reklama

Prečo nie je škola zábavná?

Kamila , 04. 03. 2015 - 11:15

reklama

Momentálne máme doma novú módu. Najmladšie dieťa, tretiačka, odmieta chodiť do školy, lebo škola nie je vôbec zábavná. Pohoda Každé ráno máme cirkus, že ona nejde do školy... Mám sa porozprávať s riadieľkou, učiteľkou, že povie spolužiakovi, ktorý je v školskej rade, aby podal školskej rade návrh, aby s tým niečo spravili... V návale zúfalstva, alebo trápneho pokusu byť za vtipnú, som sa ponúkla, že napíšem ministrovi školstva, alebo rovno prezidentovi, však sme skoro rodina. Váľam sa od smiechu po podlahe Neverila mi, žeby som také spravila, ozaj neviem prečo. Hambím sa Problém bude asi inde zakopaný. Za argumentami, prečo musí chodiť do školy, veď sa tam nič dôležité, potrebné pre život nič neučia ... sa skrýva asi niečo iné, aj keď ešte neviem čo, ale so školou to ani nemusí súvisieť.. Vysvetľujem jej, že učitelia by radi vyučovali zábavne, len ak majú v triede 28 detí, rôznej šikovnosti, handicapov, je to ťažké... Prepokladám, že majú kopec predpisov, povinného rozsahu učiva, papierovačiek ....

Ja by som ju rada dala aj do alternatívnej školy, ešte v prvom ročníku som nad tým uvažovala, len je to kus drahé a na opačnom konci mesta ....
Ta uvidíme, čo to bude až to bude.
S veľkým koňom, straší syn, čo sa nikdy v živote neučil, riešime, či bude pokúšať osud na výške, kde to bez učenia nejde, abo si bude radšej hľadať robotu. Ta neviem, či pri komunikácii s ním, som neopatrne nadhodila, že sa na výške učia aj kopec sprostostí a mladá si to vzala k srdcu. Hambím sa

Dievčatá, ako vaše deti riešia, neriešia, nudu, trápenie, zábavu v škole? S akým nadšením chodia do školy?


reklama


reklama

lua, St, 04. 03. 2015 - 12:17

no moja dcéra neznáša voľné hodiny - zastupované. Vtedy je tam nuda.
Ale pri normálnych hodinách si už zvykla. Predmety, ktoré ju bavia sú OK a ktoré nie, tak to ako tak pretrpí. Keby bolo na nej, tak by mala prázdniny 10 mesiacov v roku a do školy by chodila 2 mesiace. Samozrejme, že na niektorých predmetoch, kde saučia veci do hlbky tak sa rozčuluje že na čo. Hlavne keď porovnáva čo sa učia kamarátky na iných školách a čo tu. Teraz je veľký rozdiel aj medzi školami. U nich sa učia do hlbky dejepis, geografiu a iné predmety a na iných školách stačí vedieť povedať pár viet. Tak keď je toho viac, je niekedy znechutená. Hlavne pri predmetoch, ktoré ju nezaujímajú. Ale dúfam, že na gympel sa dostane a že ju bude baviť aj VŠ. Veľa záleží aj od učiteliek. Niektoré vedia deti zaujať, iné nie.

Kamila, St, 04. 03. 2015 - 12:54

No v tomto je gympeľ podľa mojich skúseností, a skúsenosti našich detí, ešte horší, každý učiteľ bazíruje na svojom predmete. Akurat stvrty rocnik u deti bol najlepsi, bo sa v podstate ucia, uz len to z coho maturuju, co si vybrali, jasne okrem jazykov a slovenciny.

anjeli, St, 04. 03. 2015 - 12:26

Úsmev u nás máme tento rok čerstvú prváčku a chalani ju celé leto sa snažili "naočkovať" nechuťou k škole. Po prvých týždňoch v jeden deň prišla zo školy a samej sebe s rozžiarenými očkami hovorí: "Nemôžem tomu uveriť, to ani nie je možné, ja tomu neverím": So zvedavosťou, čo jej takú radosť urobila som sa spýtala, čomu nemôže uveriť a jej odpoveď znela: "že je v škole tak dobre. Chlapci hovorili ako mi tam bude zle, ako musím toto a toto, ale veď je tam dobre." Úsmev Po pár mesiacoch nadšenie opadlo, v škole už dobre nie je a keby nemusela už tam viac nejde... Veľký úsmev
Obdobný názor zdielajú chlapci, že im postačí čo sa doteraz naučili a načo preberajú to a tamto... I keď sú dni, predmety a učitelia, ktorí im sadnú o trošičku lepšie a potom sa aj do školy ide ľahšie a zas sú aj také /hlavne učitelia/, ktorých samotná prítomnosť demotivuje /z osobnej skúsenosti príklad: jednalo sa o pani učiteľku matematiky, dávala žiakom vypracovať projekty nad rámec učebných osnov, kto urobí, dostane jednotku... tak si syn vymeral, vystrihol, precízne zlepil kocku, zisťoval úrokové sadzby v bankách a pod. Zo sľubovanej jednotky nebolo nikdy nič, pretože sa jej to zdalo príliš ľahko nadobudnutá známka Smútok . Podkopala si dôveru u žiakov a viac sa už nikto nad rámec nezapájal./

Kamila, St, 04. 03. 2015 - 13:00

Veru, deti su na nekorektne spravanie velmi citlive.
Skoda, ze tym najmlasim nadsenie nevydrzi aspon prvy stupen.
Narocnu pracu maju nasi ucitelia, slabo platenu, vela deti, je asi velmi malo takych co vedia do vyucovacieho procesu priniest hravost. A asi je aj fakt, ze malo praktickych veci sa v skole ucia. Etiku maju len tí, co nechodi ana nabozenstvo, neviem na akej je urovni. Financna gramotnost a ine by sa zisli ...Ako som posledne spominala, velmi sa mi paci serial na disney chanel Riley vo veľkom meste. Otec učiteľ, má v triede aj svoju dcéru, témy, zadania, sú veľmi zaujímavé. Viem je to len seriál, realita v triedach u nas je uplne ina ...

anjeli, St, 04. 03. 2015 - 14:57

Úsmev no našťastie naša malá má skvelú pani učiteľku Áno, vie ju pred nami pochváliť, posiela na maily hravé úlohy, interaktívna tabuľa, decká si nosia aj z domu pomôcky /tá naša stále vláči knižky typu zvieratká domáce a voľne žijúce, s rodinkami a pod. a to ju veľmi baví /je fakt trpezlivá a láskavá /na rozdiel od "harpie", ktorú vychytil môj prostredný syn, tá nemala zmilovania, ako učila za čias komunizmu, tak učí neustále - kritika, kritika, kritika Smútok a keď mu niečo šlo naozaj dobre, tak len okrajovo vzala ako fakt, keď sa do niečoho zapojil, ani nepoďakovala Mlčím . Po dvoch rokoch som si vydýchla, že aj keď začiatky mal veľmi tŕnisté, odmenou mu bola pre zmenu príjemná osôbka- učiteľka Úsmev /
I keď viem, že práca s deťmi je veľmi náročná a platovo podhodnotená, napriek tomu je to viac-menej o poslaní, ako formovať budúce generácie a veľa krát syndróm vyhorenia pri práci s ľuďmi sa vyskytuje častejšie alebo nastupuje skôr Smútok.

dasa_, St, 04. 03. 2015 - 13:10

No, cirkus býva aj u nás - zvyčajne hovorím, nech sa ide sťažovať Márii Terézii Pohoda
neobstojí ani to, že voľakedy si chodili deti do školy odpočinúť od práce na poli ...

tu je fakt každá rada drahá

Kamila, St, 04. 03. 2015 - 16:52

A ja, že len malé deti mňaukajú na tému, ja nechcem ísť do školy. Chichocem sa

Kamila, Št, 05. 03. 2015 - 08:29

Moja práve včera začala intenzívne nadávať na Máriu Teréziu, lebo s ana Vlastivede dozvedela, že práve ona zaviedla povinnú školskú dochádzku. Nepomôžu argumenty, že ak nie ona, spravil by tka niekto iný. Hold je vinná. Chichocem sa Veľký úsmev Váľam sa od smiechu po podlahe

Ariesa, St, 04. 03. 2015 - 14:53

Úsmev no jasne, vysvetlovanie, preco je skola dolezita, dava zmysela asi len mne. Uplne jedno ako casto to riesime. Skola este ako tak , to my rano toho vela nestihneme prebrat, vyhodim ho z domu na autobus a je Veľký úsmev . Najhorsie je prinutit ho robit ulohy najprv do cvicneho zosita (najma slohy) a potom spekuluje ze vystihne a prelepi .... OOOCHH!!! Najlepsie motivuje pani ucitelka. Ked sa zatnem, som hrozna, hodinu ho dusim, ze opisat obrazok neznamena pomenovat veci, osoby a ich oblecenie Pohoda , ale ze chcem pekny desatvetovy pribeh s uvodom a zaverom! Nastvaty sa na mna zvysok vecera ani nepozrie, ani jest nepyta, radsej si sam spravi, ako by ma mal oslovit, po tom cirkuse Veľký úsmev ... ale na druhy den pride ako slniecko, ze to mal dobre a cital to pred celou triedou ... a cirkus z predosleho dna a jeho vyvadzanie si nepamata, ale potvora vsimne si sedivy vlas, porozkladane neupratane veci ktore kvoli jeho uloham nestiham odkladat a cepuje ma on Veľký úsmev

Kamila, St, 04. 03. 2015 - 16:53

No šikovný je, keď napíše sloh na 10 viet, verím, že to kus bolí obe strany. Chichocem sa

Iwa, St, 04. 03. 2015 - 21:35

U nás začal starší teraz vyplakávať, že nechce ísť na 2. stupeň, že chce zostať štvrtákom. Pani učiteľka im vraví, že keď sa nebudú učiť, budú to mať na 2. stupni ťažké. Ale asi to berú na vedomie len jednotkári a tí horší, ktorých sa to týka, tí asi jedným uchom dnu a druhým von.
Chalanom sa nechce hlavne po prázdninách ísť do školy, niekedy aj ráno, ale keď poobede rozprávajú, čo zažili a že bolo fajn, tak som spokojná, že majú také úžasné učiteľky Áno Naozaj veľa záleží na učiteľke, aký má prístup k deťom, či ich vie povzbudiť a aj nechať oddýchnuť, keď sa nedarí. Ja sama som na chalanov dosť prísna doma, aby boli úlohy najlepšie ako vedia a už si na to nejako zvykli. Uvidíme, čo bude na 2. stupni...

Kamila, Št, 05. 03. 2015 - 09:08

No druhý stupeň. My si ešte rok počkáme, ale na každom rodičovskom učiteľka opakuje, že to s deťmi a ich prípravou do školy, výsledkami, ide akosi dolu vodou ..., ako roky plynú
Však toto, základ, že zo školy chodia celkom v pohode, len kto má po ránu počúvať to vydumovanie. Úsmev Prázdniny tomu nepridali.

Iwa, Pi, 06. 03. 2015 - 22:06

Tak to má učiteľka pravdu, že to s deťmi a hlavne ich vedomosťami a zručnosťami ide dolu vodou. Veď si zober, že náš starší vyhral triedne kolo HK a na školskom bol tretí Prekvapenie Dieťa, ktoré ešte v 4. ročníku chodí k logopedičke a nevie poriadne vyslovovať! Áno, naučil sa básničku bez chybičky, ale výslovnosť a celkový prednes (podľa mňa treba pri recitácii aj trochu "zahrať" dej) nič moc... Na jednej strane ho chválim, ale keď sa na to pozriem ako milovník literatúry, tak mi do jasania veľmi nie je Vyplazený jazyk

crystall, Št, 05. 03. 2015 - 09:36

Čo ja viem, podľa mňa dobre argumentuješ. Len stále dokola aj bolí aj nebaví.

Priznávam, že toto nepoznám. Moji sa majú v škole lepšie ako doma (pravdepodobne) aj tam výborne varia, vzhľadom na naše domáce pomery. A myslím, že to nieje len o učení a pani učiteľke a pani vychovávateľke, ale aj o kolektíve ako sa majú medzi sebou, ako sa prijali, ten kolektív mi príde skôr ako na hojdačke: raz hore a všetko super a potom dolu a všetko je zle a nebaví a potom nebaví ani to vyučovanie, lebo medveď.

U nás doma sú povinnosti, bohužiaľ. Síce zážitková mama a zážitkové deti, povinnosti sa obísť nedajú a to nehovorím, keď chytím samonasierací a úkolovací "rapel", to sú radšej v škole. Už na tréningoch sa vymýšľa trošku, však únava a jedno s druhým, ale tam si tam bohovsky oddýchnem, po nikom neziapem, ani nič po nikom nechcem, však sú tam tréneri. Tá hodina a pol je moja spása. Hambím sa

Jediné, čo ma mrzí, že sa neviem naklonovať v reálnom čase, keď ma potrebujú. Každé je osobnosť, potrebuje svoj čas a priestor na vyjadrenie (sa) a väčšinou ich obkecám alebo áno, nájdem čas, tak po desiatej v noci. Možno preto sa tešia do školy.
No, musím na sebe ešte veľa makať, ale aspoň si to uvedomujem. Mlčím

Kamila, Št, 05. 03. 2015 - 11:05

Dobre na to ideš, v škole lepšie ako doma. Pohoda
Súhlasím, škola to je veľa činiteľov v jednom celku len občas prist na to, ktorá časť škrípe, nie je jednoduché.

majas, Št, 05. 03. 2015 - 15:57

Hm tak to je dosť vážny argument, ťažko namietať, mohla by byť aspoň trošku zábavná. Úsmev Ja myslím, že môže byť kus aj nezábavná, veď ako inak by sa naučili prekonať sa, zodpovednosti, a iným do budúcna aj dosť dôležitým zručnostiam. Možno má len také obdobie, možno tým že ma starších súrodencov je aj ovplyvnená. Najbližšie z nej skús dostať, či ozaj nie je na tej škole nič zábavné, veď občas nejaký spolužiak niečo vyparáti, či učiteľka sa niečo nepodarí alebo je dobrý obed, určite je nejaký predmet, ktorý sa na zábavný podobá. Možno tým, že obidvaja pracujete z domu nevidí ten návyk, že aj vy sa každé ráno musíte prekonať a vyraziť do práce, neviem, len mi to tak napadlo. u nás tiež samozrejme sa napočúvam, že boli krátke prázdniny a keby boli stále prázdniny a načo sa musíme učiť to a ono, zatiaľ sme to stále akosi prekonali. Úsmev

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama