reklama

Klamete deti?

linda999 , 19. 01. 2011 - 12:38

reklama

Milé žienky,

inšpirovala ma diskusia o výchove detí a v hlave mi začalo víriť množstvo otázok na túto tému.
Diskutovali sme o vysvetľovaní tém, ktoré niektorým mamám robia problémy, sú pre ne chúlostivé, nevedia o nich hovoriť tak otvorene ako o iných, možno bežnejších.

Zaujíma ma: klamete deti, svoje či iné, aby ste ich odbili, keď sa vám nechce vysvetľovať, alebo nepoznáte odpoveď? Myslíte si, že deti sa dajú vychovávať aj bez klamstva? Pripadá vám pravda príliš krutá alebo zložitá? Ako odpoviete, keď klamať nechcete, ale úplnú pravdu z nejakého dôvodu tiež nemôžete povedať?
Pristihli Vás deti pri klamstve? Ako ste sa cítili?
Čo Ježiš(ko) či Santa Claus, ktorí nosia darčeky po celom svete a stihnú to, sú medzi vami aj také, ktoré odmietli klamať deti týmto spôsobom?

Teším sa na vaše názory Slnko


reklama


reklama

adus, St, 19. 01. 2011 - 13:14

No začnem povestnou vetou, ktorú mi moja prvorodená (podotýkam, o mesiac bude mať štvrťstoročnicu) stále opakuje: "Deti sa nemajú klamať!"
Paradoxne - nehovorí mi ju preto, že by ma niekedy prichytila pri nejakom klamstve, boli to skôr také veci, čo na ne naďabila niekde sama - jedna čo si pamätám najviac (to snáď aj plakala vtedy) - zistila, že ježkovia si vôbec ale vôbec nechodia zbierať jabĺčka a hruštičky a hríbičky, nenapichujú si ich na pichliače a nenosia si ich do svojich domčekov. Pritom, nešlo o niečo, čo by som jej ja nejak nalievala do hlavy, ale vlastne kdekoľvek sa pozrieš do knižky pre deti, všade vidíš ježkov takto zobrazených, kým ona neodhalila pravdu, aj ja som vlastne myslela (a teda aj verila), že to tak je. Brala som to ako fakt a neoverovala som to ďalej.
Klamala by som, keby som povedala, že som svoje deti nikdy neoklamala, ale bolo to skôr takým štýlom, že som buď niečo zatajila, alebo sa vyhla odpovedi - ALE! nikdy nie na nejaké zásadné otázky. Čo chceli vedieť, potrebovali vysvetliť - na to dostali odpoveď a snažila som sa aby bola vždy podľa môjho najlepšieho vedomia a svedomia (ale viď príklad ježka, zrejme sa tam občas nejaká nepravda vlúdila).
No a Ježiško, Mikuláš, Veľkonočný zajko, Zúbková víla a podobné bytosti - celá táto veselá kompánia je u nás doma doteraz, my sme ich vždy brali nejak tak ako iné rozprávkové bytosti - nejak to prirodzene a plynulo prešlo zo štádia, kde ich možno brali ako "reálne" až do toho terajšieho - vieme, že neexistujú ale je to také fajn hrať sa, že áno. Možno som mala šťastie a tí moji neboli nijak veľkí filozofi, lebo napríklad (a to už vôbec nemá súvislosť s tým, že Ježiško nosí darčeky) spomínala mi priateľka - jej vnučka mala chaos z toho, že v kostole pri jasličkách bol Ježiško a jeho rodičia - Mária a Jozef ale na druhej strane, Ježiškovým otecko je predsa pán Boh .... No deti dokážu pripraviť horúce chvíľky, ale úprimnosť sa opláca, aspoň vám nebudú musieť vyhadzovať na oči tú Barčinu vetu čo som spomínala na začiatku Mrkám

ja_hodka (bez overenia), St, 19. 01. 2011 - 15:56

Idem na to velmi podobne ako Adus. "Vesela kompania" Úsmev je vitana aj u nas a rozne ine dobre a mile bytosti. Zasadne veci - zasadne pravda, alebo aspon to, co za pravdu povazujem a hlavne spolu s tym aj poucenie, ze aj tak moze byt vsetko uplne inak a priestor na pochybnost je treba mat stale Mrkám

linda999, Št, 20. 01. 2011 - 08:18

Úsmev to s tymi jezkami je zlate...tiez som si to ako dieta myslela - presne ako vravis, vsade v rozpravkach to je, aj v kniznych ilustraciach.
Barca ma podla mna pravdu Slnko

Tangy, St, 19. 01. 2011 - 14:39

Tiez som za, aby sa deticky neklamali. Ale mensie klamstvo v prospech niecoho dobreho by som neodvrhla. Zatial teda nemam skusenosti, kedze maly ma len dva roky a este nema zvedave otazky. Uvidime. Pamatam sa, ze mi vzdy vsetci vraveli, nechytaj slepy mak, lebo oslepnes a ja som sa k tej kvetinke bala priblizit. Dokonca som to ani neriesila a donedavna tomu verila. Malemu sa snazim hovorit pravdu a vysvetlovat mu ju sposobom vhodnym jeho veku. Napr. ked chce pozerat rozpravku a uz je toho podla mna na neho vela, tak poviem, ze si musi CD- cko oddychnut, ze ked pride ocinko a dovoli este jednu rozpravku, tak mu ju pustime a podobne. Co nemam rada a nemozem oducit svoju mamu je, ze ked je u nas a maly ju nechce pustit domov, povie mu, ze pride zajtra a potom nepride. Maly je zmeteny, babinku stale spomina a pyta sa na nu.

linda999, Št, 20. 01. 2011 - 08:20

to je neprijemne, ked si pamata ze ma prist babicka a nepride, ja osobne som zasadne proti takemuto klamaniu. Naco? Ved nech povie - ked budem moct, ked napr. nepojdem k lekarovi, pridem, alebo zavolam kedy pridem, to by bolo podla mna lepsie.Úsmev

Tangy, Št, 20. 01. 2011 - 08:39

Ved ja jej to stale prizvukujem, aj tak to povie vzdy, ked odchadza, ale obcas doda, ze ked bude mat cas a podobne.

linda999, Št, 20. 01. 2011 - 08:44

uci sa - to je pozitivne Úsmev

Iwa, St, 19. 01. 2011 - 14:55

Snazim sa neklamat. Obcas sa tvarim, ze sa ponahlam do prace a pritom idem domov a makam tam. Ale keby junaci neboli v skolke, tak sa tocim len okolo nich a robota mi ostane na noc (teraz je pomaly kazde rano "Preco musim ist do skolky a preco tam aj spat musim?????"). Take su moje najcastejsie klamstva.
Urcite neklamem, ked sa opytaju na svoje telicko, ako pridu na svet deti, uz sme trochu aj drogy a alkohol preberali (len teoreticky), neklamem o vztahoch v rodine (kto sa s kym "nekamarati") a pod. Taketo veci deti velmi rychlo vycitia a odhalia. A nahoda je blbec... mne sa otec 3x snazil nakukat, ze prestal fajcit a 3x som ho nachytala s cigaretou - neoplati sa detom klamat.
Ale Jezisko, Mikulas, anjelici, lesni skriatkovia, vily a spol., to by som ani klamstvom nenazvala, ale skor nadhernou rozpravkou. Nosenie darcekou sme "vymysleli" s kamoskou, co zije v Spanielsku. Na jedneho je tolko deti vela, tak na Slovensku nosi darceky Jezisko, v Spanielsku Traja krali, v Amerike SAnta Claus, v Rusku Dedo Mraz atd.

linda999, Št, 20. 01. 2011 - 08:24

vies, Iwa, prave som nad tym Jeziskom premyslala prave z toho pohladu, ako pises ty, ze si otca prichytila s cigaretou, ze ked detom poviem, ze darceky nosi Jezisko a potom ma nedajboze prichytia s pyramidou krabic ako sa trepem pod stromcek, asi by som sa prepadla od hanby Chichocem sa
Este deti nemam, ale inklinujem skor k tomu neklamaniu - nie pravde ZA KAZDU CENU a nasilu, ale neklamaniu, ked sa spytaju.

dulka, Št, 20. 01. 2011 - 12:38

linda999, na Vianociach je krásne práve to, že s deťmi sú také rozprávkové. A do rozprávok patrí aj to, že Ježiško nosí darčeky. Podľa mňa toto nie je klamanie detí. Veď aj v rozprávkach ktoré im čítame sú rôzne rozprávkové bytosti. A nepokladáme to za klamstvo. Možno to bude tým, že deti ešte nemáš. Lebo ja nikdy nezabudnem na to, ako sme s dcérou Ježiškovi písali list, nechávali mu ho na okne, ako ho očakávala a tešila na na neho. Keby vedela, že darčeky nosíme my, nemyslím, že by to pre ňu bolo až také výnimočné. A nikdy nás nepristihla, že tie darčeky tam dávame my. Jedným slovom, Vianoce sú čarovné, rozprávkové a zázračné.

linda999, Št, 20. 01. 2011 - 13:03

dulka,

nemyslim si, ze je to tym, ze deti este nemam.
Asi je to tym, ze som nevyrastala s tymito informaciami o Jeziskovi, co nosi darceky, vyhovovalo mi to tak a pacilo sa mi to a hlavne som bola usetrena sklamania, keby ma informovali ostatne deti.

Rozpravky, povesti a pribehy radim do uplne inej kategorie.
Mozno preto, ze Jezis je pre mna skutocna bytost (co mi veriaci asi daju za pravdu) a preto je mi divne robit z neho kupca na komercne sviatky Mrkám
S drakmi a princeznami ho podla mna nic nespaja Úsmev

Polárka (bez overenia), Št, 20. 01. 2011 - 13:22

Ja dieťa mám, a aj tak mi bolo podivné tvrdiť Maťkovi, že existuje Ježiško a nosí darčeky. Keď sa nad tým človek logicky zamyslí, je jasné, že novorodenec darčeky nosiť nemôže ani keby chcel (mám dieťa, ktoré občas dáva zvláštne otázky, tak akosi uvažujem pár krokov dopredu).
u nás to bolo o tom, že sa ctí tradícia - lebo hovorí sa, že keď sa narodil Ježiško, Traja králi mu priniesli dary. A táto tradícia sa dodržiava v niektorých rodinách dodnes. Dodnes si deti pod Vianočným stromčekom nájdu na Vianoce (oslavy narodenia Jažiška) darčeky. Ešte len vyriešiť prečo pod stromček. To sa mi rozoberať zatiaľ nechcelo. Matne si pamätám, že to korešponduje nejak so zimným slnovratom a pohanskými zvykmi.

U nás sú napr. "normálny" anjeli, a iné bytosti. Len čo sa týka sviatkov rozlišujem čo drobcovi poviem. Pretože ide o tradície, a nie rozprávky. Úsmev

linda999, Št, 20. 01. 2011 - 13:26

Pretože ide o tradície, a nie rozprávky.

Áno Áno Áno Slnko

balalajka, Št, 20. 01. 2011 - 13:29

Ak budeš potrebovať rozpravu o narodení Ježiška, slnovrate, dátumoch a troch kráľoch daj vedieť na mail. Keď som študovala podklady pre zimné číslo časopisu Torty od mamy, tak som toho načítala toľko, že mám v tom zmätok. Možno by som vytvorila dobrú verziu o tom ako to bolo a ako to v skutočnosti je Chichocem sa .

Polárka (bez overenia), Št, 20. 01. 2011 - 13:35

Lenka, kľudne pošli aj v predstihu Chichocem sa . Tipujem, že do Vianoc bude Matej klásť detailnejšie otázky. Prípadne, ak napíšeš verziu o tom, "ako to bolo v skutočnosti" rada si prečítam a inšpirujem sa Úsmev Slnko Slnko

balalajka, Št, 20. 01. 2011 - 15:42

Obavam sa toho, ze to si najprv musim ujednotit sama v hlave, lebo mi z toh vychadza davinciho kod II Váľam sa od smiechu po podlahe .
Preto darceky furt nosi Jezisko - a dokonca aj mne Veľký úsmev .

Polárka (bez overenia), Št, 20. 01. 2011 - 17:27

Davinciho kod II. Veľký úsmev Áno

dulka, Št, 20. 01. 2011 - 22:12

mamamata, aj mne nosí darčeky Ježiško. Ja neviem, no možno je to tak, že aj ja som s tým vyrastala a nepociťovala som to nikdy ako traumu a myslím, že ani moje dieťa tým nie je traumatizované Úsmev. Dokonca aj teraz keď má 16, tak píše Ježiškovi a list nechá na okne Chichocem sa . Ale to už je na každom rodičovi, aký má k tomu postoj, hlavne, že sa vždy na Vianoce tešíme Úsmev . Ja ich teraz vnímam hlavne duchovne, ale keď som bola malá, tešila som sa najmä na darčeky Chichocem sa .
Čo sa týka iných klamstiev, myslím, že som svoju dcéru neklamala. Snažila som sa je vysvetliť veci na ktoré bola zvedavá adekvátne k jej veku. Určite som nevravela, že bábatka nosí bociam a pod. Veľký úsmev .

lydusha (bez overenia), Št, 20. 01. 2011 - 22:15

A darceky nenosi jezisko??????Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie No MNE veru nosiVeľký úsmev

linda999, Pi, 21. 01. 2011 - 09:13

ty sa mas, my za ne solime tazke prachy Mrkám Veľký úsmev

Polárka (bez overenia), Pi, 21. 01. 2011 - 06:06

O traumách z Ježiška nikto nepísal Mrkám. Každý si urobí, ako je zvyknutý.
Ja skôr rozmýšľam o iných veciach. Ako vysvetliť dieťaťu (a aj sebe) rôzne sviatky, pretože všetko má svoje korene. Aký význam majú, a prečo sa vlastne oslavujú. Aby to nedopadlo, ako z veľkou nocou - ktorú mnoho ľudí nemá rado. Prípadne, aby niečo neoslavoval stádovito, lebo to robí ďalších pár miliónov ľudí na svete /napr. komerčné sviatky na zvýšenie tržby obchodov/. Ale zas je to len o tom, ako to vidím ja. Niekto druhý to môže vidieť inak. Úsmev

dulka, Pi, 21. 01. 2011 - 07:49

"O traumách z Ježiška nikto nepísal"
Polárka, to ani nebola reakcia na nikoho Úsmev . Bola to len taká moja myšlienka o tom, že Ježiška na Vianoce nepokladám za klamstvo, za niečo, čo by malo deťom ublížiť. Slnko Kvietok

Polárka (bez overenia), Pi, 21. 01. 2011 - 09:19

Teda ak neboli adresované nikomu konkrétne, tak potom nám všetkým Úsmev
V zásade som sa to pokúsila vysvetliť vyššie. Ježiško a jeho nosenie darčekov nikomu neublíži /pravdepodobne/. Ide skôr o význam tradičných sviatkov, resp. prečo robíme to, čo robíme. Prečo si dávame darčeky, odkiaľ pochádza tento dobrozvyk a pod. Teda u nás je to takto Úsmev

linda999, Pi, 21. 01. 2011 - 09:30

To si vystihla - darceky neublizia.
Ale deti sa pytaju, vidia veci inak ako my, co sme uz na niektore obrazy zvyknuti (Jezis na krizi pri ceste, zaroven v jaslickach na namesti, zrazu darceky pod stromcekom vsade), pre nich ako premyslajuce bytosti to nie je hned prijatelne so samozrejmostou.
A aj mnohi dospeli v tom maju chaos.

dulka, Pi, 21. 01. 2011 - 09:40

linda, máš pravdu, deti sa pýtajú - a budem sa opakovať, podľa mňa to proste klamstvo nie je. Ty samozrejme urobíš pri svojich deťoch, čo sa Tebe zdá správne. Ja som urobila tiež to, čo som pokladala za správne Úsmev .

Polárka (bez overenia), Pi, 21. 01. 2011 - 09:40

Linda999
niektorým deťom stačí poskromnejšie vysvetlenie, iným nie. Niektoré dávajú otázky (ale aj nemusia, stačí, že si o svete dosplých myslia svoje). A vtedy sa oplatí uvažovať aj dopredu.
Ale každému vyhovuje niečo iné. Mne vyššie popísaná forma jednoducho nevyhovuje od detstva. A keďže viem, ako som to v detsve brala ja, a Matejko je polovica zo mňa, snažím sa niektorým veciam predchádzať Úsmev. A v neposlednom rade som rada, ak viem čo robím a hlavne prečo to robím Úsmev

dulka, Pi, 21. 01. 2011 - 09:44

Polárka a to je presne to, čo som aj ja písala. Tebe to v detstve nerobilo dobre a preto to teraz robíš inak pri svojom synovi Áno . Mne sa to ako dieťaťu páčilo a preto som to tak robila aj pri svojej dcére, ktorá doteraz píše Ježiškovi Úsmev.

eva m, Pi, 21. 01. 2011 - 11:32

moje deti nejak prirodzene "odlisuju" jeziska, ktory nosi darceky a Jezisa.Úsmev
Jasne, o vyzname Vianoc hovorime a zaroven mame rozpravkove nosenie darcekov.
Mne tiez nosi jezisko darcekyMrkám
Eva Slnko

dulka, Pi, 21. 01. 2011 - 09:37

Polárka, chápem čo tým chceš povedať (aspoň myslím Úsmev). Ako som už písala, pre mňa sú Vianoce skôr duchovnou záležitosťou, ale aj darček poteší. Potešé ma aj to, keď ja niekomu podarujem niečo, z čoho má radosť. Ale máš pravdu, že deťom by sa mal vysvetľovať význam sviatkov. Súhlasím, aby proste Vianoce neboli LEN o darčekoch.

Polárka (bez overenia), Pi, 21. 01. 2011 - 09:47

Ja sa v zásade nestarám, kto a ako to má doma zariadené. Len som vysvetľovala, ako je to u nás, a prečo tomu tak je Úsmev
A ako beriete Vianoce z duchovného hľadiska ?

dulka, Pi, 21. 01. 2011 - 11:03

Pre mňa sú vianočné sviatky aj o tom, že sa trocha zastavím, meditujem, stretávam sa s rodinou, nájdem si čas na "svoje vnútro" , vnímam ich aj ako sviatky pokoja, lásky, rodiny. Neviem Ti to tak vysvetliť, proste ich "preciťujem". A samozrejme je tam aj to náboženské hľadisko.Slnko Slnko

Polárka (bez overenia), Pi, 21. 01. 2011 - 11:17

Už rozumiem Úsmev Slnko

fidorka, St, 19. 01. 2011 - 15:08

Samozrejme,že sa dá vychovávať aj bez klamstva.Mňa doma rodičia neklamali,vždy som dostala odpoveď na čo som sa pýtala.Môj otec nám často rozprával rozprávky,vymyslené,má bohatú fantáziu,ja si niektoré dodnes pamätám,hoci on už aj niektoré zabudol,ani som nedýchala,keď s tým začal,ako herec,menil hlas ako Ježibaba,ale on bol "moderná" Ježibaba,žila v paneláku,chodila do kúpeľov a mala kopec zážitkov na lyžovačkách Veľký úsmev .Mamka sa nasmiala viac ako my s bratom,my sme to doslova "žrali".
U nás sa neklame ani zo srandy,ako rozmýšľam,naozaj neviem,kedy by som chlapcom nechcela povedať pravdu a zaklamať.Vedia všetko,aj o vzťahoch v rodine,Ježiška a Mikuláša sme si vysvetlili dávno,aj keď vedia ako to je stále sa tvária "akože",vlastne od začiatku to asi tak brali,že "akože".Podľa mňa sa dá každý problém a téma deťom vysvetliť adekvátne ich veku.Pretože deti,ktoré sú zvedavé,vnímavé a nedostanú odpoveď,ktorá ich uspokojí,nedajú pokoj,budú hľadať a vypytovať sa stále,kým sa nedozvedia to,čo chceli.A keď im to nepovedia doma rodičia,budú sa pýtať inde,tam kde odpoveď dostanú.Nebudem predsa riskovať,že tá odpoveď nebude správna,že stratím ich dôveru.A nakoniec vysvetľovať deťom,že to čo im povedal kamarát tak nie je,ale inak,je oveľa ťažšie,ako poznať pravdu z domu.

linda999, Št, 20. 01. 2011 - 08:26

Áno
Ano, myslim, ze deti vedia rozlisit, kedy im rozpravame rozpravku a kedy sa pokusame klamat, maju nas precitanych. Urcite pri rozpravke je clovek uvolneny, ale pri klamstve a este vlastnym detom je asi napaty a urcite sa zmeni ton hlasu - deti maju supercitlive senzory Úsmev

apple, St, 19. 01. 2011 - 16:19

Dávidko často chodil od svojho tatina s plačom. Som myslela, že sa neteší ku mne. Až raz som to nezvládla a rozplakala sa. Spýtala som sa, prečo nechodí domov s úsmevom, či robím niečo zle. On ma objal:" Maminka, nebuď prosím smutná, to tatinko ma vždy oklame, že pôjdeme do tesca, do dráčika, a vždy ideme hneď k tebe"...tak som volala svokre, nech mu neklamú, viem že to nemysleli v zlom, len chceli aby sa bez vykrúcania obliekol a podobne mu odchod nejak uľahčili, ale "malým" klamstvom narobili veľa sĺz. Teraz ho neklamú, a Dávidko chodí v pohodke domov, aj keď verím, že to majú trošku ťažšie("ešte chcem dopozerať rozprávku", pomalé obliekanie, atď.), ale pre tu malú hlavičku je lepšie, keď vie pravdu Zlomené srdce
...
Síce mu neklamem, ale vždy mu vravím, že všetko je v jeho hlavičke...Ježiško síce nenosí darčeky, ale chráni naše zdravie-každý večer sa modlíme...strašidla, víly,draci-všetko jestvuje v našich predstavách-pri hrách, pri rozprávkach
pred pár dňami mi vraví:"mami, namontujeme kameru, aby som videl vílu zubničku, lebo si myslím, že to ty si mi dala pod vankúš kartičky, a babka euro", tak som mu povedala, že sám vieš, že ak budeš chcieť budeš vo mne vidieť vílu zubničku, tak víla zmizne a bude "len" maminka, ktorá ti odkladá zúbky...
asi je strašne tenučká čiara medzi klamaním a fantazírovaním(neklamať, ale ani neoberať deti o predstavy "len" realitou)Zlomené srdce

linda999, Št, 20. 01. 2011 - 08:31

Slnko Slnko Slnko
maly je zlatusik Úsmev

Ako pisem vyssie, tiez nie som za pravdu za kazdu cenu, nasilu, ved aj neprijemne veci sa deti dozvedia postupne tym, ze ziju v spolocnosti, ale tiez som za to, aby sa neklamalo, ked sa dieta priamo spyta. Lebo ten pocit, ze najmilovanejsi clovek mu klamal (a pritom ho uci, ze klamat sa nesmie), musi byt strasny pre tu malu hlavicku.

Tak to ty si ta Zubkova vila Mrkám Ja tak volam moju dentalnu hygienicku - ona je este aj anjel Zlomené srdce

apple, Št, 20. 01. 2011 - 11:17

hihi, ešte aj na NM párty mýtických bytostí vo Vyšnej Boci som bola zúbková vílaChichocem sa

eva m, St, 19. 01. 2011 - 16:40

nie, neklamem (a dufam, ze neklamem aj v tejto chviliMrkám ).
Hovorim s detmi na rovinu, primerane ich veku.
Ak ma niekto tendencie klamat mojim detom, ohradim sa.
Rozpravku o jeziskovi nepovazujem za klamstvo, ale za rozpravku, pomaly sa aj so Samkom blizime k rozlusknutiu, ako to ten Jezisko vsetko stihaMrkám
Niekedy pouzivam klamstva - ale nie voci svojim detom. A som si vedoma, ze su bud milosrdne, alebo ucelove a ze to mozno nie je spravne.
Eva Slnko

linda999, Št, 20. 01. 2011 - 08:33

veľmi uprimné, Evka, ďakujem Úsmev

balalajka, Št, 20. 01. 2011 - 07:06

" Mami, kde sú to prababka a pradedko?" trojročný Maťo, keď otvoril oči v sobotu ráno o 7.10
" Na cintoríne."
" A prečo sú tam?"
" Lebo zomreli."
" Aj ja zomriem?" už kriví pusu a oči plné sĺz.
" Každý raz zomrie ... neplač. Urobíme všetko preto, aby to bolo za hoooodne hooooodne dlho až budeš staručký."

Nie neklamem.
Ak nemám čas sa na nejakú tému s dieťaťom baviť - snažím sa o to, aby mu to vysvetlil manžel ak môže on, prípadne nech mi dá chvíľu (dotelefonujem, dopíšem, dovarím) a porozprávame sa.

linda999, Št, 20. 01. 2011 - 08:37

toto su tie otazky, ktore mozno nemame kazdy vyriesene v sebe a o to tazsie je rozpravat o nich s detmi.
Paci sa mi, ako si odpovedala Matkovi Slnko

Pre mna su mamy ako vy velkou inspiraciou, zienky, ste uplne fantasticke Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce

eva m, Št, 20. 01. 2011 - 08:52

moja cerstva skusenost zo vcerajska:
mali sme v polepsovni navstevny den. Jedna dievcinka nedockavo cakala navstevu svojej mamy. Vyobliekala sa pekne, vychystala, tesila sa, ze pojdu spolu von na vychadzku... a mama neprisla....
Nechcite vidiet to obrovske sklamanie a slzy...
den predtym to mama telefonicky slubila...
tak som jej po skonceni navstevnych hodin volala - reku, ci sa im nieco cestou nestalo...
sestra mi oznamila, ze boli zle predpovede pocasia (?!?na vcera?!?...), ze sestrin muz nemohol ist a same zeny sa vybrat nechceli, ze..., ze...
milion vyhovoriek...
Ze mohli zavolat? No, nemali sme cislo(?!!!?)
Oni ten smutok a plac nevideli, necitili, ja ano...
Oni tu stratu istoty a dovery zrejme nevnimali, ja ano...
Eva Slnko

linda999, Št, 20. 01. 2011 - 08:58

ach jaj Smútok
taketo veci vnimam velmi citlivo. Obdivujem ta, Evka, ze dokazes byt aj napomocna aj potrebne nad vecou, aby si mohla pomahat.

Raz nam pani psychologicka prednasala o empatii a prirovnala to k tomu ze clovek, ktory trpi, je akoby v jame. Ked mu chcem pomoct, mozem natiahnut ruku, zavolat pomoc, prist so zeriavom, ale nesmiem do tej jamy vliezt za nim, lebo budeme v probleme az po usi obaja.
Toto je podla mna perfektne prirovnanie, a vzdy si nan spomeniem ked idem niekomu pomahat Kvietok

eva m, Št, 20. 01. 2011 - 12:39

nuz, linda, niekedy aj nie som nad vecou...ako vcera - bola som spravodlivo nastvata...
a to prirovnanie s jamou je skvele, to si budem pamatat!Áno
Eva Slnko

fidorka, Št, 20. 01. 2011 - 09:01

tu sa mi natíska otázka:Prečo očakávajú nápravu od toho mladého dievčaťa?Nepotrebovali by aj oni taký "prevýchovný pobyt",alebo kurz?
To len nahlas uvažujem,že očakávajú od vlastnej dcéry dokonalejšie správanie,akého sú schopní oni sami,smutné,veľmi smutné.

eva m, Št, 20. 01. 2011 - 12:42

ked sme my, rodicia, casto taaaki dokonali...
a svoje zlyhania nepripustame...
Eva Slnko

Polárka (bez overenia), Št, 20. 01. 2011 - 12:27

Snažím sa neklamať, ale tento rok som mala veľkú dilemu čo s Ježiškom, Mikulášom a pod.
Nepovedala som či existujú, alebo nie. Vyriešila som to inak. Povedala som hovorí sa....

Čo sa týka sľubov, snažím sa plniť všetko čo sľúbim. A ak nám do plánov niečo vojde, tak sa o tom porozprávame. Ako minulý týždeň. Chceli sme ísť do škôlky na výzvedy, ale keď sme volali pani riaditeľka v škôlke nebola - musela na poslednú chvíľu odísť. Pani učiteľka nám dala iný termín. Maťko bol síce trochu mrzutý, ale vysvetlili sme si to. Do kalendára sme si dali nový termín návštevy a bolo dobre. Úsmev

Katka0202, Št, 20. 01. 2011 - 20:41

Anjeli, vily - to su u nas veci plne samozrejme, zdielajuce s nami den i noc...
ja som vyrastala na Dedovi Mrazovi, MM vyrastal na Jeziskovi - ked sa mala narodila, byvali sme prve 3 roky u svokrovcov - preto som respektovala a teda darceky mal nosit Jezisko, co sa vsak mojej dcere jedneho dna nepozdavalo, kedze sme boli na prechadzke a sli sme i okolo kriza s Jezisom - chodila okolo s rukami vbok a krutiac hlavou zhodnotila, ze veru mozno babka veri, ze Jezisko nosi darceky, ale ze ho to asi boli, ked mu to v obchode nalozia vsetko na ten kriz... dalsi rok sa niesol v znameni Deda Mraza, no ked pozrela do krbu - otocila sa na nas so slovami, ci by sme nemohli ist kupit tie darceky my, lebo Dedo Mraz cez taky maly krb urcite nedokaze prist a potom nebudu darceky... a tak sme klamat nemuseli... nastastie...
a v ostatnom, ked nechceme, aby sme boli klamanymi rodicmi, dufam, ze sa statocne vyhybame lziam pre nase deti...

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama