reklama

Päťdesiat odtieňov. Čítal to niekto?

Dzeny , 17. 02. 2015 - 09:18

reklama

Všade to je. Všade. Film, kniha, recenzie Päťdesiatich odtieňov sivej a ja sa cítim mimo, lebo som to nečítala a nevidela a po tom, čo som si o tom prečítala, neviem, či chcem vedieť.
Je to ako keď sa všade mlel Twilight a ja som vedela iba to, že je to o upíroch Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Nakoniec som si to prečítala a nebolo to zlé. Trochu pre puberťákov, ale čo tam po tom.

Čitali ste odtiene? Mám sa do toho pustiť? Recenzie sú zdrvujúce, ale toľko žien je z toho nadšených, že som v pokušení.
Podľa toho, čo píšu kritici je to strašne naivné až hlúpe. Keď sa to tak v skratke zhrnie: On sadista, ona neviniatko. On ju sprzní, ona ho naučí milovať. Z tohto pohľadu to vyzerá ako dosť blbosť.

Čo vy na to? Čítali ste? Videli ste? Páčilo sa vám to?


reklama


reklama

margesimpson, Ut, 17. 02. 2015 - 09:49

citala. Citam vsetko, okolo coho je diskusia :D. No co ti poviem, dopracovala som to do druheho dielu, vratane. Na treti som uz nemala sil. NIe, nevadili mi tvrde popisy sexu, vadil mi sposob pisania. Absolutne naivne a ploche, samoucelne od a po z. Najlepsie to vystihuje termin: porno pre mamicky. To je uplne vystizne a viac k tomu hadam ani nie je co dodat.
PS: dala som aj Twilight :D. Ten bol o kvapocku lepsi. Uz len preto, ze tam bolo viac postav a dej sa dal lepsie ohybat kvoli prostrediu. Tu je to len o dvoch ludoch a tam vela z vody nenavaris, to zaujimave vysumelo v druhej knihe (pokial teda nie si majster Stephen King a nepises Misery Váľam sa od smiechu po podlahe, ale toto ten pripad rozhodne nie je )

Kamila, Ut, 17. 02. 2015 - 09:49

Práve sme na túto tému s drahým viedli debatu či to ma zmysel čítať, vidieť, ale akosi ma to neláka, aj keď nie som až tak nátočny ani "prudérny" čitateľ

balalajka, Ut, 17. 02. 2015 - 10:03

Veľký úsmev V nedeľu boli tuším všetky 4 predstavenia vypredané.
Ale tá panika, keď 1 z 3 kamarátok nezohnala lístok - to si mala vidieť Váľam sa od smiechu po podlahe . Aj sa tuším povadili. .... My sme boli na SpongeBobovi! Páni, tam som sedela celých 84 minút a rozmýšľala - je to Banderas? Nie je to Banderas? A bol to on!
Kniha sa mi zháňa - už len pre to ako píše Marge - treba si urobiť názor, keď sa toľký o tom bavia. Úsmev

balalajka, Ut, 17. 02. 2015 - 10:33

Ha a vedel aj variť v tom filme! Síce len krabiburgery, ale ja som nenáročná na stravu Veľký úsmev .

Dzeny, Ut, 17. 02. 2015 - 11:54

Vidím, že sme na tom podobne, asi si to požičiam a aspoň skúsim. Potom dám vedieť. Nečakám žiadny intelektuálne podnetný román, tak to snáď prežijem:D

Iwa, Ut, 17. 02. 2015 - 12:44

Ani Twilight, ani 50 odtieňov čohokoľvek... príde mi to skôr pre puberťáčky, ktorým sú málo klasické Harlequinky. Miestami mi to hraničí so závislosťou. Načo toľko sexu, násilia, krutostí? A to nie je len v týchto knihách. stačí pozrieť do detektívok, do akých podrobností až nechutností sú opísané niektoré scény Mlčím Tam už nie je miesto pre vlastnú fantáziu, tak asi preto ma také knihy nebavia.

priskaa, Ut, 17. 02. 2015 - 18:16

Áno nemám síl ani motiváciu...

Lenka R, Ut, 17. 02. 2015 - 13:34

Ja si rada prečítam čokoľvek , ak mám čas. Ale toto ma neoslovilo, jednak tie recenzie , jednak je moc hrubá Chichocem sa .
Takže nie a nechystám sa ani na film. Ja radšej romanticko-erotické ako tento žáner Úsmev

balalajka, Ut, 17. 02. 2015 - 13:50

Mno, tuším si fakt tie recenzie prečítam Veľký úsmev .

balalajka, Ut, 17. 02. 2015 - 14:03

Najviac sa mi páčila jedna veta z nemenovaného portálu, kde jedna čitateľka označila túto trilógiu za "lacné čítanie". Ale veď tá kniha stojí takmer 15€ ... to nie je lacné Váľam sa od smiechu po podlahe .
Nuž čo - záporná reklama, tiež reklama Váľam sa od smiechu po podlahe .
Uvidíme, či sa mi dostane do rúk.... ja som už prečítala všelijaké nezmysly Veľký úsmev .

Lenka R, Ut, 17. 02. 2015 - 15:47

Váľam sa od smiechu po podlahe no lacná naozaj nie je ...
Ja som čítala asi z podobného súdku od Lisy Renee Jonesovej trilógiu / Keby som bola tebou, Sama sebou a Jedine s ním/ erotika, romantika , napätie , celkom sa dalo- hlavne prvý diel, bola som zvedavá na druhý a tretí ma už nudil a aj tak to malo otvorený koniec .
Takže keď začal ošiaľ okolo 50 odtieňov, odradilo ma nielen hrúbka knihy ale myslela som si na základe recenzií, že dej nič moc len viac menej opisy, tak som si ju nakoniec nekúpila. Erotické romány sú celkom fajn a dobre sa čítajú a aj naladia Chichocem sa , ale musia mať aspoň trochu zmysluplný dej. Inak tiež som už čítala všetko možné aj nemožné Úsmev

Ja-tereza, Ut, 17. 02. 2015 - 13:57

Ja som čítala, ale nedočítala. Dostala som sa za polovicu a čakala, kedy to dobré príde. Neprišlo. Mňa to nijako nechytilo. Nerozumiem, čo na tom vidia. A nechápala som, o čom môžu byť tie ďalšie časti. Také plytké mi to prišlo.

carly, Ut, 17. 02. 2015 - 14:15

Čítala a nebudem sa tajiť tým, že mne sa to páčilo. Zo začiatku som bola voči nej skeptická, neskôr jemne šokovaná, ale potom som si čo to k téme naštudovala, aby bola som zasa jemne v obraze. Mrkám Na film som sa nechystala, to ja nerada, pretože kniha je len kniha a žiadny film natočený na základe knižnej predlohy nedokáže uspokojiť moju fantáziu, ale sestra ma na koniec v sobotu dotiahla do kina a neľutujem. Síce to ani z ďaleka nemohlo dosiahnuť na knihu, ale bolo to OK a hlavne bolo na čo, resp. na koho pozerať, čo vám budem hovoriť. Vyplazený jazyk (to sa zalizujem)

Inak pôvodne bola táto kniha písaná ako fan fiction k Twilight ságe.

Nebudem dávať ani odporúčanie, ani odradzovať od tejto knihy, to ja ostatne nerobím pri žiadnej knihe. Buď sa mi páči alebo nie, ale rozhodovať o tom či je dobrá, či nie, to si nedovolím. Každý má iný vkus a názor si musí spraviť každý sám.

renka, St, 18. 02. 2015 - 20:06

Áno mne sa tiež páčila 1. časť, bola iná ako knihy, ktoré bežne čítam, dokonca priznávam,že občas aj motivačná Bozkávam ....s 2. časťou som už trochu bojovala, zdĺhavé, opakujúce sa a predvídateľné scény, 3. to trochu vylepšila zápletkou
súčasne som v tom čase čítala aj 3 diely Crossfire, takže občas sa mi plietli hlavní hrdinovia Pohoda
ale ako nenáročná literatúra občas, prečo nie?

carly, St, 18. 02. 2015 - 22:22

ale, ale drahá O a ktože dostal výprask mr.Grey (rozumej tvoj záýkonitý), či dľa návodu v knihe, ty? Chichocem sa

crystall, Ut, 17. 02. 2015 - 14:26

áno, áno, áno Chichocem sa

Mala som taký maratón na Vianoce 2013, najprv som hodila Päťdesiat odtieňov, potom Crossfire, potom mi nebolo rady, tak Lady Fuckghingham a keďže mi nebolo rady ani potom tak ešte som stihla tých ee dní Sodomy? Zabudla som, 100? A to posledné ma dorazilo.

Mám všetky tri diely a môžem..., kto má záujem.

A áno, je to ploché a naivné čítanie. Ale zas veľmi dobre a prehľadne sa to číta, rýchlo si urobíš predstavu podľa opisu (tak aby to každý pochopil, však o tom to malo byť), potom on áno a ona nie a on nie a ona áno a potom to kdesi vygraduje a už aby si čítal/a pokračovanie. Ja som za to, že si to prečítajte. Tento štýl písania sa prečíta rýchlo a tých 600 strán prebehne coby-dup, len to nevzdať. Ako ja po 40 stranách asi, že PREBOHA!, to sná´d nie, toto? Škoda môjho času, ale prečítala som to. Teraz robím machra.

Tak úplne logicky, keď si to vezmeš, že si normálna baba, ktorá ma všeličo za sebou, čo sa týka vzťahov partnerských aj medziľudských a v živote to je úplne o niečom inom a ideš čítať takúto "koninu" prepáčte, ja sa tomu smejem (ve´d je to pekné) s podmazom d/s...dominantný/submisívny.

Ten istý žáner je Crossfire, to som námatkovo kdesi našla, tiež trilógia, ale tam aspoň hlavná hrdinka sebestačne pracuje, je nezávislá v rozhodovaní, prišlo mi to sympatickejšie ako Fifty. Len tie hrdinky, na to sa hnevám buď sa to musí podknúť, v Crossfiere tušíms padne na zadok a bumHO a hneď vám je tam milionár a jeho krásne oči. A zvyšok si prečítajte. Hambím sa

Ja vám dámy radím, Chichocem sa prečítať. Úsmev

A kino som si objednala u manžela, len ma dorazili kritiky, tak neviem...keď som mala v 2013 pretlak z prečítanej trilógie, tak sa ma MM spýtal, či mi to chýba ku šťastiu masaker v posteli, tak neviem ako moc na to mám ísť s ním do kina. Ale som sa dozvedela, že ak veľmi chcem, že sa obetuje a vytrieska ma po zadku. Chichocem sa
Strašné čosi. Váľam sa od smiechu po podlahe

carly, Ut, 17. 02. 2015 - 14:34

Crossfire nie je ani zďaleka trilógia, teš sa , tento rok vychádza 4. diel a celkovo to má myslím 7 častí. Úsmev
A do toho kina choď ak sa ti kniha páčila.

crystall, Ut, 17. 02. 2015 - 14:52

No, teda, ďakujem. Chichocem sa ...že 7 dielov....čo tam tak asi bude. Chichocem sa

renka, St, 18. 02. 2015 - 20:09

film som nevidela, a ked som videla v upútavkách predstaviteľov hlavných rolí, no...bola som dosť sklamaná, moja predstava, hlavne Greya bola úplne iná Pohoda

carly, St, 18. 02. 2015 - 22:25

hej, na Jamieho mi nesiahaj

margesimpson, Ut, 17. 02. 2015 - 14:52

Crossfire som tiey preluskala prvz diel, ale to ma uz vobec netoto. Ale za toho Sadeho - 120 dni sodomy si fakt ten preplesk zasluzis Váľam sa od smiechu po podlahe !

val, St, 18. 02. 2015 - 09:27

necitala som ale tvoja recenzia je skvela Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe najma posledna veta Chichocem sa

adus, St, 18. 02. 2015 - 13:04

Tie zvyšné dva tituly som nečítala, pokúšala som sa o Lady Fuckingham a hoci je to útle dielo a ja nie som prudérna, nedala som to ... zo začiatku mi to prišlo zábavné, ale potom ma to nejako začalo unavovať a pripadala som si ako keď sa v x-tej sérii ktoréhokoľvek nášho seriálu nestíham diviť, že ešte existuje nejaký chlap, s ktorým hlavná hrdinka - ako to napísať - nebola vo vzťahu, nemala aférku, nevyspala sa ... no - taký ten systém "ako vo futbale - každý s každým" to ma nejako nudí.
Ale 50-tku mám na nočnom stolíku a mám ju v origináli, takže možno v rámci jazykového tréningu nakusnem a uvidím, či aj prežujem
Twilight som zvládla a odhliadnuc od toho, že to bol veeeľmi slabý literárny štýl (to tie naše romány na pokračovanie tu na NM sú na tom lepšie), tak sa to čítať dalo, ja mám celkom rada takéto "rozprávky" - raz za čas na prestriedanie, prečistenie hlavy, alebo len tak, ja čítam napríklad aj teenegerskú literatúru (Harry, denník princeznej, artemis Fowl a pod.)

gueva, Ut, 17. 02. 2015 - 15:48

Nečítala, nevidela, rovnako ako Harry Potera, Ságu o upíroch a ďaľšie... a ani nemienim.

dan-cula, Ut, 17. 02. 2015 - 16:39

gueva Áno zobrala si mi to z jazyka.. priznám sa nie som na literatúru a filmy typu:harlequin,keleová,twilight-nevravím,že som to neskúsila pozrieť(twilight)na dvd lebo som chcela byť in...nebavilo ma to pozerať ani do polky prvého dielu..bohužial nič pre mna..teraz táta sivá-u mna 0 bodov.zas budem za čudáka v kolektíve ked sa budú o tom baviť budem mimo obrazu-aspon ma poznajú že vtedy mlčím..no čo každy podla gusta alebo prisposobenie sa určitému tlaku-byť IN?! Slnko

fantika, Ut, 17. 02. 2015 - 17:07

no teraz som na vázkách..priznat sa? nepriznat sa? Veľký úsmev ja tieto tri knizky proste milujem,mám ich precítané snád 4x kazdú cast a bola som v piatok aj na filme..k filmu len tolko ze ani zdaleka sa nevyrovná knihám ale pozriet sa dá..a co sa týka kníh..pre mna to bola proste lahodka..vzdy som bola na romantické lovestorycká,a toto som proste nedokázala polozit..kazdú cast som precítala za 1 den,cítala som dá sa povedat skoro vsade a nonstop,do pol stvrtej rána..mne to proste sedí..je v tom erotika,ale hlavné je ze sa mi páci ten happyend,aj tie zápletky,lebo nejaké tam predsalen sú ,gradovanie príbehu,a páci sa mi tá myslienka,ze proste kvoli láske sa clovek zmení,je schopný v sebe potlacit kopu negatívneho,zacne sa inak vnímat,dá sancu nepoznanému atd atd.. Mrkám a dokonca podla mna prvá cast bola nafádnejsia,druhá a tretia cast sa mi uz pácili obe na 100percent, mne knizka teda sedí a odporúcam..teda za mna.. Úsmev

priskaa, Ut, 17. 02. 2015 - 18:20

... bavia Ťa, niet čo riešiť. Možno tým, že sú ľahké, posunú Ťa do vysnívaného bezproblémového sveta, možno i romantikuš jak bejk ... :)

Iwa, Ut, 17. 02. 2015 - 20:39

A čo by si sa nepriznala? Mne sa všetci v okolí čudovali, že som zvládla a celkom s chuťou prečítať Dana Browna - vraj všetko po DaVinciho kóde boli blbosti, ale mne sa to celkom dobre čítalo Úsmev

Martina79, Ut, 17. 02. 2015 - 18:23

ja som čítala. všetky 3. Najprv trochu šokovo Chichocem sa , musela som si naštudovať niektoré "termíny" Hambím sa . Raz ma "načapal" MM, že čo gúglim. Keď zistil, že to je z tej knihy, čo mi podaroval k Vianociam... bol paf. Že už aspoň vie, čo na neho tie ženy v kníhkupectve pozerali... Chichocem sa
Film, nebola som nechystám sa, väčšinou film nesiaha knihe ani po členky. Predstavivosť je predstavivosť... Chichocem sa

Ariesa, Ut, 17. 02. 2015 - 18:26

vobec nie moj styl. Celkom ma zerie, ze komplet cela rodina ma totalne iny vkus, co sa tyka kniziek. So zenami som sa mozno zhodla tak na Anne zo zeleneho domu, s chlapmi na Gulikovi. Zopar harlequiniek mam precitanych, povinna vybava decka prazdninujuceho u starej mamy, ktora to ma na nocnom stoliku, no neprecitaj ... Veľký úsmev hlavne strany 72-73 a potom mozno 103-105 Veľký úsmev . Neodsudzujem ako podradne, urcite nie, len ma nebavia. Radsej ciny, ako dlhe reci ci mnohe strany, no nie? A inak nezvyknem citat knihy, ktore sa daju zvladat v autobuse ci cakarnach. Tam si beriem knihy, ktore kupujem drobcovi Veľký úsmev . Som rada, ze mnohi autori dokazu dat riadne zabrat aj detom.

Na "50 ..." sa teraz nechystam, ci v kine alebo na papieri.

balalajka, St, 18. 02. 2015 - 09:39

" hlavne strany 72-73 a potom mozno 103-105"
Prosím ťa a ja som objavila podobné knihy a tam sú iné strany .... no hrozne som ostala v šoku, že čo to, kde to napísali.
Celú ma poplietli Veľký úsmev .

Ariesa, St, 18. 02. 2015 - 19:10

no ved otvoris tam, kde je to uz take zodrate, ze sa to samo otvara, ked chytis knihu do ruky Veľký úsmev

Pegybabi, Ut, 17. 02. 2015 - 19:54

Áno, čítala som ale len I. diel, ktorý som dostala ako darček od kamošky so slovami, že v našom veku treba trošku okoreniť náš sexuálny život Mrkám Mrkám a že potom postupne nech si dokúpim ostatné diely. Nuž ďalšie dva diely som si nedokúpila. Pohoda Pohoda Rada si prečítam romantickú knihu nabitú erotikou, Mrkám ale tento žáner nie je pre mňa. Prekvapenie Nemám rada také sado-maso praktiky.... ale každý máme iný vkus. Mrkám Moja kamoška bola priam unesená. Chichocem sa Chichocem sa

zvonilka, Ut, 17. 02. 2015 - 21:35

Ahojte,som tu nova Úsmevcitala som vsetky tri casti,dostala som od manzela ako darcek a nevedala som sa odtrhnut Hambím sa,ale potom som objavila este lepsiu trilogiu od Jody Ellen Malpasovej Tento muz,Pod tymto muzom a Priznanie tohto muza(dufam ze nerobim reklamu,ak ano tak to zmazem)velmi dobre citanie,podla mna lepsie napisane ako 50 odtienov,ale to je iba moj nazor,odporucam obe trilogie Úsmev

novanka, Ut, 17. 02. 2015 - 22:22

nečítala, nevidela, nič mi to nehovorí ...

aramana, St, 18. 02. 2015 - 07:58

50 odtieňov šedej...jediné čo ma na tom zaujalo boli tie obrázky, čo chodili po webe - slovenská zalátaná cesta ako to vedia len naši cestári a pri tom názov - 50 odtieňov šedej - a fakt ich ta bolo na tej ceste asi 50 Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe

balalajka, St, 18. 02. 2015 - 09:38

Musím sa priznať, že ako som sa dozvedela, že hlavný postavač sa volá Grey, tak fakt nechápem prekladu názvu.
Však to je 50 odtieňov Sivého/Šedého ..... Váľam sa od smiechu po podlahe
A to už vyzerá, že je o riadnom papagájovi Váľam sa od smiechu po podlahe

Kamila, Št, 19. 02. 2015 - 08:29

Hlásim, že som včera začala čítať. Ďaleko som ešte nedošla. Dej ma relatívne spád, ale štýl je ozaj jednoduchý a to vôbec nie som naročný čitateľ. Akosi moje obľúbené autorky romantických knižiek píšu dosť lepšie. Ale asi ešte chvíľu čítať budem. Úsmev

Edusho, Št, 19. 02. 2015 - 08:33

:D :D niekedy v lete, som jeden pondelok začala čítať 1.časť, a v nedeľu ten istý týždeň som mala dočítanú aj 3. časť :D :D

čítalo sa to ľahunko, pre mňa (rodeného kriminalistu) to bolo úúúplne niečo nové, iný žáner, iný štýl, atď.

ALE...... SOM DO TOHO TAKÁ ZAŽRATÁ, že až :D :D

Kebyže to mám veľmi zjednodušiť tak je to taká krásna, možno trošinku naivná rozprávka pre ženy, o láske, so všetkým čo k tomu patrí :)
To však nemení nič na tom, že do Christiana som sa vďaka knihe zamilovala :p :p :p no a čooooo..... bolelo ma srdce, pri niektorých pasážach, keď bolo opisované jeho detstvo.
Film.... Christian = pre mňa nula bodov.....vôbec nezodpovedá popisu v knihe. Mal ho hrať Matt Bomer, ale to by som z toho kina asi ani neodišla :D
Ana = mala som obavy, lebo tiež nespĺňala moje predstavy, ale vo filme bola skutočne zlatá, dôveryhodná Anastasia :D

Čo ma mrzelo, bol film prebehnutý ako z rýchlika, kopec dialogov, scén, zápletiek bolo vynechaných, čo bolo na škodu veci.
Myslím, že ten kto nečítal knihu, nemôže pochopiť o čo v tom filme vlastne ide.
Inak v nedeľu sme boli v kine, a v pondelok som si ten prvý diel znova prečítala :D a cez víkend sa chystám na tie zvyšné časti.

anjeli, So, 21. 02. 2015 - 18:28

Úsmev za mňa to vyjadril tento chlap - Tom http://www.pikosky.sk/2015/02/21/filmoska-50-odtienov-blednuceho-toma/#… Áno, úprimne a s nadhľadom zhrnuté Veľký úsmev ... film som síce nevidela, ale po tomto hodnotení ani neuvidím /dobrovoľne/, mňa nejako tie "masovky" /ako masové akcie, keď každý videl a "musím" to vidieť aj ja, inak neprežijem Chichocem sa/ nebavia, skôr si vychutnávam tie "fajnšmekerské" chuťovky z každého žánru Mrkám .

kacenka.r5, Po, 23. 02. 2015 - 09:30

No Eduscho, som na tom podobne ako ty Tlieskam . Najprv som o tom len počula a keď mi to kamarát odporučil, že to čítal a že faaakt dobrý! tak reku skúsim. Som knihomoľ. Odjakživ, hádam ešte u mamy v brušku som čítala spolu s ňou. Čítam všetko, od rozpráviek, cez romantiku, krimi, scifi, literatúru faktu, historiu, encyklopédie až po návody a príbalové letáky od liekov. Áno, je to jednoduche, je to ľahko napísané nič zložité. Je to "masovka" a nie každého to osloví. No mňa to úúúúplne ale úúúúplne pohltilo Chichocem sa . Keď som s tým začala mala som poobednú, tak som čítala furt a všade. Deti v škole, v škôlke, muž v práci a ja nos zaborený v knihe. Ledva som stíhala bus do práce Úsmev. A prečo sa mi to tak páčilo? Lebo som doteraz po takomto erotikou nabitom žánre nikdy nesiahla. Čítala som asi 2 harlekýnky a mám aj nejakú tú romantikuš knihu za sebou a je to fajn no toto bolo o kus iné.... Skrátka niečo nové. Mňa to úplne pohltilo hoci to bolo napísané jednoducho malo to čosi do seba. Moja romantická duša si došla na svoje, sex v knihe tiež urobil svoje Hambím sa . Manžel povedal že chlapi kukajú porno a baby by mali čítať šedú Veľký úsmev. Aj ja by som Christiana vymenia za Matta Bomera aj Ana by sa mi viac páčila iná (Alexis Bledel). A film je len z rýchlika, podstatné vôbec nebolo vysvetlené, divák čo nečítal knihu vôbec nevie čo a prečo.Dalo sa to pozrieť no kniha je oveľa lepšia. A ďakujem žienkam čo tu dali nejaké knihy, zoženiem prečítam prípadne odporučím Veľký úsmev Takže šedá za mňa áno, pre mňa to bolo príjemné oddychové čítanie Tlieskam Úsmev Tlieskam

bigmama, So, 21. 02. 2015 - 18:47

zaregestrivala som to tu, v radii o nicom inom dva dni nehovorili.... som mimo, nevadi, netusim o com to je, ani neviem, ze taka kniha existovala, asi zijem na mesiaci, mozno sa naskytne prilezitost pozriet si film, knihu, 600 stranovu asi v najblizsej dobe nedam... ja mam "sado maso romantiky" doma tak na tri zivoty Váľam sa od smiechu po podlahe Chichocem sa Mrkám
naposledy som zacala citat maleho princa v anglictine, uz by som sa mohla odhodlat aj na original vo francuzstine...ale aj to dam raz, ked budem velka ... a momentalne citam ziacke slohove prace... a tiez bolo naposledy romanticno a to sme o vojakoch a vojenskej sluzbe povodne pisali, ako som napisala v blogu "perla zo skolskych lavic" :)

SirKikina, Ne, 22. 02. 2015 - 09:53

Nečítala som, nevidela som a ani nechcem. Vždy, keď som vošla do kníhkupectva a videla, ktorá kniha je práve najpredávanejšia, mala som chuť sa hodiť o zem. Nie som nijak prúderná ani nič, ide skôr o kvalitu literatúry - som dosť náročný čitateľ. Čítala som Memoáry kurtizány Fanny Hillovej, parádna kniha, na každej strane sex, ale nádherne napísaná (bola písaná asi 17.-18.tom storočí, kedy ju chceli zakázať, ale kvôli jej umeleckej hodnote to neurobili) Hambím sa .
Čítala som rôzne recenzie, názory a kritiky na Fifty shades, ale najviac ma zaujal názor jednej pani/slečny, ktorá sama praktikuje BDSM a knihu čítala. Poukázala na dva príklady z knihy, kde boli pravidlá BDSM porušené ( kedže som to nečítala, je možné, že sa mýlim) : Ana použila "safe word", aby pán Grey prestal, on si pokračuje ďalej. Pán Grey je pekný a rozprávkovo bohatý, takže to je sexi. Keby bol starý a nemal ani cent, je to znásilnenie. Prekvapenie Ďalej keď Ana po sexe plakala, pán Grey ju neutešil ( čo sa v BDSM urobiť má), ale na ňu navrieskal.
Čo sa týka filmu, vadí mi, že tvorcovia nemali odvahu to dotiahnuť tam, kde bola kniha (teda porno), ale ubrali z toho, a údajne aj jeden diel Game of Thrones je drsnejší ako Fifty shades. Okrem toho, pán Grey mi nepríde nejak úžasný (myslím vo filme), chýba mu taká živočíšnosť? Pohoda
Samozrejme nikoho tým nechcem odsudzovať, každý máme iný vkus Úsmev

fantika, Ne, 22. 02. 2015 - 10:22

je vidiet ze si knihu necítala a predsa o tom píses Úsmev ,ked Ana pouzila slovo úniku, v knihe je to "červená" tak Grey okamžite prestal..a nikdy na Anu po sexe nenakričal,ked plakala tak ju utesil vzdy! a milionkrát sa ospravedlnil..takze tá tvoja známa bud nečítala poriadne,alebo fantazíruje..

SirKikina, Ne, 22. 02. 2015 - 10:35

Tak potom prepáč, to bol len názor na internete, ktorý ma zaujal, ak je to nesprávne, beriem.

eva m, Ne, 22. 02. 2015 - 21:42

tak ja som asi cela divna. Knihu - 2 diely mam doma pozicane od znamej uz vyse roka ( Prekvapenie ) - nepyta ju nazad, neviem preco Veľký úsmev , ale mne sa to jednoducho NECHCE citat Prekvapenie . Dlhodobo. A teraz, ked je taky boom, uz vôbec nie... Vobec sa nepovazujem za prudernu ci prilis konzervativnu (hoci vek robi svoje Veľký úsmev ), ale proste sa mi nechce, no...
A do kina na to uz vobec nepojdem.
Preto sa ku knihe ani nevyjadrujem, ani neodsudzujem, nehodnotim, nechvalim... Proste ju mam v pazi. A podla nazoru druhych na nu sa mi nechce riadit.

crystall, Po, 23. 02. 2015 - 12:02

Podľa dátumu som pozrela, že som čítala na Vianoce v 2013-stom, ale vtedy som bola zameraná na d/s-ko. Bolo to niečo nové, iné, ešte aj bestseller. Teraz som to začala čítať, lebo Fantilka upozornila aj na tú druhú stránku, ako sa predstavitelia zmenia On kvôli nej a Ona sa prispôsobí jemu, čím si prejdú, aby sa pochopili a nájdu si vo vzťahu to, čo vyhovuje im obom. Ok, môže byť.

No, včera, kino.......zážitok! Hambím sa

Neviem, čo sme trafili za predstavenie, dobehli sme už kvalitne roztatárení, však „porno pre mamičky“ Hambím sa Hambím sa Hambím sa , potvrdili nám, že nad 18 rokov a v sále, na to, že sme tridsiatnici, sme boli najstarší, nehovoriac o mužoch, ktorých bolo cca 5 ks, čo zhodnotil MM, že si pripadá ako starý chlap.
Límce hore nad uši, ponoril sa do kresla a na partizána servisoval manželku s kávičkou a chrúmadlami a po kine mi zdrhol ako prvý. No, to bola hanba. Ja som miestami dostala záchvaty nezastaviteľného smiechu, až ma to mrzelo, že ľuďom kazím dojem z filmu a stále sa rehocem, ale to sa nedalo zastaviť. Naposledy som sa tak pučila na Babovřeskoch, čo je ozaj niekde inde.

Aby som vysvetlila.
Za prvé som čakala stále niečo, prečo som tam prišla a stále som čakala a nič a stále nič a potom....fakt nič. No, asi mám prebujnenú fantáziu. Kdesi som čítala, že E.L.James robila odborný dozor nad filmom a vyjadrila sa približne v tom zmysle, že vychádzajú z toho, že kniha sa rýchlo číta a že vo filme síce niečo vypustia, ale budú sa snažiť upozorniť na niektoré pasáže. Áno, beriem. Film kopíruje knihu.
No, ale to bolo tak roz-ťa-ha-néééé, rozvláčne....stále som hľadala ovládač, že to pretočím, no des.
Ďalšia vec je, že ten, kto nečítal knihu, v lepšom prípade celú trilógiu, nemá šancu z filmu vedieť, prečo tie postavy konajú ako konajú. Prečo On je taký, aký je, prečo napríklad do nej pchá jedlo, prečo Ona plače. Kniha dáva vysvetlenie a podklad pre emócie, ktoré vo filme divák iba konzumuje z deja a myslím, že mu to nič nenapovie alebo nezaujme. Čo ma zaujalo ten rozdiel v charakteroch postáv, Ona je v knihe samostatná, emancipovaná, nezávislá mladá žena študujúca na univerzite, má samostatné bývanie a zamestnanie, vie sa o seba postarať . Všetky zmätky z toho, čo ju postretlo a z neho má v hlave, menej v konaní. Vo filme to museli vložiť do deja, viditeľne na obraz, to už mi pripadala ako nemožná, koktavá mladá deva, miestami som mala pocit, že jej treba na záchod a nevie, kde je sever, či čo. Ako chápem, že to museli dáko odhaliť, čo sa to s ňou deje, ale herecky ma to nepresvedčilo. Mne to bolo neustále smiešne, preto tie výbuchy smiechu.
A úplná pecka bola, teraz sa dopredu ospravedlňujem fanúšikom filmovej verzie, že ma napadali samé praktické koniny. Že herec má vážny vzťah a malé mimino a že kam až dokáže zájsť kvôli peniazom profesionalita-neprofesionalita a že mi je to aj tak jedno, alebo tá super miestnosť s náradím, bože, tak už mám vedomosť čo teda a hlavne ako?, ale keď som tie pomôcky videla tak pekne naukladané a povešané uno-tuto a ServisMama vo mne začala uvažovať, ako dlho by trvalo, kým by sa to dalo upratať! ..a zoradiť, či sa dá taký bič oprať, alebo sa to niečím natrie a on ich tam má asi 20!, ako sa to umýva a či sa to vôbec DEZINFIKUJE?!???
A ČÍM???
A či sa putá dajú hodiť do umývačky???
A tam také ako na koňa!!!, to sa do umývačky ani nezmestí, to jedine vonka do vaničky a drhnúť kefou.
A KTO by to pral všetko???
A žehlil???
A ešte aj skladať!!!
No, hrôza, čo hrôza, šialenstvá ma obchádzali. Váľam sa od smiechu po podlahe

Ale teraz vážne. Ja si myslím, že po uprednostnení filmu, väčšina už knihu nechytí do rúk. Nezaujme. Ak by chcel niekto dať šancu Fifty, bolo by lepšie najprv skúsiť tú knihu (ľahko sa číta), najlepšie všetky tri a potom pozrieť film a dať si takú rozumnú rezervu.

Kamila, Po, 23. 02. 2015 - 12:33

Velmi zaujimave zazitky. Chichocem sa Veľký úsmev Váľam sa od smiechu po podlahe Niet nad prakticku zenu uprostred pokusu o erotiku. Hambím sa Knihu som zacala citat , bola som zvedava, tak viem o akom zmatku v jej hlave pises, ako snazim sa predstavit ako ho pretavili do relatity ... Hambím sa Len nemam nejak chut pokracovat v citani, az tak ma nezaujala, aby mi stala za to malo volneho casu co mam.

margesimpson, Po, 23. 02. 2015 - 14:22

Tak teda ja som si to po tolkych diskusiach stiahla. A poviem rovno, kebyze za to mam v kine zaplatit, tak si trham vlasy. TO CO BOLO????? Absolutne nezmyselna pozliepana nuda, nesexy, nelogicke, no traaapne. Kniha bola oproti tomu klenot literarnej tvorby.

Ariesa, Po, 23. 02. 2015 - 14:30

bola som kus nalomena, po diskusiach, ze by som to pozrela, ale uz ked som preklikavala, mala som to nacitane na monitore od rana, ze si pustim ... a preklikla som na hunger games(tiez som si mohla odpustit, kedze to ma pokracovania ... Veľký úsmev ). nechce sa mi do toho, do 50...tky, ... a po tvojom zhodnoteni sa k tomu pekne dlho nedostanem Veľký úsmev ale bavila som sa.

Alena7, Pi, 13. 03. 2015 - 09:10

Bola som na filme (lebo si rada robim svoj nazor) - a obcas mi tiez prebleskli hlavou take tie "prakticke" veci. Napr. ze ten uzol na kravate si uviazal dost nakrivo Veľký úsmev , ze taky milionar chodi rano behat sam bez ochranky... Veľký úsmev Inak mam z filmu take neutralne pocity, ani nezavrhujem, ani ma nejak extra nenadchol... teda okrem toho vozoveho parku v garazi Hambím sa
Knihu som zatial necitala , ale mozno skusim... na porovnanie. Lebo uz sa mi stale, ze pri porovnani kniha - film, ma kniha oslovila viac.

fantika, Ut, 24. 02. 2015 - 17:29

ze waaaauuuuuuuu Prekvapenie takú chcem Vyplazený jazyk

priskaa, Ut, 10. 03. 2015 - 19:15

neverím, neverím... úžasná je... veď to do vitríny a vyberať vstupenky :)

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama