reklama

dojcenska voda vs voda z vodovodu

mandy , 10. 10. 2010 - 16:21

reklama

Ahojte maminy,
chcem sa vas opytat, co ste pouzivali pri priprave umeleho mlieka, cajikov a pri vareni pre dojcata???
Mam totiz taku dilemu, ci je lepsie pouzivat balenu vodu urcenu pre dojcata, ktora by sice mala byt hygienicky kontrolovana, ale nikdy neviem, ako bola uskladnena, ci nebola vystavena priamemu slnecnemu ziareniu a pod. Nejde tu trosku len o biznis? Ved vsetky chceme pre deti to najlepsie, tak kupime vodu v plastovych flasiach, pretoze sme to citali v casopise, videli v reklame....
Tak rozmyslam, ci naozaj davam dietatu to najlepsie, alebo to najlepsie mi tecie priamo z kohutika, ved donedavna vsetci pouzivali len prevarenu cistu vodu. A voda z vodovodu je predsa tiez kontrolovana, testovana a neviem co este. Co davate detom vy?


reklama


reklama

lenkan, Ne, 10. 10. 2010 - 16:27

V nasom regione splna pitna voda kvalitativne normy vody dojceneckej. Nechapem, naco by som davala svojmu dietatku vodu balenu vo fosfatovej flasi, ktora stoji 3 mesiace na slnku, dalsie 3 mesiace mrzne, potom sa na nu prasi na paletach. Takisto sa staca z hrdzavych rur. Je to len o marketingu. Je ine, keby sme zili vo velkomeste s mizernou kvalitou vodyVyplazený jazyk btw: http://ekonomika.sme.sk/c/5275182/ceska-dojcenska-voda-s-obsahom-toluen…

http://primar.sme.sk/poradna/1413005/1/Dojcenska-voda.html - tu je priama odpoved na tvoju otazku

fantika, Ne, 10. 10. 2010 - 16:32

ja daavam lucku..ale naam niekedy tecie hroznaa voda..Smútok

lenkan, Ne, 10. 10. 2010 - 16:46

Samozrejme, je uplne o niecom inom, ked tecie hrozna voda. Ale nie je to len tvoj pocit? Lebo casto ludia hodnotia pojmom zla voda, vodu ktora je moc prevzdusnena (si myslia, ze je biela od chloru), pripadne obsahuje viac mineralov a pod. Niekedy je problem aj s vlastnym potrubim a takou blbostou akou je sitko na baterii - staci raz za cas rozobrat a clovek sa nestaci cudovat. Ak Vam tecie hrozna voda, asi by som to riesila. Na den vody sa daju bezplatne otestovat vzorkyMrkám

fantika, Ne, 10. 10. 2010 - 18:54

lennkan naam velakraat tecie voda hrdzava,spinavaa..plnaa drobnyy ciernych spiniek..asi suu vodovodnee potrubia v dedine nanic alebo neviem..

chiara, Ne, 10. 10. 2010 - 16:45

Pri prvom som davala Lucku,potom prirodnu vodu z pramena z hory to nam poradila dr.a potom len normalne prevarenu...a druhemu synovi uz len prevarenu 2* dodna som mu varila cerstvu...

adus, Ne, 10. 10. 2010 - 16:48

Keď som tu pred dvomi rokmi mala (vtedy ani nie 1,5 ročnú) vnučku z Ameriky dávala som zo začiatku pre istotu Lucku. Mala z nej zelenkavú riedku stolicu, ako sme prešli na obyčajnú vodu, bolo všetko v poriadku.

Veron, Ne, 10. 10. 2010 - 18:26

my máme filter na upravu vody namontovaný v kuchyni na vodovod nakolko po testovani vody sme zistili ze sa v nej nachadzaju skodlive latky ktore sa ani varom neodstrania a kupovavali sme lu..ku ale pokial mate vodu v poriadku pokojne mozes pouzivat tu Slnko

novacka, Ne, 10. 10. 2010 - 19:06

Ahoj ja som davala a davam prevarenu vodu z vodovodu a ziadnu inu by som mu ani nedala. A priamo z vodovodu - s tym pockam mozno ked bude mat rok.

nielen žienka domáca, Ne, 10. 10. 2010 - 19:37

U nás na nástenke u detskej lekárky je veľkými tlačenými hrubými písmenami napísané, že voda z vodovodu mesta Nitra nie je vhodná na prípravu stravy dojčatám. Takže nie je čo riešiť.
(doma máme studňu a to nepijeme ani my dospelí)

mnnaaauuu, Ne, 10. 10. 2010 - 21:35

ja som z podtatranskej oblasti, kde je všeeeeetko čisté :) do roka som prevárala, po roku iba na Nutrilon a čajik, ale pije z pohárika bežne doma čistú, len tak napustenú :)

viktory, Po, 11. 10. 2010 - 10:12

neviem, KONVALINKA píše, že v NR nie je voda z vodovodu vhodná pre deti. To si ale potom odporuje s všade propagovanou čistotou vody v našich vodovodoch. Tiež som dávala len prevarenú vodu z mestského vodovodu, ale sorry, to je už 25 rokov. Dokonca sme preto dali zaviesť mestskú vodu, lebo naša studničná obsahovala dusičňany. A mandy má pravdu. Ak voda v PET fľaši je niekde na slnku, ale aj keď nie je, uvoľňuje sa do vody karcinogénny formaldehyd. A vôbec, vie niekto, odkiaľ tá voda pochádza? Ktovie či nie z bratislavského vodovodu??

Polárka (bez overenia), Po, 11. 10. 2010 - 17:45

V reklame sa pokiaľ viem nehovorí o tom, že voda z vodovodu je vhodná aj pre dojčatá Úsmev Mrkám

Ariesa, Po, 11. 10. 2010 - 11:11

Ak mate nejake pochybnosti o vode odporucam filtracnu kanvicu. Najdete ich v roznych cenach, rozne aj elektronicke vychytavky ... Ja mam taku obyc. a som spokojna.

Dieta je na nieco alergicke, vyzera to, ze na chemiu - mydla, konzervacne latky v potravinach i drogerii, prisady vo vode - tak pije filtrovanu z vodovodu. Na caji z tejto vody sa mi nerobi ten vrchny leskly povlak, co sa priliepa na hrnceky. Ked pokvapkam drez, neostanu na nom flaky od vodneho kamena. Polievame nou i orchidei, tie by sa mali prevarenou vodovodnou, ja len filtrujem. Ziju Mrkám . A prefiltrujem si aj do ostrekovacov do autaPohoda .

P. S.: jaj a este cosi. Chut! Aj ja som spod Tatier, vzdy som pila vodovodnu cistu ci sirupovu. Odkedy filtrujem citim vo vodovodnej pachut, normalne mi nechuti, mam pocit, ze mi skripe medzi zubamiVyplazený jazyk sfajnovela som, na dobre sa lahko zvyka Úsmev

-, Po, 11. 10. 2010 - 11:22

postupnosť u nás? Prevarená vodovodná vodička, potom prefiltrovaná cez Britu a napokon len napustím a pijemeÚsmev Zastávam názor "čo nás nezabije..." a tak to vnímamÚsmev Vytrénovali sme sa aj na mikroorganizmy z vodyVeľký úsmev

nielen žienka domáca, Po, 11. 10. 2010 - 11:32

som šokovaná Úsmev ja by som babatku nedala vodovodnu ani za zivy svet Slnko ani nesterilizujem s obycajnou vodou, ale davam dojcensku Úsmev
akir, ty si predcasniatku zarabala nutrilon s len prevarenou vodou? Prekvapenie

mnnaaauuu, Po, 11. 10. 2010 - 12:05

Ja som dávala vodu z vodovodu aj môjmu predčasniatku.. Síce do 4mesiacov mal iba moje mliečko, potom z nodiny na hodinu zmizlo... U nás na dedine doječenskú vodu ani nekúpiš.. nebola iná možnosť, jeden deň musel piť takú.. nič sa nestalo. aj naša pediatrička povedala, že môžeme.. avšak , záleži určite aj od lokality, od miesta...

-, Po, 11. 10. 2010 - 21:39

Kvietok Kvietok Kvietok ja si to už moc nepamätám, nechcem zavádzať... ale keď si spomeniem- nikdy som nekúpila kartón detských vôd, takže asi sme "takmer" od začiatku iba prevárali klasickú voduÚsmev
Ale teda- môj ocino je vodár a ten nás odjakživa viedol k tomu, že u nás je veeeľmi kvalitná vodaÚsmev Čiže mi to bolo také prirodzenéÚsmev

Polárka (bez overenia), Po, 11. 10. 2010 - 12:16

My sme zo začiatku dávali dojčenskú vodu. Neskôr /v cca 8 mesiacoch/ som prešla na prefiltrovanú vodu z vodovodu. Okrem toho ju zvyknem doma aj energetizovať. Verte, či nie, chutí inak - lepšie Úsmev Zlomené srdce

alionuska, Po, 11. 10. 2010 - 12:42

asi zalezi od kvalty vody. My mame vybornu vodu, preto davam malej /10m./ iba z vodovou, samozrejme prevarenu, dojcensku som nepouzila ani raz a nic sa jej nestalo.

akalenkak67, Po, 11. 10. 2010 - 13:49

My máme kvalitnú vodu.A používame ju prevarenú aj pre bábätká.Lucku som kúpila asi 3y,ked sme chodili na vyšetrenia do Blavy.Doktorka mi tam povedala,aby som si vodu kúpila,nakolko tá ich je nevhodná pre bábätká.Ešte že som nemusela a nemusím kupovať doma.Určite by nám to riadne narušilo rozpočet.

fidorka, Po, 11. 10. 2010 - 19:55

Podľa mňa sa prehnanou starostlivosťou o deti dopracujete k tomu,že budú alergickí aj na obyčajnú pitnú vodu z vodovodu.Ako môže byť škodlivá voda z vodovodného kohútika po prevarení?
Tri roky ich budete doma hýčkať a ofukovať,potom ich dáte do škôlky a budete sa prenáramne čudovať,prečo sú stále chorí....myslíte si,že v škôlke kupujú Lucku?Alebo tam majú filtračné kanvice?Tie tiež nie sú pre každého,zdravé deti nepotrebujú takéto veci,len z vás reklama ťahá peniaze Mrkám

Polárka (bez overenia), Po, 11. 10. 2010 - 20:06

Ja filtrujem kvôli tomu, aby sme nepili chlór napr. Vyplazený jazyk
Nie je to voda z prameňa, ale je lepšia, ako chlórovaná Úsmev A keďže nepijeme okrem čajov nič iné, ako vodu - nepovažujem to za zbytočný luxus.

fidorka, Po, 11. 10. 2010 - 20:07

nám ani chlór nevadí,my sme nezničiteľná rodina Chichocem sa Chichocem sa ,u nás sa všetko minie Veľký úsmev

fidorka, Po, 11. 10. 2010 - 20:11

Polárka,ja to nepovažujem za luxus,ale za zbytočnosť.Vieš,tu uberieš z niečoho,čo ti (podľa teba) škodí a niekde inde ti je "dopriate" oveľa viac,a ani o tom nevieš.Ja jednoducho takéto veci neriešim.Tečie voda?tečie,nalejem,vypijem a žijem....ani dýchať by som nesmela,keby som takto nad všetkým rozmýšľala.Slnko

Polárka (bez overenia), Po, 11. 10. 2010 - 20:30

No vidíš, a ja na to pozerám tak, že eliminujem postupne škodiace elementy na minimum. Keď viem, že mi mäso škodí, nedám si ho 6 krát do týždňa Úsmev. Keď mám možnosť dať si biokvalitu za rozumnú cenu - prečo nie ?
Vzduch vyriešiť nemôžem, to je pravda. No na veci, na ktoré mám vplyv, tak tie riešim /postupne a podľa penňaženky Vyplazený jazyk /.
Inak ja nad tým nejak extra nepremýšľam. Je to skôr o pocitoch Úsmev

Ariesa, Po, 11. 10. 2010 - 21:18

fidorka, kanvicu som zacala pouzivat, ked mal drobec 2.5 roka a problemy. dovtedy pil vodovodnu. ako babo prevarenu, potom len napustenu do poharika. pouzivanim kanvice, nepouzivanim chemikalii a dietou sa jeho zdrav. stav upravil. toto nie su "moderne" opatrenia, ale velka vyhoda oproti navstevam neurologa, imuno-alergo a kozneho lekara. vsetko absolvovane od malinkata.

ked mam toto odskusane, posuvam dalej.

fidorka, Po, 11. 10. 2010 - 21:40

Ariesa,ja som myslela zdravé deti,nie také ako je tvoj Riško Pohoda ,tie kanvice vymysleli AJ pre také deti,ako je on.Ja by som tú kanvicu pre zdravé deti nekupovala.

nielen žienka domáca, Ut, 12. 10. 2010 - 10:37

aries, ty s tym chorym deckom Chichocem sa pocuj, draha, pozdravuj krasavca Slnko ale totok som chcela - vymienas filter tak, jak treba? mesiac co mesiac kupujes novy? lebo bez toho to asi nema vyznam, nie? ja mam obavu, ze kebyze aj kupim kanvicu (ale az vtedy, ked si dame doviest obecnu vodu), tak to po case zacnem flakat, lebo tych 20-30 eur (bezna cena filtra u nas v elektre) sa mi bude zdat privelka polozka a radsej zaplatim nejaky ucet... nakolko sa poznam, asi by to takto dopadlo. tak ake su tvoje skusenosti?

Polárka (bez overenia), Ut, 12. 10. 2010 - 11:41

Odpoviem ja, ak môžem. My nevymieňame každý mesiac, alebo každý 2, max. 3 Úsmev A je to OK si myslím Úsmev Mrkám

fidorka, Ut, 12. 10. 2010 - 14:19

Keď to nevymieňaš tak ako treba,asi je ten filter čistý-teda podľa teba.A načo je potom dobrá taká kanvica?Treba takú vodu filtrovať?To nemá zmysel....

Ariesa, Ut, 12. 10. 2010 - 16:21

Úsmev no, tak mrkni na webe. v prispevku o umyvacke a lesteni poharov som davala link na filtre na vodu, odchytavaju mastnotu a chlor. kanvicu mam od nich, maju vsetky potrebne certifikaty a su lacnejsi. aj kanvice aj filtre.

a vymena, asi ako polarka. a vacsinou to spoznas(ked je zababrany filter, pomaly preteka). minule mesto prerabalo vodovody a napojilo nas na vodu z demanovskych jaskyn. no tak to som filter menila kazdy mesiac, kebyze mi kvapka kohutik, mam v dreze kvaplove utvary a z tolkeho vapnika si spravim druhu kostru, aj tretiu, stvrtu ... Vyplazený jazyk

lydusha (bez overenia), Po, 11. 10. 2010 - 22:09

Suhlasim so Sonou. Kamoska si vychovala dieta v sterilite, cistote a vsetko co sa dalo jedla zdrave, pila vodu uplne cistu filtrovanu a potom neskor sa mala posrala uz len z toho ked zmokla a nejaka kvapka dazda sa jej dostala do ust...

nielen žienka domáca, Ut, 12. 10. 2010 - 10:29

Úsmev baby a davali by ste z vodovodu, aj keby bolo u lekarky napisane, ze nie je vhodna? a siroko daleko okolo napisu ziadna reklama na drobceka, lucku ci inu dojcensku vodu? hm???
nas kubinko mal lucku tak cca do roka (fakt nepamatam dokedy) a na jedlo davame velky pozor (teda snazim sa o zdravu stravu, nekupujem nehodnotne potraviny atd) a kubko ma travenie ok, nepamatam, ze by ho prehnalo a zdravie tiez super. chory byva malilinko a nikdy nie vazne.
hoci uznavam, ze prehnana sterilita moze byt na skodu. u nas teda rozhodne nehrozi Pohoda ale pitie dojcenskej vody miesto vodovodnej nepokladam za prejav prehnanej starostlivosti, skor za bezny standard. tak, ako jej nedam kravske mlieko do urciteho veku, ale kupim formulu (kebyze nekojim), tak jej prisposobim aj vodu. Úsmev

-, Ut, 12. 10. 2010 - 11:03

Kati, ak by mi to odporučil lekár- neváhala by somÚsmev
U mňa sa skôr jednalo o lenivosť (bytové podmienky boli prvé mesiace strašné- babkin jednoizbák zaplnený jej vecami, potravinové skrinky plné kadečoho po záruke prípadne s prímesou chrobákovMrkám , do toho nše veci, ktoré byt zaplnili tak, že rozloha zeme na ktorú sa dalo stúpiť bola asi 1m2Váľam sa od smiechu po podlahe , 6 poschodie bez výťahu, novorodenec s ktorým som chodila 2 krát týždenne na polikliniku, bez auta a chlap NONSTOP na našom byte, čiže stále sama. Čo som hore nevyvliekla, to som nemala- a že to bolo veselé, keďže som nakupovala potraviny, ktoré mávajú ľudia bežne doma a nakupovať ich chodia v počte aspoň 2, zväčša na aute a ...- ako soľ, cestoviny, konzervy, džem, cukor, oleje, toaleťák, plienky, mlieka, ... proste sa to nedalo, denne vláčiť hoci o tú jednu fľašu navyše, už tak som bola rada, keď sa vyniesla s kočiarom horeVyplazený jazyk

fidorka, Ut, 12. 10. 2010 - 11:29

Aj u našej lekárky je reklamný leták na dojčenskú vodu a je tam tiež napísané,že "obyčajná" voda nie je vhodná pre malé deti.Musí to tam byť napísané,lebo je to reklama-tak to ja beriem,všeličo reklama píše,rozpráva a tlačí ľuďom do hlavy a nie všetko je úplná pravda.Ja to beriem s rezervou,tak ako aj všetky bio výrobky,ani tie nie sú tak kóšer,ako sa tvária,ja tomu jednoducho neverím.Mrkva ako mrkva,voda ako voda,každý musí z niečoho žiť a snaží sa ako vie,obchodný ťah,tak to volám ja.Neodsudzujem,neriešim,myslím si o tom svoje.To je všetko.
Ak ti ale tvoja lekárka osobne povedala,že voda nie je vhodná pre deti,to znamená,že nie je vhodná pre nikoho.V tom prípade,by som si dala vodu preveriť na vlastné náklady a keby mi prišla odpoveď,že naozaj je voda zlá,tak by som to riešila.
Voda z verejného vodovodu nesmie byť zlá,škodlivá,musí byť pitná pre všetkých.Je to kontrolované.Iné je,keď máš svoju vodu,zo svojej studne.A to tiež máme známych,ktorí kúpili dom a pôvodní majitelia im tvrdili,že ich voda z vlastnej studne vo dvore je nevhodná na konzumáciu.Hádam aj osem rokov tam bývali,kupovali si vodu v obchodoch a potom si dali vzorky pozrieť.Výsledok - najčistejšia voda z dediny Mrkám

Polárka (bez overenia), Ut, 12. 10. 2010 - 11:39

"Voda z verejného vodovodu nesmie byť zlá,škodlivá,musí byť pitná pre všetkých."

Nie je to celkom pravda. Stačí sa informovať u lekára, ktorému človek dôveruje, a nerobí lobing pre farmaceutické a iné spoločnosti /ja takú možnosť mám/. Prípadne si zohnať dostatok informácií ohľadom kvality vody, ktorá je v každom regióne iná. V neposlednom rade stačí pogoogliť Mrkám

mnnaaauuu, Ut, 12. 10. 2010 - 13:22

Voda z vodovodu nemusí byť pitná pre všetkých. Niektorá môže obsahovať viac dusičnanov a citlivé alebo maličké deti môžu dokonca aj zmodrieť alebo mať zťažené dýchanie.... Ak by bolo priamo na reklamnom letáku napísané, že "obyčajná" voda nie je vhodná, brala by som to z rezervou, lebo je to reklama. Ale... ak by bolo u pediatričky vyvesené na osobitnom papieri a veľkými písmenkami, že voda z vodovodu nieje vhodná pre dojčatá,tak by som ju nedávala....

lydusha (bez overenia), Ut, 12. 10. 2010 - 13:42

Za mojich cias nebola ina voda ako z vodovodu a neboli ani kanvice ani ine filtracne zazraky...som predcasniatko...a zijem, dycham, som...bez alergii iba s VKT, ktory som si stresom na stare kolena uhnala.Za Luciinych cias detto. A je, zije, dycha, v pohode. Vodu som prevarala, finito. Nema alergie ani ine vazne problemy. Neter je uz na tom horsie, odchovana s respiratorom a na zdravej vode...a je alergicka. Tak si vyber.

mnnaaauuu, Ut, 12. 10. 2010 - 13:45

Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa ja som len chcela komentovať, ako komicky to znie, keď niekto napíše: "som predčasniatko" Chichocem sa Vyplazený jazyk

lydusha (bez overenia), Ut, 12. 10. 2010 - 13:53

A co znie lepsie? Som nedonosenec?

lydusha (bez overenia), Ut, 12. 10. 2010 - 17:02

Bavis sa dobre? Tak sa bav, kolko len vladzes.

mnnaaauuu, Ut, 12. 10. 2010 - 21:54

ale si ironická, ja som to myslela zo srandy

Polárka (bez overenia), Ut, 12. 10. 2010 - 13:56

Ješkove oči Lydus Hambím sa
Zhodou okolností mamina kamarátka /má 50r/ býva pri NR - kúsok za metrom. Nikdy vodu z vodovodu deťom nedávala /keď boli veľmi malinké/, lebo už vtedy jej lekár povedal, že nie je vhodná pre deti z tejto oblasti /žeby lobing za vodu z prameňa Chichocem sa ? Keďže vtedy o dojčenskej ani nechyrovali/ . Chodili na vodu z prameňa. Deti zdravé, nemajú alergie ani nič Vyplazený jazyk .
Tvoj príspevok má minimálnu výpovednú hodnotu. Na základe tvojich dvoch, troch skúseností sa netočí celý svet. Sú ľudia čo im reálne zmodrali deti po podaní prevarenej vody z vododu - to je z lekárskej praxe /niekoľkoročnej/ mojej bývalej lekárky z BA /ale kto vie, možno si to lekárka iba vymyslela Chichocem sa/.
Radiť takéto veci bez patričných vedomostí je hmm, nezodpovedné by som povedala. A kľudne ma vypískaj, alebo to bude úder lopatou do hlavy Váľam sa od smiechu po podlahe ? - začínam si zvykať Chichocem sa

Rozumnejšie je si nechať vodu skontrolovať na dusičnany. A nechať si poradiť od kompetetných Úsmev

Okrem iného my tiež pijeme prefiltrovanú vodu a Matej nemal horúčku ani nepamätám. Pochybujem však, že je to výlučne a jedine spôsobené vodou.

lydusha (bez overenia), Ut, 12. 10. 2010 - 14:01

A co si tym vlastne chcela povedat?
Ja som napisala svoju skusenost, pisem niekde davajte detom zasadne vodu z vodovodu? Nie je to naaaaaahodou o tom, ze vsetko je presne tak, ako ma byt? Kto nezil zdravo umrel...kto zdravo zil, umrel tiez. Ak chces investovat do svojho zdravia nemale financie, ktore by ti mozno bodli niekde inde- neviem- pisem MOZNO, tak je to tvoja vec. Pi si trebars destilovanu vodu, mne je to jedno a mna nechaj pit tu moju hoci aj z kanala, jo?

Polárka (bez overenia), Ut, 12. 10. 2010 - 14:06

Neviem kde som písala, že nemôžeš piť vodu z vodovodu Úsmev ? Neviem nájsť. Okrem iného neviem, ako by som ťa mohla donútiť robiť niečo čo nechceš Hambím sa
Ja len narážam na iné Úsmev

Ale nechajme to tak, lebo zas budem za mrchavú. Slnko Kvietok

lydusha (bez overenia), Ut, 12. 10. 2010 - 14:11

Narazat mozes- hlavne ze ty zasadne nekodujes, hehe.
No dobre, rob si co chces, tvoj problem, nie moj.

fidorka, Ut, 12. 10. 2010 - 14:10

Polárka,ja skutočne nerozumiem,čo sa to tu rozpútalo za boj za záchranu dojčenskej vody a filtračných kanvíc po mojom komentári,kde s tým ja nesúhlasím.Je to len môj názor,nemusí sa páčiť každému,dokonca sa to nemusí páčiť nikomu,ani nikoho nenútim,aby si nalieval kalnú vodu do pohára a pil ju.Každá si robíme doma po svojom,vyjadrila som svoj názor,ako to ja vidím a robím,čo je na tom?
Tiež mám doma dvoch alergikov,jeden má aj dosť silnú astmu a nerobím z nich chudákov,ktorí sú niečim výnimočne obmedzovaní.Možno je to aj prístupom,postojom,ja neviem čím všetkým,ale žijú aj keď sa najedia neumytého ovocia zo záhrady,pijú úplne normálnu obyčajnú vodu,športujú napriek tomu,že by podľa lekárov nemali....
Viem,že sú aj deti,ktorým takéto niečo vadí,robí problémy,ja to všetko chápem.Keby môj syn modral z nejakej potraviny,tiež by som mu to nedávala.
Ja sa len čudujem rodičom,ktorí majú zdravé deti a naletia na takéto reklamné bludy,je to tam hore napísané,kto číta pozorne,určite si to všimol.Mrkám

akalenkak67, Ut, 12. 10. 2010 - 15:06

Ja a suseda,sme mali prvé deti takmer naraz.Suseda sústavne sterilizovala,vodu kupovala,cumlíkov so sebou nosila kóóópec.Ja na tieto veci lenivá,vodu som dávala,aká tiekla.Aj doma,u rodičov,proste všade.Spadnutý cumlík som olizla a viac sa tým nezaťažovala.Rozdiely sme pociťovali až v škôlke.Deti oblizovali hračky,všeličo zjedli aj špinavými rukami.Snád preto,že som všetko neprehánala prílišným sterilizovaním,moje deti si nazbierali dostatok obranných látok.Suseda po nástupe do kolektívu nastúpila na alergológiu.Postupne s oboma deťmi.
Ja som vychovávala a vychovávam deti tak,ako sme vyrastali my.Ved na piesku sme si vyrobili koláče,ktorými sme sa aj nakrmili.Rodičia bývali na MD len rok.Takže my deťúrence sme museli poväčšine do jaslí.A nemyslím si,že pri tolkých deťoch sa len a len sterilizovalo.
Asi preto pribúda tolko alergii každým rokom.Mnohí rodičia bránia,aby deti zbierali obranné látky prirodzeným spôsobom.

jankabc, Ut, 12. 10. 2010 - 15:19

Stotožńujem sa s akalenkou67, taktiež moje dve staršie deti pili vodu z vodovodu od malička- dojčenskú vodu nepili nikdy, cumlíky sme olizovali-žiadne umývanie pod vodou, vecičky som prala tak ako naše -nemala som na drahé a kvalitnejšie prášky, nesterilizovala som všetko a za každú cenu. Moje deti v škôlke nebývali choré, nemávali žiadnu chrípku ani ju doteraz nemali a to sú už pubertiaci. Podobne postupujem aj s našim tretím polročným synčekom a dúfam, že to bude rovnaké a malý bude odolný.Úsmev Úsmev Úsmev Kvietok

Ariesa, Ut, 12. 10. 2010 - 16:09

choroby a poruchy metabolizmu sposobene zlou vyzivou sa prejavuju ob-generaciu. moji stari rodicia do 20tky zili na bioproduktoch, moji rodicia uz zili vedla praskovaneho druzstevneho pola. my s bratom sme ok, riso je alergik. pocet alergikov stupa a nie je to tym, ze by boli cipkani. moji bratranci - o cosi mladsi odo mna, vyrastali v tom istom dome ako ja s bratom a oni su obidvaja alergici. vsetci sme spavali v paperovych perinach. vsetkym nam stara mama natierala v nedelu vianocku s medom. vsetci sme rastli so sliepkami, zajacmi, mackami ... rodicia tychto chalanov su zdravi. jeden je alergicky na med a srst, druhy na paperie a ma astmu. to iste prostredie, zvyky, rozdiel 15 rokov praskovania nad dedinou, maju mladsich rodicov ako my s bratom.

to ako som sa stravovala do 23 rokov sa prejavi na riskovych detoch. to ako sa stravuje on, do toho dokazem zasiahnut. nie som precitlivela na spinu. ani by som tieto veci u dietata bez problemov, bez podrazdenia "obycajnymi vecami" neriesila. neviem. no viem, ze keby som neliecila jeho problemy teraz, alergia sa stava nie prechodnou ale chronickou. moja stara mama si takto uhnala najprv bronchitidu a potom astmu na "stare kolena". par krat nepocuvnut telo, odporucania lekara a mas to.

nech sa dari a ste zdravi aj nadalej, to len potesi.Áno

Ariesa, Ut, 12. 10. 2010 - 16:38

nooo, a vobec panicky nesledujem co to moje dieta pije a papa. ale logicky, ma 4 roky a ked je hladny pride za mnou. cize len odsledujem. a najradsej ma aj tak spiske parky v sobotu naranajky Mrkám

a bonzujemChichocem sa : o konvalinke som mala predstavu dokonalo sa stravujucej, ked som bola u nich kubko chrumal ovocie, zeleninu, ukazala mi zahradku ... a potom sme sli do zoo a tam konvalinka nakrmila langosom Kubka, Nicol, Riska i seba s Dorkou v brusku Mrkám Bozkávam

len ziadnu paniku a strach z jedla Úsmev

nielen žienka domáca, Ut, 12. 10. 2010 - 19:50

nekaz mi imidž. hihihi Vyplazený jazyk

Ariesa, Ut, 12. 10. 2010 - 22:56

co si, toto by "na sude" neuspelo, este furt sa mozes vyhovorit na tehotenske chute Vyplazený jazyk

ivusa, Ut, 12. 10. 2010 - 20:27

ja prevaram vodu z vodovodu a potom ju nabijem na mandale. tot vsio. Slnko

lydusha (bez overenia), So, 16. 10. 2010 - 09:24

Jeeeeej to je pekneeee.Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam

mandy, So, 16. 10. 2010 - 07:53

Ahojte zienky, dakujem vam za vsetky nazory. Ja som sa rozhodla, ze budem prevarat obycajnu vodu z vodovodu. Dojcenskym vodam moc nedoverujem, a musim priznat, ze aj vase nazory ma v tom utvrdili. Na zaciatku som vyskusala 3 znacky dojcenskych vod, a po prevareni boli nejake divne biele. Potom som prevarila vodu z vodovodu a ta ostala cira, pekna.
Pred par rokmi este dojcenske vody vobec neboli, a nepocula som, ze by voda z vodovodu nejakemu dietatu ublizila.
Proste dam na vlastne instinkty a nedam sa nahuckat reklamou. TOTO JE LEN MOJ NAZOR, a ak si niekto mysli, ze dojcenske vody su lepsie, nech sa paci. Slnko

meryrous, So, 16. 10. 2010 - 12:40

ahoj mandy, správne si sa rozhodla, tiež používam výlučne vodu z vodovodu, aj na prípravu jedla pre malého, zatiaľ bez problémov Úsmev
aj keď na margo, nie VŠADE je voda z vodovodu skutočne vhodná, a to nielen pre dojčatá, ale aj dospelých, u nás v práci voda z vodovodu nie je určená na konzum, je "olovnatá" (hlavne kvôli potrubiu), musíme si vodu na kávu či čaj doniesť zo sebou alebo kúpiť.
neverila som, žeby v tom mohol byť až taký rozdiel, ale je. pred mesiacom som zúčastnila seminára, kde nás kolega oboznamoval so svojim výskumom. bol požiadaný o pomoc, aby sa pokúsil vysvetliť a násjť príčinu nadmerného množstva popraskaných doskových výmenníkov. analyzoval vodu v celých Košiciach, jeho závermi a zisteniami som ostala zošokovaná. normu spĺňa, lebo musí, len ten spôsob jej realizácie nie je vždy najvhodnejší...
takže v oblastiach, kde ľudia vedia, že nie je veľmi vhodná pre dojčatá by som taktiež nedávala... prípadne skonzultovala s pediatričkou

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama