reklama

12 rokov od "útoku teroristov"...

aramana , 11. 09. 2013 - 07:59

reklama

Dnes je tomu 12 rokov čo teroristi zaútočili na dvojičky a pod ich troskami zahynulo niekoľkotisíc ľudí... (heart) (heart) (heart)myslím že v ten deň mali všetci na svete stiahnuté hrdlo aspoň na chvíľku... (heart)

alebo...dnes je tomu 12 rokov čo som asi prvýkrát v dlhej vete počula slovo "terorista"
alebo...dnes je tomu 12 rokov čo ujo Buš čítal rozprávku deťom a prišli mu povedať že jeho krajina je napadnutá...ale toto asi všetci poznáte
alebo...dnes je tomu 12 rokov odkedy sa celý svet snaží spojiť a bojovať proti terorizmu

alebo...dnes je tomu 12 rokov čo si USA zbúralo dvojičky, zabilo svojich ľudí a v mene boja proti terorizmu tiahne svetom aby každý vedel kto je tu pánom

A čo vy?Pamätáte si na to ešte?
Teraz sledujete čo zas ujo Obama vyvádza?Alebo to všetko ide mimo vás?
Cítite sa bezpečne v krajine v ktorej žijete?


reklama


reklama

Katka0202, St, 11. 09. 2013 - 08:14

idem od konca...
čo sa týka terorizmu, takého ako prezentujú amíci, áno, cítim sa v tejto krajine ešte bezpečne, i keď...
áno, pamätám si 11.9. spred 12 rokov. Prišla som z práce Žiline, pozrela doma na tv a pochopila som, o čom točili ľudia vo vlaku, v buse...
a stotožňujem sa s tým uvedeným posledným alebo... bušove, obamove, proste americké preventívne vojny, len aby dokázali svetu, kto je tu lídrom mi nedáva možnosť myslieť si iné.
áno, tiež mám pocit, že od tej doby sa svet snaží spojiť sa a bojovať proti terorizmu, no ten naväčší terorista tomu paradoxne velí...
ujo Buš a jeho rozprávky deťom a svetu... opäť som šťastná, že môžem mať svoj názor...
a neostáva mi iné, ako dodať, že pred 12 rokmi som pochopila, že slovíčko terorista nemusí bezpodmienečne označovať osoby nutne pochádzajúce z krajín ako Čečensko, krajiny bývalej Juhoslávie, Ázie, ale že to slovíčko vie mať aj úplne iný význam

aramana, St, 11. 09. 2013 - 08:28

nie sú preventívne :-) vždy ide o peniaze v podobe ropy a zbraní :-)
"že od tej doby sa svet snaží spojiť sa a bojovať proti terorizmu, no ten naväčší terorista tomu paradoxne velí" (y) takto nejak to vidím

nicebosorka, St, 11. 09. 2013 - 09:38

(y) (clap) (y) presne, moje slová..

Katka0202, St, 11. 09. 2013 - 12:53

ale ja viem, že nie sú preventívne, to si ujo USA sám nazval svoje konanie... preventívne vojny na nastolenie mieru :-O :-O :-O znie to rovnako zdebilnene, ako humanitárne bombardovania

priskaa, Ne, 15. 09. 2013 - 09:38

Katka0202 (clap) (clap) (clap)

Ariesa, St, 11. 09. 2013 - 08:15

ja a urcite ani mnohi ini nezabudnu, co v ten moment, kedy sa to dozvedeli robili.
stryca z ameriky sledujem menej, som skor uzasnuta, ked ti nasi vydavaju vyhlasenia a sledujem, do coho sa nas zase snazia namocit.

Martina79, St, 11. 09. 2013 - 08:18

Pamätám si na to, ako som s hrôzou sedela pred tv a sledovala, čo sa deje. V priamom prenose sa budovy zrútili... :-O Bolo to strašné, tí ľudia ;-( ... Vtedy som to dosť prežívala.
Ale potom prišli teórie, videá, články... Mne sa to zdá choré, aby niekto obetoval "svojich" ľudí. A to len pre to, aby mohol začať vojnu. Podľa mňa to boli terosristi. Ale neviem, z ktorej krajiny pochádzali (rozum mi šepká, že z USA).
A ujo obama? Nesledujem správy, len okrajovo. Ale MM ma informuje. :-) Ako som pochopila, v Sýrii vôbec nie je isté, kto použil ten bojový plyn. A "huráameričania" ich musia za to potrestať. Trest beriem, ale pre vinníka. Tu si to odnesú zase nevinní ľudia.
Bude to tak ako v Iraku, kde sa žiadne jadrové zbrane (alebo čo to hľadali), nenašli.

a ešte pridám:
alebo... od vtedy každý pozná uja "usa ma bin ládina" Snáď som mu meno až tak neskomolila.

aramana, St, 11. 09. 2013 - 08:26

nedá mi ešte nenapísať jednu vetu o včerajšom futbalovom zápase v Žiline...bola to staršia pani ktorá povedala niečo ako :"viete, ja nemám strach z tých čo sa bavia, sú hluční, áno ale ja mám husiu kožu z tých policajtov..." :-) teta "zabila" (y)

aramana, St, 11. 09. 2013 - 08:38

(y)
"Ale ak by ste sa ma spýtali, či riadená demolácia by bola by bola možným vysvetlením pozorovaných pádov troch budov WTC, moja odpoveď by znela áno." (y) takto nejak to vidím aj ja...

Martina79, St, 11. 09. 2013 - 08:43

(y) , nečítala som to celé, ale ešte sa k tomu vrátim.

Ale ak dovolíš, citujem: Základné zákony mechaniky asi nespochybní nikto. Nezostáva tak nič iné než pripustiť, že mechanizmus pádu bol iný, než predpokladá oficiálna správa NIST. Padajúca hmota nemohla nenarážať na nehybnú hmotu, ale hmota pod ňou sa dávala do pohybu už pred tím, než na ňu padajúca hmota narazila.

Ja neviem, mne sa rozum zastavuje z toho, že niekto len tak vyhodí do "luftu" budovy s ľuďmi a ešte to zvalí na niekoho iného.
Súhlasím s tým, že tie budovy nespadli samé a že tie lietadla neukradli len takí terosristi, ale mne sa to zdá choré. Len preto, aby sme boli najmocnejší a ovládali celý svet. :-O Hnus a že politika.... :-(

Ariesa, St, 11. 09. 2013 - 08:46

presne toto. spekulacie, pocty ludi, politika ... vsetko dohady, mozne nahody. ale fyziku neobabres a neokecas zo "svojho uhla pohladu".

lia6, Ne, 15. 09. 2013 - 11:38

Tento časopis sa mi dostal do rúk minulý týždeň...sú v ňom zaujímavé články a konkrétne túto analýzu som si musela prečítať tri krát, s tým, či som to dobre pochopila na prvý krát...veru, je to choré :-(

eniXelka, St, 11. 09. 2013 - 08:58

Dnes som mala krasne rano, odhliadnuc od toho, ze sa zdravotne citim na takeho mensiejo psa. Krvny tlak v norme, sem tam sa zatocila hlava.
Precitala som prispevok a dosla po to citanie rozpravky detom v dramtickom okamihu.....pekny den skoncil, srdce sa rozbuchalo, tlak stupal........
No nic, ono sa to vrati spat, ja sa ukludnim, vytacanim sa nezmenim politiku krajiny, ktora v mene boja za slobodu vykonstruuje konflikt kdekolvek, aj vo svojej domovine.....

nemozna (bez overenia), St, 11. 09. 2013 - 09:06

Dievča moje taká ťažká téma na ráno...
Nemám teraz toľko času a určite sa na toto pozriem a niečo k tomu dám.
Ja si len myslím, že byť prvý, mocnejší, bohatší je základná ľudská vlastnosť a vždy sa točíme koldokola. A viete čo kedysi robili mocipáni, ak nemali prachy? Vymysleli si vojnu. A teraz si myslite čo chcete, koľkým by taká vojna bodla, po vojne sa začne stavať, riešiť a koľkým to prinesie zisk.......
Tuto v inej diskusii baba napísala, že sa máme moc dobre a potom len špekulujeme ako si to sťažiť, nuž niečo na tom bude.
Terorizmus pre mňa vzdialená téma, viem, že neviem dňa ani hodiny. Myslím, že by sme mali predovšetkým riešiť svoje a lokálne problémy a ísť si vlastnou cestou.

georgina, St, 11. 09. 2013 - 09:16

http://nanicmama.sme.sk/premeny/do-vztahu-musia-prinasat-energiu-obaja-…

11. september 2013 - 3:10 poslal Buba
...moja odpoved je, ze sa mame prilis dobre. Mame prilis vela casu a malo skutocne vaznych problemov. Pozorujeme sa, skumame, hladame zivotne ciele, miesto, aby sme svoj zivot zili tam, kam patrime, hoci s hlavou v oblakoch, ale nohami na zemi.

Ja tam nevidím NIČ o špekulovaní, ako si to sťažiť.

eniXelka, St, 11. 09. 2013 - 10:44

A nebola to teta Rottschildova, ktora prehlasila, ze keby jej synovia nepotrebovali vojny, ziadnych by nebolo????
Koniec koncov, na vojne sa paradne zaraba...

georgina, St, 11. 09. 2013 - 11:37

Hm, a kto podľa nej rozpútaval vojny predtým, ako boli Rothschildovci?

eniXelka, St, 11. 09. 2013 - 13:02

Aj ine matky mali synov pred tetou Rottschildovou.
O tom sa bavit nemusime.
Ako aj o tom, ze na vojne sa iste strany nabalia. A niektore ju vyvolaju, aby sa na nej nabalili.

eniXelka, St, 11. 09. 2013 - 13:06

Dvakrat som pridavala prispevok, dvakrat mi ho nenatiahlo.
No, aj pred tetou Rotschildovou boli matky, ktore mali synov.

lubkage, St, 11. 09. 2013 - 13:58

Áno, o to ide pre nich sa stali doláre BOHOM, oni si to môžu dovoliť ...

nemozna (bez overenia), St, 11. 09. 2013 - 11:10

Oprava:

Tuto v inej diskusii baba napísala, že sa máme moc dobre a ja dopĺňam, že asi teda moc špekulujeme ako si to sťažiť.
Rozumej: bolo koze dobre a šla na ľad tancovať.
Bude to tak dobre, alebo máme zase nejaký problém???? B-]

georgina, St, 11. 09. 2013 - 11:38

Ja s tebou žiadny problém nemám.
Alebo si vari použila kráľovský plurál?

nemozna (bez overenia), St, 11. 09. 2013 - 11:44

U nás dneska prší a na doťahovačky nemám chuť ani čas. Tak niekedy nabudúce. O.K. ? ;-)

georgina, St, 11. 09. 2013 - 11:52

Prosím ťa, pozri sa vyššie - v reakcii na tvoj komentár som len (vecne, slušne a bez akejkoľvek osobnej poznámky na tvoju adresu) napísala, že v Bubiných písmenách nevidím nič o špekulovaní, ako si veci sťažiť.
Ty si sa opravila (čo kvitujem) a potom išla do mňa (zas a znova, ako je u teba tuším už zvykom) kopať.
Keď som sa ohradila, tak sa vraj doťahujeme.

U nás svieti slniečko :-) (sun) (sun) (sun)
Prajem všetkým pekný deň :-) (flower) (flower) (flower)

aramana, St, 11. 09. 2013 - 12:01

:-O :-O :-O písala som s babami z toriet a vraj fakt tam dole krásne máte a my tu tmu a prší :-( :-( :-( :-(

nemozna (bez overenia), St, 11. 09. 2013 - 12:25

B-]
Bez kometára. Toť téma vážna.

V tento deň som sa viezla s mojím bývalým nadriadeným v aute a keď to v rádiu začali hlásiť čo sa stalo, tak sme sa na seba pozreli a nechápali, pozreli a nechápali. Uzavreli sme to tak, že sme si poklepali na čelo, no čo zase v tom rádiu si. Až doma večer som to spracovala.
Či sa cítim bezpečne? Neviem. Mňa tak dosť štvú témy domáce....ako myslím u nás na Slovensku rezonujúce.

gueva, St, 11. 09. 2013 - 10:00

V čase dnešných zbraní nie je bezpečne v žiadnej krajine. Prestávam sa cítiť bezpečne ale dúfam, že sa nedožijem žiadnej vojny ktorá bude priamo prebiehať na našom území.

Maka, St, 11. 09. 2013 - 10:13

ja si ten deň pamätám ako keby to bolo včera

miesto - Nemocnica Kramáre Bratislava...docent Sýkora drží môjho prvorodeného syna v rukách a tvrdí, že "tomu decku predsa nič nieje, bude behať jak ostatní"

ostatní personál a začudovane na seba podíva a primárka si ma berie vedľa do ambulancie, aby mi oznámili že to isté dieťa o ktorom mi pred pár sekundami tvrdili že je OK, OK nie je a má ťažké poškodenie mozgu a dávajú mi podpisovať nejaké papiere. Ráno som zistila čo som podpísala - súhlas s takými vyšetreniami, o ktorých som ani nepočula, nemala som sa už ani koho spýtať, zobrali mi ráno dieťa z postielky a doviezli večer vyčerpaného, napichaného, z rúk, z hlavy samá hadička......to medzi tým si nepamätám :-(

...sestričky robili paniku, že čo ak bude vojna, čo bude s nimi...a ja som na nich kričala,že nech nerobia pletky a pomôžu mi prebrať k životu moje 8 mesačné dieťa....

večer mi volal manžel, že čo sa stalo v Amerike ....a mne to bolo úplne jedno

Kamila, St, 11. 09. 2013 - 11:17

(hug) (hug) (hug) (hug) Verím, že ti v tú chvíľu bolo úplne jedno čo sa deje v amerike

Martina79, St, 11. 09. 2013 - 13:11

(hug) (hug) (hug) (sun)

nicebosorka, St, 11. 09. 2013 - 13:15

(hug) (hug) (hug) (flower)

Polárka, St, 11. 09. 2013 - 13:39

(hug) (hug) (hug)

nemozna (bez overenia), St, 11. 09. 2013 - 11:11

Maka (heart) To Ti teda verím, že Ti to bolo jedno.

Polárka, St, 11. 09. 2013 - 13:39

Deň si pamätám. Sedeli sme doma pri TV a sledovali, ako lietadlo vletelo do budovy. Napadlo ma, že je vážne choré kam až ľudia vedia zájsť.
Otázka bezpečnosti ?
Bezpečne sa necítim už keď vojdem do potravín a v potravine určenej deťom vidím na obale aspartám, glutamát a iné. Necítim sa bezpečne ani keď čítam príbalové letáky na liekoch z lekárne, alebo zloženie akejkoľvek kozmetiky či chémie bežne dostupnej v obchodných sieťach. Prestávam sa cítiť bezpečne ak mi kamarátka z ministerstva hovorí o tom, že sa u nás GMO potraviny bežne nachádzajú, ale nie sú označené. A úplne sa trasiem pred tým, ako nás údajne štát chráni a pritom, ak sa chcete slobodne rozhodnúť v určitých otázkach neváha vás protiústavne a protizákonne potrestať.
Totižto okrem bežných teroristov s bombami a samopalmi tu máme aj iných ako Eli Lilly, Glaxo Smith Kline, Baxter, Monsanto - len títo to robia rafinovane v mene nášho dobra a určitá časť populácie im to aj žerie.

nicebosorka, St, 11. 09. 2013 - 13:55

(y) (y) (y) (clap) (clap) (clap)

crystall, St, 11. 09. 2013 - 13:44

Inak ako SR, kto nepostrehol, máme od 1.9. vyhlásený 1. stupeň teroristického ohrozenia.

eniXelka, St, 11. 09. 2013 - 13:49

A ze ten sa neda odvolat, proste divadlo pre debkov....

nicebosorka, St, 11. 09. 2013 - 14:08

tak tak...treba udržiavať v ľudoch strach, pretože ustráchaným ľudom sa dobre vládne, dobre sa nimi manipuluje, dobre sa ovládajú ...

georgina, St, 11. 09. 2013 - 14:22

V roku 2010 bolo 13 193 obetí terorizmu, v roku 2011 klesol počet obetí na 12 533.
To je celosvetová štatistika.

Pri sedemmiliardovej populácii je to mizivé promile.
Ale hrozba terorizmu je dobrý strašiak, bu-bu-bu, ľudia, bojte sa, máme vážny problém!
A hrozba terorizmu je tiež dobré "zdôvodnenie", prečo treba zavádzať stále nové a nové obmedzenia občianskych slobôd.

Mimochodom, pravdepodobnosť, že zomriete na dôsledky terorizmu, je 350-krát nižšia než na rakovinu. Za rok len na Slovensku totiž na rakovinu umrie až 11 730 ľudí, na srdcovo-cievne choroby až 29 300.
Prečo TOTO nie je na titulkách novín???

Polárka, St, 11. 09. 2013 - 14:25

Pod toto sa pokojne podpíšem (clap) (y) (y) (y)
K poslednej otázke, snáď preto, lebo by mnohí ľudia museli prehodnotiť ČO všetko je terorizmus, a KTO všetko je terorista...

nemozna (bez overenia), St, 11. 09. 2013 - 14:32

Joj baby ako mi to prišlo aj trochu smiešne. Teroristi sú niekedy aj vlastné deti alebo šéfovia.
Prepáčte. (giggle)

Buba (bez overenia), St, 11. 09. 2013 - 16:00

Je to tu dlha diskusia, ale ked som to tak zbezne preletela, v podstate su nazory rovnake. Ja to tak zhrniem po svojom. Velky chlapec na pieskovisku robi poriadky, kto sa ako a s cim bude hrat, aby najkrajsie hracky zostali pre neho. Vsetci vedia, ze nema pravdu ani pravo, ale niektori mu lezu do zadku, aby sa aj im uslo, niketori kuju intrigy, ako zhrabnut najkrasi kyblik a lopatku pre seba, niektori sa skusia postavit na odpor a skoncia s nejakou tou modrinou a vacsina akceptuje rolu silnejsieho. Ja by som zbalila svoje nadobicko a odisla na iny piesok. Cim som starsia a mam viac odzite, tym viac zistujem, ze jedinou moznostou je vytvorit si vlastny paralelny svet, lebo svet mocnych aj tak neovplyvnim. Ale obcas, ked vidim nainscenovane vybuchy ci vojny v priamom prenose, ako nejaky novy filmovy trhak, este stale vo mne skypi jed a citim sa strasne bezmocna, ze sa ludia nedokazali naucit a poucit.

ja_hodka, St, 11. 09. 2013 - 18:57

v ten deň som si užívala život na pláži v Andalúzii. Volal mi v tej fáze nášho vzťahu "len" kamarát, dnes môj muž, že či sa náhodou nenachádzam v USA, že ma príde zachrániť :-) Mne sa teda ten deň spája s pocitom, že aj keď sme od seba boli ďaleko a veľa sme o sebe nevedeli, spomenul si. Ako čítam vyššie, asi väčšina globálnych záležitosti sa filtruje cez tie osobné a dokonca sa môže ukázať aj niečo pozitívne (v rámci toho osobného, samozrejme). Či sa cítim bezpečne? Napriek všetkému čo sa deje - áno. Viem, že je x dôvodov, prečo by som sa tak cítiť nemala, ale k čomu by to bolo. V rámci svojich možností opatrujem seba a svojich blízkych, ako viem.

Chobotnička, St, 11. 09. 2013 - 19:17

Ten deň si pamätám. Sedela som u kámošky a popíjali sme kávu, keď mi moje dietko zavolalo, že si máme zapnôť telku, lebo liedadlo vletelo vraj do dvojičiek. A to sme si mysleli spočiatku, že to ani nemôže byť pravda . Ale bola. Ani Amerika nie je nedotknuteľá. Tých obetí mi je samozrejme ľúto, ale zas na opačnej strane, koľkým štátom a aj bezbranným ľuďom práve USA zobralo život či slobodu. Neviem, ale nie je to podľa mňa správny smer, ani ďalší útok na ďalší štát, ktorý Obama zvažoval. Násilie plodí vždy len ďalšie násilie...A bezpečne sa ja necítim ani v našej krajine, ani nie tak kvôli nejakým teroristom, ale kvôli celkovej ekonomickej situácii, ktorá ide tiež ruka v ruke aj s Amerikou a bohatými štátmi. A my obyčajní na to doplácame, či už strachom pred zbraňami a útokmi, ako je to aj teraz v Sýrii, alebo aj len obyčajným strachom aj bezmocnosťou z ekonomickej chudoby. A tiež sa to občas odvýja aj od Ameriky a jej trhov, či sily, aj vojenskej.... Ale tomu ja moc nerozumiem... :-|

púpavienka, St, 11. 09. 2013 - 19:55

V tu chvíľu ako padli dvojičky, ja som dostala srdcový záchvat aj ked som ležala na internom a povedali po EKG že je to infarkt, ale v pondelok zistili že srdce nie je puknuté a tak sa drží doteraz, napriek toľkým zraneniam. :-)

adus, Po, 16. 09. 2013 - 13:31

Ja som to zachytila v aute cestou domov z práce a prvé čo mi napadlo bolo - už aj u nás skúša niekto tie blbé triky (ako keď v USA vysielali v rozhlase "priamu reportáž" z napadnutia zeme mimozemšťanmi) - ale to bolo iste len preto, lebo tá prvotná infoška bola z rádia. Ak by som sedela pri telke, asi by prišla iná asociácia.
Nebála som sa, napriek tomu, že mám dcéru v USA, zakrátko volal mužov kamarát, ktorý mal dcéru priamo v N.Y. - mala sa ten deň vracať domov po letnej brigáde v USA, aj jeho som upokojovala, neboooj, to je dobré, len sa to trocha "omešká".
Iste, dramatické chvíle to boli, ale netreba hneď panikáriť ... v panike sa najľahšie robia zlé rozhodnutia

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama