reklama

Kolko stoji dieta?

Ejka , 10. 04. 2010 - 14:40

reklama

Maminy,kolko stalo vase dieta?Zda sa vam moja otazka divna?Tak to vam verim! Nedavno som stretla kamaratku zo skoly.Bavili sme sa o nasich zivotoch,spominali sme,a tak,ved to poznate.A tak som sa dozvedela,ze je uz cez dva roky vydata,a predtym so svojim terajsim manzelom tri roky spolu byvali.Nadsene mi opisovala ich dom,zimne a letne zahranicne dovolenky,ako chodia do Viedne na nakupy.....Az som sa jej spytala,ci uz nahodou nacakaju babo.Ved,ked maju vsetko,tak im nic nestoji v ceste.Jej odpoved ma uplne sokla.Povedala mi,ze este chcu s manzelom pockat,lebo na dieta este nemaju dost penazi!!!Prekvapenie Chvilu som sa nezmohla na slovo.Ja mam dve deti,ale este mi nikdy nenapadlo preratat kolko nas stali!Jej manzel nosi domov mesacne viac penazi nez ten moj za pol roka,a oni sa odvolavaju na peniaze.Tak sa vas,maminky,este raz pytam:KOLKO STALI VASE DETI?


reklama


reklama

eva m, So, 10. 04. 2010 - 14:45

mna deti stali dlhsi cas obrovskej tuzby, potom par mesiacov obrovskeho strachu, ci bude tehotenstvo uspesne, potom navaly nevyslovneho stastia...
...inac "hodnotu" deti vyjadrit neviem...
Eva Slnko

lydusha (bez overenia), So, 10. 04. 2010 - 14:53

Ja to aj celkom chapem, na dobre sa lahko zvyka a keby mala mat babo musela by bud ubrat zo svojho "standardu" alebo by musela mat tolko penazi aby jej zo "standardu" nechybalo. Veci pre babatka su sakra dobry biznis. A vacsina maminiek by rada dopriala svojmu babatku to najlepsie, najkrajsie a idelane by bolo aj nove...A to je potom fakt majetok.
Ja som tiez nepreratavala kolko ma vyjde dieta.
No kazda sme ina.
To co teba nikdy nenapadne je pre ineho normalna vec a tak neries. Je to jej vec, jej zivot, jej peniaze. Mozno ked sa jedneho dna nasteluje ze je cas na dieta, tak ho nebude moct mat a potom jej budu vsetky prachy sveta na dve veci...a mozno bude mat to stastie ze nie...
To su vsak uz debaty keby bolo keby ...a tak som uz pre istotu ticho.Veľký úsmev

Ejka, So, 10. 04. 2010 - 14:53

Evka,napisala si to naozaj pekne.Lenze nikto nema tolko penazi,aby si tieto pocity mohol kupit!

georgina, So, 10. 04. 2010 - 15:00

Ejka, neviem, koľko stoja peňazí, nepočítali sme - ale manželovi kolegovia v práci áno. Vypočítali mu, koľko to stálo, keď som vozila syna do školy v Bratislave - a vraj sa to neoplatí. Nedávno mu zase vypočítali, o koľko peňazí sme prišli, keď sedím doma pri dcérke. V oboch prípadoch ich manžel slušne poslal do teplých krajín.

ivet36, So, 10. 04. 2010 - 15:01

Ano-presne tak- otazka : kolko stoji dieta sa mi zda uuuuplne scestna a chora. Moje deti ma nestali nic......nekupovala som ich na trhu a nakolko sa to ani asi neda-aspon legalne, tak hodnotu vycislit v peniazoch tiez neviem. Vnimam ich ako dar, nie tovar-ktoreho udrzba stoji peniaze.....
Otazne je, aku hodnotu maju zivoty tych dvoch....nakolko by sa tak asi vycislili oni sami....... mozno ja by som za nich nedala ani deravy gros, aj ked by v cene boli tie ich luxusne dovolenky a platy....ivetMrkám

loulou, So, 10. 04. 2010 - 17:58

ivet nesúď, keď ich nepoznáš. Písala som nižšie. Celé to môže byť inak ako sa zdá. To, že majú peniaze indikuje, že sú šikovní a nie, akú hodnotu má ich život.

ivet36, So, 10. 04. 2010 - 18:07

Ja som ani nikoho nesudila.Pohoda Posudili sa sami a ja som posudila napisane a otazku....ivetMrkám

loulou, So, 10. 04. 2010 - 18:17

čiže Ty by si na základe ich odpovede posúdila, že ich život nestojí ani za deravý groš... tak trošku to teraz beriem osobne, tak ako si Ty brala diskusiu o pestúnkach. Pretože ja som veľmi podobný prípad. Zároveň si ale neželám, aby moje široké okolie (čiže ľudia, ktorí nie sú ani rodina, ani priatelia, iba známi) v reálnom živote rozoberali nedávne udalosti, a tak na podobné "podkožné" otázky, kedy budeme mať deti, odpovedám podobne (hoci ako dôvod neuvádzam financie). Na základe Tvojej odpovede mi je aspoň jasné, aký obrázok si potom tá verejnosť(alebo jej časť) o nás tvorí. Väčšinou je totiž pravda niekde inde, a keď zoberieme do úvahy, že Ejkini známi sú solventní, ďieťa ich životný štandard až tak neobmedzí, aby mohol byť toto reálny dôvod na to, prečo ich nemať. Ty ich možno vnímaš ako bohatých frackov, ktorí nevedia, o čom je život. A oni pritom možno veľmi dobre vedia, o čom je... ale načo by to mali rozoberať s bývalými spolužiakmi?

lydusha (bez overenia), So, 10. 04. 2010 - 18:22

Na toto mam jeden dobry recept: ja viem, kde je pravda a kto si o mne co mysli na zaklade nejakej vety, mam na haku. Pretoze ma aj tak nebude mat cely svet rad a na blbu otazku blba odpoved- tiez ma moja omama "otravuje" podobnymi "vtipnymi" otazkami , na ktore dostava presne podobne odpovede- ja dalsie dieta nepotrebujem, mam psov a podobne. Tiez si o mne mysli aka som krava ak porovnavam deti so psom, budem jej vsak vesat na nos pravdu, ked viem, s akou chutou by sa v tom sprtala a roznasala to po rodine?

ivet36, So, 10. 04. 2010 - 18:40

Este raz loulou a naposledy.....ja si nedovolim nikoho sudit ani odsudzovat. Posudila som len napisane a polozenu otazku.Tam moj nazor zacina a konci- na konkretny prispevok. Ze to vsetko ranilo aj Tvoje ego-ma sice mrzi, ale s tym nic nenarobim a vysporiadaj si to v hlave, ako len chces. Clovek sa prezentuje slovami a cinmi. Ak niekto nieco pusti do eteru, co je "odveci", tak nech sa nedivi ani "odveci" reakciam, ci odpovediam. Ludi riesim podla toho- co konkretne povedia, neriesim vsetky mozne alternativy, ako to mohli asi mysliet.
ivetMrkám

loulou, So, 10. 04. 2010 - 18:47

toto nie je posudzovanie tých dvoch? "Otazne je, aku hodnotu maju zivoty tych dvoch....nakolko by sa tak asi vycislili oni sami....... mozno ja by som za nich nedala ani deravy gros, aj ked by v cene boli tie ich luxusne dovolenky a platy"
inak ok, na tomto sa určite nezhodneme. Nezranilo to moje ego, toho sa to netýka. Iba som si urobila obrázok o tom, ako to končí, keď sa niekto pýta na veci, do ktorých ho nič nie je a očakáva, že mu opýtaný vyleje srdce na dlani. Čiže buď ho vyleje a pýtaný bude mať kompletnú informáciu o intímnom živote, alebo bude úplne "odveci"...
pokiaľ ide o mňa, je mi jedno, čo si o mne spolužiak teraz myslí. A vlastne celé okolie. Len ma pichlo, ako ste hneď vyslovili závery na dotyčných známych bez toho, aby ste sa hlbšie zamysleli.

ivet36, So, 10. 04. 2010 - 21:42

Stale neviem, kde som posudzovala tych dvoch.....konkretne! Povedala som niekde jasne- ti su teda taki ci onaki??? Konkretne??? Nemama rada vety, ktore mi nasilu niekto vklada do ust.....neviem - o co Ti ide.

To, ze Ta to pichlo, asi ma svoju pricinu a vies len Ty presne aku......
ivetMrkám

loulou, So, 10. 04. 2010 - 21:52

ivet to, že ma to pichlo, som Ti napísala v predchádzajúcom komentári spolu s príčinou. A o čo mi ide som napísala v komentári Ejke: "iba som vás chcela motivovať, baby, aby ste v takýchto prípadoch prijali aj iné možnosti, ako tú, ktorá vám bola povedaná." Myslím, že som Ti odpovedala na všetky otázky Úsmev

ivet36, So, 10. 04. 2010 - 22:09

Vies loulou- nememu dietatu ani vlastna mat nerozumie.....
Bud sa niekto vyjadri priamo,a povie co chce povedat, alebo sa vyjadri v inotajoch-ale ta druha strana zasa nie je povinna lustit, co vlastne chcel basnik povedat......a prijmat-alebo domyslat si ine moznosti,ako boli povedane je pre niekoho bezpredmetne a k nicomu neveduce.
Ak predsa nechcem nieco povedat, tak nepoviem nic. Mna si teda nemotivovala.
ivetMrkám

loulou, So, 10. 04. 2010 - 22:22

Veľký úsmev ok, evidentne hovoríme každá inou rečou, myslím, že s týmto záverom môžeme skončiť.

annie, So, 10. 04. 2010 - 15:28

Koľko stojí dieťa? Mesiace užívania, robenia tehu testov, čakania na dve čiaročky. Potom 9 mesiacov strachu, napínania na zvracanie, nechutenstva, potom žravosti, nočného cikania, nevyspatia, kopania do bruška, nervozity, priberania....potom keď príde deň "D" tak sa modlíme, aby všetko dobre dopadlo, aby sme to prežili v zdraví aj s bábätkom. Potom na pôrodnej sále tŕpneme a čakáme kedy nám sestrička donesie prvýkrát ukázať náš batôžtek, ovoniame bábätko a nikdy nezabudneme na to, ako vonia novonarodený človiečik. Zo strachom sa pýtame, či je maličké v poriadku a vydýchneme si keď počujeme odpoveď "áno". Potom nasledujú preplakané dni a noci, pocikané a pokakané plienky, dohryzené bradavky, bolesti kým sa nám zahojí šitie, zvykanie si celej rodiny na prírastok, kopec nevítaných návštev, ktoré nám lezú na nervy, lebo vždy prídu v najnevhodnejšej chvíli. Potom kilometre, ktoré nachodíme s kočíkom, noci ktoré prebdieme nad bábätkom keď mu idú zúbky, keď má horúčky po očkovaní, keď má hnačky alebo zvracia a my sa bojíme, aby sa nám neudusilo, tak radšej vydržíme aj celé dni nespať. Neskôr treba pofúkať všetky boliestky, ktoré získa pri prvých krôčikoch, byť stále s dieťaťom, zriecť sa nočného žúrovania, zriecť sa kamarátov z baru, odoprieť si možno nejakú dovolenku, možno predať auto ak to finančne nezvládame, tlačiť sa v dvojizbovom byte....TOĽKO STOJÍ DIEŤA!!! ....a ešte omnoho omnoho viac...pretože život sa pohne úplne iným smerom a my navždy stratíme svoje pohodlie a svoj "luxusný" život, pribudnú nám vrásky, začne bolieť chrbát, vypadávať vlasy, na pestované nechty môžeme zabudnúť, do minisukne sa nevopcháme a zabudneme aj chodiť v lodičkách. Toľko stojí dieťa. Obetovať svoj život pre ten malý uzlíček, ktorý nám donesie sestrička na pôrodnej sále ukázať a to maličké je niečo o čo sa my ŽENY musíme postarať aby vyrástlo v dobrého človeka. Zlomené srdce Len toľko stojí dieťa ani o cent viac. Tak si jej mala povedať.

suzanne, So, 10. 04. 2010 - 18:33

Krásne si to napísala, AnnieSlnko

fidorka, So, 10. 04. 2010 - 15:32

A ja som dostala svoje deti úplne zadarmo,ani som ich toľko neplánovala,ale všetky ich zbožňujem a možno jedného dňa aj pochopím,prečo mi boli dopriate a aká je ich cena...lebo teraz ju vyčísliť nedokážem.Slnko

eniXelka, So, 10. 04. 2010 - 17:41

Podla mna dieta stoji strasne vela....vela sebazaprenia, fyzickeho aj psychyckeho, trpezlivosti, empatie, snahy zlepsit sa, aby bolo lepsie a malo sa lepsie aj ono. Ale vsetky tieto veci su potom odmenene usmevom alebo slovickom alebo niecim uplne malickym a predsa tak vyznamnym. Ked ludia dieta rataju na peniaze, je to smutne. Aj ked je jasne, ze sa babo musi napapt a do tepleho obliect a to tiez nieco stoji, ale nemusi sa krmit 500Sk kasou ani obliekat do zlatych siat. No ale kolko ludi, tolko chuti...

loulou, So, 10. 04. 2010 - 17:53

Elka a nerozmýšľala si, že to, čo Ti povedala, bola oficiálna odpoveď pre verejnosť? Napadlo ma to preto, lebo minule do mňa takto "rýpal" otázkou, kedy budeme mať deti môj spolužiak zo strednej. A dokolečka len o tom točil, že na našom mieste už určité má, však čo, vydatá som, zarábame dobre, staviame dom... no čo som mu mala povedať? Keď nepochopil vetu "nie vždy všetko ide tak, ako si naplánuješ", povedala som mu, nech to nechá na nás. Evidentne to nepochopil...
Takže aj v tomto prípade to mohlo byť inak, ako Ti bolo povedané.

loulou, So, 10. 04. 2010 - 17:54

preklep.... Ejka som Ťa chcela osloviť Úsmev

suzanne, So, 10. 04. 2010 - 18:32

No ja som veru raz v jednom časopise pre maminy natrafila na článok, kde bolo presne rozpísané na položky, "koľko stojí dieťa". Prekvapenie Pamätám si, že môj vtedy trojročný syn ma "vyšiel" podľa tých výpočtov na cca 350.000,-Sk!Váľam sa od smiechu po podlahe

Ejka, So, 10. 04. 2010 - 18:40

Mas pravdu,Loulou,nikto nema rad,ked sa mu niekto stara do sukromia.Ale my sme boli,az kym sme sa nerozisli za svojimi laskami,velmi dobre kamosky.Dovolim si povedat,ze jedna bez druhej sme sa ani nehli.Poznala som jej sny,ona moje,a zda sa mi,ze ona sa od tych svojich na mile vzdialila.A ked sme sa stretli,ona sa mna podrobne vypytovala na celu moju rodinku.Tak som sa spytala aj ja.Nemam vo zvyku davat niekomu taketo osobne otazky,ale ved sme boli skoro ako sestry!A odpoved ma vskutku zaskocila.

loulou, So, 10. 04. 2010 - 19:04

Ejka ale veď jasné, na osobnom rozhovore nie je nič zlé. Ale ako si sama napísala, kedysi ste boli priateľky. Nevieš, prečo sa jej život odchýlil od jej snov. Možno nechcela rozoberať skutočnú príčinu absencie dieťaťa v ich rodine. A možnože to bolo skutočne tak, že sa im zdá, že dieťa je drahá záležitosť - aj to je ich vec. Ale osobne si myslím, že pravda bola skutočne niekde inde.
Lebo úprimne: peniaze sú fajn vec v tom, že Ti zvyšujú komfort života. Ale nezabezpečia Ti šťastie, a to si ľudia, ktorí peniaze majú, dobre uvedomujú. Môžem hovoriť len zo svojich skúsenosti z môjho okolia, ale tam nie je nikto, kto by potreboval prezentovať, koľko má peňazí a kde všade za ne bol. Iba v prípade, že potrebuje prezentovať šťastie navonok. Naozaj šťastní ľudia to nepotrebujú dávať najavo. Takže mi z toho naozaj vychádza, že nie je tak spokojná so svojim životom, ako Ti hovorila, a mám pocit, že sa to týka práve dieťaťa. Ale to je len moja úvaha, iba som vás chcela motivovať, baby, aby ste v takýchto prípadoch prijali aj iné možnosti, ako tú, ktorá vám bola povedaná.

apple, So, 10. 04. 2010 - 19:23

dieťa je ten najväčší poklad a výhra pre ženu,verím že aj pre mužaÁno Pohoda Zlomené srdce
ja vravím,že Dávidko je môj najkrajší a najcennejší výtvorObjímam Zlomené srdce
ale súhlasím s Lidushu,že je to ich vec,stanú sa rodičmi, kedy sa na to budú cítiť fyzicky-psychicky-finančneKvietok

betana, So, 10. 04. 2010 - 19:26

deti stoja všetko a nič. a to je na tom to najkrajšie.

púpavienka, Ne, 11. 04. 2010 - 14:10

Úplne súhlasím, no a to ešte uvidíte ked budete mať vnúčatá a malý špunt Vám povie, ja ťa tak ľúbim a vždy budem aj ked budeš stará a škaredá. Nuž čím sa to da zaplatiť, peniazmi určite nieObjímam Objímam Objímam Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce Slnko Slnko Slnko

50dorota, So, 10. 04. 2010 - 19:37

Dievčatá viete koľko stojí láska ,úsmev alebo radosť nik to nevie a preto ani dieťa nemôže mat cenu ako dajaky tovar v obchode.Poznám ženy,ktoré by za vlastné deti dali aj svoj život.Mala som kolegyňu,ktorá nemohla mať deti ked nás tie naše nahnevali a mali sme starosti ona povedala daj ich mne.Ako 40 ročná si adoptovala 3 ročné dieťa a vtedy povedala teraz je môj život ako má byť,tak isto chodila na dovolenky,mala dom,auto ale úsmev dieťaťa nenahradí nič.Mám priateľku,ktorej dcéra je vydatá 8rokov a ešte nemá deti.Tak isto majú všetko sú podnikatelia deti priam zbožňujú bolo by to necitlivé vypytovať sa kedy budú mať deti ,moje vnúčatá ich majú veľmi rady a verím,že aj oni budu mať raz svoje vlastne detiSlnko Aj moji kmotrovci nemajú deti sú spolu 35 rokov mame v rodine veľa deti na jednej oslave švagor mal na rukách malého chlapčeka jeden pán sa mu prihovoril ale ťa ma ten dedko rád švagrovi skrivilo tvár a smutne povedal ja nie som ani otec nieto dedko bolo to trápne pre oboch.Preto nepýtajte sa na deti tých,ktorý ich nemajú Plačem pýtajte sa tých,ktorý ich majú Úsmev

adus, So, 10. 04. 2010 - 20:13

Neviem, koľko ma stáli a stoja moje deti (okrem nervov Mrkám ) - manželova dcéra nás stála mesačne 5oo kým sme ešte platili na ňu výživné .... Ale keďže je to baba na nezaplatenie, tak je to ozaj "dobrá cena" Mrkám

Polárka (bez overenia), So, 10. 04. 2010 - 20:22

Nie kazda zena chce byt matkou a vidi v materstve nieco uzasne. Ak to bol aj tento pripad - mohol/nemusel - odpovedi sa vobec necudujem.
Neodsudzujem, neriesim...

Úsmev Úsmev Úsmev

fidorka, So, 10. 04. 2010 - 22:17

tiež jedna z možností,ale nech je pravda aká je,pozná ju len ona sama a má na to nárok.
A možno keď to dieťa raz bude mať,zmení aj názor.Mrkám A možno ani nie Pohoda

sonia, So, 10. 04. 2010 - 22:20

Presne tak Áno Polárka,nie každá žena sa túži stať matkou.Je to na každej ako sa sama rozhodne a ako to cíti...Sú ženy ktoré vidia zmysel života v deťoch /ako ja,napriek tomu že mám iba jedno/ a tie druhé - ktoré sa rozhodnú žiť bez detičiek - a je to samozrejme ich vec...Slnko Kvietok Slnko

slnecnica607, So, 10. 04. 2010 - 22:44

Vobec neosudzujem....otrepana fraza-kazdeho vec,to po prve a potom,ktovie,ci temto jej vyrok bol mysleny,ako ho Ejka pochopila,co ked to bolo myslene obrazne?Preco by niekto mal mat deti,preto ,ze je financne zabezpeceny,teda podla niekoho ,ich uz moze mat.Suhlasim s tym,ze v tom moze byt mozno vaznejsia pricina,je mnoho otaznikov,na ktore dokaze odpovedat iba dotycna-co ked jej manzel nechce deti,mozno ona,mozno sa im nedari a tak skryva pricinu prave za to,ako si ziju,maju, dovolenkuju,prave za taku vetu ,aku vyslovila. kazdy nie je taky otvoreny ,ze rozprava o svojich pre neho prilis intimnych veciach...a kolko je zien,ktore nechcu deti..preto by som ani takto otazku nepolozila,ako pise Ejka,mozno uz len z titulu,ze to je -ci bola moja najlepsia kamaratka .Niekto si najprv chce uzit zivota a potom mat deti,ktovie?Ale kazdopadne je to len a len vec dotycnej a jej manzela.Mozno polozena otazka,alebo odpoved dotycnej je zbytocne nafuknuta a zdramatizovana Slnko Objímam Kvietok Zlomené srdce

lýdia k (bez overenia), So, 10. 04. 2010 - 23:54

Koľko stojí dieťa?...Hm, mňa stálo veeeeeeeľmi veľa...5 rokov každomesačného vyčkávania či už-snáď,možno,bože zas ničMlčím a kopec hlúpych otázok maminých kolegýň typu :kedy konečne budeš babka?Mlčím...k tomu treba pripočítať kopec prebdených nocí s otázkou :prečo práve ja?a s modlitbou a prosbou na perách-toľko stáli moje deti.

enny, Ne, 11. 04. 2010 - 01:23

Nech majú,kolko chcú nakupov...Dieťa príde pre nich včas,ak ich to netrápi..nechapem prečo teba ved...V živote sa žiadnej matke nepodarí vyhnúť situáciám, kedy v srdci naplno nepocíti materinsky cit, dôležité však je, ako sa s týmto pocitom vyrovná. Či si bude hovoriť „Ešte nedávno som bola takisto pekná a mala všetko pred sebou“, tešiť sa z mladosti, príťažlivosti a teraz sa tešim s babätka Úsmev

-, Ne, 11. 04. 2010 - 12:11

niektoré deti stoja oveľa viac, ako iné. Už keď na narodia majú aj svoju finančnú hodnotu. Mám kamarátku, veľmi, veľmi blízku a o dieťatko, po ktorom toľko túži musela požiadať lekárov. Nerozpráva o tom s náhodne okoloidúcimi, nehovorí to "iba známym" . Vie to zopár jej blízkych ľudí. A na otázky, kedy bude bábo odpovedá rôzne. Občas unavene a zdrvene, inokedy žartom. V takomto prípade aj peniaze zohrávajú rolu a oveľa viac psychika. "Nesúď, pokiaľ nechceš byť súdený." A tak, ako by moc ľudí, čo nás poznajú nepochopili, že hoci sme mali v pláne dve detičky krátko po sebe, máme iba jedno a na ďalšie (síce sme po ňom túžili) sme "zatiaľ nenašporili"--- jeden si predstaví peniaze, ja hovorím o odvahe.
A súdenie- je to ako keď mi raz kamarát vytkol, že mi peniaze sadli na nos. A pritom o peniazoch som s ním nikdy nehovorila. A potom, keď som si aktivovala jednu službu a videla, že denne chodí aj 2 razy do mojich fotoalbumov, pochopila somMlčím Trápi ma to, ale nevadí- kto chce čo vidieť- to uvidí- nevidí 30 fotiek našej slečny doma, v pyžame, na ihrisku alebo v záhradke. Vidí iba tých 5 fotiek z nejakého výletu. Nuž, uhoľ pohľaduKvietok

Juliana, Ne, 11. 04. 2010 - 17:15

Elka by si sa cudovala,kolko ludi v zahranici co dostatok zarabaju,sa takto vyjadruju.Skoro kazdodenne sa tu na ihriskach so svojimi susedami,ked prejde tema na to ci viacej deti,alebo nie,tak odpovede su bezne ,ze dieta je drahe...Neviem ci si si vsimla,ze v tych chudobnejsich krajinach maju viacej deti rodiny a v tych bohatsich,ty bohatsi maju nenej deti.Tolko kolko detom hraciek a vsetkeho mozneho v zahranici dopraju rodicia u nas na Slovensku to nieje bezne.Aj moj muz je tzv.nazoru "deti su drahe".Nieje to tak ale myslene jak je to povedane.Ludia co su zvyknuty ze maju dostatok toho,ci toho si zvyknu a nechcu sa toho velmi vzdavat,uvedomuju si ze prichodom dietata si musia niektore veci,alebo prilezitosti odpustit,obmedzit.Ale to je ten svet tych co maju penazi,tu na Slovensku si myslim ze ak by bolo viacej ludi s financnymi istotami tiez by sa nehrnuli do velkych rodin.Aj tu uz som pocula vyjadrenia "deti su drahe"Je to trochu tvrde vyjadrenie tiez sa mi velmi nepaci,ja som napriklad vzdy hovorila...najprv o seba sa postaram,tak aby som mohla mat dieta,deti aby mali vsetko co potrebuju...samozrejme ta laska co potrebuju je naprvom mieste.A mozno ze je aj lepsie ze ti co maju taky nazor ze nemaju vela deti,lebo potom su asi nervoznejsi z toho ze sa musia kvoli dietatku obmedzit.Nech deti sa vela rodi tam kde su chcene,ale aj zdravo financne zabezpecene.Kvietok

ivet36, Ne, 11. 04. 2010 - 18:55

Keby sa mali deti narodit len vtedy, ak su rodicia financne a materialne zabezpecení, pravdepodobne by min. dve generacie tu neboli- myslim na tie deti- nasich rodicov napr. a starých rodicov, ktorí sa narodili pocas vojny, alebo tesne po vojne.....ivetMrkám

Juliana, Ne, 11. 04. 2010 - 20:12

Ano tak je,inac by ludstvo bolo na ceste k vyhynutiu...Zdravo financne zabezpeceny som myslela,situaciu kde je aj financna situacia taka,ze deti nebudu zobracit niekde na ulici pre jedlo napriklad a budu oblecene,nemusia draho,alebo nejak super moderne,proste clovek ma pravo na dvostojny zivot aj ked je dieta.Slnko

púpavienka, Ne, 11. 04. 2010 - 20:23

Počas najväčšej biedy sa rodí najviac deti, no a tak to zrejme bude vždy. Pretože všetko musí byť v rovnováhe. Možno keby mali viac deti aj finančne zabezpečení, nemuseli by toľko rodiť ti nemajetný? - Prekvapenie neviem to je iba úvaha.Slnko

Juliana, Ne, 11. 04. 2010 - 20:49

Myslim si ze mas pravdu margoni aj o tom to je.Zijem v krajine kde je vela cudzincou.Je to bohata krajina a prave povodny obyvatelia su bohatsi maju menej deti a prave ti cudzinci co su chudobnejsi maju viacej deti,tym tam nastava taka rovnovaha.Cudzinci su aj samozrejme tym padom horsie plateny,maju trosku obmedzenejsie prava ako ti povodny obyvatelia aj pracuju v tych nizsie postavenych odvetviach prace.Ale aj tak cudzinci ziju na dobrej urovni,omnoho lepsej jak tu na Slovensku.Takze je to tak,chudobnejsi maju viacej deti,ty bohatsi menej,tam asi nastava ta rovnovaha.Samozrejme tu ide aj o to na akej urovni ziju tie deti.U nas na Slovensku najviacej deti maju romsky obyvatelia,ale tie deti ziju po urovnou,tei bohuzial chodia na ulicu zobrat pre jedlo,to je o tej dvostojnosti cloveka myslim.

magic, Ne, 11. 04. 2010 - 21:15

nuz a to je ten dovod, ktory tak diskutovali na roznych sietach, co spominal gates a mnoho ludi to povzuje za propagaciu genocidy - ze vacsia zabezpecenost a zdravie zabezpecia pokles porodnosti a tym spomalia prudko stupajucu zaludnenost planety. najprv zdravie a istotu, ze prezijes ty aj tvoje deti. potom vzdelanie a pracu. potom majetky a pohodlnost. a grafy porodnosti prudko klesaju. jednoduche Slnko.

slonica, Po, 12. 04. 2010 - 10:57

Dieta stojí veľa lásky, pochopenia, podpory. Ale ono sa nám to potom vracia vo forme boštekov Bozkávam , objatí Objímam ale hlavne šťastného úsmevu Slnko . A za to stoji všetká tá obeta. Kvietok

lobelka, Po, 12. 04. 2010 - 11:27

Boli vojny, rodili sa deti, mame krizu, demografi jasaju. Aj ked sa do tohto narastu premietaju aj ine -odkladane- zalezitosti.
Vztah medzi tuzbou mat dieta, moznostou mat dieta (zdravotnou), financnou situaciou a predstavami o zivotnom standarde je vsak natolko individualny, ze je podla mna lepsie to nechat to ako osobnu, intimnu vec.

alexa35, Po, 12. 04. 2010 - 13:13

Koľko stojí? ...joj, veru, veľmi málo. A tá moja len behá a behá, nepostojí, neobsedí...Slnko

adus, Po, 12. 04. 2010 - 13:33

Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Áno toto je najlepší komentár z celého blogu

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama