reklama

Budúce dôchodkyne

Erkočka , 14. 02. 2014 - 16:54

reklama

Sú prípady, ktoré treba riešiť okamžite, ale finančnú budúcnosť na dôchodku si môžeme vopred naplánovať.Ako ste pripravené budúce dôchodkyne? Šetríte si do prasiatka na prilepšenie, alebo ako?


reklama


reklama

Evka1223, Pi, 14. 02. 2014 - 19:15

Ja neplánujem a nič do prasiatka nestrkám..... Len Boh vie, či sa dôchodku dožijem Chichocem sa
Ja si radšej užijem teraz.
Žijem Tu a Teraz....
Mám v paži budúcnosť. Kto vie s istotou povedať čo bude a ako bude?????

Evka1223, Pi, 14. 02. 2014 - 19:21

Aby som ešte upresnila.....zvyšujem si kvalifikáciu o level, ktorý budem môcť vykonávať aj ako dôchodkyňa....do posledného výdychu ak budem chcieť Vyplazený jazyk , preto sa výšky štátom uznaného dôchodku neobávam.....
Ak ma prikvačí choroba tak, že zľahnem nad odvesnou....plné našetrené prasiatko mi načo pomôže?
Takže v podstate "šetrím" na starobu spôsobom investície do vzdelania..... Mrkám

Iwa, Pi, 14. 02. 2014 - 20:24

Keďže ma tento štát obabral o vyššiu materskú a dostala som iba rodičovský príspevok, nad sľubmi o veľkom dôchodku, ktorý by som mohla dostať, keby bla-bla-bla... sa len smejem. Ten základný dôchodok dostanem tak, či tak. A podobne ako Evka, radšej budem pracovať, kým budem vládať, ako čakať, že sa niekto o mňa postará (či už štát alebo príbuzní/deti).

akalenkak67, Pi, 14. 02. 2014 - 20:55

A dožijem sa nejakého?Dôchodkový vek predlžujú a zakaždým pred mojou hranicou.Ak znovu zvýšia hranicu odchodu do dôchodku,tak mi netreba rozmýšlať o nejakej výške.Ved budeme pracovať napokon aj ked budeme behať o dvoch paličkách.Za pár rokov si budú dôchodok užívať len tí čo si nakradli a ešte rozkrádajú.Mladí odchádzajú za hranice a je naivné očakávať že bude ešte z nejakých zdrojov na naše dôchodky.
Teraz budem napríklad živoriť a odkladať na dôchodok.Neskôr príde zmena v zákone a moje naživorené peniaze skonfiškujú.No načo biediť viac ako biedim?

Evka1223, Pi, 14. 02. 2014 - 21:41

Odomňa žiadna banka neuvidí na termínovanom vklade ani inom sporiacom účte ani floka. Keď mám, tak si ich užijem, kým sa dá a nie s vidinou.... že raz možno.....v budúcnosti.
Tak isto životné poistky.....všetky som zrušila! Čím viac do toho systému nazerám, tým viac sa mi potvrdzuje, že je to len "krysí závod".
Bežíš, bežíš v neustále sa točiacom kruhu....rýchlejšie a rýchlejšie sa pachtíš s vidinou, že niekam dobehneš, niečo dosiahneš, našetríš si....veľký prd. Nikde v tom točiacom sa kruhu nedobehneš....treba z neho von.....žiť Úsmev

Erkočka, Pi, 14. 02. 2014 - 21:58

Súhlasím s tebou Evka. Sama sa neviem rozhodnúť, tak preto som dala takúto debatu. MM chce,aby som niečo vymyslela. Ale čo???

Evka1223, Pi, 14. 02. 2014 - 22:34

Chichocem sa Chichocem sa to sa mi páči, že MM chce....
A prečo nevymyslí niečo sám?
Akože ak to nedopadne dobre....on nič, on muzikant? Veľký úsmev

Erkočka, Pi, 14. 02. 2014 - 22:37

skúša ma. Som presvedčená, že on to už má v hlave upratané, ale viac hláv,...viac kapustnice Chichocem sa

Evka1223, Pi, 14. 02. 2014 - 23:17

Dala by som si takú dobrú kapustnicu.....s hubami. (oblizujúci sa smajlo)

púpavienka, So, 15. 02. 2014 - 08:21

Poznala som starú paniu, ktorá celý život šetrila, aby mala na starobu.
Pár krát ju obrali dobrosrdeční predajcovia po dedinach, ktorí tak veľmi pomáhali starým, aby sa nemuseli strachovať o svoje peniažky.
Pointa? - mala výše 80, stále šetrila na sebe robila vo veľkej záhrade, aby mala našporené - zomrela a nikdy si neužila ani cent. Nedopriala si jedla, nedopriala si oblečenia, nedopriala si nič a syn veselo popíja, ved celý život mal za čo.

dasa_, So, 15. 02. 2014 - 09:01

No, ja som vyhlásila, že keď pôjdem do dôchodku, tak musím mať našetrené na to, aby som mohla kedykoľvek vymeniť spotrebiče typu práčka, šporák, chladnička... V úplne super prípade aj auto, ale to mám asi moc veľké očakávania Pohoda
Na tento účel som založila 3. dochodkový pilier. problém ale je, že naše vlády príliš často menia pravidlá a momentálne po zmenách netuším, či sa našporená suma bude dať jednorázovo vybrať Pohoda .

Inak, ja sa snažím priebežne odkladať po pár euro. Nejak extra neriešim úroky a podobné veci, ale po troške dávam bokom. Je to taká moja poistka, lebo obaja sme na voľnej nohe a vtedy sa ľahko stane, že prídu suché obdobia.

Klaudia17, So, 15. 02. 2014 - 10:33

Píšeš,že vymeniť......dôchodcovia,že vraj v Nemecku tesne pred dôchodkom vymenia všetky spotrebiče,aby nemuseli potom riešiť takéto nepredvídateľné výdavky no a pri ich výške?!Neviem či ste si niekedy všimli keď vystúpia z autobusu takí západní to vidíte na nich,ako sú oblečení,ostrihaní,upravení,vitálni a keď ich porovnáme s našimi?!!!Ach jaj Smútok Hoci som pred dôchodkom zatiaľ cca 7,alebo predčasný 5 rokov,ale čo bude ďalej?!Inak nepochopím pri takejto nezamestnanosti dôchodcovia robia?!!!Majú im dať také odvody,aby si zamestnávateľ rozmyslel koho bude zamestnávať!!!Aj teraz voľby ja keď vidím ? rokov majú niektorí??!!!Mali by uzákoniť týka sa to aj parlamentu vek,aby starí sedeli doma a dali priestor mladým,ja keď sú hocijaké voľby volím aj podľa veku!!!!!!Nikto mi nenahovorí,že cca 65 ročný podá taký výkon ako 45 ročný!!!!!A či šetrím veru nie,žijeme len raz!Podľa mňa ak sa dá investovať do nehnuteľnosti a potom ju predať,jasné aj tie pomaly klesajú ale......

yin-yang, So, 15. 02. 2014 - 11:09

Nemyslim si, ze to, ci je niekto upraveny alebo nie, suvisi s tym, ci zije na Slovensku alebo v Nemecku, ci niekde inde. To je vec postoja. Vela ludi je zvyknutych doma sa pohybovat v teplakoch, pretoze su pohodlne, rychlo tak vybehnut do obchodu. Niekto iny bez sminky nevyjde ani smeti vysypat. Aj o tom to je, dozicit si cas a peniaze aj pre seba, len pre seba, lebo to chcem (v inom blogu Fany pisala, ako spomalit svoje zivotne tempo - mysliet aj na seba a zysok je mi fuk!)
No ale to bolo od temy. Investicia do nehnutelnosti je idealna, pripadne postavit dom tak, aby sa cast dala hned prenajat, tak to funguje aj na zapade. Zivotne poistky su o nicom, peniaze v banke takisto. Starsi ludia musia chodit robit do Rakuska, aby si prilepsili k dochodku za odrobenych 30 rokov a viac! Cely system je chory, ale nieco lepsie je v nedohladne. Ale zit zo dna na den a spolahnut sa na to, ze v starobe uz nejako bude, ja neviem...

Evka1223, So, 15. 02. 2014 - 17:12

Nemáš celkom pravdu...tepláky od číňana (aj keď nevyťahané a čisté) sú iné ako od ...Ni.é, adid.s,...atd. Ceny za tepláky tiež.
Takže nenavrávajme si, že sa tu máme dobre a že náš dôchodca je vedľa napr. nemeckého dôchodcu na rovnakej životnej úrovni.
Mať sa dobre ako dobre.
Nikdy nie je tak dobre, aby nemohlo byť lepšie.
Takže my sa máme dobre a oni tam na západe lepšie....s ohľadom na výnimky Úsmev
Pracujem na pozícii, kde sa stretávam aj s kolegami zo západnej časti únie....a hoci pracujeme v tej istej oblasti, v tej istej problematike....ich platy sú ďaleko vyššie od môjho.... a nie je to o odbornosti, veku ani praxi. Je to o krajine pôvodu..... Žiaľ.
Dôchodok budem mať snáď rovnaký ako oni? Určite....ak odídem tam Mrkám

aramana, So, 15. 02. 2014 - 17:33

V tom odkladaní eur fakt nie je budúcnosť.Veď inflácia požere viac ako dajú úroky...tie naše piliere Chichocem sa nuž kým pôjdeme na dôchodok, vymyslia ako tie peniaze nedať.Na investičných fondoch sa tiež "bavím" z výnosov...asi najistejšia je pôda.

Ariesa, So, 15. 02. 2014 - 17:48

ak sa ti vedla nenastahuju neprisposobivi ... ci Vyplazený jazyk Mrkám

aramana, So, 15. 02. 2014 - 17:51

Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Ariesa ja ťa zabijem Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe

Ariesa, So, 15. 02. 2014 - 17:55

mozes Úsmev . ja by som si to inej asi ani netrufla napisat Úsmev Bozkávam

aramana, So, 15. 02. 2014 - 17:59

Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe rehocem jak kolektív Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe btw bola by to pôda v nejakom priemyselnom parku Vyplazený jazyk Vyplazený jazyk Vyplazený jazyk

yin-yang, So, 15. 02. 2014 - 17:42

Tu nejde o tie teplaky, ci su znackove, alebo nie, ale skratka, ze len velmi malo Nemcov si vyjde do obchodu oblecenych takto. To k nim skratka nepasuje.
Nemci (zapadni) sa mali aj predtym dobre, nez sa otvorili hranice. Ale nemali sa vtedy dobre aj Slovaci? Na tuto zmenu sme neboli pripraveni. Nebolo to nahodou tak, ze tam padaju pecene holuby do huby? To bolo za komosov take bezne motto smer zapad...
Slovensko nema bohuzial svetu vela toho ponuknut, co by prinieslo peniaze do statnej pokladne a na EU je odkazane, ci chce alebo nie.
Zivotne naklady v zapadnej casti unie su vyssie a podstatne. Najomne, zdravotna poistovna...

Evka1223, So, 15. 02. 2014 - 17:59

Samozrejme, že nejde o tepláky.....nech si chodia oblečení ako chcú.
A či sme sa mali vtedy dobre alebo nie je na dlhšiu debatu.
Nemali sme sa lepšie, .....a nemáme sa lepšie ani teraz.....ale to je môj názor.
Ja vychádzam z toho, čo môžem a nesťažujem sa. Keby hej...zbalím caky-paky a idem het.

staronova (bez overenia), So, 15. 02. 2014 - 18:19

baby ja neviem či sa môžem pridať do diskusie????!!!! Snád ma neukamenujete...! Je tu veľa príspevkov akože načo šetriť! Ved štát,ved inflácia, ved dôchodkový vek a podobne. Je svätou pravdou, že nik v 20-tke,30-tke ani 50-tke nevie, či sa ho dožije. Ja som už na dôchodku. A celý život som s peniazmi narábala rozumne.To znamená že sme si ako rodina vela dopriali / napr.dovolenky,aj módu,aj kadečo iné/ napriek tomu sme odkladali aj na "horšie časy". Nejako sa mi to darilo aj z priemerného platu. Dokedy nám zásoba vydrží,to je tiež otázne. Ale je mi fakt hrozne,ked príde ku mne kamarátka a povie,že nemá na lieky, a teda ich ani neužíva. Nemá našetrené, žije z dôchodku svojho a vdoveckého. Lebo ked si človek odpustí kadejaké serepetičky, tak ak chce prežiť, lieky potrebuje. A všetci so zdravým rozumom chceme žiť čo najdlhšie, užiť si toho dôchodku, vidieť vnúčatá rásť a ja neviem čo ešte,bla,bla. Týmto príspevkom nechcem ani jednu z vás presviedčať o svojej pravde,lebo viem,že dnes to rodiny majú ťažké.Ale mnohokrát vidím, ako sa bezhlavo mínajú v supermarketoch prašule na úplné hlúposti a zbytočnosti,len preto,že sú akcie, a sa mi to páči, aj suseda to má. A možno by práve týchto pár koruniek stálo za to v ruke otočiť a rozhodnúť sa, či si ich fakt neodložím.

anjeli, So, 15. 02. 2014 - 18:40

Úsmev súhlasím... ja som prednedávnom bola tiež presvedčená, že načo sporenie, životné poistky, sporenie v druhom pilieri a pod...ale zmenila som názor vo chvíli, keď sme brali hypotéku. Manžel je zatiaľ jediný, ktorý zarába a všetka ťarcha je na ňom, takže ak by sa nedajbože niečo stalo, ja som s tromi deťmi na ulici. Tak som to začala brať zodpovednejšie. Samozrejme som neutekala do prvej poisťovne, ktorá mala najlepšiu reklamu, ale oslovili sme finančnú poradkyňu, ktorá porovnala ponuky všetkých poisťovní, nastavila poistku "na mieru" /dokonca sme poistená celá rodina , ale každý za iným účelom a v inej poisťovni/ a takisto bude komunikovať s poisťovňou v prípade finančného vyrovnania /v prípade úrazu, smrti a pod....a už klopem na drevo/.
Je to viac menej aj o dôvere, ale aj o prístupe k životu, či finančnej zodpovednosti. Pokiaľ niečo chcem, nemôžem čakať, že sa niečo samé od seba zmení, tobôž nebude nič meniť vláda, keďže oni majú na dôchodky už zarobené a tak človeče staraj sa...a mimochodom, aj v zahraničí sú ľudia zvyknutý si odkladať bokom /je jedno akú formu si zvolia/. Toť len môj názor, nemusíte s ním súhlasiť. Mrkám

aramana, So, 15. 02. 2014 - 18:54

Ja som za nejaké odkladanie...len netuším kam...
Veď aj ty keď si si pred 15timi rokmi odložila z výplaty stovku, verila si že to bude na nákup na 3 dni ale po 15tich rokoch máš z nej chleba a mlieko.

Evka1223, So, 15. 02. 2014 - 20:10

Áno Áno
V dobe ked som uzatvárala životnú poistku, nasporená suma by stačila na kúpu 2-izbového bytu. Dnes si môžem za to kúpiť akurát bicykel Plačem

dasa_, So, 15. 02. 2014 - 20:21

No ja si priznám, že ja musím odkladať hlavne kvôli vlastnému pocitu, že mám dosť na to, aby som aspon pár € dala bokom. Aj keď tie peniaze trebars postupne zase vyberiem a do niečoho ich investujeme, ale skôr do väčšej veci

Tuším to tu bolo kedysi, taký nápad, odkladať 10% z každého nákupu. Aj som to skúšala, fajn bolo. Len keď prišlo zle, tak tieto peniaze odišli ako prvé.
Teraz skôr preferujem odkladanie na taký účet, ku ktorému nemám kartu. Viem, že keď je veľmi zle, tak môžem použiť...
Ale zároveň sa snažím odkladať aj inde, kde sa nedá vybrať...

aramana, So, 15. 02. 2014 - 20:32

Z krátkodobého hľadiska si viem predstaviť šetriť - našetriť si za 5 rokov na novú práčku.
Ale šetriť si 20-25 rokov na dôchodok je z hľadiska skutočnej hodnoty tých peňazí za tých 20-25 rokov, myslím si, vyhodenie peňazí do ľuftu.

zeg, So, 15. 02. 2014 - 20:41

Som celkom prekvapena ze vacsina nepovazuje za potrebne odkladat si nieco na dochodok. Dost rokov sa nam tiez nedarilo velmi odkladat a setrit, zili sme od vyplaty do vyplaty a nejak som s tym nemala nejaky problem. Ale poslednych par rokov sa stale viac presviedcam o tom, ze je potrebne mat nieco nasetrene a neminat na zbytocnosti. Snazim sa najst rozumny kompromis medzi tym, ako si aj uzit zivot ale zaroven aj co to usetrit. V mojom okoli som mala v poslednych rokoch dost pripadov, ked sa ocitla rodina vo financnych problemoch kvoli nezamestnanosti a financna rezerva padla vhod. Ja som uvazovala o doplnkovom dochodkovom sporeni, ale vynosy su naozaj mizerne a s peniazmi je problem disponovat. Tak som sa rozhodla pre stavebne sporenie, zatial to nie je vela, casom planujem setrit viac, pripadne najst aj inu formu. V naozaj nutnom pripade ich pouzijem, ale zatial to beriem ako sporenie do buducnosti. Takto sporim aj detom, nie vela, ale aby mali nejaky zaklad do zivota.

Erkočka, So, 15. 02. 2014 - 22:32

Vďaka, určite si tú knihu kúpim a 9,90€ bude opäť v prdeli Chichocem sa

Evka1223, So, 15. 02. 2014 - 23:08

....ved si ju môžeš aj požičať....a 9,90.- máš voľných Veľký úsmev Veľký úsmev

Klaudia17, Ne, 16. 02. 2014 - 07:36

Tak si za to kúpiš inú knihu napr.ako ušetriť a nekradnúť Chichocem sa

brona, Ne, 16. 02. 2014 - 11:51

Ahojte po dlhej odmlke Mrkám . Tiež som budúca dôchodkyňa Hambím sa , čaká ms to o cca 22 rokov. NO... Kvietok Slnko Kvietok-ako viete ti mnohé, čo ma poznáte osobne, som učiteľka. Aj moja mama bola... Vnútri som bola nastavená, že robím 40 rokov a potom dôchodok. Že síce nič moc, ale že veď to tak je prirodzené. Nuž, pozostatky bývalého režimu v nás- dokonca by som to považovala za svoju istotu. Našťastie mám manžela , ktorý ma podporuje a často mi pomáha identifikovať práve tieto moje osobné presvedčenia, ktoré ma v skutočnosti brzdia (blokujú, stavajú mi múr, osobné obmedzenia) v akejkoľvek (aj pozitívnej) zmene. Nuž a... šli sme na kurz Andyho Winsona Mysli, konaj, zbohatni. Veľmi inšpirujúce. Vyšla aj kniha... Uvedomila som si, že to, ako a čo zarábam , sa nazýva finančná závislosť- zarobím presne toľko, koľko mi treba na prežitie. A že sú aj iné cesty a spôsoby. A tak sme začali hľadať a musím povedať, že práve včera som ochutnala "prvé ovocie" tohto snaženia. Môj obdiv patrí môjmu mužovi, ja stále ešte len začínam prekonávať vlastné presvedčenia, ktoré vedú k realite, ktorú žijem. No už viem, že sa dá aj iné, aj inak. A že aj veci, ktoré vo mne vzbudzovali prirodzenú "spiatočku", môžu byť krokom k finančnej pohode, či nezávislosti- no tam ešte nie som. Verím, že budem a konám preto. Stráviť život tým, že väčšinu času trávim zháňaním a zarábaním peňazí na základné životné potreby už považujem za vyčerpávajúce a nie za istotu. Držím Vám palce všetkým, aj sebe.

gueva, Ne, 16. 02. 2014 - 13:46

Prezraď niečo z tých iných ciest. Vyzerá to zaujímavo.

brona, Ne, 16. 02. 2014 - 14:01

Neviem, nakoľko to dokážem "prezradiť" cez písmenká. Úsmev No ja pripravujem svoj "infoprodukt", zakladám živnosť, aby som mohla cez inernet (webináre)pomáhať ľuďom učiť sa s nimi to, čo mi je prirodzené, produkt sa volá šťastný rodič a bude to škola šťastného rodičovstva Úsmev A s Duškom máme prvý výnos na niečom, čo už cez písmenká fakt nedokážem vysvetliť, lebo je to celý systém, smerujúci k finančenj nezávislosti, úvodná investícia je nízka, my sme si zvolili zatiaľ časť, ktorá zodpovedá nášmu ekoštýlu života. Táto konkrétna investícia sa zhodnocuje omnoho viac ako fondy, no v systéme (do ktorého by som normálne pred rokom nešla, lebo pripomína MLM) je množstvo produktov rôzneho charakteru (my sme sa zapojili do produkcie ekoenergie). Výnos je trojnásobok vkladu, formou mesačnej "renty", no ak máš strach, dá sa potom aj investícia odpredať a je nižší, ale relatívne hneď ( s mesačnou rentou prvý rok a po roku je zmluvne dohodnutý odkup, ak budeš chcieť). Sú tam aj "drobné"zsky- ale neviem si to rpedstaviť napísať- napr. produkt reklamy- stiahneš si app .do mobilu, pri každom volaní sa ti ukáže reklama, ktorú normálne "odiahneš"-na dotykovom, zdvíhaním hovoru. Za každú takto zobrazenú reklamu máš na účte cent... atd...množstvo možností. Nás oslovila ekoenergia. Ja sa teším a objavujem možnosti celého systému, ktorý je funkčný celosvetovo, nielen u nás.

lua, Po, 17. 02. 2014 - 13:49

no ja mám ešte nejakých 20 rokov času Úsmev , ale snažím sa niečo si odložiť, chodíme aj na dovolenky, aspoň také menšie, sem-tam na kultúru, či niečo si doprajeme,
mám nejakú sumu našetrenú a míňa sa podľa potreby, keď treba niečo nové kúpiť, keď sa staré pokazí a šetrím, ak pôjde dcéra na SŠ, príp. na VŠ, nech niečo máme. Snažím sa niečo ušetriť, keďže robota je neistá a tiež neviem dokedy tú sumu na účte budem mať, takže plány sú ale ako vídu ťažko povedať.

ne - mozna (bez overenia), Po, 17. 02. 2014 - 14:07

Zaujímavé komentáre. Tak ja som doteraz toto neriešila, nakoľko som musela riešiť svoje nerozumné dlžoby a ešte aj musím. No prichádza ten čas. Ja sa budem skôr snažiť uriadiť svoju prácu tak, aby mi aj v staršom veku prinášala nejaký príjem. Tak do toho!

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama