber to, ako prijemne straveny cas vas oboch - vo vzajomnej blizkosti Zlomené srdce Objímam .

Este ti napisem jeden uryvok z knizky (Z. Matejcek: Co, kdy a jak ve vychove deti, Portal 1996), ktoru som prave vcera mala v tejto suvislosti v rukach:"...Nedavno jsem se setkal v poradne s 11-letym chlapcem, ktereho rodice privedli proto, ze kdyz ma jit pro neco do pokoje o patro niz, vrati se v mziku a je cely spoceny a vydeseny. Pritom drive pry taky nebyl....Rodicum pripominame, ze prave v OBDOBI PRED PUBERTOU, t.j, kolem 10-11 let, dochazi u mnohych deti k jakemusi novemu prilivu uzkosti - a projevuje se to prave tak, jak rodice popisuji. S vyvojovym postupem do vyssiho stadia nervove a povahove zralosti pak uzkosti zpravidla ubyva...."

fantika, Po, 19. 10. 2009 - 09:56

fiiha lobelka toto je zaujiimavyy uuryvok..ani som netusila ze pred pubertou existuje nieco takee..skor som mala pocit ze deckaa pred a v puberte suu akeesi smelsie ci co..hubatejsie...a to nemusii byt tak...hmm..zaujiimavee..diiky...Úsmev

jasom, Po, 19. 10. 2009 - 09:56

už Ti to niekto navrhol, ale aj ja by som Ti odporučila lampičku. Moja malá spáva sama v izbe od dvoch rokov. Vždy ale dodržujeme taký malý predspánkový rituál. Hygiena, potom pomojkanie od mamičky, potom od ocka /niekedy to trvá aj štvrť až pol hodinu/. Taktiež kontrolujem pavúky i komáre, lebo my ich máme fakt dosť. Hlavné je aby dievčatko išlo spať s dobrou náladou, v pokoji, s vedomím, že keď Ťa bude potrebovať si nablízku, poprípade prídeš. Dvera nechávaj otvorené, bude spokojnejšia, ak Vás bude počuť. A hlavné nebuď z jej večerných scén nervózna,či nahnevaná/alebo to aspon nedaj znať/ Veď zaspávanie je prirodzená vec, nech ani ona tomu neprikladá nejaký obrovský význam. Vždy jej pochváľ postielku, aká je krásne mekučká a teplučká a ako sa na nej dá dobre oddychovať. Skúšaj moja čo zaberie. Iste sa Vám to podarí.

fantika, Po, 19. 10. 2009 - 10:01

jasom..uz som piisala,lampicku maa tiez zapnutuu od malicka...aj kontrolujeme pavuuky,ako vraviim koli foobii,a dvere sme nechaavali staale vsetky otvorenee...preto sa mi zdalo ze z mojej strany by to malo byt ok..a predsa nie je...spravila som chybu v tom ze som ju nechala spat v obyvacke...Smútok

cookies, Po, 19. 10. 2009 - 10:08

fantika,ja nemam radu,lebo sama by som ju privitala....moja slecna ma 9a pol.a tiez odmieta spat sama v izbe..Mlčím a to sa tesila ze bude mat izbycku pre seba,ked sa prestahujeme....ale ja mam ten problem ze moj manzel je stale prec,mesiac a jeden vik.doma...a nasa velka slecna spi so mnou a s malym bratom v spalni,takze ani ten jeden vik.v mesiaci nechce spat vo svojej izbe,lebo sa "boji"....Smútok ale to nieje strach...to je detsky vzdor a protest....a nezvyk spat sama
darmo ju ukecavam,ze Smútok tatko spi cely mesiac v kamione,ze chce spat vo svojej posteli atd,atd...kym zaspi,tak hodinu preberame"vsetkomozne "aj nemozne....takze chapem tvoj pocit...
oni z toho vyrastu,a pride cas,ze nas budu "zo svojej"izby posielat prec...ale teraz to asi nepojde...asi musime 2-3rocky pockat...
neviem....
nas si rodicia tiez nikdy nebravali do spalne...sestra obcad v noci "usla"k mame....asi je taky zivot...ine priority mame....ja tiez neviem slecnu "vyhodit"zo spalne..preco aj?ved manzel nieje doma...Úsmev ale ked je doma,tak mame s tym obrovsky problem....ona je schopna aj do pol noci chodit po byte,lebo nemoze zaspatSmútok asi je to moja chyba...Hambím sa

Vierik, Po, 19. 10. 2009 - 10:19

Fantika, zmenila by som správanie - presne ako hovoríš: urobila si všetko tak ako chcela ona a nefunguje to. Tak sa karta obráti a skúšala by som po mojom. Pravidlá a rituály. A nepopustila by som aspoň mesiac. Max. by som s ňou zostávala počas zaspávania.

Mne sa také tie psychologické veci - trebárs za nejaké vyvádzanie dávať pociťovať objatím malému ako ho ľúbime, nevyplácalo. Zhoršoval sa zo dňa na deň a tie nároky! Prerastalo to napr. do toho, že keď dopil kakao, hodil! hodil! tú plastovú fľašu jednoducho na zem alebo rovno do dverí!, dal si ruky za hlavu a pozeral telku, akoby sa nechumelilo! Vrchol nehoráznosti a drzosti! Nevedel čo so sebou!

Prosto viem, že jasne prednesené: pozri, ideme robiť čo si chcel, ale všimni si ten neporiadok. Upracme a poďme von. Neupratuje, von nejdem. Som schopná neísť aj 4 dni, ak je to afekt za afektom. Nepopustím. A poviem ti, že akosi pochopil, že tudy cesta nevede a jednoducho: ak ja urobím o čo ma požiada, on robí to isté. Ale to je moje dieťa.

Vreculka, Po, 19. 10. 2009 - 10:52

Fantika,nasa Lucia s nami spavala do 11rokov,az ked dostala menzes,sa odstahovala do svojej izby.Ja to beriem tak,ze je to NASE MLADATKO,tak co? Nech si kazdy mysli o tom co chce,mne to prislo spravne.Aj teraz Julinko spava medzi nami,aj ked uz teraz spavame na 3posteliach/nase letisko/,aby sme sa netlacili.Lucia sa bala "duchov",tak az ked dokazala pochopit,ze sa "ich" nemusi bat,a stala sa zenou,sama prisla na to,ze je jej lepsie samej v posteli.A mohla si citat,pocuvat hudbu,co len chcela...Aj teraz sa k nam este niekedy vovali,ale to je uz riedko. Fanti nech to uz vyriesis akokolvek,len bud trpezlivaSlnko

adus, Po, 19. 10. 2009 - 10:53

Bóže, mala som napísané celé litánie a zmazala som si toSmútok
No nič - s tým spaním v obývačke máš pravdu - malá to brala ako určitú výsadu, privilégium a ty jej ho teraz chceš zobrať - niet divu, že sa jej nepáči.
Nebol to zrovna problém strachu, ale zažila som podobné so synom - mal X štádií, kým doputoval do svojej postele - zaspával pred telkou v obývačke, potom do mojej postele, potom na mužovu polovičku (keď som šla spať ja) a nakoniec "domov" (keď šiel spať muž). Čo odišla dcéra na internát a on "zdedil" jej televízor - problém bol vyriešený - zapol si telku v izbe - a do 10 minút zaspal Mrkám Chichocem sa Chichocem sa . Ja som potom len chodila vypínať. Viem, nie práve ideálne riešenie...
Uspávanie je určite lepšie (ale nie vo veku môjho syna), len aby si si neuplietla bič na seba. Ak máš niekde okolo seba nejakého prútikára, tak by som skúsila aj toto - nech zistí, či tam nemáte nejakú geopatogénnu zónu - to čo ona opisuje ako strach, môžu byť "zlé" pocity vyvolané geopatogénnou zónou.

fantika, Po, 19. 10. 2009 - 11:03

juuj adus len kde takeeho pruutikaara zobrat?Mlčím

adus, Po, 19. 10. 2009 - 12:27

To ti veru neporadím, my sme mali jedného, ale to bol taký starý pánko a bohužiaľ už nie je.

Inak, trochu odbočím, posielala som ti cez kontaktný formulár mail - nedošiel?

Chcela som len dve slovíčka po maďarsky - cukina a baklažán.

fantika, Po, 19. 10. 2009 - 12:38

neviem kedy si posielala mailiik rano som tam este nic nemala ale pojdemn kuknuut..cukina je inak cukkini aj madarsky ale nad baklazaanom musiim porozmyyslat..Chichocem sa naryychlo ma nenapadaa..

fantika, Po, 19. 10. 2009 - 12:43

adus vies ze baklazaan nie je ani v online slovniiku..kurnik,a mna nenapadaa..Chichocem sa ..naco to potrebujes?inak ten mail nedosiel...

adus, Št, 22. 10. 2009 - 12:36

No to ja viem, lebo som tu veru tam už skúšala hľadať Chichocem sa
Potrebuje to dcéra - tá teraz od septembra študuje v Pešti a ona je taká skoro-vegetariánka - vieš a keď v obchode nevidí, aby sa vedela aspoň opýtať - v takých obyčajných obchodoch veru s angličtinou veľa vody nenamúti.

Ale ďakujem aj za tú cukinu - ja som jej hovorila, že podľa mňa cukina musí byť cukina, lebo všetky jazyky čo poznám tak je to tak - možno v tom poslednom písmenku sa to líši, možno aj v tom, ako to napíšu...

fantika, Št, 22. 10. 2009 - 16:09

sak nech na to ukaaze a povie ze to fialovee lesklee prosiimChichocem sa "azt a lila sima csillogos zoldseget kerem..nem tudom mi a pontos neve magyarul"Vyplazený jazyk preklad:prosim si tu fialovu lesklu hladku zeleninu,ktorej meno neviem po madarsky...Chichocem sa treba sa vynaajst...sak ne?Veľký úsmev

adus, Pi, 23. 10. 2009 - 08:11

jáááj fanti, ale ona veru nevie po maďarsky - no, skoro ani ceknúť - veru sa mi nepodarilo naučiť ju viac ako jó napot, tessék a tak. Práve preto chcel vedieť, ako sa to povie - lebo obkecávať nemôže. A ukázať môže vtedy, keď to tam vidí vyložené - ale keď nevidí a chce sa spýtať či nemajú?????

Aha - ešte jednu vetu som ju naučila: raz ma čosi zase "vytočila", že nevedela, kde má svoje veci a pýtala sa MŇA, že kde má to a to - tak som na ňu vybafla že: "valahol ott a második szobában" - no tak samozrejme potom chcela aby som jej povedala, čo to znamená - a to jej jej jediná veta, ktorú vie po maďarsky.Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe

fantika, Pi, 23. 10. 2009 - 09:06

adus skor ci neskor sa to na nu tam nalepii...naucii sa to najdolezitejsie a urcite sa vynaajde..a u naas nech sa pyytam koho chcem nikto nevie co je to baklazaan madarsky..hanba naam ale my sme uz taky poslovencenyy ze aj parky maame parky a nie virsli,ako ozajstnyy madari..Chichocem sa Veľký úsmev

lia6, Pi, 23. 10. 2009 - 09:55

pýtala som sa svokruši a ani ona nevie-a to sú Maďari jak vyšitíSlnko skúsim sa ešte opýtaťSlnko

lia6, Pi, 23. 10. 2009 - 10:18

Baby, mám to-PADYŽAN by mal byť ten baklažánSlnko akurát mi volal kámoš-my prišiel tak do rany, sa rehotal, že načo to potrebujemSlnko ak budete ešči potrebovať nejakú bylinuChichocem sa , tak sa ozvite -on je taký veľko pestovateľ:kvetov, ovocia a zeleniny a Maďar jak vyšitýSlnko

adus, Pi, 23. 10. 2009 - 10:26

liuš, ďakujéééém - a samozrejme aj Fantike.

fantika, Pi, 23. 10. 2009 - 13:18

jezis lius si mi to pripomenula..presnejsie je to adus PADLIZSAN...nech si to dcera napiise na papierik a ukaaze v obchode...Mrkám

lia6, Pi, 23. 10. 2009 - 13:31

no supérÁno to vieš, on mi to iba povedal, ale nediktoval, ako sa to píšeSlnko

miciatko, Po, 19. 10. 2009 - 11:02

moje deti sú staršie ale v izbe im musí svietiť lávova lampa
Skús ju, je upokojujúca v jej vnútri behá taká hmota ktorá sa pod plyvom tepla stále mení na iné utvary ktoré plavajú v tekutine

fantika, Po, 19. 10. 2009 - 11:04

miciatko maame laavovuu lampu....poznaam...ale nemaam pocit ze by moju maluu upokojovala,skor rozptyluje..Vyplazený jazyk Mrkám

manny, Po, 19. 10. 2009 - 11:18

Fantika, mňa napadla taká iná vec. Je to aj môj prípad.
Ako veľká je jej izbyčka? Určite menšia než obývačka. Možno ju trápi menší pristor. Asi sa mnohé zasmejú, ale ja mám s tým problém dodnesMlčím

fantika, Po, 19. 10. 2009 - 11:22

no manny izbicka je malinkaa ale uutulnaa...ale daa sa vnej v pohode zmestit,pretoze predtyym sme v tej izbe byyvali traja,manzel ja a baabo..Mrkám hned po svadbe...Vyplazený jazyk,a teraz ju maa malaa ako detskuu...len vies manny..cez den je v nej v pohode..hraa sa tam,pocuuva hudbu,vodii tam kamosky,piise uulohy a skoro vzdy za zatvorenyymi dverami..tak vtedy by jej ten malyy priestor nevadil a pri spaanku ano?

manny, Po, 19. 10. 2009 - 11:27

Fantika, nechcem sa ti do toho pliesť, ale ano. Ja som to tiež dokázala cez deň a v noci som sa tam dusila. Ale môže to byť úplne niečim iným. Možno naozaj ešte potrebuje mojkaťMrkám
Sabínku sme chodili do postele ukladať do desiatich rokov. Dnes má trinásť a stále pozerá minimaxBozkávam Chichocem sa

fantika, Po, 19. 10. 2009 - 12:24

jaj moja...ale ked ja nemaam inuu izbu kde ju dat..Prekvapenie tak co teraz?

anita, Po, 19. 10. 2009 - 11:55

Fantika, ja myslím, že je najväčší problém v pavúkoch. Môj syn mám 14 preč, no i tak keď ide spať, prezrie celú izbu, či niekde nenájde pavúka. Keď nájde, neľahne si spať. A pritom nie je strachopud, doma chová dvoch hadov. Proste len trpí arachnofóbiou. Všimla som si to už v útlom detstve, dokonca sa mu s pavúkmi i snívali zlé sny. Vždy sa to zhrošilo, keď počul niekde niečo strašné o pavúkoch, Pr. koľko ich v spánku cez pootvorenú pusu zjeme, ako môžu loziť po tebe v noci ...
Deti si to v škole povedia ako pikošku, ale na niekoho to môže mať zlý dopad. Skús sa s dcérkou porozprávať a zistiť, kedy sa tak začala pavúkov báť, ja by som skôr riešila, ako prekonať tú arachnofóbiu. Keď prekoná tú, nebude dôvod, aby nespala vo svojej izbičke.
Držím Vám palce.

fantika, Po, 19. 10. 2009 - 12:23

anita a vies ako to prekonat?maas na to reaalnu radu ako postupovat?lebo ja teda nemaam ani sajnu...vysvetlovat som jej vysvetlovala uz milionkraat ze pavuuk jej neubliizi,a ze dokonca podla povery nosii stastie atd...ale nejak to nezaberaa...Mlčím

anita, Ut, 20. 10. 2009 - 07:20

Práve, že nemám. Skôr som myslela na odbornú pomoc. Možno by si sa mohla poradiť s detskou psychologičkou, zatiaľ bez malej.
Môj syn sa pavúkov bojí stále, ale vekom sa to zlepšuje. Keď bol taký šesťročný a videl pavúka, úplne stuhol a pišťal. Dnes ich už len kontroluje po izbe, a keď ich zabijeme, tak si do izby ľahne.
Rada by som poradila, ale radu nemám Smútok .

lobelka, Po, 19. 10. 2009 - 13:06

tak ak viete recept na zbavenie sa arachnofobie, tak sem s nim ÚsmevObjímam . Ja mam totiz tuto fobiu poriadnu (prave po zazitku, ked v noci po mne liezol - taka ta velka chlpata obluda z teraria - niekomu v dome utiekol Pohoda ). Keby ste ma videli, ako rano chodim po zahrade medzi vinicmi a ohanam sa pred sebou metlou...Váľam sa od smiechu po podlahe Veľký úsmev Váľam sa od smiechu po podlahe . Deti maju zo mna srandu a kupuju mi gumene pavuky Chichocem sa ...

lia6, Po, 19. 10. 2009 - 11:57

Nečítala som iné komentáre, tak dúfam, že nebudem opakovať. Chcem sa opýtať a to od mala robí, alebo mala obdobie, že v izbičke spávala sama-všetko bolo ok? A naraz prišlo také obdobie, že sa bojí? Alebo to má od maličkého mala? Môj syn zo začiatku strašne potreboval moju blízkosť, potom začal zaspávať sám(asi 18 mesiacov), ale v spálni-proste som zapla vysielačku a počula som ho v druhej izbe. Od dvoch rokov už spáva sám v izbe:prečítali sme rozprávku, pomaznikali, pospomínali, čo robil celý deň, bočku na dobrú, sladké sníčky, zhaslo sa, zatvorila som dvere a pekne buvinka. Samosebou, keď som išla spať, tak som dvere v noci otvorila. Je pravda, že vysielačku mám pustenú ešte aj teraz-mám strach ešte odvtedy, keď mával nočné záchvaty. No a teraz(asi týždeň) robíme všetko po starom, len chce mať pootvorené dvere večer, kým zaspí. Asi máme také obdobie. Ráno pribehne ku mne, keď sa zobudí a ešte chvílu sa pomazníkame. Možno bola chyba aj v tom, že si jej dovolila spať v obývačke-neviem. Ale myslím, že keď chce byť blízko vás, tak to ešte nie je velký problém-ja by som to dovolila. Iná vec je ten včerajšok. Musí vedieť, že keď tam niekto je, tak musí ísť spať do svojej izby, alebo ku vám. Neviem, asi by som to nechala tak ako to je-s tým, že keď je obývačka "obývaná" niekým iným, tak musí do svojho. Myslím, že sa to poddá neskôr-možno ešte nenastala tá doba(pre ňu), aby tam spávala samaSlnko

fantika, Po, 19. 10. 2009 - 12:21

lius bolo obdobie ked tam spala..nevraviim ze sa to naucila zo dna na den..dost sme sa nabojovali navyjednaavali ale casom si zvykla a spala tam bez probleemov..jasnee pavuukov sme nicili a sledovali staaleChichocem sa ,aj lampicka svietila aj dvere bolo otvorenee..ale spala tam..a odkedy som dovolila tuu obyyvacku tak odvtedy nechce iist spät..ako som piisala uz predtyym,malaa spala dlho so mnou,preto lebo manzel bol mimo a jeho miesto bolo volnee..tak preto je to snou o to tazsie ze od malicka nemusela byt v izbe sama..az teraz...a najhorsie je ze manzel sa na to hnevaa..ze preco nespii v izbe preco vymyysla..nepaaci sa mu to,pretoze takto skoro nikdy nemaame suukromie..Hambím sa Chichocem sa

lia6, Po, 19. 10. 2009 - 13:30

Podla mňa hlavná chyba bola v tom, že keď už ste sa "nabojovali a navyjednávali" a malá si neskôr zvykla, tak si jej nemala potom povoliť spinkať v obývačke. Neviem, neviem, čo poradiť, no držím palce, aby sa to rýchlo vyriešilo. Verím, že nemáte súkromie-no asi by som ju už nenútila(nech v tom nemá chaos a vyzerá, že sa naozaj bojí), asi by som jej dovolila tú obývačku, ale s tými podmienkamySlnko

Vierik, Po, 19. 10. 2009 - 16:44

Ale, baby, bojí sa... bojí...čoho sa bojí? Čo v obývačke pavúky nikdy neboli? Je to jej truc a výmysel. O nič iné hrôzostrašné nejde. Má 9 a ja osobne som v 9-tich rokoch som mala na starosti celé dva prádninové mesiace na starosti svojho ani nie mesačného brata. Mama ho iba odskočila nakojiť a večer ho kúpavala. 9-ročné dieťa chápe argumenty, 9-ročné dieťa sa vie samo umyť, upratať za sebou, povysávať, urobiť si úlohy a kopu ďalších vecí. Nepolohujme ich do chudáčikovských rolí, lebo to ani nie že zneužijú, ale rozhodne im budú niektoré veci zbytočne "trvať dlhšie". Neviem to vyjadriť inak...

lydusha (bez overenia), Po, 19. 10. 2009 - 17:22

Vierik, mas pravdu v tom, ze devatrocna baba ked CHCE dokaze sama mysliet a aj sa postarat sama o seba a dokonca o surodenca.
Ja vidim handicap v tom, ze Vaness je jedinacik.
Takze sa nema s kym delit o zazitky, iba s rodicmi a podla mna jej chzba nejaka vazba s mamou...inak by nevymyslala, pretoye presne ako pises, v obyvacke spi sama a pavukom je jedno kde su, ci v detskej alebo v obyvacke.
Je to aj dost komplikovany vek, ani mala, ani dospela, dospelaci mnohokrat netusia ako sa k takymto ludkom spravat a na jednej strane ich ulohuju ako dospelych a na druhej beru ako deti... No potom si vyber.
Kazde dieta je individualita a jedno sa chce mojkat aj v 18 tich a druhe nie...ale tym, ze si mamina k nej lahne bezohladu na to kolko je hodin, zazenie imaginarne strasidla a vyzenie imaginarnych pavukov, sa nic nepokazi....
S detmi treba nielen vela vela hovorit ale ich treba aj vela vela pocuvat a nezneuzivat ich doveru, ak nam povedia tajomstvo, tak je ako v hrobke a podobne....

katl, Po, 19. 10. 2009 - 17:43

pekne si to napisala lydusha Úsmev

Vierik, Po, 19. 10. 2009 - 18:04

Presne tak. Fantika skúsila vsetko, co ju napadlo. Ani ja nikdy neriešim všetko radikálne, lebo viem, že možno to pôjde poriešiť nejako "menej radikálne". Ale ak vystrieľam tieto metódy, hold, idem na do z iného konca. Nerobilo by mi problém ani s ňou ľahnúť, ani sa mojkať. Koniec koncov, Fantika toto všetko robieva úplne samozrejme, tak ako väčšina z nás. Len akosi dievčička nevie, kedy a ako mame povedať, že o čo vlastne ide. A verte, že tak ako môže, rovnako aj nemusí o nič ísť. A my mamy hĺbame, pitváme, miešame sa psychológom do remesla...

fantika, Po, 19. 10. 2009 - 18:56

baby Vanessky som sa dnes po skole spyytala ze kde je chyba styym spaniim v izbicke..a zas len o tyych pavuukoch splietala..ze ona sa jednoducho bojii a hotovo..a potom to zahovorila a jasili sme sa na posteli a steklili a nechcela som to nadalej rozoberat,lebo ako som videla nechcela o tom ani ona hovorit..tak ked nadiide vecer a cas spaanku tak skuusime ten rituaal ze si snou lahnem a skuusim vyckat ci zaspii...Úsmev a ci to bude okej tak...

crystall, Po, 19. 10. 2009 - 19:34

fantilka, slnko, ja by som si dievčatko z postele neposlala preč, ani na to nevidím dôvod, ani ako 9 ročnú, zvlášť, keď ste väčšinou času samé jedna pre druhú.

...súkromie s manželom sa predsa nemusí zažívať len v manželskej posteli, aj obývačka na tých pár nocí môže poslúžiť. Ak by mal tatino reči, tak kým je preč, nech niečo popremýšľa, ja by som ho o to požiadala a keď príde domov, nech si to zaplikuje, čo vymyslel, dajme tomu nejaká dohoda, že keď je on doma, tak platí toto a keď doma nieje, je jasná dohoda, že môže byť pri tebe. Tak dáko úplne nenásilne, aby dievčatko porozumelo, že raz je jeho miesto pri tebe, a predsa väčšinou času si celá jej.

...veď nejde o život... (myslím to jemne)

...a keď nechce spinkať sama teraz, tak možno o polroka, možno keď sa ťa opýta, aký chceš darček pod stromček, povieš, že ten OZAJ najväčší by bol, keby spinkala sama, alebo ako predsavzatie do nového roka, aby sme boli skromní, aspoň v dobe, keď je doma tatino, alebo ju nejako zmotivovať, niečím, čo by ju potešilo, čo by chcela zažiť. Alebo ten večerný rituál, bože, veď to je nádherný čas, každý večer...to budú spomienky!!!!

Ja som si syna do postele ani nedávala, hneď spával oddelene a aká som bola macherka, páni!!! A to moje slnko si ku mne neskôr našlo cestu, vždy v noci aj s paplónom, neskôr spal zas oddelene, lebo sme čakali malinkú, potom sme spávali zas všetci traja-štyria (ešte, že máme letisko), teraz sú zas každý vo svojom, lebo sme si vysvetlili, že sa bojím, že v noci kopnú bruško, ale aj tak si navalím pred seba vankúše a v noci dôjde jeden, potom počujem ako postieľku prelieza druhý, no, veď nech... potom sa začne mrviť ten tretí, houby sa vyspím, ale za to šťastie, čo zažívam, za to mi to stojí...
Zlomené srdce

...rozumieš, čo píšem? Uži si to... Zlomené srdce

...a beriem argument, ze moji sú menší (7 a 2) a sú dvaja, ale keby som mala jedno a ešte k tomu dievčatko, bola by celá moja... potiaľ, pokiaľ by ona chcela...

fantika, Po, 19. 10. 2009 - 20:46

crystall chaapem co piises..lenze manzel uz na cesty nechodii..uz spii kazdyy vecer doma..a tu je ten pes zakopanyy..on nechce popustit,aj som ho prosila nech jej sem tam dovolii spat so mnou a on nech sa vyspii v deckej ale ani za toho boha nechce...a traja sa nevyspiime na manzelskej posteli,lebo sme obaja dost velkyy/cize tucnyy/ a nezmestiime sa poriadne a manzel vstaava velmi skoro a potom celyy den na velkom aute,nepotrebujem aby havaroval zas z toho ze nie je poriadne odpocinutyy..takze zhrniem to... manzel zo spaalne nechce odiist,malaa zo spaalne nechce odiist,zeby som odisla ja?Váľam sa od smiechu po podlahe no ale teraz vaazne..nechce sa mi koli tomuto haadat s muzom pretoze on maa na to dost tvrdyy naazor a snaziim sa to riesit co najdiplomatickejsie ako to len viem...aby aj malaa bola spokojnaa aj muz..Úsmev

lydusha (bez overenia), Po, 19. 10. 2009 - 21:07

Tak bud ty s malou kym zaspi.....v jej izbe.

fantika, Po, 19. 10. 2009 - 21:40

takze baby zlatee,naas vecer nakoniec prebehol takto..tatko si po pol deviatej lahol do manzelskej postele a malaa sa k nemu nasaackovala,jasili sa tam jak deckaa a blbli a za 10 min som sa pridala k nim..vyblaaznili sme sa troska aj polezali jeden druheemu v naarucii,objali tatinka z jednej aj druhej strany,vystiiskali vybozkaavali..a ked to tatinka omrzelo a povedal ze chce uz spat tak sme sa nasaackovali do detskej,do Vaneskinej postielky..lenze ja s mojou prdelou velkou som sa zmestila len na krajiicek,polka rituse mi viselaHambím sa Chichocem sa ..ale neva...malaa si lahla,ja k nej a chvilku sme sa zhovaarali,paani co som sa ja nepodozvedalaPrekvapenie az mi vlasy dupkom vstavali..moje zlatee dieta napiisalo jedneemu stvrtaakovi zamilovanyy list...som skoro odpadlaaaa...Prekvapenie ale diplomaticky som sa jej radsej spyytala ze co v tom liste bolo a ze ci sa za to dnes nehanbii.. ona ze v tom liste bolo ze je do toho chlapca zamilovanaa a paaci sa jej a ze dnes sa veru na etike trocha hanbila.etiku majuu totiz spolocnuu so stvrtaakmi..takze tak...sama spat nechce ale zamilovanaa byt mozeVyplazený jazyk Mrkám Váľam sa od smiechu po podlahe ale toto som jej nepovedala..ako vraviim bola som diplomatickaa..Chichocem sa no pol hodku sme tak spolu lezali,hladkala som jej chrbaatik a hlavicku,vlaasky a potom som sa radsej presunula von..pretoze nebola sanca aby tak zaspala,lebo si nevedela naajst tuu svoju polohu obluubenuu ked som bola tak bliizo nej,,ale neva lebo uz ma bez probleemov pustila a neboli ziadne vyyhovorky,ale ze pekne zaspii...siice este ako pocujem staale nespii,uz sa bola vycikat a prezliekla si pyzamo lebo jej bolo teplo,ale hlavnee je ze je v pohode..a pocujem ze uz sa to v izbicke pomaly utisuje ten sum a suchot a po chvilke urcite zaspii..a duufam ze bude mat pokojnuu a spokojnuu noc..Úsmev Slnko

crystall, Ut, 20. 10. 2009 - 04:03

...no, aha...tak slecna nam je zamilovanááá Zlomené srdce
Mrkám

Vierik, Ut, 20. 10. 2009 - 09:01

Supiš, Fantika, takže z tohoto konca to vyzerá byť supiš! Júúúú, a štvrták! Jéškovi voči! Také nádherné časičky! Ej, bolaže som ja tiež, bola, ale ja som v 6 - tich rokoch rúbala na cca 18-ročného! Čo budem trochárčiť! Ááááách, ako som mu podávala čerešne z nášho stromu, keď šiel okolo a zapýtal si....

fantika, Ut, 20. 10. 2009 - 10:24

vierik ved aj u naas uz bolo podobnee..ako prvaacka bola celyy rok buchnutaa do deviatakaChichocem sa a drzalo sa jej to statocne,baarskde aj v dedine ho uvidela tak normaalne stuhla a cervenala sa,alebo pribehla a zacala mamii mamii vidiis je tu risko alebo hentam je risko...a dodnes ide na nom oci nechat..ved co 9 rocnyy vekovyy rozdiel je malina nie?..Veľký úsmev

lua, Ut, 20. 10. 2009 - 08:27

no moja dcéra ked si s nou idem ľahnúť k nej do izby, tak ma vyšupne pri stenu a ona chce na kraji, vždy sa bojím že zaspím a zhodím ju z postele, ale našťastie mi vždy jednu ,,vrazí,, ako sa prehadzuje a potom sa presuniem do spálne, ale je to sranda takto ,,vyťahovať,, z detí informácie, tiež sa podozvedám všeličo,

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama