reklama

PLIENKA

zuza2 , 16. 04. 2009 - 09:52

reklama

Ahoj kočky.Chcem sa opýtať ako ste riešili nočnú plienku.Moja malá má skoro 4 roky a na noc jej stále musím dávať plienku.Niekedy ju má aj týždeň suchú a potom aj tri noci po sebe mokrú.Včera som ju dala bez plienky ,lebo týždeň bolo sucho,išla spať o 20:00 a o 21:00 už bola počuraná.Skoro ma trafilo,má na posteli gumu/kvoli matracu/,ale aj tak som musela prezliecť celu postel,lebo bol až vankúš mokrý.Ja už neviem čo stým,prvá dcérka spala od dvoch rokov bez plienky,ale pri tej mladšej sa nám to akosi nedarí.Ona dosť veľa pije,dávala som aj moč na kontrolu k lekárke ,tam je všetko O.K.,večer jej vodu veľmi nedávam,už neviem ako ďalej.Plačem Budem vďačná za každú radu.Ď.


reklama


reklama

mikve, Št, 16. 04. 2009 - 09:56

Mne starsi syn jednoducho v 18 mesiacochplienku odmietol s tym ze on sa uz nepocika a vravel pravdu.Zato mladsi mal plienku na noc do troch rokov a nakoniec som mu ju jednoducho prestala davat a o deviatej a jedenastej som ho este odniesla na na vecko aby sa vycikal a vydrzal az do rana.

cibinkals, Št, 16. 04. 2009 - 10:04

Moja mala, teda už skoro 5-ročná máva plienku doteraz...na večeru lubi velmi polievky, aj dva taniere,večer vychlochtá mlieko, ešte aj čaj...každý hovorí, nedaj jej tolko piť, nepociká sa...ked nedam, nepociká saChichocem sa Ked dám, tak ju dám aj tri krat v noci cikať, a nepociká sa, ale ked nahodou zaspím, tak je plachta mokráMlčím ..a ked viem, že pila vela, a že som unavená jak pes, dám jej plienku, a mám klud...
Neni to výchovné, ale čo narobím...Prekvapenie Moja svokra ma za to neznáša...a ja neznášam ju:o)...ale staršia dcera bola ako trojročná bez plienok, nikdy sa nepocikala...myslím, že mladšia je rozmaznaná, a ja nezodpovedná...Tlieskam ale čo narobímMrkám
Držím palce s odúčaním od plienkyÚsmev

zuza2, Št, 16. 04. 2009 - 10:08

No veď to ja ked ju v noci dám aspoň 3x tak sa nepociká,ale keď som unavená a zaspím tak je mokro.Plačem Ale ja tiež potrbujem spať,som len človek.Chichocem sa Do troch rokov dcerky som spala strašne málo,aj teraz vstávame o 6:00 a jej je jedno či je víkend alebo nie.Je tak proste načasovaná.Keď 3x v noci vstávam ráno mám pocit,že som ani nespala.

ramzesa, Št, 16. 04. 2009 - 10:10

Ja som mojim tu plienku nedala, som si povedala,že radšej budem prezliekať celú postel tých pár dní,ako ustúpiť. A niekedy mi pomohli aj tie jednorazové prebaľovacie podložky, ale jasné, že ako naschvál ich niekedy minuli tesne vedľa Vyplazený jazyk... Len moji mali o dosť menej, synček mal už dva roky a dcérka ešte ani dva nemala. Synčeka si už veľmi nepamätám,myslím,že jemu som dávala menej piť, ako si písala. A dcérka pije doteraz aj večer, nie vždy a sa aj čudujeme, že tak dlho vydrží nepišať. Ja keď večer pijem,hneď som na záchode Chichocem sa . Zo začiatku som ju budila na pišanie v noci, ale ona sa veľmi zlostila, že ju budím, tak možno preto si povedala, že radšej vydrží do rána... Skús ju dať spinkať a približne v tom čase, keď si myslíš, žeby jej bolo treba pišať ju daj na nočník, možno si to ani nevšimne Chichocem sa a nezobudí sa... Aspoň ja som s tou plienkou neustúpila ani cez deň, ani v noci, lebo keď mal syn plienku a som sa ho opýtala, či treba pišať, tak mi odpovedal, že má plienku Prekvapenie , detičky vedia byť riadne vybité Chichocem sa .

dancul, Št, 16. 04. 2009 - 10:12

Ahoj.Naša staršia dcérka je bez plienky od 25.mesiacov.Prišla som z pôrodnice z druhou slecinkou a nejako som sa pozabudla,a plienku som jej zabudla dat.Od vtedy ju uz nechcela.Niekedy sa nedocikala,niekedy áno.Pred tým nez si ideme lahnút,ideme na WC.Po 2 - 2,5 hod.ju v spánku odnesiem este raz na WC.A vydrzí do rána.Drzm palce.Chce to trpezlivost.

nielen žienka domáca, Št, 16. 04. 2009 - 10:13

Fúha, baby, také veľké deti a plienka? Kubuškovi (3r) sa tiež sem-tam v noci stane, ale plienkou to teda neriešim. Príde ku mne do postele, pekne ho požiadam, aby sa SÁM vyzliekol (sám sa pocikal, tak nech sám rieši dôsledky; pocikávanie je podľa mňa z pohodlnosti - čo by sa postavil a šiel na nočník, keď môže pustiť, zakričať na mamu a mama ho poutiera, prezlečie, utíši, pohladká, uspí...), pomáham mu pritom, ale musí z princípu vynaložiť námahu aj sám, aby si nabudúce rozmyslel, či zase pustí... A stáva sa mu to čoraz menej. Obvykle, keď je prechladnutý alebo pil veľa pred spaním. Vtedy sa snažím ísť ho dať ešte vycikať - predtým ako definitívne zaľahnem, no občas to nestačí a nad ránom je mokrý (veľa ráz sa však sám vyciká bez toho, aby sme o tom vedeli, len ráno nájdem plný nočník - čiže zvláda to v pohode - je úplne samostatný).

nielen žienka domáca, Št, 16. 04. 2009 - 10:19

Možno vás desí predstava nočník s močom v izbe spiaceho dieťaťa. Aj mňa desila, no je to skutočne najpohodlnejšie riešenie, aké som vymyslela. A nemá ho pri hlávke, ale poriadne ďaleko. V byte je to možno iné, WC je blízko. Ale u nás by musel prejsť cez tri miestnosti (zvláštne riešený dom) - tak ďaleko je toaleta, i pre mňa je to v noci utrpenie, keď už skutočne musím...

ramzesa, Št, 16. 04. 2009 - 12:48

konvalinka, áno to je podľa mňa super riešenie. Veď asi aj preto sa to volá nočník Chichocem sa od slova noc .My máme nočník hneď pri spálni, aj WC v byte je to o inom Úsmev.

cibinkals, Št, 16. 04. 2009 - 10:26

..ja som písala, že dať dcere plienku je moja pohodlnosť!! Som večer unavená, Zuza furt večer piští, že čaj....a ja jej nakoniec dám, a možem čakať potopuMrkám ...keby som bola ja prísnejšia, myslím, že by som sa takouto témou nemusela ani zaoberaťÚsmev ...svokra jej nedá skoro nič piť , dakedy cez den pri nej vypije necelý liter...za čo sa s ňou furt hádam!!! a Zuzulka sa u nej nepocikala NIKDY!!!..Ale ja neviem, čo je teda lepšie?!Prekvapenie

zuza2, Št, 16. 04. 2009 - 11:38

ja si myslím ,že je dobre keď deti pijú veľa.Moja kamoška má zas opačný problém ,dostať do malého aspoň deci vody je pre ňu boj.Ale zase sa nepociká,Veľký úsmev No ja fakt neviem čo je lepšie....Myslím si že ten malý človiečik musí nato prísť sám ,že plienka nie je to pravé.Lenka v noci ked ju zobudím na pišanie sa niekedy tak zlakne,že potom mám aj hodinu čo robiť aby som ju uspala.TO si myslím že tiež nie je dobre,takto ju v noci budiť.Hambím sa

nielen žienka domáca, Št, 16. 04. 2009 - 10:37

Oki, Cibi. Napísala som len, ako je to u nás a celkom sa nám to osvedčilo. A ak pozorne prečítaš, zistíš, že zaťažený je viac môj syn ako ja samotná, čiže by to spĺňalo aj kolonku "pohodlnosť". Úsmev Slnko Pohoda

adus, Št, 16. 04. 2009 - 10:59

Neviem, ci to nesúvisí aj s tým, že dnes sa používajú pampersky a nie klasické plienky?
Moje deti sú všetky zimné (december, január, február) a od plienok som ich začala odúčať (cez deň) hneď najbližšie leto po tom, čo dovŕšili rok - čiže necelé 1,5 ročné. Do mesiaca to zvládali (jasné, boli aj "nehody" - ale to je rovnaké nech odúčate od plienok v akomkoľvek veku) a keď už toto bolo zafixované, tak sme sne plynule prešli na odúčanie na noc. +/- dvojročné spávali bez plienok, síce tiež nejaké nehody bývali, ale ozaj zriedkavo a zväčša to riešili tak, že dali dole pyžamko a šuchli sa ku mne do postele. Ja som sa len potom prebrala, že nejaká holá ritka sa mi tam v posteli mrví Chichocem sa. Piť pili vždy veľa, či už cez deň alebo na večer, ale nemala som dojem, že by práve toto bol problém, bola to skôr "hĺbka" spánku. No a určite teda tie plienky na noc boli nepríjemné, ak sa aj do nich v noci pocikali, lebo to bolo o tom istom, ako keby aj plienku nemali - boli v mokrom. Výhodu sme mali aj v tom, že vypínače na svetlo máme všade v takej výške, aby aj malé dieťa na ne dočiahlo (muž to tak urobil práve kvôli tomu cikaniu v noci), takže si pekne zažali svetlo, odcupitali na WC a bolo (akurát, že v tej ospalosti občas zabudli to svetlo potom zase vypnúť).
No napísala som hotový román - ale chcela som vlastne toľko, že ak by nemali umelé plienky, ktoré ich vlastne držia v suchu, tak by si to možno skôr "rozmysleli" s tým cikaním.

ramzesa, Št, 16. 04. 2009 - 12:56

adus, niektoré deti sú odolné Chichocem sa ... poznám aj také, že dieťatko mohlo mať aj bavlnenú plienku mokrú od krku vzadu po krk v predu a nic. Dokonca aj okakanú Vyplazený jazyk...

Podľa mňa treba rázne tú plienku nedať a hotovo, neustúpiť. Rozprávala som sa s jednou babkou, ktorá dáva vnukovi plienku, aby jej neopišal byt, ale podľa mňa to je hlúposť, dá sa to aj inak. Veď je toľko chráničov postelí a neviem čoho a ajtak taká detská piša ešte nikoho nezabila Chichocem sa . Veľa mám robí tú chybu, že nedá plienku a hneď ako sa dieťa popišá mú tu plienku vráti. Potom to dieťa s tým rodičom riadne manipuluje. Veď stáva sa aj väčším deťom a to teraz neznamená, že im v 6 rokoch alebo 7 dám pampersku Prekvapenie .A tiež súhlasím,že najlepšie je odúčať v lete Úsmev, to aj keď sa dieťa popišá do gatí, pokiaľ dojdeme domov vyschne Chichocem sa .

adus, Št, 16. 04. 2009 - 14:16

Ale áno, ja úplne súhlasím, nedať plienku a hotovo! Len som chcela taký svoj názor vyjadriť, že od tej bavlnenej sa možno aj tie detičky rady "oslobodia", a to nehovorím o maminách, veď v kuse to prať a žehliť, to tiež nie je švanda. Však by ma piclo, keby som musela do 4-5 rokov toto robiť. Takže asi aj motivácia mamičiek pri bavlnených plienkách bola väčšia - teraz keď sú jednorázovky, tak si mamča povie - ešte to nejde, dám ti zase plienku a počkám - a to je tá najväčšia chyba - presne ako si povedala.

ramzesa, Št, 16. 04. 2009 - 18:04

Súhlas, preto sme my už pomaly jednoročný chodili bez plienok Áno.A to ešte aj v hrncoch sa vyvárali tie plienky, asi by som sa zbláznila z toho.Prekvapenie

mikve, Št, 16. 04. 2009 - 11:26

Suhlas Adus, mas pravdu, ale mne sa zda divne ze kvoli pohodliu niekto dovoli detom v takom veku este nosit na noc plienku. Ja som tri roky spavala nie viac ako 4 hodiny denne-dodnes som to nedospala, ale deti som na zachod nosila aj v noci a nebol to az taky problem. Krasne sa naucili spinkat bez plienky. Niekedy je mozno dobre vzdat sa trochy pohodlia a naucit nase deti tomu co je spravne. Je to len moj nazor, dufam ze kazdy chape ze som sa nikoho nechcela dotknut, len je to pre mna nepochopitelne.Úsmev

zuza2, Št, 16. 04. 2009 - 11:37

No možno je to trochu aj o pohodlí ,ale ako som už písala postup pri odúčaní bol taký istý ako pri staršej,ale nejde to.A stresovať dieťa v noci/čo som tiež písala,že sa zľakne ked ju zobudím/asi tiež nie je to pravé.Každe dieta je iné,niektoré sa odučí od plienky skôr,iné neskôr.Prekvapenie

mikve, Št, 16. 04. 2009 - 11:39

To je urcite pravda, ale ved to poznas, nezazijems nepochopis,tak ma neber tak celkom vazne, bol to len nazor a vobec nemusi byt spravny. Drzim palce.

cibinkals, Št, 16. 04. 2009 - 13:26

Tlieskam máš uplnu pravdu....
To, že sa Zuzula pociká je moja vina...ale ja naozaj neviem odolavať jej najazdom, ked chce čaj...alebo mlieko...a ked vypije vela...tak potom vstanem z postele, zoberiem nočník, zobudím ju, alebo taku spiacu ju posadím, a čakám, kým jej to dojde, že má cikaťMlčím ...spravne by bolo, nedať jej tolko piť...ale to by som musela ja byť prísnejšiaChichocem sa a to ja neviem...moja chyba...Smútok

elca, Št, 16. 04. 2009 - 11:43

my sme s tým našťastie nikdy problém nemali, obe moje dcéry akonáhle sa odučili nosiť plienky cez deň, už ich odmietali aj v noci a len vééľmi zriedka sa nám pritrafila nehoda, a to už museli byť prechladnuté...ale sesternica mala tento problém s mladšou dcérou a viem, že to musela riešiť až cez urológiu - vraj to je dokonca choroba - tuším na to malá brala aj nejaké lieky, cez deň mohla piť neobmedzene, po 18-tej večer nič, po 2-3 hodinách spánku zobudiť na WC...malá bola z toho už aj sama nešťastná, mala už 5 rokov a odmietala spať mimo domu /na chate, u kamarátky, v škole v prírode/, lebo sa za to hanbila

lia6, Št, 16. 04. 2009 - 13:14

Ale nemusí to byť len o pohodlnosti matky-náš herodes, aj som ho budila, aby sa išiel vycikať-ale kde, keď on sa nezobudil! To takého "skrčeného" ho mám dať na záchod, to by som ho musela držať. Aj sa tak stalo(v spánku sa vycikal) a za tri hodiny som tri krát prezliekala, taký bol doscaný, smrady jak v králikárni-a to nie raz.Chichocem sa Takže, aká pohodlnosť-iba ak zo synovej strany.Vyplazený jazyk Na deň plienku nemá od 2O mesiacov. No v noci, aj keby delá strielali, tak sa nezobudí!!!Objímam O tri mesiace bude mať 3, ale teda stresovať ho nemienim. I keď stále skúšame-nevykašlali sme sa nato.Úsmev Bozkávam

nielen žienka domáca, Št, 16. 04. 2009 - 13:45

Ja dávam cikať v spánku, ešte to tak, aby sa mi prebral. To by sme tri hoďky čítali rozprávky, kým by zaspal. Nevidím v tom nijaký problém. Slnko

O tri mesiace tri a 5 je sakra rozdiel, nie Pohoda

mikve, Št, 16. 04. 2009 - 13:46

Ano to je velmi velky rodiel.

zuzu19, Št, 16. 04. 2009 - 14:34

no moj syn sa pocikaval do 13 rokovSmútok a nic som stym nespravila chodili sme po vysetreniach lieky bral,stale savnoci prezliekal,ked bolmaly tak ja ,vecer som si natahovala budiky na pol noc uz bol pocikany ,rano tak isto ,a nic,no uvidim comoje druhe dietaSlnko

cibinkals, Št, 16. 04. 2009 - 16:32

Konvalinka...3 a 5 to je teda! rozdiel..Veľký úsmev
V mojom prípade som chybná ja...ved ja sa nehádamÚsmev
Ale dojde mi to, ale kedy...Chichocem sa neviem....nedokážem to...dám jej čaj...a v noci sa budím, a dávam ju na nočník...aj tri krat za nocMlčím

-, Št, 16. 04. 2009 - 17:11

no moja krpaňa je májová a teraz oslávi 2 roky. Minulý rok v lete ešte bolo na odúčanie skoro- predsa, žiadala si svoj čas a celkovo ani sedieť ešte nevedela. V zime bolo zase zima aby behala bez pančušiek a bodyčka, ale teraz v lete jej to nedarujemChichocem sa Snahy vysvetliť načo je nočník sa obišli s komentárom typu "ćććććććć" alebo "aa", ale prakticky ničPohoda A tak v lete na dvor vyhodím decko holé a nech si skúšaÚsmev No ale toto nočné cikanie je pre mňa španielska dolina. Preto Tlieskam a držím Áno , aby sa to vám aj nám podarilo bez ujmy na zdraví

ramzesa, Št, 16. 04. 2009 - 18:12

Miška akira, v pohode, moja vôbec nechcela sedieť na nočníku. Keď sme ju tam posadili o chvíľu s nočníkom v rukách pobehovala po byte a párkrát sa aj stalo, že sme našli namiesto nočníka mláčku na zemi (máme PVC na chodbe a v kuchyni, tak som si z toho hlavu nerobila). Ale keď mala asi 21 alebo 22 mesiacov (presne nepamätám, ale došli plienky a sme si povedali,že už nekúpime,malej sme vysvetlili, že už nie sú a ani nebudú) do týždňa sa naučila aj cez deň aj v noci. A to som mala obavu, keďže na nočníku nechcela sedieť ani minútu.Jeden deň bola trošku dezorientovaná,ale na druhý deň bola na nočníčku každých 5 minút a šli s ocinom kúpiť pekné gaťurky a odvtedy je veľká slečna.

nielen žienka domáca, Pi, 17. 04. 2009 - 08:41

Aki, pamätám, ako si tu ospevovala vyhrávací splachovací nočník... Čo? Nevyšlo? Že to berie malá ako hračku? Ja som to vedela... Vyplazený jazyk Veľký úsmev Mrkám

-, Pi, 17. 04. 2009 - 09:58

vieš že ho ani nepoužívame? Myslím, že ako prvé potrebuje krpaňa zistiť, čo sa do toho má robiť. Z obyčajného nočníka mi uteká a tak som jej dávala iba sedátko na záchod. Ale tam sedela aj hodinu, hompŕľala nohami a robila ústami "ććććććććććć" a "aa"- vieš, ja keď som pri nej tak jej hovorím "urob aa, ćććććććć" A tak zatiaľ bez fanfár, aby sa nenaučila skôr opakovať tie, ako to čo by malaÚsmev

adus, Št, 16. 04. 2009 - 20:36

Moju najstaršiu babka "nalákala" na ocikávanie kanálov a ja som (síce rada, že je už bez plienok) musela dávať pozor, aby tých kanálov videla čo najmenej, lebo presne ako psík, ktorý si značkuje svoje teritórium, aj ona musela ocikať každý každučký kanál, ktorý zbadalaVáľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe

anči, Št, 16. 04. 2009 - 21:42

ja som moje dost dlho plienkovala mali zdravotne problemy ale tiez sme sa ucili na nocnik . Vecer som ich dala vycikat a cez noc som nechala nocnik v izbe. Mali uz sice 5 rokov ale pomohlo to. A tiez som s nimi o tom hovorila A teraz ked sa niekedy stane tak im poviem ze su velke dievky, že uz pojdu do skoly a je to hanba a oni povedia:,, deti by sa smiali však? mami ja ked budem chciet cikat pridem po teba alebo sa vycikam a ty ma prideš poutierat dobre?" hoci su uz velke /7 r./ aj teraz niekedy necham nocnik v izbe.

klaudika, Pi, 17. 04. 2009 - 09:38

ahoj ja mam 2rocnu dcerku ked mala 1,5roka odnaucili sme ju od plienok nehody boli ale zvladli sme to.ked ostalo teraz teplejsie tak sme zacali skusat aj cez noc davali sme ju cikat ked sme isli spat potom asi kazde 2hodiny. Vydrzala uz aj 5hodin v kuse sa nepocikat, ale teraz 2dni po sebe sa pocikala dali sme ju vycikat a za 2,5hodiny pocikana mame nepremokave podlozky tak ich len vymiename aj s pyzamkom.Chichocem sa neviem ako jej to mam vysvetlit uz som skusala aj ze sa jej budu deti smiat ale nic.ona mi povie ze sa nepocika a v noci bum a je to tu zasVyplazený jazyk

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama