prvý rok je hudobná len teoretická príprava, čiže rytmika, noty a podobne....hra na nástroj príde na rad až o rok
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
prvý rok je hudobná len teoretická príprava, čiže rytmika, noty a podobne....hra na nástroj príde na rad až o rok
toto on ma uz v skolke
Milá annie sklamem ťa ale trepeš ako delo - v prvom ročníku máš aj hru na hudobný nástroj ! U nás v meste teória pre prvákov trvá 45 min. a hru musia zvládnuť 70 min. do týždňa (alebo tak nejak plus/mínus 10 min). Hru si môžu rozdeliť buď rozdeliť na 1 kráku hodinu a 1 dlhú alebo si to dať dohromady . Čo viem keďže ja sama som v prvom ročníku :D
krsná dcéra chodí na klavír piaty rok a prvý rok mali len teóriu
kacenqa,
ta prva veta v tvojom komentari sa ti vidi slusna?
Eva
kacenqa,
my tu máme taký dobrý zvyk,že aj ked nesúhlasíme s názorom niekoho iného,neurážame ho...to len k tej Tvojej prvej vete.
a ja si zas pamätám, že keď som chodila do ZUŠ-ky tak prváci mali takú prípravku ako píše annie.Ale to boli prváci na ZUŠ-ke a zároveň aj v škole...Starší-druháci, tretiaci...na základke... ktorí nastúpili do prvého ročníka ZUŠ-ky nabehli hneď na plný režim- teória plus hra na nástroj...
Mňa dali rodičia na klavír hneď v prvom ročníku základky, a mávali sme len tú teóriu, no nechcela som tam chodiť tak mi dali odklad rok a v druhom ročníku základky už som nebola na ZUŠ-ke v prípravke, ale normalne v prvom ročníku- hudobná 3x do týždňa- jeden krát teória a dva krát hra na klavír...
Aaaale to bolo faaakt veľmi dávno...ako je to teraz netuším...
Naša najstaršia (dnes má takmer 17) chodila na klavír od prvého ročníka ZS, prvý rok len teória, druhý rok potom začala hrať. Neviem ako je to teraz. Treba sa popýtať...
Záleží to od ZUSky. U nás sú dve ZUSky, na jednu chodí staršia dcéra na husle, a od prvej triedy mali jednu hodinu týždenne teóriu, a dve vyučovacie hodiny týždenne hru na nástroj. Mladšia dcéra chodí na flautu v ZUSke, ktorá je priamo v budove ZS, tam je 1. polrok len teória, a 2. polrok už aj hra na nástroji. Maťka, mala by si sa o tom porozprávať s učiteľkou v ZUS, či mu ten jeden rok nebude chýbať,ale asi by bolo lepšie, keby nevynechal, zvlášť, keď ho to naozaj baví. Viem, že to rozvážanie detí na krúžky je niekedy o nervy. Sama mám 4 deti, ktoré spievajú, hrajú, tancujú v súbore. Kým boli menšie, fakt som robila po práci taxikárku, teraz už je to lepšie, chodia sami. Chcela som, aby si našli niečo, čo ich bude baviť, a vyskúšali toho teda neúrekom . Ale som rad, že pri niečom vydržali.
Tiež si myslí, že to zálaží od ZUŠ -ky. Moj najstarší syn chodil na husle a určite hrali už v prvom ročníku a bol prvák.
Praktická poznámka - bol najstarší , teda mala som vtedy na neho relatívne viac času. Pri štyroch malých deťoch, no neviem, ale asi by som v pude sebazáchovy
uvažovala rovnako
Ahoj,závisí od vedenia ZUŠ aké má možnosti na praktickú výučbu žiačikov prípravky.Zvyčajne prvý polrok je Hudobná náuka - teória 2x týždenne po 45minút.V druhom polroku je už len jedna hodina HN a pribudne hra na nástroji,zvyčajne v skupinke dvoch a viac žiakov.Záleží aj na učiteľovi,niektorí vyučujú deti hru na nástroj aj prvý polrok.O tom
všetkom Ťa najlepšie vie informovať riaditeľstvo príslušnej ZUŠ.Vyučovanie teórie v ZŠ a ZUŠ by som neporovnávala,keďže hudobná škola sa špecializuje na rozvíjanie všetkých hudobných činností dieťaťa.Skôr by som sa zamýšľala nad výberom nástroja.Počítaj s tým,že bude potrebné kúpiť klavír alebo aspoň kvalitný klávesový nástroj,pokiaľ chcete zostať pri klavíri.Snáď som Ti trochu pomohla.
ahoj mata11. moja dcéra chodí na hudobnú na klavír od 1 triedy. mala vtedy zamerané učivo skor na teoriu a rytmus, ale aj pomaly sa učila jednoduché skladbičky ťukať na klavíri. doma sme mali iby také 10 ročné varhany, ale naučila sa. Teraz sme jej v 5 ročníku kúpili elektrické klavír, s kladivkovým efektom a hrá sa jej lepšie aj s večšou chuťou. Myslím si, že ak je tvoj syn navnadený na hru, nemal by rok vynechať a možno vy v tej ZUŠ nebol v tom nultom...pripravnom ročníku, ale kedže už chodil na tú hudobnu tak by možno už bol hned v 1 ročníku.Tiež sa musíš rozhodnuť podľa syna, ak chce daj ho, ja mam aj mladšiu dcéru prváčku, tiež som ju chcela dať, no ona sama nechcela, aj podľa povahy na nej vydím, že ona na to nieje, jej stačí škola.Držím palce a prajem ti veľa trpezlivosti na začiatku, nevzdávajte sa, ked prvé notičky nejdú zahrať.Keď potom sedíš v hľadísku a počúvaš na koncerte hrať svoje dieť nádherný to pocit...
ja mám doma dve deti, každé je iné, asi ako aj všetky vaše.prvé navštevovalo ZUŠ už ako predškolský svrček a druhému sa zachcelo až od tretieho ročníka na ZŠ.a nikto nič nezmeškal, ani nenadbehol, každý má iný rytmus, ak by vám to do rodiny prinieslo len komplikácie, ani malý by si to neužil.podľa mňa kľudne rok vynechajte, nič sa nestane.
držím palce a veľa zábavy vám želám....
moj 6-rocny syn chodi v skolke na hudobnu vychovu, ktoru vedie ucitelka ZUS. kedze mam doma 4 male deti, vaham nad tym, ci bude dalej pokracovat v hudobnej v prvom rocniku ZS alebo jeden rok vynechame. mam taky pocit, ze za prvy rocnik ZS o vela nepride a ja aj bez hudobnej mam starosti vyse hlavy. co si o tom myslite ? momentalne je syn velmi motivovany na hru na klavir. ale mam taky pocit, ze pocas prveho rocnika ZS hudobna "hodina" trva len 20 minut, musela by som ho tam vozit autom. mam chut vynechat jeden rok. chodili vase deti na hudobnu od prveho rocnika ZS alebo az od druheho ? co je podla vas lepsie ?