Adka, dovolím si drobný koment. Technicky môžeš diskusnú skupinu viesť dokonale, ale najdôležitejší je ľudský faktor - čitateľ diskusie. Ak je povrchný, neadekvátne "sebavedomý", málo empatický, možno aj vopred negatívne naladený, diskutovaná téma ostáva nezodpovedaná, event. sa rozvíja v posunutej rovine. Nemám na mysli čiastočný tematický odklon do jednej z podtém diskusie.
Píšem to preto, lebo si uvedomujem, že v písomnej komunikácii ťažko zobrať späť slová, resp. ľahko dôjde k nedorozumeniu, nepochopeniu.
Ergo, podstatou práce diskusnej skupiny by mala byť výchova "etického" čitateľa. Určite jej súčasťou je kódex diskutujúceho, ale napr. aj periodicky opakované anonymné ankety "autovýchovného" charakteru, napr. považujete sa za empatického?, vie vás rozčúliť diskusná téma už pri čítaní?, ktoré už samotnou formuláciou môžu ukázať na chybné východiskové prístupy k diskusii ... a pod.
Veľa úspechov prajem :)
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Ahojte, som doktorandka na Katedre knižnično- informačnej vedy UK a diskusné skupiny mi už veľakrát pomohli. Teraz by som im túto láskavosť chcela oplatiť tým, že sa pokúsim vytvoriť návrhy pre zlepšenie ich kvality podľa toho, čo od nich čakajú aj ich používateľky. Stačí len v krátkej priloženej ankete označiť, čo v skupinách považujete za dôležité. Vopred pekne ďakujem
https://docs.google.com/forms/d/18BbUaQV7G9MdlayKKg8dYTxugX-sIO644A9zxB…