a vie ti vysvetlit, preco place ? nieco jej vadi ?
Plačúca prváčka
Nepáči sa jej v školskom klube...ale nemám inú možnosť, len ju tam nechávať, obaja sme zamestnaní, peniaze potrebujeme. Pritom, keď pre ňu prídem, hrá sa s dievčatami, vôbec nie je niekde odstrčená v kúte. Je spoločenská, ukecaná /po mamičke/. Ja si myslím, že so mnou manipuluje. Keď sa pýtam, prečo plače, povie, že sa bojí, že ju tam necháme. Vysvetľujem jej to večer a ráno zase slzičky.
Nie je to len o uputavani pozornosti??? Neviem, len ma to tak napadlo..
Je, ale ako to riešiť? Hrozby, prosby nepomáhajú... ani sľuby.
uputavanie pozornosti znamena, ze jej pocituje nedostatok. ci uz opravnene, alebo neopravnene ... to je jedno. Myslim tym, ze ty jej mozno venujes dostatok pozornosti z tvojho pohladu, mozno vela casu, ... apdo. lenze jej tam este cosi chyba - ja si mysim, ze to nemusi byt casova otazka.
Pokusala by som sa zistit co ... ako to zistis ... neviem
Popremyslaj, aky mate vztah, ci ti doveruje, ci ju akceptujes taku, aka je, uplne vo vsetkom ...
Tilinka, ja viem, že so mnou nebude veľmi moc mamín súhlasiť, ale ja celkovo schvaľujem systém odmien a motivácie. Asi by som to riešila nejakým momentálne deťmi ospevovaným albumom do ktorého sa lepia nálepky, či už z čokoládky, alebo samostatne kúpené. Prípadne by som si spravila nejaké paráááádne gorále a slečinke by som ich ospevovala toľko, až by aj ona chcela také. Napríklad že sú čarovné A potom by som jej povedala, že ich môžu nosiť iba veľké baby. Určite povie, že aj ona je už veľká baba, ale veľké baby neplačú keĎ idú do školy. A tak by sme pekne začali- za každé jedno ráno bez plaču si večer môže navliecť jednu gorálku- presne po vzore tvojich, aby boli rovnaké. Ak plakať bude, gorálku nedostane, ale ani jej žiadnu nezoberiem
Samozrejme musím Ďalej opakovať, aké sú tie gorále skvelé a parádne, aby mala motiváciu si ich dokončiť celé. A potom by som jej ich zavesila na krk a povedala- "hovorila som ti, že sú čarovné? Budú na teba dávať pozor. A vieš ešte čo? KeĎ ti bude smutno a budeš ich mať, pozrieš sa na slniečko alebo na mesiačik a ja sa naň práve v tej chvíli pozriem tiež. A tak budeme stále spolu, ale pššššt, bude to naše tajomstvo. Moje, tvoje a mesiačika a slniečka"
Je to inteligentné dievčatko, určite by som jej stále opakovala, či sme ju už niekde nechali, pýtala by som sa jej, prečo by sme to robili, prečo by sme ju niekde nechali. A aj to, že keby ju tam necháme, veľmi rýchlo by nám ju priniesli vrátiť
Síce tieto otázky neriešim, zatiaľ mám úúúúúúúúúúplne iné starosti , ale skúsila by som to takto.
Pekné a rozumné...:)
Skús si to akože nevšímať.Môj syn kedysi plakával tak,až sa zachádzal a keď sa tak rozreval prvý krát,až omodrel,leteli sme s ním okamžite na pohotovosť.Vtedy nám lekárka povedala aby sme si ho nevšímali.Potajme sme ho vždy pozorovali,ale postupom času s revom prestal.
S tými korálkami je to dobrý nápad, alebo lepenie nálepiek za neplakanie a za viacej nálepiek nejaká odmena... barbie alebo finančná /je na peniaze, šetrí ako škrečok/. Skúsim, ďakujem. Aj ja som za odmeny, s mojou dcérou to po zlom jednoducho nejde.
tak tilina, drzim palce, kiezby pomohlo.
my momentalne prezivame tiez zaciatok skoly s dcerou. oz som aj s tebou o tom rozpravala - nasa dcera je dieta skor hanblive, voci dospelym ludom dost malo priebojne ... aj ked doma je to herecka
tej, ked sa spytame, ako je v skole, tak odpoveda, ze to je to najlepsie " v celom zivote". Nekonecne sa z toho tesim
No neviem, u nas cas na plac nebol, skratka nebol priestor, Lucia sa musela sama vychystat do skoly a s klucom na krku odkracat do skoly. Myslim ze ju ani nenapadlo ronit slzy. Odmena za nieco, co je normalne....tak potom odmenu moze chciet aj za to ze sa vobec unuvala vstat z postele. ked uz odmenu tak odmenu...
Dnes ráno sme boli bez plaču, včera bol s dcérou dlhý rozhovor, manžel si s ňou pohovoril a snáď to padlo na úrodnú pôdu. Svetlanka, moja dcéra je urečnená, veľmi inteligentná a rada sa rozpráva s dospelými. Už učiteľky v škôlke o nej rozprávali, že sa s ňou dá rozprávať ako s dospelou. Len zrazu, keď jej niečo sadne na nos, skoro bezdôvodne začne plakať a vždy si na to vymyslí logické vysvetlenie. Ďakujem za povzbudenie všetkým naničmamám, dúfam, že ju plač rýchlo prejde a nejako si zvykne. Prajem pekný deň!
tak nech sa jej dari !
ja som len chcela povedat, ze to "zrazu" by som sa snazila chapat, to je vsetko. Motiacia formou odmien moze mozno fungovat, ale stale si mylsim, ze je dolezite, aby rodic tusil, co sa v dietati deje, ake ma dovody a motivacie - tot moje skusensoti s takymi vekovymi kategoriami.
Tak toto poznám celkom presne. Moja dcéra tiež išla do prvého ročníka v 6-tich rokoch (narodeniny má až 14.8) a potom som ľutovala, že som nepožiadala od odklad. Plač bol na dennom poriadku a nielen pre školský klub, ale aj pre dvojku, alebo keď nevypočítala príklad prvá. So vstávaním neboli problémy iba pri lúčení, akoby si zrazu uvedomila, že nebude so mnou. Nebola som síce u psychológa, ale pochopila som, že je citovo nevyzretá. A tiež v škole patrila medzi (a a dodnes patrí) najlepších žiakov. Rada?: žiadna. V podstate sme si to moc nevšímali a nekomentovali to. Zároveň však za každý úspech v škole sme doslova tlieskali. Ono tých detí v triede bolo viac. Ona a jeden chlapec, boli triedny "plačkovia". Ale učiteľka bola úžasná, nikdy nerobila z toho vedu. Už len preto, že deti sa dobre učili. Je zaujímavé, že obaja dnes patria medzi najlepších žiakov a to sú už siedmaci. Musím však povedať, že plačlivé obdobie trvalo asi tak tri roky, postupne to ustupovalo a v štvrtom ročníku už nebol problém. Tak neviem, či som vás ukľudnila, alebo znepokojila.
Nápodobne, aj my sme to museli zvládnuť. Dcérka chodila len do predškolskej /zdravotné problémy/, aj to iba na doobedie,pretože sme ustúpili, kvôli raňajším plačom. Ku koncu ukončenia škôlky porada so psychologičkou, ktorá rozhodla nástup do školy. V škole ráno vyplakávala, stokrát sa spýtala či prídeme určite pre ňu, v družine chodil pre ňu starší brat. V polovici septembra som išla po radu k triednej učiteľke /skúsená pedagogička/.Ísť či neísť späť do škôlky? Ona na mňa pozerala ako na prízrak, prečo takáto otázka? Opísala ju ako najšikovnejšiu v triede, najkrajšie píše, ona ako triedna nemá žiadny problém! A že si poplače? Jedna rada. Neriešte to !! Nikde ani doma, ani s ňou, ani s nikým!! Tváriť sa ako nič, ráno rozlúčka /rýchla/, a šup ho do triedy. Žiadne vyjednávanie!! Plakala 4 mesiace /len pred nami/, rok sa nás pýtala kedy a kto príde po ňu.A dnes? Je z nej super štvrtáčka, intelektuálka, a pedantka, všetko musí byť presne ako sa povie, nevybočiť z rytmu. Tilina vydrž, určite to ustúpi.
Ďakujem za povzbudenie a skúsenosti
Inak ja vas s tym plakanim nepotesim moja ma sedemnast a place ako na poziadanie, a za vsetko hned slzi ako krokodil. Tiez som si myslela ze to prejde a nepreslo....a mozno este stale hormony uraduju alebo co...
Ahoj, ja mám doma to isté v modrom. Inteligentný, citlivý introvert, 8r. Ráno ideme ako na popravu, domov nosí jednotky. Boli časy, keď bol totálne podráždený zo všetkého, aj doma, ventiloval sa na nás. Teraz je to lepšie, už je tretiak. Tiež šiel do školy 6r.a 2mesiace, mnohí mi radili odklad, ale my sme to riskli, veď už vedel dosť dobre počítať (ako prvák vedel aj násobiť *2,*3), no čo by asi robil ešte rok v škôlke! Mne je jasné, že tie ťažké rána sú akýmsi rituálom alebo zlozvykom, lebo keď občas nastane nejaká iná situácia, tak sa na tie ranné hysáky akosi zabudne. Na druhej strane, beriem to už tak, že chlapec cíti v sebe napätie zo školy, tak vypúšťa paru. Už to proste nedramatizujem, viem, že v skutočnosti až tak strašne netrpí, učiteľka nemá s ním žiadne problémy (kedysi plakával v škole, napr. keď si niečo zabudol alebo keď stratil ceruzku, to mali šou všetci - museli hľadať). Dosť nám pomohol školský psychológ.
To s tými zabudnutými vecami poznám aj ja, tiež sa vie rozrevať, keď jej niečo chýba, alebo to nie je tam, kde to odložila. V škôlke ju niektorí chlapci volali "urevaná Mirta" (z Harryho Pottera). A v triede pre nadané deti je viac takých "exotov" ako moja dcéra, jeden sa tam bije, jedného nemôžu prerušiť, lebo inak stratí niť a potom nekomunikuje a moja zase vyplakáva. Aj Barbie je v škole spokojná, len to ranné vstávanie... a lúčenie pred triedou. Musím sa spýtať na školského psychológa v škole.
Ja som tiež veľa plakávala. A pri prvej dvojke som ušla z domu, čo som sa hanbila ukázať našim (bola som druháčka). A keď som na Hviezdoslavovom Kubíne skončila druhá z dvoch, zase som sa nevrátila domov a revala na poli a chcela byť mŕtva. Neviem, čím to je. Ale v poriadku to nebolo. A to naši nepožadovali odo mňa takmer nič (žiadne výsledky; skôr by som povedala, že na mňa kašľali) a aj tak som sa večne hanbila, keď mi niečo nevyšlo alebo na mňa dakto zvýšil hlas. Aj keď som dostala poznámku, že nepočúvam na hodine a to do dnes považujem za neprávosť - ja som taká zasnená a keď sa zamyslím, tak koniec - nevidím, nepočujem. Nič s tým nemôžem urobiť.
V každom prípade by som to nepodceňovala. A nemávla rukou, že vyrastie. Ale konkrétnu radu nemám. Len vlastnú nepríjemnú skúsenosť. A spomienku na veľmi úzkostné až depresívne stavy už z malého malička.
Nie si náhodou moje dvojča? Ja som bola tiež taká istá, pamätám si, ako som plakala, keď som dostala dvojku alebo niečo zabudla, alebo nebola všade vždy prvá. Rodičia ma za známky netrestali, len chválili za dobré, nikdy ma netlačili k jednotkám, aj keď sa o školu a mňa zaujímali. Mňa tie úzkostné stavy držali asi do piatej triedy, až potom som sa trochu uvoľnila, lepšie to bolo na strednej škole a výška, to už bola pohoda. Tak čo sa vlastne čudujem svojej dcére, veď to mala po kom zdediť!
Dnes ráno mi zase moje zlato v škole plakalo. 4 roky chodila do škôlky, tri roky z toho ráno plakala. V škole začíname znova... S takými pocitmi ísť do práce a ešte do nej meškať... nič príjemné. Celkovo je moja dcéra dosť uplakané dieťa, bola som s ňou už viackrát v pedagogicko-psychologickej poradni. Tam mi ju diagnostikovali ako intelektuálne nadanú. Nadané dieťa je intelektuálne vyspelé, citovo nevyzreté. V škole chodí do špeciálnej triedy, pani učiteľku má rada, dnes ráno jej vybrala najkrajšie jabĺčko k desiatej. Doma o škole rozpráva len chvály, má dobré kamarátky aj v triede aj v školskom klube. Len tie ranné plačlivé rituály... ako to prežiť a riešiť? Počkať, hádam to prejde samé, zvykne si, rozprávať sa s ňou. Je na počudovanie, že 6 a pol ročné dieťa, ktoré mi včera vypočítalo, koľko je 112 a 112, ráno vyplakáva ako "malkáč" ?!